صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 27
Like Tree132تشکر

موضوع: Water Mark چیست ؟

  1. #11
    كاربر همراه Danial_f4 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2013
    محل سکونت
    افغانستان
    نوشته ها
    225
    تشکر شده
    2303
    تشکر کرده
    1690

    پیش فرض

    دوستان کسی میتونه یه نرم افزار خوب برای تهیه یه واتر مارک خوب معرفی کنه؟


    *به فوتوشاپ هیچ گونه تسلطی ندارم
    *زیاد پرحجم نباشه
    *کار باهاش خیلی پیچیده نباشه .
    پیشاپیش تشکر از پیشنهاداتتون .

  2. #12
    كاربر فعال majid.sh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    نوشته ها
    731
    تشکر شده
    2140
    تشکر کرده
    428

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Danial_f4 نمایش پست ها
    دوستان کسی میتونه یه نرم افزار خوب برای تهیه یه واتر مارک خوب معرفی کنه؟


    *به فوتوشاپ هیچ گونه تسلطی ندارم
    *زیاد پرحجم نباشه
    *کار باهاش خیلی پیچیده نباشه .
    پیشاپیش تشکر از پیشنهاداتتون .
    Mytoolsoft Watermark Software
    Dariush Chegini تشکر می‌کند.

  3. #13
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    سلام

    دیروز Trey Ratcliff یک مطلب با عنوان WHY I DON’T USE WATERMARKS در وبلاگش قرار داده بود. و مباحثی در گوگل پلاس در کامنت های پست مربوط به این مطلب بود.

    به نظرم نکات جالبی داشت و بهانه ای شد تا این تاپیک رو بالا بیارم و ببینم دوستان در این مورد چه نظری دارند و چه تجربیاتی از استفاده یا عدم استفاده از واترمارک داشتند.

    این آقای عکاسباشی از خیلی وقت پیش هر روز یک عکس با رزولیشن بالای ۶ مگاپیکسل بر روی سایتش قرار میده، البته بدون واترمارک. در کل نظرش اینه که واترمارک کلا زشته! و عکس رو خراب میکنه. و تمام نگاه و توجه بیننده به واترمارک جذب میشه. میگه که من وقتی با یک عکس با واترمارک مواجه بشم به جای اینکه به عکس توجه کنم به واترمارک توجه میکنم و شروع میکنم به فکر کردن در مورد اینکه این نسبت به واترمارک استفاده شده عکاس چه نوع عکاسی هست و چقدر گرافیک میدونه و ...

    من در این مورد کاملا با ایشون موافق هستم و به نظرم هر کار هم که بکنیم باز هم واترمارک به محض دیده شدن فکر رو درگیر میکنه.

    البته این یکی از دلایل برای استفاده نکردن از واترمارک هست. مورد بعدی این هست که اصلا نیازی به استفاده از واترمارک نیست. و با توجه به قوانین کپی رایت موجود، کمتر شرکتی پیدا میشه که حاضر باشه بدون اجازه از عکسی در کارهای تجاری استفاده کنه. اگر هم اینطور باشه با توجه به اینکه ایشون همه عکس هاشون رو ثبت میکنند در صورت استفاده تجاری غیر مجاز به راحتی میتونن شرکت رو محکوم کنند. نکته دیگه پیشرفت تکنولوژی هایی نظیر سرچ تصاویر گوگل هست که خیلی سریع میشه جاهایی که از عکس‌ها استفاده شده رو پیدا کرد.

    ایشون مبنا رو بر اعتماد میگذارند و صد البته نکته اصلی اینه که حساسیتی نسبت به استفاده منصفانه از عکس هاشون ندارند.

    من هم دلایل مشابهی دارم و به همین دلیل هم هست که خیلی وقته که از واترمارک بر روی عکس هام استفاده نمیکنم. کلا به نظرم اگر شخصی از عکسی به صورت منصفانه استفاده کنه عکاسش باید خیلی خوشحال هم باشه که یکی پیدا شده و از عکس خوشش اومده!!

    البته! در یک جا استفاده از واترمارک رو خیلی بد نمیدونم. یعنی به نظرم ارزشش رو داره و اون زمانی هست که آتلیه ای به قصد تبلیغ کارش در حال انتشار عکسش هست. البته با توجه به موارد گفته شده در بالا باز هم میشه از واترمارک در این مورد هم صرف نظر کرد. به هر حال عکس جایی در حال منتشر شدن هست که مرتبط با عکاس هست و خود عکاس این کار رو انجام داده، پس در اینجا که نیاز به واتر مارک نیست. حالا اگر عکسی عکس رو در جای دیگری منتشر کرد. دو حالت داره! یکی اینکه به صورت محدود یا استفاده شخصی و منصفانه باشه که اگر طرف خیلی منصف باشه نام عکاس یا آتلیه رو ذکر میکنه و اگر هم نکنه خیلی مهم نیست چون استفاده محدود بوده. ولی اگر یک نفر بخواد از عکس استفاده تجاری انجام بده یا به عنوان نمونه کار خودش استفاده کنه حذف کردن واترمارک از آب خوردن هم راحت تره!!

    این رو قبول دارم که بحث ثبت عکس و قانون کپی رایت در ایران رعایت نمیشه و دوستان انجمن هم بارها شاهد استفاده غیر مجاز از عکس هاشون بودن. ولی آیا وجود واترمارک جلوی این کار رو گرفته؟ یا استفاده غیر مجاز تجاری نبوده و دوستان حساسیت زیادی به خرج دادند؟ یا اگر عکس های استفاده شده واترمارک نداشتند وجود واترمارک میتونسته عکس رو محافظت کنه؟

    خلاصه که در کل اینها دلایلی برای عدم استفاده از واترمارک هست که من قبول دارم. امیدوارم دوستانی که از واترمارک استفاده می کنند! دلایلشون رو بگن و تاثیرات مثبت و منفیش رو در مورد عکس ها و روند کاری خودشون بررسی کنند.

    در مباحثی که در کامنت های پست ایشون در گوگل پلاس بود یک نفر از ایشون سئوال کرد که خب پس چطوریست که امضای نقاش ها پای نقاشی ایراد نداره؟! که ایشون گفتند به نظرشون اون قسمتی از روند کاری نقاشی و جزئی از نقاشی هست. که البته به نظر من کم آوردند! و خیلی دلیل محکمی نیست! خب واتر مارک گذاشتن هم ممکنه روند کاری یک عکاس باشه و خب وقتی بر روی یک عکس قرار میگیره چیزی جدا از عکس نیست.
    من در این مورد که فکر میکنم میبینم که شخصا از امضای پای نقاشی خوشم میاد و قبل ها هم همین بوده و کلا امضاهای پای نقاشی ها رو خیلی دوست داشتم!! البته اونجا هم بحث جذب نگاه و افکار هست. ولی به نظرم چیزی که امضای پای نقاشی رو جذاب میکنه اینه که با امضا یا دستخت خود نقاش مواجه هستید و انگار بخشی از وجود عکاس اونجا قرار داره که با ارزشه در حالی که در واترمارک با توجه به دیجیتالی بودن و استفاده از فونت و آیکون هیچ وقت این حس ایجاد نمیشه. خوشحال میشم نظر دوستان در این مورد رو هم بدونم.

    nmroshan، ME، Javid و 16 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  4. #14
    كاربر همراه Ahmad.Najari آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2012
    محل سکونت
    قزوين روستاي كمال آباد
    نوشته ها
    420
    تشکر شده
    1717
    تشکر کرده
    3582

    پیش فرض

    سلام
    حالا که این تاپیک بالاست بنده هم سؤالم را بپرسم:
    آیا آتلیه حق دارد روی عکسهایی که برای مشتری انداخته و چاپ کرده و طبعا پولش را هم گرفته، واترمارک یا همان لوگوی خودش را همراه با کد مشتری (یا عکس) روی همه عکسها چاپ کند؟

  5. #15
    Forum Moderator کوروش آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    2,650
    تشکر شده
    18518
    تشکر کرده
    12880

    پیش فرض

    در کل نوشته بسیار جالبی است جناب فرساد .
    در این مورد من نظرم رو میگم . اینکه واترمارک باعث جلوگیری از دزدیدن عکس می شود یا نه ؟ کاملن با نوشته موافقم که نخواهد شد .
    ضمن اینکه باز هم درست است که قوانین امروزی کپی رایت ، البته در کشورهایی که رعایت اش می کنند ، جلوی بسیاری از سواستفاده ها را میگیرد و نیازی به واتر مارک نیست . ضمن اینکه به نظرم در آخرین پاراگراف ، به درستی آمده که نقاشان نیز از امضا پای نقاشی های خود استفاده می کردند و این هیچ ضربه ای به اصالت نقاشی نمیزده ، بلکه بخش جدایی ناپذیری از نقاشی محسوب می شود.
    نظر شخصی من اینه که واترمارک هیچ اشکالی ندارد . مثلن وقتی ما عکسهامون رو بدون واترمارک در 1X یا NG قرار می دهیم ، وقتی این دو سایت عکسها را منتشر می کنند ، خود نسبت به نصب واترمارک ، البته طبق یک الگوی مشخص ثابت ، اقدام می کنند .
    اما مساله اینجاست که وقتی من عکس یک عکاس را در محیطی غیر از سایت رسمی او می بینم ، از کجا میتوانم بفهمم کار کیست ؟ اگر واتر مارک نداشته باشد ؟

    ضمن اینکه البته واترمارک ، قوانینی نانوشته دارد . همانطور که امضای پای نقاشی . شما هیچ نقاشی را نمی بینید که وسط نقاشی خود یا در نقاط طلایی آن ، امضای زشت و بزرگ و کج و کوله ای را قرار داده باشد که اندازه یکی از سوژه های نقاشی است !!
    متاسفانه برخی عکاسان در جای دادن واترمارک ، در عکس ، آنچنان زیاده روی می کنند که اصالت عکس و اصالت دیدن و لذت بردن از عکس را ضایع می کنند .
    به تصور اینکه با این کار جلوی دزدیده شدن عکس را میگیرند ، که اشتباه است . به سادگی می توان آن را حذف کرد . و فقط همانطور که در متن جناب فرساد آمده ، احساس لذت بردن از عکس را ضایع می کند .
    باز به درستی در متن آمده که قرار دادن واترمارک ، نیاز به شناخت گرافیک ، دستکم به صورت پایه ای ، دارد . بعضی واترمارک ها آنچنان از اصول گرافیکی عاری هستند که به نظر می رسد ، عکاس در یک بعد یعنی عکاسی یک هنرمند است و در بعد دیگر یعنی گرافیک ، دانشی در حد یک کودک مدرسه ای دارد !


    و به نظرم عکاس نیز مانند نقاش باید به اثر خود و ارتباط آن با مخاطب ، آنچنان متعهد باشد که از قرار دادن واترمارکهایی که این احساس لذت و دیده شدن را مخدوش میکند ، جلوگیری کند . هم به دلیل اعتماد به او ، و هم به دلیل تعهد به هنر خود .
    .
    ضمن اینکه سرآخر باید گفت که قرار دادن یا ندادن واتر مارک ، البته به شکل اصولی آن که باعث خدشه دار شدن اثر نگردد ، یک امر شخصی می تواند تلقی شود .
    nmroshan، farsad، mSafdel و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #16
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ahmad.Najari نمایش پست ها
    سلام
    حالا که این تاپیک بالاست بنده هم سؤالم را بپرسم:
    آیا آتلیه حق دارد روی عکسهایی که برای مشتری انداخته و چاپ کرده و طبعا پولش را هم گرفته، واترمارک یا همان لوگوی خودش را همراه با کد مشتری (یا عکس) روی همه عکسها چاپ کند؟
    به نظر من که کلا کار درستی نیست. ولی این میتونه با تایید مشتری باشه. بعضی آتلیه ها در ازای این کار تخفیفی در نظر میگیرند. به نظرم بدون اطلاع قبلی مشتری و به صورت اجباری درست نیست. و اگر با این مورد مواجه شدین و مشکلی با این قضیه دارین حقتون است که عکس ها رو تحویل نگیرید و از آتلیه بخواهید که نسخه ای بدون واترمارک به شما تحویل بدهد.
    mSafdel، marypm، کوروش و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  7. #17
    كاربر همراه nejatinezhad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    خرُم درُه
    نوشته ها
    155
    تشکر شده
    1090
    تشکر کرده
    1736

    پیش فرض

    ما نیز حقوق مشتری رو رعایت میکنیم
    عکسایی که به صورت هدیه و به عنوان سرمجلسی میدیم به مشتری پاش اسم اتلیه رو میزنیم
    ولی اونایی که پول میدن رو بدون واتر مارک تحویل میدیم
    farsad، M.Mobin، mSafdel و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    NIKON D810+24-120+50

  8. #18
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    243
    تشکر شده
    1670
    تشکر کرده
    2579

    پیش فرض

    سلام

    همیشه هم بحث سر سرقت و این تیپ مسائل نیست . یادمه چند وقت پیش توی یکی از این ایملها که دست به دست میچرخه و عکسهای قشنگ توش میذارند عکسی بود که ماله یه عکاس ایرانی بود که من اتفاقی عکسهاش را به تازگی توی ۵۰۰ دیده بودم. اما در ایمل بدون اسم بود !!! اگر اسمش بود چقدر خوب می بود !

    اگر واقعا یه عکس اونقدر زیبا هست که ارزش شیر کردن داره و دوست داریم به کسی نشونش بدیم بهتره که اسم عکاس پای عکسش باشه این حداقل تشکری و قدردانی هست که میشه از اون عکاس و زحمتی که کشیده داشته باشیم. همینطوری می بینید یواش یواش اسم یه عکاس دهن به دهن میچرخه و فکر میکنم به خصوص برای اونهایی که عکاس حرفه ای هستند نکته کم اهمیتی نباشه.

    شاد باشید و سلامت
    mSafdel، kiavash، Kaveh rezaei و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    میم مطهر
    وقتی میشود دنیایی را در نگاهی گنجاند . . .



  9. #19
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط marypm نمایش پست ها
    سلام

    همیشه هم بحث سر سرقت و این تیپ مسائل نیست . یادمه چند وقت پیش توی یکی از این ایملها که دست به دست میچرخه و عکسهای قشنگ توش میذارند عکسی بود که ماله یه عکاس ایرانی بود که من اتفاقی عکسهاش را به تازگی توی ۵۰۰ دیده بودم. اما در ایمل بدون اسم بود !!! اگر اسمش بود چقدر خوب می بود !

    اگر واقعا یه عکس اونقدر زیبا هست که ارزش شیر کردن داره و دوست داریم به کسی نشونش بدیم بهتره که اسم عکاس پای عکسش باشه این حداقل تشکری و قدردانی هست که میشه از اون عکاس و زحمتی که کشیده داشته باشیم. همینطوری می بینید یواش یواش اسم یه عکاس دهن به دهن میچرخه و فکر میکنم به خصوص برای اونهایی که عکاس حرفه ای هستند نکته کم اهمیتی نباشه.

    شاد باشید و سلامت

    به نظر من چیزی که یک عکاس رو معروف میکنه سبک شخصی و نوع عکاسیش هست نه گذاشتن واترمارک. در مورد تشکر و قدردانی هم خب اون کسی که عکس رو منتشر میکنه باید در زیر عکس یا جایی که منتشر کرده نام عکاس رو ذکر کنه. البته منکر این نیستم که به هر حال تا حدودی گذاشتن واترمارک در بعضی جاها که نام عکاس ذکر نمیشه به شناخته شدن عکاس کمک میکنه. ولی اگر در نظر بگیریم یک عکس در اکثر جاهایی که به صورت عمومی منتشر میشه همراه با نام عکاسش هست خب دلیلی نداره که به خاطر بعضی از افراد که بدون نام منتشر میکنند بر روی عکس واتر مارک بگذاریم. البته اینها نظر شخصی من هست و نتیجه ای هست که بهش رسیدم. به هر حال ما هم زمانی در دسته واترمارک گذارها بودیم!

    امیدوارم نظر دوستان دیگر را هم داشته باشیم.
    mSafdel، Moty، marypm و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  10. #20
    كاربر ويژه kiavash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    نوشته ها
    2,384
    تشکر شده
    10514
    تشکر کرده
    8926

    پیش فرض

    سلام ببخشید
    به نظرمن درکشوری مثل ایران, واترمارک نیازه. باورکنید اگه یه کارت پستال دیدیدتوی مغازه که از عکس شما استفاده شده , بدون اینکه خبرداشته باشید, همون لحظه دوست دارید یه سطل اب خنک بپاشن روی سرتون. ولی خوب میخواید به کی شکایت کنید؟ به کجا؟ وچقدر؟ گرچه همچین واترمارک هم جلوی سرقت رو نمیگیره خیلی, ولی خوب بعضی جاها کمک میکنه. حداقل برای شناخت خوبه. به نظرم حتی خبره ترین ها هم نمیتونند ازروی سبک کاری به عکاس یک اثر پی ببرند. به خصوص درعکاسی که دیگه اثار خیلی زیاد شده این روزها.
    درکل به نظرم این به دیگه به نظرشخصی عکاس بستگی داره. نسخه نداره.
    اما برای اتلیه , خودمن اگه عکس هام رو ازعکاسی بگیرم ,حتی عکسهای معمولی ونه حتی عکس یه مراسم رسمی وخاص, وببینم واترمارک دارن اصلا بهم خوش نخواهدامدواعتراض میکنم.وبه نظرم دیگران هم چندان خوششان نخواهدامد.نهایتا میشه روی یه عکس هدیه این کارروکرد.والبته اون هدیه باید اونقدر ارزشدار باشه که مشتری خودش اون روتوی البوم یا لای صفحات ژورنال بگذاره.

صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •