نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 10
Like Tree30تشکر
  • 22 Post By Miri
  • 1 Post By industrialphoto
  • 3 Post By amparisay
  • 2 Post By amparisay
  • 2 Post By Elend

موضوع: Hasselblad H4D-200MS

  1. #1
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20559
    تشکر کرده
    10631

    پیش فرض Hasselblad H4D-200MS

    سلام


    مدتی بود که جریان مگاپیکسل در دوربین‌های عکاسی به فراموشی سپرده شده بود، اما ظاهرا دوباره موضوع مگاپیکسل داغ شده است. ابتدا سیگما با دوربین 46 مگاپیکسلی SD1 و حالا هاسلبلاد با آغاز فروش دوربین دیجیتال فوق حرفه‌ای مدیوم فرمت جدیدش که می‌تواند با رزولوشن 200 مگاپیکسل عکاسی کند.

    این دوربین که پیش از این در نمایشگاه فتوکینا پارسال معرفی شده بود، بسیار شبیه به دوربین مدیوم فرمت H4D-50MS است. اما H4D-200MS می‌تواند از ترکیب 6 شات جدای از هم یک تصویر 200 مگاپیکسلی را ایجاد کند. اگر چه ساخت این تصویر به تنهایی 30 ثانیه زمان می‌برد. بنابراین کاملا واضح است که این دوربین مشخصا برای کابرد‌های استودیویی و عکاسی صنعتی ساخته شده تا خریداران آن بتوانند هزینه 44000 دلاری آن را از عکس‌هایی که زمان زیادی برای گرفتن آنها می‌گذارند جبران کنند. اگر هنوز شک دارید که آیا این میزان رزولوشن برای کاربردهای استودیویی مورد نیاز نیست، می‌توانید از دموی جالبی که هاسلبلاد برای مقایسه تفاوت رزولوشن H4D-50MS روی سایت این شرکت قرار داده است استفاده کنید:

    http://www.hasselbladusa.com/promoti...y--ripley.aspx

    اگر شما هم جزو معدود خریداران دوربین H4D-50MS هستید، می‌توانید با پرداخت مقدار تفاوت این دوربین با H4D-200MS که مبلغی حدود 7000 دلار است، دوربین‌تان را برای کارخانه هاسلبلاد در کپنهاگ دانمارک ارسال کرده و با پرداخت 7000 یورو اضافه، یک دوربین 200 مگاپیکسلی جدید دریافت کنید (البته کمی هم برای مالیات و ارسال و احتمالا هزینه گمرکی برای کشور مقصد باید پرداخت کنید). البته قبل از خرید بد نیست این جمله را که روی سایت هاسلبلاد برای این دوربین منتشر شده است به یاد داشته باشید "وقتی 6 شات با H4D-200MS می‌گیرید حداقل به 8 گیگابایت رم و سرعت درایو 7200 یا 10000 RPM نیاز است"، فایل‌های این دوربین بسیار حجیم هستند. برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر بروید:

    http://www.hasselbladusa.com/product...h4d-200ms.aspx
    ویرایش توسط Miri : Friday 27 May 2011 در ساعت 02:22
    shabab، a.abdullahian، mreza1001 و 19 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #2
    كاربر همراه industrialphoto آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    واقعا دست گلشون درد نکنه
    دست شما دوست گرامی هم درد نکنه که این مطلب مفید رو منتشر کردی ضمنا مدلهای دیجیتال قبل از این در نمایشگاه امسال دانشگاه تهران خودنمایی میکرد.
    amparisay تشکر می‌کند.

  3. #3
    كاربر همراه AlirezaAkhlaghi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    352
    تشکر شده
    2584
    تشکر کرده
    2860

    پیش فرض

    ببخشید که این سوالو میپرسم. بار اوله دوربین این تیپی میبینم!
    ایشون چرا این شکلی اند؟ (از قیمتشون معلومه که نمیشه بشون گفت "این" باید گفت "ایشون")
    کارشون مثل slr هاست؟ یعنی شاتر مکانیکی دارند و لنزشون عوض میشه و...؟
    D810 -- 24-120 -- Tamron 15-30 -- Tamron 150-600 -- 20 f/2.8 -- 70-300 VR -- 35 f/1.8 -- Tamron 19-35
    علیرضا اخلاقی

  4. #4
    كاربر همراه amparisay آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    343
    تشکر شده
    1332
    تشکر کرده
    1389

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AlirezaAkhlaghi نمایش پست ها
    ببخشید که این سوالو میپرسم. بار اوله دوربین این تیپی میبینم!
    ایشون چرا این شکلی اند؟ (از قیمتشون معلومه که نمیشه بشون گفت "این" باید گفت "ایشون")
    کارشون مثل slr هاست؟ یعنی شاتر مکانیکی دارند و لنزشون عوض میشه و...؟
    دوربین مدیوم فرمت هست. سایز سنسورش از فول فریم بزرگتره و از لارژ فرمت کوچکتر. اگه بدو تغییر یک فول فریم رو سنسورش رو بزرگتر کنیم دیدش واید تر میشه. اما این دوربینها فاصله سنسور تا لنزشون بیشتره، برای همین وایدتر نمیشن، بلکه تعداد پیکسلهاشون بیشتر می شه، یا اینکه کیفیت سنسورشون می ره بالا. از بک معمولا استفاده می شه به جای سنسور. یعنی سنسور این دوربینها هم قابل انتخابه. هاسلبلاد لنز مخصوص خودش می زنه.
    اگه جایی اشتباه کردم اساتید اصلاح بفرمایند.
    Ahmad_، AlirezaAkhlaghi و Alias_239 تشکر می‌کنند.
    امیرحسین

  5. #5
    كاربر همراه alir. آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    335
    تشکر شده
    771
    تشکر کرده
    627

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط AlirezaAkhlaghi نمایش پست ها
    ببخشید که این سوالو میپرسم. بار اوله دوربین این تیپی میبینم!
    ایشون چرا این شکلی اند؟ (از قیمتشون معلومه که نمیشه بشون گفت "این" باید گفت "ایشون")
    کارشون مثل slr هاست؟ یعنی شاتر مکانیکی دارند و لنزشون عوض میشه و...؟
    درود
    لنزشون عوض میشه و شاتر هم داخل خود لنز هستش.

  6. #6
    كاربر همراه AlirezaAkhlaghi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2011
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    352
    تشکر شده
    2584
    تشکر کرده
    2860

    پیش فرض

    ممنون دوستان. لارج فرمت دیجیتال هم هست؟ چه مدل هایی؟
    D810 -- 24-120 -- Tamron 15-30 -- Tamron 150-600 -- 20 f/2.8 -- 70-300 VR -- 35 f/1.8 -- Tamron 19-35
    علیرضا اخلاقی

  7. #7
    كاربر همراه amparisay آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    343
    تشکر شده
    1332
    تشکر کرده
    1389

    پیش فرض

    دیدن این لینک خالی از لطف نیست.
    File:35mm MF LF Comparison.svg - Wikipedia, the free encyclopedia
    باید بگم که او 35 میلیمتری که می بینید سایز سنسور فول فریم هست. تا 6x9 مربوط به مدیم فرمت و بقیه مربوط به لارج فرمت هستند.
    سنسورهای لارج فرمت هم سنسورهای بزرگی هستند که پشت دوربینهای قدیمی تر احتمالا بسته می شن، وگرنه من بدنه جدیدی که بشه بهش سنسور لارج فرمت بست پیدا نکردم.
    دیدن این pdf هم به نظرم جالبه.
    http://www.betterlight.com/downloads...Spec-Chart.pdf
    این هم قاعدتا لارج فرمت محسوب می شه
    Seitz Phototechnik AG - Seitz 6x17
    AlirezaAkhlaghi و Alias_239 تشکر می‌کنند.
    امیرحسین

  8. #8
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    اگه بدو تغییر یک فول فریم رو سنسورش رو بزرگتر کنیم دیدش واید تر میشه. اما این دوربینها فاصله سنسور تا لنزشون بیشتره، برای همین وایدتر نمیشن، بلکه تعداد پیکسلهاشون بیشتر می شه
    دوست عزیز مطمئن هستید؟
    من فکر می کردم این دوربین ها هم ضریب دارند

    پس یعنی 180 مم روی یه مدیوم فرمت کادر یکسانی با 180 مم روی فول فریم میده؟؟
    اینطور فکر نمی کنم
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  9. #9
    كاربر همراه amparisay آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    343
    تشکر شده
    1332
    تشکر کرده
    1389

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Saeedi نمایش پست ها
    دوست عزیز مطمئن هستید؟
    من فکر می کردم این دوربین ها هم ضریب دارند

    پس یعنی 180 مم روی یه مدیوم فرمت کادر یکسانی با 180 مم روی فول فریم میده؟؟
    اینطور فکر نمی کنم
    بستگی به فاصله سنسور تا لنز داره. هرچی فاصله سنسور رو بیشتر کنیم کراپ فکتور بیشتر می شه. اطلاعاتی توی اینترنت پیدا نکردم از فاصله سنسور تا لنز توی دوربینهای مختلف. اگه کسی چیزی پیدا کرد اینجا بگه. اما در حد یک شنیده من حدس می زنم که کراپ فکتور مدیوم فرمت ها به نسبت سایزشون به فول فریم نیست، یعنی با افزایش فاصله سنسور این کراپ فکتور بو به یک نزدیک می کنند. اگر اساتید اطلاعاتی دارند ممنون می شیم اینجا بگن.
    امیرحسین

  10. #10
    كاربر فعال Elend آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2008
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    746
    تشکر شده
    1570
    تشکر کرده
    1406

    پیش فرض

    کراپ فاکتورها باید با یه مبدا سنجیده بشن

    تا جایی که من میدونم مدیوم فرمت ها ضریبشون بین 0.5 تا 0.8 . اگر 35 mm رو یک در نظر بگیریم
    Ali Saeedi و amparisay تشکر می‌کنند.




مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •