سلام من که قبل از معرفی این دوربین گفتم این بدنه جذابیتی نداره نمیدونم چرا نیکون این کارها رو میکنه به جای این باید 610 رو اپدیت میکرد چون کنون 6d مارک 2 رو داره معرفی میکنه
Printable View
سلام من که قبل از معرفی این دوربین گفتم این بدنه جذابیتی نداره نمیدونم چرا نیکون این کارها رو میکنه به جای این باید 610 رو اپدیت میکرد چون کنون 6d مارک 2 رو داره معرفی میکنه
من d500 دارم
سنسورش خیلی خوب عمل میکنه
فکر نکنم بادی ی بدی باشه
دوستان گرامی
لطفا فضای بحث رو علمی و منطقی نگهدارید و از توهین و تمسخر شخصیت دیگران خودداری فرمایید. پستهای نامربوط حذفخواهندشد.
ضمنا بد نیست برای حفظ بار علمی تالار برای ادعاهای خود. منابع معتبر معرفی نمایید.
سلام
با احترام به همه دوستان لازم میدونم نکاتی رو به عرض برسونم .
1- اینکه رفتار نویزی سنسور ها درمقایسه فقط و فقط به میزان جذب نور ( کل نور دریافتی توسط سنسور ) نسبت به کل نویز (SNR) بستگی داره . فارغ از اندازه هر پیکسل .که این اعداد رو سایت DXO در اختیار عموم قرار داده . این اعداد بر مبنای کل نور دریافتی توسط سنسور محاسبه میشه نسبت به نویز .برای مقایسه SNR دو تصویر RAW ،با چگالی پیکسل متفاوت تصویر بزرگتر down size شده , سپس مقایسه صورت میگیره . و نه مقایسه یک به یک پیکسلهای غیر هم اندازه .
(برای مقایسه جرئیات ثبت شده در حالت اپتیمال و کمینه ایزو ، دو تصویر با چگالی پیکسل متفاوت ، این تصویر کوچکتره که up size میشه و مقایسه صورت میگیره .
گاها برخی افراد فایل jpeg پردازش شده توسط دوربین رو مبنای مقایسه قرار میدن که به دلیل پردازش متفاوت دوربین ها ممکنه مثلا دوربینی عملکرد نویزی بهتری داشته باشه اما در مقایسه فایلهای خروجی jpeg ضعیف تر از نظر نویزی به نظر برسه .
2-رفتار نویزی یا (کل سیگنال دریافتی نسبت به نویز) با مساحت سنسور نسبت خطی داره به عبارتی به ازای دو برابر شدن مساحت ، سیگنال دریافتی نسبت به نویز دو برابر شده و درواقع یک استاپ عملکرد نویزی بهتری خواهیم داشت . یعنی مثلا فول فریم های کنون نسبت به کراپدار هاش 2.56 برابر (مجذور نسبت کراپ) سیگنال بیشتر نسبت به نویز دریافت میکنن یعنی حدود 1.1/3 استاپ . در امتیازهای dxo هم سنسور های فول فریم حدود کمی بیشتر دو برابر سنسور کراپ امتیاز عملکرد نویزی بیشتر دارن . یعنی کمی بیشتر از یک stop
با در نظر گرفتن این مفروضات ( به شرط نسل و تکنولوژی یکسان سنسور ها ) عملکرد کراپهای متفاوت قابل معادل سازی هستند .
یعنی به نظرم با نیکون d7500 و ایزوی 50 و لنز های شارپی مثل 18-35 50-100 سیگما (سوای کمبود نداشتن لرزه گیر و مشکلات احتمالی فوکس) با دیافراگم 1.8 میشه به خروجی بدون اغراق در حد فول فریم دارای کمینه ایزوی 100 + لنز 24-70 و 70-200 رسید به لحاظ عمق میدان و تمیزی تصویر .با قیمت به مراتب پایینتر و قابل دسترس
البته در مورد فواصل کانونی بالای 200 ( ورزشی و حیات وحش ) تکلیف کاملا مشخصه و هر کدام کاربرد خاص خودشون رو دارن .
اینکه بگیم سنسور فول فریم در هر شرایطی خروجی بهتری میده کمی اغراق آمیز به نظر میرسه .
ارادتمند
جسارتا اگر اشتباه نکنم ایزو 50 چون جزو حساسیت های استاندارد این دوربین ها نیست نویز بالاتری از ایزو 100 دارد و کاربرد آن برای محدود سازی سرعت شاتر هست تا نویز کمتر .
این قابلیت Auto AF Tune عجب چیز جالب و خوبی است. آرزوی محال است ولی اگر میشد برای سایر برند ها و بدنه ها هم firmware را آپدیت می کردند و این قابلیت را اضافه می کردند چقدر عالی می شد.
در این ویدیو توضیح داده:
https://www.youtube.com/watch?v=haQtFsPJ92Y
سلام
اتفاقا به نظر میرسه که این ایزو ایزوی واقعی باشه با توجه به سابقه در D810 که با توجه به دارا بودن ایزوی 64 تمیز ترین عکسها رو در کمینه ایزو میده . این نویز کمتر به وضوح مثلا در عکسی که از آسمان آبی بگیرید مشخصه . البته در حال حاضر سایر دوربین ها ایزوی 50 واقعی ندارن و فایل jpeg اونها تحت ایزوی 50 در واقع پراسسی از فایل raw ایزوی 100 هست که یک استاپ بیشتر نوردهی میشه .
جای خالی وجود ایزوی 50 در دوربین های کراپ به شدت حس میشد . به شرط وجود داشتن اپتیک عالی ( شارپنس متناسب به چگالی پیکسلی و دیافراگم باز تر از معادل فول فریم -با توجه به هزینه کمتر تولید- و منحصر به فرد سنسور های کراپ ( که به نظرم سازنده های third party استارتش رو زدن ) تنها کمبود سنسور های کراپ SNR کمتر هست که با ایزوهای پایین تر قابل برطرف شدنه به نظرم .
این لینک رو ببینید
https://www.youtube.com/watch?v=aJFgDEJTIiI
پ.ن : ظاهرا ایزوی 50 طبق مشخصات واقعی نیست
دوربین810کمینه اش بصورت رسمی64معرفی شده بود واین دوربین100 هست.