لطفا بيشتر توضيح بدهيد.من قيمت هارو كه مي بينم اصلا كمتر نيست.
در مورد live view هم منظورتون رو متوجه نمي شم
با سپاس
Printable View
لطفا بيشتر توضيح بدهيد.من قيمت هارو كه مي بينم اصلا كمتر نيست.
در مورد live view هم منظورتون رو متوجه نمي شم
با سپاس
[QUOTE=K_NMT;149201]دوست عزيز
قابليتهاي Live View در اين دو برند و در اين رده مورد نظر شما، اختلافاتي دارد كه شما به مهمترينشان اشاره كرديد...يعني Mirror Lock up يا همان MLU.
به طور خلاصه در D90 شما امكان استفاده از MLU رو همزمان در مورد Live View نداريد و براي اين كار بايد ابتدا از LV خارج شويد...كاربرد قابليت مذكور، خصوصا در عكاسي ماكرو است.
با درود بر همه عزيزان.
و ضمن تشكر از آقاي كيوان نعمت الهي.
چون من از آنالوگ (canon eos 3000n) استفاده ميكنم با امكانات و تفاوت تكنولوژي هاي بكار رفته در دوربين هاي ديجيتال آشنا نيستم خواهشا اختلافات live view در دو دوربين را توضيح دهيد..
Mirror Lock up در عكاسي ماكرو كاربرد دارد يعني چه؟
آيا هيستوگرام زنده در هر دو موجود است؟
آيا مثل دوربينهاي كامپكت تاثير همه تنظيمات انجام شده(سرعت شاتر.اندازه ديافراگم.iso و....) را ميتوان در live view هر دو ديد؟
آيا live view ما را نگاه كردن از ويزور را مثل دوربينهاي كامپكت به طور 100% بي نياز ميكند؟وميتوان فقط از LCD استفاده كرد؟
دوستان محبت كنند تفاوت live view دو بدنه را به تفصيل توضيح دهيد.
با سپاس فراوان.
فرزام.
درباره mirror lock-up
http://blog.ehsanabbasi.com/tag/mirror-lock-up/
[QUOTE=ali_farzam;149426] دوست من
لطفا لينكي رو كه دادم مطالعه كنيد...جواب سوالاتتون رو در مورد اختلافات MLU دو سيستم كاملا دريافت مي كنيد
اكثر سوالات شما مربوط به سيستمهاي ديجيتال مي شن...نه مقايسه اين دو دوربين
مثلا وقتي شما در مورد كاربرد MLU اطلاعات كاملي نداريد فرقي نمي كند كه اين بدنه ها در اين زمينه اختلاف داشته باشند
لطفا خودتان بيشتر مطالعه كنيد
موفق باشيد
سلام دوستان عزیز
من در خرید بدنه بین این دو مدل گیر کردم
ایزو در شرایط نوری کم برای من خیلی مهمه و میدونم که d90 رفتار نویزی بهتری در شرایط یکسان نسبت به 50dداره از طرفی از اونجایی که کار خبری میکنم بدنه محکم برام خیلی مهمه
جنس بدنه فعلی من خیلی خیلی ضعیف تر از بدنه d90 هست و در این مدت دو سال که ازش استفاده کردم با اینکه همیشه در شرایط سخت بودم هیچ مشکلی پیدا نکرده
گردو خاک و عکاسی زیر باران و در محیط های مه غلیظ از دیگر مشکلاتی هست که با بدنه فعلی دارم و مجبورم قبل رفتن به محل عکاسی دوربین رو عایق بندی بکنم که با خریدن 50d این مشکل رو نخواهم داشت
از آرگونومی بدنه و ترکیب دکمه های 50d هم خیلی خوشم میاد
و سرعت عکاسی پیاپی در کنن ...
اینها بخشی از درگیری های ذهنی من در انتخاب بدنه بود
لنز انتخابی من از اونجایی که نمی تونم دایم لنز رو عوض کنم 18-200 هست که شنیدم عملکرد نیکون در همه حالت بهتر از کنن هست
در کل ایزو بهتر و لنز کفه ترازو رو به طرف d90 سنگین میکنه
از دوستان میخواستم بنده رو از این بلا تکلیفی دربیارن واقعا بین این دو بدنه گیر کردم
ببین دوست عزیز به نظرم شما تصویمت رو یه جورائی گرفتی !! من خودم دی 90 دارم و خیلی راضیم اما به نظرم شما همون 50 دی رو بگیری بهتره به چند دلیل :
- کیفیت بالایی در کار خبری عموما نیاز نیست پس از لحاظ لنز تفاوت اپتیکی 18-200 های نیکون و کنون ( اگر البته تفاوتی داشته باشیند که گمان نکنم ) اصلا به حساب نمی آید .
- ایزوی بالاتر 50 دی درسته نویزی است اما باز بهتر از نبود آن است و برای یک کار خبری و چاپ در ابعاد کوچیک بسیار مناسب و عالی و کاربردی است .
- تفاوت نویزی چندانی دی90 با 50 دی نداره البته داره ولی آنقدر زیاد نیست که بخواد برای یک خبرنگار مشکل ساز باشه .
- به شخصه تا به حال مشکلی با دی 90 از نظر سیلینگ بدنه و ... نداشتم حتی افتادن روی سرامیک از ارتفاع حدود 1 تا 1و نیم متری !!! و عکاسی در کویر و دل شنها ( جالب اینجاست که دوربین دوستم پس از عکاسی دچار داست روی سنسور شد ( دوربین کنون 50 دی با لنز 18-200 بود ) اما سنسور دوربین من هنوز تمیزه !!!
در کل بدنه کنون تا حدودی قوی تر از نیکون است اما این تفاوت در کوتاه مدت (مثلا تا ده سال ) اصلا قابل لمس نیست .
یه توصیه هم دارم اونم اینه که یه خورده راجع به نیازهای آینده تون بیشتر فکر کنید (چه لنزی نیاز دارید و ... ) این میتونه جواب خیلی از سوالات شما رو بده .
امیدوارم زودتر انتخابتون رو انجام بدید و از عکاسی لذت ببرید .
دوست عزیز ممنون از راهنماییت :::happy:::
شما در ظاهر کنن را پیشنهتد دادی اما من از صحبتهای شما اینجوری برداشت کردم که با نیکون موافق هستید :think:;
کمی راهنماییتون گمراه کننده بود
در رابطه با عکاسی خبری و چاپ در روزنامه و ... خلاصه ما هم آدمیم و دل داریم قرار نیست که همیشه عکسها در همون اندازه ارائه بشن هر از چندگاهی نمایشگاهی میزنیم که شاید قطع عکسها به 50.70 هم برسه البته این نکته رو فراموش کردم که بگم بنده عکاسی مستند و اجتماعی هم میکنم
راستی یادم رفت عید رو تبریک بگم (سال نو مبارک)
سلام دوستان
آقا من دیروز این نمایشگاه مصلی رو رفتم. جدا از این که حالا چقدر مذخرف بود و اینا. فرصت کردم اونجا یه 50 دی و دی 90 رو دستم بگیرم. تو نگاه اول متوجه تفاوت بدنه این دو شدم. دی 90 بدنه ضعیف و پلاستیک فرم ولی سبک و جمع و جوری داره ولی 50 دی نه.
حالا من کاری به اینا ندارم. سوال من اینه که وقتی دیروز از چشمی این دو نگاه کردم به نظرم چشمی (viewfinder) دی90 خیلی تاریک و ناواضح بود. نسبت به 50دی که خیلی شفاف و روشن نشون میداد. من دی5000 که اونجا بود رو هم امتحان کردم ولی بازهم همینطور نشون میداد. میخواستم ببینم همچین چیزی درسته یا من اشتباه میکنم؟ :think:;
سلام
در باره ویو فایندر دو مورد عرض کنم اول این که یک حلقه تنظیم خیلی کوچک کنارش هست که با چرخاندن آن ویو فایندر واضح و تار میشه که برای اینه که که با نمره چشمتون کالیبره بشه دوم باز ترین دیافراگم لنز مورد استفاده هستش این تاریک بودن ناشی از این مورده مثلا من وقتی لنز 50 f1.4 روی دوربینمه ویوفایندر چند استاپ نورانی تر از وقتیه که لنز 18 200 f3.5 روشه . اینو باید در نظر گرفت من چیز دیگری به ذهنم نمیرسه .
بله اینو میدونم. هر دو لنزکیت خودشون که واسه نیکون 18-105 و کنون 18-200 هستش روشون بسته شده بود که هر دو حداکثر دیاف براری دارن. بیشتر منظورم تاریکتر بودن ویوفایندر نیکون نسبت به کنون بود. گفتم شاید تنظیمی باشه که بشه اون رو اصلاح کرد. یا اینکه همه نیکونها همین شکل هستن؟
اینم بگم که من خودم شدیدا دنبال دی90 بودم واسه خریدن ولی از دیروز که اینو دیدم یکمی الان مردد شدم واسه خریدنش :confused:
خوپ اگر اینگونه بوده و شرایط یکسان این موضوع خیلی خوبی برای بحث میتونه باشه من مشتاقم دوستانی که تجربه کار با هر دو بدنه را داشتند نظر بدهند چون این موضوع چیزی نیست که روی کاغذ و با خوانده دیدگاه ها و مشاهدات سایتها بهش رسید . من خوشحال میشم تجارب مابقی دوستان را در باره این مورد به نظر من خیلی مهم رو بدونم .
یه سوالی هم که خیلی در ارتباط با این مقایسه نیست. نیکون هنوز به تولید لنزهایی که موتور اتوفوکوس ندارن ادامه میده؟[/QUOTE]
باسلام خدمت دوستان
من در حال تحقيق براي خريد دوربين اس ال آر هستم و مي تونم بگم كه تقريباً به دي 90 نيكون گرايش پيدا كردم ولي موضوع بالا رو متوجه نميشم
اگر دوستان توضيح بيشتري بدن ممنون مي شم
يعني d90 نيكون با لنز 18-105 كيتش فاقد اتوفكوس هست ؟؟
باسلام خدمت دوستان
من در حال تحقيق براي خريد دوربين اس ال آر هستم و مي تونم بگم كه تقريباً به دي 90 نيكون گرايش پيدا كردم ولي موضوع بالا رو متوجه نميشم
اگر دوستان توضيح بيشتري بدن ممنون مي شم
يعني d90 نيكون با لنز 18-105 كيتش فاقد اتوفكوس هست ؟؟[/QUOTE]
------------------
با سلام
خیر اتوفوکوس داره،موضوع اینه که بعضی از دوربینهای slr خودشون موتوری برای به حرکت دراوردن رینگ فوکوس ندارند و این کار باید توسط موتور لنز انجام بشه.الان بیشتر دوربینهای slr این موتور رو دارند.
هيچ يك از دوربين هاي Canon موتور فوكوس ندارند و بنابر اين تمام لنزهاي EF و EFS برند Canon موتور فوكوس دارند (برخي عادي و برخي اولتراسونيك) ولي در برند نيكن، برخي لنزها و برخي دوربين ها موتور فوكوس دارند و برخي ندارند بنابر اين براي بدنه هاي رده پايين (مثل D40 و D60 و D3000 و ... ) كه موتور فوكوس ندارند بايد حتما از لنزهايي كه موتور فوكوس دارند و گرانتر هم هستند استفاده نمود.
سلام.
البته توجه داشته باشید که فرمایش آقا فرهاد به این معنی نیست که لنز های موتور دار نیکون قیمت های عجیب و غریبی داشته باشند. فقط در مقام مقایسه با لنز های بدون موتور قیمت بیشتری دارند اما در بسیاری از موارد لنز های موتور دار نیکون قیمتهایی کمتر از قیمت لنز های مشابه در برند کنن یا برند های دیگه دارند.
نیکون در سالهای اخیر هیچ لنز بدون فوکوسی رو معرفی نکرده و خط تولید لنز های بدون موتورش هم کم کم در حال متوقف شدن هستند و لنز های جایگزین هم همگی با موتور هستند. پس هیچ نگرانی از این بابت نداشته باشید. حتی در صورت استفاده از بدنه های سطح پایین مشکلی از این نظر نخواهید داشت.
ایرادی که سابق بر این بر نیکون وارد بود این بود که تنوع لنز های فول فریم و با قیمت پایینش خیلی کمه و قیمتهاشونم زیاده. اما نیکون بیکار ننشسته و در صدد رفع این مساله هم بر اومده و این خودش خبر خیلی خوبی برای عکاسان نیکونیه.
در مورد قیمت هم اگر که لنز های کنن ارزونتر هستند شاید یه دلیل اصلی این موضوع بر میکرده به قدیمی بودن اونها. الان با معرفی لنز 70-200 جدید کنن به خوبی میشه دید که لنز های کنن هم خیلی ارزون تر از نیکون نیستد.
یک حسن دیگر نیکون خصوصا در رده دوربین های کراپدار تنوع خیلی خوب لنز هاست. لنز هایی مثل 35مم اف 1.8 یا 85مم ماکرو یا 10.5مم فیش آی لنز هایی هستند که دیگر برندها از داشتن اونها محرومند. و شما اگه بخواین از برند کنن دوربین بخرید هزینه بیشتری باید برای داشتن لنز هایی شبیه اینهایی که گفتم پرداخت کنید.(البته کنن هم 60 ماکرو داره که فکر نمی کنم لرزش گیر داشته باشه)
D90 رو توصیه میکنم . (مگر اینکه بخواین لنز های سوپر تله چندین میلیونی استفاده کنید که در اون صورت کنن انتخاب مناسب تری خواهد بود)
[QUOTE=nima68;161839]ممنون میشم اگه یکی جواب ما رو هم بده...[/QU
سلام یکی از دوستان این امتحان رو امروز در نمایشگاه انجام داده و طبق گفته ایشون فرقی ندارند.
سلام دوستان .
یه سوالی برای من پیش اومده . می خواستم بدونم نظر شما در این باره که 50D تصویرش کدر تر از D90 هست چیه ؟
به نظر من D90 تصویرش شیشه ای تر و واضح تر هست . من می خوام بخرم اما واقعا بین این دو گیر کردم . تورو خدا با منطق جواب بدین .
باتشکر احسان
سلام.با صحبت های جناب ابراهیمی موافقم اما این پست شاید اگر توسط یک تازه کار مانند من خوانده شود
این تصور به وجود بیاید که لنزهای نیکون ارزانتر هستند و فقط زمانی که میخواهیم 600 مم بخریم برویم سراغ کنن:biggrin:
فارغ از هر نوع بحث منسوخ برندی,کنن در کنار دوربین های ارزان Entry Level لنزهایی هم برای این رده دارد:
18-55
55-250
17-85
28-135
...
لنزهای فیکس ارزانی هم هستند که متاسفانه در ایران کمی سخت پیدا میشوند(24-28و...)
و تنوع در 5 مدل 70-200.من مدل اف4 بدون آی اس را داشتم و کیفیت خیلی خوبی داشت.موقع خرید هم بیشتر
از 800 نداشتم.اگر نیکون بودم باید تا رسیدن به 70-200 ارزشمند نیکون صبر میکردم و شاید به این زودی ها
نمیرسیدم...
و اگر قدیمی بودن لنزها ملاک کیفیت باشد 100-400 با این قیمت و کیفیت در نیکون
مشابهی دارد؟
دی90 به همراه 18-105 واقعا ترکیب خوب و مناسبی در مقایسه با قیمت است.هم قیمت بادی 50دی.نظر من هم دی90 است.
عرض خاصی ندارم فقط حیف است لذت عکاسی صرف انتخاب و سردرگمی برندهایی شود که فرق چندانی ندارند.
آف:حیف برخی اساتید است;)که عمری پرچمدار برندی بوده اند امروزه دانگرید کرده و از 40دی به جای دی 300 اس
به سمت امثال 90دی بروند:biggrin::::shame on you:::
ارادتمند همه ی اساتید
درود
ببینید دوست عزیز
در نسل جدید دوربین ها امکان عکاسی Raw وجود دارد در مورد فرمت Raw مطالعه بفرمایید . با وجود چنین امکانی بسیار جذابی دیگر اینکه بگویم خروجی این دوربین این طوره یا اون طوره بی معنی شده چون همه چیز به شما و خروجی گرفتن شما بستگی خواهد داشت. این فرق های که شما در این دو بدنه تا به این لحظه دیده اید صحیح نیستند.
به خودتان نگاه کنید چه انتظاری از دوربینان دارید برای چه نوع عکاسی لازمش دارید علاقه و زمینه عکاسی شما ، و در نهایت فرق اصلی این دو بدنه سیلینگ است یعنی اگر فکر میکنید ممکنه در جاهایی که بارونی هست زیر بارون پیش بیاد که مرتبا عکاسی کنید یا جاهای پر گرد و غبار امتیاز با 50D خواهد بود. اگر نه D90 با لنز بسیار جذابش گزینه ای وسوسه انگیز تری خواهد بود.
موفق باشید
انوش
تشکر می کنم از تمام دوستانی که پاسخ بنده را دادند .
والا هدفم از عکاسی لذت هست و بیشتر از عکاسی طبیعت و پرتره خوشم میاد . والا من تازه شروع کردم اما پدرم قبلا عکاسی در سطح حرفه ای داشته .
ببینید دوستان تو تمام سایت ها تمام عکس هایی که از 50D می بینیم می شه گفت 90% اونا تصاویر کدری دارن و حالت شارپنس بالایی ندارند که باعث قشنگی تصویر می شه . در عوض عکسهایی که از D90 عادم می بینه می شه گفت عالی تر از 50D هست . دیروز تو نمایشگاه دو دوربین D80 و 500D رو با یه شرایط و یه تنظیم و یه سوژه ثابت مقایسه کردیم که متاسفانه یا خوشبختانه 500D برنده شد . D80 تصویری با کنتراست پایین و کم نور داشت اما 500D واقعا کیفیت نور و کنتراست بالاتری داشت .
از اینجا نمی دونم چرا 50D که باید از 500D بهتر باشه ضعیف تر هست و یه جورایی می شه گفت D90 بهتره .
در آخر هم من زیاد از بحث هایی که در تاپیک ها شده راضی نبودم چون دوستان اکثرا با تاصب و ترفدارانه از دوربین هایی که دارند حرف زدن .
باتشکر احسان
شما نثر غریبی دارید.
اینکه آدم از یک دوربین یا خروجی راضی باشه تا حدی شخصیه. در عین حال علاوه بر شخصی بودن این موضوع یک سری هم به سایتهای ریویو بزنید تا نظر حرفه ای تر ها راهم ببینید. و با یک عکسی که خودتان دز نمایشگاه گرفتید و در ال سی دی دوربین بررسی کردید به قاضی نروید.
از نظر من 50 دی و 500 دی از نظر خروجی تفاوتی ندارند.
در آخر اصلا بچه های این سایت تعصبی و طرفداری از برند خاصی ندارند ( این رو بی تعارف و صمیمانه می گویم ).
دوست عزیز تشکر بابت پاسخ خوب و کاملتون .
دوست عزیز نظر شما بین 50D و D90 چیه ؟ نکاتی رو که بنده ذکر کردم از نظر شما درست هستند یا خیر ؟ آیا شما به این موضوع تاحالا توجه کردین که دوربین 50دی و دی 90 از نظر شارپنس بودن با هم یکسان نیستند و می شه گفت دی 90 بهتر هست ؟
در ضمن دیروز جلوی خودمون یه دی90 تو نیکونگار سوخت !!! دست خودشون ...
باتشکر احسان
من همونطور که گفتم از آماتور ترینها هستم ، نظر منو اصلا مبنای تصمیم گیری قرار ندید،
50 دی 15 مگاپیکسل است و دی90 12 ، چرا این فاکتور رو جزو برتری های 50 دی نمینویسید ؟
در کل این دو ترند فرق چندانی به هیچ عنوان ندارند اما! اما شما برای تهیه لوازم جانبی از جمله لنز و فلاش و گریپ و ... په در حالت نو چه دسته دوم کمتر دچار دردسر میشوید. اگر کنن بخرید.
این تفاوتِ جزئی، معیاری پایه برای انتخاب نیست!نقل قول:
50 دی 15 مگاپیکسل است و دی90 12 ، چرا این فاکتور رو جزو برتری های 50 دی نمینویسید ؟
اگر بعد از بررسی همه موارد مهم و تأثیرگذار باز هم دودلی وجود داشت و فقط یک نکته (آنهم از جنس شیر یا خط) باقی مانده بود باید این مورد را دخیل کرد.
با سلام.
ببینید دوست عزیز شارپنس یه تصویر قبل از اینکه به بدنه دوربین مربوط بشه با لنز ارتباط مستقیم داره.حالا نمی دونم شما این دو دوربین رو چطوری تست کردین و به این نتیجه رسیدین.همانطور که دوستان فرمودند خروجی دوربینهای امروزی انقدرها هم با هم تفاوت نداره که شما با یه تست تو نمایشگاه و یا جای دیگه متوجه اون شوید.هر دو دوربین که شما گفتین دوربینهایی هستند که امتحان خودشونو دست اساتید امر پس دادن.شما اگه میخواهید از بین این دو انتخاب کنید به این نکته توجه داشته باشید که با کدام بدنه راحت تر هستید و مطمئن باشید که در صورت فراگیری اصول عکاسی دیجیتال شما خواهید توانست از هر دو بدنه خروجی دلخواه را کسب کنید.
پ.ن.شما در پست قبلی فرودین که اعضای این سایت تعصب برندی دارن.
در این مورد عرض کنم کسی که به یک کاری مشغول هست یکی از شرط های موفقیتش اینه که به ابزاری که باهاش کار میکنه اطمینان داشته باشه و باهاشون راحت باشه.توی عکاسی هم همینطوره .برای مثال منی که میخوام عکاسی کنم باید هنگام خرید دوربینی بخرم که از هر حیث نیازهای منو جوابگو باشه.در این میان من باید برندی که می خوام ازش خرید کنم رو با دقت انتخاب کنم به خاطر اینکه باید از این به بعد بیشتر تجهیزات مورد نیازمو از اون برند تهیه کنم که در این میان یه علاقه برندی بوجود میاد.ولی من تا بحال ندیدم که توی این فروم کسی از این علاقه برای عوض کردن نظر کسی برای خرید از یک برند عوض کرده باشه.بیشتر به خاطر راهنمایی هست.چون برای مثال منی که از برند کنون استفاده میکنم از این برند میتونم اطلاعات به شما بدم و از برند نیکون دوستانی که نیکون دارند و به هیچ عنوان نمیشه گفت تعصب برندی.
دوستان ببخشید که طولانی شد.
دوستان اون دو عکسی که گفتم تو نمایشگاه انداختیم :
Canon 500D 1:
http://serv6.enterupload.com/d2/i/00...dorz4vkx25.jpg
Nikon D80 1:
http://serv6.enterupload.com/d2/i/00...wqes202wbz.jpg
Canon 500D 2:
http://serv6.enterupload.com/d2/i/00...n59teqhtqb.jpg
Nikon D80 2:
http://serv6.enterupload.com/d2/i/00...ktm6i34ki1.jpg
باتشکر احسان
تشکر می کنم بابت جواب عالی و کاملتون . بله شما درست می فرمایید . والا ما که اول کار هستیم اما کسی که این تست رو انجام داد از استادان هنر عکاسی بودن البته تا اینجایی که بنده از ایشون خبر دارم .
پس اینطوری که هست من خودم به شخصی با کانون بیشتر راحتم .
در ضمن از اینکه نسبت به دوستان و کاربران این سایت بد قضاوت کردم و کمی بد صحبت کردم نهایت پوزش رو طلب می کنم . امیدوارم دوستان از لهن بد بنده ناراحت نشده باشند .
باتشکر احسان
عکسهای ارسالی شما را دیدم.. پیشنهاد میدهم دست نگهدارید و فعلا خرید نکنید.
نیاز هست در مدتی کوتاه روی یک سری از مفاهیم ارزیابی داشته باشید.
در غیر اینصورت اگر مایل هستید حتما خریدی انجام دهید. ببینید بین 50D + 500D+550D+D90 کدامیک بیشتر مورد پسندتان هست ( به لحاظ ظاهری )
50D به شما خیلی توصیه پذیر نیست روی موارد دیگر یک ارزیابی داشته باشید. سراغ D80 ترجیحا نروید بهتر است روی 90 مانور دهید
موفق باشید
تشکر می کنم از شما بابت پاسختون .
دوستان عزیز بابت اینکه بعضی از سوال های بنده خنده دار به نظر می رسه پوزش می خوام .
والا من خودم با 500D و 50D خیلی حال کردم .
در ضمن روی D90 به نظرم نسبت به کانون 50D و 500D نویز بیشتری داره .
می تونم بپرسم چرا می گین 50D برای بنده خوب نیست ؟
باتشکر احسان
کنترل رفتار این دوربین اندکی متفاوت تر با بقیه است. که ممکن است ابتدا به ساکن نتیجه مطلوبی در اختیار شما قرار ندهد . مضاف بر آنکه سرعت عکاسی پیاپی بدنه و یک سری موارد دیگر عملا بدرد نوع عکاسی شما ( که پیش تر اشاره کرده اید ) نخواهد خورد. و مواردی دیگر
بودجه را نفرمودید؟
فعلا در ابتدا با لنز تا 1200 .
نمی دونم الان داشتم سایت زیر رو بررسی می کردم که در این سایت عکس های D90 بهتر از 50D افتاده . هم شدت نور هم شارپنس .
http://www.digitalrev.com/en/side-by...5-article.html
باتشکر احسان
با این بودجه ممکن است D90 با لنز 105-18 مناسب باشد منتها حتما از نزدیک ارزیابی داشته باشید یا چشم انداز آینده در خرید لنزهای دیگر و لوازم جانبی را هم مد نظر بگیرید.
اگر از نزدیک دیدید و نظرتان جلب نشد یا هر یایی دیگر... شاید دوربین 550D با لنز کیت و تله زوم 250-55 ارزان قیمتی از کانن حدود 1300 برای شما تمام شود و ارزش بررسی داشته باشد یا همان لنز کیت و دوربین و خرید لنزهای دیگر در آینده.
در کل اگر ابتدای راه هستید نیاز هست اندکی هم خودتان در این زمینه تجربه کسب کنید ( کار با دوربین ها و آشنایی به یک سری موارد ) و سپس کسب تجربه و اشتراک اطلاعات با دوستان فروم تا خرید های بعدی با دقت بیشتری آنچه که نیاز شماست انجام شود.
موفق باشید
چطور به این نتیجه رسیدید؟
سریع نتیجه و تصمیم نگیرید؛ شرایط عکاسی اصلاً استاندارد و یکسان نبوده.
نگاهی به اگزیف دو عکس زیر از همان گالری بیاندازید. خروجی 50D مستقیم از دوربین و D90 از فتوشاپ است. روی 50D لنز 17-85 است که به وضوح لنز مناسبی برای ارزیابی عملکرد دوربین نیست (و همین بس عکسهایش به شارپی D90 نباشد!!!). بقیه موارد هم اختلاف فاحش دارند که شرایط تست در یک استاندارد واحد را رعایت نکردهاند.
http://persiagod.persiangig.com/akimg/DSC_0107.gifکد:http://www.digitalrev.com/images/features/nikon_d90_gallery/imgs/DSC_0107.JPG
کد:http://www.digitalrev.com/images/features/canon_eos_50d_gallery/imgs/IMG_0101.jpg
این تست فقط از لحاظ سوژه پر ملات بود!
سلام دوستان
من دیروز تو نمایشگاه حسابی دور زدم ولی این فقط باعث شد بیشتر به این نتیجه برسم که نیکون مارک جالبتری هست . به من پیشنهاد دادن که EOS 50 D یا EOS 7D بخرم و در غیر اینصورت D90 رو بدون لنز روش با 40000 تومان تخفیف بخرم و یه لنز خوب بگیرم بندازم روش یعنی لنز 18-105 رو نخرم و فقط بدنه رو بخرم و بعد لنز رو جدا بخرم .
نمی دونم نظر شما چی هست خیلی برام مهمه که اطلاعات شما دوستان رو هم بدونم
در ضمن دوستی نوشته بود که اگر می خواید در شرایط بارونی و غبار آلود عکاسی کنید بهتر ااست که از 50D استفاده کنید و این سوال برای من مطرح شد که اگر D90 داشته باشیم مگر نمی شود که در همان شرایط بارانی و غبار الود هم عکاسی کرد و این کمی برای من مبهم بود . و نکته دیگر اینکه دوستی فرموده بودند که اگر می خوای راحتتر لنز چه دست دوم چه آکبند گیرت بیاد مارک CANON این نیاز رو مرتفع می کنه می خواستم بدونم لنزهای نیکون دسترسی بهشون تا چه حد مشکل و یا گران هست .
من دانشجوی سال دوم رشته عکاسی هستم و در تمام زمینه های عکاسی از FASHION گرفته تا مستند کار می کنم .
چه دوربینی رو به من پیشنهاد می کنید ؟؟ در ضمن خیلی برام جالبه که بدونم توی نمایشگاه خرید کردن کار عاقلانه ای هست یا نه چون فکر کنم کم کم 40000 تومان تخفیف نمایشگاهی برخی کالاها داشتند . در این مورد هم راهنمایی بفرمایید .
خیلی سوال کردم عذر خواهی
تشکر
شما اگه بگی چقدر هزینه کنی، آیا ابعاد و سنگینی دوربین برات مهم هست بهتر میشه نظر داد.
اما با توجه به اینکه گفته بودید دانشجوی عکاسی هستید و همه نوع عکاسی هم می کنید چه فشن و چه مستند من که توصیه می کنم از کنون 7D و از نیکون D300s رو به دنبالش برید( اگه براتون وزنش مسئله ای نیست.)
دوربین های 50D و 7D بدنه فلزی دارند . 50D فکر کنم کمی سیلینگ شده است ولی نه کامل، 7D سیلینگ تقریبا کاملی داره و در مقابل رطوبت مثلا تو بارون و یا گرد و خاک مقاوم هست.
D90 بدنه فلزی نداره و سیلینگ هم نداره به همین دلیل در شرایط گرد و خاک و یا رطوبت توصیه شده که نخرید.اما در مقابل بدنه سبک تری داره.
اما در نیکون D300s به لحاظ بدنه شرایط بدنه 7D رو داره.
D300s و 7D امکانات حرفه ای تری رو مثل سیستم فوکوسشون در اختیار شما قرار می دن. 50D هم در رده ای بین این دو و D90 قرار می گیره ، اما این دوربین یکم نویزش از سه دوربین دیگه بیشتره.
خلاصه اینکه توصیه من این هست که انتخابتون رو بین 7D و D300s انجام بدید، بین این دو هم 7D جدیدتره ،عمده مزیت مشخصش، 18 مگاپیکسلی بودنش در مقابل 12 مگاپیکسل D300s و امکان فیلمبرداری بهترش هست . البته مطالب زیادی تو همین تالار گفتگو راجع به این مقایسه این دو هست.
می تونید سایت Imaging-resource سری بزنید نمونه عکسهای این دو رو مقایسه کنید. Dpreview هم اطلاعات کافی و کاملی در مورد این دو داره.
درود
با دیدن عکاس های بالا اولین چیزی که به نظرم رسید این نکته بود که کسی که این عکس ها رو گرفته با عنوان مقایسه، هیچ اطلاعاتی از عکاسی نداشته. این دوربینها تنظیماتشون با هم فرق داشته. دو عکس اول تنظیمات تراز سفیدی آنها با هم فرق دارد و در D80 بخاطر همین موضوع رنگ ها ته رنگ سبز دارد. و دست عکاس هم لرزیده و عکس سافت شده ! بگذریم که کادرش همه شدیدا کجه !
در مقایسه دوم تفاوت تنظیمات انجام شده قبل از عکاسی شدیدا نمایان است عکسها تفاوتهای فاحشی از نوری دارند. این ها هیچ کدام به دوربینها مربوط نیست به عکاس ناشی آنها مربوط است. یا اگر هم در مد اتو بوده باز هم اگر فقط با یک دوربین دوبار عکس میگرفتید با هم فرق داشتند چون بار دوم دوربین تنظیمات دیگری را لحاظ کرده
نکته اساسی تر از همه آنها که گفتم اصلا چرا D80 که یک دربین خوب قدیمی بوده و دیگر ساخته نمیشود و بجای آن D90 عرضه شده مورد نظر شما قرار گرفته و آنرا با 50D مقایسه میکنید؟!!!
من فکر میکنم ادامه این سوالات غلط و بی نتیجه و توضیحاتی پراکنده ای که که دوستان به این سوالات داده اند کافیت میکند. شما فقط باید مطالعه بفرمایید. به بخش مقالات سایت تشریف ببرید و جواب همه سوالات و نکاتی که برایتان مبهم است و باور های غلطی را که دارید بگرید: http://www.akkasee.com/articles/category/2/
و یا به صفحات قبلی تا پیکهایی که این دوربین ها با هم مقایسه شده تشریف ببیرید و سوالاتی را که قبلا پاسخ داده شده را مطالعه کنید.
بیاد داستانی افتادم: آن فیل که دریک اتاق تاریک بودن هر کسی میرفت در اتاق یک قسمتی از بدون او را لمس میکرد و وقتی بیرون میآمد اعلام میکرد که چه چیزی درون اتاق است . یک باد بزن است ( گوشهایش را لمس کرده) یک لوله است ( خرطومش را لمس کرده ) ...
این رویه جز سردر گمی بیشتر و در نهایت یک نتیجه گیری غیر واقعی چیزی در پی نخواهد داشت
این ایردای است که اغلب دوستانی تازه وارد میتوانند داشته باشند حق هم دارند چوت تجربه این در این مورد ندارند اما دوستان باید مسیر درست را با او رهنمون سازند نه پاسخ سوالات غلط او را.
یک نکنه من در مورد سیلیگ 50D اشتباه کرده بودم نمیدانم چرا کسی از دوستان اشتباه من را اصلاح نکرد.
دوربین 7d که از سیلسنگ بالایی برخوردار است. همینطور D300 و D300S اینها برای عکاسی که قرار است سفرهای طولانی در دل طبیعت داشته باشند در شرایط جوی مختلف، مناسب تر هستند چون برای چنین شرایطی ساخته شده اند. اما منظور این نیست که با دوبین های دیگر نمیتوانید در بیرون و طبیعت عکاسی کنید و اگر باران بارید فورا نابود میگردند.
موفق باشید
انوش
سلام
من خودم نیکون خیلی قبول دارم ولی در دی 90 یک مورد هست که منو خیلی به شک انداخته و ان هم مشکل error lens / f است که تا الان جواب منطقی ای در هیج سایتی ندیدم.
درود
در این مورد قبلا در صفحات قبلی تاپیک D90 به دفعات پاسخ داده شده تاپیک را مطالعه کنید تا متوجه اشتباه خود بشوید.
خواهش میکنم... خوب لنز های جدید نیکون همگی AF-S هستند یعنی برای اتوفکاس دارای موتور اولترا سونیک هستند اما در بعضی لنز هایی قدیمی که AF-S نیستند و AF هستند اگر بدنه موتور فوکاس نداشته باشد. با آن لنز خاص اتوفوکاس نخواهید داشت .فقط فوکاس دستی خواهد بود. خوب تا آنجایی که میدانم شما در حال بررسی D90 هستید که هم بدنه اش موتور برای فوکاس دارد و هم لنز Nikkor AF-S 18-105 VR همراه آن.
موفق باشید
انوش
آقا انوش ممنون بابت پاسختون .
من بازهم کمی گیج هستم . می خوام بدونم منظور از موتور فوکوس بدنه چیست ؟ مگه خود لنز موتور برای فوکوس نداره ؟ پس این موتور بدنه برای چه کاری می باشد .
در ضمن بنده می با تحقیقاتی که کردم به این نتیجه رسیدم که D5000 رو بخرم با یه لنز عالی . چون عکس های 5000D و D90 به دلیل یکی بودن مشخصات اصلی مثل سنسور و مگاپیکسل کل عکس های این دو دوربین مثل همگی هستن پس من برای شروع این دوربین رو انخاب کردم . اما می خواستم بدونم این بودن یا نبودن موتور فوکوس روی انتخاب لنز و کیفیت و ... تاثیر خاصی دارد و بنده را محدود می کند یا خیر ؟
باتشکر احسان
درود
موتور فوکاس روی بدنه برای لنز هایی گذاشته شده که موتور فوکاس ندارند. اگر چنین لنزهایی مجبور باشید تهیه کنید و فرضا بدنه موتور فوکاس نداشته بشد. در واقع فقط فوکاس دستی با آن لنز مورد نظر خواهید داشت. این لنز های قدیمی، که اتفاقا گاها خیلی هم کارا جذاب و ارزان هستند و در برخی مواقع شما هیچ گزینه ای به جز آنها نخواهید داشت. مثلا لنز جذاب Nikkor AF 85mm f1.8 . اما اگر قرار است که D5000 بخرید با لنز 18-105 قیمت آن خیلی نزدیک به قیمت D90 میشود که خودش آنرا دارد با این تفاوت که D5000 مواردی را از D90 کمتر دارد. موتور فوکاس را برای این مطلب پرسیدید؟!. این را هم بدانید که D5000 سیستم فلاش های محبوب نیکون که CLS باشد را هم ندارد در واقع سیستمی که به شما امکان میدهد با خرید یک یا هر تعداد فلاش نیکون بدون خرید وسیله دیگری و یا هزینه های اضافی از امکان وایرلس فلاشهای نیکون در حالت TTL بهره مند بشوید. و فلاش را هرکجای سوژه که خواستید بگذارید و انواع پلن های نورپردازی را داشته باشید. درست است که سنسور این دو دوربین دقیقا یکی است و کیفیت عکاسی آنها هم دقیقا یکی اما D5000 ورژن لیمیتد شده D90 است.
