-
با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
چقدر لذت بخشه وقتی خرج کردن مقداری پول به شما محول می شود!
تجهیز نمودن واحد عکاسی یک مجتمع چاپ به بنده محول شده است. بودجه در نظر گرفته شده در حال حاضر 10 میلیون تومان است. بنده پیشنهاد 20 میلیون تومان را داده ام (از آنجایی که مجتمع نسبتاً بزرگی است و کارهای بزرگی هم انجام می دهد) فعلاً به 12 هم راضی شده اند.
هدف عکاسی تبلیغاتی برای چاپ های کوچک و البته بزرگ و گاهی خیلی بزرگ است. (مثلاً بیل برد های فرودگاهی یا اتوبانی)
عکاسی هم از اجسامی از اندازه یک پیچ تا یک یخچال فریز ساید بای ساید صورت خواهد گرفت و بعید است جسم بزرگتری عکاسی شود.
همین جا اعلام کنم که پیشنهاد من Pentax 645D است ! ;) اما امکانش نیست و چیزی از پول باقی نمی ماند! پس به دنیای واقعی برمی گردیم:
لوازم مورد نیاز :
بادی فول فریم
لنز ماکرو (در فوکال های واید و تله)
لنز معمولی (فوکالش را شما با توجه به برند پیشنهاد بدهید)
ست فلاش (از آنجایی که نور پردازی های هنری و با دیافراگم باز هم انجام خواهد شد با قابلیت کم کردن نور مثلاً تا 64/1 یا بیشتر )
لوازم نور پردازی و دیفیوزر
میز نور و خیمه پایه فون
یک سه پایه خوب
شاید یک یا دو فلاش هات شو که کمی به برندش هم بستگی دارد.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
یادداشت هایی دارم اما اعلام نمی کنم که نظر دوستان را بدانم. روی 3 برند کار کرده ام و لی هنوز سرگردانم.
لطفاً پیشنهاداتان را بعد از فکر کردن کافی و به صورت لیست اعلام کنید. در پایان هم دلیل انتخاب برند (فارق از تعصبات رایج ) را بفرمایید. هم در مورد فلاش و هم در مورد دوربین و لنز ها .
بودجه برای مدیوم فرمت کافی نیست و با خرید دوربین چیزی برای لوازم باقی نمی ماند وگرنه خوشحال می شدم که روی مدیوم برنامه ریزی کنم.
اگر در این حین بودجه افزایش یافت خبر می دهم اما احتمالش کمه. ممکنه در آینده امکان خرید لوازم بیشتر باشه اما فعلا پول رو همان 10 الی 12 در نظر بگیرید.
با تشکر
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام آقای میلانی وقت بخیر:
نمیدانم کدام شرکت قصد تجهیز نمودن ابزار دارد و اصلا نمیدانم کار آنها چیست یا چه سلیقه ای دارند
اما چند مورد که ممکن است ارزش بررسی داشته باشد، اینکه اگر فرض کنیم یک شرکت معتبر برای ارایه نمودن کارهای تبلیغاتی ( به معنای واقعی نه مصطلح ) نیاز به ابزاری داشته باشد. این ابزار پیش از اینکه برای آنها مفید باشد. یک اکیپ یا استخدام تک نفر از عکاسان یا عکاس خوب، یا ویراشگر خوب، طراح خوب و کارگردانی صحنه ثبت، به مراتب ارزش بیشتر و تاثیر بیشتری در کارهای آنان خواهد داشت. من فرض کردم عکسهای تبلیغاتی مورد نظر قرار است تاثیر کافی روی مخاطب داشته باشد.
شاید 70 الی 80 درصد خوب بودن کار در این حجم کاری به این تخصص ها وابسته خواهد بود. نه این 12 میلیون.
وقتی هم اکیپ کامل شد ناخودآگاه ابزار مورد نیاز هم مهیا خواهد شد.
البته این فقط یک نظر است و خیلی هم روی درست بودن آن حساب باز نکنید :)
موفق باشید
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
محمد رضا جان, هر کس دیگه ای چنین تاپیکی باز میکرد تعجب نمیکردم, اما شما که قیمت و آمار تقریبا ً هر چیزی را در بازار تهران و تبریز و ... داری و اطلاعاتت هم کمتر از ما نیست دیگه چرا ؟؟؟ :think:;
به تعداد اعضای این فوروم راه هست برای رسیدن به جواب!
غیر از دوربین و لنزها (که آنهم گزینه های محدودی با توجه به شرایط دارند ) بقیه لوازم (در نوع مرغوبشان) آنقدر تنوع ندارند که اصلا ً سر دو راهی بمانید .
تنها فایده چنین تاپیکی, باز شدن سفره دل دوستان و بیان آرزوهایی است که با داشتن 12 میلیون برای این تنقلات عکاسی؛ میتوانیم برآورده کنیم. ;)
امیدوارم به کسی جسارت نکرده باشم. :::happy:::
* در ضمن, اگر بودجه آنها مثلا ً 40 میلیون تومان هم بود, آیا واقعا ً حاضر میشدی Pentax 645D را که فعلا ً فقط یک لنز 55 میلی متر برایش عرضه شده را نسخه بپیچی؟ :cool:
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
یک d3بخر روش یجوری یک S حک کن چن میلیون به جیب بزن:biggrin:
بنظر من اول یک بدنه آتلیه ای بخر مثل 5dmk2 دوم لنز های مرتبط بعدشم یک ست فلاش مولی بلیتز .همین میشه ۱۲ تومن
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
canon 5d mII
canon 24-70 f2.8
canon 70-200 f.28II
canon 100 macro
flash 580 EXII
set flash multi blitz
و یه سری تجهیزات جانبی
عجب لیستی میشه و فکر کنم کافی باشه؟
یه روز خوب میاد:biggrin:
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام و ممنون از همه دوستان
در مورد اکیپ بله اولین چیزی که منم بهشون گفتم همین بود. و گفتم باید دنبال یک فرد با تجربه کافی باشند.
سیستم های کامپیوتر در سطح بسیار بالا که من ازش چندان سر در نمیارم تهیه شده و یک گروه قوی گرافیک هم دارند.
در واقع تصمیم گرفته اند بخش عکاسی را هم خودشان داشته باشند.
سطح کار هم قاعدتاً بالا است لیبل ها و تبلیغات چاپی شرکت های بزرگ را انجام می دهند.
دلیل این تصمیمشان هم این است که تا جایی که می دانم گاهی یک پروژه را همزمان به سه عکاس سفارش می دهند و مثلاً کار هرکدام 3 بار رد می شود و این وسط کلی زمان و پولشان هدر می رود. می خواهند عکاس همانجا باشد و آنقدر گیر بدهند تا همان چیزی که نیاز دارند در بیاید . یک همچین چیزی.
کار را در حد بهترین های دنیا می خواهند. و می خواهند مستقل هم باشند.
راستش وحید جان آنقدر که به نظر می رسد هم ساده نیست. من نمی دانم . مثلاً اگر یکی از من بپرسد در استدیو و ایزوی 100 چرا سونی و لنز های زایس را کنار گذاشته ای چه جوابی بدهم؟
یا اینکه باز هم نمی دانم چرا 5دی کنون انتخاب خوبی است ولی دی 700 نیکون شاید نباشد.
با لنز های نیکون هم آشنایی کافی ندارم.
در مورد کنون همینی که میثم میگه فکر کنم خوب است. ماکروی واید ؟ اما برای نیکون؟ سونی را کلاً کنار بگذارم؟؟؟
آقا رضا می بینم که . . . :biggrin: پس برم تو کار حک لیزر
نقل قول:
در ضمن, اگر بودجه آنها مثلا ً 40 میلیون تومان هم بود, آیا واقعا ً حاضر میشدی Pentax 645D را که فعلا ً فقط یک لنز 55 میلی متر برایش عرضه شده را نسخه بپیچی؟
هنوز در باره دوربین تحقیقی نکرده ام و اصلاً نمی دان می شود تحقیق درستی کرد یا نه . چون در باره مدیوم ها مطلب کم است. مثلاً مقایسه با بک های هاسلبلاد. اگر بدنه به اندازه کافی خوب باشد نگرانی در باره لنز نیست.
لنز های مدیوم پنتاکس را که فراموش نکرده اید؟ فقط کمی گران هستند اما با 10 میلیون میشود چند لنز بسیار خوبش را خرید. هرچند که به نظر من این بدنه با آن لنز وایدش برای عکاسی در خارج استدیو طراحی شده است.
بگذریم . اما در مورد فلاش ها الان دارم بررسی می کنم ببینم چه قدرتی چه ستی و چند شاخه باید تهیه شود.
واقعاً کار سختی است! نمی دانم . من دارم تحقیق می کنم ببینم استدیو های خارجی در این قطع از چه لنز هایی استفاده می کنند. آیا انتخاب پرایم بهتر نیست؟ اصلاً به لنز های واید تر از 24 مم نباید فکر کرد؟
جواب اینها تجربه نیاز دارد . مثلاً اگر می گفتند یک ست برای پرتره می خواهیم من خیلی راحت تر می توانستم نظر بدهم. حالا این ها فکر می کنند من خیلی کارم سطح بالاست! نمی تونم بگم نه که
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام دوست عزیز که این تاپیک را باز کردی
دوست عزیز، تقریبا مطمئن هستم که آن نتیجه دلخاهی که باید بگیری از این تاپیک نخواهی گرفت جز این که داغه کسانی که با داشتن علم عکاسی و آگاهیهای فراوان ،به خاطر عدم قدرت مالی قادر به خرید حتا یه دوربینslr
و بعضا یک لنز مورد نظرشان نیستند و کم هم نیستند که این کار شما فقط باعث تازه شدن داغ دلشان میشود .
خیلی راحت میونستی اطلاعات مورد نظر تو از راههای دیگر بدست بیاری، امیدورم که آزرده نشوی دوست عزیز
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
می خواهند عکاس همانجا باشد و آنقدر گیر بدهند تا همان چیزی که نیاز دارند در بیاید . یک همچین چیزی.
نقل قول:
در مورد اکیپ بله اولین چیزی که منم بهشون گفتم همین بود. و گفتم باید دنبال یک فرد با تجربه کافی باشند.
این دو که با هم منافات دارند.
اگر اکیپی (حرفهای) استخدام کنند، یعنی خروجی آنها را قبول دارند؛ اما خود اگر اینقدر هنرمند هستند که در مورد عکسها گیر بدهند و کلیات و جزئیات را دیکته کنند پس دگر چه نیازی به اکیپ؟
نقل قول:
دوست عزیز، تقریبا مطمئن هستم که آن نتیجه دلخاهی که باید بگیری از این تاپیک نخواهی گرفت جز این که داغه کسانی که با داشتن علم عکاسی و آگاهیهای فراوان ،به خاطر عدم قدرت مالی قادر به خرید حتا یه دوربینslr
و بعضا یک لنز مورد نظرشان نیستند و کم هم نیستند که این کار شما فقط باعث تازه شدن داغ دلشان میشود .
:eek:
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
باور کنید که 1 هفته فکر کردم که این تاپیک را بزنم یا نه.
