بنده یک سوال داشتم و این که چرا شما Eos 5D را در رده ای پایینتر از Eos 1D معرفی کرده اید؟
بنده یک سوال داشتم و این که چرا شما Eos 5D را در رده ای پایینتر از Eos 1D معرفی کرده اید؟
والله دليلش واضحه ولي خودمم نميدونم يعني نميتونم توضيح بدم شايد بلد نيستم ولي اين سايت اين رده بندي رو قرار نداده بلكه خوده كنون و سايتهاي ديگه اينكار رو كردن...
5d بدنه حرفه ای نداره....
دلیل اصلیش اینه...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------نوشته اصلی توسط a80300d
تو دوربينهاي فيلمي کانون هم همين طبقه بندي هست تو دوربينهاي رده اي-او-اس وان عمر قطعات داخلي خيلي بالاست-در دوربينهاي ديجيتال از نظر شرايط عملکرد در دماهاي بالا و پايين مقداري بالاتر هستند-عمر شاتر خيلي بالا محاسبه شده براي مثال فکر مي کنم اي-او-اس وان دي مارک تو که 8 مگاپيکسله تاصد و پنجاه هزار شاترش گارانتي داره-تعداد نقاط نور سنجي و فوکوس بيشتر هست-عايق بندي ها و اتصالات داخلي خيلي مقاومتر هست-از نظر قطعات جانبي و خروجي ها امکانات بيشتري دارن-خيلي مسائل هست يعني هر چي پول بدين آش مي خوريد البته الان ديگه چيز بيشتري به نظرم نمي رسه
دقیقا همینطوره که سیاوش گفت و گفته من رو تکمیل کرد.... منظور از بدنه حرفه ای یعنی مقاومت در برابر رطوبت و خاک، یعنی بدنه بسیار محکم، یعنی سرعت عکسبرداری بسیار بالا، یعنی بافر بسیار زیاد، یعنی فوکوس بسیار قدرتمند، یعنی مقاومت بسیار زیاد شاتر، یعنی اطمینان کامل به تمامی قطعات برای کارکردن در شرایط سخت و ...
که تفاوت اصلی 20دی و 1دی مارک2 در همین موارد هست که این همه تفاوت قیمت دارن!
و 5d فقط سنسور بزرگتر و با مگاپیکسل بیشتری داره.... هم از مارک 2 ارزونتره و هم در کلاس پایین تری قرار میگیره....
البته من فکر میکنم که این دو دوربین اصولا برای دو کلاس مختلف از کار طراحی شده اند.. 1D به دلیل داشتن بدنه بهتر و سرعت عکاسی پیاپی بالاتر برای عکاسان خبری جذابه بیشتر.. دوربین لگد میخوره.. به عکاس حمله میشه .. موقعیتی به وجود میاد که عکاس نیاز به عکاسی پی در پی زیاد داره.. داشتن یه کمی نویز یا ضریب برش 1.3 اونقدر مهم نمیتونه باشه برای یک عکاس خبری.. همینطور عکاسان حیات وحش .. در محیط پر گرد و خاک و گاهی بارانی احتیاج به دوربینی مقاوم دارند.. لنز 600 هم اگه 1.3 توش ضرب بشه که چه بهتر!!
ولی 5D اینطور نیست.. مثلا توی آتلیه برای عکاسی صنعتی .. عکاسی برای تبلیغات.. نیاز دارین که تصاویر بدون نویز و با رزولوشن بالا باشند. نیازی به عکاسی 8 و نیم فریم در ثانیه ندارید.. اگه هم کسی حمله کرد بهتون چیزای بهتری دم دسته تا بدنه دوربین!!
اگر قرار بود دوربینی داشته باشیم که همه اینکارا رو همزمان انجام بده و به همه دردی بخورهT خوب اسمش 1Ds Mark II ولی با قیمت بسیار بالاتر.. البته این دوربین هم فقط 4 فریم در ثانیه است..
امین خسروشاهی
[Canon Digital Rebel]
[EF-S 18-55 f/3.5-5.6] [EF 70-200 f/4L] [EF 50 f/1.4USM] [Canon 17-40 f/4L][Canon EF 28-135 f/3.5-5.6 IS USM]
[Canon SpeedLite 580EX] [Manfrotto 055PROB tripod+Manfrotto 322RC2 head]
در حقيقت از لحاظ بدنه د ر دوربينهاي Slr كنن ميشود 3 كلاس تعيين كرد: پلاستيكي/ فلزي بدون عايق بندي/ فلزي+ عايق بندي
كه البته هر چه كلاس بالاتر ميرود، مشخصات ديگري نيز تغيير ميكند: عمر مفيد شاتر + مقاومت قطعات + ...
كراپ فاكتور هم كه دوستان اشاره كردند. توجه به اين نكته لازم است كه گاه كراپ بيشتر يك مزيت است نه عيب.