ببینید هر کدام از این مطالب بارها پرسیده شده و پاسخ داده شده. و من خودم با خواندن آنهاست که درس گرفتم.
در هر موردی که سوالی دارید به تاپیک آن مراجعه کنید فکر میکنم پرسش و پاسخ راجب به داشتن یا نداشتن موتور فوکاس در بدنه های نیکون و یا سیستم CLS فلاش های نیکون از حوصله دیگر دوستان خارج باشد
موفق باشید
انوش
واقعا تشکر می کنم آقا انوش از شما .
دیگه نمی دونم روم نمی شه سوال کنم .
می خواستم بدونم نظر شما در مورد سوختن سنسور D90 در هنگام فیلمبرداری یا در کل سوخنم سنسور در این مدل از دوربین . آخه تو نمایشگاه یکی جلوی خود ما سوخت و یکی دو تا از دوستان هم همینطور .
در کل بزرگترین دلیلی که ما از خرید D90 منصرف شدیم همین موضوع هست .
ممنون می شم که بهم دقیق بگین چون واقعا نمی خوام تو این مشکل بیفتم .
باتشکر احسان
درود
چنین اتفاقی برای هر دوربینی غیر ممکن نیست . اما چنین موضوعی این طور که شما بیان میکنید ، به عنوان مشخصه بارز D90 ها ببخشید خنده دار است. سوختن سنسور آنهم یک دوربین نو من در هیچ موردی در هیچ مدلی و برندی نشنیده ام چه برسد به D90 بیچاره :biggrin:
شاید اتفاقی که جلوی شما افتاد چیز دیگری بوده اما بهر حال خراب شدن یک وسیله برقی و الکترونیکی همچنان چیز غیر عادی نیست. در عقیده ایرانی ها اتومبیل بنز بهترین ماشین دنیاست حال اگر بهترین نباشد حداقل یکی از بهترین کیفیت ها را دارد وقتی شما به تعمیر گاه مرکزی آن برای کاری مراجعه کنید چه میبینید؟ کلی بنز خراب با اشکالات مختلف ، پس باید نتیجه گرفت بنز معیوب ترین اتومیبل دنیاست؟!
و فکر کنم این دیگر از شانس شما بوده که هم جلوی چشمتان یکی در نمایشگاه سوخت و هم مال یکی دوتا از دوستان!
موفق باشید
انوش
دوست عزیز ممنون بابت پاسختون .
من دروغی ندارم خدایی نکرده به شما بگم . چون دلیلی نداره . من می خوام خرید کنم و می خوام یه جنس ایده آل بگیرم . اگر خواستین می تونم شماره تلفن جوفتشون رو به شما بدم که شما حتی حظوری برین اونارو ببینید و دوربین هاشونم همینطور . . .
باتشکر احسان
ببخشید منظورتون از سوختن چیه؟یعنی دوربین براش چه اتفاقی افتاده؟بعد از اتفاق چطوری فهمیدن که سنسورش سوخته؟
والا دوست عزیز من خودم ندیدم اما هر دوتا از بچه های بعد از یه مددتی فیلمبرداری این اتفاق براشون افتاده و گفتن که سنسور سوخته . مثل اینکه به شرکت نمایندگی نشون دادن .
تویه نمایشگاهم وقتی این اتفاق تو نیکو نگار بود بنظرم افتاد یکی که اونجا بود عکاس هم بود گفت سنسورش سوخت . چون هم باطری عوض کردن و ... اما روشن نشد .
دیگه من به عنوان یه آماتور تازه کار نمی دونم قضیه چیه .
باتشکر احسان
چیزی که من راجع به این موضوع پیدا کردم اینه که محدودیت فیلمبرداری تا 5 دقیقه هست و حجم 2 گیگ.اگر سنور بیش از حد داغ بشه دوربین خاموش میشه.دمای محیط خیلی مهمه.سفارش شده که بعد از هر 5 دقیقه یه مقدار صبر کنید بعد مجدد شروع به فیلم برداری کنید.
سلام دوستان .
فکر می کنم بهتر باشه نظر خودم رو در رابطه با انتخاب D90 و 50D بگم .
با مقایسه هایی که با کمک دوستان و دو سایت Dpreview.com , imaging-resource.com انجام دادم به این نتیجه رسیدم که عکس های دوربین های کنون به غیر از دوربین های 1dو 5d و کلا دوربین های بالای 1500 عکس هایی گرم دارن و دوربین های بالای 1500 تصاویری با کتراست و شارپنس عالی دارن که واقعا می شه گفت محشر تر از محشره . اما در عوض دوربین های نیکون تصاویری سرد و زیبا دارن . با مقایسه عکسهای اصلی در سایت imaging-resource.com انجام دادم با فتوشاپ به این نتیجه رسیدم که دوربین 50D نویز بالایی دارد در عوض D90 نویز بسیار کمی . برای اثبات این تصویر شما می تونید دو عکس زیر رو باهم مقایسه کنید که در Iso6400 هستند . شما با مقایسه روی رنگ ها و مخصوصا روی رنگ لیوان به این شواهد می رسید .
عکس کانون :
http://75.126.132.154/PRODS/E50D/FUL...DhSLI06400.JPG
عکس نیکون :
http://75.126.132.154/PRODS/D90/FULLRES/D90hSLI6400.JPG
شما می تونید تمام عکس ها رو باهم مقایسه کنید .
البته در خیلی نقاط می شه گفت کانون سرتر بود اما به نظر من عکسی که واقعا عالی باشد و اون عکس شما رو راضی کنه عکس چیزی نیست به جز D90 .
باتشکر احسان
چون آينه نور خيز گشتي احسنت
چون اره به خلق تيز گشتي احسنت
در كفش اديبان جهان كردي پا
غوره نشده مويز گشتي احسنت
با درود.
در نيكون مركزي ميدان ولي عصر Nikon D90 + 18-200 VR II ديروز قيمت گرفتم 1630000
همچنين 50D+18-200 IS با گارانتي ايده آل قيمت گرفتم 1550000(هر دو لنز هر دو برند لنز كيت داخل جعبه بودند.)
با توجه به اينكه لنز نيكون VR II است:
به نظر دوستان D90 نيكون خروجي بهتري در مقايسه با 50D با لنز كيت 18-200 ندارد؟
با سپاس.
فرزام.
علی جان
بنده اگر بین این دو مورد مردد بودم، با هر کدام که راحتتر بودم و در دستانم بهتر جا میگرفت، همان را میخریدم.
خلاص
چقدر فرصت عکاسی که برای مقایسههای طولانیمدت و وسواسگونه از دست رفته...
به نظرم چند ماهه که شما هنوز جواب این سوال رو پیدا نکردید:think:;
و در جاهای مختلف به روش های مختلف این سوال رو پرسیدید که دوستان به همه ی سوالاتتون جواب دادن
دوست عزیز خروجی دوربین ارتباط بسیار بسیار بسیار مستقیم با کیفیت لنز داره
از طرفی واسه عکاس تازه کاری مثل من و شما بین این 2 تا که هیچ احتمالا بین خروجی 1D M IV و 350D هم اختلافی وجود نداره:biggrin:
ظاهرا هنوز دوربین نخریدید
این ره به ترکستان است!
تا ابد هم به نتیجه نمیرسید که کنون بهتره یا نیکون یا...
چون توانایی همه ی برند های مطرح در یک حده و تفاوت بسیار ناچیزه
بهتره یه جمعبندی بکنین و بدون وسواس بیش از حد خرید کنین
واسه اینکه زیادم جوابم بی ربط نباشه: دقیقا اینو قبلا هم شنیدید که 200-18 نیکون بسیار با کیفیت تر از 200-18 کنون هست پس مسلما خروجی بهتری به ارمغان میاره حتی روی بدنه های قدیمی تر نیکون.
با پوزش از هرگونه سوتفاهم احتمالی.
'سلام
گفتنی ها را دوستان گفتند راستش من بعد از یک سال و نیم داشتن دوربین که در امضام هست هنوز جواب سوال شما را در مورد بدنه نمیدانم و نمیتوانم بدهم ولی در مورد لنز 18 200 برتری انکار ناپذیز نیکن مشخص هستش راستش را بخواهید بنده بخاطر وجود این لنز بدنه نیکن خریدم . در اخرین شماره مجله digital photography world که لینکش رادر قسمت مجلات پست کردم از صفحه 116 تا 122 تمام لنزهای walk around تست شده و انجا هم نیکن 18 200 مقام اول را اورده.
نخوردیم نان گندم اما دیدیم دست مردم!
بنده هم زمانی میخواستم بین 18-200 سیگما و کنن یکی را بخرم و حتی اواخر به صرافت تغییر برند هم افتادم:biggrin:
نتیجه هم اینکه هیچ یک را نخریدم!
اما نظر این حقیر به عنوان کسی که هر سه لنز را به صورت کاملا غیر استاندارد و فقط از دید یک اماتور تست کرده:
هر سه بیشتر رنج هستند تا لنز!و برای کسی این لنز را برای سفر میخواهد و فقط و فقط عکس را به عنوان ثبت
خاطره میگیرد تفاوت زیادی ندارند و خوب بهتر است از برند خودتان انتخاب کنید و در آخر سیگما.
اما اگر میخواهید:
با 18مم واید بدون دیستور بگیرید
با 24-70 عکس های معمول و بعضا در نور کم
با 70-140 پرتره با بوکه ی عالی و شارپنس بالا
با 140-200 تله ی با کیفیت با سرعت فوکوس و تنالیته ی رنگی خوب
قید 18-200 ها را بزنید!
حتی عکاسی را میشناسم که در آتلیه با 18-200 سیگما کار میکند;)
موفق باشید
با درود بر دوستانی که با راهنمایی ها و همچنین انتقاد های سازنده سعی در کمک و یاری آماتورهایی مثل من هستند.
ضمن سپاس فراوان از آقایان وحید روزبهانی,محمد رضا میر,کریست ملکیان و سهیل قدوسی,در پاسخ به چند پست قبل باید عرض کنم که من تقریبا همیشه و تقریبا همه جا دوربین آنالوگ canon eos 3000 که چند سال هست که یار و مونس همیشگی من است,همراه دارم و فرصتهای عکاسی را تقریبا از دست نداده ام.ولی به دلیل کهولت سن ;) و زندگی در عصر تیله بازی و خر پلیس و گل کوچیک, برای آشنایی با گزینه های دیجیتال هر بدنه به کمک شما عزیزان نیازمند بوده و هستم.و دلیل این همه پست و بعضا ایجاد تاپیک و مزاحمت برای گرامیان این فروم,عدم آشنایی با دنیای دیجیتال و همچنین نداشتن اطرافیانی اینکاره!! بوده است. در این چند ماهی که تحقیق کرده ام خیلی خیلی از طرف عزیزان این فروم به من کمک شد و از انتخابهای اشتباه من جلوگیری به عمل آورد و در همین جا از تمامی این عزیزان تشکر کرده و دست همگی آنها را صمیمانه می فشارم.
سوال بعدی من از دوستان این است که در سایت DPREVIEW در توضیحات 50Dو7D نوشته:Wireless multi-flash support
ولی در سایتهایbobatkins و dcresource این امکان فقط در 7D ذکر شده است.کدام یک صحیح است؟و اگر این گزینه در 50D موجود نیست چگونه یک فلاش TTL را میشود در مکانی دورتر از دوربین قرار داد و چگونه این فلاشها به بدنه متصل می شود ؟ تا چند متر میتوان فلاش را از بدنه دور کرد؟
و بدنه D90 که نوشته پشتیبانی از فلاش خلاق نیکون , آیا این پشتیبانی WIRELESS است یا نه؟و فلاش خلاق نیکون چیه؟؟؟؟؟
با سپاس فراوان.
فرزام.
سلام
فقط 7D این قابلیت را داراست.
این ماجرا را در تاپیکهای زیر دنبال کنید؛
فلاش تریگر
Slave Flash (فلاش دوم)
استروبیست - Strobist
فلاش برای دوربین های کنن
پیروز باشید
من هم مدتی درگیر انتخاب بودم البته بین دی 90 و 550 دی
نظرات دوستان و اساتید فروم بسیار برای من مفید بود البته یه سری مقایسه هایی هم در اینترنت پیدا کردم که به نظر منطقی و علمی میاد
در انتها به دی 90 رسیدم چند مقایسه دیدم که فکر میکنم دیدنش در انتخاب شما هم تاثیر گذار باشه
http://www.ephotozine.com/article/Ca...pha-A500-12561
http://reviews.photographyreview.com...on-eos-50d-vs/
دو مورد هم که تو اکثر صحبتهای دوستان بود به نظرم بسیار مفید هست چون به خودم اثبات شد اولا اینکه کیفیت خروجی رابطه مستقیمی با لنزتون داره پس بیشتر از اینکه روی انتخاب بادی حساسیت به خرج بدید روی لنز و نوع عکاسیتون تحقیق کنید
و دوم اینکه وقتی که میتونید با عکاسی و کسب تجربه به نتیجه بهتر برسید رو هدر ندید و خودتون رو درگیر انتخاب و حساسیت های بیهوده نکنید من تجربه وسواس بیش از حد رو توی خریدن کامپیوتر دارم نتیجش هم شد یک سیستم 3 میلیونی که هیچ استفاده ای از امکاناتش نمیکنم یا بهتر بگم برای من با یک سیستم معادل 1 میلیونی تفاوتی نداره:(
D90 با توجه به چگالی پیکسل کمتر و انتخاب لنز های با کیفیتر و ارزانتر گزینه خوبی است.
سلام دوستان. من حدودا یک هفته این سایت و سایر سایتهای تخصصی به زبان انگلیسی رو مطالعه کردم تا بتونم برای انتخاب بین این دو دوربین تصمیم بگیرم. خوشبختانه منابع متعدد و بسیار خوبی هم پیدا کردم و در نهایت با توجه به نیازهای خودم و پیش بینی که برای نیازهای آینده ام داشتم، 550D رو انتخاب کردم. در مجموع به این جمع بندی رسیدم که D90 برای عکاسی ورزشی و سوژه های متحرک مزیت بیشتری داره و 550D برای عکس برداری تو نور پایین نویز کمتری میده( و البته یک دنیا تفاوتهای ریز دیگه که به خصوص در انتخاب لنز اهمیت پیدا میکنند.) علاوه بر منابع online ، مجله Amateur Photographer--2010.04.10 بررسی جالبی انجام داده که توی انتخاب نهایی کاملا به من کمک کرد.
امیدوارم شما هم بتونید انتخاب مناسبی داشته باشید.
اگر برای عکاسی ورزشی یا حیات وحش و کلا قصد کار با لنزهای تله را دارید کنن انتخاب لنزهای بهتری دارد . ولی در خصوص نویز و سایر موارد در 90 نسبت یه 550 مزیتهایی دارد. که بنده دی 90 رو انتخاب میکنم. کلا برای انتخاب لنز تله مناسب و با کیفیت برایی نیکون انتخاب های زیادی نیست و لنزهای خوب قیمت بسیار بالاتری دارند تا لنزهای با کیفیت تله در کنن.
درود
دوست عزیز مطلبی رو که با قرمز مشخص کردم اشتباه هست و اینگونه نیست. نه D90 بدنه ایده ال تری برای سوژه های متحرک است برای این منظور D300 در نیکون و 7d در کنون ایده ال ترند و D90 در این زمینه امکانات خاص و بیشتری ندارد و نه 550d دوربین کم نویز تری هست.
خدمت دوست خوبم آقا فرهاد بگم جملات شما هم که با قرمز مشخص شده باور های غلطی هستند.
از کی تا حالا نیکون لنز تله با کیفیت ندارد؟
از کی تا حالا لنز های با کیفیت تله کنون قیمت ارزانی داشته اند؟
کنون دو تا دو نه لنز قدیمی در رده غیر حرفه ای دارد 100-400 و 400 ثابت با دافراگم بسته
که قدیمی بودنشان 50 درصد دلیل ارزان بودن آنهاست( الیته قیمت 100-400 یک میلیونو هتشتصد است )
و 50 درصد دیگر بسته بودن دیافراگم آنها و سطح کیفت اپتیکال متوسطی که لنزی مثل 100-400 دارد هست. که دقیقا معادلی برای این دو لنز متوسط در نیکون نیست درست هست.مثلا نیکون 80-400 را دارد که قدری ضعیف تر از 100-400 کنون هست و 200-400 را که یک لنز High End رده حرفه ای است و خیلی خیلی بهتر . و کلا اگر بنا به لنز های حرفه ای باشه نیکون گزینه هایی استثنایی داره که در اکثر موارد شگفتی آفرین هستند.
متوانید به تاپیک معرفی و بررسی لنز های تله و سوپر تله نیکون مراجعه کنید
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=11287
تا با بعضی از لنز های فوق حرفه ای و استثنایی نیکون آشنا شوید و اینکه این لنز ها معادل کنونی آنها هم قیمتی مثل معادل نیکون خود داشته و قیمت طبیعی هم دارند. لنز های سوپر تله در رده High End قرار میگیرند . کسی که عکاسی حیاط وحش قرار است انجام دهد بهای ابزار آنرا را هم باید بپردازد و گرنه اگر کسی از روی تفنن قرار باشد چند تا عکس از پرنده ها بگیرد که عکاس حیاط وحش نیست و مسلما هم برایش سنگین هست که بخاد چند ملیون پول یک لنز حسابی بدهد اما این انتظار بی جای ماست نه کمبودی در محصولات یک کمپانی.
در این صورت هست که اون دوتا لنز متوسط ارزان قیمت که در کنون هست یعنی 100-400 و 400mm F5.6 ، کار غیر حرفه ای ها را بیشتر از لنز متوسط ارزان قیمت 80-400 نیکون راه خواهد انداخت. همین.
حال بگذربم که ابن لنز 100-400 در حد و اندازه 150-500 سیگما هست و گذشته از قیمت دوبرابر کنون واقعا آدم میماند که کدام را انتخاب کند چون گذشته از برتری هایی که در بعضی زمینه ها نسبت به هم دارند در بعضی موارد کنون بهتر در بعضی موارد سیگما بهتر اما در کل در یک رده قرار میگیرند و یکی ارجح تر از دیگری نیست.
اتفاقا چند روز پبش یک ریویو و مقایسه ای که بین این دو لنز شده بود رو جناب روجایی به من دادند و من برای ایشان ترجمه کردم ایشان بین این دو مردد بودند و در نهایت با خواندن آن ریویو هم اوضاع فرقی نکرد و باز بین این دولنز که برتری به هم ندارند مردد هستند.
که دلیل ارزان تر بودن و نصف قیمت بودن آن دلیل محکمی برای انتخاب 150-500 خواهد بود. مانت نیکون این لنز 150-500 هم که هست. پس تفاوت چشمگیری در نهایت وجود نخواهد داشت اگر نخواهیم این موضوع را بیش از حدی که اهمیت دارد برزگ کنیم.
البته من میدوانم که شما به این موارد اشراف دارید اما یک کابر مبتدی که به این موضوعات اشراف ندارد با دیدن اون قسمت از پست شما که قرمزش کردم دچار سوء تفاهم و باور غلط میشوند
منباب پایان عرایضم بگویم گذشته از لنز هایی که تاریخ ساخت آنها از قدیمی بودنشان حکایت دارد تجربه نشون داده هر گاه کنون لنز جدیدی رو ارائه کرده روی معادل نیکونش رو در گران بودن کم کرده.
پی نوشت: حالا که به موضوع تاپیک نگاه میکنم مبینم این مطالب زیاد ربطی به تاپیک ندارد و این مطالب وقتی مطرح میشود که دو تا بدنه متفاوت را بخواهیم با هم در کنار هم مقایسه کنیم و در نهایت یکی از را برتر از دیگیری بدانیم تا خود را مجاب کنیم که آن را انتخاب کنیم.یا بر انتخاب خود مهر تاییدی زده باشیم. بهتر هست بجای این روش عبث ، به روی خواسته خود از عکاسی و اینکه چه چیزی با سلیقه خود ما عجین تر هست متمرکز شویم و بدانیم و آگاه باشیم که آن گزینه اصلح برای ما نمیتواند نسخه ای مناسب برای دیگری باشد.
موفق باشید
انوش
سلام.انوش جان صحبت هایی که دوستمان کردند کلی بودند.و قدیمی بودن لنز که دلیل بر بد بودن لنز نیست
صحبت های شما در مورد 100-400 درست نیست.100-400 قابل مقایسه با 150-500 یا 80-400 نیست.80-400 را قبل از خرید 50-500 تست کردم سرعت فوکوس کمی داشت و کیفیت ساخت خیلی خوبی هم نداشت...
شاید یک دلیل هم استفاده ی بیشتر کنن در ایران باشد که به همان اندازه لنزهایش هم بیشتر است.دلیل دیگر همین دو لنزی است که نام بردید.اما این به این معنی نیست که نیکون لنز تله با کیفیت ندارد.دارد اما بعضا با قیمت گرانتر در جام جهانی دیدیم که دوربین ها و لنزهای نیکون هم حضور خوبی داشتند . لنزهای قدیمی هم وجود دارند که متاسفانه پیدا نمیشوند...
میتوانیم یک رده بندی از ارزان تا گران داشته باشیم تا این مسئله کاملا روشن شود.از 55-200 شروع کنیم تا 1200-1600 نیکون!
موفق باشید
سلام
همانطور که سهیل عزیز گفت تفاوت 100-400 با 150-500 بسیار زیاد است.
من هم در ابتدا بین خرید این دو مردد بودم که 150-500 را انتخاب کردم!ولی بعد از حدود یکسال آنرا فروخته و 100-400 را خریداری کردم.
عکسهای بسیاری را به خاطر تفاوتهای این دو لنز از دست دادم.
80-400 هم برای حیات وحش به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست!
میتوانید تعداد کسانی که 100-400 دارند را در فروم خودمان با کسانی که 80-400 دارند مقایسه کنید.