Nikon d70 ccd
Canon 300d cmos
Nikon d70 ccd
Canon 300d cmos
salamaty جون منظورت چیه؟
www.salehoffline.com web site
--------------------------------------
Canon EOS 300 V / Canon 300 D /Creative 300 / EF-S 18-55mm / EF 28-105mm
باز هم دي هفتاد!
اين چند وقته كمي از عكسهاي دي هفتاد كه دست دوستان ديده بودم شاكي بودم ... به نظرم زياد نويزي بودن عكسها... البته خوب در اون مورد زياد نظرم عوض نشده...
دي هفتاد اصلا دوربين نور كم نيست! براي اينجور كارا با دي هفتاد حتما لنز سريع احتياج داريد و گمان ميكنم كسي كه لنز سريع بخواد بخره ترجيح ميده دوربين بهتري هم بخره... + اينكه لنز بزرگ و سنگين رو نميشه روي دي هفتاد كنترل كرد و دوربين از دست در ميره...
اما امروز دوربينم دستم نبود و دوربين دي هفتاد يكي از دوستان در آتليه كار كردم... نتيجه بسيار جذاب تر از اون چيزي بود كه گمان ميكردم...
رنگها بسيار خوب ... رنگ پوست و ... كنتراست.
عكس العمل بسيار سريع دوربين حتي در كار آتليه كاملا محسوسه...و جذاب.
هيچ مشكلي با ايزو 200 دوربين نداشتم.
ولي از سينك 500 دوربين بسيار لذت بردم! خارق العادست! و گمان ميكنم خيلي كارهاي جذاب باهاش ميشه كرد بطوري كه ميتونم بگم ارزش داره آدم اين دوربين رو فقط بخاطر فلاش سينك بالاش بخره.
و ديگه اينكه به گمانم دايناميك رنج بسيار خوبي هم داره... و عكسها الكي اور اكسپوز نميشن...
اين تجربه يه ساعته و 60 عكس بنده! (سرعت عمل خودم هم بالاست! :wink: )
آره اين قضيه سينك سرعت بالاي فلاش خيلي لذت بخشه.
من خودم با SLR LIKE ها توي استوديو اين تجربه لذت بخش رو داشتم. مثلا يه كار جالب اينه كه با 500/1 ثانيه ميتونيد يه وقتايي توي استوديو دوربين رو از سه پايه جدا كنيد و چندتايي هم عكس بدون سهپايه بگيريد(بدون اينكه خيلي از لرزش دست بترسيد). يا مثلا چراغ هاي استوديوتون رو روشن نگهداريد ٬ بدون اينكه دغدغه نور خوردن و بورشدن بكگراند مشكي تونو داشته باشيد (توي اين سرعت نور محيط تاثير ناچيزي در كل نوردهي داره). يا مثلا يه عكس فوري (اسنپ شات)با فلاش ميخواهيد بگيريد و پس زمينه خيلي نامطبوعه ٬ با سرعت بالا ميتونيد بك گراند رو تيره تر از اوني كه هست ٬ تقريبا سياه داشته باشيد.
در نور روز هم با ساده ترين فلاشها و بدون استفاده از فيلتر ND ميتونيد از Fill Flash براي پرتره هاتون استفاده كنيد.
به سايت آقاي بهمن فرزاد٬ اين عكاس خوش ذوق و با سواد ايراني يه نگاهي بيندازيد (با اين تكنيك ها چند تا عكس جالب داره) :
www.spotmetering.com
البته توي سايتش چپ و راست تبليغ كتابش رو كرده كه بايد به بزرگي خودتون ببخشيد.
در جواب آرش من بگم که کی میگه که D70 مال نور کم نیست ؟ حتما اون دوربین اشکال داشته، یکی از کم نویز ترین دوربین های موجود در جهان D70 هست و درقیمت زیر 4000 دلار بعد از Canon 20D از همه نویزش کمتره، چون من کارم توی عکاسی نجومی و نور بسیار کم هست درباره ی این چیز ها تحقیق های زیادی کردم. درضمن D70 برای نور شب بعد از 1Ds و 20D و 10D بهترين هست.
و در کل هم از نظر نرم افزار، هم اپتیک و هم بدنه D70 به مراتب از 300D يا همون digital rebel بهتره .
كاوه قرباني
Canon EOS 40D + Canon Lens 17-85 mm + Canon EOS Digital Rebel (300D) + Canon Lens 18-55 + Canon Lens 100-300 mm
Kaveh3727@gmail.com
آره منم تعجب کردم ، مطلب زیر رو بخونید(دروغ وراستش پای نویسنده اش!)
Nocturnal and Low Light Photography
As an avid "prosumer" and target of Nikon's D70 design, it is a pleasure to report that the D70 goes a long way towards improving the ability to work in these situations. Excellent auto white balance, and low noise performance at ISO settings as high as 1600 are key to enabling one to become untethered from a tripod.
All of these factors are embodied in the picture above. Yes it could have been taken with Fuji Provia rated at ISO1600, but what about the tungsten balance ? Yes it could have been taken with slower tungsten film and a tripod, but what are the odds I would have lugged all the paraphernalia around ? Yes it could have been taken by any other digital camera that had an ISO 1600 sensitivity, but would it also have the low noise performance of the D70 under those conditions ? Thinking about these questions leads me to be satisfied that the D70 significantly improves the imaging options for creative nocturnal photography, like no other film camera, and better than most digital cameras.
اینم ماخذش
http://www.photo.net/equipment/nikon/D70/
ویرایش توسط Amir Mohebi : Monday 7 February 2005 در ساعت 01:05
خوب بحث جالبی شد.
من روی حرفم پافشاری می کنم از چند جهت... 1- دوربین های متعددی دستم بوده و در حالت های خیلی عادی ... تسهایی که مثلا شما خونه دوستتون میگیرید... نویز بیداد میکنه!
ای داد! مگر اینکه چشمای من نویزی باشه! ;)
به گمان من نویز این دوربین زیاده...
اما منبع!
امیدوارم این عکسه بیاد تو این فروم جدید اگر هم نیومد! این لینکش:!
http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/page14.asp
امیدوارم اینجا رو همه قبول داشته باشید.
و از همه مهمتر شکل نویز ها در دوربین های مختلف متفاوته... و بعضی از این نویزها بیشتر به چشم میاد... هرچند که شاید در تستها کمتر به شمار بیاد!
اما یک نکته در مورد کار شما:
من هنوز نمیدونم که شما چجور عکاسی نجومی با دی هفتاد انجام میدین... نویز شکلهای مختلف داره... یه وقت هست شما میخواهید 1 ساعت نور بدین... خوب برای همچین منظوری من هیچ اطلاعاتی ندارم! تستهایی که من گرفتم همه در شرایط عادی و سرعت شاتر بالای 1/15 ثانیه بوده حدودا... و برای نوردهی طولانی مدت هر سنسوری یک جور خودشو نشون میده که من تستی ندیدم و اینکه تست هم نکردم.
نکته ای رو فراموش نکنم... که در بسیاری جاها توجه بهش نمیشه... اونم بحث شارپ بودن تصویره...
بسیاری از دوربین ها در ایزو های بالا خودشون نویز رو کم میکنن اما جزئیات تصویر از دست میره... این برای بعضی ها جذابه(که تصویری کم نویز داشته باشن و راحت!) و برای بعضی دیگه دردناکه! که جزئیات زیادی رو از دست دادن!و دلشون میخواد که باحوصله پای کامپیوتر این نویز ها رو پردازش کنن و از بین ببرن.... دیگه انتخاب با خودتونه...
ویرایش توسط Arash : Monday 7 February 2005 در ساعت 03:44
اینکه D70 یه کم بیشتر از مثلا 300D , 10Dنویز داره حرفی نیست ، یعنی تصویر 300D در ایزو 100 خیلی Silky Smooth وبدون نویزه. حالا حسابش رو بکنید S2 Pro از کانون های فوق هم کم نویز تره. اما این اختلافها جزیی یه.
اما بحث حالا بر سر عکاسی توی نور کمه، که این دو دوربین خیلی اختلا فشون کمه.
ولی آرش خان حتما یه چیزی دیده از این دوربین - که خیلی نگران کننده است ، مخصوصا که من نقشه خریدش رو داشتم ، حالا باید خودم تست کنم.
ویرایش توسط Amir Mohebi : Monday 7 February 2005 در ساعت 22:22
1- نويز در دي 70 : خب هر دوربيني در ايزوهاي بالا يا لانگ اكسپوژر نويز داره . دوربينهاي SLR نويزشون كمتره چون فتونهاي بيشتري رو ميتونن دريافت كنند. بعبارت بهتر نسبت سيگنال به نويزشون كمتره
ميزان gain در ايزو 400 در دي 70 عدد 2.57 در 300دي عدد 2.78 و در 20 دي 3.1 است. (دي 70 نسبت به 300 دي گين كمتري داره اما تفاوتش خيلي كم است) ميزان نويز اين 3 دوربين در ايزو 800 بترتيب 13 و 10 و 8 است. بازهم نويز دي 70 نسبت به 300 دي بيشتره اما تفاوتش كم است. تعداد استپهاي ديناميك رنج دي 70 و 300 دي نيز بترتيب 11.7 و 12.1 استپ است. نسبت سيگنال به نويز در اين دو دوربين هم بترتيب براي دي 70 و 300 دي اعداد 87 و 90 است.
(رفرنس:
http://clarkvision.com/imagedetail/d...gnal.to.noise/)
خب ميبينيم كه در زمينه نويز و ديناميك رنج دي 70 فقط كمي از 300 دي عقب ميافتد. اما..
اما اين همه ماجرا نيست. در عمل نويزي كه دي 70 دارد نسبت به نويز 300 دي ( مثلا در ايزو 1600) براي چشم انسان قابل قبولتر بوده و راحتتر آنرا ميپذيرد وكمتر به چشم ميايد. حتي در ايزو 1600 هم نويز دي 70 قابل قبول محسوب ميشود
(http://www.imaging-resource.com/PRODS/D70/D70A14.HTM)
جالب است كه نويز دي 70 جزو نويزهاي سيستماتيك نيز هست . اين نويز نسبت به نويزهاي استاتيك راحت تر حذف ميشود( چه در دوربين و چه با نرم افزار)
(http://people.freenet.de/besel/D70_dark/D70%20dark.htm)
2- در عكاسي هاي لانگ اكسپوژر نجومي دي 70 ميتواند از امكان نويز رداكشن خود استفاده كند. د راين حالت ابتدا دوربين يك شات با تنظيمات انتخابي كاربر ميگيرد و سپس يك شات با همان زمان ولي با شاتر بسته ميگيرد( دارك فريم) و بعد با تفاضل اينها از همديگر نويز حاصله از لانگ اكسپوژر را حذف ميكند والبته اينكار باعث دوبرابر شدن زمان عكاسي ميشود و در عكاسيهاي روزمره بهمين علت زياد شايد جالب نباشد اما در عكاسي نجومي ميتواند مفيد باشد. (http://www.astrosurf.com/buil/d70v10d/eval.htm)
براي حذف هات پيكسلها نيز دي 70 از يك نوع فيلتر مديان استفاده ميكند . كه بخوبي و به طور خودكار هات پيكسلها را حذف ميكند اما نكته مهم اين است كه اين حال را حتي در RAW كپچر نيز بكار ميبرد. اين ميتواند در مورد عكاسيهاي نجومي يك نقطه ضعف باشد چرا كه امكان خاموش كردن ان وجود ندارد و ممكن اسن برخي ستاره هاي كم سو نيز به اشتباه به عنوان هات پيكسل حذف شوند يا شارپنس آنها كمتر شود. جالب است كه فعلا( تا قبل از اپديت firmware دي 70( تنها راه جلوگيري از اين كار دوربين اين است كه در مرحله دوم ( در هنگام نويز رداكشن) و قبل از ذخيره روي كارت دوربين راخاموش كنيم تا اون مرحله حذف هات پيكسل ها انجام نشود( اين جريان رو در اينجا بخونيد
http://www.astrosurf.com/buil/d70v10d/eval.htm)
من بطور کلی صحبت می کنم ... مخصوصا نسبت به دوربین دستِ خودم... مشکلی که من تو دی هفتاد دیده بودم! نامرد توی آسمون هم نویز داشت! یعنی S2 فوجی حتی تو ایزو 1600 نویزش اصولا توی نقاط تیره(عموما سایه ها) دیده میشه... به گمانم کنتراست تصویر زیاد میشه... و کمی جزئیات رو هم نوش جان میکنه... ولی اصولا تصویر خوبی دارید... من عکسهای 1600 خودم رو وقتی میخوام توی وب بگذارم هنگام کوچک کردن شارپ هم میکنم! ;)
ولی اصلا گمان نمیکنم با دی هفتاد بشه همچین شوخی هایی کرد.
ولی توی آتلیه دی هفتاد رو بسیار بسیار جذاب یافتم!
کلا دوربین هایی که الان هست به نظرم همشون عیب و ایراد دارن... جز دو تا دوربین فول فریم کنون که به نظرم کاملا حرفه ای هستن (1DS & 1DS II) حتی 1D II کنون به نظرم (حتی آلفرد یعقوب زاده و ... هم این مشکل رو داشتن) تصاویرش اشکالاتی داره...(blur و کم کنتراست!)
دوربین های نیکون که به گمانم الان بهترینشون دی هفتاده( برای خرید)... دی 2 اچ نیکون گمانم برای خبرنگارا خرید خوبیه ... در صورتی که به قیمت واقعیش به فروش برسه ... ولی دوربین تاپ نیکون کجاست؟ D2X نامرد همین مشکل نویز رو داره! وگرنه ماکزیمم ایزوی 800 براش نمیگذاشتن!
در هر حال من منتظر PMAهستم. نیکون دو تا دوربین دیگه باید بسازه! تا حالش خوب شه! یه دوربین فول فریم... یه نسخه جدید دی100.