درود
تا قبل از آمدن اساتید به اینجا سری بزنید مطالبی هست:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=9305
موفق باشید
انوش
Printable View
درود
تا قبل از آمدن اساتید به اینجا سری بزنید مطالبی هست:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=9305
موفق باشید
انوش
سلام.آیا قابلیت استفاده از لنزهای AI و AI-s در این دوربین وجود دارد؟
تا این لحظه این قابلیت فقط در سری dXXX و بالاتر وجود دارد.البته منظورم عمل کردن نورسنج دوربین است.
در دوربین های دیگر شما باید در مد M باشید و دیافراگم را از روی لنز و شاتر را از روی دوربین تنظیم کنید.نورسنجی به همراه آزمون و خطا و با توجه به هیستوگرام...
راه دیگر استفاده از LIVE VIEW است.در این حالت باز هم دیاف از روی لنز تنظیم میشود اما دوربین سرعت
شاتر مناسب را تنظیم میکند(علت را میدانید؟).نقل قول از یک فروم خارجی
+لنز AI ندارم و فقط جهت اطلاع پرسیدم.
با تشکر
چند صفحه قبل رو نخوندید؟
• Other AF Nikkor/AI-P Nikkor
- All functions supported except 3D Color Matrix Metering II
• Type D PC Nikkor
- All functions supported except some shooting modes
• Non-CPU
- Can be used in exposure modes A and M; electronic rangefinder can be used if maximum aperture is f/5.6 or faster; Color Matrix Metering and aperture value display supported if user provides lens data. Up to 9 lenses can be registered.
• IX Nikkor/AF Nikkor for F3AF
- Cannot be used
• AI-P NIKKOR
-All functions supported except 3D color matrix metering II
سلام
امیدوارم تکراری نباشه
http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000.htm
درود
سیستم فوکاس آن نسبت به D90 پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته اما تعداد نقاط فوکاس آن به نظرم هنوزم زیادی در مرکز تجمع دارد
http://www.kenrockwell.com/nikon/d7000/39-points.jpg
پی نوشت: البته فکر میکنم فعلا زیاد این موضوع را مهم نمیدانند که روی آن تمرکزی نداشته اند با توجه به آپدیت چند سال یکبار بدنه ها ( که اتفاقا خیلی هم خوب است ) رفع این معزل نیز لازم بود ولو اینکه نقاط آن را حتی کمتر هم میکرد اما پراکنده تر میشد. این موضوع برای عکاسی روی دست مشکلی ایجاد نمیکند اما در مد فوکاس نقطه ای روی سه پایه ، وقتی نقطه شما از حدی بالاتر نیاید و شما کادر بندی خود را انجام داده اید و اهرمهای هد سه پایه را قفل کردید که دیگه کادر عوض نشود حالا میخواهید فوکاس را مثلا روی چشم سوژه بندازید که خارج از این ناحیه قرار گرفته مجبورید کادر بندی را بهم بزنید تا بتوانید سر دوربین را بالا برده تا نقطه مورد نظر شما در محدوده فوکاس دوربین قرار گیرد تا بتوانید فوکاس کنید و بعد فوکاس را قفل کنید و دوباره کادر بندی کنید حالا اگر سوژه حرکتی داشت روز از نو روز از نو ، این موضوع ازار دهنده میشود.
معزل فوق را من با D300 که بیشترین مقدار پراکنندگی در تمام بدنه ها را دارد
هم حس میکنم چه برسد به اینکه این پراکندگی کمتر هم بشود
http://a.img-dpreview.com/reviews/ni...l/afpoints.gif
انوش
سلام در بازارهای جهانی آیا قیمت این دوربین در ابتدا قیمت کاذب خواهد بود مثلا
این قیمت کاذب است؟از اونجایی که من امکان خرید از استرالیا توسط دوستانم رو دارم آیا در این زمان این کار صحیح است؟کد:http://www.samys.com/index/page/product/product_id/37516/product_name/D7000+Digital+SLR+Camera+Body
ببخشید بابت اف تاپیک البته اگر اف بوده باشه.
تعصب را کنار بگزارید و کمی توضیح بدهید.اگر این کار خوب است چرا دی3000 به سال نکشید اپدیت شد؟نقل قول:
با توجه به آپدیت چند سال یکبار بدنه ها ( که اتفاقا خیلی هم خوب است )
نیکون منابع مالی محدودتری نسبت به کنن دارد.همین موضوع باعث میشود تولیدات کمتری داشته باشد اما هر چه دارد روی دوربین هایش قرار میدهد.
شما از اینکه چند سال است دی700 آپدیت نشده خوشحال هستید؟
سلام.
طبیعی هست که به روز کردن دوربین های ابتدایی ساده تر از به روز کردن دوربین های حرفه ای باشه. نه تنها در برند نیکون بلکه در هر برند دیگری و یا حتی وسیع تر از این, در مورد هر محصولی, به روز رسانی محصولات پیشرفته سخت تر و زمان بر تر هست.
توجه کنید که بسیاری از تغییرات و به روز رسانی هایی که در دو دوربین D3100 و D7000 شاهدش بودیم قبلا در دوربین D700 وجود داشته. و الان اگر بخوایم شاهد یه تغییر عمده در D700 باشیم مدت بیشتری باید منتظر بمونیم.
نیکون قبلا یک بار در مورد دوربین D300s این به روز رسانی رو با تغییرات جزیی بر روی D300 انجام داد و بعد هم با معرفی 7D کنن دیدیم که چطور برتری در این رده از دوربین ها رو واگذار کرد. پس بعیده که در مورد D700 هم بخواد همون عمل رو دوباره مرتکب بشه و با اضافه کردن فیلمبرداری D700s رو معرفی کنه.
یکی از مسائلی که باعث شده D7000 در این مدت محدود تا این حد سر و صدا ایجاد کنه قابلیتهایی از این دوربین مثل سیلینگ خوب و فوکوس 39 نقطه ای این دوربینه. و D700 در این زمینه ها بهتر از D7000 هست و اگه نیکون بخواد مثلا بدنه این دوربین رو بهبود بده وقت زیادی لازم داره و عملا باید طرح جدیدی داشته باشه.(کما اینکه همین الان هم شایعاتی مبنی بر معرفی بدنه هایی از جنس فیبر کربن شنیده میشه (شاید در D4 استفاده بشه))
مخلص کلام اینکه به روز رسانی دوربین های پیشرفته در مدت زمان کوتاه معمولا مطلوب نیست مگر اینکه ضرورتی ایجاب کنه.
شخصا ترجیح میدم که دوربین جایگزین D700 سال آینده معرفی بشه اما در عوض برتری قابل ملاحظه ای نسبت به D700 داشته باشه.
نیازی نیست حسابدار شرکت نیکون باشم روند هر دو شرکت را مشاهده کنید.اگر تعصب نداشته باشید...نقل قول:
شما از منابع مالی شرکت ها با خبر هستین؟
اکثر مجلات و مقالات دی700 را با 5دی1 مقایسه کردند و خروجی یکسان بوده.خروجی و امکانات 5دی2 از دی700 بالاتر است.نقل قول:
مگه 5Dmk2 آپدیت شده؟
سلام.از صحبت منطقی شما ممنونم.ولی نیکون کمی آهسته و محتاط حرکت میکنه...من منتظر یک دوربین فول فریم سریع هستم مانند دی700 ولی به روز و مگاپیکسل بیشتر.کاری که نیکون در دوربین های رده پایین دیر شروع کرده...نقل قول:
سلام.
طبیعی هست که به روز کردن دوربین های ابتدایی ساده تر از به روز کردن دوربین های حرفه ای باشه. نه تنها در برند نیکون بلکه در هر برند دیگری و یا حتی وسیع تر از این, در مورد هر محصولی, به روز رسانی محصولات پیشرفته سخت تر و زمان بر تر هست.
توجه کنید که بسیاری از تغییرات و به روز رسانی هایی که در دو دوربین D3100 و D7000 شاهدش بودیم قبلا در دوربین D700 وجود داشته. و الان اگر بخوایم شاهد یه تغییر عمده در D700 باشیم مدت بیشتری باید منتظر بمونیم.
نیکون قبلا یک بار در مورد دوربین D300s این به روز رسانی رو با تغییرات جزیی بر روی D300 انجام داد و بعد هم با معرفی 7D کنن دیدیم که چطور برتری در این رده از دوربین ها رو واگذار کرد. پس بعیده که در مورد D700 هم بخواد همون عمل رو دوباره مرتکب بشه و با اضافه کردن فیلمبرداری D700s رو معرفی کنه.
یکی از مسائلی که باعث شده D7000 در این مدت محدود تا این حد سر و صدا ایجاد کنه قابلیتهایی از این دوربین مثل سیلینگ خوب و فوکوس 39 نقطه ای این دوربینه. و D700 در این زمینه ها بهتر از D7000 هست و اگه نیکون بخواد مثلا بدنه این دوربین رو بهبود بده وقت زیادی لازم داره و عملا باید طرح جدیدی داشته باشه.(کما اینکه همین الان هم شایعاتی مبنی بر معرفی بدنه هایی از جنس فیبر کربن شنیده میشه (شاید در D4 استفاده بشه))
مخلص کلام اینکه به روز رسانی دوربین های پیشرفته در مدت زمان کوتاه معمولا مطلوب نیست مگر اینکه ضرورتی ایجاب کنه.
شخصا ترجیح میدم که دوربین جایگزین D700 سال آینده معرفی بشه اما در عوض برتری قابل ملاحظه ای نسبت به D700 داشته باشه.
در مورد قسمت قرمز رنگ کمی نظرم متفاوت است.وقتی برند رقیب دوربینی با 21مگا پیکسل و ویزور 100% و ...خلاصه فوق العاده!دارد
نیکون حداقل باید یک تکانی بدهد.درست است که دی3 دوربین فوق العاده است اما قیمتش...
درود
فکر نمیکنم صحیح باشد راه بیفتیم و به هر کسی نظری متفاوت با سلیقه ما داشت، متعصب بگوییم !
من از اینکه نیکون مثل بقیه کمپانی ها ... هفته ای دو جین دوربین معرفی نمیکنه خوشحالم.
هانطور که دوستان توضیح دادند اینکه این روند طولانی باشه تا اینکه عجولانه باشه رو من هم ترجیح میدهم.
موفق باشید
انوش
2 تا از این مقاله ها را اینجا برای ما قرار بدهید یا لینک بدهید.ممنون میشم.نقل قول:
اکثر مجلات و مقالات دی700 را با 5دی1 مقایسه کردند و خروجی یکسان بوده.خروجی و امکانات 5دی2 از دی700 بالاتر است.
سلام به همه
خوب دوستان یواش یواش دوباره دارن میرن توی جاده خاکی :::shame on you:::
این عطش دونستن بد چیزیه و باعث میشه دوستان از منابع محدودی که دارن اظهار نظرهای جور واجور کنن ، خیلی هم خوبه اما دوستان سعی کنید با آرامش بیشتر جواب همدیگه رو بدید که خدایی نکرده کدورتی پیش نیاد چون اصلا ارزش نداره
اما الان فروم dpreview رو میخوندم (دسته پا شکسته البته) دیدم اونجا هم همین بحث ها هست شاید یه خورده متفاوت تر...برو بچ اونجا نظرشون اینه که D7000 تلفیقی از D90 وD300s هست و میگن جانشین دی 300s باید خیلی جالب و هیجان انگیزتر باشه ... چیزی دیگه ای که میگن عملکرد این پروسسور جدید نیکونEXPEED 2 هست و خروجی که میده هست که بعضی ها میگن معلوم نیست چی ازآب در میاد بعضی ها هم میگن خروجی بسیار زیبا و خوش رنگی داره ....خلاصه همه جا وضع همینجوریه هرکی هرچی در مورد این دوربین میگه اما باید صبر کرد ...
من که دوست دارم جزو اولین نفرهایی باشم که این دوربین رو میگیرم نمی دونم جو گیر شدم یا چیزه دیگست اما هرچی هست شما ها بهش میگید تغییر برند :::yess:::
تا اونجایی که در سایتهای دیگه مشاهده میشه این هست که اصولا کیفیت عکس D700 را با D3 تقریبا یکسان میدانند به دلیل سنسور مشابه و به قول بعضی از دوستان که در همین فروم از D700 استفاده میکنند آنرا یک D3 کوچک شده با همان خروجی میدانند
ببخشید اگر آ.ت شد
تاپیک دی7000,صحبت کشیده به دی700 و 5دی و...
فکر کنم بعضی پست ها را اصلا نباید پاسخ داد.دی700 دوربین خبری و سریعی است و کاربرد آن با 5دی
متفاوت است.آقای کن راکول کیفیت عکس دی 3 و دی 700 را پایین تر از 5دی میداند;)(نمیدانم آخر به این بشر
اعتماد کنم یا خیر!)
------------------------------------------
در برخی فروم ها صحبت در مورد قیمت هاست و مخصوصا تاثیری که این دوربین میتواند بر قیمت دی300اس
بگذارد.معتقدند اگر نیکون با تیراژ فعلی تولید کند قیمت دی300اس پایین خواهد آمد و این با سیاست های
فروش و ... در تضاد است,مگر اینکه دی400 معرفی شود و دی300 از خط تولید خارج شود.
نیکون مهره های خوبی را حرکت داده.باید منتظر ماند و دید...
پ.ن=جناب حمزه چند کلمه ای جا انداختند,متن درست به صورت به ایران بیاد ...من هم خواهم خرید بوده است!نقل قول:
بگذارید عکسهاشو ببینیم، به ایران بیاد، به قیمت برسه بعد
مطمئن باشد همچین سیاست ضعیفی حتی از برندهای داخلی هم بعیده مطمئنا تولید دی300 اس چه از نظر مدت زمان چه از نظر تعداد بخوبی مدیریت خواهد شد.گرچه این رده جدید کمی باعث سردرگمی خود من شده...اگر مثلا قصد خرید دی300 اس داشتم با ورود این بدنه اونهم با قیمت مناسبش حسابی به فکر فرو میرفتم...
سلام به همه
الان سایت dpreview یه گزارش جدید از دی 7000 گذاشت که تا دیروز چنین چیزی نبود قسمت summary رو بخونید
The D7000 occupies a new position in Nikon's DSLR lineup, and offers a compelling upgrade option for D90 and D5000 users. In terms of its specification, the D7000 actually outguns the D300S in many respects, and at 16.2Mp it offers the second highest resolution of any Nikon DSLR, behind only the 24Mp D3X.
http://www.dpreview.com/reviews/spec...ikon_d7000.asp
خوب غیر از این هم انتظاری نمیرفت ، در اینکه از D300s بالاتره و بعد از D3x با 16 مگاپیکسل دوم هست .احتمال اینکه در اول سال نوی میلادی D400 معرفی بشه و D300s هم dis بشه کم نیست .
سلام
تبریک به دوستانی که این دوربین رو تهیه خواهند کرد (اخه تبریک به دارندگان برند نیکون چه رسمیه!!و یا برعکس)دوربین بسیار جذابی است اما این سوال ذهن بنده رو مشغول کرده اساسا تولید d300 s برای چه جهت بود که با امدن این دوربین تقریبا از رده خارج خواهد شد دوربینی که از زمان خودش فراتر باشه گمان بنده اینه که این مشکلات رو همراه داره . باز به نظر بنده جای خالی خواهد افتاد بین این بدنه و d700 . به طور کلی اگر خرید اول بنده بود باز هم 7 دی رو انتخاب میکردم برای اینکه باز 300 تومان پرداخت بیشتر رو کاملا توجیح خواهد کرد .و یا کوچ و یا تغییر برند. ولی اگر نیکون را دوست میدارید بهترین انتخاب خواهد بود البته اگر کاسبهای وطنی قیمت را درست عرضه کنند.
باز این وسط وجود d300s با ان بدنه عالی و خوش فرم که زیر سایه این نو رسیده قرار خواهد گرفت رسما عذاب اور خواهد بود .شیطونه میگه....:::angry:::
NIKON D7000 PHOTO GALLERY
http://blog.chasejarvis.com/blogpics...Photo-Gallery/
میگم یه دفعه دکمه تشکر رو نزنید ها جیزه !!!
سلام
سنسور این بدنه را خود نیکون ساخته ؟
وضعیت داینامیک رنج انگار نسبت به D90 تغییری نکرده :(
از نظر من در سمپلها یک نوع رنگ خاصی دیده میشه که برام تازگی داره ...:think:;
به نظرتون چشم پزشک لازم دارم یا این بدنه خروجیش یجوریه ؟
این عکسها هیچ ارزشی نداره. با هر دوربینی میشه گرفت. فقط جنبه تبلیغاتی داره. اکثرا هم از cross processing استفاده شده
یک سوالی برای من هست :think:;
واقعا این نمونه عکسها (با این سایز کوچک و ادیت واضح) چطور می خواد به من نوعی بفهمونه که مثلا خروجی این بادی نسبت به D90 یا بادی های سطح پایینتر بهتره؟
به شخصه فکر می کنم این عکسها را برای عوام قرار می دهند وگرنه بعید می دونم کسی از روی این عکسها متوجه ضعف یا نقاط قوت دوربین بشه
موقع ورود d300s به بازار قیمت حدود 2 میلیون تومان بود ولی الان به قیمت حدود یک میلیلون و ششصد هزار تومان رسیده ... :redface:
قطعا بعد از چند ماه تولید قیمت کمی واقعی تر خواهد شد و البته در رقابت با محصولات همسایگان شرور شاید این اوضاع قیمت همچنان بهتر نیز بشود ... ;)
باید دید کنون چه در استین دارد :biggrin: شاید با ورود 7DII همه چیز به نفع ما تمام شود و ما هم صاحب D7000 :::love2::: .
سلام به همه
این قسمتی از Preview سایت دی پریویو هست من تا امروز ندیده بودم فکر نکنم دوستان هم توجه ای بهش کرده باشن
Although ergonomically, the D7000 is a very close match for the D90, its overall 'feel' is considerably more serious, thanks to a magnesium alloy body shell and thicker rubber coating on the hand grip and rear of the camera. In terms of its specification, the D7000 actually outguns the D300S in many respects, and at 16.2Mp it offers the second highest resolution of any Nikon DSLR, behind only the 24Mp D3X. All of these pixels are packed onto a newly developed CMOS sensor, which is almost certainly the same or very similar to that in the Sony Alpha SLT-A55. As well as extra resolution, the new sensor also offers a higher 'standard' ISO span of 100-6400, expandable up to the equivalent of ISO 25,600.
ترجمه او قسمت قرمز میشه :
تمامی این پیکسل ها بر روی سنسور CMOS به تازگی توسعه یافته ، که اغلب یکسان و یا بسیار شبیه به آنچه که که در سونی آلفا SLT - A55 بسته بندی شده
جالب اینجاست که این مدل سونی هم 16.2 مگاپیکسل و چگالی 4.4 MP/cm² هست واقعا بهم شبیهند
سایت نیکون چندتا عکس به گالری d7000 خودش اضافه کرده که به نظر میاد ویرایش هم نشدن. به نظر من رنگها حالت کاملا خنثی و تا حدودی کنونی دارن و تا حدود زیاد از رنگهای Saturated و گرمی که از نیکون میشناسم فاصله گرفتن. خوشحال میشم نظر دوستان رو در این مورد بدونم.
البته این فکر میکنم واسه کسایی که روی عکس کار کامپیوتری سنگین انجام میدن نکته بدی نباشه.
لینک عکسها: 1و 2 و 3
سپاس
کلا در دنیای عکاسی حرفهای، چیزی به نام رنگ این دوربین و رنگ آن دوربین واقعیت ندارد.نقل قول:
به نظر من رنگها حالت کاملا خنثی و تا حدودی کنونی دارن و تا حدود زیاد از رنگهای Saturated و گرمی که از نیکون میشناسم فاصله گرفتن
سلام جناب آقای دکتر روشن
شما در دنیای حرفه ای فرمودید که رنگ واقیعت ندارد و چه خوب گفتید و بجا اما آیا در دنیای غیر حرفه ای ها رنگ خروجی دوربین های کانن با نیکون یکی هست ؟خیلی ها هستند وقت پروسس کردن ندارن یا بلد نیستند یا حالشو ندارند! خوب واسه اونها شاید این موضوع جالب و با اهمیت باشه ،خوشحال میشم در این مورد اظهار نظر بفرمایید
تا جناب دکتر روشن توضیحات کامل را بدهند مطالبی را به نظرم میرسد را مطرح میکنم. فکر میکنم این را موضوعی پذیرفته شده میدانیم که رنگ خروجی عکسها از سنسور به طور مستقیم در نمی اید یعنی تفاوت سنسور ها منجر به تفاوت رنگها نمیشود پس نمیشود گفت این سنسور رنگ اینجوری داده یا ان یکی جور دیگر.
دوم اینکه داریم راجع به کدام رنگ حرف میزنیم؟ رنگ دیفالت یا پیش فرض؟ خوب چه اهمیتی در تفاوت رنگ دیفالت دوربینها است؟ ایا کسی که از اس ال ار استفاده میکند توانایی استفاده از تنظیمات دوربینش را ندارد و فقط در مد پیش فرض عکاسی میکند؟ همانطور که دیده ایم بالاترین فتیله شارپنس و سچوریشن و رنگهای غلیظ را میتوان در ارزانترین دوربینهای کامپکت دید چون بیشتر استفاده کننده ان دوربینها دوست دارند عکسهایشان شبیه کارت پستال باشد و احتمال تغییر تنظیمهای دوربین را هم بلد نیستند.
کمترین دستکاری در رنگ و شارپنس و سچوریشن را در تنظیم پیش فرض یا دیفالت دوربینهای رده حرفه ای مثل دی3 یا سری 1D کنون میبینیم چون فرض سازنده بر این است که عکاس میتواند یا در ستینگ دوربین یا در پست پروسس به انچه میخواهد برسد. حالا اینکه تنظیم رنگ پیش فرض رنگ این اس ال ار درصد کمی با پیش فرض سچوریشن ان دوربین فرق دارد چه اهمیتی میتواند داشته باشد. وقتی تنظیم نرم افزار دوربین چنان امکان وسیعی را میدهد که حتی روی یک نمودار میتوانید هر کدام از مشخصه های رنگ و WB و شارپنس و ..... را عوض کنید ایا میشود بر اساس تفاوت پیش فرض ها در دوربینهای مختلف نتیجه گیری معنا داری کرد.
درود
و البته تنها دلیلی که شخصی را مجاب به انتخاب SLR می کند فرمت خام Raw نیست ، محاسن دیگری هم SLR ها نسبت به کامپکتها دارند که همه به آن واقفیم و البته مدلهای زیادی هم از کامپکتها هستند که خروجی فایل Raw دارند...
گذشته از این خروجی دوربین هر چقدر ایده ال تر باشد وقت کمتری خواهیم گذاشت تا به نتیجه دلخواهمان برسیم. اما کسی که توان و تسلط کافی را داشته باشد برای کار روی فایل خام میتواند هر نوع خروجی که دوست دارد را خودش ایجاد کند.
موفق باشید
انوش
سمپلهای D۷۰۰۰ در ایزوهای بالا (همراه فایل NEF)
کد:http://www.hwupgrade.it/articoli/fotografia-digitale/2552/nikon-d7000-primo-contatto-e-primi-scatti_2.html
نقل قول:
خوب این صحبتتون واسم جالبه چون تا به حال از عکاسای زیادی این جمله رو شنیدم که میشده لقب حرفه ای را بهشون نسبت داد...
نقل قول:
شما در دنیای حرفه ای فرمودید که رنگ واقیعت ندارد و چه خوب گفتید و بجا اما آیا در دنیای غیر حرفه ای ها رنگ خروجی دوربین های کانن با نیکون یکی هست ؟خیلی ها هستند وقت پروسس کردن ندارن یا بلد نیستند یا حالشو ندارند! خوب واسه اونها شاید این موضوع جالب و با اهمیت باشه ،خوشحال میشم در این مورد اظهار نظر بفرمایید
مشکل عمده ای که در بحث رنگ وجود دارد این است که اکثرا فکر میکنند منظور از تولید رنگ در نرم افزار همان ویرایش های خاص یا رنگهای غریب است. خیر! منظور این است که بتوانیم به سادهترین و سریع ترین روش، بهترین، طبیعی ترین و بیعیبترین رنگ را برای عکس بدست بیاوریم.نقل قول:
گذشته از این خروجی دوربین هر چقدر ایده ال تر باشد وقت کمتری خواهیم گذاشت تا به نتیجه دلخواهمان برسیم
همچنین سوء تفاهم دیگر این است که تولید رنگ را پروسهای پیچیده و وقت گیر میدانند.
۱- اینکه Color Reproduction دوربینها متفاوت است، قضیه ای مشخص است. اما این بحث کاملا با عقیده ای که برخی عکاسان وطنی در مورد رنگ دوربینها دارند، متفاوت است. آن تفاوت اول در سطح دادههای خام سنسور است و این عقیده غلط دوم بعلت تفاوتی است که در سطح فایلهای JPEG دوربینها میبینند. بنابراین صحبت آن حرفهای های وطنی را در این مورد نادیده بگیرید که اصولا برای حرفهای (منظورم کسی است که از منظری جدی و پیشرفته به عکاسی مینگرد) بحث تفاوت رنگ فایلهای JPEG بحث جدی نیست. نه که آن را انکار کنیم اما اگر تولید رنگ برای کسی مهم باشد، ناگزیر است که به فایل خام روی بیاورد.
۲- اتفاقا در مورد بازتولید حرفه ای رنگ، سهل بودن پروسه خیلی مهم است. به عبارت دیگر لازم نیست برای تولید رنگ ساعتها پشت کامپیوتر بنشینید. اگر کسی چنین میگوید و این مساله را عیبی برای پروسه RAW میداند، بدانید که بر روند کار ناآگاه است.
۳- علاوه بر ویژگی فوق ( یعنی سهل و آسان بودن فرآیند تولید رنگ در سطح فایلهای خام)، بازتولید رنگ چند مشخصه دیگر نیز دارد: اینکه بتوانیم یک پاسخ Consistent از دوربین دریافت کنیم. یعنی در شرایط مختلف نور و ... پاسخ دوربین در زمینه رنگ یکسان باشد. دوم این که بتوانیم حتی اگر چند دوربین داریم، پاسخ یکسان دریافت کنیم. الان دیگر بسیاری از حرفهای ها یک دوربین Compact و گاه دوربینهای SLR از برندهای مختلف و حتی دوربینهای مدیوم فرمت و ... دارند. باید بتوانیم عکسهای با رنگهای مشابه از همه دوربینها بگیریم. مساله دیگر این است که در سطح حرفه ای باید بتوانیم چند پروفایل رنگ اختصاصی برای دوربین داشته باشیم تا در شرایط کاری متفاوت بسادگی تولید رنگ مطابق میل مان انجام شود و این یکی از مسائلی است که باعث سرعت و سهولت کار میگردد. مساله دیگر این است که باید بتوانیم وضعیت نهایی رنگ عکس را در شرایط دیگر ( مثلا مانیتورهای دیگر و یا برای چاپ) پیش بینی کنیم.
خب با این توضیحات مشخص است که اتکاء به رنگهای تولیدی فایل JPEG اصلا جایی ندارد. کسی که میخواهد چنین شرایطی را برای خودش فراهم کند، باید به بازتولید رنگ در سطح فایلهای خام فکر کند و از سوی دیگر اصول کار را نیز بداند. وگرنه بازی کردن با کنترلهای مبدل RAW کسی را حرفهای نخواهد کرد.
سلام دوستان
خب فکر کنم حتما قسمت سمت راست صفحه سایت دپریوو رو مشاهده کردید که در مورد هیجان انگیزترین محصول فتوکینا نظرخواهی شده.
و این همه نتیجه نظرسنجی تا الان:
http://0k.010.img98.com/out.php/i355398_Untitled1.jpg
خب منم کاملا با نتیجه نظرسنجی موافقم! نیکون با عرضه دوربین D7000 و فوجی با ارائه دوربین X100 فعلا هیجان انگیزترین محصولاتی هستند که در فتوکینا به نمایش دراومده. و فکر کنم در بازار فروش هم با استقبال زیادی مواجه بشن.
سلام:
نمونه عکسهای مورد نظر رو دیدم، همانطور که قبلا در همین تاپیک هم عرض کردم یک خروجی منطقی بود نه خیلی خاص. خاطرم هست رفتار نویزی این دوربین در پیش بینی های قبل از آمدن این دوربین با D700 نیکون مقایسه میشد که بنظرم اینگونه نیست البته هنوز برای ارزیابی زود است میباید نمونه های بیشتری دید.
البته این عکسها بعضی از آنها فلو هست به چند دلیل درست:
اول آنکه با افزایش ایزو و همچنین شرایط نوری نامطلوب رزولوشن موثر یک دوربین میتواند کاهش یابد و دیگر آنکه عکاس مورد نظر سعی داشته با دقت به کارایی لرزشگیر لنز 200-18 عکسهایی روی دست بگیرد که در یک الی 2 عکس ایده عکاس با دقت به سرعت شاتر میتوانست درست باشد اما سوژه ها حرکت داشته اند که آن فلو شدن در اصل برای اینگونه ثبت ها طبیعی است. و دیگر آنکه دیافراگم 10 برای اینگونه ثبت ها روی این دوربین میتواند تا حدودی با دقت به اینگونه ثبت ها تاثیر دیفرکشن روی ثبت ها محسوس باشد.
در کل تا ایزو 3200 خروجی منطقی از آن میتوان انتظار داشت.
اگزیف یکی از عکسهای مورد نظر:
نقل قول:
Standard Information
Make: NIKON CORPORATION
Model: NIKON D7000
Software: Ver.0.28
ImageSize: 4992x3280
CreateDate: 2010:09:21 15:27:53
ModifyDate: 2010:09:21 15:27:53
DateTimeOriginal: 2010:09:21 15:27:53
ExposureTime: 1/1250"
Aperture: F10.0
MaxAperture: F4.0
CircleOfConfusion: 0.020 mm
HyperfocalDistance: 3.37 m
ExposureProgram: Manual
ExposureBiasValue: 0
MeteringMode: Multi-segment
Flash: Off
ISO: Hi 25600
WhiteBalance: Auto1
FocalLength: 26.0 mm
FocalLength35efl: 26.0 mm (35 mm equivalent: 39.0 mm)
SensingMethod: One-chip color area
SceneType: Directly photographed
ColorSpace: sRGB
NoiseReduction: Off
Contrast: Normal
Saturation: Normal
Sharpness: Normal
ShutterCount: 588
LensSpec: 18-200mm f/3.5-5.6 G VR
Other Information
ActiveD-Lighting: Off
BitsPerSample: 14
Brightness: Normal
CFAPattern: [Red,Green][Green,Blue]
Compression: Nikon NEF Compressed
CropHiSpeed: Off (4992x3280 cropped to 4992x3280 at pixel 0,0)
CustomRendered: Normal
DigitalZoomRatio: 1
Directory: C:\Users\QASHQAI\Desktop
ExifByteOrder: Big-endian (Motorola)
ExposureBracketValue: 0
ExposureDifference: 0
ExposureMode: Manual
FNumber: 10.0
FOV: 49.6 deg
FileModifyDate: 2010:09:22 12:29:16
FileName: DSC_0627.NEF
FileSize: 10 MB
FileSource: Digital Camera
FileType: NEF
FilterEffect: n/a
FlashCommanderMode: Off
FlashControlMode: Off
FlashExposureBracketValue: 0.0
FlashExposureComp: 0
FlashFocalLength: 255 mm
FlashGroupAControlMode: Off
FlashGroupAExposureComp: 0
FlashGroupBControlMode: Off
FlashMode: Did Not Fire
FlashSetting: Normal
FocalLengthIn35mmFormat: 39 mm
FocusMode: AF-A
HighISONoiseReduction: Normal
ISO2: 25600
ISOExpansion: Hi 2.0
ISOExpansion2: Hi 2.0
ISOSetting: 1 25600
ImageHeight: 3280
ImageWidth: 4992
Lens: 18-200mm f/3.5-5.6
LensFStops: 5.33
LensType: G VR
LightSource: Unknown
LightValue: 8.9
MakerNoteVersion: 2.10
MaxApertureValue: 4.0
MultiExposureAutoGain: Off
MultiExposureMode: Off
MultiExposureShots: 0
MultiExposureVersion: 0100
NEFCompression: Lossless
Orientation: Horizontal (normal)
PhotometricInterpretation: Color Filter Array
PictureControlAdjust: Default Settings
PictureControlBase: Standard
PictureControlName: Standard
PictureControlQuickAdjust: Normal
Quality: Raw
ScaleFactor35efl: 1.5
SceneCaptureType: Standard
ShootingMode: Single-Frame
ShotInfoVersion: 0220
ShutterSpeed: 1/1250
StripOffsets: 2038624
SubSecDateTimeOriginal: 2010:09:21 15:27:53.30
راستش X100 واسه منم هیجان انگیزترین بود تا وقتی که فوجی قمیت 1000$ رو واسش اعلام نکرده بود!! پس فعلا D7000 تا بعد! البته دوربین 46 مگا پیکسلی سیگما هم چیز عجیب غریبییه در نوع خودش.
سپاس
البته دوربین سیگما یک دوربین 46 مگاپیکسلی واقعی نیست و بیشتر یک روند متفاوت است و این دوربین تقریبا یک دوربین 14 مگاپیکسل است.فقط ساختار سنسور متفاوت است و سیگما هنوز باور ندارد که خروجی این دوربین نهایتا 14 مگاپیکسل است.
جناب قبادی امکانش هست در تاپیک مربوطه راجب به سنسور سیگما ( به قول ناصر خسرویی ها "زیگما ") بیشتر توضیح بفرمایید که این کارخانه چطوری به این باور رسیده ! :)
جایگاه D7000 بین رده D90 و D300s
دوربین های کنون
ISO3200 on the D7000 almost matches ISO1600 on the D300s
http://www.truphotos.com/2010/09/16/...e-nikon-d7000/
ISO 3200 در D7000 تقریبا مشابه ISO 1600 در D300s
چند عکس دیگر با این دوربین در غرفه نیکون در فتوکینا
کد:http://www.fotografie.fr/fotoforum/viewtopic.php?f=54&t=913
ایزو 6400
ایزو 12800
سلام به همه
با وجود این عکس های جدید به نظر میاد کنترل نویز در ایزو های بالا خیلی پیشرفت داشته و یه چیزی فراتر از دی 300 اس و 7 دی شده
سلام
اینجا چند تا عکس RAW با ایزو بالا است که میتونید دانلود هم بکنید:
ISO 25.600 f/10 1/1000s Hi ISO NR: Normal Download RAW .NEF
در این که d7000 دوربینی با امکانات و قیمت معقول است شکی نیست و مطمئنا درست یا غلط با 60d
کنون مقایسه میشود ! برای شخص من هر چه سعی میکنم منطقی فکر کنم و احساسی نباشم
می بینم که ویژگی هایی که این دوربین رو نسبت به 60d متمایز کرده برای من اونقدر کاربردی نیست در عوض
فیلمبرداری و lcd چرخان خیلی کاربردی است از طرفی وقتی احساسی فکر می کنم با خودم میگم
کی هست که از امکانات بیشتر و بهتر مثل بدنه ضد گرد و غبار بدش بیاد که شاید به ندرت برای شخص
من کاربردش رخ بده با این تفاسیر باید صبر کنم تا هر دو دوربین در کارزار عمل خودشون رو نشون بدن و
بعد با تصمیم قاطع نسبت به خرید اقدام کنم
سلام دوستان
در فروم DPReview یک گفتگو در باره همین عکس های RAW باز شده. با یک مرور خلاصه که انجام دادم بیشتر افراد اعتقاد داشتند که در ایزوهای بالا نویز زیاد هست و برای کم شدن نویز جزییات تصویر از بین رفته. بعضی ها هم خروجی D90 رو ترجیح دادند (با توجه به اینکه D90 تکنولوژی 3 سال پیش رو داره)
البته دوستان زیاد به حرف من اعتماپ نکنند و خودشون مقایسه کنند بهتره. چون من خیلی وفت برای مطالعه نداشتم و سرسری یه نگاهی کردم
این هم لینک
از همین مجموعه عکس زیر با ایزوی 800 گرفته شده:
http://www.hwupgrade.it/i.php?img=DSC_0633.JPG
برای ایزوی 800 زیادی نویز نداره؟
با توجه به موی سر فکر می کنم از جزییات تصویر هم چیز زیادی باقی نمونده. البته همونطور که دوستان گفتند باید در شرایط یکسان با دوربین های دیگه مقایسه بشه.
بنظر می رسه مگاپیکسل بالا برای نیکون هم دردسرساز شد.
سلام
یه سری عکس جدید با ایزوهای بالا و البته نقض کننده 2 پست قبلی دوستان
http://picasaweb.google.com/11643090...Photokina2010#
همیشه وقتی یه بدنه جدید معرفی میشه یه عده هستن که بدون اینکه خودشون هم بدونن چرا بیخودی شروع به کوبیدن میکنن...مثلا حرفهایی مثل بازی مگا پیکسل...عوام فریبی و یه مشت حرف عجیب غریب دیگه.امروز دی7000 از دی 90 پایینتر میاد فردا لابد از دی5000. باید منتظر بود تا تستهای دقیق و معتبر در شرایط شانه به شانه انجام بشه.برای من که کنونی هستم اجالتا مشخصات این بدنه که خیلی جذابه.
در مورد داینامیک رنج انگار هنوز هم بدنه های فوجی قدیمی از همه جلو ترند ... البته با توجه به سمپلهایی که تا الان منتشر شده اند ، نظر بنده اینگونه است :cool:
سلام،
یک First Impressions ریویو دم دستی از این دوربین:
چند سمپل در ایزوهای مختلف با نویز ریداکشن روشن:
و در نهایت یک تست ویدیویی با فوکوس دستی:
http://www.youtube.com/watch?v=cdyKw...layer_embedded
انتقال ویدیوی HD به صورت وایرلس به کامپیوتر:
http://vimeo.com/15455963
یه کم بیشتر در مورد این قابلیت فوکوس در فیلمبرداری توضیح می دید؟
ممنون
پ.ن: شاید ما هم نیکونی شدیم
سلام
یکی از قابلیت های خوب این دوربین داشتنintervalometer داخلی هست.
نه این که دوربین های دیگه نداشته باشند. اما همین که داره خیلی خوبه
------------------------------------
چیز عجیب و غریبی نیست . مثل اکثر دوربین های فیلم برداری و عکاسی compact یعنی در حین تصویر برداری خود دوربین روی سوژه فوکوس اتومات داشته باشه مخصوصا سوژه هایی که ثابت تیستند. مثل حرکت انسان.
موضوع اینه که برای اولین باره که یه SLR همچین قابلیتی داره
من نمونه فیلم از این دوربین ندیدم هنوز ...یعنی واقعا سرعت و دقت فوکوس در حد دوربین های فیلمبرداریه؟!
نویز تولیدی بر اثر اتوفوکس در حین فیلمبرداری هم نکته مهمیه...
دو تا سمپل جدید در سایت نیکون که در حالت RAW 14-bit گرفته شده (البته بعد از دیدن Exif عکس ها متوجه شدم که JPEG Fine گرفته شده).
عکس ها را با سایز اصلی میتونین از سایت نیکون دانلود کنین.
http://imaging.nikon.com/products/im...ple/img_04.png
http://imaging.nikon.com/products/im...ple/img_05.png
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
دو تا سمپل دیگه هم دیدم با سایز اصلی که قبلا با سایز کوچکتر منتشر شده بود:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...fx0didEz3n0D4=
1/250, f/5.3, iso 100, 66mm, lens 18-105, jpeg fine, حجم فایل 6.1 مگابایت
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:A...8T6nZbPyH3MtI=
1/1000, f/5.6, iso 100, 14mm, lens 14-24, raw, حجم فایل 7.0 مگابایت
کد:http://s3.amazonaws.com/chasejarvisblog/20100713_NIK_05_YYY_YYY0097.JPG
http://s3.amazonaws.com/chasejarvisblog/20100713_NIK_02_YYY_YYY0169.jpg
نمونه عکس d7000 لینک اول 12800 iso
لینک دوم iso 100 سایز اصلی ۶-۵ مگ هر عکس
http://delehaye.olympe-network.com/D7000/DSC_0411.JPG
http://delehaye.olympe-network.com/D7000/DSC_0402.JPG
سلام
چندین سال بود که باتری EN-EL3e روی D700/D300/D90/D200/D80 قرار میگرفت , اما نیکون با معرفی این بدنه باتری جدید EN-EL15 را هم معرفی کرد و احتمالا ً در همه رده های مشابه جای مدل قبلی را پر میکند
نقل قول:
The D7000's EN-EL15 battery is new too, and in this view you can see the safer, short-proof contacts...
و Rated for 1,050 shots
* پ.ن : عجیب نیست که نیکون هنوز بروشور D7000 را روی سایتش قرار نداده ؟ سابقه نداشته چنین کاری :confused:
کد:http://imaging.nikon.com/products/imaging/lineup/brochure/index.htm