من درباره دی 300و 40دی زیاد مطلب خوندم اما درباره دی300و50دی چیزی پیدا نکردم(مقایسه ای ندیدم ) چرا ؟
Printable View
من درباره دی 300و 40دی زیاد مطلب خوندم اما درباره دی300و50دی چیزی پیدا نکردم(مقایسه ای ندیدم ) چرا ؟
چون 50دی تقریبا دوربین جدید است و دو دوربین دیگر در حدود 1 سال و اندی است که در بازار حضور دارند.وقتی دوربینی جدید است و هنوز همگان ندارند پس مقایسه ای هم دیده نمی شود!
اگر می خواهید بین اینها انتخاب کنید به هرکدام که بیشتر علاقه دارید و به بودجه تان نزدیک است فکر کنید و ان دو تای دیگر را از ذهن بیرون کنید.اختلاف بین این دوربین ها در حد میلی متر است و زیاد فاحش نیست و با انتخاب هر کدام مزایایی نسیب شما می شود و ممکن است امکانی را هم از دست بدهید ولی اینها چیزی نیست که شما از آن دلگیر شوید.پس هرکدام را خواستید انتخاب کنید.
دوست من
شايد پيدا كردن يك مقايسه، كه به شما مستقيما بگويد كداميك بهتر است عملا محال باشد.
همانطور كه كاوه عزيز هم اشاره كرد، تفاوت اين دوربينها در موارد بسيار جرئي است كه مي تواند براي يك نفر حسن باشد و براي ديگري نه.
به نظر من، بهتره در اين سايت مشخصات كامل اين دوربينها رو مطالعه كنيد و خودتان انتخاب كنيد...ضمنا علاوه بر دوربين، قيمت و تنوع لوازم جانبي رو هم در نظر داشته باشيد.
موفق باشيد و مطمئن باشيد كه جور بهتري به جواب نمي رسيد رفيق
فعلا...
پس به چه شکل است که مثلا در سایت نیکو نگرش ( 20 /05/2008 توكيو- كمپاني نيكون با كمال افتخار اعلام كرد كه انجمن TIPA (Technical Image Press Association) جوايز مهم ساليانه خود را به سه محصول .....
دوربينهاي Nikon D3 ، Nikon D300 و لنز AF-S Nikkor 14-24mm f/2.8G ED TIPA را بدست آوردند).
یا در سایت های دیگر مثل dpreview در نموداری که محبوبترین دوربین ها معرفی میکند d50 در رده دوم و d300 در رده یازدهم قرار دارد.
و در سایت popphoto دوربین d300 را (Camera of the Year 2007: Nikon D300) معرفی مکند.(البته آن موقع d50 نبوده).
حالا میخواهم نظر شما دوستان را درباره این دو دوربین بدانم .
علی آقای گل به نظر من اینها تبلغاتی و بیشترش پایه و اساس علمی نداره اگه می خوای بیشتر تعجب زده شی اسم یک دوربین معمولی مثلا پنتاکس k10 بگرد می بینی تو بعضی سایت ها اونرو به عنوان بهترین دوربین سال 2007 و 2008 و حتی بهترین دوربین از نظر عکاسان اروپایی معرفی کردن زیاد به اونها توجه نکن من تا حالا کسی به دقت استاد کاوه:::love2::: ندیدم تحلیل ایشون برام خیلی جالب بنظر من جز ایشون از تحلیل هیچ کدوم از سایت ها استفاده نکن
علی آقا سلام: دوستان درست میگویند فاصله کم است که به راحتی نمیتوان امکان برتری یکی بر دیگری را ثابت کرد..... منتها بنوعی دیگر این دو دوربین میتوانند با هم تفاوت بسیار داشته باشند!! آنهم در قیاس با خود شماست.... جسارت نباشد منظور خاصی نیست این مورد برای همه ماها هست. حال برای صحبتی اصولی تر پیشنهاد میدهم از خودتان بگویید..... دوربین برای کار شماست یا علاقه؟ شما چگونه فردی هستید؟ از لوازم جانبی کدام کارخانه فکر میکنید میتوانید رضایت بیشتری داشته باشید؟ قیافه کدامیک از این دو دوربین برایتان جذاب تراست؟ لنز را فراموش نکنید. کدام لنزها در این دو کارخانه در فوکال لنت های مورد استفاده شما برایتان جذابیت بیشتری دارد چه از بابت قیافه چه از بابت کارایی چه از بابت دامنه مورد استفاده؟ فلش ها را ببینید سیستم ها ممکن است اندکی با هم متفاوت باشد. آیا ممکن است لنزهای بسیار گران در آینده خریداری کنید؟ ( به هر شکل چه برای کیفیت یا مورد استفاده آن چه برای کلاس آن ) در لنزهای رده متوسط ممکن است یک کارخانه یک لنز بهتری در فوکال لنتی داشته باشد و کارخانه دیگر در فوکال لنتی دیگر پیشنهاد میکنم لنزهای این دو کارخانه را در سایت
یک بررسی کنید درسته که نمیتوان به قطعیت روی آن قضاوت کرد ولی با نوع لنزها و تا حدودی عکسهای آن آشنا خواهید شد بعد در سایت های مشابه دیگر نمونه های عکسها را در سایز اصلی پیدا کنید بررسی کنید و الاآخر....کد:http://www.pbase.com/cameras
این سوال ها را اگر جویای پاسخ های آن باشید احتمالا جواب سوال این تاپیک را بدست آورید.....
البته خالی از لطف نیست یک نگاهی به این لینک ها داشته باشید و صفحات را کنار هم بررسی کنید تفاوت های این دو دوربین.....
کد:http://www.dpreview.com/reviews/canoneos50d/page2.asp
کد:http://www.dpreview.com/reviews/nikond300/page2.asp
پاینده باشید :cap:
دوست عزیزم این حرف من نیست
حرف آقای دکتر اردلان فلاحی استاد دانشگاه (عکس معروف سردر سازمان ملل هم که تو موزه هنر های تجسمی اگه اشتباه نکنم هست کار ایشون ) می گن این دوربین معمولی ایشون حتی مارک 1 و2 کنون رو هم به عنوان دوربین خانگی قبول دارند :(
با تشکر از همه دوستان
من دانشجوی رشته معماری هستم . بیشتر بخاطر علاقه و کمی هم معماری میخواهم این دوربین را بخرم.
در کل فکر می کنم برند canon قابل اعتماد تر باشه.
از نظر لنز ولوازم جانبی فکر می کنم canon بهتر باشه.
درکل فکر می کنم هردو از نظر کیفیت عکاسی خوب باشند.
از نظر شکل و ارگونومی nikon رو بیشتر دوست دارم.سنگینتر هم هست، که قابل تامله .
از نظر قیمت بدنه canon حدودا صد هزار تومان ارزانتره.که این هم قابل تامله.
nikon d300 وقتی وارد بازار شده فکر کنم حدودا یک و نهصد قیمت داشته اما canon یک و چهارصد نمی دانم آیا تو کیفیتش اثر گذاشته یا نه؟
نظر شما دوستان درباره این دو دوربین چیه ؟ (البته تخصصی تر)
خوب من در این مورد نظری ندارم باید دید نظر دوستان دیگر چیست
این سخن به گمانم منطق محکمی پشت آن نیست. چون تو هر کارخانه ای ضعف هایی هست و باگهایی که به مرور ممکن است درست شوند ممکن است به آنها رسیدگی هم نشود. بعنوان مثال یک موردی D300 داشت که در نرم افزار جدید درست شد یا کانن یک موردی داشت صحبتی در یکی از فاروم هایی آنور آب بود یک عدم تطبیق وسایل کانن که من هم به آن معترف بودم و همانجا هم روی این موضوع اصرار داشتم ... بعضی از کاربران شاکی ....یکی از آنها تعجب کرد از این موضوع بقول یکی از کاربران که میگفت جای تعجب ندارد وقتی دوربین 4 هزار دلاری مشکل فکوس دارد ( یکی از دوربین های کانن ) و هنوز هم این مورد رفع نشده یا الا آخر....... اینها رو عرض کردم که بگم این مورد را روی آن هیچ حسابی باز نکنید کارخانه هایی از این دست همگی توی یک رده هستندنقل قول:
در کل فکر می کنم برند canon قابل اعتماد تر باشه.
البته توی ارایه محصولات یک تفاوت هایی هست که بسته به کارخانه ها میتواند متفاوت باشد فرضا برای یک مورد ( دوستان دیگر سخنان من را کامل کنند ) که بی ارتباط به فلش نیست دوربین نیکن D300 روی خودش است ولی برای کانن میبایست خریداری شود. صفحه فکوس در 50D میبایست بصورت مکانیکی تعویض شود ( برای D300 دوستان دیگر که به این دوربین آشنایی دارند بگویند ) . ویوفایندر D300 صدرصد تصویر را برایتان کاور میکند ولی 50D نودو پنج درصد الی آخر
تو بعضی موارد ممکن است این مورد برعکس باشد. دقیقا و همیشه اینگونه نیست فکر میکنم نیکون یک 14-24 دارد که در کانن نیست + 200-400 نازنین...... تو کانن بعضی ها 70-200 اف 4 را بسیار لنز مناسبی میدانند که فکر میکنم به همین کیفیت نسبت به قیمت در نیکون نباشد یا 100-400 کانن...... الی آخر و تفاوت هایی دیگر که بعضی مواقع توپ این ور است بعضی مواقع آنور شما دقت کنید ببینید نیازتان شما را کدام سمت زمین پا به توپ میکند :)نقل قول:
از نظر لنز ولوازم جانبی فکر می کنم canon بهتر باشه.
موافقمنقل قول:
درکل فکر می کنم هردو از نظر کیفیت عکاسی خوب باشند.
بنظرم روی ارگونومی دقیق شوید بعضی ها به زیبایی ظاهری اهمیت میدهند که لزوما بد نیست ( سلیقه ایست ایرادی هم ندارد چون کافی است استفاده کننده از بابت روحی نسبت به این موضوع ارضا شود با توجه به این مورد که این دوربین منبع در آمد هم نیست... ) ولی سنگین تر هم هست که قابل تامله را درست متوجه نشدم یعنی خوبه یا بد؟! به هر شکل دوربین سبک نعمتی استنقل قول:
از نظر شکل و ارگونومی nikon رو بیشتر دوست دارم.سنگینتر هم هست، که قابل تامله .
خوب ممکن است به دلیل زمان ارایه دو دوربین در دو تاریخ متفاوت و اندکی فرق در امکانات که برای D300 روی دوربین است و برای 50D میبایست جداگانه خریداری کنید اندکی این مورد را نتوان به راحتی ارزیابی کرد ولی بعضی از دوستانی که از نیکون استفاده میکنند را در همین فاروم دیده ام که از قیمت های بالای دوربین نیکون در پاره ای موارد گله دارندنقل قول:
از نظر قیمت بدنه canon حدودا صد هزار تومان ارزانتره.که این هم قابل تامله.
البته دوربین کانن احتمال ارزانتر شدن آن هست. با توجه به تاریخ ارایه این دو دوربین D300 عمده افت را پیداکرده اما D50 احتمالا ارزان تر هم بشود
متوجه این موضوع نشدمنقل قول:
nikon d300 وقتی وارد بازار شده فکر کنم حدودا یک و نهصد قیمت داشته اما canon یک و چهارصد نمی دانم آیا تو کیفیتش اثر گذاشته یا نه؟
نقل قول:
نظر شما دوستان درباره این دو دوربین چیه ؟ (البته تخصصی تر)
پاره ای موارد دیگر:
یک مواردی دیگر هم هست که به سلیقه شما میتواند تعیین کنند باشد ایزو D300 تا 6400 و 50D تا 12800 بعضی ها معتقد بودند که ایزو های بالا 50D اصلا بدرد بخور نیست باب یکی از کارشناسان امر معتقد است روی مانیتور نباید این موضوع را ارزیابی کرد نظر ایشان اینست که روی پرینت در ابعاد بزرگ کیفیت عکس در ایزو 12800 قابل قبول است بنظر من ( نظر شخصی خودم را میگویم ) روی ایزوهای 6400 و 12800 این دوربین زیاد توقعی نداشته باشید. نقاط فکوس در 50D به این صورت 9-point TTL CMOS sensor و روی D300 به این شکل 51 focus points (15 cross-type sensors) اگر اشتباه نکنم در 50D شما با 14bit روی سرعت پیاپی 6.3 fps ولی در D300 در 14bit تنها 14-bit RAW only 2.5 fps البته ظاهرا با گریپ سرعت پیاپی D300 بگونه ای دیگر خواهد بود ...
در سایتی نوشته شده بود دوربین های نیکون روی فایل خام هم یک نویز ریداکشن اعمال میکنند که ممکن است از این بابت برای ستاره گرافی زیاد مناسب نباشد..... بررسی صحت و سقم این موضوع با شما و دوستانی دیگر من روی این موضوع نظری ندارم....
و اختلاف هایی که برای اکثر کاربران زیاد محسوس نیست مگر به صرف تخصصی خاص برای استفاده از نقاط فکوس یا ستاره گرافی و غیر....
ارادتمندتان :cap:
پ.ن: این مطالب ممکن است حاوی ایراداتی هم باشد بررسی و تصمیم نهایی با شما دوست خوب
اصولا شما به لنز های واید و سوپر واید با اعوجاج کم و کیفیت بالا و همین طور لنز های Tilt/Shift بسیار نیاز دارید.
اصولا در برند نیکون اینگونه لنز ها بهتر و بیشتر یافت می شوند.
اصولا شما نیاز به چاپ با ابعاد بزرگ دارد و اصولا 50 دی برای این منظور جذاب تر است.
لنز های اف 4 کانن در نوع خود بی نظیر هستند
سیستم فلاش های نیکون Nikon CLS هم در تمام دنیای DSLR ها یگانه هستند.
افت قیمت های کانن بسیار بهتر و بیشتر است و این خود بسیار عالی است.
لنز های تله بهتری در سیستم کانن وجود دارد 4 تا 70-200 با قیمت های عالی ( از 700 تا 2 میلیون ) در نیکون یکی با قیمت نجومی ( حدود 2 میلیون )
در دوربین های نیکون امکانات جانبی فراوان تری یافت می شود اما در کانن برای هر امکان جانبی باید مقادیر بیشتر خرج کنید.
نیکون لنز های زیر 1 میلیون تومان ( آماتوری ) بهتر و بیشتری دارد.
هر دو امکان استفاده از لنز های ارزان و خوب سیگما ، تامرون و توکینا را دارند.
لنز های Manual فوکوس بیشتر و بهتری در برند نیکون وجود دارد ( هرچند قدیمی اما برای یک عکاس معمار بسیار عالی است )
لوازم جانبی نیکون ارزان تر هستند.
نویز دوربین های کانن در نوردهی طولانی مدت بهتر است.
تعداد نقاط فوکوس نیکون بیشتر است.
لنز های سری L کانن بسیار خوش ساخت و با کیفیت هستند مثل لنز های نانو و گران قیمت نیکون اما تنوع با کانن است.
خلاصه انتخاب با شما است.ممکن است موضوعی باشد که به نظر شما برایتان مهم تر باشد.باید دید خودتان را گسترش دهید حتی اگر یکی دو ماه دیگر خریدتان عقب بیافتد.اما سعی کنید مقالات سایت و همین طور موضوعات فروم را مطالعه کنید.قبل از این باید عرض کنم که ممکن است با نظرات جانبدارانه و قدری اشتباه هم مواجه شوید اما سعی کنید از آنها تاثیر نگیرید.اگر به این موضوعات بر خوردید بپرسید شاید افراد بی طرفی هم باشند که بخواهند کمک کنند.
خلاصه اول تحقیق بعد اقدام برای خرید.
با سپاس فراوان
در EOS 50D از پردازشگر جدید کانن یعنی DIGIG IV بهره گرفته شده
d300 مجهز به پردازشگر Nikon EXPEED است.
D300 اولین دوربین نیکون است که از حسگر CMOS (البته ساخت سونی) استفاده میکند
عمر مفید شاتردر canon صد هزار عکس ودر nikon صد وپنجاه هزار.
بسیاری از لنزها خطای اوتوفوکوس دارند، یعنی کمی جلوتر و یا عقب تر از نقطه فوکوس، فوکوس میکنند. بنابراین درD300 و نیز canon 50d قابلیتی پیش بینی شده که بوسیله آن، دوربین میتواند میزان خطای هر لنز را سنجیده و آن را تصحیح کند و این خطا را برای 20 لنز مجزا بخاطر بسپارد و پس از آن هر گاه یکی از این20 لنز روی دوربین سوار شد، سیستم اوتوفوکوس خود را با آن اصلاح کند.(البته دوستمان اشاره کردند)
nikon d300 حسگر12.3 مگا پیکسلی CMOS با قطع 1.5X در مقابل حسگر 15.1 مگاپیکسلی CMOS با قطع 1.6x
تو یک سایت خوندم d300 توی ژاپن ساخته نمیشه بلکه در مالزی ساخته میشه اما 50d در ژاپن
دوست عزیز
D2x & D2xs خدابیامرز هم نیکون بودند و هم سنسور Cmos داشتند.
قطعا هیچکدام از دوربینهای دیجیتال بدون پردازشگر نیستند و این داستان اسم گذاری را کانن شروع کرد و نیکون هم به این مرض دچار شد. شاید بشود مثلا گفت دیجیک 4 بهتر از 3 است ولی چطور میشود پردازشگر دوربینهای دوتا برند مختلف را با هم مقایسه کرد. بحث مهندسی ریزپردازنده و نکات فوق تخصصی هم که از فروم عکاسی خارج است. فرض کنیم فردا نیکون یک اپگرید بسیار کوچک یا بسیار بزرگ روی پردازشگرش بدهد و اسم ان را فلان4 بگذارد برای من که میخواهم عکاسی کنم و از ساختار ریزپردازنده هم سر در نمیاورم اسم و مشخصات ظاهری ریزپردازنده چه فرقی میکند.
منظورم این است که دوربین را به عنوان یک سیستم ببینیم که مجموعه اجزای ان در کنار هم کار میکنند و به عنوان عکاس انتظار داریم که این سیستم با اجزایی هماهنگ و درست طراحی شده باشد والا Cmos و Expeed و ... نشان دهنده ویژگی خاصی نیستند.
اگر مقالات 6 یا 7 سال پیش را ببینید در مورد تفاوت Cmos و CCD گفته میشود که Cmos سنسوری است که از کیفیت پایینی برخوردار است و در دوربینهای ارزان قیمت و با کیفیت پایین استفاده میشود. در مورد CCD قضیه عکس این بود و سنسوری گرانتر و با کیفیت بالاتر شمرده میشود. امکاناتی که پیشرفت تکنولوژی فراهم کرد قضیه را عوض کرد. سرمایه گذاری بزرگ کانن روی Cmos موجب شد که کیفیت ان بالاتر برود و قیمت ان هم پایین تر از رقیب بماند.
مصرف پایینتر انرژی و نویز پایینتر هم از برتری های سنسورهای کنون بود.
این نکته چند سالی کانن را در موقعیت خوبی قرار داد تا انکه دیگر تولید کننده ها هم همان راه را به شکلی طی کردند و Cmos در شرکتهایی مثل سونی هم توسعه پیدا کرد.
الان شکل داستان عوض شده و از نظر برخی از روز ازل Cmos از CCD بهتر بوده. بحثم این است که دوربین را به عنوان یک عکاس نگاه کنیم. البته اگر کسی دوست دارد به عنوان مهندس الکترونیک یا کامپیوتر هم به ان بنگرد اصلا اشکالی ندارد اما مسایل را با هم مخلوط نکنیم. فکر نکنم هیچ کدام از ما صرفا دوربینی را بخرد چون اسم پردازنده اش فلان است.
سو برداشت نشود قصدم مطرح کردن یک بحث قدیمی بود و نه جواب دادن به پست دوست گرامی علی.
با تشکر و عرض پوزش از دوستان(قصد پاسخ دادن ندارم فقط می خواهم دلیل ذهنیتم را برای این حرف بدانید)
من با اطلا عاتی که در زمینه کامپیوتر داشتم فکر میکردم پردازشگر خیلی مهم باشد همان طور که در کامپیوتر خیلی مهم هست.به خاطر همین موضوع فکر می کردم وقتی شرکت های بزرگی مثل canon و nikon مثلا می گویند پردازشگر جدیدخود DIGIG IV استفاده کرده اند و در تبلیغات خود آن را برجسته می کنند باید اهمیت داشته باشد
باز هم از پاسخ های شما به نوشته های من متشکرم و اگر اشتبا ه می کنم شما دوستان عزیز تصحیح بفر مائید
من در این سایت عضو شدم تا از دانش و تجربه همه دوستان عزیز بهرمند بشم پس اگر مطلبی هر چند کوچک درباره این دو دوربین دارید خواهش می کنم برایم بگو یید تا بتوانم با توجه به نیاز هام بهترین انتخاب را بکنم.
من به عکاسی علاقه مندم و از عکاسی ورزشی و خبری خوشم نمیاد و انواع دیگر عکاسی وعکاسی معماری را دوست دارم
اگر شما جای من بودید کدام را انتخاب میکرید(اگر دوست داشتید دلیلش رو هم بنویسید )
و اگر فکر میکنید اطلاعاتی که دادم کافی نیست فکر کنید این دوربین را برای خودتان می خواهید بخریدحالا کدام را انتخاب میکنید(اگر می شود بگویید برای چه کار هایی می خواهید استفاده کنید)
دوست عزیز سلام ...
راستش منم چند وقت پیش مشکل شما رو داشتم ... البته مشکل من انتخاب بین کنون 40 دی و نیکون دی 80 بود ، تو مدتی که در اینباره تحقیق می کردم به نتایج جالبی رسیدم که فکر کنم برای شما هم مفید باشد :
در استفاده از ایزوهای پائین و نور روز ( که معمولا برای عکاسی معماری استفاده می شود ) عملا فرق چندانی بین بادی های مختلف وجود ندارد و تنها به سلیقه شما و تا حدودی لوازم جانبی آن برند مرتبط است ...
مهمترین قسمت در مسایل فنی عکاسی در وهله اول لنز خوب می باشد و بعد بدنه !! من شخصا یه بدنه 40 دی خریدم به همراه دو لنز : 10-20 سیگما و 24-105 کنون که حدودای دو میلیون و خرده ای برام آب خورد ... ولی واقعا از کیفیت هر دو لنز راضی هستم ...
اگر اندکی به عکاسی شب علاقمند هستید در خرید کنون شک نکنید ... زیبائی و شارپنس و بی نویزی دوربین های کنون در نوردهی های طولانی مدت برایم واقعا تعجب آور بود ( من ابتدا با سونی وارد دنیای دیجیتال شدم به همین خاطر یه خورده زیادی با این ویژگی کم نویزی کنون در نوردهی های بالا حال فرمودم .. :::big grin2:::
دست آخر دوست عزیز اگر واقعا از ایزوهای بالا استفاده نمی کنی و زیاد به سنسور فشار نمی آوری هر کدام از بدنه های برندهای مختلف برای شما کارائی کافی را خواهد داشت ... پس با خیال راحت برند مورد علاقه خودتون رو با در نظر گرفتن مسئله مهم لنز انتخاب کنید تا هر چه زودتر عکاسی را شروع کنید ...
موفق باشید ... :cool:
با سلام و احترام. از معايب d300 اين است که لايو ويو آن در حد يک سرگرمي کودکانه است که در عمل هيچ مصرفي ندارد. لايو ويويي که با آن بايد در سه مرحله عکس گرفت پشيزي نمي ارزد و بالاخره بخشي از قيمت غير منطقي نيکون به همين علت است. کراپ 1.5 يا 1.6 آنقدر مهم نيست که خروجي تصوير مهم است(به شدت معتقدم که تصاوير d80 و d300 تفاوت نجومي با هم ندارند. خيلي جزيي. يعني cmos با ccd در اين دو مدل تفاوت فاحشي در بر نداشته است). بخشي از هزينه بخاطر نقاط 51 گانه وضوح است. با 9 نقطه وضوح يا کمتر يا بيشتر به طور قطع شما به درد سر نخواهيد افتاد. راجع به نويز هم بحث مفصل شده. فيلم گرفتن هم گزينه جديدي است که نمي توان گفت نبودش عيب است. حالا جداي از تمام اين ها يک نکته دوستانه هم بگويم. من خودم ترجيح مي دهم آپديت باشم اما با قيمت مناسب. يعني در لِول نيم کادر هزينه خيلي مهم است. و مهمتر اين که اگر قواعد فني کار با دوربين ديجيتال را بلد باشيد حساسيت ها در انتخاب برند برايتان کم مي شود. معتقدم کنون در ديجيتال و بخصوص در اين يکي دوساله پيشرفتش چشمگير تر ازآن بوده که بخواهيم با طرح موضوعاتي چون ازدحام توليد، کيفيت پايين، تعجيل در معرفي مدل و رشد پرسنل کمپاني آن را تضعيف کنيم. درست است که سازمان ها در محور قيمت گذاري و فروش سياست خاص خودشان را دارند، اما وقتي مي بينيم که تفاوت دو دوربين هم سطح با اندکي تفاوت که ماهوي هم نيست ( ترجيحاً 40d , d300) حدود 500 هزار تومان است از ادامه کار با مدل گران تر و برنامه ريزي براي سالهاي بعد نا اميد مي شويم! بايد منتظر باشيم ببينيم استراتژي کنون براي سال هاي بعد چيست؟ براي سال هاي دهه دوم قرن 21 که شگفتي هاي زيادي به ارمغان خواهد آورد. نيکون وانمود مي کند که بسيار پخته و با حساب و کتاب عمل مي کند، اما در گذر پرشتاب روزهايي( ديگر استفاده از واژه سال کمي اتهام کهنه گرايي را به همراه دارد) که کتاب را تنها مي شود توي مسير رفت و برگشت از محل کار خواند و به بازيافت سپرد، تأمل و تأخير و از همه مهمتر قيمت غير طبيعي، آن هم در تکنولوژي اي که رو شده ( کار به جايي رسيده که کمپاني هايي که کمتر از ربع قرن سن دارند و يخچال و لباس شويي و جاروبرقي مي سازند هم دپارتمان اپتيک و عکاسي راه انداخته اند) براي سازمان هاي پيشرو جاي سوال دارد.
يا حق
با تشکر فراوان از دوستان
من بعد از تحقیقات زیاد و کمک دوستان تصمیم گرفتم 50d رو همراه یک لنز 24-105 بخرم البته بعدا می خواهم یک 10-20 هم بگیرم اما فعلا همون 24-105 رو می خوام بگیرم که روی هم با دوربین حدودا دم میلیون و پانصد هزار تومان برام در میاد
به نظر شما با دو میلیون و پانصد هزار تومان میشه انتخاب بهتری هم کرد
مقایسه Bob Atkins در مورد این چهار دوربین:
Canon EOS 40D vs. Canon EOS 50D vs. Nikon D300 vs. Nikon D90
با سلام
من توی تاپیک آخرین قیمت دوربین های کنن 5D + (24-105) = 2800 رو دیدم و دچار تردید شدم
با توجه به اینکه 50D لنز کیتش 24-105 نیست ومن می خواستم اینها رو جدا بخرم حدودا باید 2400 هزینه کنم
آیا می ارزه 400 بیشتر هزینه کنم و یک 5d بخرم
خواهش می کنم کمکم کنید
سلام: این دو دوربین در دو راه کاملا جدا هستند چه از بابت زمان چه از بابت کارایی و..... عمده مشخصه تفاوت بین این دو ابعاد سنسور آنهاست که تعریفی از رنج دسترسی لنزها را برایتان به گونه ای دیگر مشخص خواهد نمود... تفاوت بین کارایی و احیانا صرفه جویی در هزینه لنز یا مواردی دیگر........ آنقدر هست که بعضی ها ممکن است هر دوی آنها را داشته باشند. ( کسانی که از این راه منبع درآمد دارند ) یک پیشنهاد میدهم ... فعلا دست نگهدارید! یک ماه وقتتان را صرف مطالعه موارد استفاده دوربین هایی Slr با کاربردهایی متفاوت قرار دهید اطمینان داشته باشید از این پیشنهاد من پشیمان نمیشوید. در عوض بعد از یک ماه با دیدی بازتر خریدتان را انجام میدهید......
خیلی خیلی از راهنمایی تون ممنونم
آگه منابع خوبی رو میشناسید بهم معرفی کنید
سلام: یکی از این منابع خوب همین سایت.... اندکی مطالب ممکن است پراکنده باشد ولی ارزش جستجو دارد... صرف نظر از بحث های قوی که انجام شده خیلی موارد دوستان در تاپیک ها لینک هایی گذاشته اند که شما را به آن چیزی که میخواهید هدایت میکند.
در این رویه مهم پیدا کردن نقطه شروع است. که با توجه به هر فردی میتواند از هر جایی باشد.... نمیخواهم قضیه را پیچیده کنم چون واقعا نباید سخت گرفت..... ولی پست را یک نگاهی داشته باشید. مواردی که میتوان به آنها فکر کرد
اینجا
حتما با تمام تاپیک های مورد اشاره یک بررسی کنید
جنس عکاسیتان را یک مرور کنید بر اساس آن انتخابتان را انجام دهید...
اگر به زبان انگلیسی آشنایی دارید این لینکها را مرور کنید:
.کد:http://www.dpreview.com/learn/?/Glossary/
همه اینها به کنار... اما یادتان باشد غرق در این موضوع نباید شد تا جاییکه اصل کار که همان عکاسیست فراموش شود در اصل شما ابزارتان را برای اجرای ایده هایتان یا کارتان یا هر چیزی از این دست میخواهید غرق شدن در بررسی ابزار میتواند شما را از هدف اولیه دور کند در اصل شناخت ابزار در راستای فقط و فقط کاربرد آن برای شماست ( با توجه به تصمیم برای خرید و ایجاد این تاپیک ) البته خیلی ها هم در دنیا هستند که کارشناسان خوبی هستند که میتوانند عکاس خوبی نباشند الا آخر..... تصمیم با شماست :)کد:http://www.cambridgeincolour.com/tutorials.htm
پاینده باشید :cap:
ببخشید من پا برهنه می پرم وسط صحبتهای هنرمندان عزیز اما . . .
از نظر من 40D !!!!! چرا ؟
راستش رو بخواید من 3 ماه تموم در مورد خرید بادی تحقیق کردم، دوربین هایی که تا 1 سال بعد هم میومدند رو بررسی کردم، در آخر نظر چند نفر از عکاسان حرفه ای رو پرسیدم که با یک جمله جالب مواجه شدم
40D, 50D, D300 هر سه فول فریم نیستند !! در حقیقت هر سه در یک رده قرار دارند، درسته که اندازه سنسورها کمی متفاوت هست اما در هر حال شما یک دوربین نیمه حرفه ای دارید ! درهرحال تفاوت های نرم افزاری و اندکی سخت افزاری دارند که بسته به نیاز شما و علاقه شما میشه انتخاب کرد
و اما نکته دومی که به من گفتند ! با تفاوت هزینه ای که برای این دو می پردازید میتونید پولتون رو روی لنزی که می خواید بخرید بذارید تا برای 6-7 سال یک لنز خوب برای بادی فول فریم آیندتون داشته باشید، باز هم بسته به شرایط شما باید تصمیم گرفت
در مورد 50D یک نکته رو هم من بیان کنم که 3-4 تا از فروشنده های کانن در شهر های آمریکا و کانادا و همچنین تهران این نظر رو داشتند که سنسور این بادی نویز داره، من امتحان نکردم اما با توجه به فروش 50D حدس میزنم که درست بگن
دوست عزیزم...
برای اینکه قدری با هم بیشتر آشنا شویم عرض می کنم که سعی کنید فقط به خوانده ها و یافته ها و شنیده های خود استناد نکنید.
متاسفانه و یا خوشبختانه در این فروم مقداری دوستان نکته بین هستند و فورا از کوچکترین اظهارات که قدری مرجعیت ندارند ایراد خواهند گرفت.
اول اینکه دوربین عکاسی فقط فول فریم نیست.آن عزیزانی که به شما فرموده اند که چون این دوربین ها کراپ دار هستند پس حرفه ای نیستند قدری در گذشته عکاسی سیر می کنند و زیاد به روز نیستند.
این روز ها بدنه های کراپ دار ارزشمند و حرفه ای بسیار تولید می شود.حتی بعضی از برند ها اصولا دوربین فول فریم ندارند.
اگر فول فریم ها حرفه ای باشند پس دوربین های قطع متوسط و یا لارج فرمت را چه بنامیم؟
اصولا قطع فریم نشان دهنده حرفه ای بودن و یا آماتوری بودن یک بدنه نیست.
با قسمت اول فرمایشات شما موافقم.اما با اینکه هر کسی نهایتا باید به سمت فول فریم برود کاملا مخالفم.اصولا نیازی نیست که حتما یک عکاس دوربین فول فریم داشته باشد که مثلا پیشرفت کند و باز هم اصولا بسیاری از عکاسان حرفه هستند که با داشتن تمام امکانات مالی و حرفه ای باز هم نیازی به دوربین فول فریم ندارند.اصولا این جو فول فریم مربوط به کسانی است که ابزار باز هستند تا عکاس حرفه ای و یا هنرمند.کد:اما نکته دومی که به من گفتند ! با تفاوت هزینه ای که برای این دو می پردازید میتونید پولتون رو روی لنزی که می خواید بخرید بذارید تا برای 6-7 سال یک لنز خوب برای بادی فول فریم آیندتون داشته باشید، باز هم بسته به شرایط شما باید تصمیم گرفت
در مورد نویز 50دی نظر خاصی ندارم اما نظر فروشندگان چه در ایران ( تهران یا علی آباد کتول فرقی ندارد ) چه در خارج از ایران ( لوس آنجلس و یا توکیو و یا کابل ) باز هم فرقی ندارد زیاد معتبر نیست و نمی تواند مرجع مناسبی باشد
سلام کاوه جاننقل قول:
دوست عزیزم...
برای اینکه قدری با هم بیشتر آشنا شویم عرض می کنم که سعی کنید فقط به خوانده ها و یافته ها و شنیده های خود استناد نکنید.
متاسفانه و یا خوشبختانه در این فروم مقداری دوستان نکته بین هستند و فورا از کوچکترین اظهارات که قدری مرجعیت ندارند ایراد خواهند گرفت.
اول اینکه دوربین عکاسی فقط فول فریم نیست.آن عزیزانی که به شما فرموده اند که چون این دوربین ها کراپ دار هستند پس حرفه ای نیستند قدری در گذشته عکاسی سیر می کنند و زیاد به روز نیستند.
این روز ها بدنه های کراپ دار ارزشمند و حرفه ای بسیار تولید می شود.حتی بعضی از برند ها اصولا دوربین فول فریم ندارند.
اگر فول فریم ها حرفه ای باشند پس دوربین های قطع متوسط و یا لارج فرمت را چه بنامیم؟
اصولا قطع فریم نشان دهنده حرفه ای بودن و یا آماتوری بودن یک بدنه نیست.
بسیار خوشحالم از آشنایی شما، شما کاملا درست می گویید، من تازه عضو سایت شدم و مطمئنا زمانی لازم هست تا با این سایت و جو و محیط اون اشنا بشم، متاسفانه همیشه در فروم های ایرانی هر کسی دوست داره از فرد دیگری ایراد بگیرد ( به هیچ عنوان منظورم انتقاد خوب شما از حرفهای من نیست ) امیدوارم که بتونم جواب منطقی بشما بدهم و در غیر اینصورت من رو ببخشید :)
درست است که بدنه کاملا حرفه ایست، اما شما میدانید که کسی که 53 سال عکاسی کرده بجز فول فریم دوربین دیگری رو بحساب دوربین حرفه ای نگاه نمی کنه، بنده تنها نظر ایشون رو منتقل کردم و قبول دارم که کراپ دارها بسیار حرفه ای شده اند، اما باز هم شما میدانید که نهایتا فول فریم نمی شوند، من حدود 7 ساعت تفاوت های ریز به ریز 50D رو با 40D خوندم و 3 ساعت تمام هردو اونهارو آزمایش کردم بعد از اون شروع به نوشتن تفاوت هاشون حتی در منو ها کردم که اونهم بسیار طول کشید و از حرفهای بی پایه و اساس هم مثل شما اصلا خوشم نمی آید
متاسفانه این نظر شخصی من هست که بالاخره بعد از چند سال کسی که به عکاسی خیلی علاقه منده یا در این زمینه کار می کنه باید دنبال فول فریم بره و برای نظر شخصی شما هم کاملا احترام قائل هستمنقل قول:
با قسمت اول فرمایشات شما موافقم.اما با اینکه هر کسی نهایتا باید به سمت فول فریم برود کاملا مخالفم.اصولا نیازی نیست که حتما یک عکاس دوربین فول فریم داشته باشد که مثلا پیشرفت کند و باز هم اصولا بسیاری از عکاسان حرفه هستند که با داشتن تمام امکانات مالی و حرفه ای باز هم نیازی به دوربین فول فریم ندارند.اصولا این جو فول فریم مربوط به کسانی است که ابزار باز هستند تا عکاس حرفه ای و یا هنرمند.
در مورد نویز 50دی نظر خاصی ندارم اما نظر فروشندگان چه در ایران ( تهران یا علی آباد کتول فرقی ندارد ) چه در خارج از ایران ( لوس آنجلس و یا توکیو و یا کابل ) باز هم فرقی ندارد زیاد معتبر نیست و نمی تواند مرجع مناسبی باشد
راستش کمی سخت بود که بدنبال لینکها بگردم، البته که هرکسی با یک جستجو ساده در گوگل میتونه همه چیز رو پیدا کنه ولی اگر شما لینک می خواهید به روی چشم، ببینید که من حرف بی پایه و اساس نمیزنم :)
http://www.cameralabs.com/reviews/Ca...0D/noise.shtml
نتیجه تست خود من هم فکر کنم در کامپیوترم باشه، اگر خواستید دستور بفرمایید تا ارسال کنم
واقعا بخاطر نکته بینی شما متشکرم
با سپاس فرآوان
حوشحالم که یک عضو خوب دیگر به اعضا این سایت وزین اضافه شده است.
در مورد اینکه یقینا باید فول فریم داشت تا حرفه ای شد مثال نقض بسیار است.مثل عکاسان ورزشی ، عکاسان خبری ، عکاسان حیات وحش و ... این عزیزان اکثرا فقط به دوربین های کراپ دار فکر میکنند و کمتر به فکر فول فریم ها هستند.
مثلا دوربین های Canon 1D MK III و یا Nikon D2x با اینکه دوربین های بسیار بسیار حرفه ای و گران قیمتی هستند هر دو کراپ دار تولید می شوند ، علت عدم نیاز مخاطب است.مخاطب این دوربین ها دوست دارند مثلا با 20 فریم در ثانیه عکاسی کنند تا مثلا عمق میدان تصویرشان زیبا باشد و ....
دوربین های فوق هم از نظر بدنه و هم از نظر امکانات و هم از نظر قیمت جز حرفه ای ترین دوربین های DSLR هستند.
در مورد نویز 50دی عرض کردم که نظری ندارم چون اگر عرض می کردم که نویزی تر است باید می نشستیم و توضیح می دادیم که چرا؟
و چون پیش تر از این بسیار در مورد نویز این دوربین و دوربین های مشابه بحث شده است ( کلا بحث نویز در این فروم نیمی از بحث ها را شامل می شود و نهایتا همه به نویز می رسند:redface:) و جای آن اینجا نبود نخواستم که بحث را از موضوع خارج کنم.
اصولا با مراجع و رفرنس های معتبر بسیار راحت هستم.
برای نمونه در مورد نویز 50دی در سایت DPreview آنقدر بحث بالا گرفته که کل تست های این سایت از نظر کاربران زیر سوال رفته ( بعضی ها زیادی نویز را می بینید و برایشان مهم است ) خلاصه اینکه در مورد نویز باز هم نظر خاصی ندارم نه نویز این دوربین را بالا می دانم و نه پایین.دوربین خوبی است.
این رفرنس شما به همراه تعداد زیاد دیگری رفرنس به این موضوع اشاراتی دارند .
سخن بنده در مورد بحث نویز این بود که زیاد به فروشندگان توجه نکنید و بیشتر به سایت ها و مقالات علمی توجه کنید که خدا را شکر شما نیز اینچنین کردید .
خوشحال میشم اگر دلیل این مسئله را از دید شما بشنومنقل قول:
متاسفانه این نظر شخصی من هست که بالاخره بعد از چند سال کسی که به عکاسی خیلی علاقه منده یا در این زمینه کار می کنه باید دنبال فول فریم بره و برای نظر شخصی شما هم کاملا احترام قائل هستم
با سلام
من با تحقیقاتی که کردم به این نتایج رسیدم نظر شما چیه؟ (کل بودجه من 2500 هستش)
canon 50d +24-105------ 2400
canon 50d +18-200 ------ 2000
canon 50d +17-70 sigma +10-20 sigma ------ 2200
canon 50d +24-105 +10-20 sigma ------- 2900 (10-20 رو بعدا میخرم)
canon 40d +24-105 +10-20 sigma ------ 2500
با سلاممن ترکیب 50ِdبا105-24وسیگما 20-10را پیشنهاد میدم.به نظرم 50دی برای کسی که برای بار اول دوربین می خره ارزش خریدن داره .تفاوت هائی که با 40دی داره به اندازه تفاوت قیمتش هستنقل قول:
من با تحقیقاتی که کردم به این نتایج رسیدم نظر شما چیه؟ (کل بودجه من 2500 هستش)
canon 50d +24-105------ 2400
canon 50d +18-200 ------ 2000
canon 50d +17-70 sigma +10-20 sigma ------ 2200
canon 50d +24-105 +10-20 sigma ------- 2900 (10-20 رو بعدا میخرم)
canon 40d +24-105 +10-20 sigma ------ 2500
با سلام خدمت اساتید گرامی
من بالاخره تصمیم قطعی به خرید canon 40d +24-105 +10-20 sigma ------ 2500
گرفتم.
البته باتشکر ازهمه دوستانی که من را در این سایت راهنمایی کردندبدون کمک شما مطمئنا اتنخاب خوبی نمی تونستم بکنم خیلی خیلی ممنون
برای تجهیزات جانبی هم به کمک شما نیاز دارم
کارت حافظه کامپکت نمیدونم sandisk II یا III و یا TRANSCNED کدام رو بخرم و می خواهم 16G باشه
فلاش هم خیلی فکر می کنم لازمم باشه ولی نمدونم چی بخرم
یک سه پایه خوب هم برام معرفی کنید
کیف نانیو پرو مدل U220 یا TANGO خوشم اومده
درکل 600 هزار تومان برای اینها می خواهم هزینه کنم .
سلام
به نظر من دو مموری 8 گیگ بگیرید
مموری sandisk III بسیار سرعت بالایی داره اما بسیار گرونه ولی ترنسند مموری خوبیه و معمولا مشکلی ازش گزارش نشده و قیمت مناسبی هم داره
کیف نانیو پرو مدل U220 کیف بزرگ و سنگینیه ، مدل U120 کوچکتر و بهتره اما باز هم سنگینه
لوپرو کیف های خوبی داره که سبک تر هستند می تونید به سایت محصولات لوپرو برید و تمام مشخصات کیف ها رو به همراه وزن و نوع و تعداد وسایلی که در آن می توان قرار داد مشاهده کنید
لینک سایت محصولات لوپرو ، نانیو پرو ، کیس لاجیک :
http://products.lowepro.com/
www.naneupro.com
www.caselogic.com
دوست من برای همه سوال های شما در مورد سه پایه و مموری و کیف و... تایپیک جداگانه وجود دارد.بهتر است اول اون ها را بخوانید و سپس در هر مورد که خواستین جدا جدا سوال بفرمایید که دوستان تجربه هاشون رو در اختیار شما بگذارند.ممنونم
با تشکر از دوستان
من در مورد آنها توی تاپیک جستجو کرده بودم
مثلا برای فلاش اینجوری فهمیدم که فلاش های کنن با خود کنن بهتر سازگارند و فلاش های سیگما سختر جا میفتن. فلاش کنن 430x II فکر می کنم فلاش خوبی باشه البته نمی دونم که برای عکاسی معماری (ابنیه های تاریخی)جواب من رو میده یا باید 580X II رو بگیرم.
با تشکر