صفحه 17 از 24 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 161 تا 170 , از مجموع 236
Like Tree298تشکر

موضوع: انتخاب Dslr برای عکاسی معماری

  1. #161
    كاربر آشنا lord57 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2013
    نوشته ها
    56
    تشکر شده
    361
    تشکر کرده
    23

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط miladkhan نمایش پست ها
    درود
    راستش رو بخواهید من اطلاعات زیادی نسبت ب لنز ندارم و تقریبا در امر عکس و عکاسی هیچ سر رشته ای ندارم و همین مسئله باعث شده که در انتخاب دوربین و لنز مناسب کارم دچار سردرگمی شدیدی بشم.شما میتونید منو راهنمایی کنید؟
    در تکمیل سخن اساتید یک لنز تله با دیافراگم باز هم لازم دارید تا از جزییات بنا ها مثل سقف ها و جاهایی که در دسترس نیستند عکس بگیرید ، عکاسی شما در محیط های کم نور هستش و سوژه ها ثابت هستند ، اولویت با لنزهای دیاف باز و لرزه گیردار هستش ، دوربین هم هرقدر نویز کمتری داشته باشه بهتره ، اگه بودجه دارید من شخصا فول فریم ها رو توصیه میکنم که جزیات بنا ها رو هم بده در مورد واید هم دقت کنید که پرسپکتیو رو خراب نکنن
    miladkhan تشکر می‌کند.
    Photography helps people to see

  2. #162
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط lord57 نمایش پست ها
    در تکمیل سخن اساتید یک لنز تله با دیافراگم باز هم لازم دارید تا از جزییات بنا ها مثل سقف ها و جاهایی که در دسترس نیستند عکس بگیرید ، عکاسی شما در محیط های کم نور هستش و سوژه ها ثابت هستند ، اولویت با لنزهای دیاف باز و لرزه گیردار هستش ، دوربین هم هرقدر نویز کمتری داشته باشه بهتره ، اگه بودجه دارید من شخصا فول فریم ها رو توصیه میکنم که جزیات بنا ها رو هم بده در مورد واید هم دقت کنید که پرسپکتیو رو خراب نکنن
    جسارتاً با توجه به اینکه سوژه های معماری ثابت هستند، با استفاده از سه پایه و افزایش زمان نوردهی و بدون نیاز به افزایش ایزو یا استفاده از دیافراگم باز، می توان در مکان های کم نور عکاسی کرد و مشکل نویز هم به وجود نمی آید. دوربین های فول فریم به دلیل زاویه دید بازتر مناسب هستند ولی بودجه ایشان 3 میلیون تومان است و به لنز تله با اپرچر باز یا دوربین فول فریم همخوانی ندارد.
    msh2200، کوروش، A.Fatemi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #163
    كاربر جديد miladkhan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    23
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    جسارتاً با توجه به اینکه سوژه های معماری ثابت هستند، با استفاده از سه پایه و افزایش زمان نوردهی و بدون نیاز به افزایش ایزو یا استفاده از دیافراگم باز، می توان در مکان های کم نور عکاسی کرد و مشکل نویز هم به وجود نمی آید. دوربین های فول فریم به دلیل زاویه دید بازتر مناسب هستند ولی بودجه ایشان 3 میلیون تومان است و به لنز تله با اپرچر باز یا دوربین فول فریم همخوانی ندارد.
    فعلا در آغاز راه عکاسی هستم .دروس آکادمیک معماری هم یکی از دلایل من برای خرید دوربین است ولی میخوام عکاسی ب صورت جدی دنبال کنم واسه همین قصد دارم تجهیزات خوبی فراهم کنم.ب غیر عکاسی معماری به عکاسی طبیعت هم علاقه دارم و ب طور حتم با عکاسی های روزمره هم مواجه میشم.بودجه خودما تا 4 میلیون هم میتونم افزایش بدهم.با توجه به این موارد پیشنهاد اساتید چیه؟من با این بودجه چه دوربین و چه لنزی میتونم تهیه کنم؟

  4. #164
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط miladkhan نمایش پست ها
    فعلا در آغاز راه عکاسی هستم .دروس آکادمیک معماری هم یکی از دلایل من برای خرید دوربین است ولی میخوام عکاسی ب صورت جدی دنبال کنم واسه همین قصد دارم تجهیزات خوبی فراهم کنم.ب غیر عکاسی معماری به عکاسی طبیعت هم علاقه دارم و ب طور حتم با عکاسی های روزمره هم مواجه میشم.بودجه خودما تا 4 میلیون هم میتونم افزایش بدهم.با توجه به این موارد پیشنهاد اساتید چیه؟من با این بودجه چه دوربین و چه لنزی میتونم تهیه کنم؟
    من دوربين canon 700D با لنزهاي18-135 STM و
    10-18 STM
    را توصيه ميكنم كه حدود 3700. ميشود
    msh2200 و mreza1001 تشکر می‌کنند.

  5. #165
    كاربر فعال peacekeeper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2013
    محل سکونت
    كرمان
    نوشته ها
    674
    تشکر شده
    2307
    تشکر کرده
    1716

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط miladkhan نمایش پست ها
    فعلا در آغاز راه عکاسی هستم .دروس آکادمیک معماری هم یکی از دلایل من برای خرید دوربین است ولی میخوام عکاسی ب صورت جدی دنبال کنم واسه همین قصد دارم تجهیزات خوبی فراهم کنم.ب غیر عکاسی معماری به عکاسی طبیعت هم علاقه دارم و ب طور حتم با عکاسی های روزمره هم مواجه میشم.بودجه خودما تا 4 میلیون هم میتونم افزایش بدهم.با توجه به این موارد پیشنهاد اساتید چیه؟من با این بودجه چه دوربین و چه لنزی میتونم تهیه کنم؟
    دوست عزیز به لینکهای زر نگاه بیندازید.

    </title> <meta name="Keywords" content="tripod, color management , architecture , perspective control , tilt-shift , horizons " /> <meta name="description" content="10 Must-Have Gadgets for Architecture Photography. A buying guide for serious shooter
    3 Best Lenses for Architectural Photography - Steve's Digicams

    لنزهای Tilt-Shift ابزاری مهم در عکاسی معماری هستند که نمی توانند به طور کامل توسط لنزهای واید جایگزین شوند ولی این لنزها گران قیمت و نیازمند مهارت بالایی برای عملکرد مناسب هستند. به نظر من یک بادی متوسط به همراه لنز کیت از هر برندی که با آن راحتتر هستید(البته بیشتر منظورم کانن و نیکون است) تهیه کنید.18mm برای اکثر کارهای شما کافی خواهد بود. پس از مدتی و آشنایی مناسب با تجهیزات می توانید لنزهای گرونتر تهیه کنید.در کل نیازی به خریداری همه تجهیزات از ابتدای کار وجود ندارد.
    msh2200 و کوروش تشکر می‌کنند.
    "If Your pictures aren't good enough, you're not close enough"
    ROBERT CAPA
    محمدعلی جعفرزاده

  6. #166
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط miladkhan نمایش پست ها
    فعلا در آغاز راه عکاسی هستم .دروس آکادمیک معماری هم یکی از دلایل من برای خرید دوربین است ولی میخوام عکاسی ب صورت جدی دنبال کنم واسه همین قصد دارم تجهیزات خوبی فراهم کنم.ب غیر عکاسی معماری به عکاسی طبیعت هم علاقه دارم و ب طور حتم با عکاسی های روزمره هم مواجه میشم.بودجه خودما تا 4 میلیون هم میتونم افزایش بدهم.با توجه به این موارد پیشنهاد اساتید چیه؟من با این بودجه چه دوربین و چه لنزی میتونم تهیه کنم؟
    من دوربين canon 700D با لنزهاي18-135 STM و
    10-18 STM
    را توصيه ميكنم كه حدود 3700. ميشود
    msh2200، Mehrdad-PL، کوروش و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #167
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    دوربین که فرقی نمیکنه زیاد .

    تیلت شیفت هم گرونه و برای یک مبتدی توصیه نمیشه

    لنز هم روی کراپ یک 14 داشته باشید کافیه برای واید . حالا یا پرایم یا یک زوم 10-22 یا 10-20

    چون اولویت با معماریه من میگم بادی+لنز واید

    چون بودجه هم مطرحه میگم بادی+55-18+واید کیت 55-18 با بادی خالی زیاد تفاوتی نداره تو قیمت

    چون معماریه میگم 3پایه قد بلند و 3 محوره
    msh2200، کوروش، Dariush Chegini و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  8. #168
    كاربر جديد miladkhan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    23
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    دوربین که فرقی نمیکنه زیاد .

    تیلت شیفت هم گرونه و برای یک مبتدی توصیه نمیشه

    لنز هم روی کراپ یک 14 داشته باشید کافیه برای واید . حالا یا پرایم یا یک زوم 10-22 یا 10-20

    چون اولویت با معماریه من میگم بادی+لنز واید

    چون بودجه هم مطرحه میگم بادی+55-18+واید کیت 55-18 با بادی خالی زیاد تفاوتی نداره تو قیمت

    چون معماریه میگم 3پایه قد بلند و 3 محوره
    متوجه بعضی از جملاتتون نشدم .منظور از کراپ چیه؟لنز تیلت شیفت واسه چه کاریه؟

  9. #169
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط miladkhan نمایش پست ها
    متوجه بعضی از جملاتتون نشدم .منظور از کراپ چیه؟لنز تیلت شیفت واسه چه کاریه؟
    كراپ: دوربين هاي DSLR ديجيتال بر اساس اندازه سنسور به چند دسته تقسيم مي شوند:
    دوربين هاي فول فريم: اندازه سنسورشان برابر يك قطعه فيلم 35 م م است. يعني 24 م م در 36 م م مثل دوربين هاي D610 و D810 و D750 نيكون يا 6D و 5D Mark III و 1Dx كانن. اين دوربين ها به نسبت گران قيمت هستند ولي در عوض به دليل سنسور بزرگ، كيفيت تصوير بهتري دارند
    دوربين هاي كراپدار: سنسورشان كوچكتر از سنسور هاي دوربين فول فريم است مثلاً در دوربين هاي فعلي كانن قطر سنسور دوربين هاي فول فريم 1.6 برابر قطر دوربين هاي كراپدار است كه به آن ضريب كراپ مي گويند. در دوربين هاي نيكون ضريب كراپ 1.5 است. آخرين دوربين هاي كراپدار نيكون D5300 و D3300 و D7100 هستند و در كانن 7D Mark II و 70D‌و 700D. اين دوربين ها عموماً ارزان تر هستند ولي كيفيت تصويرشان به دوربين هاي فول فريم نمي رسد
    دوربين هاي Large Format و Medium Format كه سنسورهاي بزرگتر از فول فريم دارند و هم بسيار گران قيمت هستند و هم لنزهاي خاص گرانقيمت استفاده مي كنند و معمولاً استفاده بسيار حرفه اي و آتليه اي دارند.

    لنز تيلت شيفت: در هنگام عكاسي هميشه سنسور دوربين موازي موضوع عكاسي نيست. مثلاً مي خواهيد از نماي يك ساختمان بزرگ عكس بگيريد و مجبور مي شويد دوربين را سربالا بگيريد. اين امر باعث مي شود پرسژكتيو ساختمان در عكس به هم بخورد. لنزهاي تيلت شيفت مكانيزم خاصي دارند كه مي توانيد لنز را نسبت به محور طولي تغيير زاويه بدهيد (لنز را به اصطلاح بشكنيد!) و اين باعث مي شود پرسپكتيو عكس به هم نريزد:

    220px-24mm-tilt-lens.jpg

    عكس از نماي ساختمان با و بدون لنز تيلت شيفت:

    400px-Bashford_views_-_perspective_control.jpg

    download.jpg

    images.jpg
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Tuesday 16 December 2014 در ساعت 11:18
    msh2200، vahidshah، mreza1001 و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #170
    كاربر جديد miladkhan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    23
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    آقای چیگینی در تهیه 700D کنون کمی شک دارم.سرچشمه این شک از کجاست؟چرا نمیتونم کنون را بپذیرم؟

صفحه 17 از 24 نخستنخست ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •