درود
چقدر می خواهید هزینه کنید؟
برای چه ابزاری؟
در حالت کلی قطعا mhxpro-bhq2 بهترین گزینه است.
اما ممکنه با هزینه کمتر هم بتوانید به گزینه هایی برسید!
Printable View
درود
تامبلغ 600تومن میتونم هزینه بکنم هدی میخام که در عکاسی ماکرو اذیتم نکنه و تا حدودی هم فیلمبرداری انجام بدم دوربینمم 7D mark ll
دوست عزیز شما چی پیشنهاد میکنید
تو ونگارد باید چک کنم ولی مانفرتو برای کار ترکیبی mhxpro 3w
البته هد سنگینیه ولی کار راه اندازه.
اگر هم بخواهید هر دو هد را تهیه کنید
برای عکاسی هدی مثل 498RC4 و عکاسی 804 بنظرم خوبه.
یه هد ساده هم هست که مانفرتو برای تک پایه ها زده اسمش یادم نیست ولی فقد حالت پننینگ بالا و پایین داره و فکر کنم حدود 110 باشه.
البته محدودیت زیاد داره ولی اگر فکراتون را کردید می توانید به فکر هدی مقل 054q2 و اون هد باشید.
ارادتمند
خیلی خیلی ممنون از جواب های شما
متاسفانه من یه عادت بدی دارم به اندازه جیبم خرید نمیکنمبه اندازه حداقل نیازم خرید میکنم
چون من تجربه استفاده از سه پایه رو نداشتم (جز یکی دو بار کار با 190xpro و هد 804 یکی از دوستان) الان نمیدونم چی واسه من اماتور ولی جدی نیاز هست.
میترسم بیخود پول واسه یه چیز فرای نیازهام بدم یا برعکس یه چیز الکی و اسباب بازی بخرم.چون دسترسی بهشون ندارم که بررسی کنم اینترنتی و به قول معروف ندید خواهم خرید.
برای یک هد نیازها و حداقل ها باید لحاظ بشه!
اگر شما اصلا فیلم برداری نخواهید انجام دهید، بهترین گزینه براتون بال هده!
ولی در صورت وجود احتمال فیلم برداری نیازمند استفاده از پن هد هستید که بدلیل قیمت بالا جایگزین ترکیبی برای این منظور 3w هد ها هستند!
خوب با این شرایط،
فرض کنیم شما یک بال هد بخرید برای عکاسی، مهمترین نکات برای انتخابش
1- تحمل وزن
2- تعداد قفل و پیچ تنظیم
3- جنس بدنه
4- داشتن تراز روی کلگی
هستند که این پارامترها بخصوص 1 تا 3 در قیمت تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.
تحمل وزنش بهتره کمتر از تحمل وزن سه پایتون نباشه
تعداد قفل و پیچ های تنظیم هرچقدر بیشتر باشه تخصصی تر می توانید با اون کار کنید
جنس بدنه معمولا از منیزیمه وبا کیفیت بالا
تراز هم بنظر شخصی بنده خیلی مهمه بخصوص برای بال هد ها!
اما در بین انتخاب ها،
496 ها تراز ندارند و قفل کنترل کمی دارند ولی خوش قیمت هستند
498 تقریبا تکمیل شه 496 هست ولی به شرطی که RC4 باشه که تراز داشته باشه
054q2 که هد حرفه ای منیزیمی هست و بسیار خوش ساخته
mhxpro bh هم که سری جدیدی هست و با کیفیت بالا. اما بنظرم اگر تا 400 الی 500 هزینه می کنید همین 054 خوبه
اگر نه 498
در غیر اینصورت بهتره به فکر تهیه بال هد های ونگارد باشید.
اما در پن هدها
نکات مهم در انتخاب
1- تحمل وزن
2- ابعاد
3- وزن خود هد
4- کیفیت ساخت و جنس بدنه
5- تراز
6- محدودیت های زاویه ای
هستند.
تحمل وزن که صحبت شد
ابعاد که مطمئنا از بال هد بیشتره ولی مثلا مدلی مثل mhxpro یک طرح جدیده
وزن خود هم معمولا بین 0.8 تا 1 کیلو هستند.
جنس بدنه هم مشابه بال هد هاست
تراز که نکته قابل توجهی هست
اما این محدودیت حرکتی رو باید از روی مشخصات هد چک کنید
مثلا ممکنه هدی از -90 تا +40 حدوده حرکتی داشته باشه و یا کمتر و بیشتر.
اینها همشون در انتخاب تاثیر گذارند و نمی شه فقط به جیب نگاه کرد.
تکلیفتون را باید روشن کنید!
ارادتمند
این پست شما را امروز دیدم به دلیل این که در یک تاپیک دیگر انتشارش داده بودید.
فقط در مورد ISO باید گفت در هر دوربینی بدون در نظر گرفتن عملکرد نویزی دوربین ، پایین بودن ISO به عکاس کمک خیلی بالایی می کنه.یکی از اصلی ترین اون کمک ها بالاتر رفتن داینامیک رنج و Color Depth عکس هستش که دومی خیلی خیلی مهم هست.مخصوصاً در عکس های پرتره که عمومیت داره و معمولاً هر کسی که جدی عکاسی می کنه سعی می کنه از چند نفر پرتره بگیره.پس اگر دیدیم دوربینمان در ISO بالا نویزی ندارد نباید دلیل بشود که به راحتی ISO را بالا ببریم و از حداکثر توان دوربین برای ثبت بهتر عکس استفاده نکنیم.
از سایت DxOMark
نقل قول:
The higher the color sensitivity, the more color nuances that can be distinguished. As with dynamic range, color sensitivity is greatest when ISO speed is minimal, and falls rapidly with rising ISO settings.
سلام
بحث شما تناقضی با حرف من ندارد همچنین حرف من تناقضی با بحث شما ندارد. دید تاریخی این قضیه مورد بحث است؛ زمانی که دوربینها لارج فورمت بودند و حمل آنها مشکل بود و زمان نوردهی بسیار طولانی.
فرض کنید 40 سال پیش است و می خواهیم با یک دوربین فیلمی 35 میلیمتری عکاسی کنیم. طبق عرف روزگار خودش احتمالا ما هم از فیلمهای ASA 100 معمول استفاده می کردیم تا کمترین گرین و رنگدانه را در عکسها ببینیم. باز هم فرض کنیم سعی دارید در نور کم از فردی بدون فلاش پرتره تهیه کنید. حالا این شرایط را مقایسه بفرمایید با زمان فعلی و قابلیت تغییر حساسیت سنسور دوربینهای دیجیتال. به نظر شما در کدام حالت بیشتر به سه پایه احتیاج هست؟
سلام دوستان
نظرتون راجع به سه پایه Benro A1350Q1 چیه؟
برای مصرف حرفه ای میخوام ولی بودجه ام محدوده
با این مدل Benro A1680TB0 چه فرق به خصوصی دارن؟
و کلا شما چه سه پایه ای پیشنهاد میکنین؟
ممنونم
خیلی ساده خدمت شما عرض کنم برای گرفتن بهترین خروجی از هر دوربینی به ISO پایین احتیاج هست و یکی از راهای پایین نگه داشتن ISO استفاده از سه پایه هستش.حالا شما با مقایسه کردن عکاسی 40 سال پیش با الان می خواهید بگید که نیاز به سه پایه از نیاز های ضروری خارج شده؟
در جواب سوالتون هم عرض کنم که به نظر من درسته که در زمان فیلم به سه پایه بیشتر نیاز بوده ولی الان برای فعالیت جدی در عکاسی هنوز هم حتماً به سه پایه نیاز هست.
درست هست. ولی نه برای کاربری که 3 روز از خرید دوربین اولش نگذشته است و اطلاعی در مورد ژانرهای عکاسی ندارد و الان در فکر خرید سه پایه مانفروتوی 400-300 دلاری است! توصیه من خرید دیگر لوازم ضروری مثلا یک لنز پرایم 35 یا 50 به جای سه پایه یا خرید یک سری کتاب خوب یا شرکت در کارگاه آموزشی با این پول هست.
کسی با خرید سه پایه خوب در روزهای اولیه عکاسی و استفاده از آن عکاس نشده است.
نیماجان سه پایه با دوربینهای امروزی همچنان به نظرم یکی از ابزار کاملا ضروری هست. شاید ده سال دیگه وبا افزایش گستره پویایی وایزوی دوربینها بشه ازشر سه پایه راحت شد!ولی درحال حاضروبادوربینهای ناقص کنونی وبه خصوص دربرخی ژانرهابه نظربنده خیر. دوربینهای دیجیتال همچنان راه درازی درپیش دارند.افزایش ان محدوده ها برای حذف سه پایه(حداقل تابیش از80-90%موارد) ویاعکاسی در نور کم سرعت فوکس و... اما حتی بعداز ان هم درمواردی که خودتان هم میدانید مثل عکاسی طبیعت یا ... چطور سه پایه حذف میشود؟
بنده با نظر آقا کیاوش موافقم!
دو ماراتن یا بهتره به طور کل بگیم دو میدانی مادر تمام رشته های ورزشی محسوب می شه و لازمه هر ورزشه!
این مسئله با کمی تفاوت در مورد سه پایه هم صادقه!
سه پایه از قدیم در دوربین های قطع بزرگ رایج بوده و به تدریج با پیشرفت به شرایط فعلی رسیده.
از طرفی سه پایه جزو لوازم سرمایه ای محسوب می شه که در صورت خرید صحیح به ندرت نیاز به تعویض کردن داره!
آقا نیمای عزیز. هدف استفاده از سه پایه صرفا استفاده از ایزوی بالا یا پایین یا حذف لرزش نیست که اگر اینطور بود خوب بخشی از این ایده با لرزشگیرها قابل پوشش می باشد.
بخش مهمتر استفاده از سه پایه به نظر شخصی بنده مربوط به کادربندی صحیح و دقیقه!
حق با شماست که شاید یک نفر تازه وارد نیازی به این ابزار نداشته باشه در اول کار اما بنظر من مثل همان دو ماراتن از اول باهاش درگیر باشه بهتره تا بعد. بخصوص اگر قراره براش هزینه بکنه. این مسئله بنظرم به قدری اهمیت داره که بهتره بجای تهیه یک لنز پرایم فرد به فکر تهیه یک سه پایه باشه.
شاید از نظر دست و پا گیر بودن سه پایه محدودیت هایی برای افرادی که ورزشهای اکتیو مثل مثلا دوچرخه سواری می کنند داشته باشه ولی ثبت یک اثر خوب و بدون نقض بخصوص در کادر بندی و ترکیب بندی بدون این وسیله بسیار مشکل خواهد بود.
درست می فرمایید شاید نتوان یک نسخه برای همه پیچید. سبکهای عکاسی افراد و شیوه استفاده آنها از لوازم متفاوت هست. برخی علاقه به استفاده از تجهیزات پیچیده و انواع سه پایه، هد و لوازم نورپردازی و .... دارند و در مقابل برخی مینیمالی تر می اندیشند و هرجا می روند فقط با یک دوربین و تک لنز می روند. سطحهای کاری هم متفاوت هست. تازه کارها، علاقه مندان جدی، حرفه ای ها و ....
بد نیست درباره نحوه درست استفاده از سه پایه هم صحبتی داشته باشیم. شاید مراحل استفاده نادرست را تعریف کنیم استفاده درست خود به خود مشخص شود:
- عکاس سوژه ای جالب توجه برای خودش می بینید
- دوربین را روی سه پایه می بندد و ارتفاع سه پایه را در ارتفاعی که راحتترین حالت با توجه به قدش هست تنظیم می کند.
- با تنظیم و حرکت دادن هد، کادر مناسب را می بندد و عکس ثبت می شود.
- عکاس سوژه ای دیگر در 4 متری مکان قبلی اش می بیند، دوربین را یه همراه سه پایه از مکان قبل به مکان جدید می گذارد و عکس دیگری می گیرد(اگر هد را جا به جا کند که خیلی کار مهم و خلاقانه ای کرده است)
و به این ترتیب تمام عکسهای این فرد در آن روز از یک ارتفاع و زاویه گرفته خواهد شد.
خود من در میان دوستان ماکرو کار دیده ام که بدون اینکه خودشان متوجه باشند برای ساعتی هست که مشغول عکاسی از یک زاویه خاص هستند و حتی برای خود من هم پیش آمده است که در عکاسی از محصولات یا عکاسی still life، بدون آنکه خودم متوجه باشم، توسط سه پایه در مخمصه ای گیر بیفتم و کلی از زمان خودم را برای یک زاویه نامناسب هدر بدهم.
کلا به نظر من سه پایه ذاتا محدودیت زا است و فقط باید در مواقعی که راهی دیگری وجود ندارد از آن بهره برد.
دوست دارم نظر شما و دوستان با تجربه را هم در مورد نحوه درست و غلط استفاده از سه پایه بدانم. البته برای سطوح آماتور، مبتدی و علاقه مند نه سطح حرفه ای. شاید من اشتباه می کنم.
اتفاقا این مورد را مخالم نظر شما هستم!
درسته بدلیل استفاده از سه پایه محدودیت هایی در بستن فلان شات در یک روز ایجاد می شه اما قرار هم نیست تمام تصاویر ثبت شده در یک روز عالی باشه!
شما باید به یک نکته توجه داشته باشید!
