شما می توانید تمام لنزهای مخصوص سری NEX و همچنین با استفاده از یک تبدیل، لنزهای مخصوص دوربین های سری آلفا سونی را استفاده کنید.
Printable View
مرسی آقای چگینی.اگر ممکنه در مورد خرید راهنماییم کنید.
:::whistling::::::whistling::::::whistling::::::wh istling::::::whistling::::::whistling:::باسلا م خدمت اساتید.دوربین sony cybershot dsc-hx300 رو کجا میتونم خریداری کنم و قیمتش چنده.اصلآ ایران اومده؟ممنونتون میشم زودتر جوابمو بدین
جمع بندی بعد از خوندن این تاپیک (پست های 7 سال پیش تا الان ) :::confused2:::
(فک کنم بدرد دوستان دیگه هم بخوره)
دوربین :
یک dslr که که نوع و قیمتش با توجه به بودجه ی ما مشخص میشه .... و خلاص
لنز:
لنز واید واسه عکس های داخلی و عکسهای با فواصل کم ..... مثل 10-22 و 10-20 و 8 - 16 و ...
لنز تله برای کسایی که میخوان از آثار باستانی مثلا توی سقف گنبد ها و ... عکس بگیرن که نیاز به یه لنز زوم هم پیدا میکنن .... مثل 15 - 85 یا 18 -135 و یا تله های بیشتر
سه پایه:
با جنسی قرص و محکم که بتونه وزن Dslr و لنزش رو بخوبی تحمل کنه
دوربین 1.5 با بالا
لنز واید 2.5 -3.5 و بیشتر
سه پایه هم فک کنم 0.3 به بالا ...
که اگه بجای لنز تله هم از همون کیت استفاده کنیم با قیمت های الان حداقل 4.5 تا 5 باید خرج کرد
میخواستم یه G15 بگیرم ولی 28mm جوابگو نیست گویا ....
باید بازم صبر کنم (پس انداز کنم)
اساتید تایید میکنن حرفامو؟ یعنی برداشتی که کردم درسته؟
راهی هست که لنز های ارزون تری گیر آورد با واید 10-20 مثلا و ... ؟
البته به نوع استفاده ومصرف عكسهاتون هم بستگي داره. به اين معني كه الان مثلا نيكون ٧١٠٠ با لنز كيت ١٨-١٠٥ هم تركيب خوبي هست وبا يك توكينا ١١-١٦ يا ساميانگ١٤ م م تقريبا تركيب كامل وبا كيفيتي خواهيد داشت و لنز تله ٤-٥ ميليوني هم براي معماري فك نميكنم چندان لازم بشه. ضمن اي كه سنسور ٢٤ م پ دوربين ٧١٠٠ هم ميتونه خيلي جاها كمك كنر براي كراپ و بدست اوبن عكسهايي كلوزاپ از مثلا سقف وازاين دست.
5 تومن منظورم در مجموع بود ... با توجه به حداقل ها ...اونم بدون در نظر گرفتن لنز تله. یعنی از لنز کیت استفاده کنیم تا بعد
والا لنز تله به قول شما کاربردش اونقدرا نیست
من واسه عکاسی داخلی نیاز دارم
واسه همین واید رو حتما نیاز دارم
البته به قول آقا ahmad.abaee عزیز هم میشه با G15 و همرده های اون و عکاسی پانوراما هم یه کارایی کرد ....
