پاسخ : پاسخ: کدام بازرگان کدام ضمانت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ajjadesa
خب این هم یه حسنه هم یک عیب ولی به نظرم خرید از فروشگاه های معتبر هیچ دردسری نداره !نکته بعدی که به ذهنم می رسه اینه که شرکت ایده ال در قبال کارت گارانتی و بیمه خودش مسئولیت قبول میکنه و پاسخگو بوده (تا اونجایی که بنده دیدم) کاری به نام فروشگاهی که ازش خریداری شده نداره پس میشه با خیال راحت از نظر بیمه و گارانتی مطمئن بود فروشگاه های معتبری هم هستن که محصولاتشون را با این بیمه گارانتی می فروشن که دردسری هم وجود نداشته باشه
ولی فروشگاههای جمهوری و حافظ درست خلاف این مسئله رو عنوان میکنن.
صد برگ برگه گارانتی دارن -- براتون مهر میکنن -- بدون مشخصات تکمیلی با کالا تحویلتون میدن.
این یعنی برای گارانتی حتی فروشگاههاهم ارزشی قائل نیستند.( خیلی نگفته هاست که دوست ندارم در اینجا مطرح شود ولی کاش میشد آنچه را دید را عنوان نمود)
پاسخ : پاسخ: کدام بازرگان کدام ضمانت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
nadersharp
ولی فروشگاههای جمهوری و حافظ درست خلاف این مسئله رو عنوان میکنن.
صد برگ برگه گارانتی دارن -- براتون مهر میکنن -- بدون مشخصات تکمیلی با کالا تحویلتون میدن.
این یعنی برای گارانتی حتی فروشگاههاهم ارزشی قائل نیستند.( خیلی نگفته هاست که دوست ندارم در اینجا مطرح شود ولی کاش میشد آنچه را دید را عنوان نمود)
خب یه سوالی پیش میاد اینجا اصل مطلب فراموش شد آیا وقتی دوربین به مشکل میخوره شرکت ایده ال پاسخ گو گارانتی اش هست یا نه ؟؟(مهم اینه که شما وقتی نیاز به استفاده از خدمات شرکت گارانتی کننده می شوید اون شرکت در قبال چه برگه بی ارزش چه کارت اعتباری با هلو گرام یا هر چیزی پاسخگو باشه !اما قبول دارم یسری از فروشگاه ها هنوز سنتی عمل میکنند که باعث دلسردی یا شک دار شدن خرید میشه !)
نقل قول:
( خیلی نگفته هاست که دوست ندارم در اینجا مطرح شود ولی کاش میشد آنچه را دید را عنوان نمود)
این تاپیک برای همین ایجاد شده فکر کنم این موراد گفته بشه هم برای دوستان هم برای خودمون بهتره چون خوشبختانه این تاپیک رسد میشه توسط همین بازرگانان و شاید پاسخی داشته باشن یا عیب سیستمشون را بفهمن و رفع کنن!
پاسخ : کدام بازرگان کدام ضمانت
یه سوال...
گارانتی های ایده آل یا نورنگار امکان تعویض دوربین در صورت داشتن ایراداتی مثل کار کرده بودن و ... رو 24 یا 48 ساعت بعد از خرید دارن ؟؟؟؟؟ یا باید هنگام خرید توجه کرد ؟؟؟
پاسخ : کدام بازرگان کدام ضمانت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
overhes
یه سوال...
گارانتی های ایده آل یا نورنگار امکان تعویض دوربین در صورت داشتن ایراداتی مثل کار کرده بودن و ... رو 24 یا 48 ساعت بعد از خرید دارن ؟؟؟؟؟ یا باید هنگام خرید توجه کرد ؟؟؟
سلام.
دوست عزیز بعد از دو روز چطور می خواهید ثابت کنید که دوربین کار کرده بوده است ؟
پاسخ : کدام بازرگان کدام ضمانت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
overhes
یه سوال...
گارانتی های ایده آل یا نورنگار امکان تعویض دوربین در صورت داشتن ایراداتی مثل کار کرده بودن و ... رو 24 یا 48 ساعت بعد از خرید دارن ؟؟؟؟؟ یا باید هنگام خرید توجه کرد ؟؟؟
فکر کنم در مورد گارانتی ایده آل این مطلب را باید با فروشنده شرط کنید.
در مورد گارانتی نورنگار هم میتوانید با یک تلفن این مطلب را بپرسید.
با جناب حسینیان خط رو خط شدم.لطفا پست حذف شود
پاسخ : کدام بازرگان کدام ضمانت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Navid7h
سلام.
دوست عزیز بعد از دو روز چطور می خواهید ثابت کنید که دوربین کار کرده بوده است ؟
با سلام مجدد..
راستش من هنوز دوربینو نگرفتم اما چون میخوام از شهر دیگری غیر از محل سکونت خرید کنم و فرصت کافی برای تست کردن در همان روز را ندارم خواستم ببینم امکان تعویض مثلاً بعد از 2 روز وجود دارد یا نه که گویا بهترین کار تست هنگام خرید و در شرایط خاص شرط کردن با فروشنده است...
تماس گرفتم گفتن با گارانتی آهونگارم داریم مناسب تر از گارانتی های دیگست(قیمت گرفتم 15 تا 20 تومن ارزونتر بود ) !!!!
خواستم ببینم گارانتی آهونگار تو سرویس دهی چطوره ؟؟؟ پیشنهاد میکنین با گارانتی آهونگار بگیرم یا نه ؟؟؟
بازم تشکر به خاطر راهنمایی های بسیار خوبتان.
پاسخ : گارانتي پارس الرمس
سلام دوستان
امروز كه براي خريد نيكون دي 5000 رفته بودم فروشنده ميگفت :
لوازم داخل جعبه دوربين هاي گارانتي نيكونگرش مثلا شارر و باطري از جنس مرغوبتر و گرونتري هستش ولي
لوازم داخل جعبه دوربين هاي گارانتي ايده ال چيپ تر و درجه 3 هستش ( البته خود دوربين و لنز نه بلكه شارژر و باطري )
نظر شما چيه ؟ درست ميگه؟
پاسخ : کدام بازرگان کدام ضمانت
سلام.بعضی فروشنده ها فکر میکنند اگر صحبت نکنند لال تلقی میشوند!این است که اظهار فضل میکنند...گارانتی ایده آل یکی از بهترین مراکز تعمیر دوربین در ایران است(احتمالا بهترین) و اگر فروشنده همچین حرفی زده به خود وی شک کنید تا مبادا باطری تقلبی را به جای اصلی ندهد.
فقط هنگام خرید دقت داشته باشید دوربین آک باشد.اگر دوربین را از ویترین بیاورد و باطری را از کشوی میز و ...قبول نکنید.به خاطر همین مسئله مجبور شدم نیکونگرش بخرم چون با گارانتی ایده آل و آکبند کامل پیدا نکردم-حوصله ی چند روز گشتن را هم نداشتم!(بگزریم که زدن یک برچسب روی جعبه کاری ندارد,اما همین که جعبه را خودتان باز میکنید و همه چیز را مرتب میبینید برای من ارزش پرداخت مبلغ اضافی را داشت و بعدا دلچرکین نشدم!)
موفق باشید
پاسخ : کدام بازرگان کدام ضمانت
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Soheil.Q
سلام.بعضی فروشنده ها فکر میکنند اگر صحبت نکنند لال تلقی میشوند!این است که اظهار فضل میکنند...گارانتی ایده آل یکی از بهترین مراکز تعمیر دوربین در ایران است(احتمالا بهترین) و اگر فروشنده همچین حرفی زده به خود وی شک کنید تا مبادا باطری تقلبی را به جای اصلی ندهد.
فقط هنگام خرید دقت داشته باشید دوربین آک باشد.اگر دوربین را از ویترین بیاورد و باطری را از کشوی میز و ...قبول نکنید.به خاطر همین مسئله مجبور شدم نیکونگرش بخرم چون با گارانتی ایده آل و آکبند کامل پیدا نکردم-حوصله ی چند روز گشتن را هم نداشتم!(بگزریم که زدن یک برچسب روی جعبه کاری ندارد,اما همین که جعبه را خودتان باز میکنید و همه چیز را مرتب میبینید برای من ارزش پرداخت مبلغ اضافی را داشت و بعدا دلچرکین نشدم!)
موفق باشید
فكر ميكنيد مرتب كردن داخل جعبه براي فروشنده كاري دارد؟
جلو چشم خودم لنز 15-85 رو از تو جعبه در آورد و بهم داد ( از داخل جعبه بسيار مرتب) ولي به راحتي از خشي كه روي جاي پايه هاي كنتاكت ها بود متوجه كهنه بودنش شدم.
البته وقتي بهش گفتم قبول كرد و برايم تعويض نمود.
يا جنسي رو كه فروختم تو يه فروشگاه ديگه جلو چشم خودم آكبندش !!!! كرد.
البته نبايد همه چيز رو سياه ديد و بهتره فقط چشم خود رو باز كنيد و از كوچكترين موردي نگذريد. فروشنده هايي هم هستند كه انصاف دارند حالا با يك مقدار بالا پايين جنس آكبند رو دست مشتري ميدهند.
براي لنز منافذ از غباز دور نميماند حتي درپوش درب لنز
براي باطري و كلا قطعات الكترونيكي مثل رم يكبار جا زدنش روي كنتاكتها خط ظريفي رو ميندازه و همچنين لنز.
براي بادي بوي نو بودن يه بوي خاصي هستش و ضمنا با دقت در منافذ متوجه دست دوم بودن ميشيد.
سري كه درد نميكنه دستمال نبايد بست. بهتره اولش با دقت خريد كرد تا بعد به فكر تعويض و ... نيفتاد.
پاسخ : پاسخ: کدام بازرگان کدام ضمانت
سلام.نادرخان منظور من هم این نیست که اگر داخل جعبه مرتب بود شرط کافی است!یقینا باید موارد دیگر را هم چک کرد که شما فرمودید.و خرید از مراکز معتبر بهتر است.من خرید از پایتخت را نسبت به ناصر خسرو و ... ترجیح میدهم حتی با قیمت گرانتر(به شرطی که جنس را داشته باشند!)...
در این مورد فکر کنم زیاد صحبت شده و اگر کسی هنگام خرید خدای نکرده متحمل ضرر شود مقصر تا حد زیادی خودش است.
با کارانتی ایده آل دیگه هرگز خرید نمی کنم
سلام به همه دوستان
رسوندن این پیام به همه کسایی که قصد خرید دوربین ، با گارانتی ایده آل و بیمه نامه ایده آل دارند را وظیفه خودم میدونم !
وقتی هنگام خرید فروشنده شما را قانع میکنه که گارانتی چیزی را شامل نمیشه و 3 درصد پول دوربین را بابت بیمه نامه ازت میگیره ، انتظار داری به تعهداتشون عمل کنند ...
بیشتر دلخوری من بابت توهین های رئیس شرکت ایده آل آقای آزادگر و دورغ های مسئول تعمییرات شرکت آقای فیض که به بنده گفته می شد است . که مسلما در هر کاری استثنایی وجود دارد و شاید تعمیر دوربین من از استثنات این شرکت بوده ، که امیدوارم همین باشد! اما برخورد نامناسب ایشان با ارباب رجوع و دروغ های مکرر آقای فیض را چطور میشود توجیح کرد ؟؟؟اصل جریان :
حدود 5 ماه قبل دوربین sx200 کانن را از نمایشگاهی در دانشگاه صنعتی اصفهان از غرفه ایی که نمایندگی شرکت ایده آل بود همراه با برگه گارانتی 24 ماهه ایده آل و بیمه نامه یکساله ایده آل خریداری کردم .
3 ماه قبل دوربین را که از دستم افتاده بود و فقط فلز روی لنز کج شده بود که باعث شده بود لنز بد جمع بشه را برای تعمیر به همون فروشگاه بردم . آنها دوربین را به شرکت ایده آل فرستاند . 2 ماه اول که مراجعه به فروشگاه میکردم . فقط به این اکتفا می کردند که دوربین شما نیامده ! تو ماه سوم بود که سماجت به خر ج دادم و بعد از کلی رفت و امد به فروشگاه ، صاحب آن گفت که دوربین شما گم شده !!! چون تمام دوربین های ارسالی ما به شرکت ایده آل تعمیر شده و برگشته و دوربین شما نیست ! از صاحب فروشگاه شماره شرکت مربوطه را خواستم . اما از دادن شماره خود داری کرد ! چند روز بعد صاحب فروشگاه شماره سریال دوربین را ازم خواست . چون دوربین دیگری امده بود اما خوب ، دوربین من نبود . وقتی از فروشگاه مربوطه می پرسیدم چه کسی جواب گویی این مشکل است ، به چه جایی باید برای شکایت مراجعه کنم ؟ آنها با حق به جانبی می گفتند که باید از شرکت بیمه شکایت کنی ؟
3 هفته قبل خبر دادند دوربین پیدا شده !!! مسئول فروشگاه می گفت دوربین در انبار بوده و فراموش کردند تعمییر کنند!
هر چقدر اصرار کردم که شماره شرکت ایده ال را از اون فروشگاه بگیرم اونها امتناء کردن از دادن شماره . شماره از سایت شرکت بدست آوردم و در تماسم با شرکت ابتدا با مسئول تعمیرات شرکت آقای فیض صحبت کردم . ایشان با رد اینکه فراموش شده دوربین را تعمییر کنند این طور 2 ماه 15 روز مدت تعمییر را توجیح کردند : (جملات زیر را با دقت بخوانید چون در ادامه دورغ های ایشان را رئیش شرکت آقای آزادگر خود فاش میکند )
ما چون در تحریم بسر می بریم . شرکت کانن بسته های کوچک لوازم جانبی را برایمان ارسال میکنند ، که ما منتظر قطعه شما بودیم که شرکت برایمان بفرستند چون موجود نداشتیم ! قطعه را فرستاده و الان رسیده فردا روی دوربین شما قرار میدهیم و برایتان ارسال میکنیم !
روزی که قرار بود دوربین به دست من برسه ، به فروشگاه مربوطه تماس گرفتم ، آنها گفتند دوربین تعمیر نشده . یک هفته دیگر گذشت و در تماس مجدد !
آقای فیض : دوربین شما پولکیش شکسته و قرار بود بسته ارسالی از شرکت کانن که حاوی پولکی است برسه که متاسفانه اون زمان که به شما قول دادم نیامد و امروز تازه به شرکت رسیده و تا عصر دوربین را تعمیر و فردا ارسال میکنم !
4 روز بعد در تماس مجدد با فروشگاه اصفهان ، گفتند : تعمیرکارشان مرخصی بود دوربین شما تعمیر نشده هنوز 2 روز دیگه میاد .
تماس با شرکت و جواب آقای فیض : من تصور میکردم باری که از شرکت کانن میاد فوری به دست ما می رسد ، اما خوب انبار شرکت چند روزی طول داد چون باید آن بار را شماره هاش را در دفتر انبار وارد می کرد و من حساب این را نکرده بودم و شرمنده که طول کشید فردا تا ظهر تعمیر میشود و برایتان ارسال میکنیم
3 روز بعد . در تماس با فروشگاه اصفهان : دوربین شما نیامده ، خوب من چیکار کنم برید از بیمه شکایت کنید ؟!!
تماس با آقای فیض : نه شکایت از بیمه نیازی نیست ! دوربین شما تا فردا تعمیر شده و برایتان ارسال می شود .
تماس با آقای آزادگر . ایشان ابتدا شروع میکنند : (به صحبتهاشون دقت کنید ، چون تمام دورغ های مسئول تعمیرات را رو می کنند ! )
دوربین شما پولکیش شکسته بود ، ما هم چون در تحریم هستیم شرکت کانن لوازم و قطعات یدک بهمان نمی دهد ! قبلا از چین تهیه می کردیم اما خوب اون هم قطع شد . برای دوربین شما رفتیم و 5 عدد دوربین sx200 !!! نو از بازار خرید کردیم ! و پولکی های انها را برداشتیم ! دوربین شما تعمیر شده و تا فردا برایتان ارسال میکنیم !
سوال من از ایشان : شما در تبلیغات خود دارید تعمیرات 72 ساعته ! درسته ؟ ایشان همراه من کلمه 72 ساعت را تکرار میکنه و می گوید بله 72 ساعته !!!
جبران خسارت من را چطور انجام میدهید ؟؟؟ پاسخ ایشان : شما بفرمایید چطور جبران کنیم !
گفتم چیزی به عنوان اشانتیون بر روی دوربین بگذارید ...
ایشان مدام از من می گفتند چی ؟ و من هم در جواب هر چیزی که خودتان می دانید و شرکتتان برای دیگر مشتریان ناراضی می گزارد و ایشان شروع کردند به تمسخر بگویند : برایتان روسری بخرم ، مانتو چطور است ؟ کفش چی ؟
من که از گفتارشان اعصبانی شدم / در پاسخ گفتم : شما دوربین ما را پس بدهید ما بقی پیش کش . خدانگهدار!
تجربه بنده با گارانتی آفومار
با سلام
داستان از این قرار بود که لنز 85-15 بنده در 15مم گوشه ها رو به طرز غیر قابل تحملی سیاه می کرد، مشکل را با دوستان در تاپیک 85-15 و سپس در بخش پاسخگویی به سوالات فنی توسط بخش خدمات آفومار مطرح کردم و نهایتا لنز راهی تعمیرگاه آفومار شد. شایان ذکر است که لنز بنده گارانتی آفومار داشت ولی بیمه اش آفومار نبود!!! خلاصه کلام بعد از کمی کش و قوص و گذشت زمان نسبتا طولانی، اشکال سیاهی گوشه ها حل نشد. مسول محترم پی گیری کردند و لنز ما را در مقابل مبلغ 75 هزار تومان که خود تعمیرگاه برای تعمیر لنز هزینه کرده بود، کلا تعویض کردند و یک 85-15 نو به ما دادند.
شرکت آفومار با این که هیچ تعهدی برای تعویض لنز نداشت و بیمه لنز مال شرکت دیگری بود، با گرفتن 9.5% هزینه لنز، آن را کلا تعویض کرد. اگر قرار بود می گفتند که مشکل غیر قابل حل دارد و ببر شرکت بیمه کننده مبلغ اش رو بگیر، حتی اگر آن یکی شرکت را قانع به غیر قابل رفع بودن اشکال لنز می کردم(که خود این خیلی اما و اگر و دوندگی داشت) و مبلغ لنز را می گرفتم باید 15% برای جایگزینی لنز ما به تفاوت می دادم.
نکته دیگه رفتار فوق العاده حرفه ای و بسیار مودبانه تک تک پرسنل شرکت بود که این روز ها واقعا خیلی سخت پیدا می شود.
از شرکت آفومار و تمامی پرسنل محترم این شرکت نهایت تشکر و قدر دانی را دارم.
با تشکر
=-=-=
پی نوشت: داستان تفاوت بیمه و گارانتی دوربین و لنز از این قرار بود که در زمانی که بنده دوربین و لنز را خریدم شرکت آفومار بیمه ارائه نمی کرده و فروشنده بیمه نامه از شرکت دیگری صادر کرده بود.