آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
با سلام خدمت همه دوستان
اول از همه عرض کنم خیلی سعی کردم تاپیک جدید باز نکنم اما با توجه به صورت مساله و مطالعه ای که در پست های قبلی داشتم ،پاسخ صریحی نیافته و ترجیح دادم با وضعیت قیمت و شرایط جدید بازار از راهنمایی دوستان استفاده کنم.
صورت مساله رو اینطوری مطرح کنم:
شرایط موجود:یک عکاس مجالس با 350D کیت و ست نسبتا کامل نور
علت آپگرید:نیاز به چاپ های بالاتر،کیفیت بیشتر،کلاس کار،مشکل کم بودن کیفیت عکس های فضای سبز در محدوده واید و قطعا گوشه های تصویر
بودجه: (A) بودجه قطعی 1 میلیون و کمی بیشتر (B) افزایش تا 2 میلیون البته با توجیه مالی،کیفی،.... و "وسوسه ای"
من خودم چند حالت پیش فرض رو که بر اساس اطلاعاتم به ذهنم رسید اول بگم :
>>>> خرید 1 میلیونی<<<<
1) "40D با 55-18 IS" => کمترین هزینه و کیفیت بهتر لنز ولی رزولوشن کمتر
2) "50D با 55-18 IS" => هزینه 1100 و کیفیت بهتر لنز و رزولوشن خوب
3)" D90 با 105-18" => هزینه مثل 2 و رنج بهتر لنز
>>>>خرید 2 میلیونی<<<<
1) گزینه 1 فوق و 105-24
2) گزینه 2 فوق و 105-24
3)5D دست دو ( آیا پیدا میشه؟) و 105-24
حال با توجه به اینکه حفظ 350D فعلی به عنوان دوربین دوم یا زاپاس نیز کارآ و شاید برای یک عکاس مجالس واجب باشد و همچنین محدوده "رنج عکاسی" مورد استفاده یک چنین فردی ،ترجیح به ماندن در رنج 1 میلیونی(مگر دلایل افزایش بودجه قوی و قانع کننده باشد) از دوستان به خصوص اونهایی که تجربه و حرفه شون هست ممنون میشم راهنمایی و اعلام نظر نمایند. شرمنده از اینکه به مطلب به درازا کشید
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
اگر رزولوشن بالا رو لازم دارید که معلومه
اما شما که ظاهرا یک 55-18 دارید خرید یک 55-18 دیگه چه فایده ای داره؟ ضمنا وقتی می خواهید دوربین قدیمیتون رو هم نگه دارید تغییر برند (نیکون) رو توصیه نمیکنم. به نظر بنده شانس داشتن 105-24 (سری ال دیگه نه؟) از دست ندید. یک بادی بخرید و یک 105-24
حتی اگه پول کافی ندارید اول لنز بخرید و مطمئن باشید که بخش زیادی از مشکل کیفیتتون حل میشه .چون 55-18 لنزی نیست که جوابگوی کیفیت مورد نیاز شما باشه.
وگرنه 350دی که کیفیتش مشکلی نداره.
اگه دنبال فول فریم هستید به فکر لنزهاش هم باشید!
بحث کلاس هم با رعایت یک سری موارد حل میشه مثلا هودتون رو همیشه رو لنز ببندید. ست های فلاش رو حتی اگه نیاز نیست جلو چشم بگذارید و از وسایل عجیب غربیب سیم های قرمز و ... استفاده کنید!
پ ن : اینجا تو امضاتون نوشتین 400دی جریان چیه که الان میگید 350 دی دارید؟
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
سلام
اول يك سوال بپرسم تا شايد موضوع براي راهنمايي كردن دوستان هم بازتر شود. شما فعلا با تك لنز 55-18 ( احتمالا بدون لرزشگير) چگونه كار عكاسي مجالس انجام مي دهيد ؟ پرتره هايتان را با همين لنز مي گيريد يا لنز ديگري هم براي پرتره چهره عروس و داماد و ... داريد؟
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
گزینه 1 و 3 بهترین هست 3 رو ترجیح میدم گرچه خرید جنس دست دوم مقداری ریسک هست البته اکش هم پیدا میشه
هستد در همین فروم اقا فرهاد بعضی دوستان با همین و یه لنز دیگر استفاده میکنند خودشون هم راضی و هم مشتری
البته اضافه کنم مشتری داریم تا مشتری
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
بنظر من هم لنز 24-105 بگیرید کیفیت کار کلی تغییر میکنه اما در فضاهای داخلی احتمالا مجبور به استفاده از 18-55 باشید.
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
ضمن تشکر از توجه دوستان عزیز:
اول اینکه آن فرد عکاس مجالس از آشنایان هست و من جهت همفکری با دوستان با تجربه تر و آگاهی بیشتر خودم مطرح کردم.
دیگر اینکه ،فرهاد عزیز. به هر تقدیر ،با همان نسخه بدون لرزشگیر 55-18 همه اونها که گفتی رو انجام میده و ظاهرا ناموفق نبوده.البته به قول خودش بیشتر در واید و تمام قد و فضای باز مشکل دارد.
موضوع نگه داشتن 350D ،تغییر برند با نیم نگاهی به 105-18 یا مدیریت متفاوت رنگ های نیکون برای این سطح کار ،موضوع رزولوشن برای چاپ های بزرگتر و رنج مطلوب برای این حرفه با فرض محدودیت مالی در خرید یک لنز که پرترهای چهره-نیم قد و تمام قد و فضای باز را اجرا کرده و نهایتا بحث شیرین فول فریم ،همگی جوانب موجود در ذهن من بود که میخواستم یه جمع بندی برایشان بیابم.
نا گفته نماند بررسی MTF چارت 55-18 و 105-24 ،این تصور رو ایجاد میکنه که روی بدنه ای مانند 50D ،بدون در نظر گرفتن رنج و دیافf4،اختلاف قابل گذشت هست یا نه؟
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
سلام
با اين بودجه به Canon نمي شه فكر كرد. با توجه به اينكه ظاهرا هيچ تجهيزات كنن ديگه اي ( مثل فلاش و لنز و ... ) ندارند به نظرم منطقي ترين حركت فروش 350 و خريد D90 با 105-18 است. البته انتظار معجزه و شق القمر هم نداشته باشند و اين لنز، لنزي نيست كه بتوانند در همه ي بازه ي فاصله ي كانوني نتايج مطلوبي بگيرند ولي با توجه به لنز و دوربين قبليشون فكر مي كنم كاملا راضي كننده باشد.
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
دوست عزیز
من هم عکاس آتلیه هستم و 350D دارم. اتفاقا همین نیم ساعت پیش هم یک 50x70 فرستادم برای چاپ که بره سر مراسم. فکرمیکنم تغییر برند کار درستی نباشد. زیرا میتوانید به راحتی با خرید یک لنز خوب (نه 18-55 چه با IS و چه بدون آن) به خوبی عکسهایتان را تغییر دهید. اگر دنبال کلاس هستید برای عکسهای باغ یک 70-200 را پیشنهاد میکنم که جدای از رنگ سفید و بسیار چشمگیری که دارد، کیفیت و بوکه آن برای عکسهای باغ فوقالعاده است. بدون IS آن را میتوانید با حدود 700 تومان بخرید.
برای داخل آتلیه هم 17-70 سیگما را پیشنهاد میکنم. هم کیفیت زیادی دارد. هم قیمت آن مناسب است. با نصب یک هود روی هر دوی این لنزها هم یک ترکیب خیلی چشمگیر حاصل میشود. قیمت آن هم بسیار مناسب در میآید. انشاا.. قیمت 50D یا 500D که افت کرد میتوانید بادی را نیز عوض کنید. مبارکتان باشد! :::love2:::
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
من در حال حاضر یک ماهی هست با 450 کنون کارمیکنم مجالس و آتلیه رو بخوبی جواب میده
اگر بهتر می خوای 40 یا 50 گزینه خوبی هست ولی لنز 24-105 برای مجل واید کمی میده
در ضمن در مجالس فلاش هم لازم میشه
یک لنز واید تر بگیر که حد اقل 18 باشه و از اونور تلش تا 70 برای آتلیه کافیه البته باز باید با دوستان دیگه هم مشورت کنی
پاسخ: آپگرید350D و کیت با بودجه 1 تا 2 میلیون برای یک عکاس مجالس
من نمیدونم دوستان چه کار میکنند.
ولی من در آتلیه ۹۹ درصد عکسها رو با ۷۰-۲۰۰ روی فول فریم میگیرم.
هرجوری تجهیزات بعضی از دوستان رو و یا پیشنهاد بعضی دیگر رو ضرب در ۱/۵ و ۱/۶ میکنم به عدد معقولی نمیرسم!
گمان میکنم بعضی حرفها اینقدر گفته شده و گفته شده که حوصله همه سر رفته.
و اینکه قبل از سایز لنز و سایز هود و احتمالا هیکل عکاس و تعداد دستیارانش خروجی عکسها باید مهم باشه.حالا چاره رسیدن به خروجی بهتر و عکس بهتر یقینا در یک تاپیک نیست و بحث این تاپیک هم نیست و نیاز به دانش و تمرین و مطالعه و تجهیزات مختلف و .... داره.
در نهایت ایشان میتوانند با خرید ۲۴-۱۰۵ کانن مشکل لنزشان را حل کنند. تا در فرصت مناسب دیگری به بدنه جدید تر فکر کنند.
یا با خرید دی۹۰ کیت هم میتوانند خروجی خوبی داشته باشند و در فرصت مناسب به ۷۰-۲۰۰ فکر کنند.
کارهای مختلفی میشه کرد. اما ۱۸-۵۵ و ۱۷-۷۰ رو این وسط فراموش کنید.(مگر اینکه لنز اول شما یک ۷۰-۲۰۰ باشه.) که کار کردن با ۷۰-۲۰۰ و کراپ سنسور در جای کوچک دردسر بزرگی خواهد بود!