نمیدونم والا
7100D رو هم دوس دارم
ولی بدنه ی خالش 3.5 - 4 اینوراس فک کنم با کیت 4.7 تا اوجا که یادمه
سلام
من رشته شهرسازی میخونم ولی برای پاس کردن برخی واحدها که با رشته معماری مشترکه درس عکاسی هم داریم و میخام یه دوربین عکاسی خوب بخرم
اول اینو بگم که هیچی از دوربین دیجیتال سرم نمیشه (البته هیچی هیچی که نه بلخره یه چیزایی حالیمه :دی )
1- با این حرفا به نظر شما در رنج قیمت 1 تا 2 میلیون چه دوربینی نیمه حرفه ای یا حرفه ای پیشنهاد میدید؟
2- بین برندهای نیکون و کنون کدوم بهترن؟
3- دوربینم باید قابلیت تعویض لنزو داشته باشه و میخام فول اچ دی فیلم بگیره و با شب هم مشکلی نداشته باشم
خودم نظرم روی 600d یا نهایتا 700d کنونه
خواهشا راهنمایی کنید
برای عکاسی معماری درحد کاردانشجویی دوربین خیلی نمی تونه نقش موثری داشته باشه شما بایک دوربین dslr DX البته با انتخاب لنزهای مناسب می تونید عکسهای خوبی بگیرید لنزهای واید و لنزهای واید pc البته لنزهای PC کانن و نیکون گرونه می تونید لنز سامیانگ استفاده کنید که تنها ایراد آن فوکوس دستی هست که البته برای عکسهای معماری جندان ایراد محسوب نمیشه.
سلام خدمت همه اساتید
من رشته ام معماریه.قصد خرید دوربین DSLR دارم.دوربین D5300 نیکون با کیت 18-140 را در نظر دارم میخواستم ببینم ایا این دوربین جواب گوی نیاز یک معمار هست یا نه؟
ممنون از همگی
سلام
به نظرم برای معماری لنزهای واید و اولترا واید استفاده بیشتری داشته باشند. (لنزهای تیلت شیفت هم که باعث می شوند پرسپکتیو به هم نریزد هم کاربرد زیادی دارد) برای کار شما لنزهای حدود 10-20 م م به نظرم کاربرد زیادی داشته باشد.در برند نیکون لنز مناسی 10-24 است که حدود 3.5 میلیون تومان است. لنزهای 11-16 توکینا و 10-20سیگما را هم می توانید استفاده کنید که ارزان تر هستند (بیش از دو میلیون تومان). در برند کانن لنز 10-18 هست که قیمتش حدود 1 میلیون تومان است و کیفیت خروجی مناسبی هم دارد.
اگر بخواهید تجهیزات نو بخرید با بودجه 3 میلیون تومان پیشنهاد من Canon 700D + 18-55 STM + 10-18 STM است. اگر بتوانید بودجه تان را تا 3700 افزایش دهید به جای لنز STM 18-55، لنز 18-135 STM بگیرید. دلیل پیشنهادم اهمیت بازه واید در عکاسی معماری است: تا جائی که می دانم در برند نیکون یا برندهائی مثل سیگما و تامرون لنز اولترا واید ارزان قیمت که با بودجه شما همخوانی داشته باشد وجود ندارد. لنز 8 م م سامیانگ هم فیش آی است و به درد کار معماری نمی خورد.
بستگی به خودتان دارد. عمر و کارائی دوربین های DSLR چندان محدود نیست مگر اینکه نیاز به تجهیزات بهتر پیدا کنید. به نظرم دوربین حداقل 4-5 سال نیاز شما را برطرف می کند. می توانید در صورت نیاز بعدا لنزهای بهتر هم بخرید. به نظرم برای کار معماری نیاز به سه پایه هم خواهید داشت. در همین فروم دوستانی هستند که با دوربین های مربوط به 8-9 سال پیش عکس های عالی می اندازند.
ارادت
درود
جناب چگینی توضیحات کاملی خدمتتون دادند!
شما چقدر قصد هزینه کردن دارید؟
آیا عکاسی معماری را حرفه ای دنبال می کنید یا فقط برای دروس آکادمیک؟
عکاسی را علاقه دارید یا فقط از روی اجبار دنبال آن هستید؟
ممکن است علاوه بر عکاسی در ژانر مذکور در ژانرهای دیگر هم عکاسی کنید یا نه؟
مجموع این ها و بخصوص مبلغ مورد نظر برای هزینه کردن می تواند نمای دقیقی برای یک انتخاب ایجاد کند
ارادتمند
در تکمیل سخن اساتید یک لنز تله با دیافراگم باز هم لازم دارید تا از جزییات بنا ها مثل سقف ها و جاهایی که در دسترس نیستند عکس بگیرید ، عکاسی شما در محیط های کم نور هستش و سوژه ها ثابت هستند ، اولویت با لنزهای دیاف باز و لرزه گیردار هستش ، دوربین هم هرقدر نویز کمتری داشته باشه بهتره ، اگه بودجه دارید من شخصا فول فریم ها رو توصیه میکنم که جزیات بنا ها رو هم بده در مورد واید هم دقت کنید که پرسپکتیو رو خراب نکنن
جسارتاً با توجه به اینکه سوژه های معماری ثابت هستند، با استفاده از سه پایه و افزایش زمان نوردهی و بدون نیاز به افزایش ایزو یا استفاده از دیافراگم باز، می توان در مکان های کم نور عکاسی کرد و مشکل نویز هم به وجود نمی آید. دوربین های فول فریم به دلیل زاویه دید بازتر مناسب هستند ولی بودجه ایشان 3 میلیون تومان است و به لنز تله با اپرچر باز یا دوربین فول فریم همخوانی ندارد.
فعلا در آغاز راه عکاسی هستم .دروس آکادمیک معماری هم یکی از دلایل من برای خرید دوربین است ولی میخوام عکاسی ب صورت جدی دنبال کنم واسه همین قصد دارم تجهیزات خوبی فراهم کنم.ب غیر عکاسی معماری به عکاسی طبیعت هم علاقه دارم و ب طور حتم با عکاسی های روزمره هم مواجه میشم.بودجه خودما تا 4 میلیون هم میتونم افزایش بدهم.با توجه به این موارد پیشنهاد اساتید چیه؟من با این بودجه چه دوربین و چه لنزی میتونم تهیه کنم؟
دوست عزیز به لینکهای زر نگاه بیندازید.
</title> <meta name="Keywords" content="tripod, color management , architecture , perspective control , tilt-shift , horizons " /> <meta name="description" content="10 Must-Have Gadgets for Architecture Photography. A buying guide for serious shooter
3 Best Lenses for Architectural Photography - Steve's Digicams
لنزهای Tilt-Shift ابزاری مهم در عکاسی معماری هستند که نمی توانند به طور کامل توسط لنزهای واید جایگزین شوند ولی این لنزها گران قیمت و نیازمند مهارت بالایی برای عملکرد مناسب هستند. به نظر من یک بادی متوسط به همراه لنز کیت از هر برندی که با آن راحتتر هستید(البته بیشتر منظورم کانن و نیکون است) تهیه کنید.18mm برای اکثر کارهای شما کافی خواهد بود. پس از مدتی و آشنایی مناسب با تجهیزات می توانید لنزهای گرونتر تهیه کنید.در کل نیازی به خریداری همه تجهیزات از ابتدای کار وجود ندارد.
دوربین که فرقی نمیکنه زیاد .
تیلت شیفت هم گرونه و برای یک مبتدی توصیه نمیشه
لنز هم روی کراپ یک 14 داشته باشید کافیه برای واید . حالا یا پرایم یا یک زوم 10-22 یا 10-20
چون اولویت با معماریه من میگم بادی+لنز واید
چون بودجه هم مطرحه میگم بادی+55-18+واید کیت 55-18 با بادی خالی زیاد تفاوتی نداره تو قیمت
چون معماریه میگم 3پایه قد بلند و 3 محوره
كراپ: دوربين هاي DSLR ديجيتال بر اساس اندازه سنسور به چند دسته تقسيم مي شوند:
دوربين هاي فول فريم: اندازه سنسورشان برابر يك قطعه فيلم 35 م م است. يعني 24 م م در 36 م م مثل دوربين هاي D610 و D810 و D750 نيكون يا 6D و 5D Mark III و 1Dx كانن. اين دوربين ها به نسبت گران قيمت هستند ولي در عوض به دليل سنسور بزرگ، كيفيت تصوير بهتري دارند
دوربين هاي كراپدار: سنسورشان كوچكتر از سنسور هاي دوربين فول فريم است مثلاً در دوربين هاي فعلي كانن قطر سنسور دوربين هاي فول فريم 1.6 برابر قطر دوربين هاي كراپدار است كه به آن ضريب كراپ مي گويند. در دوربين هاي نيكون ضريب كراپ 1.5 است. آخرين دوربين هاي كراپدار نيكون D5300 و D3300 و D7100 هستند و در كانن 7D Mark II و 70Dو 700D. اين دوربين ها عموماً ارزان تر هستند ولي كيفيت تصويرشان به دوربين هاي فول فريم نمي رسد
دوربين هاي Large Format و Medium Format كه سنسورهاي بزرگتر از فول فريم دارند و هم بسيار گران قيمت هستند و هم لنزهاي خاص گرانقيمت استفاده مي كنند و معمولاً استفاده بسيار حرفه اي و آتليه اي دارند.