اما از آنجایی که معتقدم هر انسانی با مشورت کامل می شود نهایاتاً زدم.
هدفم اطلاع از نظر دوستانی است که تجربه شان بیشتر است.
گفتم شاید برخی از دوستانی که این تاپیک را می بینند جواب بدهند . و هر چه قدر هم کوچک اما پاسخشان برای من مهم است. شاید بگویید که لوازمی که مال یک شرکت است چرا این قدر دقت و تلاش می کنید. اولاً که این یک تجربه است که از لابلایش می توان مطالب خوبی آموخت. دوماً این شاید یک روز کسی در این موقعیت برای خودش باشد.
در مورد نوع لنز های مناسب خیلی موارد هست که نمی دانم.
نمی دانم یا فکر می کنید که بنده عالم دهر هستم یا اینکه این خرید چیز پیش پا افتاده و ساده ای است.
شخصاً هیچ روشی را بهتر از مشورت با افرادی که بهشان اعتماد دارم نمی دانم. بله مثلاً می توان وارد آفومار شد و گفت : ببخشید اینجا دوربین فروشیه؟ چقدر دوربین دارینااااا (شوخی ) جدی >>> لطفاً یک ست کامل برای کار صنعتی برای من ببندید و همین کار را در یک نمایندگی فلاش هم انجام داد و کار خرید هم در نیم روز تمام می شود.
نقل قول:
این دو که با هم منافات دارند.
اگر اکیپی (حرفهای) استخدام کنند، یعنی خروجی آنها را قبول دارند؛ اما خود اگر اینقدر هنرمند هستند اکه در مورد عکسها گیر بدهند و کلیات و جزئیات را دیکته کنند پس دگر چه نیازی به اکیپ؟
چند نفری که من باهاشون حرف زدم یکیشون طراح گرافیست بود و کاملاً به کارش وارد. دو نفر دیگر هم در کار چاپ و تبلیغات بودند و با عکاسی کاملاً آشنا و هر دو دوربین SLR هم داشتند یکیشان کار فشن هم انجام داده بود ... آدم های واردی هستند.
از طرفی منافاتی ندارد. عکس همبرگر را عکاس می فرستد و آنها با عکس های مکدونالد مقایسه می کنند ( منظورم کیفیت و جزئیات است نه حالت و کپی کردن) بعد می گویند مثلاً برق روی سسش کم است باید حجیم تر به نظر برسد پشتش باید تاریک باشد نمی دانم کنجدهای نان کمی واضح تر باشد سایه کاهو روی نان باشد .... و عکاس باید چیزی که در ذهن طرف است خلق کند. لابد کار خلاقانه هم از عکاس می خواهند اما بیشترش را گرافیست ها طراحی می کنند مسلماً عکاس هم می تواند ظرافت هایی را به کار ببرد.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
جناب آقاي ميلاني
باسلام
بنده سواد تخصصي دوستان را در راهنمايي نحوه خريد شما كم و يا ندارم ، ولي از جهت اينكه دوستان در خصوص باز كردن اين تايپيك مواردي را مطرح مي كنند، مي توانم بگويم بنده تعداد زيادي از تايپيك هاي فروم و ارسال هاي دوستان و اساتيد عكاسي رو مطالعه كرده ام و اين موضوع مشهود بود كه در تايپيك هايي كه بحثهاي مشورتي ايجاد ميشود فوت هاي كوزه گري گرانبهايي پيدا مي شود كه هر كسي شايد نتواند همه آنها را بداند و يا تجربه كند . ليكن مطمئن باشيد اگر دوستان هركدام يك تجربه را به شما بگوييند در پايان تايپيك، بانكي از اطلاعات را خواهيد داشت كه شما را در اين راه ياري خواهد كرد.
ببخشيد اگر جسارتي شد.
موفق باشد.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
مدت حدود 4 سال بیشتره که به این سایت میام و خیلی از دوره های تدارک دیده مدیران و صد برابر بیشتر از دوستان در باره ابزار ها و غیره دراین سایت یاد گرفتم . و واقعا از یکایک دوستان ممنونم
به نظر بنده 12 میلیون تومان برای یک همچین کیفیتی که دوستمون میلانی عزیز از توقعات مدیران این استدیو گفت کافی نیست . من فکر نمیکنم در خارج در حد تبلیغات یک قول فست فود به نام مک دونالد عکاسان به غیر از مدیوم فرمت های عالی با دو جین لنز از اون بهتر کار کرده باشند حال تجهیزات استودیوی و نوردازی فوق العاده گران را هم در نظر بگیرید
واقعا کم لطفیست اگر با دیدن مبلغ 12 میلیون تومان و درخواست همفکری به فکر این بیفتیم که اینقدر خرج برای مثال مانند خرید های من نوعی برای دلم هست . من حتی فکر میکنم با توجه به کیفیت گرای این استودیو این مقدار خرج برای تجهیزات خیلی کم است و باید به قول معروف تعدیل شود ;) به حدود 6 برابر یا بیشتر . پس خواهش میکنم از دوستان به این موضوع این گونه نگاه کنند که از دوست عزیزمون جناب میلانی خواستند با کمترین خرج بالاترین کیفیت را بدهد و به نظر من تنها دیدن عدد 12 میلیون تومان و گفتن این موضوع که این تاپیک فقط داغ دلمان را برای خرید اسباب بازیهایمان بیشتر میکند کم لطفیست .
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
محمد رضا جان سلام
من لیست پیشنهادی آقای میثم رو برای کار صنعتی مناسب نمیدونم. رنج کاملی رو پیشنهاد دادن ولی لنزهای مناسبی جهت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نیست.
استفاده لنزهای تیلت شیفت در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی حرفه ای جهت کنترل عمق میدان و تصحیح پرسپکتیو بسیار تاثیرگذار و لازم هست. پیشنهاد من اینه که برای لنز واید یک Canon TS-E 24mm f/3.5 L II Tilt-Shift بگیرید که لنز با کیفیت و خوبی است و میتونه نیازهای وایدتون رو پوشش بده. بعد یک لنز با فوکال بالاتر جهت عکاسی از محصولات نسبتا کوچک نیاز دارین که Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift رو پیشنهاد میکنم. تا اینجا شما جهت عکاسی از محصولات خیلی بزرگ و یا عکسهای ساختمانی و ... یک لنز خوب و برای عکاسی از اجسام متوسط تا نسبتا کوچک هم یک لنز بسیار خوب دارید. حالا شما نیاز به یک لنز ماکرو دارید که Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM بهترین انتخاب میتونه باشه.
تا اینجا شما چیزی نزدیک به ۵ میلیون خرج کرده اید. با خرید یک دوربین ۵ دی مارک ۲ و یک ست فلاش استدیویی خوب حدود ۵ تومان دیگه هم خرج خواهد شد. مخارج متفرقه از قبیل سه پایه و فلاش تریگر و ... هم حدود ۲ تومن میشه که دیگه چیزی از پولشون باقی نمی مونه.
اگر بتونید هزینه خرید یک لنز ۵۰ اف ۱.۲ رو هم بگیرید تقریبا رنج لنزهاتون برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی کامله. و در آینده میتونید به اونها لنز 70-200 اف ۲.۸ جدید رو هم پیشنهاد بدین.
من زیاد در مورد برند نیکون اطلاعی ندارم و چون لنزهاش رو نمیشناسم نمیتونم از برند نیکون چیزی رو پیشنهاد کنم. هر چند که دلم هم نمیاد این کار رو بکنم! ;)
:::happy:::
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
پیشنهاد من اینه که برای لنز واید یک Canon TS-E 24mm f/3.5 L II Tilt-Shift بگیرید که لنز با کیفیت و خوبی است و میتونه نیازهای وایدتون رو پوشش بده. بعد یک لنز با فوکال بالاتر جهت عکاسی از محصولات نسبتا کوچک نیاز دارین که Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift رو پیشنهاد میکنم. تا اینجا شما جهت عکاسی از محصولات خیلی بزرگ و یا عکسهای ساختمانی و ... یک لنز خوب و برای عکاسی از اجسام متوسط تا نسبتا کوچک هم یک لنز بسیار خوب دارید. حالا شما نیاز به یک لنز ماکرو دارید که Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM بهترین انتخاب میتونه باشه.
Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift
Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM
چه کاریه آخه! :::happy:::
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
اول تشکر از فرساد عزیز که خیلی منتظر نظرش بودم. پس شما هم با لنز های پرایم موافقید. داخل پرانتز اگر کسی می داند این لنز های تیلت شیفت در ایران موجود است یا باید سفارش داد به من خبر بدهد.
و باز هم آیا مور دتایید دیگران هست؟
در مورد هزینه هم دقیقاً حق با دوستان است حداقل هزینه پیشنهادی من بهشون با توجه به اینکه گفتند در مرحله اول و حال حاضر بودجه محدودی دارند 20 میلیون تومان بود. فعلاً 12 تاش رو تصویب کرده اند ولی فکر نمی کنم آنقدر پول داشته باشند که روی مدیوم فرمت بشود حساب کرد.
در مورد کیفیت مورد اتنظار هم درست یا غلط همان طور که گفتم با بهترین های دنیا مقایسه می کنند و خودشان معتقدند که نیروهایی که در اختیار دارند همه با امکانات نسبتاً خوب (و نه عالی در حد بهترین دنیا) محصولاتی در حد بهترین های دنیا خلق می کنند. بیچاره او کسی که بخواد واسشون کار کنه پوستش کنده است!
از دوستانی که در باره نیکون اطلاعت دارند هم اگر بفرمایند پیشنهادشان چیست ممنون می شوم. همینطور هم سونی.
با آرش خان خط رو خط شد.
چطور مگه؟ مناسب نیست؟ آهان دو فوکال مشابه گرفتم! اما کدام ؟؟
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
سلام
این چیزی که مینویسم یه پیشنهاد نیست بلکه نظر من در مورد خرید تجهیزات بصرفه و ماندگار هست.
من با این مقدار پول یه Hasselblad 503cw دست دوی تمیز میگیرم که بهمراه بک فیلم و لنز نرمال و فوکوس اسکرین اکومات حدود ۳ میلیون در میاد.
بک دیجیتال ۱۶ مگاپیکسل (دست دو) حدود ۵ میلیون که با توجه به ۲ برابر بودن اندازه سنسور نسبت به دیجیتالهای فول فریم مطمعنا شارپنس و دینامیک بالاتری داره.
لنزهای ۱۲۰ ماکرو و لنز تله ۲۵۰ که اگه اینها رو هم دست ۲ تهیه کنیم حدود ۱.۵ میلیون درمیاد و البته به اکستنشن تیوب و لنز کلوزآپ هم احتیاجه که اونهام حدود ۵۰۰ هزار میشه. تا اینجا ۱۰ میلیون خرج میشه که بقیه پول رو میشه برا خرید نورسنج، تجهیزات نورپردازی و بقیه خرده ریزها خرج کرد.
مزیت این خرید اینه که وقتی از یه هسلبلاد فول مکانیکی صحبت میکنیم باید عمر مفید حداقل ۵۰ سال رو در نظر داشته باشیم، یه دوربین دیجیتال فول فریم بعد ۱۰ سال یا باید بره داخل دکور یا سطل اشغال.