زمانی که از سه پایه استفاده می کنید ممکنه بعد از کنترل تصاویر یک یا دو تصویر خوب داشته باشید. از طرفی معمولا اگر اصولی بخواهیم نگاه کنیم یه سوژه عکاسی برای یک ثبت کامل و جامع بسیاری از مدت زمان طلائی روز را از شما خواهد گرفت. این سبک عکاسی ای که مورد نظر شماست که در ان ممکنه در یک روز 10 شات متوالی از ده منظره متفاوت گرفته بشه سبک تراول خواهد شد و ربطی به محدودیت عکاسی با سه پایه نداره!
بنده هم ممکنه در جریان یک برنامه طبیعت گردی چندین عکس بگیرم که همشون بدلیل محدودیت در ایستادن و معطل شدن گروه مجبورم روی دستم شات بزنم! اما تنظیم کادر و خط افق در Post Process بارها باعث شده مجبور به استفاده از ابزار کراپ باشم.
اما زمانی که قراره از سه پایه استفاده کنم براش برنامه ریزی می کنم و از قبل می دونم چی مد نظرمه
اصولا برای گرفتن عکس براساس یک اصل کلی باید اول از همه تمام زوایای اشکار و پنهان کادری که مورد نظرتون هست بررسی بشه و بعد کادر بندی. خیلی برای بنده پیش امده یک کادر را یک بار ثبت کردم. وقتی بعد از مدتی برای بار دوم در محل قرار گرفتم متوجه شدم اگر از روز اول از زاویه ای که جدیدا پیدا کرده بودم عکس می گرفتم خیلی وضعیت متفاوت بود.
حتی در ابنیه تاریخی هم تا چندی پیش فقط اجازه عکاسی با دوربین های به اصطلاح خودشون حرفه ای را نمی دادند اما الان حدود 2 ساله سه پایه و استفاده از آن هم ممنوع شده! مگر با نامه و هماهنگی قبلی با میراث فرهنگی
اما در مورد محدودیت و زاویه،
1- تقریبا بجز محدود ژآنرهایی که تو ذهنم هست کمتر ژانری هست که نیاز باشه خیلی دوربین را بالا و پایین و مثلا از کف زمین و یا از بالا برای عکاسی استفاده کنه. البته اگر فرض کنیم چنین باشه باز هم مشکلی نیست! کافیه ضامن کفشک رو آزاد کنید و روی دست عکس بگیرید.
2- عکاسی ماکرو ماهیتا به این شکل که فرمودید هست! داشتن زاویه مناسب با سوژه و فاصله مناسب اغلب به این شکل شرایط را رقم می زنه بخصوص که ممکنه در شرایطی فوکس استک نیاز بشه.
3- استفاده از سه پایه محدودیت زا نیست! مسئولیت زاست! چون شما مجبورید مواظب سه پایه هم باشید. وگرنه با داشتن یکی از راههای حمل سه پایه مشکلی برای حمل و نقلش نیست. از طرفی شاید محدودیت مورد نظر شما بخاطر وزن باشه که اون هم محدودیت ماست نه کلی! سه پایه های کربنی با قیمت هایی از 700 تا 4 میلیون تومان با هدف عکاسی و تراولینگ به همین منظور طراحی شده اند.
ارادتمند
سلام و عرض ادب
لطفا از دوستان جهت خرید یک سه پایه خاص ماکرو و تحمل وزن 3-4 کیلو و جمع و جور راهنمایی میخواستم
چه سه پایه ای بخرم و اینکه کجا سراغ دارند . راستش مورد خاصی پیدا نکردم که مزاحم شما شدم
البته مانفرتو دارم که حالت ماکرو هم میشه ولی حمل و نقل آن با هد برایم سنگین است
قصدم فقط استفاده ماکرو می باشد ... ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
در تکمیل فرمایش مصطفی عزیز ذکر این نکته را نیز ضروری میدانم که گاهی وجود سه پایه برای کادربندی نه تنها محدودیتی برای عکاس نیست بلکه بسیار کمک کننده است. مثلا کادربندی از نزدیک زمین که بدون سه پایه حتما نیاز به خوابیدن دارد و یا حتی در یکی از پر کاربردرین ژانرهایی که نیاز به سه پایه داریم یعنی منظره گرافی گاه لازم است برای بستن کادر ایده آل از ارتفاعی بالا کادربندی انجام شود که وجود سه پایه نتیجه ای بسیار بهتری نسبت به عکاسی روی دستی که کاملا بالا رفته ایجاد میکند. البته منکر محدودیت زمانی ایجاد شده برای تنظیم دقیق کادر بر روی سه پایه نیستم اما همان زمان گذاشتن برای تنظیم دقیق است که باعث میشود با چند شات به نتیجه مطلوب رسید حال آنکه در عکاسی روی دست گاها سی چهل شات گرفته میشود ولی هیچکدام ایده آل نیستند. بنابراین به اعتقاد من سه پایه برای امثال منی که پول آنچنانی برای خرید سه پایه فیبر کربنی نداریم ابزار سنگین و جاگیر و روی اعصابی است که موقع حمل شما را نابود میکند و باعث میشود هزار حرف به خودتان بزنید که دیگر سه پایه را نمیبرم اما در پایان نتیجه خوب کارتان مجبورتان میکند دوباره آن را ببرید!
به طور کلی یک روی اعصاب بد قلق دوست داشتنی است!
سلام دوستان
من یه سه پایه SONY VCT 1500L که هد اون شکست و الان فقط خود بدنه سالمه. تصمیم دارم با یه مقدار تراشکاری یا جوش یا هر روش مناسبی اون رو تبدیل به یه سه پایه با قابلیت اتصال هد کنم. به نظر شما مطمئن ترین و بهترین روش انجام این کار چیه ؟
هدی که براش در نظر دارم بنرو بال هد BH0 با حدود قیمت 170.000 ت هست.
ممنون میشم نظر بدین. :oops:
سلام
البته بحث کمی قدیمی شده ولی من الان خواندم،
در اینکه سه پایه دست و پاگیره که باهاتون موافقم، ولی دسته بندی افراد شاید خیلی درست نباشه، انجام کار صحیح، استفاده از 3 پایه است، و الا با تجربه ها که بهتر میتوانند بر مشکلات غلبه کنند!(عدم وجود 3پایه)
بنظرم نیاز بدان را بهتره بر اساس ژانر، تکنیک و پارامترهای اینچنینی مشخص کنید.
خودتان اشاره داشتین، برای انواع Long.Exp و Dub.Exp و HDR و Astro.Photo و Macro و Time Laps و.... نیاز مبرم هست، که احتمالا اینا 50% عکس ها رو تشکیل میده(عموما)
فرضا معماری، که نیاز به دقت بالائی بجهت قرینه نگه داشتن المانها و همچنین زوایا دارد، امکان ندارد بدون 3پایه و Live.V بتوانید .... مگر آنکه از کراپ و بدتر از آن Prepective.Crop استفاده کنید!
یا در منظره، بدلیل نیاز به عمق میدان زیاد و بستن روزنه، سرعت پائین داریم، اگر لرزشگیر یا فرضا نور کافی هم داشته باشید، تازه میرسیم به اصل قضیه! یا Bracketing نیازه، یا Long.Exp نیازه، یا Focus.Stak نیازه...
ولی در کارهای مثلا مستند و خیابانی، یا پرتره (محیطی_استدیو) شاید وضعیت متفاوت باشد که بنده تجربه چندانی ندارم.
برخی افراد مبالغ هنگفتی میدهند بابت نگهدارنده موبایل! حال دوربین دارها که جای خود دارند.
ارادتمند
سلام
فکر می کنم مصطفی اشاره ی خوبی به عکاسی travel داشت. به نظر من اکثر تازه کارها تا مدت زیادی به این شیوه عکاسی می کنند. یعنی از خانه بیرون می زنند و از هرچه که به نظرشان جالب هست عکس می گیرند. بحث من روی همین عکاسان تازه کاری بود که ژانر خاصی را دنبال نمی کنند و غیر تخصصی عکاسی می کنند. البته travel هم ژانر خاصی در عکاسی هست ولی ما در اینجا کمی از اسم آن سو استفاده کردیم.
بحث روی ژانرهای عکاسی جای خود را دارد و نظر همه دوستان در این مورد درست بود. عکاسانی که به ژانر خاصی مسلط هستند و با تجربه هستند بنا به نیاز خود از سه پایه بهره می برند. و فرمایش شما هم صحیح است.
سلام دوستان
من یک سه پایه sony vct1500l دارم (بدون قابلیت تعویض هد)که حالا هد اون شکسته.تصمیم دارم یه جوری هد جدید روی اون سوار کنم. هدی که براش در نظر دارم بنرو BH0 به قیمت 170.000 ت هست.
به نظر شما استفاده از پیچ یا جوش امکان پذیره؟ اگر نیست مطمئن و ارزون ترین روش چه میتونه بشه؟؟
ممنون میشم کمکم کنید.
ممنون از توحه شما. جنسش آلمینیوم هست. جوش میخوره روش؟
برای دوربین نیکون d7100 چه سه پایه ای بگیرم بهتره خیلی گرون هم نباشه چون بودجه ای برام نمونده ولی کیفیت قابل قبولی داشته باشه. دوستان راهنمایی کنید لطفا
درود
بودجتون را اعلام کنید لطفا
حداقلی که می شه در نظر گرفت چیزی مثل Mefoto 1350 هست.
البته پایه ای مثل هنل Traid 40 هم هست که پیشنهاد می کنم برای خرید از نزدیک ببینید و حتما تست کنید. قیمتش هم حدود 300 باید باشه.
بجز این موارد می توانید به ونگارد ها هم فکر کنید ولی مدلهای مذکور بدلیل داشتن بال هد برای عکاسی مناسبت تر هستند!
ارادتمند
سلام
3پایه با مشخصات زیر، چه پیشنهاد میدین؟
1- مانفرتو
2- برای تجهزاتی که وزنشان حدود 4 کیلو باشه
3- برای landscape و پرتره
4- هد جدا
5- سبک
با تشکر
با سلام
سه پایه در رنج قیمت 350 به پایین
مناسبِ لانگ اکسپوژ و لنداسکیپ، چی پیشنهاد می کنید؟
نظرتان در مورد این سه پایه چیست؟ 385هزار می ارزد؟
3کیلو هم مشکلی نیست
ممنون از راهنمایی
سلام
سه پایه Manfrotto MT190CXPRO3 Carbon Fiber Tripod نسبت به Manfrotto MT190XPRO3 Aluminum Tripod با توجه به اختلاف قیمت زیادش ارزش هزینه کردن رو داره یا نه؟
در مورد تفاوت با سری Go هم اگر توضیح بفرمائید ممنون میشم.
سلام به همه. سه پایه مناسب بیشتر برای عکاسی معماری و منظر با nikon D7200 چی پیشنهاد می دید؟ البته یه سه پایه ی به درد بخور می خوام که خیلی گرون نباشه :(
درود
چقدر قصد هزینه کردن دارید؟
یک بار اگر صفحات قبل رو پیگیری می کردید خیلی اطلاعات در خصوص نحوه انتخاب دستگیرتان می شد.
برای انتخاب مناسب باید وزن ابزارتون، هزینه، کاربردها بصورت دقیق و حداقل و حداکثر ارتفاع مورد نظرتون مشخص بشه
در کل بدون درنظر گرفته موارد فوق شاید مناسبت ترین گزینه mefoto 1350 باشه!
سلام
ایا سه پایه MEFOTO A1350 قابلیت تغییر زاویه باز شدن پایه ها برای سطوح ناهموار را دارد ؟در صورت منفی بودن پاسخ سه یایه ای با تحمل ورزن 4 کیلو و امکانات مشابه این سه پایه حدود قیمت 500 ت یا کمتر چه مدلی پیشنهاد میفرمایید
متشکرم
زیاد از رنج فیمت ها اطلاع ندارم و در واقع ارزونترین گزینه ی به درد بخور و مناسب رو می خوام. خب من اولین تجربه ی خرید دوربینمه و تا مدتی که یاد بگیرم اصلا قصد خرید لنز رو ندارم و با همون دوربین و لنز کیت که کمتر از 1kg میشه قراره عکاسی کنم.این مدلی رو که گفتید چک کردم 510 تومن؟ و هزینه ش خیلی زیاده برام چون بیشتر بودجه م رو برای خرید دوربین گذاشتم.
دوستان این سه پایه های پن هد یا بار هد چطورن سخته یا راحته؟؟
سلام به همه دوستان . قصد دارم ریل فوکوس بگیرم . هدی که روی سه پایه دارم این مدله :
Manfrotto X-PRO 3-Way Head
به نظرتون کدوم یکی از اینها رو برای هد فوق الذکر بگیرم ؟ منظورم اینه آیا هر کدومو بگیرم میتونم روی هد سوار کنم یا با مشکل مواجه میشم ؟
Manfrotto 454 Micrometric Positioning Sliding Plate - Replaces 3419 -Black
Velbon Super Magnesium Slider, Macro Rail
ممنون. nikon D7200.
دوست عزیز بادی شما که اگر با لنز نرمال باشه حدود 3 میلیون بوده بنظرتون ارزشش رو نداره حدود 400 براش هزینه کنید و یک سه پایه خوب تهیه کنید؟
سه پایه جزو لوازم سرمایه ای عکاسی هست که هیچ وقت از بین نمی رود.
از طرفی خرید سه پایه نا مناسب ممکنه در اینده موجب اسیب به بادی شما بشه.
درسته که الان وزن بادی شما حدود 1 کیلو هست، ولی دلیل نمیشه سه پایه ای با تحمل وزن 1 کیلو تهیه کنید!
اگر سه پایه محکم و قابل اعتماد بخواهید باید سه پایه ای با تحمل وزن بین 3 الی 5 کیلو تهیه کنید.
در پست قبل هم مدلهایی براتون معرفی کردم که می توانید از بین انها انتخاب کنید.
ارادتمند
سلام وقت همگی بخیر
دوستان نظرتون راجب به این مدل چیست؟ دوربین من D5500 با لنز 18-140
Benro A150 FBR0 Tripod قیمت حدود 190 هزار
درود
همانطور که اقا بهنام فرمودند، این سه پایه بسیار ضعیفه!
حتی برای دوربین های کامپکت هم ضعیفه چه برسه به بادی شما!
بنده قصد داشتم ابتدا بعنوان سه پایه همراه این مدل رو خریداری کنم و هنگام خرید متوجه شدم باید به فکر مدل قوی تر باشم!
جالبه بدونید هد بصورت مستقیم سوراخکاری شده و به پیچ وصله که این نشانه ضعف بسیار بالای این مدل در تحمل وزن بالاست.
ارزش بادی DSLR انقدری هست که برای اون حدود 400 هزینه کنید!
ارادتمند
سلام
دوستان بین این دو مدل کدوم رو پیشنهاد میدید ؟
Vanguard Alta+ 263AP Aluminum Tripod with PH-32 3-Way Pan Head
Manfrotto MK290XTA3-3W with 804 3-Way Pan/Tilt Head
استفادم عمومی هست (هم عکس از طبیعت هم پرتره هم ماکرو :دی) اما برای پانورما هم میخوام استفاده کنم ازش .
دوربین نیکون دی 750 .
وزن هم 3-4 کیلو تحمل کنه ایده آل هست .
از نظر قیمت مانفورتو 100 تومن گرونتر هست به نظرتون ایا این تفاوت قیمت در کارایی مشهود هست ؟ چون امکاناتشون ظاهرا شبیه هم هست اما باطنا ! اطلاع ندارم .
پیشنهاد دیگه ای دارید ؟
سپاس فراوان
سلام
سه پایه Manfrotto MT190CXPRO3 Carbon Fiber Tripod نسبت به Manfrotto MT190XPRO3 Aluminum Tripod با توجه به اختلاف قیمت زیادش ارزش هزینه کردن رو داره یا نه؟
Manfrotto MT190XPRO3 Aluminum Tripod و Manfrotto MHXPRO-BHQ2 XPRO Ball Head انتخاب مناسبی هست؟
ونگارد از نظر ابعاد بزرگت راز مانفرتو هست.
هد مانفرتو هم بنظر شخصی بنده وضعیت بهتری داره از ونگارد!
در نتیجه شخصا پیشنهاد می کنم مانفرتو بگیرید!
اگر رنج قیمتش حدود 500 می شود به 1350 می فوتو هم نگاهی بکنید بد نیست!
داشتن بال هد، تحمل وزن بالاتر، قفل پایه های پیچی و اگر اشتباه نکنم قابلیت تبدیل شدن به تک پایه موارد خوبی هستند. اگر اشتباه نکنم یک مدل بنرو هم هست 1680 باید باشه که اون هم خوبه.
به نجوه استفاده شما بستگی داره!
اگر حاضر هستید حدود دو برابر قیمت هزینه کنید برای مثلا 500 گرم سبک تر خوبه!
اما فراموش نکنید دلیل تهیه سه پایه کربنی فقط وزن کمش نیست!
اثر خنثی کردن لرزش در فیبر کربن بهتر از فلز هست و از طرفی در سرما هم استفاده از آن لذت بخش خواهد بود.
با این اوصاف باید به دروبین و کاربری خودتون دقت کنید!
بنده شخصا بنظرم 500 گرم سبکتر ارزش هزینه ای حدود 2 برابر را نداره! حتی به راحتی می توانید از سری جدید مانفرتو (سری GO) تهیه کنید که به خودی خود سبک تر هم هست و هزینه کمتری هم لازمه براش پرداخت کنید. مثلا این مدل MK190GOA4TB-BH گزینه بسیار عالی هست!
من کاربر حرفه ای نیستم که دائم 3 پایه با من باشه، و یا اونقدر روی لرزش حساس باشم و پیاده روی آنچنان طولانی هم ندارم. بنابر این فکر می کنم همون 3 پایه آلومینیومی واسه من کافی باشه. به این دلیل سری GO رو انتخاب نکردم چون تراز نداره ولی 330 گرم سبکتر هستش. حالا نمی دونم مهمه تراز نداره یا نه، چون هد تراز داره.
درود!
Espod cx 203 ap رو شش ماهی هست گرفتم از اون فروشگاه اینترنتی معروف که همه میشناسیم ولی نمیشه نام برد!
وزنش کمی بیشتر از یک کیلوگرم و تحمل سه کیلوگرم داره. جنس بدنش خوبه و از فلزات زنگ پذیر توش استفاده نشده. اینو در جریان فیلمبرداری تو برف فهمیدم. چون کلا برف تو همه سوراخ سنبه ها و پیچ هاش رفت ولی بعدا که اب شد اومد بیرون زنگ نزد. ارتفاع ۱۶۵ فکر میکنم حداکثره. چیز جمع و جور و کار راه اندازیه. البته برای اینکه بیشتر پایدار و بدون لرزش باشه بهتره سنگین ترش کنید. تراز هم داره، قفل های پایه پلاستیک فشرده ست ولی جنسش خوبه و محکمه. در کل نسبت به قیمت ۱۴۰ تومن که میپردازید فکر کنم مقرون بصرفه ست. ورژن بال هد هم داره که ده تومن گرونتره.
تراز روی سه پایه کاربرد زیادی نداره!
مهم اینه که هد تراز داشته باشه!
تراز روی هد هم بستگی به انتخاب شما داره
مثلا بال هدهای سری 054 هم خوش قیمت اند و هم تراز دارند.
بال هد 498 هم تراز داره.
ولی بستگی به هزینه کرد شما داره!
مجموعه لوازم بالا بین 600 تا 1 میلیون خواهد شد.
اگر اینقدر قصد ندارید هزینه کنید بهتره دنبال می فوتو باشید.
با دوربین سری 7 نیکون بنظرم 1530 انتخاب بسیار مناسبی هست. هم کامله و هم قیمت مناسبی داره.
در خصوص سه پایه هم شاید پیش نیاد ولی این مسئله که عرض خواهم کرد اتفاقه
معادل بادی شما الان حدود 3 میلیون هست. ارزش چنین دوربینی اینقدر هست که ادم 1/10 هزینش را برای خرید سه پایه بگذاره.
با رنج 300 تا 500 گزینه هایی از ونگارد هستند که مناسب اند.
می فوتو مدلی که عرض کردم و در نهایت هم هنل دو مدل مناسب داره.
یکی C5 و دیگری Traid40 که هر دو خوب هستند.
تا زمانی که از نزدیک سه پایه را نبینید متوجه تفاوت کیفیت و قیمتشون نمی شوید.
ارادتمند
سلام دوستان و اساتید، در خصوص خرید سه پایه خوب برای دوربین nikon d7200 با لنز 18-140 و لنزهای فیکس واید که در آینده تهیه خواهم کرد راهنمایی میخواستم.
کاربرد : عمومی شامل عکاسی از طبیعت و بناهای تاریخی و عکاسی شب و لانگ اکسپوژ.که فکر کنم باید بال هد تهیه کنم.
حداکثر قیمت : ترجیحا زیر 400
وزن مناسب و سایز کوچیک بعد جمع شدن برام مهمه(سهولت حمل و نقل)
مدل Benro MeFoto A0350Q0 و Triad C5 Compact رو خیلی میپسندیدم هم وزنشون مناسبه هم سایز کوچیکی بعد جمع شدن داره فقط حداکثر ارتفاعشون حدود130-140 سانتی متره که خیلی کمه به نظرم.
مدل های Vanguard Espod CX 234AGH و MeFOTO A1340Q1 RoadTrip Aluminum Travel Tripod Kit و Triad 40 Lite رو هم دیدم که اولی و سومی رو نمیدونم به درد میخورن یا نه و دومی هم قیمتش زیاده یکم.
البته مدل Manfrotto Compact Action Aluminum Tripod:MKCOMPACTACN
هم هست.
چون امکان خرید حضوری ندارم ممنون میشم نظراتتونو بفرمایین که انتخاب اشتباه نکنم.
سپاس.
سه پایه مدل MeFOTO A1340Q1 کیفیت مناسبی داشته و با ارتفاعی در حدود 160 سانتیمتر و تحمل وزن 8 کیلوگرم سه پایه مقاوم و قابل قبولی هست.بال هد خوبی داره و قابلیت تبدیل به تک پایه و عکاسی ماکرو هم داره.همونطور که دوستان در صفحات قبل گوشزد کردند چه اشکالی داره برای دوربینی که 3500 قیمت داره 500 هزینه کنید؟