لنز تيلت شيفت: در هنگام عكاسي هميشه سنسور دوربين موازي موضوع عكاسي نيست. مثلاً مي خواهيد از نماي يك ساختمان بزرگ عكس بگيريد و مجبور مي شويد دوربين را سربالا بگيريد. اين امر باعث مي شود پرسژكتيو ساختمان در عكس به هم بخورد. لنزهاي تيلت شيفت مكانيزم خاصي دارند كه مي توانيد لنز را نسبت به محور طولي تغيير زاويه بدهيد (لنز را به اصطلاح بشكنيد!) و اين باعث مي شود پرسپكتيو عكس به هم نريزد:
فایل پیوست 64724
عكس از نماي ساختمان با و بدون لنز تيلت شيفت:
فایل پیوست 64725
فایل پیوست 64726
فایل پیوست 64727
آقای چیگینی در تهیه 700D کنون کمی شک دارم.سرچشمه این شک از کجاست؟چرا نمیتونم کنون را بپذیرم؟
من نمي دانم چرا شما شك داريد. در مقايسه با D5300 نيكون، كيفيت تصوير نيكون قدري بهتر است ولي در عوض 700D سنسور هيبريد دارد كه براي فيلمبرداري و عكاسي Live View امتياز عمده اي دارد. در هر صورت اختلاف ها فاحش نيست و هر كدام را بخريد مسلما پشمان نمي شويد. علاوه بر آن عامل مهمتر از دوربين، لنز است. به اين دليل دوربين كانن را به شما پيشنهاد كردم كه در برند كانن لنز ارزان قيمت 10-18 وجود دارد كه با بودجه شما همخوان است و براي عكاسي معماري (و همچنين منظره) به آن نياز خواهيد داشت. در برند نيكون قيمت لنزهاي با دامنه مشابه (كه البته كيفيت بهتري هم دارند) بالاي 3 ميليون تومان است.
الان مشکل چیه؟
700دی پیشرفت نداشته منظورشون اینه که نسبت به مدل قبلی زیاد فرقی نکرده.
اساتید محترم نظرتون در مورد دی 3200 و دی 5100 چیه؟
آیا مناسب کار ی آماتور در زمینه عکاسی معماری هست یا نه؟
با همه این دوربین ها می توان عکاسی معماری کرد ولی نکته مهم این است که دوربین فقط تصویر را ثبت می کند. آنچه تصویر را ایجاد می کند لنز است. شما باید لنز مناسب برای عکاسی معماری را انتخاب کنید. چنانچه قبلاً هم به شما گفتم شما در کار معماری و برای این دوربین ها (کراپدار) به لنز واید و اولترا واید نیاز دارید.
كانن هم لنزهاي وايد گران قيمت دارد مثلاً EF 8-16 f/4 L قيمت 4.1 ميليون توماني دارد و لنز EF 14mm f/2.8L به قيمت 8.6 ميليون تومان به فروش مي رسد.
لنز EF-S 10-18 STM لنز ارزان قيمت مخصوص دوربين هاي كراپدار است و دليل ارزان قيمت بودن آن كراپدار بودن لنز (EF-s) ،نداشتن ديافرگم باز و ثابت، بدنه و ماونت پلاستيكي و نداشتن درزبندي مقاوم در مقابل گرد و خاك و رطوبت است (كه لنزهاي سري Lدارند) و به نظرم هيچ كدام از اين موارد براي كار شما اهميت زيادي ندارد و اين لنز نياز شما را جوابگو است. متاسفانه شركت نيكون لنز وايد ارزان قيمت براي دوربين هاي كراپدار ندارد.
آقای چیگینی
بنا ب مشکلاتی بودجه من فراهم نشده که بتونم در حال حاضر دوربین و لنز واید را با هم خریداری کنم.ب نظر شما 700 دی کنون + لنز 18-135 تا حدود یک سال دیگه نیاز منا فراهم میکنه؟
و ی سوال دیگه قیمت این ست در حال حاضر چه قدره؟
ببخشید این قدر سوال میکنم.:::love2:::
به نظرم تا حدودي نياز شما را برآورده مي كن. قيمت 2700 است.
ضمناً پيشنهاد ديگري هم دارم: مي توانيد دوربين بدون آينه Canon EOS M را با سه لنز 11-22 و 18-55 و 22 (همه از نوع STM) و يك فلاش و تبديل لنزهاي EF را جمعاً به قيمت 3 ميليون تومان بخريد. هم مزيت كوچك و جمع و جور بودن را دارد و هم كيفيت بالاي دوربين هاي DSLR را. دامنه وايد مناسب را هم خواهيد داشت.
به دانشنامه عكاسي مراجعه كنيد
بالاخره خریدمش
ی 700 دی کنون+18-135 . فول العاده اس
تو رنج یک میلیون تومان، با + و - 200 تومان؛ چیزی قابل انتخاب هست در این ضمینه ؟
اینجا دی جی کالا یه دوربین معرفی کرده : Nikon D3100 kit 18-55 - دوربین دیجیتال نیکون دی 3100 کیت 18-55
این فقط کیت هست ؟ لنز رو مجزا باید تهیه کنم ؟
منظور از کیت اینه که بادی +لنز 55-18 در جعبه قرار دارد و شما هردو را خواهید داشت
و برای عکاسی نیمه حرفه ای و معماری پیشنهاد میکنید آیا ؟
سلام
من دانشجوی معماری-گرایش طراحی داخلی هستم و کارم هم دقیقا همینه
ب دوربینی نیاز دارم ک بتونه تو فضاهای داخلی بهترین عکس رو بمن بده
باتوجه ب این موضوع و مطالعاتی ک داشتم میدونم ک باید لنز واید کمتر از 25 م.م و دیافراگم باز(1.4 یا 1.8)خریداری کنم.فقط همین! (لنز پرایم رو ترجیح میدم ب لنز زوم) اطلاعات دوربینهای زیادی رو مطالعه کردم اما چون تابحال تجربه داشتن دوربین dslr رو نداشتم و اینکه میخوام هزینه کنم و ی دوربین خوووووووووووب بخرم ازتون دراین زمینه راهنمایی میخوام
دوربینهایی ک مد نظر خودم بود نیکون دی.3200 - نیکون دی.5200 و پنتاکس کا.3
ممنونم میشم اگه همراه با دوربین لنز مناسب هم معرفی کنید.و اینکه اگه کیت معرفی میکنید لنز همراهش لنزی باشه ک مناسب کارم باشه درغیر این صورت فقط بدنه رو خریداری میکنم+یک لنز مناسب
هزینه هم تا حدود5 تومن میتونم داشته باشم اما درحال حاضر تا3 تومن نقدینگی دارم.ینی اگه بیشتراز 3تومن باشه مجبورم صبر کنم اما دوربین رو سریعتر نیاز دارم.میخوام بدونم این تفاوت قیمت باعث خرید دوربینی میشه ک ب صبر کردنم بیارزه یا نه
ببخشید اگه طولانی شد
پیشاپیش سپاس از راهنمایی های ارزندتون:gol:
با این بودجه به بدنه های کنون فکر کنید. در این صورت میتوانید از لنز ارزان وبا کیفیت 10-18 استفاده کنید.
من عکاسی داخلی انجام دادم و در این مورد اطلاعات نسبتا خوبی دارم. اگر از من میپرسید شما باید بفکر سه چیز باشید. اول لنز، سه پایه و هد پانورامیک و نرم افزار Ptgui خلاص!
بدنه ها در این ژانر تفاوتی ندارند.
از قیمتهای ایران خبری ندارم ولی فکر کنم با این بودجه فکر کنم فقط همین لنز از کنون مناسبتون باشه. کنون بدنه های خیلی خوبی دارد نگران کیفیت نباشید.
در مورد نظر اساتید خدمتتون عرض کنم در همین فروم بارها پیش اومده که تجربه کاربران تازه وارد سایت از تجربه اساتید بیشتر و دقیقتر بوده :think:;!!!
والا عکسی در پورت فولیو انلاین ندارم ولی یه مدت به دنبال عکاسی برای بنگاه های معاملات ملکی بودم. در خارج از کشور نحوه بازاریابی معاملات ملکیها ...
برای بدنه تمام مدلهای سه رقمی خوب هستند. از دی550 گرفته تا دی700 از نظر من تفاوتی ندارند. هر چه مدل بالاتر بهتر.
بدنه از نظر کارایی فرقی نمیکنه کنون نیکون یا پنتاکس هرکدوم به پولتون میخوره بگیرید
لنز هم یک 20-10 سیگما برای هر برندی یا یک 22-10 اگر کنون گرفتید. یا 24-12 اگر پنتاکس گرفتید .
با 3 تومن بعیده این دو تیکه جمع بشه
بدنه کا3 پنتاکس با نیکون دی.3200 - نیکون دی.5200 که فرمودید اصلا قابل قیاس نیست در واقع یک اس ال آر "های اند" رو با دوتا "اینتری لول" مقایسه کردید.
سلام
روی دوریین های کراپدار (مثل دوربین هائی که مد نظر شماست) لنز 25 م م برای عکاسی معماری خصوصاً معماری داخلی خیلی زاویه دید بسته ای دارد. به فکر لنز 14 م م و بازتر باشید. ضمناً به نظرم برای عکاسی معماری لنز با اپرچرباز 1.8 یا 1.4 چندان استفاده ای ندارد. داشتن سه پایه بسیار واجب تر است.
اگر چند صفحه آخر همین تاپیک را بخوانید به همه سوالات شما پاسخ داده شده است.
ارادت
درود
در تکمیل فرمایشات جناب دانش پایه!
اگر شما قصد دنبال کردن حرفه ای عکاسی معماری را دارید من فکر می کنم باید دنبال لوازم تخصصی این ژانر باشید که مهمترینشون لنزه و البته چون کارکردن باهاش کمی خاصه نیاز به تمرین و تجربه داره که با توجه به گذشت زمان و تکمیل بودجه 5 میلیونی شما بعد از 1 سال امکان پذیر خواهد بود
برای شرایط فعلی هم می توانید به فکر بدنه ای مثل 700D کنون و D5200 باشید و لنز هم برای کنون همان 10-18 خوبه و برای نیکون هم می توانید دنبال لنز 16-8 سیگما باشید!
البته این لنز روی دروبین 700D هم قابل استفاده است.
اگر بعدا بصورت خیلی حرفه ای این ژانر را ادامه دادید به فکر تهیه یک لنز Tilt Shift باشید که خوب هزینه خاص خودش را داره
در خصوص بدنه های معرفی شده فکر می کنم حدود 1.5 تا 2 باشه
و لنز کنون حدود 1 و سیگما هم اگر اشتباه نکنم حدود 2
ارادتمند
ممنونم از راهنمایی همه دوستان
واقعا گیج بودم کمک بزرگی میکنید بمن.سپاسگزارم
ببخشید من خیلی با اصطلاحات عکاسی آشنایی ندارم.. منظورتون از لنز بازتر رو متوجه نشدم.درباره فاصله کانونیش صحبت میکنید؟
اپرچرباز ؟دیافراگم منظورتونه؟
صفحات تاپیک رو مطالعه کردم اما نتونستم جواب کاملی پیدا کنم..
بله پنتاکس بدنه فوق العاده ای داره و واسه من ک یکم سهل انگارم در مراقبت از لوازمم چون همیشه لوازم زیادی همراهمه گزینه فوق العده ایه اما خب قیمتش هم متقابلا فوق العاده زیاده:دی
بجز مبحث جنس بدنه،مقایسه این 3 گزینه نسبت بهم چطوره؟؟؟
با توجه ب دانش و تجربه شما دوستان گزینه مناسبتراز اینها میتونم داشته باشم؟
یکی دو روز مطالعه کنید
لنز های سریع یا دیاف باز به درد شما نخواهند خورد. بیشتر به یک 3پایه بلند و استوار نیاز دارید و اف های بسته لنزتان
بحث فیزیک بدنه نیست . کلا متفاوت هستند. اتفاقا برای فضای داخل که خشک گرم و بدون غبار است همین بنده های پلاستیکی اینتری لول هم مناسب است. خروجی ها هم براحتی قابل مقایسه هستند
سهل انگاری در مراقبت از لوازم بین عکاس ها و معمار ها جایی ندارد. بهترین دوربین دنیا هم باید به خوبی حفاظت شود.
منظور از لنز باز تر، لنز با زاویه دید بازتر یا به عبارت دیگر فاصله کانونی کمتر است.
منظور از اپرچر هم روزنه لنز است که با عنوان دیافراگم مصطلح است (دیافراگم مکانیزمی است که اپرچر را باز و بسته می کن نه خود اپرچر). لنزهای سریع که اپرچر باز دارند (f/1.8 یا بازتر) دو استفاده دارند: کم کردن عمق میدان و عکاسی با سرعت شاتر بالا در نور کم. در کار معماری عمق میدان نباید کم باشد، از طرفی چون سوژه عکاسی هم متحرک نیست، در نور کم می توانید دوربین را روی سه پایه مستقر کنید تا نیازی به سرعت بالای شاتر نباشد بنابر این در عکاسی معماری اصلاً نیازی به لنز های با اپرچر باز (که گران قیمت هم هستند) نیست.
توضیحات کامل در خصوص انتخاب لنز را هم دوستان لطف کردند.
ارادت
دوربین نیکون 5300.دی بدنه 1750هزارتومن.کیت 18-55 وی.آر2 2020هزار تومن . کیت 18-140 2800هزار تومن
قیمتها رو از digionline دارم.خودم مشهدم.(اگه مشهد جایی واسه خرید میشناسید ممنون میشم معرفی کنید)
لنز سیگما هم 2400
کیت 18-55 خوبه یا فقط بدنه بخرم؟؟؟ چون دوربین ک داشته باشی هوس میکنی تو مسافرت و جاهای دیگه هم عکس بگیری.ی لنز همه کاره ارزون لازمه بنظرم
نظر شما چیه دوستان؟؟
18-105کیفیتش کمی بهتر از 18-140 هست و قیمت مناسبتری هم داره بدنه 5300 هم بدنه خوبیست هم رزولیشن خوبی دارد و هم ال سی دی متحرک که قطعا برای بعضی جاها بکارتان خواهد آمد و اگر عجله ندارید میتونید رو بدنه 5500 هم که جدیدا اومده فکر کنید هم لوپس فیلتر نداره که باعث شفافیت بیشتر عکس میشه (شارپ تر) و هم وای فای داخلی داره که میتونید دوربین رو از دور با موبایلتون کنترل کنید ، برای کارهای معماری لنز توکینا 11-16 سری جدیدش هم لنز خوبیست
http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/d5500/
شما میتونید سفاشتون رو اینطوری بدیدnikon D5300+nikon 18-105 فروشنده میتونه براحتی کیت مورد نظر شمارو جایگزین کنه ، بله قطعا توی قیمت تاثیر خواهد گذاشت ولی به نظر من وقتی بدنه جدید میاد دیگه بدنه قدیمی تر توجیه خرید نداره چرا که ایرادات اون توی بدنه جدید گرفته شده هرچند قیمت کمی گرانتر باشه بازهم ارزش خرید رو داره
دوستان صفحات قبلی تاپیک رو خوندم.عذرخواهی میکنم ک سوال تکراری پرسیدم..
تصمیممو گرفتم.ممنون میشم نظرتونو بگید
نیکون 5300.دی کیت18-55 2 تومن
لنز 8-16 سیگما 2.4تومن
و اگه نتونستم 5تومن رو فراهم کنم فعلن کیت 18-105 رو میخرم.. 3.200 حدودا
تفاوت 18-140 و 18-105 چیه ک 18-105 گرونتره؟!
واسه سه پایه اطلاعات خاصی ندارم چون فک نمیکردم اینقدر مهم باشه.تو فروم میتونم اطلاعاتی دربارش پیدا کنم؟