با اینکه حداکثر سرعت شاتر هسلبلد ۵۰۰ هستش ولی در تمامی سرعتها با فلاش سینک میشه و کاملا برای کار با فلاش مناسبه.
با توجه قابلیت تعویض بک امکان استفاده از بک دیجیتال بهتر وجود داره و برای ارتقاع لازم نیست کل دوربین عوض شه.
لنز هسلبلد یعنی لنز زایس یعنی کیفیت بالای تصویر.
هر زمان که لازم باشه میشه از اسلاید برای عکاسی استفاده کرد.
البته اینها رو بعنوان کسی که علاقه خاصی به امکانات اوتوماتیک دوربینها نداره میگم.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift
Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM
چه کاریه آخه! :::happy:::
:biggrin:
آرش جان خب اینم یک کاریه دیگه!
خب از نظر من وجود لنز تیلت شیف ضروریست! از اونجایی که با اون لنز تیلت شیفت واید نمیشه از محصولات عکاسی کرد. نیاز به یک لنز دیگه با فاصله کانونی بالاتر و تیلت شیف هست. می خواستم 45mm رو پیشنهاد بدم که رنجشون کامل بشه ولی با توجه به فول فریم بودن فکر میکنم یک مقدار تو اجسام کوچتر مشکل ساز باشه. پس تنها گزینه همون ۹۰ میلیمتر بود. این لنز هم که هیچ وقت کار لنز ماکرو رو انجام نمیده و از اونجایی که داشتن یک ماکرو هم خیلی واجبه باید یک ماکرو هم پیشنهاد میدادم. و چه ماکرویی بهتر از ۱۰۰ میلیمتر جدید. :::love2:::
شاید هم اشتباه میکنم! :cool:
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farsad
:biggrin:
آرش جان خب اینم یک کاریه دیگه!
خب از نظر من وجود لنز تیلت شیف ضروریست! از اونجایی که با اون لنز تیلت شیفت واید نمیشه از محصولات عکاسی کرد. نیاز به یک لنز دیگه با فاصله کانونی بالاتر و تیلت شیف هست. می خواستم 45mm رو پیشنهاد بدم که رنجشون کامل بشه ولی با توجه به فول فریم بودن فکر میکنم یک مقدار تو اجسام کوچتر مشکل ساز باشه. پس تنها گزینه همون ۹۰ میلیمتر بود. این لنز هم که هیچ وقت کار لنز ماکرو رو انجام نمیده و از اونجایی که داشتن یک ماکرو هم خیلی واجبه باید یک ماکرو هم پیشنهاد میدادم. و چه ماکرویی بهتر از ۱۰۰ میلیمتر جدید. :::love2:::
شاید هم اشتباه میکنم! :cool:
شاید منظور آرش عزیز این بوده که وقتی تیلت ماکرو ۹۰ میل هست چه نیازی به ۱۰۰ میل.آتلیه که نمیخاد از حشرات درحال پرواز عکس بگیره
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
rezakh
شاید منظور آرش عزیز این بوده که وقتی تیلت ماکرو ۹۰ میل هست چه نیازی به ۱۰۰ میل.آتلیه که نمیخاد از حشرات درحال پرواز عکس بگیره
در تایید:
نقل قول:
Many use the Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift Lens for near-macro photography. Used alone, the TS-E 90 is a nice lens for medium-sized flowers and such. With extension tubes added, the TS-E 90 can approach close enough to adequately frame insects and tiny flowers. The typical macro contraint of a fixed plane of sharp focus is not shared by the TS-E lenses. Now you can photograph a daisy - keeping all petals in focus - without having to shoot straight into the flower.
کد:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-TS-E-90mm-f-2.8-Tilt-Shift-Lens-Review.aspx
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
rezakh
شاید منظور آرش عزیز این بوده که وقتی تیلت ماکرو ۹۰ میل هست چه نیازی به ۱۰۰ میل.آتلیه که نمیخاد از حشرات درحال پرواز عکس بگیره
رضا جان خب اومدیم خواستن از یک جواهر یا یک قطعه ریز عکس بگیرن! آیا فکر میکنید که تیلت ۹۰ میل جواب کارشون رو میده؟ باید اینو در نظر داشت که کسی که به صورت حرفه ای کار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انجام میده حتما لازم میشه که از اشیاء خیلی کوچک هم عکس بگیره.
تیلت ماکرو ۹۰ میل! :::waw:::
نقل قول:
Combining a 90mm focal length and a 1.6' (.5m) minimum focus distance yields a very nice magnification of .29x. Even higher magnification performance can be achieved with the addition of extension tubes. Adding the Canon 12mm Extension tube allows magnification of .43x and adding the Canon 25mm Extension tube allows magnification of .6x.
نقل قول:
Many use the Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift Lens for near-macro photography. Used alone, the TS-E 90 is a nice lens for medium-sized flowers and such.
منبع:
کد:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-TS-E-90mm-f-2.8-Tilt-Shift-Lens-Review.aspx
اول که اون پاراگراف دوم رو خوندم یک مقدار منو به شک انداخت ولی وقتی در پاراگراف اول با صراحت ذکر کرده که بزرگنمایی لنز 29x. هست فکر نمیکنم که بتونه کار یک لنز ماکرو به بزرگنمایی 1x رو انجام بده.
:cool:
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
من کماکان متوجه این جریان نمیشم.
این دوستان یک کار را به ۳ عکاس سفارش داده اند و ۳ بار رفته و برگشته؟ :think:;
lol
خوب اگر این چنین کار میکنند انشاا... در ادامه کار هم این چنین موفق خواهند بود.(البته اصلا از چنین شیوه مدیریتی در کشورمان تعجب نمیکنم.)
خوب چک کنیم چه اتفاقی افتاده؟
این کار را به چه کسی و یا کسانی سفارش دادند؟
با چه سابقهای ؟
چه توان ابزاری و تجهیزاتی؟
از همه مهمتر! به چه قیمتی؟
از همه جالبتر؟ به کدام عکاس برای چندمین نوبت کاری پول پرداخت کردهاند؟!!!
سوال:
اگر این عالیجنابان دانش کافی و فضای کافی در اختیار دارند و با گیر! دادن قراره مشکلاتشان حل شود؟ آیا نمیشود در قرارداد ذکر کنند که عکاسی در مکان خودشان انجام شود؟ و یا خودشان به استودیو عکاس بروند و گیر دهند؟
حالا فرض محال کنیم که اشکال از نداشتن دوربین و تجهیزات است!
قراره چه کسی اونجا عکاسی کند؟
خوب هر کسی قرار است سمت عکاس را بر عهده بگیرد و کاری در حد عکسهای تبلیغاتی مک دونالد تولید کند اینقدر دانش دارد که از پس خرید تجهیزاتش بر بیاید.
یا قرار است هر روزی آرش و اکبر و اصغری بیاید و برود و همه به هم گیر بدهند تا چیزی تولید شود؟
یا گرافیست فشن کار محترم با حفظ سمت به خودش گیر دهد تا چیزی به نام عکس از تویش در بیاید؟
بسیار دیده ایم شرکتها و کارخانهجات بزرگ که یک کیف لوپرو دارند! که تویش ۱ دی مارک یک و دو سه و یا دی یک و دو و سه! با چندتا لنز و ۳ پایه و دوربین فیلمبرداری هست. همه هم زخمی و کثیف... در نهایت ما باید با وسایل خودمان برایشان عکاسی کنیم.
این وضعیت در دفاتر تبلیغاتی بزرگ هم کم و بیش دیده میشود. هرچند به دلیل مدیریت خصوصی کمی وضعیت بهتر است. ولی همین نکته که قرار است پولی خرج شود و برنامه مشخصی برایش وجود ندارد(حداقل چیزی که ما میبینیم) نشان از این داستان خواهد داشت.
اما قبل از پایان این همه نق نق! حرف حسابی هم بزنم:
چرا باید ۱۲ میلیون خرج کنید؟ چرا بر اساس پروژه های پیش رو خرید نمیکنید؟
اصولا همه چیز در ایران پیدا میشود. اگر هم نشود نهایت تا ۱۰ روز برایتان میاورند. چرا لنز و یا چیزی بخرید که ممکن است یک سال در کمد بماند؟
آیا شما به عنوان عکاس چنین کاری را با خودتان میکنید؟
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
چرا باید ۱۲ میلیون خرج کنید؟ چرا بر اساس پروژه های پیش رو خرید نمیکنید؟
اصولا همه چیز در ایران پیدا میشود. اگر هم نشود نهایت تا ۱۰ روز برایتان میاورند. چرا لنز و یا چیزی بخرید که ممکن است یک سال در کمد بماند؟
آیا شما به عنوان عکاس چنین کاری را با خودتان میکنید؟
فرض کنید تو یه روز گرم و داغ تابستونی (هر روز دیگه ای هم میتونه باشه) ساعت 5 بعد از ظهر تلفن آتلیه زینگ زینگ زنگ میزنه و شما گوشی رو بر میدارید. از اونور خط صدای آشنای مشتریه دائمی میاد (به به بوی پول میاد) که آقا دستم به دومنت الان گرافیستو لیتوگرافیو چاپخونه همگی یه لنگه پا وایسادن که من یه عکسی رو بهشون یرسونم (دیدید که؟ تو ایران 99% کارا دقیقه نود انجام میشه) و 1 میلیون هم بابتش میدم (زیاد گفتم؟) ولی جون مادرت 2 ساعته میخوامش. شروع میکنه به تعریف که چه جور عکسی میخواد و وقتی تموم میکنه شما انگاری که آب سرد ریختن روتون خشکتون میزنه چون لنز یا اون چیزی که برا گرفتن عکس لازمه ندارید (با این فرض که از لوازم عکاسی هست). پیش خودتون میگید ساعت 5 جایی باز نیست! اصلا این چیزه اینجا هست؟ نکنه تو دوره اهتکار فروشندگان عزیز باشه؟ و فکرای دیگه.
یا باید قید پولو بزنید و بهش بگید که لوازم اجرای کار رو ندارید یا با یه روشی که شاید زیاد هم از نظر اجرا و نتیجه جالب نباشه یه کاری بکنید ولی تصور مشتری رو نسبت به شما به عنوان عکاس عوض میکنه. پیش خودش میگه این چه عکاسیه که لوازم کارشو نداره؟ اگه نتونه اون عکسیو که من میخوام تو زمان مورد نظر بهم برسونه اصلا چرا باهاش کار کنم؟
من 10 ساله که تو بازار گرافیک، چاپ و انیمیشن هستم و از این موارد زیاد دیدم. بنظرتون بهتر نیست آدم چیزیو سالی 1 بار استفاده ولی وقتی لازم بود که استفاده کنه زمان رو برای تهیه کردنش تلف نکنه؟ تجربه بهم میگه که تو هر کاری آدم تا اونجا که در توانشه باید ابزار کارشو کامل کنه حتی اگه سالی 1 بار ازش استفاده کنه.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
شاید این داستان برمیگرده به تجربه مختلف کاری...
قبول دارم که اکثر کارهای ما دقیقه ۹۰ هست. اما این داستان شاید در مورد عکاسی متفاوت باشه.
کاری که نیاز به عکاسی داشته باشه پروژه طولانی و بزرگی خواهد بود و عموما اولین کاری که انجام میشه عکاسی است.
مشکلی که بطور عمومی بوجود میاد اینه که بسیاری از صنایع و شرکتها و یا دفاتر تبلیغاتی طرف قرارداد آنها از عکاسی پروژه را شروع میکنند. (احتمالا منطقی هم باشد چون عکس مواد اولیه کار است.) اما در ادامه کار به مشکل بر میخورند:
۱- حوصلشون سر میره و خسته میشوند! میگویند برای چی این همه خرج تبلیغات کنیم؟
۲- در تهیه محتوی لازم برای کاتالوگ، بروشور، وب سایت و ... دچار مشکل میشوند.
۳-در تامین مالی پروژههای بزرگ چاپی دچار مشکل میشوند
۴- بخاطر مشکلات بالا و تاخیر در انجام کار اصلا زمان مورد نظر برای تبلیغات میگذرد و کلا بی خیال میشوند و یا پروژه به سال بعد موکول میشه
۵-با طراح کار به مشکل بر میخورند و طرح را نمیپسندند.
و یا ترکیبی از مشکلات بالا و یا ...
بیشتر از ۶ سال است که کم و بیش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی میکنم. به یاد نمیاورم کاری رو مجبور بوده باشم در یک شب انجام بدم. اما داستان بالا و مشکل دریافت پول رو خوب به یاد میاورم. مشکلی که هیچ ربطی به عکاس پیدا نمیکنه ولی به دلیل گیر کردن پروژه اصلی شما رو در دریافت حق و حقوق خود دچار مشکل میکنه.
۱ میلیون تومان در عکاسی عدد بزرگیست. این عدد یا بر اساس تیراژ بالای کاری بدست میاید(که در دو ساعت قابل انجام نیست.) و یا بر اساس ایده پردازی شما و تیم شما در اجرای عکسی حرفهای.(چنین ایدهای هم بعید میدانم در دو ساعت شکل بگیرد و اجرا شود.)
امکان دارد عکاس حرفهای اگر وسیله خاصی را نداشته باشد ولی یقینا امکان تهیه اون رو در ساعات مختلف شبانه روز خواهد داشت! :::happy:::
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
mreza1001
داخل پرانتز اگر کسی می داند این لنز های تیلت شیفت در ایران موجود است یا باید سفارش داد به من خبر بدهد.
سلام
موجود هست ولی کم هست. من چند وقت پیش دیدم فروشگاه ....... در پایتخت 17mm و 24mm تیلت شیفت را داشت.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
داستانی که من نوشتم چکیده ای بود از تجربیات من؛ من حدود 7-8 سال پیش پروژه ای داشتم که باید ظرف 3 روز تحویل میدادیم. روز اول همونطور که نوشتید صرف عکاسی شد (جواهرات). اون زمان هنوز دیجیتال اول راه بود (حداقل در ایران) و اکثر عکاسهای صنعتی با اسلاید و در قطع 120 عکس میگرفتن( عجب دورانی بود، بهترین دیجیتالها 2 یا 3 مگاپیکسلی بودن و وارد کنندگان در تعداد 3 تا 6-7 عدد وارد میکردن و به هر آتلیه عکاسی و گرافیک سر میزدن تا بتونن بفروشنش).
48 ساعت یه سره و بدون خواب روی پروژه کار کردیم (شاید کلا 4 ساعت خوابیدیم) و وقتی کار آماده شد فقط 5 ساعت برای تایید گرفتن و آماده کردن فیلم و زینک وقت داشتیم. کار رو به منزل کارفرما رسوندیم و ایشون در نهایت خونسردی فرمودن که عکس روی جلد رو نمی پسندن در حالی که ازشون بابت عکس تاییدیه داشتیم. ایشون میگفتن که قبلا عکس رو جدا دیدن و روی کار نمی پسندن، حتی حاظر نبودن که عکس رو بصورت گرافیکی اصلاح کنیم و عکس متفاوت میخواستن. ما هم مجبور شدیم که عکاس رو با کلی خواهش و تمنا ساعت 8 شب بکشونیم آتلیه و تا 10 عکس و اسکن رو آماده کنیم و بعد از تایید، لیتوگرافی و چاپ که با 1 ساعت تاخیر و پرداخت خسارت چاپخانه بابت دیرکرد انجام شد.
در مورد مبلغ عکاسی صنعتی هم از چیزی که گفتید متاسف شدم. 6-5 سالی هست که دیگه در زمینه گرافیک و چاپ فعالیت نمیکنم و وارد دنیای انیمیشن شدم و با توجه به قیمتهای اون زمان فکر میکردم که قیمت رو کم هم گفتم. اون زمان برای هر عکس صنعتی در آتلیه از 60 تا 150 هزار تومان میگرفتن و خارج از آتلیه قیمتها از 120 هزار شروع میشد. به راحتی هزینه عکاسی برای یک پروژه از 1 میلیون رد میشد، ظاهرا دیجیتال تاثیر منی گذاشته.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
من کماکان متوجه این جریان نمیشم.
این دوستان یک کار را به ۳ عکاس سفارش داده اند و ۳ بار رفته و برگشته؟
خوب اگر این چنین کار میکنند انشاا... در ادامه کار هم این چنین موفق خواهند بود.(البته اصلا از چنین شیوه مدیریتی در کشورمان تعجب نمیکنم.)
.....
این دقیقاً کاری بود که انجام دادند و فکر کنم همیشه هم انجام می دهند! نمونه کارهایشان را هم که دیدم همه برای شرکت های بزرگ و معروف و پر تیراژ بود که البته ایت برمیگرده به توانایی بالایشان در چاپ و نه عکاسی. اما کار سطح بالا عکس سطح بالا هم نیاز دارد.
نقل قول:
خوب چک کنیم چه اتفاقی افتاده؟
این کار را به چه کسی و یا کسانی سفارش دادند؟
با چه سابقهای ؟
چه توان ابزاری و تجهیزاتی؟
از همه مهمتر! به چه قیمتی؟
از همه جالبتر؟ به کدام عکاس برای چندمین نوبت کاری پول پرداخت کردهاند؟!!!
در مورد عکاس ها هم اینکه چه کسانی بودند و ... من نتونستم بفهمم یعنی از خیلی چیز ها سر در آوردم ولی این یک مورد رو نشد بفهمم. من چند تا از عکس هاشون رو برای نمونه خامش رو نشان دادند و در یک فرصت من یواشکی اگزیفش رو دیدم :cool: کنون 5 دی بود و روی 24 مم . یعنی بیشتر می خواستم ببنینم مدیوم فرمت هست یا نه. البته در مورد بقیه نمی دونم.
اما یکی از قیمت ها رو لای کاغذ ها دیدم :cool: گویا هر شات 40 هزار تومان بود و با کمی کنجکاوی هم فهمیدم اگر عکس نهایاتاً تایید نشود حد اقل پول یک شات را به عکاس بابت آن نوبت می دهند. اینجور که توضیح دادند برای بیشتر پروژه ها یک شات بیشتر نمی خواهند یا حد اکثر 5 شات.
امیدوارم در شناسایی سوژه ها کمک کرده باشم! اگر کشفی کردید مارا هم خبر کنید ;)
البته من در مقابل تجربه های6--7 ساله دوستان تجربه ای ندارم (6-7 ماه) اما با آقا آرش و وحید و افشین و دیگر دوستان موافقم . به نظر من بیشتر به یک ماشین تولید عکس نیاز دارند چون تمام موارد را خودشان به عکاس دیکته می کنند مثلاً زاویه مات بودن یا نبودن تیرگی و روشنی ... اما به هر حال عکاس هم همیشه نقش دارد.
حالا اینکه چرا یا خودشان نمی خرند یا اول عکاس را استخدام نمی کنند بعد برایشان لوازم بخرد یا یک عکاس با لوازم استخدام نمی کنند ... نمی دانم. سوال بزرگ تر هم اینکه چرا به من گفته اند این کار را انجام دهم! نمی دانم شاید بحث اعتماد بوده و من هم که گفتم می تونم افراد بهتر از خودم را معرفی کنم گوش نکردند و گفتند شکسته نفسی می کنید lol lol
نقل قول:
چرا باید ۱۲ میلیون خرج کنید؟ چرا بر اساس پروژه های پیش رو خرید نمیکنید؟
اصولا همه چیز در ایران پیدا میشود. اگر هم نشود نهایت تا ۱۰ روز برایتان میاورند. چرا لنز و یا چیزی بخرید که ممکن است یک سال در کمد بماند؟
آیا شما به عنوان عکاس چنین کاری را با خودتان میکنید؟
خیلی ممنون ! پیشنهاد منطقی و خوبی است سعی می کنم یک لیست از پروژهای ماه آیندشان بگیرم.
من هم این کار را نمی کنم! نهایاتاً شب جمعه هم باشه بالاخره از دوستی کسی قرض می کنم :biggrin:
به جز کنون کسی پیشنهادی نداره؟ راستش من از اول بیشتر نظرم روی دی 700 بود و داشتم لنز ها رو مطالعه می کردم.
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
به جز کنون کسی پیشنهادی نداره؟ راستش من از اول بیشتر نظرم روی دی 700 بود و داشتم لنز ها رو مطالعه می کردم.
لیست وسایل درون کوله Computrekker AW Plus ارش را بگیر جای دی3 را با دی700 عوض کن.:)
70-24
200-70
85 tilt shift
macro 60
50 1.4 afs
و.......
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
لیست وسایل درون کوله Computrekker AW Plus ارش را بگیر جای دی3 را با دی700 عوض کن.
موافق نیستم
برای عکاسی صنعتی ۵ دی مارک ۲ کانن بهتر خواهد بود.(با توجه به نیاز به چاپ در سایز بزرگ و عکاسی در استودیو)
منهم Photo Trekker AW II دارم. ;)
اون موقع که این کیف رو گرفتم سری نوت بوکی بزرگی در بازار نبود. :)
-
پاسخ: با 12 میلیون تومان چی بخرم؟ با رویکرد صنعتی
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farsad
رضا جان خب اومدیم خواستن از یک جواهر یا یک قطعه ریز عکس بگیرن! آیا فکر میکنید که تیلت ۹۰ میل جواب کارشون رو میده؟ باید اینو در نظر داشت که کسی که به صورت حرفه ای کار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی انجام میده حتما لازم میشه که از اشیاء خیلی کوچک هم عکس بگیره.
تیلت ماکرو ۹۰ میل! :::waw:::
منبع:
کد:
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-TS-E-90mm-f-2.8-Tilt-Shift-Lens-Review.aspx
اول که اون پاراگراف دوم رو خوندم یک مقدار منو به شک انداخت ولی وقتی در پاراگراف اول با صراحت ذکر کرده که بزرگنمایی لنز 29x. هست فکر نمیکنم که بتونه کار یک لنز ماکرو به بزرگنمایی 1x رو انجام بده.
:cool:
بنده که اعتراضی نکردم .آمدم
کد:
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Arash
Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift
Canon EF 100mm f/2.8 L IS USM
چه کاریه آخه! :::happy:::
تشریح کردم