بلک مجیک از دوربین فیلمبرداری خوش قیمت وخارق العاده ی 12K خود با قیمت 10هزاردالری رونمایی کرد!
_KIA16431.jpg
_KI0160614031.jpg
_KIA1661431.jpg
_KIA16614031.jpg
_KIA160614031.jpg
بلک‌مجیک URSA Mini Pro 12K دوربین سینمایی جدیدی است که حسگر ۸۰ مگاپیکسلی دارد و ویدئوهای 12K RAW را با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه ثبت می‌کند.
حسگر دوربین ، دارای گسترده‌ی داینامیمی پیشرفته‌ی ۱۴ استاپ است و ISO نیتیو آن روی ۸۰۰ تنظیم شده. حسگر ۸۰ مگاپیکسلی جدید بلک‌مجیک به‌منظور ضبط ویدئوهای 12K RAW با نرخ ۶۰‌ فریم‌بر‌ثانیه مورداستفاده قرار می‌گیرد. کاربر همچنین می‌تواند ویدئوهای 8K و 4K RAW را با نرخ ۱۱ فریم‌بر‌ثانیه استفاده از تکنیک بیش‌نمونه‌گیری (Oversampling) ضبط کند. این ویدئوها هیچ‌گونه کراپی ندارند و تغییری در زاویه‌ی دید ایجاد نمی‌شود .

هدف اصلی بلک‌مجیک از ساخت URSA Mini Pro 12K، لزوما تولید محتوا با وضوح 12K نیست. در نظر داشته باشید که امروزه هیچ‌کس توانایی اجرای محتوای 12K را ندارد، زیرا مانیتورهای سازگار با وضوح 12K هنوز روانه‌ی بازار نشده‌اند و قطعا فاصله‌ی بسیاری زیادی هم تا عرضه‌ی گسترده‌ی آن‌ها باقی مانده. بلک‌مجیک در بیانیه‌ی خود می‌گوید هدفش از ساخت URSA Mini Pro 12K این بوده که بالاترین کیفیت تصویر و بهترین ویدئوی ممکن را برای انواع سناریوها ارائه دهد.
در بخشی از بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید بلک‌مجیک آمده است:
ثبت ۸۰ مگاپیکسل در هر فریم با نرخ ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه در حالت RAW به کاربران امکان می‌دهد به‌صورت هم‌زمان در یک دوربین، عکس‌ها و ویدئوهایی بی‌نقص ثبت کنند. دارندگان URSA Mini Pro 12K می‌توانند در بهترین حالت به ضبط ویدئوی ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه با وضوح 12K (معادل ۱۲٬۲۸۸ در ۶٬۴۸۰) و نسبت تصویر ۱۷:۹ مشغول شوند. کاربران به‌منظور دستیابی به نرخ فریم بالاتر می‌توانند وضوح را نسبت‌به 12K پایین بیاورند. برای مثال امکان فیلم‌برداری با نرخ ۱۱۰ فریم‌برثانیه و وضوح ۸٬۱۹۲ در ۴٬۳۲۰ پیکسل و نرخ ۱۴۰ فریم‌برثانیه و وضوح ۸٬۱۹۲ در ۳٬۴۰۸ پیکسل وجود دارد. کاربر همچنین می‌تواند حسگر محصول را به حسگر سوپر ۱۶ تبدیل کند. با انجام این کار، امکان فیلم‌برداری 4K با وضوح ۴٬۰۹۶ در ۲٬۱۶۰ پیکسل DCI و نرخ ۲۲۰ فریم‌بر‌ثانیه فراهم می‌شود».

دوربین جدید بلک‌مجیک دو درگاه برای کارت CFast با محدودیت سرعت ۹۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه دارد. درصورت تمایل می‌توانید از دو کارت حافظه‌ی UHS-II SD با محدودیت سرعت ۵۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه استفاده کنید.

کاربر همچنین می‌تواند با ابزاری خاص، از درگاه USB-C 3.1 نسل دوم بهره بگیرد تا تمامی ویدئوها و تصاویر را به‌صورت مستقیم روی حافظه‌ی SATA یا درایو NVMe با سرعت ۹۰۰ مگابایت‌بر‌ثانیه ثبت کند. بلک‌مجیک ویدئوهای 12K ثبت‌شده با دوربین جدید را 12K Blackmagic RAW می‌نامد. اگر بخواهید ویدئوهای 12K Blackmagic RAW را با بالاترین کیفیت ممکن ثبت کنید، بهتر است سراغ استفاده از درایو NVMe SSD بروید. بلک‌مجیک در مراسم خود بارها اعلام کرد برای تولید URSA Mini Pro 12K به‌خود افتخار می‌کند.
گرنت پرتی، مدیرعامل بلک‌مجیک، در جریان معرفی دوربین جدید گفت: «ما با استفاده از URSA Mini Pro 12K توانسته‌ایم فناوری‌های تصویربرداری پیشرفته را وارد نسل جدیدی کنیم؛ در این نسل جدید سبک‌های جدید تصویربرداری امکان‌پذیر می‌شود. ماجرا فقط‌به حسگر 12K خلاصه نمی‌شود؛ این دوربین حاوی نوآوری‌های زیاد دیگری است». Blackmagic URSA Mini Pro 12K ماه جاری میلادی دردسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.قیمت بلک‌مجیک ۹٬۹۹۵ دلار اعلام شده است.

دی پی
سایت شرکت