صفحه 3 از 3 نخستنخست 1 2 3
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 23 , از مجموع 23
Like Tree103تشکر

موضوع: Focusing Screen

  1. #21
    كاربر فعال nadersharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    575
    تشکر شده
    2411
    تشکر کرده
    2187

    پیش فرض

    شاهین جان فوکوسینگ اسکرین های مختلف با هدف دو مسئله ایجاد شده اند:
    1- تطابق کاربرانی که قبلا با این نوع صفحه فوکوس - خصوصا در آنالوگ ها -کار میکرده اند و به اصطلاح کاربرپسندتر شده.
    2- عمل انطباق بر اساس نوع سوژه و نوع عکاسی به نوعی grid خورده است.

    این تجربه و برداشت منه چون من فقط با دو مدل منها و مثبت این صفحه کار کرده ام.
    شاهین اکبری و Nima Sadigh تشکر می‌کنند.
    نادر مسلمی

  2. #22
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4096
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nima13195 نمایش پست ها
    ... تجربه کار با فوکوس اسکرین ...
    سلام،

    باید کاربرد را دید. به‌طور کلی انتخاب فوکوس‌اسکرین برای دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری یا کوچک‌تر، اول بر اساس جنس سوژه و بعد هم بر اساس لنز مورد استفاده‌است. برای نمونه کسانی که عکاسی علمی (نجومی، پزشکی) می‌کنند، مهم‌ترین چیز برایشان روشناییِ تصویرِ ویزور است برای همین هم در خیلی از موارد از یک فوکوس اسکرین با میکرولنزهای بزرگ استفاده می‌کنند (که درواقع نوعی صفحه‌ی فرسنل است و تصویر را روشن‌تر می‌کند) به خط کشی هم احتیاج ندارند، چون اولویتِ ترکیب‌بندی‌شان با نمایشِ درست سوژه است تا زیبایی.

    برعکس، کسانی که عکاسی معماری می‌کنند، از آن‌جا که در خیلی از موارد خطوط عمودی یا افقی برایشان خیلی مهم است، از صفحه‌ای استفاده می‌کنند که خطوط عمودی و افقی مناسبی داشته‌باشد که بتوانند از آن خطوط به‌عنوان مرچع استفاده‌کنند، یا کسانی که کارِِ کپی و نسخه‌برداری از آثار هنری می‌کنند، یا کسانی که از لنز واید استفاده می‌کنند، ترچیح می‌دهند یک Grid کامل در کادر داشته‌باشند تا بتوانند دقتِ تنظیم‌ِ دوربین و وضعیتِ تصویرِ سوژه را قبل از ثبت ببینند یا اینکه حسِ بهتری از اعوجاج تصویر داشته‌باشند تا بتوانند بهترین کنترل/استفاده را از آن بکنند.

    مساله‌ی دیگر سرعتِ لنز است، هرچه لنز سریع‌تر باشد، نورِ بیشتری به صفحه‌ی فوکوس می‌رسد و در نتیجه می‌شود از صفحه‌ای با میکرولنزهای دقیق‌تر استفاده‌کرد که تصویری تاریک‌تر اما دقیق‌تر ایجاد می‌کند، در عوض، برای لنزهای کند ترجیح به‌این است که صفحه‌ی فوکوس کمی روشن‌تر باشد تا خیلی دقیق.

    در نهایت‌هم خط‌کشی‌های اضافی کمک هستند، مثلاً جای نقاطِ مورد اندازه‌گیری برای فوکوس اتوماتیک را نشان می‌دهند و یا محوطه‌ی مورد استفاده برای هر یک از مدهای نورسنجی.

    به‌نظرِ من در عکاسی دیجیتال با دوربین‌های ۳۵میلیمتری یا کوچک‌تر، نیازی به تعویض فوکوس اسکرین نیست (شاید به‌ندرت، به‌عنوانِ نمونه برای کسی که کارش عکاسی از تابلوهای نقاشی‌است)، صفحه‌ی همراهِ این‌دوربین‌ها یک تعادل مناسبی دارند از دقت و روشنایی برای کاربردها و لنزهای رایجِ این دوربین‌ها، اطلاعاتِ جنبیِ کافی هم ارایه می‌کنند و درنهایت با توجه به دقت و سرعتِ فوکوس اتوماتیک این‌دوربین‌ها و لنزها، عدمِ پوششِ تمام تصویری که به‌سنسور می‌رسد در ویزور و دیجیتال‌بودنِ پروسه (و در نتیجه امکان بازبینی فوری و بعد هم پست‌پروسس دیجیتال) تعویض صفحه‌ی اسکرین اگر کارایی عکاس را کم نکند، بیشتر هم نمی‌کند.

    شاد باشید،
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  3. #23
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    1
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    3

    پیش فرض

    با سلام
    نوشته شما رو در مورد صفحه فوكوسينك خوندم خيلي جالب بود نمي دونستم همچين صفحه اي وجود داره من يه 7دي دارم با يه لنز 18/135 كه مشكل فوكوس داره نميدونم ايراد دوربينه يا ايراد از لنز هستش اين صفحه فوكوس رو از كجا ميشه تهيه كرد معمولا خطاي فوكوس از لنزه هستش يا از دوربين

صفحه 3 از 3 نخستنخست 1 2 3

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •