راستی میخوام توی شب هم عکس های خوبی بده، تاحدودی هم فیلم برداری
(همونطور که در 2 پست قبل گفتم نظرم روی 550 دی هست)
استادان اگه میشه کمک کنید
Printable View
راستی میخوام توی شب هم عکس های خوبی بده، تاحدودی هم فیلم برداری
(همونطور که در 2 پست قبل گفتم نظرم روی 550 دی هست)
استادان اگه میشه کمک کنید
به نظر دوستان خرید 550+لنز 15-85 بهتر است یا خرید دی 90؟؟
کم نویز بودن در درجه اول و گریپ بهتر بدنه
[QUOTE=persian.boy;216531]درود
d90 رو با چه لنزی مدّ نظرتونه ؟
سلام
همراه لنز کیت 18-105 . و حداقل تا 2سال قصد تعویض لنز ندارم.
و سوالی که یادم رفت بپرسم! به نظر شما d90 تا 3یا4 سال آینده قدیمی نمیشه؟؟ اگه قصد فروش داشته باشم اذیت نمیشم.
با سپاس
با درود دوبارهنقل قول:
سلام
همراه لنز کیت 18-105 . و حداقل تا 2سال قصد تعویض لنز ندارم.
و سوالی که یادم رفت بپرسم! به نظر شما d90 تا 3یا4 سال آینده قدیمی نمیشه؟؟ اگه قصد فروش داشته باشم اذیت نمیشم.
با سپاس
اگر قراره به اندازه ی d90 با لنز 105-18 خرج کنید بهتره به 550d فکر نکنید چرا که از لحاظ رنگ و دینامیک رنج و در کل از لحاظ کیفیت تصویر ، d90 در سطح بالاتری قرار داره . در مورد قدیمی شدن d90 هم باهاتون موافقم و به همین دلیل پیشنهاد می کنم یه خورده بودجه رو افزایش بدید و همین 105-18 رو با d5100 تهیه کنید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
تشکر از پاسخ شما:
داشتن lcd دوم و از آن مهمتر موتور بر روی بدنه برای من مهمتره و همینطور که گفتم گریپ بدنه، و ماکزیمم بودجه در حد1500000 تومان هست( البته لوازم جانبی کیف و رم موجود هست) . یعنی منظور شما اینه که با 5100 میشه کیفیت بهتر و نویز کمتری رو نسبت به d90 تجربه کرد؟
درود
دوربین هایی که گفته شد فقط 1 نمایشگر دارن .نقل قول:
داشتن lcd دوم
عملکرد سنسور d90 با d5100 زیاد تفاوتی نداره . دلیل اینکه d5100 رو پیشنهاد می کنم ، جدیدتر بودن ، داشتن مگاپیکسل بیشتر ، نمایشگر چرخان و فیلم برداری بهتره که با وجود این تفاوت ها ، قیمتشون اون قدرها فرقی نداره .نقل قول:
یعنی منظور شما اینه که با 5100 میشه کیفیت بهتر و نویز کمتری رو نسبت به d90 تجربه کرد؟
نکته ای که فراموش کردم در کامنت قبلی در نظر بگیرم ، مقایسه ی لنزهایی هست که فرمودید ؛ برای این کار یه سوال دارم ... در چه ژانری قصد دارید عکاس کنید (معماری ، حیات وحش ، پرتره ، ...) ؟ در ضمن لنز 85-15 کانن به همراه 550D قیمتی بیشتر از 1.5 خواهد داشت . آیا توان خریدن این گزینه رو دارید ؟
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
سلام
D90 ال سی دی دوم دارد
پیروز باشید
سلام
منظورم همان ال سی دی سیاه و سفید (تک رنگ)بالای دوربین است که تنظیمات دوربین را نمایش می دهد
پیروز باشید
با سلام:
اشکال از بنده بود :::blushing::: منظورم همون نمایشگر دومی که برخی تنظیمات رو میشه در اون دید که 550 دی اون رو نداره همون نمایشگر دومی که دوستمونahmad-d اشاره داشتند . پوزشم را پذیرا باشید
در مورد نوع عکاسی هم عکاسی از بناهای تاریخی-خانوادگی- طبیعت و دشت .
در مورد هزینه چون به یک بک آپ ( g12) هم نیاز دارم شاید به سختی 1/500 جور کنم.
درود
در مورد اصطلاح نمایشگر دوم دلیل اینکه بنده کمی شک کردم این بود که تا حالا نشنیده بودم جایی بگن 2ND LCD . در باره ی ژانر کارتون هم شما به یک لنز تله-واید با تله ی بیش از 100 نیاز دارید و 85-15 گرچه از لحاظ کیفیت عالیه ولیکن تله ی کافی برای عکاسی از طبیعت نداره . ادامه ی بحث رو با توجه به اینکه موضوع این تاپیک متفاوته و بدنه ی پیشنهادی من ربطی به این تاپیک نداره ، در قسمت این تاپیک ادامه بدید .
با آرزوی بهترین ها
پسر پارسی
سلام دوستان و اساتید محترم
اینجور که من از نظرات ارزشمند شما برداشت کردم d90 از 550d بهتره
سوالی که دارم اینه که آیا برای کار آتلیه عروس که معمولا چاپ 100*70 داره دقت 18mp 550 dموثر تر از d90 نیست
برتری اصلی D90 نسبت به 550d کم نویزتر بودن در ایزوهای بالاست که این برتری در آتلیه که نور کافی هست و ازپایینترین ایزو استفاده میشه نمودی نداره.
جواب سوال شما مثبته ( البته اگر منظورتون از دقت ؛ ثبت جزییات بیشتره). 550d دیتیل و جزییات بیشتری ثبت میکنه (به خاطر مگاپیکسل بالاتر) که در چاپهای بزرگ برتری محسوسیه.
با تشکر از امیر گروسی عزیز
حالا این 550d رو باچه لنزی بخرم بهتره (با توجه به اینکه بعضی از دوستان 105-18 D90 رو خیلی بهتر از 135-18 550d دونسته بودند و 135-18 روخیلی بد معرفی کرده بودند ؟
و سوال دیگر اینکه تا سقف قیمت 1500000 تومان چه دوربینی رو (همراه با چه لنزی ) پیشنهاد میکنید که بشه براحتی این دو گزینه را کنار گذاشت ؟
سلام
در اين مورد خاص نظر بنده غير از اين است. اگر چرخي در پست هاي پيشين فوروم بزنيد نسخه نيكوني تقريباً ناراضي ندارد (از نظر اپتيك به طور خاص) و نسخه كانني تقريباً راضي ندارد!
فكر ميكنم با توجه به شنيدههاي اين مدت پس از ارائه 135-18 از طرف كانن و شنيدن فيدبك دوستان با تجربه ميتوانم اين نتيجه را بگيرم كه 105-18 از نظر اپتيك كاملاً رضايتبخش است اما در مورد 135-18 اين طور نيست. (تقريباً همه دوستان كانني كه برايشان اپتيك لنز مهم بود به Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM كوچ كردند اما در موردنيكن اين كوچ به علل ديگري غير از اپتيك است.)
با توجه به اینکه به چاپهای بزرگ فکر میکنید برای این دوربین من هم canon 15-85 معرفی میکنم.اما اگر محدودیت بودجه دارین قضیه فرق میکنه.
لنز canon 18-135 اصلا لنز خیلی بدی نیست.دقت و سرعت فوکوس فوق العاده ای داره؛ رنج فوکال عالی و کیفیت تصویر معمولی تا خوب. دوستانی که معمولا اینقدر از این لنز بد میگن یا اون رو با لنزهای عالی و چند برابر قیمت مقایسه میکن و یا فقط نقل قولهای بی اساسه بر مبنای چند عکس روی web با کیفیت jpg و ریسایزو.......به عنوان کسی که طولانی مدت از این لنز (روی 7d ) و لنز nikon 18-105 (روی d90) استفاده کردم .هیچ برتری فوق العاده ای برای 105-18 نیکون ندیدم(جز کیفیت ساخت کمی بهتر و البته قیمت مناسبتر).و از خروجی های مجموعه کانن بسیار راضی تر بودم.(که میذارم به حساب برتری 7d در ثبت جزییات).
در آتلیه با توجه به استفاده از دیافراگمهای بسته تر نتایج کاملا قابل قبوله.الان خونه نیستم ولی امشب نمونه هایی از این لنز در فوکال 135 که دوستان میگن کاملا بدترین و سافت ترین فوکاله رو ایتجا میذارم.
هر چند نمونه های ریسایز و اینچنینی رو خودم هرگز معیار قرار نمیدم.
شخصا برندهایی مثل سیگما رو نه دوست داشتم و نه امتحان کردم اما خیلی ها تو این رنج قیمت 70 - 17 سیگما رو پیشنهاد میدن.دوست دارین رو اون هم مطالعه کنید.
دلیل برتری لنز 19-105 نیکون اپتیک بهتر وشارپنس بیشتر نسبت به 18-135 کانون می باشدنقل قول:
چرا در حق کانن 18-135 کم لطفی میکنند
لنز 18-135 کانون لنز خوبی هست ولی به جهت اینکه بعد از فوکال 70 م م عکسهای سافتتر می شوند درنتیجه وضوح پایینتری هم خواهیم داشت .
بنابرهیمن مورد بیشتر افراد ترجیح می دهندد از لنزهای شارپتر و کمی وضوع بهتر نیز استفاده کنند .
دراین مورد نظر دوستان به جای خود ولی شاید دلیل اینکار مقایسه صحیح با ابزار دقیق و افراد خبره دراین زمینه باشد .نقل قول:
دوستانی که معمولا اینقدر از این لنز بد میگن یا اون رو با لنزهای عالی و چند برابر قیمت مقایسه میکن و یا فقط نقل قولهای بی اساسه بر مبنای چند عکس روی web با کیفیت jpg و ریسایزو.......
به لینکهای زیر توجه کنید .
http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=0
http://www.dxomark.com/index.php/Len...M/(camera)/619
http://www.dxomark.com/index.php/Len...ame)/Nikon-D90
اینکه بخواهیم نظر دوستان چیست بحث دیگریست ولی برتری 18-105 نیکون چیز غیرقابل انکاریست .
دلیل مقایسه این دولنز هم ، به علت قیمت وفوکال تقریبا نزدیک می باشد وگرنه مقایسه این لنز با لنز گرانتر و بهتر مقایسه صحیحی نیست .
برای عکاسی پرتره دیافراگم بسته گزینه مناسبی نیست .نقل قول:
در آتلیه با توجه به استفاده از دیافراگمهای بسته تر
نقل قول:
فراموش نکنیم عموما تصاویر نمونه نیکونی در و ضعیت 12 مگا پیکسل بررسی میشه و نمونه کاننی در 15 و 18 مگا پیکسل.و شما بهتر از من میدونید این چه اثری داره.
amir.g عزیز من نمی دنم می شه بفرمایید چه اثری داره ؟
دوست عزیز من خیلی وقت توی نخ این لنز بودمنقل قول:
شخصا برندهایی مثل سیگما رو نه دوست داشتم و نه امتحان کردم اما خیلی ها تو این رنج قیمت 70 - 17 سیگما رو پیشنهاد میدن.دوست دارین رو اون هم مطالعه کنید.
این لنز در انتهای فوکال که بیشترین کار برد را در استدیو دارد بسیار ضعیف بوده و رزولوشن پایین دارد و بر علاوه برای عکس های درشت سر و شانه کوتاه است
من با فر موده دوستمون موافقم اما................................. نه برای پرتره استدیونقل قول:
برای عکاسی پرتره دیافراگم بسته گزینه مناسبی نیست .
دیاف باز برای عکاسهای بیرون از استدیو مناسب است نه داخل استدیو
بهتر است دوست عزیز مطلب رو از اول می خواندید
دلیل استفاده دیافراگم بسته دراستدیو این نیست که بخواهیم وضوح بیشتری داشته باشیم که دلیل استفاده از دیافراگم بسته عمق میدان بهترهست ، اشتباه تصور نکنید عمق میدان بیشتر نیست عمق میدان بهتر ، یعنی نقاط مدنظر را دردید و عمق وضوح مناسب باشد و دراینجا عکاس سعی می کند برای نتیجه بهتربا عمق میدان مناسب از بازترین دیافراگم ممکن استفاده کند تا مثلا فلو بیشتری درقسمت بکگراند داشته باشد .
یعنی عکاس درعکاسی پرتره بیشتر سعی می کند از بازترین دیافراگم استفاده کند نه بسته ترین که اگرمنظور استفاده از دیافراگم بسته نتیجه بهتر می باشد پس بهتر است دیافراگم خود را کاملا ببندد .
به روی چشم جناب هراتی یک بار دیگه از اول مطالعه می کنم .نقل قول:
بهتر است دوست عزیز مطلب رو از اول می خواندید
مهمترین دلیل استفاده از دیاف های بسته در استدیو کنترل نور فلاش ها می باشد دوست عزیز و محدود بودن سرعت سینکنقل قول:
دلیل استفاده دیافراگم بسته دراستدیو این نیست که بخواهیم وضوح بیشتری داشته باشیم که دلیل استفاده از دیافراگم بسته عمق میدان بهترهست ، اشتباه تصور نکنید عمق میدان بیشتر نیست عمق میدان بهتر ، یعنی نقاط مدنظر را دردید و عمق وضوح مناسب باشد و دراینجا عکاس سعی می کند برای نتیجه بهتربا عمق میدان مناسب از بازترین دیافراگم ممکن استفاده کند تا مثلا فلو بیشتری درقسمت بکگراند داشته باشد .
قادر نخواهید بود با فلاش های استدیو و با دیاف باز عکس گرفت مگر اینکه از فیلتر های کاهش نور استفاده کنید
در اتلیه معمولا از دیافراگم بسته استفاده میشه. بهمین دلیل تقریبا تمام لنزها عملکر خوبی از نظر دیتیل دارند. لنز 18-135 را با 18-85 مقایسه کنید.
http://www.the-digital-picture.com/R...mp=5&APIComp=3
البته این به معنی یکی بودن دو لنز نیست. قطعا 15-85 انتخاب بهتریست.
برای ثبت تصاویری با جزئیات بالا میتوانید لنزهای فیکس را هم در نظر بگیرید. در لینک بالا میتوانید عملکرد لنزهای فیکس را هم بررسی کنید. لنز 50 1.4 برای پرتره نیم تنه و بسته تر گزینه مناسبی است.
جناب هراتی فکرنمی کنید امکان نورپردازی دراستودیو خیلی بهتر از بستن دیافراگم باشه باشد که عمق میدان بیشتر هم خودش زیاد جالب نمی شه.
با کنترل نورونورپردازی مناسب و عمق میدان کافی نیازی به بستن دیافراگم نیست حتی با سرعت سینک بالا .
نقل قول:
سرعت سینک
قادر نخواهید بود با فلاش های استدیو و با دیاف باز عکس گرفت مگر اینکه از فیلتر های کاهش نور استفاده کنید
شما دقیقا متوجه مطالب من نشداید ، لازم نیست که حتما با دیافراگم 1.2عکاسی کنید ولی نیازی هم به عکاسی با دیافراگم 11و16 ندارید مگردرموارد خاص نه همیشه .
استفاده از دیافراگم بیشتر برای کنترل عمق میدان و وضوع دید استفاده می شود نه کنترل سرعت سینک فلاش ، که با مورد استفاده از دیافراگم در بیرون از استودیو فرق دارد چون کنترل نوردربیرون از استودیو برعهده شما نیست و فرق عکاسی دراستودیو و محیط باز ، استفاده از نورمصنوعی و کنترل نوردراین محیط می باشد .
یعنی می توانید به جای بستن فلاش میزان شدت نورخود راکاهش دهید .
با وجودی که می خواستم جواب ندهم نشد البته جسارت نشود علت جواب ندادن من نامربوط بودن مطالب من به این تاپیک بود نه بی ادبی نسبت به شما .
شما چرا آقای انوش
انتخاب دوربین بر اساس کلاس درست نیست. باید کارایی آن در نظر گرفته شود. بی شک برای اتلیه خروجی دوربین 550دی بهتر از 90دی است. همانطور که دی5 مارک دو بهتر از دی3اس. اما در دو کلاس متفاوت.
به نظر من انتخاب بدنه 5100دی بهمراه لنز 16-85 گزینه بهتریست. و به بودجه دوستمون هم نزدیک است.
در مورد استفاده عام حق با شماست.
این دوستمون هم در سوالشون در مورد چاپ در ساز 70*100 سوال کردند. از این گذشته گاهی پیش میاد که یک پرتره بسته سر و صورت از یک پرتره نیم تنه کراپ میشه.
مشکل اینجاست که خیلی از اظهارات دوستان صرف تصاویر فلان سایته که به موقعش وقتی اون سایت نشون میده در مقایسه دو لنز مثلا
70-200 f2.8 (ورژنهای جدید) نمونه کاننی خیلی جلوتر از رقیب نیکونی است تکذیب میشه و ماهیت اون سایت زیر سوال میره .
شخصا فقط راجع به چیزهایی نظر میدم که تجربشو ن کردم و تاکید هم دارم اینا نطرات شخصیمه.
جدا ببخشید واسه آفتاپیک.
تمام بحث های دوستان به کنار من فقط در مورد
می خواستم عرض کنم کهنقل قول:
سوال دیگر اینکه تا سقف قیمت 1500000 تومان چه دوربینی رو (همراه با چه لنزی ) پیشنهاد میکنید
دوست من با این بودجه برای کار آتلیه نظر من
D5100+18-105 هست
البته شرمنده برای آف تاپیک
با تشکر (بابت نظر دهی در مورد دوربین آتلیه و چاپ 100*70 ) آیا دوستان دیگری هم هستند که با D5100+18-105 و ترجیح دادن این دوربین نسبت به 550D
با توجه به کارایی من نسبت به هزینه ام موافق باشند ؟
18-135 در کل لنز متوسطی هست.همونطور که امیر عزیز هم اشاره مشکل اصلی این لنز در مقابل 105-18 مقایسه روی رزولوشن های بالاتر هست که چندان عادلانه نیست.درسته که در 135 کمترین کیفیت رو داره اما در دیافراگم 11 نتیجه کاملا رضایت بخشه.ویگنتینگ زیاد و قیمت نا مناسب(در برابر رقیب نیکونی) همینطور کیفیت اپتیک متوسط از دلایل نارضایتی کاربران از جمله خودم هست.یک مشکل دیگه هم که درباره این لنز هست که کمتر دیدم بهش اشاره بشه مشکل کنتراست هست.در مقابل سایر لنزهای همرده یا رقیب ضعف این لنز در این زمینه کاملا مشهود هست.خصوصا در مقابل 85-15 .ولی مثلا فلر به خوبی در این لنز کنترل شده و نتیجه رضایت بخش هست.ویگنیتنگ اون زیاده و در گوشه های بالای تصویر شدیدتر هست(لنز من که اینطور بود،امیر گروسی به داد برسه لطفا) همینطور گوشه راست پایین تیرگی بیشتری نسبت به سمت چپ داشت.ضمن اینکه 135-18 کلا بوکه زشت و زبری! داشت و باید با نرم افزار کمی نرم میشد تا آزار دهنده نباشه.گوشه های تصویر هم به نظر من سافت تر از 105-18 هست.
اما سرعت فوکوس واقعا بالا رنج خوب و سبک و خوشدست بودنش از مزایای این لنز هست.با این مشخصات اگر مثلا 350 تومن بود تبدیل به لنز دلچسبی میشد ولی به نظر من اصلا تعادلی بین قیمت و خروجی این لنز وجود نداره.
در آتلیه هم که تمام دوستان میدونن که اختلاف بین لنزها خیلی کم میشه...نور کافی و زمانی که در آتلیه داریم در نهایت منجر به ثبتهای خوب خواهد شد.مسلما 85-15 بسیار بهتر از این لنز هست ولی اگر بودجه کافی نباشه دیگه راهی جز خرید این لنز نیست.
مدیران عزیز هر چند این بحث از تاپیک اصلی منحرف شده اما هم فکر کنم برای عده ای جذاب باشه و هم میتونه بار آموزشی داشته باشه .بنابراین در صورت امکان پستها رو منتقل نکنید.(میدونم زیاده خواهیه lol )
اما در جواب این دوست خوبمون : من شخصا 135- 18 داشتمش و راضی نبودم. اما این توقع من قطعا هزینه بر بوده. من 105-24 رو جایگزین کردم . بنا براین وقتی میگیم بد نیست منظور مقایسه با همچین لنزیه نه رقیب نیکونی که اونم فقط بد نیست و در خانواده نیکون شاید دومین یا سومین لنز از لحاظ منفیست.
در مورد دیافراگم و پرتره : استفاده از دیافراگمهای باز در حالت عادی فقط مخصوص پرتره های فضای باز است که بوکه به کمک عکس میاد.در آتلیه یه فون تیره چیزی واسه بوکه شدن نداره.در ضمن اکثر لنزها شارپترین تصویر رو در چند استاپ بسته تر از حالت کاملا باز میگیرن (مثلا برای لنزهای مذبور حدود 8 ).وقتی میگیم بسته منطور 22 و 32 نیست.
پرایم ها : لطفا به هیچ کس از این توصیه ها نکنید. این لنزها خوبن ولی واسه کسی که خودش نیازشو درک کنه.پیشتر این لنزها به دو دلیل محبوبتر بودن. 1- شارپنس بیشتر و دیافراگمهای بازتر. در مورد شارپنس که کیفیت روز افزون لنزهای زوم داره قضیه رو کمتر میکنه. (به عنوان مثال 200 - 70 جدید کانن در همه دیافراگمها و فوکالها برای هر پرایمی رقیبی سر سخته......).و اما قصه دیافراگمهای باز : پرایمها هنوزم این امتیازشونه که از قضا در حالت معمول (و نه عکسهای خلاقانه خاص) اصلا کاربردی در آتلیه نداره.
البته شاید دلیل سومی هم موجود باشه برای توصیه پرایمها. بش میگن نوستالژی که هر چی فکر میکنم به سن من و شما نمیاد.
برای عقیل احمدی عزیز .گفتنی ها رو گفتی و عین واقعیت بود. این لنز اگر کمی ارزان بود خیلی هم عالی بود.به شخصه عوضش کردم چون کیفیت بالاتر میخواستم. 105-24 و مجبور شذم یه 22-10 هم اضافه کنم. اما حدود 2 میلیون ناقابل خرج داشت. لنزام خوبن اما عکاسی من 2 میلیون بهتر نشد.هنوزم گاهی فکر میکنم بهترین عکسامو با همون 135-18 گرفتم.برسم امشب یا فردا یه عکس میذارم. و اتفاقا دنبال عکسی در 135 میلیمتر و دیاف بازم.اگر خاطرت باشه قبلا یه عکس از برج میلاد در تاپیکی مشابه گداشتم که به نظرم بهترین دفاع از شارپنس این لنز بود. لنزی که همه این ایرادها رو داره .L نیست. و 5درصد اونایی که راجع بش نظر میدن اصلا از نزدیک ندیدنش.
اتفاقا بحثمون خوب یادم هست و همون بحث باعث شد من از اون جو فوق العاده منفی علیه این لنز بیرون بیام دوباره لنزم رو دقیقتر بررسی کنم که نتیجه مشاهدات بهتر از مرتبه قبل شد.منتها اون عکس روی 35 مم گرفته شده بود که میشه گفت این لنز از این فوکال تا 70 مم شارپترین و بهترین حالتش رو داره.فکر میکنم خودم روی 135 عکس زیاد داشته باشم.پیدا کردم میگذارم حتما.
این دوستمون تا سقف 5/1 میلیون میتونه هزینه کنه. مشکل هم از همینجا پیش اومد که خوب با این مقدار پول چه ترکیبی مناسبتره. ریزلوشن بالا و لنز خوب یا ریزولوشن کمتر و لنز بهتر. پیشنهاد لنز 15-85 با دی550 یا 16-85 با 90دی هم از همینجا آمد.
بدون توجه به برند از نظر كيفيت بين d90+18-105 و 550d+18-135 خيلي تفاوت وجود داره؟
سلام دوستان : اگر نظرم را بخواهید بدانید بنظر من d90 با اینکه یکی از دوربینهای بسیار خوب و همچنین پرفروش نیکون می باشد ولی من 550D را انتخاب می کنم چونکه تکنولوژی d90 قدیمتر و در عین حال از نظر مگاپیکسل پایینتر از 550d است خیلی وقت ها بخاطر زیباتر شدن عکس ها مجبویم کراپ (برش) بزنیم از یک تصویر 18 مگاپیکسلی کراپ بهتری بدست می آید تا 12 مگاپیکسل.
در ضمن نیکون مدتی پیش مدل آپدیت شده d90 یعنی d5100 را روان بازار نمود که نسبت به d90 بسار بهتر می باشد ولی با این وجود در مقابل 550d اندکی از نظر فیلم برداری ضعیفتر می باشد و سایت تخصصی dperview یه d5100 – 76 امتیاز و به 550d – 77 امتیاز داده است. اگر قصد دارید نیکون خریداری نمائید بهتر است بجای d90 ، d5100 را انتخاب نمائید.
مسله دیگر در خرید دوربین انتخاب لنز می باشد بسته به نوع عکاسی لنز های مختلفی وجود دارد در برخی لنز های کنون سرتر و در برخی دیگر نیکون مثلا 18-200 نیکون یک لنز بسیار خوبتری نسبت به همتای خود در کنون است اما لنز های سری L کنون واقعا عالیه بنابراین هنگام خرید باید به بدنه همراه با لنز و قیمت تمام شده با هم اندیشید. با تشکر
درود
دوست عزیز ، مواردی که مطرح کردید لزوما صحیح نیست ،
برای هرکدام از مطالبی که مطرح کردید کمی در تاپیک مربوطه آن
مطلعه کنید ، در خیلی از مواردی که مطرح کردید تجدید نظر خواهید کرد.
اینکه d90 و 550D در یک رده نیستند ، d5100 بجای d90 نیامده ! d90 از 550D 600D و d5100 در رده بالاتری قرار دارد.
مگاپیکسل به سایز چاپ مربوط میگردد و 12 مگاپیکسل برای چاپ تا سایز 80X60 کفایت میکند که حتی خیلی از ماها نصف این سایز را تا کنون چاپ نکرده ایم و اگر نیاز به چاپ های بزرگتری باشد مگاپیکسل بیشتر اهمیت خواهد داشت.
موفق باشید
انوش
دوست عزیز
دوربین D5100 آپدیت D90 نیست
بادی D90 دقیقا بین D5100 و D7000 قرار داره (از نظر کلاس بندی)
برای کسی که به دنبال عکاسی هست شاید فیلم برداری اصلا مهم نباشه (مثل خود من)، هرچند با همین D5100 چند کلیپ ساختم
اتفاقا برای خیلی ها نویز کمتر و داینامیک بالاتر خیلی مهم تر هست
دلیل منطقی شما برای این جمله چیه؟؟
نقل قول:
اگر قصد دارید نیکون خریداری نمائید بهتر است بجای d90 ، d5100 را انتخاب نمائید.
دوست عزیز
زمانی که در این تاپیک پست می زنید برای راهنمایی کردن، در نظر بگیرید که چقدر نظر شما در انتخاب فرد ،تاثیر گذار خواهد بود
با احترام
پ.ن
با انوش خان خط رو خط شدیم شرمنده
عرض سلام و ادب
کاملاً با نظر دوستمان موافقم D90 و D5100 در یک رده نیستندنقل قول:
دوربین D5100 آپدیت D90 نیست
بادی D90 دقیقا بین D5100 و D7000 قرار داره (از نظر کلاس بندی)
یک مطلب خدمت تمام دوستان و همان دوستی که بین خرید این دو به شک افتاده اند عرض کنم
بهتر است اول تکلیف خودتان را روشن کنید با یک و نیم بودجه میخواهید کیفیت چاپ بزرگتری داشته باشید یا رفتار نویزی مناسبتر؟تا زمانی که این سوال را پاسخ ندهید نمیتوان پاسخ داد
طبیعتاً بعضی از دوستان از نیکون لذت میبرند و برخی دیگر با کنون زندگی میکنند بهتر است این برند بازی ها را به میان نکشیم و عادلانه بخث و کفتگو کنیم
درست است که 550D فیلم برداری بهتری دارم اما فیلم برداری در یک دوربین حرفه ای عکاسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟ فکر میکنم بیشتر دوستان آماتور برایشان این آپشن مهم باشد فکر میکنم نظر دوستان دیگر هم با من موافق باشید خود من 8 ماهی است که D90 دارم اما شاید 3 دقیق هم با آن فیلم نگرفته ام چرا؟؟؟؟؟ چون کار دوربین عکاسی چیز دیگری است که فکر نمیکنم کسی منکر آن باشد
تجربه شخصی خودم را عرض میکنم بنده برند نیکون را خیلی دوست دارم اما بعضاً به مشکلاتی هم برخورده ام به عنوان مثال خرید تجهیزات برای نیکون کمی سختتر صورت میگیرد چون کمی در پیدا کردن تجهیزات به مشکل برمیخورید اما رابط کاربری نیکون را بیشتر دوست دارم و احساس میکنم از 550D بهتر باشد چون چند وقت این کنون را داشته ام اما در خرید تجهیزان کنون موضوع متفاوت است و حتی با یک تلفن میتوان برای آن تجهیزات خرید
در آخر عرض کنم که در انتخاب خود شک نکنید و یکی را بخرید هر دو شما را راضی می کنند این وقفه زمانی شما را آزار میدهد بهتر است به بازار بروید و هردو بدنه را در دست بگیرید آن موقع خودتان بنا به احتیاجی که دارید یکی را انتخاب میکنید
که من انتخاب شما را پیشاپیش تشخیص داده ام
دوستان زیاده گویی بنده را ببخشید
یا حق
درود
در این مورد هم فرقی نیست
نمیدانم شما در کدام استان هستید ، اما شهرستان های کوچک با توجه به شناختی که دارم هیچ نوع لوازم عکاسی به جز چند تا دونه دوربین کامپکت ( که غالبا هم مدل روز نیستند !)
و اگر خیلی دیگر بخواهد مایه بگذارد دوربین SLR دست دوم خودش را گه گاهی در ویترین بگذارد !
بله در این صورت شما تجهیزات نیکون را نمی بینید و البته اگر هم تجهیزات جدی تری را از کنون لازم داشته باشید نخواهید دید ( دیدن چند تا کامپکت دلیل بر موجود بودن هرانچه که از کنون لازم دارید نیست )
شما در شهر های کوچک دو راه دارید یا به همان فروشگاه مراجعه کنید و بخواهید جنس مورد نظرتان را برایتان بیاورد (که بخاطر مبالغ عجیب و غریب توصیه نمی شود ) در اینجا سلیقه و علاقه شخصی آن مغازه دار هم تحت عنوان واقعیت بر شما تحمیل میشود ( که فلان چیز رایج نیست یا وجود ندارد یا خدمات ندارد یا لوازم جانبی آن پیدا نمیشود و .... ) یا اینکه شرکت های و مراکز معتبر را بشناسید آدرس سایت آنها را داشته باشید از قیمت وسیله مورد نیاز آگاهی پیدا کنید با تماس تلفنی و خرید تلفنی انجام دهید که در این صورت هم فرقی بین برند ها نیست
حال اگر با نیکونگرش تماس بگیرید هیچ وسیله ای با مارک کنون موجود ندارد و اگر هم با آفومار تماس بگیرید (یا نمایندگان فروش آنها ) هیچ وسیله ای با برند نیکون موجود ندارند !
و باز این هم ربطی به رایج بودن یا نبودن یک برند ندارد
اگر هم مبلغ خریدتان بیشتر از 2 ملیون تومان است حتما حظوری مراجعه کنید و خرید نمایید.
موفق باشید
انوش
من تهران هستم
به عنوان مثال نمایندگی نیکون همان نیکونگرش را عرض میکنم خیلی تجهیزاتی که من میخواستم را نداشت تنوع لنز در کنون بیشتر است و دست و بال دوستان آماتور را بهتر باز میگذارد اما دوستان حرفه ای به هر نحوی که شده نجهیزات را پیدا میکنند
بخصوص لنزهای نیکون وقتی به بازار سر میزنیم میبینیم که در هر مغازه بیش از 30 لنز کنون وجود دارد اما از نیکون خیلی کمتر تجهیزات دارند کافی است به پاساژ حافظ و کلاً در جمهوری گشتی بزنید تا متوجه منظور من بشید
اما کلاً دوست ندارم بحث برند را باز کنم چون هرکسی بنا به نیاز خود خرید میکند و من هم نیکون را ترجیح میدهم
شاید درست نباشد من به عنوان یه عضو جدید و بی تجربه چیزی بگم
من خودم به دلیل افزایش ناگهانی قیمت نیکون 550d گرفتم ، الان هم این لنز 18-55 شده سرطان من .
اگه از جنبه فقط آماتوری به قضیه نگاه کنیم:
( چون من نه خودم نه جیب مبارکمو در حد خرید 15-85 نمیبینم ، عکاس حرفه ای هم نیستم ، درامدی هم از عکاسی ندارم)
چاره ای جز خرید 18-135 ندارم و در حسرت 18-105 نیکون هر بار که دوربین را روشن میکنم ، 1000 تا *** به خودم میگم .
میدونم اینجا فقط باید حرف های تخصصی زد ولی یه مقدار هم باید به فکر آماتورهایی مثل من شد .
:::love2::: 18-105
این موضوع در همه جا صدق نمیکنه نمایندگی مرکزی کنون تو مشهد (خیابان سناباد) با یک مغازه ی 200 متری هیچوقت حتی یک اس ال آر و یا یک لنز هم توی ویترینش نداره!!!
این موضوع دلیل بر کم بودن تجهیزات کنون نمیشه چون بقیه فروشنده های مشهد به وفور هم تجهیزات کنون دارند و هم نیکون تنها چیزی که اخیرا در برند نیکون آزار دهنده شده قیمتهای نجومی و بی ثبات محصولاتشه که البته فکر میکنم بیشتر به فروشنده ها و وارد کننده های با انصافمون برمیگرده اگر بهانه قیمت دلار باشه کنون هم باید به یک نسبت قیمتاش بره بالا
درود
اتفاقا نماینده کنون در رشت خیابان لاکانی هم از کنون فقط یک تابلوی بسیار بزرگ در سر در فروشگاه چند دهنه خود را یدک میکشد
و به جز یک سری خرت و پرت ( Printer و کارتریج ! رم ریدر سه پایه های بنجل سومیتا با قیمت های عجیب و کاغذ پرینت در انواع و اقسام یکی دو تا دوربین کامپکت در ویترین که جدید هم نیستند ، و یک 550d خاک خورده و یک لنز 55-250 که معلوم نیست کدام بنده خدایی پس آورده ! ) تازه باقیمتهایی همیشه 30درصد گرانتر از قیمتهای اصلی ( االبته با گارانتی افومار ) چیز دیگری ندارد
پی نوشت : یادم رفت چند تا مموری و باتری های قایل شارژ هم دارند !
موفق باشید
انوش
شهرای دیگرو نمیدنم اما کافیه یه سر به تهران بزنید مخصوصاً خیابان جمهوری نمایندگی های کنون انقدر لنز دارن که آدم گیج میشه البته خیابان ناصرخسرو هم هست اما اونجا بیشتر برای پیدا کردن تجهیزات قدیمی خوبهنقل قول:
این موضوع در همه جا صدق نمیکنه نمایندگی مرکزی کنون تو مشهد (خیابان سناباد) با یک مغازه ی 200 متری هیچوقت حتی یک اس ال آر و یا یک لنز هم توی ویترینش نداره!!!
ویرایش:
واقعا قیمت های نیکون معلوم نیست امروز یه لنز 450 تومن قیمت داره صیح از خوب بیدار میشی شده 500 تومن
خدانکرده از پستهای قبلی من اشتباه برداشت نشه من فقط دوست داشتم تجربه خودم رو تو تهران در باره نیکون بگم اما با تمام مواردی که گفتم نیکون و خیلی دوست دارم