با درود دوباره خدمت همه ی دوستان
نقل قول:
وقتی یه دوربین اس ال ار می خریم روی خودش لنز فابریک نداره ؟ با توجه به اینکه شما لنز رو معرفی کردین منظورتون رو درست متوجه نشدم که دوربین اصلا لنز نداره یا اینکه لنز داره ولی مناسب کار من نیست ؟
رامین جان پاسخ خوبی دادن ... ببینید ، 55-18 لنز بدی نیست ولیکن در مقایسه با 105-18 هم فاصله ی تله ی کمتری داره و هم کیفیت اپتیکیش پایین تره . در ضمن شما باید لنزی بخرید که تا حدّ توان مالیتون در فواصل کانونیش نسبت به لنزهای هم ترازش بهتر باشه تا در آینده که بودجه ای برای خرید تجهیزات اضافی فراهم شد ، مجبور نشید به دنبال داشتن کیفیت بهتر ، لنز رو هم عوض کنید . در واقع اگر شما یک 105-18 بخرید ، با توجه به زمینه ی کاریتون بعدها فقط به یک 24-10 نیاز خواهید داشت که یک لنز اولترا واید به حساب میاد . ولیکن اگر 55-18 رو بخرید ، بعدها که بودجه ای نصیبتون شد مجبور می شید به جای هزینه روی اولترا واید ، به افزایش بازدهی رِنج تله-واید بپردازید و یک 85-16 بخرید . البته این توصیه و پیشنهاد منه و انتخاب اصلی با شماست .
نقل قول:
بین مارک های موجود در بازار کدوم کیفیت قطعات و مقاومت بیشتری داره؟
به هیچ وجه روی مارک حساس نباشید . دلیل اینکه بنده در اول کار ، سونی رو در کنار نیکون مطرح کردم ، کیفیت خوب و قابل رقابت این برند بود . از سونی و کانن و نیکون گرفته تا فوجی و پنتاکس و پاناسونیک ، همه و همه کیفیت عالی و خوبی دارن .
نقل قول:
یه موضوع دیگه راجب دوربین های شبه ای ال ار . تحقیق کردم و متوجه شدم که این نوع دوربین در واقع همون کامپکت هستش فقط یکم بزرگتر و حتی حسگری هم که داره همون حسگر دوربین های کامپکت هستش
کاملا مخالفم . هرر رده ای ، تعریف خودشو داره و نمی شه slr like یا هیبرید رو به کامپکت شباهت داد .
نقل قول:
پس چرا شبه ای ال ار بزرگتر و گرونتر از دوربین های کامپکت هستش و چرا اس ال ار رو به اون نسبت دادن
راستش کسی slr رو به slr like نسبت نداده . فقط گفته شده که این دوربین "شبه حرفه ایه" . دلیلش هم وجود امکانات و تنظیمات دستی فراوان به نسبت کامپکت و کیفیت بالاتر از کامپکت هست . شبه حرفه ای ها همیشه از لحاظ سایز شبیه حرفه ای ها نیستن ؛ برای مثال G12 با اینکه کیفیت فوق العاده و امکانات بالایی داره ولیکن سایزش در حدّ کامپکته . لذا نتیجه می گیریم که سایز نمی تونه عنصر درجه بندی و تقسیم رده ها باشه .
نقل قول:
موضوع دیگه راجب به نسبت تصویر اینکه مگه نسبت تصویر رو حسگر مشخص نمی کنه حال چنانچه دوربینی حسگری مثلا با نسبت تصویر 4:3 داشته باشه ، نمی تونه تصویر اورجینالی با نسبت تصویر 16:9 بگیره البته برعکس این موضوع امکان پذیر هست
تبدیل عکس یا فیلم به ریت واید ، حتی در فیلم برداری های هالیوودی که امروزه تمام فیلم هاشون رو با ریت 16:9 عرضه می کنن ، توسط ریت اصلی سایز سنسور انجام نمیشه (البته شاید جدیدا اینجوری شده باشه) . این تبدیل توسط الگوریتم های نرم افزاری صورت می پذیره که 3:2 یا 4:3 رو به 16:9 تبدیل می کنن . امروزه خود تلویزیون ها هم از پردازنده هایی استفاده می کنن که این الگوریتم رو داره . برای مثال همه می دونیم که تصاویر ارسالی توسط صدا و سیما 16:9 نیست ولیکن شما می تونید همون تصاویر رو روی یک نمایشگر 16:9 با همین فرمت بدون هیچ گونه کشیدگی ببینید (این بحث خیلی طولانه ؛ لذا بهتره بیش از این مبسوط نشه . همون طور که قبلا گفتم ، مهم اینه که تصویر ذاتا واید باشه نه اینکه توسط یک الگوریتم فقط تغییر نسبت پیدا کنه) .
نقل قول:
از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .
راستش مرجع من dp هست ؛ اینم لینک مورد نظر .
نقل قول:
منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه
ریت واید همون نسبت 16:9 هست . واید ذاتی رو هم دوست عزیزم جناب اقبالی توضیح دادن ؛ در واقع شما باید یک لنز با فاصله ی کانونی واید داشته باشین تا تصویرتون ذاتا واید باشه (زیر نرمال رو میگن واید . برای یک آرشیتکت ، فاصله ی کانونی باید 20 به پایین باشه) .
نقل قول:
البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم
نه جانم ... چیزی کراپ نمیشه ... چیزی اضافه هم نمیشه ... فقط با یک الگوریتم به شکل نرم افزاری واید میشه (در مورد الگوریتمش اگر دوستان اطلاعی دارن ، در تاپیک های مرتبط کامنت بذارن) .
نقل قول:
این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه
ریت حسگر تمام dslr (حتی فول فریم ها) "تقریبا" مشابه (یعنی هیچ کدومشون تا اونجا که من اطلاع دارم 16:9 نیستن) . از لحاظ فیزیکی (نه از لحاظ کیفیت) تفاوت سنسور ها فقط به ابعاد و کراپشون مربوط میشه .
نقل قول:
البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
این حرف مصداق بارز یک صحبت برندیه . یه نگاهی به این تاپیک بندازین و خودتون در رابطه با سونی قضاوت کنید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
پی نوشت : بابت آف تاپیک های متعدد در رابطه با 16:9 و رده بندی بادی ها از تمام دوستان پوزش می طلبم .