نمایش نتایج : از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
Like Tree12تشکر
  • 11 Post By Daruosha
  • 1 Post By mosyhey

موضوع: هوس خرید آنالوگ

  1. #1
    كاربر همراه raffi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    177
    تشکر شده
    157
    تشکر کرده
    1142

    پیش فرض هوس خرید آنالوگ

    سلام بر دوستان عزیز بنده مدتی است كه خرید دوربین آنالوگ بد جوری قلقلكم می ده از طرفی 2 تا دیجیتال دارم
    ولی تا حالا با انالوگ كار نكردم و چون نمی خوام هزینه زیاد كنم فقط در حد رفع هوس می خواستم ببینم این zenit412 ها كه 40 -50 تومان هستن چه جوریان می ارزه آیا لنزی میشه عوض كرد - كیفیتشون چطور هست خلاصه می ارزه
    یا نه ممنون می شم كمكم كنید

  2. #2
    كاربر فعال Daruosha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    تهران - شهرک اکباتان
    نوشته ها
    903
    تشکر شده
    2087
    تشکر کرده
    1873

    پیش فرض پاسخ: هوس خرید آنالوگ

    در مورد تهیه دوربین فیلمی نکته ای به ذهنم رسید که ذکر آن را خالی از فایده نمی دانم. اگر در حال حاضر از دوربین هایSLR استفاده می کنید و دارای لنز های متعدد نیز می باشید، می توانید با قیمت زیر 100 هزار تومان یک بدنه فیلمی از همان brand مورد استفاده تهیه کنید و تجربه لذت بخش تری داشته باشید.

    با اینحال به نظر بنده، تا وقتی کلیه عملیات مرتبط به یک media را شخصا انجام ندهید، تنها با اتلاف زمان و هزینه مواجه خواهید شد. برای عکاسی فیلمی مناسب است عملیات ظهور و چاپ را برای یک بار هم که شده تجربه کنید.
    البته همه می دانیم که این کار ها امروز بیشتر از سر حوصله و علاقه است تا انتظار نتیجه ای با کیفیت بهتر یا .... :)
    fireboy، Amir Mohebi، Nader Kohansal و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #3
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2006
    نوشته ها
    12
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    2

    پیش فرض پاسخ: هوس خرید آنالوگ

    اگر دوربین های دیجیتال شما کمپکت است و اتوماتیک، به نظر من نه تنها کار با یک دوربین SLR فیلمی هوس است که برای یادگیری مفاهیم عکاسی امری واجب است. کار با لنز ها، فوکوس، شاتر، دیافراگم، حساسیت فیلم ها و ... را همه با یک دوربین تک لنز فیلمی می توان آموخت. اما نکاتی وجود دارد:

    این دوربین های زنیط روسی دوربین های خوبی هستند و بیشتر افراد عکاسی را با این دوربین ها شروع کرده اند و عکس های خوبی با آنها گرفته اند چه در طبیعت و چه در جنگ ها و .... کالا های روسی معمولاً سخت و محکم هستند و ظرافت کمی دارند. این دوربین ها تمام مکانیکی هستند و نیاز به باطری ندارند (مگر برای نورسنج).

    دوربین ها در دسترس زنیط مدل های 212، 312 و 412 هستند که به ترتیب جدیدتر هستند. مدل های اخیر شکلشان تخم مرغی شده است و حساسیت را نیز از روی DX Code روی فیلم ها به طور اتوماتیک می خوانند ولی گویا سایر طراحی های داخلی تفاوتی نکرده اند. ولی من شنیده ام که بهترین مدلش از نظر جنس و کار همان 212 هست که جنسش فلزی است و عدسی بهتری دارد.

    مزیت اصلی دوربین های زنیط قیمت ارزان آنها هست که می توانید لنز های دیگرش و فیلتر و فلاش و ... را با قیمت اندکی برایش تهیه کنید که کیفیت و نحوه کار آنها خیلی خیلی بیشتر از قیمتشان می ارزد.

    چون وضعیت اوتو ندارند در کار با آنها نیز باید از نحوه کار با شاتر، دیافراگم و فوکوس و ... آشنایی داشت و مثل دیجیتال کمپکت به هر طرف بچرخ و عکس بگیر و همان آن ببین نیست.

    من تنها با دوربین 412 کار کرده ام. عیب اصلی آن را نورسنج آنها می دانم که تقریباً نمی توان هیچ حسابی روی آن کرد و خودتان بایستی به قوانین دیافراگم و شاتر در نور های مختلف از روی جدول خود فیلم های عکاسی آگاهی داشته باشید و یا از یک نورسنج استفاده کنید. شنیده ام ممکن است شاتر پرده ای آنها خراب شود ولی ندیدم و به آن برخورد نداشته ام.

    اگر علاقه مندید و مشکلات کار با آنها و آموزش مفاهیم عکاسی را خواستارید شدیداً همین دوربین هم را پیشنهاد می کنم.
    ویرایش توسط mosyhey : Friday 11 April 2008 در ساعت 00:17
    fireboy تشکر می‌کند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •