صفحه 212 از 1201 نخستنخست ... 112 162 202 208 209 210 211 212 213 214 215 216 222 262 312 712 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 2,111 تا 2,120 , از مجموع 12004
Like Tree17678تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

  1. #2111
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    60

    پیش فرض

    سلام با تشکر از اطلاعات مفیدتون
    من اصلا یه عکای حرفه ای نیستم و از دوربین به غیر از مگا پیکسل چیز زیادی نمی دونم ، راهنمایی شما در حال حاضر برای من خیلی با ارزش به سه دلیل :
    ۱-من آرشیتکت هستم و برای پروژه هایی که انجام می دم باید از نمای قبل از اجرا و همینطور بعد از اجرا عکس تهیه کنم به همین دلیل باید دوربین با کیفیت مطلوب و کادر بندی مناسب داشته باشم.
    ۲-من تا الان ۳ تا دوربین با مارک های کنون ، سونی و کاسیو سوزوندم یعنی تو کیفم بوده ترمز زدم کیف افتاده و دوربین سوخته البته هیچکدوم دوربین های حر فه ای نبودن ولی با توجه به اینکه هر روز دوربین همراهم هست باید کیفیت قطعات بالایی داشته باشه تا دوباره نسوزه.
    ۳-همونطور که گفتم من از عکاسی سر رشته ی حر فه ای ندارم ولی به عکاسی علاقه دارم و می خوام که آموزش ببینم و حرفه ای عکاسی کنم بنابر این دوربینی می خوام که هم الان و هم وقتی خواستم حر فهای عکاسی کنم مشکلی با دوربین نداشته باشم مخصوصا الان که از تنظیمات زیاد سر در نمیارم.
    اگه بتونید کامل من رو راهنمایی کنید خیلی ممنون می شم چون واقعا گیج شدم.در ضمن خیلی هم نمی خوام هزینه کنم حد اکثر ۸۰۰ الی ۹۰۰ تومان .
    یه سوال دیگه هم داشتم اینکه دوربینی که وارد ایران می شه از لحاظ کیفیت قطعات بهتره یا دوربینی که وارد آمریکا می شه یا اینکه هر دوتاش یکسانه .
    یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه اینکه حتما باید دوربین ۱۶:۹ باشه چون کارهای طراحی که انجام می دیم واید هستش بارزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بنابراین دوربین هم باید عکس های واید بگیره ، من تو سایت کنون که بررسی کردم دوربین های اس ال ار هیچکدوم 16:9 نبودن و در ضمن یه دوربینی می خوام که لنزش در حد ممکن مناسب و کامل باشه که نخوام هزینه ای برای خرید لنر داشته باشم.

  2. #2112
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    پیش فرض

    درود


    ۲-من تا الان ۳ تا دوربین با مارک های کنون ، سونی و کاسیو سوزوندم یعنی تو کیفم بوده ترمز زدم کیف افتاده و دوربین سوخته البته هیچکدوم دوربین های حر فه ای نبودن ولی با توجه به اینکه هر روز دوربین همراهم هست باید کیفیت قطعات بالایی داشته باشه تا دوباره نسوزه.
    اگر هر دوربینی توی شرایط اینچنینی قرار بگیره ، احتمال آسیب وجود داره . شما دو راه دارین ؛ اول اینکه خوتون کمی بیشتر مواظب باشید و دوم هم اینکه یک کیف مناسب و خوب بخرید (بحث کیف رو نمی تونم توی این تاپیک مطرح کنم و هر چیزی جای خودشو داره) .


    یه سوال دیگه هم داشتم اینکه دوربینی که وارد ایران می شه از لحاظ کیفیت قطعات بهتره یا دوربینی که وارد آمریکا می شه یا اینکه هر دوتاش یکسانه .
    فرقی نداره .


    یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه اینکه حتما باید دوربین ۱۶:۹ باشه چون کارهای طراحی که انجام می دیم واید هستش بارزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بنابراین دوربین هم باید عکس های واید بگیره ، من تو سایت کنون که بررسی کردم دوربین های اس ال ار هیچکدوم 16:9 نبودن و در ضمن یه دوربینی می خوام که لنزش در حد ممکن مناسب و کامل باشه که نخوام هزینه ای برای خرید لنر داشته باشم.
    ابتدا می خوام عرض کنم که رزولوشن دوربین های dslr اکثرا بسیار بالاتر از Full HD هست و ازین بابت خیالتون راحت باشه . در مورد 16:9 هم ، چیزی که خیلی مهمه ریت واید نیست ، بلکه واید بودن ذاتی تصویره . شما برای اینکه تصویری ذاتا واید داشته باشید ، باید لنزی در اختیار داشته باشید که واید مناسبی داشته باشه . با این حال اگر بر وجود ریت واید اصرار دارید ، Sony Alpha DSLR-A580 موجوده و اتفاقا گزینه ی خوبی به شمار میره ولیکن یه خورده از بودجتون گرون تره . این مدل صفحه نمایش متحرک هم داره که برای معماران خیلی کاربرد داره . در مورد لنز های سونی هم دوستان بیشتر می تونن نظر بدن (پیشاپیش می خوام اعلام کنم که با نبود لنز مناسب برای سونی مخالفم) .
    اگر بودجتون به این مدل نرسید ، انتخاب بعدی D3100 از نیکون هست که ریت 16:9 نداره و نمایشگرش هم ثابته . اما به نسبت قیمتش واقعا کیفیت خوبی رو ارایه خواهد داد . در مورد لنز این مدل ، خیلی دلم می خواد 85-16 رو پشنهاد کنم ولیکن بودجتون نمی رسه . لذا پیشنهاد من 105-18 هست . اگر باز هم بودجه اجازه نداد ، دیگه مجبورید از لنز کیت 55-18 استفاده کنید که کیفیت مناسب نداره .


    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی
    n27، Hamid.d، ramink2 و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #2113
    كاربر همراه vahidmir2000 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    290
    تشکر شده
    570
    تشکر کرده
    424

    پیش فرض

    یکی از چیزایی که خیلی برام مهمه اینکه حتما باید دوربین ۱۶:۹ باشه چون کارهای طراحی که انجام می دیم واید هستش بارزولیشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ بنابراین دوربین هم باید عکس های واید بگیره ، من تو سایت کنون که بررسی کردم دوربین های اس ال ار هیچکدوم 16:9 نبودن و در ضمن یه دوربینی می خوام که لنزش در حد ممکن مناسب و کامل باشه که نخوام هزینه ای برای خرید لنر داشته باشم.
    دوست عزیز تقریبا تمام دوربینهای دیجیتال یک مود برای عکاسی 16:9 دارن. یعنی در تنظیمات میتونید تعیین کنید که عکس 3:2 بگیره یا 16:9 . و به همین خاطر در ویزور دوربینهای SLR هم خطوط مرزی برای نسبت تصویر 16:9 موجوده.
    n27، persian.boy و mahdi_1984 تشکر می‌کنند.
    Back for Good

  4. #2114
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    60

    پیش فرض

    سلام
    اولا از راهنمایی که کردین ممنونم .
    چند تا سوال برام پیش اومد اول اینکه مگه وقتی یه دوربین اس ال ار می خریم روی خودش لنز فابریک نداره ؟ با توجه به اینکه شما لنز رو معرفی کردین منظورتون رو درست متوجه نشدم که دوربین اصلا لنز نداره یا اینکه لنز داره ولی مناسب کار من نیست ؟

    موضوع دوم دوربین های من همه کامپکت بودن و درون کیف مناسب قرار داشتن ، اما با تحقیقات اینترنتی به این نتیجه رسیدم که دلیل سوختن دوربین ها ، کیفیت پایین سنسور های دوربین های کامپکت نسبت به اس ال ار هستش ( البته اگه درست نتیجه گیری کرده باشم ) بنابر این من با خرید یک دوربین اس ال ار طبیعتا نباید از این قبیل مشکلا داشته باشم حالا سوالم اینکه بین مارک های موجود در بازار کدوم کیفیت قطعات و مقاومت بیشتری داره؟

    یه موضوع دیگه راجب دوربین های شبه ای ال ار . تحقیق کردم و متوجه شدم که این نوع دوربین در واقع همون کامپکت هستش فقط یکم بزرگتر و حتی حسگری هم که داره همون حسگر دوربین های کامپکت هستش پس چرا بزرگتر و گرونتر از دوربین های کامپکت هستش و چرا اس ال ار رو به اون نسبت دادن.( دلیل سوالم اینکه من اصلا نفهمیدم اگه ما تصویر روی لنز رو توی چشمی ببینیم در دوربین های اس ال ار چه فرقی می کنه با تصویری که توی ال سی دی دوربین های کامپکت می بینیم و اساسا این موضوع دیدن تصویر لنز توی چشمی به چه دردی می خوره !؟ )

    موضوع دیگه راجب به نسبت تصویر اینکه مگه نسبت تصویر رو حسگر مشخص نمی کنه حال چنانچه دوربینی حسگری مثلا با نسبت تصویر 4:3 داشته باشه ، نمی تونه تصویر اورجینالی با نسبت تصویر 16:9 بگیره البته برعکس این موضوع امکان پذیر هست ( البته اگه اشتباه نکنم من خیلی وارد نیستم )حالا می خوام بدونم این دوربین های پیشنهادی حسگری با توانایی عکاسی با نسبت تصویر 16:9 رو دارن یا نه ؟ من با اصطلاح ریت واید آشنایی ندارم و اینکه نوع لنز باید واید باشه ؟ یا نوع حسگر دوربین واید باشه ؟ از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .

    دوربین نیکون دی 3100 رو دیدم و تقریبا با همه مشخصاتش حال کردم و چنانچه از نظر نسبت تصویر و لنز مشکلم حل بشه همین مدل رو می خرم ولی اگه می شه یه پیشنهاد هم از کنون بدین و همچنین نظرتون راجب دوربین های المپیوس که لرزش گیر در درون خود بدنه تعبیه شده چیه ؟
    ویرایش توسط mahdi_1984 : Saturday 11 June 2011 در ساعت 03:48
    n27 تشکر می‌کند.

  5. #2115
    كاربر همراه ramink2 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بیژن یورد
    نوشته ها
    396
    تشکر شده
    2081
    تشکر کرده
    723

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_1984 نمایش پست ها
    سلام
    اولا از راهنمایی که کردین ممنونم .
    چند تا سوال برام پیش اومد اول اینکه مگه وقتی یه دوربین اس ال ار می خریم روی خودش لنز فابریک نداره ؟ با توجه به اینکه شما لنز رو معرفی کردین منظورتون رو درست متوجه نشدم که دوربین اصلا لنز نداره یا اینکه لنز داره ولی مناسب کار من نیست ؟

    موضوع دوم دوربین های من همه کامپکت بودن و درون کیف مناسب قرار داشتن ، اما با تحقیقات اینترنتی به این نتیجه رسیدم که دلیل سوختن دوربین ها ، کیفیت پایین سنسور های دوربین های کامپکت نسبت به اس ال ار هستش ( البته اگه درست نتیجه گیری کرده باشم ) بنابر این من با خرید یک دوربین اس ال ار طبیعتا نباید از این قبیل مشکلا داشته باشم حالا سوالم اینکه بین مارک های موجود در بازار کدوم کیفیت قطعات و مقاومت بیشتری داره؟

    یه موضوع دیگه راجب دوربین های شبه ای ال ار . تحقیق کردم و متوجه شدم که این نوع دوربین در واقع همون کامپکت هستش فقط یکم بزرگتر و حتی حسگری هم که داره همون حسگر دوربین های کامپکت هستش پس چرا بزرگتر و گرونتر از دوربین های کامپکت هستش و چرا اس ال ار رو به اون نسبت دادن.( دلیل سوالم اینکه من اصلا نفهمیدم اگه ما تصویر روی لنز رو توی چشمی ببینیم در دوربین های اس ال ار چه فرقی می کنه با تصویری که توی ال سی دی دوربین های کامپکت می بینیم و اساسا این موضوع دیدن تصویر لنز توی چشمی به چه دردی می خوره !؟ )

    موضوع دیگه راجب به نسبت تصویر اینکه مگه نسبت تصویر رو حسگر مشخص نمی کنه حال چنانچه دوربینی حسگری مثلا با نسبت تصویر 4:3 داشته باشه ، نمی تونه تصویر اورجینالی با نسبت تصویر 16:9 بگیره البته برعکس این موضوع امکان پذیر هست ( البته اگه اشتباه نکنم من خیلی وارد نیستم )حالا می خوام بدونم این دوربین های پیشنهادی حسگری با توانایی عکاسی با نسبت تصویر 16:9 رو دارن یا نه ؟ من با اصطلاح ریت واید آشنایی ندارم و اینکه نوع لنز باید واید باشه ؟ یا نوع حسگر دوربین واید باشه ؟ از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .

    دوربین نیکون دی 3100 رو دیدم و تقریبا با همه مشخصاتش حال کردم و چنانچه از نظر نسبت تصویر و لنز مشکلم حل بشه همین مدل رو می خرم ولی اگه می شه یه پیشنهاد هم از کنون بدین و همچنین نظرتون راجب دوربین های المپیوس که لرزش گیر در درون خود بدنه تعبیه شده چیه ؟
    سلام:
    در مورد لنز همراه دوربین باید بگم که اقلب دوربینها با لنز 18-55 ارائه میشوند. و d3100 هم از همین لنز استفاده میکنه ، که شما میتونید لنزهای بعدی رو جداگانه انتخاب کنید.
    اما اینکه محدوده واید براتون اهمیت داره این لنز این امکان رو به شما نخواهد داد و از طرفی هم کیفیت زیاد مطلوبی نداره( نسبت به کامپکت هایی که داشتید کیفیت بسیار مطلوب تره) و اگر هم بخواهید این لنز رو تغییر بدید با بودجه شما سازگاری نخواهد داشت.
    در مورد اینکه دلیل سوختن دوربینهاتون ضعف سنسور بوده من زیاد موافق نیستم،و به امید خدا بعد از خریدن slr هم باید باخرید یک کیف مناسب از اون محافظت کنید.
    در مورد شبه slr ها هم دلیل این نامگذاری به خاطر قالب بدنه و شکل ظاهری شبیه به رده حرفه ای ها ست که این نامگذاری انجام شده، در مورد سنسور هم بله همان ابعاد سنسور که در برخی مواقع( canon g12) ابعاد بزرگتری در سنسور نسبت به این مدلها دارد. و یکی ازدلایل بزگتر بودن بخاطر بحث سوپر زوم بودن این رده از دوربینهاست( 24x-35x....) .
    من هم با پسر پارسی در مورد خرید d3100 موافق هستم( کیفیت خوب در مقابل قیمت معقولانه).
    در برند کانن هم ، (هر چند قیمت ها افزایش زیادی داشته )اما 550d گزینه مناسبی برای کاربرد شما وجود داره.
    موفق باشید....
    n27، persian.boy، Miri و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



    D7100 - Sigma 10-20 F/3.5 - 18-55 Afp - 70-200 F/4 VR - 50 F/1.8G

  6. #2116
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    18
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    60

    پیش فرض

    تشکر مجدد از راهنمایی همه دوستان

    موضوعی که هنوز متوجه نشدم اینکه اگه یه دوربینی بخواد عکس واید بندازه باید حسگرش دارای این توانایی باشه یا اینکه این توانایی باید مربوط به لنزش باشه و منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه ( البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم ).

    این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه و اگه مربوط به لنز باشه در این صورت محدودیت برای خرید دوربین کم می شه و باید به نوع لنز توجه کرد البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .

  7. #2117
    كاربر بسیار فعال Walkman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    کرمان
    نوشته ها
    1,291
    تشکر شده
    6194
    تشکر کرده
    6460

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_1984 نمایش پست ها
    تشکر مجدد از راهنمایی همه دوستان

    موضوعی که هنوز متوجه نشدم اینکه اگه یه دوربینی بخواد عکس واید بندازه باید حسگرش دارای این توانایی باشه یا اینکه این توانایی باید مربوط به لنزش باشه و منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه ( البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم ).

    این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه و اگه مربوط به لنز باشه در این صورت محدودیت برای خرید دوربین کم می شه و باید به نوع لنز توجه کرد البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
    دوست عزیز

    واید بودن بودن به لنز مربوط میشه نه به سنسور

    البته یک نکته هست که در شرایطی که یک لنز یکسان را برروی دوربین های متفاوت ببندیم، اونموقع وایدترین زاویه ی دید با دوربینی خواهد بود که سایز سنسور بزرگتری داراست

    موفق باشید..........
    ویرایش توسط Walkman : Saturday 11 June 2011 در ساعت 11:26
    شاهین اکبری، persian.boy و mahdi_1984 تشکر می‌کنند.
    رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali

  8. #2118
    كاربر بسیار فعال شاهین اکبری آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2008
    محل سکونت
    Shahin Akbari
    نوشته ها
    1,331
    تشکر شده
    4053
    تشکر کرده
    4538

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mahdi_1984 نمایش پست ها
    تشکر مجدد از راهنمایی همه دوستان

    موضوعی که هنوز متوجه نشدم اینکه اگه یه دوربینی بخواد عکس واید بندازه باید حسگرش دارای این توانایی باشه یا اینکه این توانایی باید مربوط به لنزش باشه و منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه ( البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم ).

    این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه و اگه مربوط به لنز باشه در این صورت محدودیت برای خرید دوربین کم می شه و باید به نوع لنز توجه کرد البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
    هر دو. هم لنز هم سنسور دخیلند. لنز که مشخصا باید واید ( وایدتر ) باشد و سنسور هم کراپ فکتور کمتری داشته باشد مثلا کراپ 1.3 یا فول فریم (کراپ 1 )

    توضیح آنکه ، برای تعیین فاصله کانونی نهایی ( معادل 35 م.م ) عدد فاصله کانونی لنز در ضریب کراپ سنسور ( شامل ضرایب 1 1.3 1.5 1.6 یا 2 ) ضرب میشود .

    به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
    البته نه به این تندی که شما میگی ... مثلا A580 تو یکی از رنکینگهای معتبر نمره بالاتری از کنون و نیکونهای اسمی گرفته. اما محدودیت انتخاب لنز حرف شما رو تشدید میکنه.

    خط رو خط با تاخیر
    persian.boy و mahdi_1984 تشکر می‌کنند.
    FD master

  9. #2119
    كاربر فعال persian.boy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    سـرزمین اهـورا
    نوشته ها
    782
    تشکر شده
    2925
    تشکر کرده
    4662

    Lightbulb

    با درود دوباره خدمت همه ی دوستان


    وقتی یه دوربین اس ال ار می خریم روی خودش لنز فابریک نداره ؟ با توجه به اینکه شما لنز رو معرفی کردین منظورتون رو درست متوجه نشدم که دوربین اصلا لنز نداره یا اینکه لنز داره ولی مناسب کار من نیست ؟
    رامین جان پاسخ خوبی دادن ... ببینید ، 55-18 لنز بدی نیست ولیکن در مقایسه با 105-18 هم فاصله ی تله ی کمتری داره و هم کیفیت اپتیکیش پایین تره . در ضمن شما باید لنزی بخرید که تا حدّ توان مالیتون در فواصل کانونیش نسبت به لنزهای هم ترازش بهتر باشه تا در آینده که بودجه ای برای خرید تجهیزات اضافی فراهم شد ، مجبور نشید به دنبال داشتن کیفیت بهتر ، لنز رو هم عوض کنید . در واقع اگر شما یک 105-18 بخرید ، با توجه به زمینه ی کاریتون بعدها فقط به یک 24-10 نیاز خواهید داشت که یک لنز اولترا واید به حساب میاد . ولیکن اگر 55-18 رو بخرید ، بعدها که بودجه ای نصیبتون شد مجبور می شید به جای هزینه روی اولترا واید ، به افزایش بازدهی رِنج تله-واید بپردازید و یک 85-16 بخرید . البته این توصیه و پیشنهاد منه و انتخاب اصلی با شماست .


    بین مارک های موجود در بازار کدوم کیفیت قطعات و مقاومت بیشتری داره؟
    به هیچ وجه روی مارک حساس نباشید . دلیل اینکه بنده در اول کار ، سونی رو در کنار نیکون مطرح کردم ، کیفیت خوب و قابل رقابت این برند بود . از سونی و کانن و نیکون گرفته تا فوجی و پنتاکس و پاناسونیک ، همه و همه کیفیت عالی و خوبی دارن .


    یه موضوع دیگه راجب دوربین های شبه ای ال ار . تحقیق کردم و متوجه شدم که این نوع دوربین در واقع همون کامپکت هستش فقط یکم بزرگتر و حتی حسگری هم که داره همون حسگر دوربین های کامپکت هستش
    کاملا مخالفم . هرر رده ای ، تعریف خودشو داره و نمی شه slr like یا هیبرید رو به کامپکت شباهت داد .


    پس چرا شبه ای ال ار بزرگتر و گرونتر از دوربین های کامپکت هستش و چرا اس ال ار رو به اون نسبت دادن
    راستش کسی slr رو به slr like نسبت نداده . فقط گفته شده که این دوربین "شبه حرفه ایه" . دلیلش هم وجود امکانات و تنظیمات دستی فراوان به نسبت کامپکت و کیفیت بالاتر از کامپکت هست . شبه حرفه ای ها همیشه از لحاظ سایز شبیه حرفه ای ها نیستن ؛ برای مثال G12 با اینکه کیفیت فوق العاده و امکانات بالایی داره ولیکن سایزش در حدّ کامپکته . لذا نتیجه می گیریم که سایز نمی تونه عنصر درجه بندی و تقسیم رده ها باشه .


    موضوع دیگه راجب به نسبت تصویر اینکه مگه نسبت تصویر رو حسگر مشخص نمی کنه حال چنانچه دوربینی حسگری مثلا با نسبت تصویر 4:3 داشته باشه ، نمی تونه تصویر اورجینالی با نسبت تصویر 16:9 بگیره البته برعکس این موضوع امکان پذیر هست
    تبدیل عکس یا فیلم به ریت واید ، حتی در فیلم برداری های هالیوودی که امروزه تمام فیلم هاشون رو با ریت 16:9 عرضه می کنن ، توسط ریت اصلی سایز سنسور انجام نمیشه (البته شاید جدیدا اینجوری شده باشه) . این تبدیل توسط الگوریتم های نرم افزاری صورت می پذیره که 3:2 یا 4:3 رو به 16:9 تبدیل می کنن . امروزه خود تلویزیون ها هم از پردازنده هایی استفاده می کنن که این الگوریتم رو داره . برای مثال همه می دونیم که تصاویر ارسالی توسط صدا و سیما 16:9 نیست ولیکن شما می تونید همون تصاویر رو روی یک نمایشگر 16:9 با همین فرمت بدون هیچ گونه کشیدگی ببینید (این بحث خیلی طولانه ؛ لذا بهتره بیش از این مبسوط نشه . همون طور که قبلا گفتم ، مهم اینه که تصویر ذاتا واید باشه نه اینکه توسط یک الگوریتم فقط تغییر نسبت پیدا کنه) .


    از طرفی آقا وحید نظرشون این هست که در تنظیمات دوربین 16:9 هست ولی جناب پسر پارسی نظرشون چیز دیگه ای هست واقعا گیج شدم اگه مقدور هست در این مورد بیشتر توضیح بدین .
    راستش مرجع من dp هست ؛ اینم لینک مورد نظر .


    منظور از اصطلاحات ریت واید و واید ذاتی چیه
    ریت واید همون نسبت 16:9 هست . واید ذاتی رو هم دوست عزیزم جناب اقبالی توضیح دادن ؛ در واقع شما باید یک لنز با فاصله ی کانونی واید داشته باشین تا تصویرتون ذاتا واید باشه (زیر نرمال رو میگن واید . برای یک آرشیتکت ، فاصله ی کانونی باید 20 به پایین باشه) .


    البته حدس می زنم ریت واید وقتی باشه که با نرم افزار عکسی رو 16:9 کنیم که در این صورت فکر می کنم قسمتی از بالا و پایین عکس رو از دست میدیم
    نه جانم ... چیزی کراپ نمیشه ... چیزی اضافه هم نمیشه ... فقط با یک الگوریتم به شکل نرم افزاری واید میشه (در مورد الگوریتمش اگر دوستان اطلاعی دارن ، در تاپیک های مرتبط کامنت بذارن) .


    این موضوع خیلی مهمه برای انتخاب دوربین چون اگه مربوط به حسگر باشه خوب مسلما باید یه دوربینی باشه که حسگر واید داشته باشه
    ریت حسگر تمام dslr (حتی فول فریم ها) "تقریبا" مشابه (یعنی هیچ کدومشون تا اونجا که من اطلاع دارم 16:9 نیستن) . از لحاظ فیزیکی (نه از لحاظ کیفیت) تفاوت سنسور ها فقط به ابعاد و کراپشون مربوط میشه .


    البته دوستمون پسر پارسی یه مدل از دوربین سونی رو پیشنهاد کردن ولی طبق تجربه و همینطور تحقیقات به نظرم سونی در حال حاضر در مقابل رقبایی مثل کنون و نیکون و المپیوس حرفی برای گفتن نداره .
    این حرف مصداق بارز یک صحبت برندیه . یه نگاهی به این تاپیک بندازین و خودتون در رابطه با سونی قضاوت کنید .



    با آرزوی بهترین ها
    پسر پارسی






    پی نوشت : بابت آف تاپیک های متعدد در رابطه با 16:9 و رده بندی بادی ها از تمام دوستان پوزش می طلبم .
    ویرایش توسط persian.boy : Saturday 11 June 2011 در ساعت 12:56 دلیل: افزودن توضیح+ویرایش نگارشی
    ramink2 و mahdi_1984 تشکر می‌کنند.

  10. #2120
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2011
    نوشته ها
    41
    تشکر شده
    73
    تشکر کرده
    821

    پیش فرض

    تبدیل عکس یا فیلم به ریت واید ، حتی در فیلم برداری های هالیوودی که امروزه تمام فیلم هاشون رو با ریت 16:9 عرضه می کنن ، توسط ریت اصلی سایز سنسور انجام نمیشه (البته شاید جدیدا اینجوری شده باشه) . این تبدیل توسط الگوریتم های نرم افزاری صورت می پذیره که 3:2 یا 4:3 رو به 16:9 تبدیل می کنن . امروزه خود تلویزیون ها هم از پردازنده هایی استفاده می کنن که این الگوریتم رو داره . برای مثال همه می دونیم که تصاویر ارسالی توسط صدا و سیما 16:9 نیست ولیکن شما می تونید همون تصاویر رو روی یک نمایشگر 16:9 با همین فرمت بدون هیچ گونه کشیدگی ببینید (این بحث خیلی طولانه ؛ لذا بهتره بیش از این مبسوط نشه . همون طور که قبلا گفتم ، مهم اینه که تصویر ذاتا واید باشه نه اینکه توسط یک الگوریتم فقط تغییر نسبت پیدا کنه) .
    سلام
    چیزی که شما اشاره میکنید مربوط به نسبت منظری پیکسل ها است نه نسبت منظری عکس
    این دو با هم فرق دارند

    یکی نسبت پهنا به ارتفاع عکس است ( یعنی در واقع تعدا پیکسل ها )
    و یکی نسبت منطری پیکسل ها است که هر پیکسل میتواند مربعی باشد یا کشیدگی داشته باشد

    در هر حال دوربین ها نسبت عکس برداری 16 به 9 را هم دارند که در این حالت معمولا کمی از بالا یا پائین عکس بریده میشود
    که اینگوه برش ها بهتر است در برنامه های ویرایشی صورت گیرد
    mahdi_1984 تشکر می‌کند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •