صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 29
Like Tree88تشکر

موضوع: فوکوس کشی روی استدیکم؟؟

  1. #11
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,449
    تشکر شده
    26211
    تشکر کرده
    14105

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saeed2vfx نمایش پست ها
    اینم از جناب استدیکم خان :
    فایل پیوست 13103
    (بابت کیفیت بد عکس عذر میخوام!)

    اون قسمتی که روی بدنم بسته شده خیلی شل بود و هرچی هم از صاحبش پرسیدم چیزی نمیدونست!! کلاً بازوهاش زیادی شل بود و خیلی بازی میکرد.. نمیدونم مشکل از من بود یا خودش مشکل داشت!؟
    بازو ها بعد از مدتی شل می شوند که با یک آچار آلن ( که اغلب همراه استدیکم عرضه می شود ) باید محکم شوند .یک پیچ وجود دارد که شما با محکم کردن آن میزان مانور را کم یا زیاد می کنید ( بسته به اینکه دوربین سبک باشد یا سنگین که برای دوربین سبک سفت و برای دوربین سنگین شل تر )

    کاور هم باید کیپ بدن باشد ( بدون تکان و یا فاصله ) که البته اجناس چینی مقداری شل هستند.اما برای محکم کردن آنها گیره پشت کمر را از داخل مقداری سفت تر کنید.

    اینکه چه وزنه ای انتخاب کنید و طول اش ( برای بالانس بهتر ) چقدر باشد هم بسیار مهم است که اغلب هیج تغییری در وزنه و طول رابط نمی دهند و این وسیله به جای اینکه پایدار باشد و تکان ها را کم کند بدتر به این سو و آن سو لنگر می اندازد.

    توی عکسی که گذاشتید کاور خیلی بالاتر از جایی است که باید باشد.یعنی یکی دو سایز باید کمربند اش را پایین بکشید ( با آن سوراخ هایی که جلو سینه هستند ) . کمری باید دقیقا بر روی گودی کمر قرار بگیرد.
    Daruosha، ajjadesa، M. Beyrami و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  2. #12
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    784
    تشکر شده
    1411
    تشکر کرده
    4401

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    بازو ها بعد از مدتی شل می شوند که با یک آچار آلن ( که اغلب همراه استدیکم عرضه می شود ) باید محکم شوند .یک پیچ وجود دارد که شما با محکم کردن آن میزان مانور را کم یا زیاد می کنید ( بسته به اینکه دوربین سبک باشد یا سنگین که برای دوربین سبک سفت و برای دوربین سنگین شل تر )

    کاور هم باید کیپ بدن باشد ( بدون تکان و یا فاصله ) که البته اجناس چینی مقداری شل هستند.اما برای محکم کردن آنها گیره پشت کمر را از داخل مقداری سفت تر کنید.

    اینکه چه وزنه ای انتخاب کنید و طول اش ( برای بالانس بهتر ) چقدر باشد هم بسیار مهم است که اغلب هیج تغییری در وزنه و طول رابط نمی دهند و این وسیله به جای اینکه پایدار باشد و تکان ها را کم کند بدتر به این سو و آن سو لنگر می اندازد.

    توی عکسی که گذاشتید کاور خیلی بالاتر از جایی است که باید باشد.یعنی یکی دو سایز باید کمربند اش را پایین بکشید ( با آن سوراخ هایی که جلو سینه هستند ) . کمری باید دقیقا بر روی گودی کمر قرار بگیرد.
    خیلی خیلی ممنونم از توضیحاتتون. فقط یک سوال! فوکوس کشی چطور انجام میشه؟
    دیشب یه فیلم از vimeo دانلود کردم که پشت صحنه های ساخت یک موزیک ویدیوی آمریکایی بود و داخلش از همین مدل استدیکم استفاده شده بود و نتیجه کار خیلی عالی بود. ولی در هیچ صحنه ای ندیدم که فوکوس از روی سوژه ای به سوژه دیگری برود. مثل اینکه موقع کار کردن با اینطور وسائل باید فیلم نامه های خاصی نوشته شود!

    تصمیم گرفتم فیلم برداری اینکارو واگذار کنم تا بتونم انرژی بیشتری روی کار اصلیم که کارگردانی هست بزارم. ولی خوشم میاد در مورد فیلم برداری هم اطلاعاتم کامل باشه.
    NetNegar تشکر می‌کند.

  3. #13
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    784
    تشکر شده
    1411
    تشکر کرده
    4401

    پیش فرض

    یه استوری بورد ساده زدم که پلانی که قراره استدیکم داخلش استفاده بشه رو شرح میده :


    در زمانی که دوربین داره از پشت سَر سوژه اول رد میشه، باید فوکوس از روی سوژه اول به سوژه دوم منتقل بشه.
    نظرتون چیه؟
    ویرایش توسط saeed2vfx : Sunday 27 March 2011 در ساعت 12:47
    M. Beyrami و NetNegar تشکر می‌کنند.

  4. #14
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    784
    تشکر شده
    1411
    تشکر کرده
    4401

    پیش فرض

    جناب فیلم بردار می فرمایند همچین صحنه ای رو نمیشه با استدیکم گرفت و کلاً باید به سه تا پلان تقسیمش کرد!
    (قضیه عروس که بلد نیست برقصه ، میگه زمین کجه )
    ویرایش توسط saeed2vfx : Monday 28 March 2011 در ساعت 12:29
    NetNegar تشکر می‌کند.



  5. #15
    كاربر فعال Babak Borhani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    نوشته ها
    567
    تشکر شده
    1220
    تشکر کرده
    1189

    پیش فرض

    جناب فیلمبردار درست می فرمایند.
    پیشنهاد می کنم پست شماره 6 را مجددا با دقت بیشتر بخوانید.
    ویرایش توسط Babak Borhani : Monday 28 March 2011 در ساعت 12:51
    Kaveh Ghobadi، saeed2vfx و NetNegar تشکر می‌کنند.
    بابک برهانیhttp://sibsabz.persiangig.com


  6. #16
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,449
    تشکر شده
    26211
    تشکر کرده
    14105

    پیش فرض

    بنده هم نظرم شبیه جناب فیلمبردار است.

    روی این موضوع خیلی فکر کردم که چطور میشه اینکار رو با یک HDSLR و یک استدیکم انجام دارد.

    اصولا سناریو و کادر بندی مقداری مشکل دارد.اگر کتاب اصول کارگردانی نویسنده: نیکولاس تی پرافیز را مطالعه کنید متوجه می شوید که در این پلان شما 4 بار خط تصویر را خواهید شکست که برای اینگونه تصویری یا از دو دوربین و یا از چند برداشت استفاده می شود.

    به نظرم یا مقداری سناریو را تعدیل کنید ( مثلا آن گردش دور سوژه دوم را حذف کنید ) یا در دو یا سه برداشت ( با دو برداشت می شود به نتیجه رسید ) آن را انجام دهید.به راحتی اگر ارتفاع تصویر و نور به شما اجازه دهد می توانید با دو برداشت و مقداری تدوین ( حرفه ای ) به نتیجه برسید.
    Babak Borhani، alie، M. Beyrami و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  7. #17
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    784
    تشکر شده
    1411
    تشکر کرده
    4401

    پیش فرض

    اول تشکر میکنم که بعد از گذشت 3 روز توی این بحث شرکت کردید.

    جناب فیلمبردار درست می فرمایند.
    پیشنهاد می کنم پست شماره 6 را مجددا با دقت بیشتر بخوانید.
    حدوداً 3 مرتبه خوندم. مفید بود ولی در این رابطه چیزی درش ندیدم!
    اگر قسمت خاصی مد نظرتون هست لطفاً بصورت نقل قول مجدداً ارسال کنید.

    اصولا سناریو و کادر بندی مقداری مشکل دارد.اگر کتاب اصول کارگردانی نویسنده: نیکولاس تی پرافیز را مطالعه کنید متوجه می شوید که در این پلان شما 4 بار خط تصویر را خواهید شکست که برای اینگونه تصویری یا از دو دوربین و یا از چند برداشت استفاده می شود.
    خیلی مایلم کتاب هایی در این رابطه بخونم تا صرفاً نظر دیگران رو بدونم. ولی هیچوقت توی کارم نظر شخصی کسی یا نویسنده کتابی رو تاثیر مستقیم نمیدم!
    من بخاطر رشته تحصیلیم کتابهای زیادی رو در رابطه با گرافیک خوندم... این قسمت از فرمایشاتتون "در این پلان شما 4 بار خط تصویر را خواهید شکست" منو یاد یکی از اون کتابها انداخت که درش در مورد حسی که خط های افقی در تصویر به بیننده القا میکنند ، صحبت شده بود. و من هیچوقت کاربردش رو نفهمیدم!
    اصولاً آدم ساختار شکنی هستم! و توی کارهام تکیه ام بر روی احساسات شخصیم هست..
    مثلاً توی همین پلان در صورتی که فیلم برش داده بشه و یکپارچه نباشه ، اون منظوری رو که دنبالش هستم که با این پلان به بیننده منتقل کنم، از بین خواهد رفت!
    به اندازه موهای سرم فیلم، سریال، نماهنگ دیدم که درشون یک چنین حرکتی داشتند و خیلی هم زیبا بوده و فکر نمیکنم هیچ بیننده ای هم از اینکه چندبار خط تصویر درشون شکسته شده ، شکایتی داشته باشند!

    هدفم از گفتن این حرفها اصلاً توجیح کردن نیست! چراکه اگر تصمیم به چنین کاری داشتم، اصلاً این موضوع رو توی فضای اینترنت مطرح نمیکردم.. و خیلی خوشحالم از اینکه دوستانی مثل شما به خودتون زحمت میدید و در این بحث شرکت میکنید.
    R.Asgari و NetNegar تشکر می‌کنند.



  8. #18
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,449
    تشکر شده
    26211
    تشکر کرده
    14105

    پیش فرض

    ببنید داستان ساختارشکنی ( که البته بنده شدیدا به آن علاقه دارم و اتفاقا مقاله ای در این مورد در سایت منتشر کرده ام ) با رعایت اصول متفاوت است.

    بله شما می توانید ساختار را تغییر دهید در صورتی که به ساختار و ریشه آن کاملا تسلط داشته باشید و با کمی ها و کاستی های کار ( هر رشته ای ) آشنا باشید و آنقدر قدرت تحلیل و تغییر داشته باشید که بتوانید با توجه به دانسته ها و آگاهی هایتان ساختارشکنی کنید.

    در مورد خط تصویر و ... هم بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان در یک یا دو پست آن را تشریح کرد.اما فراتر از آن ذهنیت شما است.

    مثلا اگر دو سوژه رو به روی هم باشند و قرار باشید یک تصویر Face To Face داشته باشیم و دیالوگ برقرار باشد شما باید دو دوربین ( یا یک دوربین با چند برداشت ) را جوری در منظره طراحی کنید که که دوربین اول دوربین دوم را نبیند.این ساختار است.حالا شما قصد دارید ساختار را بشکنید بحث دیگری است می توانید یک Face To Face داشته باشید در حالی که دوربین و عوامل پشت صحنه در کادر بوده و جزیی از آن باشند.بالاخره نوآوری است.اما اینکه این کار چقدر برای شما و بیننده جذاب باشد و اینکه شکایتی داشته باشد یا خیر را بنده بی اطلاع هستند.

    برخی اصول و ساختار ها باید رعایت شوند.برخی هم قابل پشت سر گذاشتن هستند.اما تا زمانی که کاملا بر اصول و ساختار تسلط نداشته باشید نمی توانید ادعا کنید که می توانید ساختار شکنی کنید!
    Babak Borhani، ajjadesa، R.Asgari و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  9. #19
    كاربر فعال saeed2vfx آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Isfahan~Tehran
    نوشته ها
    784
    تشکر شده
    1411
    تشکر کرده
    4401

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    ببنید داستان ساختارشکنی ( که البته بنده شدیدا به آن علاقه دارم و اتفاقا مقاله ای در این مورد در سایت منتشر کرده ام ) با رعایت اصول متفاوت است.

    بله شما می توانید ساختار را تغییر دهید در صورتی که به ساختار و ریشه آن کاملا تسلط داشته باشید و با کمی ها و کاستی های کار ( هر رشته ای ) آشنا باشید و آنقدر قدرت تحلیل و تغییر داشته باشید که بتوانید با توجه به دانسته ها و آگاهی هایتان ساختارشکنی کنید.

    در مورد خط تصویر و ... هم بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان در یک یا دو پست آن را تشریح کرد.اما فراتر از آن ذهنیت شما است.

    مثلا اگر دو سوژه رو به روی هم باشند و قرار باشید یک تصویر Face To Face داشته باشیم و دیالوگ برقرار باشد شما باید دو دوربین ( یا یک دوربین با چند برداشت ) را جوری در منظره طراحی کنید که که دوربین اول دوربین دوم را نبیند.این ساختار است.حالا شما قصد دارید ساختار را بشکنید بحث دیگری است می توانید یک Face To Face داشته باشید در حالی که دوربین و عوامل پشت صحنه در کادر بوده و جزیی از آن باشند.بالاخره نوآوری است.اما اینکه این کار چقدر برای شما و بیننده جذاب باشد و اینکه شکایتی داشته باشد یا خیر را بنده بی اطلاع هستند.

    برخی اصول و ساختار ها باید رعایت شوند.برخی هم قابل پشت سر گذاشتن هستند.اما تا زمانی که کاملا بر اصول و ساختار تسلط نداشته باشید نمی توانید ادعا کنید که می توانید ساختار شکنی کنید!
    بنده کاملاً با فرمایشات شما موافقم! بخصوص این قسمت که میفرمایید " بله شما می توانید ساختار را تغییر دهید در صورتی که به ساختار و ریشه آن کاملا تسلط داشته باشید و با کمی ها و کاستی های کار ( هر رشته ای ) آشنا باشید و آنقدر قدرت تحلیل و تغییر داشته باشید که بتوانید با توجه به دانسته ها و آگاهی هایتان ساختارشکنی کنید. "

    ولی گمان میکنم یک سوء تفاهمی پیش آمده!!
    ببینید در این پلان بجز سوژه اول و سوژه دوم کلی شخصیت فرعی یا بهتره بگم سیاهی لشکر! در بین این دو سوژه وجود دارند که در طول حرکت دوربین به سمت سوژه دوم باید صحنه را ترک کنند و در یک کناری مخفی بشوند. و مورد بعدی اینکه هیچ دیالوگی بین این دو سوژه قرار نیست ردُ بدل بشود ! یا بهتره اینطور بگم که دقیقاً بعد از توقف حرکت دوربین، سریعاً کات زده میشود به پلان بعدی که هیچ ربطی به این پلان ندارد.
    فکر میکنم از لحاظ تئوری مشکلات زیادی داشته باشد ولی در عمل خیلی امیدوارم که با امید به خدا ، کار زیبایی بشود. :)
    Kaveh Ghobadi، M. Beyrami و NetNegar تشکر می‌کنند.

  10. #20
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,449
    تشکر شده
    26211
    تشکر کرده
    14105

    پیش فرض

    خوب اصولا داستان خیلی فرق کرد!

    نمی دانم صحنه ابتدایی و تیتراژ فیلم 21 رو دیدید یا خیر.آنقدر حرکت دوربین جذاب است و محو آن می شوید که ممکن است شخصیت اصلی داستان را اصلا نبینید!

    خلاقیت بسیار بالای Russell Carpenter بزرگ ( کسی که کارهایی مثل تایتانیک رو در کارنامه داره ) باعث شده شما به اون جذابیت بصری برسید.

    http://www.imdb.com/name/nm0005665/

    در نگاه اول محال است حدس بزنید چند دوربین و با چند برداشت آن صحنه ساخته شده است!اما وقتی پشت صحنه را ببینید متوجه خواهید شد که بیش از 5 دوربین و کرین و ... برای آن استفاده شده است.اما آنقدر جذاب و روان است که نمی توان آن را باور کرد.

    http://www.imdb.com/title/tt0478087/

    برای اینچنین صحنه هایی یقینا نیازمند حداقل دو دوربین ( که با هم بسیار سینک باشند ) هستید.

    انشالله که نتیجه خوب باشد.بعد از اجرا اگر امکان داشت فایل را حتما برایم ارسال کنید.
    Babak Borhani، ajjadesa، MZITech و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •