صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 28
Like Tree96تشکر

موضوع: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

  1. #11
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    نقل قول نوشته اصلی توسط delbaz نمایش پست ها
    معمولا توصیه میشه میزان نرخ رفرش مانیتور و کارت گرافیک باید مضربی از نرخ فریم در هنگام فیلم برداری باشه
    البته در دوربین های حرفه ای تر امکان تطابق قرار داده شده
    یا البته مثل دوربین‌های عکاسی تنظیم سرعت شاتر به طوری که بالاتر از معکوس Refresh Rate باشه که حین تصویربرداریِ Progressive به نظر معقول‌تر می‌رسه.

  2. #12
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    این جا هم آقای Vincent Laforet از خوانندگان وبلاگش خواسته با گذاشتن کامنت، از Canon بخواهند مد 24p و تنظیم دستیِ شاتر برای فیلم برداری رو باFirmware بعدی به امکانات 5D II اضافه کنند.

  3. #13
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    منظور من سینمای دیجیتال بود که استانداردهای متفاوتی از ویدیوی دیجیتال و استانداردهای تلویزیونی داره.
    Frame Rate بالا، مثل 300-400 فریم در ثانیه هم بالاخره به Framr Rate کلی همان ویدیو تبدیل می‌شه
    فکر میکنم شما دقیقا منظورتان فیلم های سینمایی و اصولا بهینه شدن صجنه برای فیلم بود
    من هم گفتم که اینطور نیست که استاندارد فیلم , 24 فریم بر ثانیه باشه
    به طور مثال استاندارد فیلم در VCD از نوع NTSC دارای 24 فریم بر ثانیه است ( دقیقا 23.976 فریم بر ثانیه )
    استاندارد فیلم در Super VCD از نوع NTSC دارای 30 فریم بر ثانیه است ( دقیقا 29.97 فریم بر ثانیه )

    استاندارد ها هم مطابق با مناطق مختلف جهانه . کسی که در آمریکای شمالی یا ژاپن زندگی میکنه ککش هم از این بابت نمیگزه که هیچ , 30 فریم بر ثانیه اتفاقا براش ارجحجیت داره .


    ================

    یا البته مثل دوربین‌های عکاسی تنظیم سرعت شاتر به طوری که بالاتر از معکوس Refresh Rate باشه که حین تصویربرداریِ Progressive به نظر معقول‌تر می‌رسه
    خب 3 اشکال عمده در این رابطه وجود داره ( که موجب میشه اکثرا مانیتور رو برای این کار تنظیم کنند )
    1- یکی اینکه این دوربین ها دارای فریم ریت پائینی هستند . مثلا اگر رفرش مانیتور شما حتی در کمترین حالت تصور 48 هرتز باشه اونوقت عملا نمیتونید از این روش استفاده کنید
    2- برای فیلم برداری از چندین مانیتور که هر کدام نرخ رفرش متفاوتی دارند عملا تنظیم دوربین بی فایده است . باید مانیتور ها تنظیم بشند
    3- برخی مانبتور ها رفرش بسیار بالایی دارند که فقط در دوربین های بسیار خوب امکان استفاده از این روش وجود داره

    این جا هم آقای Vincent Laforet از خوانندگان وبلاگش خواسته با گذاشتن کامنت، از Canon بخواهند مد 24p و تنظیم دستیِ شاتر برای فیلم برداری رو باFirmware بعدی به امکانات 5D II اضافه کنند.
    عرض کردم که این درخواست ها همگی برای اضافه کردن امکانات بیشتر به دوربینه
    اما بحثی که شما داشتید این بود که 24 فریم بر ثانیه موجود در دوربین نیکون بهتر از 30 فریم بر ثانیه موجود در دوربین کنون است که من این موضوع رو رد کردم
    وگرنه اگر قرار باشه من به کنون نامه بنویسم خیلی هوشمندانه تر از این آقایان عمل میکنم
    من درخواستم به این صورت میشد که کنترل نرخ فریم برثانیه و نیز Bit Rate فیلم برداری (با یک انعطاف پذیری عالی )به دست کاربر باشه ( از نوع کدک و فشرده ساز و میدان آمیخته و غیر آمیخته و ... هم فعلا میگذرم )
    چون در این صورت هم آقایی که میخواد فیلم بسازه هم کسی که میخواد فیلم یادبود بگیره و هم کسی که میخواد فیلم ها رو در وب منتشر کنه یا کسی که تمام تجهزاتش برای سیستم NTSC یا PAL بهینه شده , نگرانی ای نخواهد داشت و دیگه لازم هم نیست دقیقه به دقیقه به کنون نامه نگاری بشه و بعد تو این فروم مطرح بشه
    ARASH II، FoadKhanlar، minaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #14
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    فکر میکنم شما دقیقا منظورتان فیلم های سینمایی و اصولا بهینه شدن صجنه برای فیلم بود
    بله.


    خب 3 اشکال عمده در این رابطه وجود داره ( که موجب میشه اکثرا مانیتور رو برای این کار تنظیم کنند )
    1- یکی اینکه این دوربین ها دارای فریم ریت پائینی هستند . مثلا اگر رفرش مانیتور شما حتی در کمترین حالت تصور 48 هرتز باشه اونوقت عملا نمیتونید از این روش استفاده کنید
    این تصدیق حرف من نیست؟ Refresh Rate رو نمی‌شه از حدی پایین‌تر آورد، Frame Rate دوربین هم در حالت Progressive معمولا پایین است. پس سرعت شاتر رو بالاتر از معکوس Refresh Rate می‌بریم و مشکل حل می‌شه.

    3- برخی مانبتور ها رفرش بسیار بالایی دارند که فقط در دوربین های بسیار خوب امکان استفاده از این روش وجود داره
    فقط دوربین‌های بسیار خوب؟ چرا؟


    عرض کردم که این درخواست ها همگی برای اضافه کردن امکانات بیشتر به دوربینه
    اما بحثی که شما داشتید این بود که 24 فریم بر ثانیه موجود در دوربین نیکون بهتر از 30 فریم بر ثانیه موجود در دوربین کنون است که من این موضوع رو رد کردم
    نه. من چند بار هم توضیح دادم که 24p مزیتی به 30p نداره. توضیح بیشتر تکرار حرف‌های قبل می‌شه، بگذریم.

  5. #15
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    والا من خودمم موندم چرا آب ما دو نفر توی یک جوب نمیره

    =============

    این تصدیق حرف من نیست؟ Refresh Rate رو نمی‌شه از حدی پایین‌تر آورد، Frame Rate دوربین هم در حالت Progressive معمولا پایین است. پس سرعت شاتر رو بالاتر از معکوس Refresh Rate می‌بریم و مشکل حل می‌شه.
    فقط دوربین‌های بسیار خوب؟ چرا؟
    نه . گفتم که برای مثال اگر فریم بر ثانیه دوربین شما پائینه , مثلا 24 فریم در ثانیه , اونوقت میتونید از نرخ رفرش 48 یا 72 یا ... استفاده کنید . حتما نباید که 24 باشه . یعنی دست ما برای انتخاب نرخ رفرش خیلی باز تره.
    علت اینکه اکثرا از این روش استفاده میکنند اینه که مثلا وقتی مقدار نور کمه و شما نمیتونید از نرخ فریم بالا استفاده کنید اونوقت میتونید از نرخ رفرش کمتر استفاده کنید تا بتونید از نرخ فریم کمتر هم بهره ببرید . نمیدونم متوجه منظورم میشید یا نه؟
    مثلا فیلم برداری از مانیتور در محیطی که کمی تاریکه
    به طور کلی انعطاف پذیری این روش خیلی بالاست و در هر شرایطی برای هر هدفی میتونه کاربرد داشته باشه

    ==============
    اتفاقا من همین دو هفته پیش یک پروژه فیلم برداری رو برای سی دی تبلیغاتی دانشگاه ازاد تموم کردم و مشکل فیلم برداری از اتاق کامپیوتر و اتاق فیبر رو - که دو فضای متفاوت روشن و تاریک داشت - با تنظیم همین نرخ رفرش مانیتور ها حل کردم
    جوری که به راحتی میتونستم توی حرکت تراولینگ و روی تنظیم دستی , روی مانیتور زوم کنم بدون اینکه نه لرزشی در کار باشه و نه تغییر کادر من , موجب تاریک یا روشن شدن فیلم بشه. چون رفرش مانیتور رو هم با توجه به روشنایی فضا و هم با توجه به نرخ فریم دوربین تنظیم کرده بودم


    بگذریم
    نمیدونم لحن حرف هام از پشت کامپیوتر چطوری به نظر میرسه . اما امیدوارم این بحث ها بیشتر و بیشتر بشه.
    من نمیگم حرف های من کاملا درسته . اما از این امر مطمئنم که هر فیلمی شرایط ویژه خودش رو داره و هر فیلمسازی هم ممکنه با توجه به چیزی که در ذهن داره , و پروژه ای که باید تحویل بده , دوربین و نرخ فریم و کلا روش کار رو انتخاب میکنه
    منتها به یک نتیجه ای رسیدم و اونم اینکه به نظر من اگر فیلم بردار بتونه خودش صحنه رو کارگردانی کنه خیلی بهتره تا اینکه یک کارگردان بالای سرش باشه ( حداقل در پروژه های کوچک ) و از طرف دیگه به نظرم ابزار حرفه ای حتی در یک کار کوچک خیلی خیلی لازمه
    من نمیگم این دوستانی که به کنون نامه نگاری کردند , آیا وافعا قصد دارند با این دوربین ها مثلا فیلم حرفه ای بسازند یا اینکه چه فکری کردند , اما تا جایی که تجربه داشتم چنین دوربین هایی حتی برای یک کار کوچک هم جوابگو نیستند . تا این دوربین ها بخوان یک دوربین فیلم برداری بشن خیلی خمیر آب میبره.
    اینا نظر منه . با وجود این میدونم شما و خیلی های دیگه هنوز از این دوربین ها به عنوان یک دوربین فیلم برداری یاد میکنید . اما من ترجیح میدم منتظر آینده این دوربین ها باشم. ;)
    فعلا فکر میکنم اگر به جای اختلاف در این زمینه به همان مبانی ویدءو پرداخته بشه , بهتر به نتیجه میرسیم
    Rofougaran، FoadKhanlar، minaei و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #16
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    والا من خودمم موندم چرا آب ما دو نفر توی یک جوب نمیره
    بالاخره می‌ره، چون دست کم هیچ کدوم تا الان اطلاعات اشتباهی ننوشتیم که باعث گیج شدن کسی بشه.
    Rofougaran تشکر می‌کند.

  7. #17
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    June 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    77
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    5

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    محصولاتی از این دست نشون می‌دن که فیلم‌برداری با SLR چه پدیده‌ی مهمی است.

  8. #18
    كاربر ويژه QashQai آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    10832
    تشکر کرده
    5125

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    سلام:

    با ورود دوربین هایی از این دست و با توجه به قابلیت فیلمبرداری روی آنها مواردی به مرور نیاز آنها احساس خواهد شد.

    یکی از این موارد بنظر من لرزشگیر هنگام ثبت است. با توجه به آنکه بعضی لنزهای با کیفیت بالا لرزشگیر ندارند و آنکه لرزشگیر بعضی دیگر روی 3 پایه توصیه پذیر نیست و اثر لرزش های شدید روی فوکال لنت های بالا و مواردی از این دست.... و آنکه اگر خاطرتان باشد در فیلمی که برای 5DII تهیه شده کارگردان آن یا از 3 پایه استفاده میکرد یا از لرزشگیر های مخصوص که دکتر روشن گرامی در تاپیکی آنرا معرفی کرد. این لرزشگیر ها عمدتا یا بسیار گران هستند یا شاید کمیاب ( اطلاعی در مورد بودن آنها ندارم ولی قیمت هایشان گاه ممکن است چند برابر خود دوربین باشد )

    حال سوال اینست... با توجه به بودن نرم افزارهایی که در خصوص لرزشگیر کارهایی انجام میدهند بنظرتان منطقی و معقول هست برای لرزش هایی ناشی از ثبت روی این دوربین ها بجای هزینه هایی گزاف از نرم افزارهایی در این خصوص استفاده کرد؟

    آیا این کار باعث افت کیفیت تصویر در پردازش نهایی نخواهد شد؟

    بنظر شما بهترین نرم افزار برای اینکار چیست؟ کسی از دوستان تجربه ای در این زمینه دارد؟ چون به گمانم در صورت وجود نرم افزارهایی خوب .... بشدت نیاز آن برای فیلمبرداری روی این سنسور ها احساس خواهد شد.

  9. #19
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,263
    تشکر شده
    38312
    تشکر کرده
    11580

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    ویدیوی زیر با استفاده از سه دوربین 5D MKII، Panasonic GH1 و Red در ترکیب با لنزهای مختلف ( 70-200 کنن، تا نیکور 300 و زایس 50 ) ساخته شده است.

    بهتر است لینک را با یک Download manager دریافت کنید ( حدود 18 مگابایت)

    کد:
    http://bitcast.vimeo.com/vimeo/v/509/896/5098967.mp4?e=1249932145&h=9dce14d3d0fc092d0a4bbc83db8109e7#
    http://vimeo.com/5981422
    ویرایش توسط nmroshan : Tuesday 11 August 2009 در ساعت 00:40 دلیل: اضافه کردن لینک دوم
    SBadri، Hajiabadi، yasin-m و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  10. #20
    كاربر ويژه farhad44 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    7,611
    تشکر شده
    32528
    تشکر کرده
    13937

    پیش فرض پاسخ: مبانی‌ویدیو برای آشنایی عکاس آماتور - تدوین HD

    سلام

    جناب روشن به نظر مي رسه لينك ايراد داره :

    The webpage cannot be found
    HTTP 400
    Most likely causes:
    There might be a typing error in the address.
    If you clicked on a link, it may be out of date.
    Kourosh Kahal تشکر می‌کند.
    فرهاد حسيني

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •