ببخشید انگلیسی من چندان خوب نیست . میشه بگیداین تکنولوژی چی هست؟معنی این جمله چی هست؟
ممنون میشم اگه کسی بگه نیکن چه کاری میخوادامجام بده؟
Printable View
فایل پیوست 14733
وهمچنان استفاده ناسا از نیکون
همچنین گفته میشه سونی درحال تولیدیک سنسور ۳۲MP است.بنابراین می توان انتظاربروزرسانی D400,D800ویاD4Xراداشته یاشیم:
http://nikonrumors.com/2011/06/19/ni...rom-sony.aspx/
http://www.digitalrev.com/en/latest-...9-article.html
ودرمورد سنسور جدیدسونی:
http://photorumors.com/2011/06/19/32...era-in-august/
درود
بطور حتم درماه اوت خبرهای داغ زیادی ازنیکون علیه سلام پیش رو خواهدبود.ازالان تپش قلب گرفتم.
حداقل حداقل حداقل بایدشاهدورودیه فرزندتازه متولدازنیکون باشیم.اخه ۹ماه انتظار(اززمان ورودD7000)درماه اوت به پایان می رسد!!!!
منظورتون اون قسمتیه که با کادر و فلش قرمز مشخص شده!؟
در کل داره دو مورد چالش های که صنعت تصویر باهاش درگریه بحث میشه و اون قسمت داخل کادر هم یکی از راهکار های افزایش سهم بازار (استراژی توسعه بازار) رو بیان میکنه:
" ایجاد بازار جدید با ارائه نسل جدید محصولات و محصولات در حوزه های جدید"
نسل جدید محصول که کاملا مشخصه به چی اشاره میکنه، حوزه جدید هم یعنی مثلا شرکت بره دوربین قطع متوسط بزنه، یا اصلا بره یه چیز بی ربط رو وارد بازار کنه.
سلام :)
ظاهرا 23 و 24 آگوست طوفانی بر پا خواهد شد.
از طرفی شایعاتی مبنی بر معرفی دوربین های جدید نیکون مطرح است و اکنون نیز شایعه ای در مورد بزرگترین رونمایی از دوربین های دیجیتال شرکت سونی در تاریخ مذکور منتشر شده است.
دوربین هایی نظیر :
Alpha 77
Alpha 65
Nex - 7
Nex - 5N
لنزهایی نظیر :
new 16-50mm f/2.8
24mm f/1.7 Zeiss E-mount
maybe 50mm and 55-210mm
و دوربین فیلمبرداری VG20
قبلا سونی قرار بود محصولات جدید خود را در ماه July معرفی کند ولی سونامی ژاپن در این وعده تاخیر انداخت.
ضمن اینکه دوربین های A35 و Nex -C3 تا دو هفته دیگر عرضه آن فراگیر خواهد شد.
منبع
درود
باید به فکر جان پناه بود ;)
:::love2::: چه طوفان شیرینی
http://cdn.electricpig.com/wp-conten..._alpha_a77.jpg
فرم گریپ دوربین فوق بیشتر از اینکه زیبایی داشته باشد راحت خواهد بود
انوش
سلام :)
استاندارد 802.22TM WiFi با برد 60 مایل تصویب شد. یعنی امکان انتقال بی سیم داده ها به مکانی 100 کیلومتر دورتر از شما :::yess:::
شبکه های بیسیم فعلی که اغلب در خانه و مراکز تجاری استفاده می شود از استانداردهای سری 802.11 استفاده می کنند که سرعت خوب، اما برد کوتاهی دارند. در استاندارد جدید از یک باند خالی استفاده می شود که برای انتقال کانال های تلویزیونی کاربرد داشته است. وای-فای جدید سبب می شود تا ۲۲مگابیت سرعت انتقال اطلاعات را تا فاصله صد کیلومتری در اختیار داشته باشید. البته فعلا قرار نیست استاندارد بی سیم جدید چیزی باشد که هر کسی یکی از آنها را در خانه راه اندازی کند، بلکه هدف راه اندازی شبکه های محلی شهری یا روستایی است. به این معنی که یک آنتن مخصوص این شبکه در منطقه ای نصب شده و یک محدوده وسیع شهری یا روستایی را پوشش می دهد.
منبع 1 - منبع 2
حالا خبر بالا چه ربطی به عکاسی داره :think:;
فرض کنید شرکت های سازنده دوربین , محصولات خودشون را با شبکه بیسیم دور برد جدید همخون کنند, آن وقت بیشترین خوش به حالی برای عکاسان خبری خواهد بود. :;)
البته کاربردهای فراوان و قابل استفاده دیگری هم از این شبکه جدید برای عکاسان متصور است.
درست خاطرم نیست ولی چند وقت پیش دوستی قصد راه اندازی یک مرکز عکاسی در یک پارک رو داشتند و در این فروم دنبال راه حلی برای انتقال عکس ها از اقصی نقاط پارک به روش بی سیم به مرکز عکاسی مستقر در پارک بودند و مشکلشون هم برد کوتاه شبکه های بی سیم فعلی بود.
دوست عزیز زیاد خوشحال نباشید
استفاده از هر فرکانسی منوط به مجوز سازمان تنظیم مقررات رادیویی است!
اونها هرگز همچین اجازه ای برای چنین بردی نمیدهند
همین وایرلس لپ تاپ ها هم در فرکانس ممنوعه قرار داره و چون بردش کوتاهه اجازه داره استفاده بشه
فرکانس های آزاد رو فقط سازمان تنظیم مقررات رادیویی میتونه اعلام کنه
و مسلما استفاده از فرکانس های غیر از این فرکانسهای آزاد مجازات های سختی داره حتی ممکنه اعلام جرم جاسوسی بر علیه طرف بشه!! اونم با چنین بردی!!!
حالا بیا ثابت کن عکاسی نه جاسوس!
در ضمن ابعاد چنین دستگاهی که بتونه بردش انقدر باشه خیلی بزرگه و هیچ عکاسی نمیتونه اونو با خودش حمل کنه!
همین آنتن های ماکروویوی که مخابرات استفاده میکنه (توی جاده ها میتونید ببینید) توی 100 کیلومتر شاید 2 یا 3 تا تکرار کننده میزارند!
تقریبا نشدنیه مگه عکاس به خودش یک نیروگاه ببنده(برای تامین برق مورد نیاز فرستنده)
سلام
Pioneer established a production joint venture with Asia Optical. Digital cameras can produce business
نقل قول:
Pioneer Corporation on July 1 announced that it has agreed to establish a production joint venture in Brazil and Asia Optical Group. The Business is business also includes a digital camera production.
The new company is a pioneer vessel Brasil. Real capital is 50 million. Stake is 51% Pioneer do Brasil, Asia Optical group 49%
مطالبی در این خصوص
همون 802.11 با فرکانس2.4 هم تا 40 کیلومتر جواب میده. (توان اکسس پوینت باید بالا باشه)
آف تاپیک بود،نه؟
تام هوگان در سایتش نوشته:
نقل قول:
D700 replacement: August 24 announce, October delivery.
D3s replacement (D4): August 24 announce, December delivery to NPS pros.
Nikon mirrorless: January CES announce, February delivery.
D300s replacement: February announce, delivery shortly thereafter.
D3x replacement: not predictable at the moment, but late 2012 seems to be the earliest plausible possibility.
کد:http://bythom.com/
سایت شایعات نیکون هم از معرفی جانشین های D700 و D3s در 24 آگوست (چهارشنبه 2 شهریور) خبر میدهد!
جانشین D700 یک سنسور 24 مگاپیکسلی و جانشین D3s سنسوری 18 مگاپیکسلی خواهد داشت (دو سنسور فول فریم جدید ؟! :confused: ) و هر دو بدنه هم ساخت مالزی خواهند بود
سیستم فوکوس جدید و کلی چیزهای جدید دیگر ...
نقل قول:
Today I received some information confirming Thom Hogan’s latest post (probably from the same source?): Nikon will announce D700 and D3s successors on August 24th, 2011. The D700 replacement will be available in Fall 2011 and the D3s replacement will be available at the beginning of 2012. Both will be produced in Malaysia. The D700 successor will have 24 MP, the D3s successor will have 18MP. Both cameras will have new AF-system and many new “astonishing” feature.
سلام :)
1Ds Mark IV/1D Mark V Specifications
32mp CMOS Full Frame
Evolved 45 point AF system - current 1D4 Dual DIGIC 5 CF & SD Slots
New Battery 3,7,9 fps ISO Range 50-102,400 Ergonomic Changes 100% VF 3.2″ LCD (Highest Resolution Ever) Improved AF in LiveView Unknown Movie Mode and specifications
Unknown if there will be a wireless flash commander In camera software feature upgrades
منبع
Canon 16-35 mm F2.8 Patent
Publication date: Jule 28th, 2011
Patent filing date: January 15th, 2010 Focal length: 16.48 – 33.95 mm Aperture: 2.91 Half angle of view: 52.70 – 32.51 ° 4 aspherical elements Zoom ratio: 2.06
منبع
سلام :)
امروز مصادف با 5 آگوست است و شمارش معکوس به سمت 24 آگوست آغاز شده است، روزی که سونامی معرفی دوربین های جدید توسط کمپانی های معروف ، جهان را در بر خواهد گرفت .در حاشیه این موضوع و به تدریج اطلاعات بیشتری در مورد کیفیت دوربین های جدید قابل عرضه در این روزها منتشر خواهد شد.
آخرین مشخصات تکمیلی درباره دوربین های قابل عرضه توسط کمپانی معظم سونی :
The Full A77, A65, NEX-7 and NEX-5N specs
A77
24.3 MP Exmor HD CMOS sensor
19 points AF sensor with 11 cross sensors
ISO 100-16000, with expandeable ISO 50 option
1920 x 1080 60p/24p AVCHD 2.0
P/A/S/M manual controls while recording video
1200 zone metering
Completely new developed Bionz processor
12 fps
1/8000 shutter speed
TrueBlack 921k 3-way tilt LCD
3 million dot OLED viewfinder
Smart teleconverter function with 1.4x and 2.0x option
Built-in flash
Built-in GPS
Battery life with over over 500 shots
Magnesium alloy body
Dust and Moisture proof
Multi Frame NR
SD card (no CF!)
A65 (differences with the A77)
A77 has 19 point AF system with 11 cross sensors while the A65 has only 3 cross sensors.
A77 can do 12 fps while the A65 can do 10fps.
A77 has new 3 way tilting LCD, A65 has “classic” tilting LCD
A77 can do 50 ISO while A65 can not.
The A77 has a magnesium body while the A65 has not.
The A77 has 1/8000 shutter while A65 has a 1/4000 shutter
The A77 has a top LCD screen while the A65 has it not.
The A77 is Dust and Moisture proof while the A65 is not
NEX-7
24,3 Exmor HD sensor
100-16.000 ISO
1200 zone metering
1920×1080 60p/60i/24p AVCHD 2.0 (28Mbit/s) video recording
3 million dot XGA OLED viewfinder
3inch 921k TruBlack LCD display (touchscreen)
10 fps
20ms startup time
Built-in flash
New universal hot shoe
Battery life for over 400 shots
Magnesium alloy body
NEX-5N
16.1 MP Exmor sensor (Same us Sony NEX-C3)
ISO 100-25600
1920×1080 60p/60i/24p AVCHD 2.0 video recording
Shutter 1/4000
10 fps
Can take over 430 shots with one battery
Same AF speed as the GH2
VG-20
16 MPX Exmor sensor
1920×1080 60p/60i/24p AVCHD 2.0 video recording
Can record stills in RAW
3 inch touchscreen (swifel)
audio level control
IR AVR remote
آخرین اخبار در مورد دوربین های شرکت معظم نیکون :
- خبرهایی از عدم موجودیت دوربین D700 در فروشگاه های معتبر امریکا منتشر شده است و احتمالا حکایت از توقف تولید و زمینه سازی برای عرضه جایگزین این دوربین در بازار می کند.
- بعد از خبرهای مشکوک مبنی بر ناپدید شدن جناب Chase Jarvis و تست دوربین های جدید نیکون توسط این شخص حالا نوبت به جنابان Joe McNally و Andy Rouse است که مشمول این خبر گردند.
- و جایگاه سنسور دوربین جدید بی آینه نیکون "
آخرین اخبار در مورد دوربین های شرکت معظم کنون :
- کنون استرالیا مدیران CPS خود را جهت دیدن آموزش محصولات احتمالا جدید به سنگاپور اعزام کرد.
- 1D Mark IV در برخی از کشورهای دنیا کمیاب و یا به سختی یافت می شود.
منابع : سایت های : sonyalpharumors و nikonrumors و canonrumors
انشاا.. که خبر بدنه(سنسور) جدید سونی واقعیت داره و به طبع آن جانشین D300sنقل قول:
و این هم مشخصات احتمالی جانشین D300s که با سنسور SONY A77 و با کمی تاخیر بعد از معرفی آن به بازار خواهد آمد (که در آن صورت first نخواهد بود)
نقل قول:
World’s first 24.3 MP APS-C sensor (FIY: Nikon D7000 has a normal ISO range of 100-6400)
ISO range of 100-16000 (expandable to ISO 50)
The sensor will offer AVCHD progressive (ver.2.0) full HD video recording at 60p which is also world’s first
A 24p frame rate option will also be available.
مشخصات سنسور جدید سونی واقعا قابل توجه است: 24.3 مگا پیکسل 10 fps و امکان ایزوی 50 و و
با این حساب انوش و برخی از دوستان باید در خرید 7000 تامل... :)
فایل پیوست 14900
یعنی مثل بدنه Dx ها میخواد بیاد ؟؟؟؟؟
این عکس تقلبی است و 5 سال است به عنوان دوربین بعدی نیکون در اینترنت می چرخد.نقل قول:
یعنی مثل بدنه Dx ها میخواد بیاد ؟؟؟؟؟
سلام :)
یک قابلیت فوق العاده - امکان فول کنترل دوربین های DSLR کنون با گوشی ها و تبلت های آندروید :::yess:::
شما با خرید و نصب یک نرم افزار 9 دلاری (نسخه بتا) قابل نصب بر روی گوشی ها و تبلت های آندرویدی ، امکان ریموت و کنترل کامل دوربین های DSLR کنون را از طریق کابل USB در اختیار خواهید داشت .
اسکرین شات نرم افزار :
در لینک زیر نیز ویدیویی از نحوه کنترل دوربین با گوشی گالاکسی سامسونگ قابل مشاهده است :
اسکرین شات ویدئو :
http://up.vatandownload.com/images/a...gch4xffsex.jpg
http://up.vatandownload.com/images/s...hb2687xjew.jpg
کد HTML:http://www.petapixel.com/2011/08/05/control-canon-dslrs-with-an-android-phone-using-dslr-controller/
فروشگاه نرم افزار
7ماه قبل اولین شایعات منتشر شده از A77
APS-C 23.6 x 15.6 mm 24.4 Mp (Effective) Exmor CMOS sensor Backlit
16 fps
ISO 100-204800
51focus points with15 cross-type sensors
Micro Adjustment for Sony, Minolta and Konica Minolta Lenses
AVC HD Video / 24 bits
New designed by Epson OLED Super EVF
Able Tilt LCD Display
Building and grip similar to the “Magnesium” Alpha 700
Newly designed battery provides up to 1,000 shots
the body A77 has a street price of 899 Euros
منبع: http://www.sonyalpharumors.com/sr3-t...#comment-16478
با نزدیک شدن زمان معرفی میبینیم مشخصات مورد انتظار (پست 2534) خیلی فرق نکرده اند . اون مورد ایزو 200هزار که اهمیت زیادی ندارد اما ای کاش در زمان معرفی سونی به جای فوکوس 19نقطه ی 11 کراس سنسور، همون مورد سیستم فوکوس بالا رو به کار برده باشد و کاملترین APS بالاخره متولد شود چیزی که هرگز محقق نشده .قیمت هم بالا رود مشکلی نیست،- در جایی که بابت d300s رقم 1700 دلار به شایستگی پرداخت میشود، برای این A77 مفروض هم انتظار 900 یورو نیست - A65 با آپشنهای پایینتر موجود است. هر دوربینی آمده که یک رویا رو عملی کند همیشه یک جای کارش میلنگیده یا فیلمبرداری (فول اچ دی) نداشته یا تعداد نقاط AF کمتر از رقبا بوده یا عدد رزولوشن پایین بوده یا lcd فیکس بوده و ...
راستی رده A77 را سیلینگ بدنه تعیین میکند ؟ در هر صورت همرده 7D میشود؟
نوامبر 2010 در شایعاتی آمده بود که سونی قرار است یک نوآوری نیز در viewfinder این دوربین داشته باشد و از یک V.F هیبریدی که ترکیبی از اپتیکال و الکترونیک است استفاده کند با به کار بردن یک آینه نیمه شفاف دیگر در یونیت چشمی با این مکانیسم:
( به راهنمای سمت چپ تصویر دقت کنید )
http://www.downloadatoz.com//resourc...1288609276.jpg
ببینید، سازمان تنظیم و مقررات طبق قانون مسئول این کار است. ولی اگر شما مثلا جدول فرکانسی ایران رو از وب سایت سازمان مذکور داونلود کنید، میبینید که فرکانس پیش فرض بیس استیشن هایی که همه ما برای خونه ها و محل کار استفاده میکنیم ( 802.11 ) خانواده های مختلف اون، همه روی فرکانس ممنوعه و نظامی ۲.۴ گیگاهرتز کار میکنند!
خلاصه کلام، وقتی چیزی با این حجم کاربری در سطح جامعه استفاده میشه، قوانین بیخاصیت فقط روی کاغذ میمونند و تبدیل به دایناسور میشند.
در مورد این استاندارد جدید هم همینه و چیز جدیدی نیست.
سلام
A Very Detailed 1D Mark V Spec List CR1
نقل قول:
It’s rare to see a spec list such as the one below. It goes down the same path as most information coming in. The 1D & 1Ds will be merged into the 1D Mark V. The 1Ds will be replaced by a more studio oriented camera and called something else.
نقل قول:
Specs of the 1D MK V
Image ratio w:h 3:2
Effective pixels 32,2 megapixels
Sensor photo detectors 32.5 megapixels
Sensor size Full frame (36 x 24 mm)
Sensor type CMOS
Processor Digic 5
ISO 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800 (50, 25600, 51200 and 102400 Hi)
White balance presets 8
Custom white balance Yes
Image stabilization No
Uncompressed format RAW JPEG quality levels Fine,
Normal (can have ratios programmed)
Autofocus Contrast Detect (sensor), Phase Detect, Multi-area, Selective single-point, Single, Continuous, Face Detection, Live View
Digital zoom No
Manual focus Yes
Number of focus points 45
Lens mount Canon EF mount
Focal length multiplier 1.0×
Articulated LCD Fixed
Screen size 3.2″
Screen dots 1.200,000
Touch screen No Live view Yes
Viewfinder type Optical (pentaprism)
Viewfinder coverage 100 %
Viewfinder magnification 0.76×
Minimum shutter speed 30 sec
Maximum shutter speed 1/8000 sec
Aperture priority Yes
Shutter priority Yes
Manual exposure mode Yes
Subject / scene modes No
Built-in flash No
External flash Yes (Hot-shoe plus Sync connector)
Flash modes External / Radio Controlled
Continuous drive Yes (9.1 fps)
Self-timer Yes (2 or 10 sec)
Metering modes Multi Center-weighted, Spot
Exposure compensation ±3 EV (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
AE Bracketing ±3 (3 frames at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
WB Bracketing Yes (3 frames in either blue/amber or magenta/green axis)
Format H.264
Audio channels Stereo
Clips Yes (1920 x 1080 (120, 60, 30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (120, 60, 50 fps), 640 x 480 (120, 60, 50 fps))
HD Modes 1920 x 1080 (120, 60, 30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (120, 60, 50 fps), 640 x 480 (120, 60, 50 fps) FPS 1920 x 1080 (120, 60, 30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (120, 60, 50 fps), 640 x 480 (120, 60, 50 fps)
Storage types Compact Flash (Type I or II), UDMA, SD/SDHC card
Storage included None
USB USB 3.0
HDMI Yes
Remote control Yes (N3 connector)
Environmentally sealed Yes
Battery Battery Pack
Battery description Lithium-Ion LP-E4 rechargeable battery & charger
Battery Life (CIPA) 1500
Weight (inc. batteries) 1228 g
Dimensions 157 x 159 x 80 mm
Orientation sensor Yes
Timelapse recording Yes (by cable and PC)
کد:
http://www.canonrumors.com/2011/08/a-very-detailed-1d-mark-v-spec-list-cr1/
تام هوگان دیگه با اطمینان گفته August 24 زمان آپدیت نیکون است.
http://bythom.com/
D700 replacement: August 24 announce, October delivery.
D3s replacement (D4): August 24 announce, December delivery to NPS pros.
Nikon mirrorless: January CES announce, February delivery.
D300s replacement: February announce, delivery shortly thereafter.
D3x replacement: not predictable at the moment, but late 2012 seems to be the earliest plausible possibility.
شاید تا اون موقع کانن کارش رو کرده باشه!
مثل اینکه شرکت معظم Pioneer قصد داره وارد بیزنس دوربین های دیجیتال بشود و برند اش را در قسمت دوربین های دیجیتال به یک کمپانی چینی واگذار کرده تا گسترش پیدا کند.
http://pioneer.jp/press-e/2011/pdf/0804-2.pdf
http://pioneer.jp/index-e.html
یعنی به هیچ وجه سال 2011 نیکون D400 معرفی نخواهد شد؟
پ.ن : 4pass 3x6
مشخصات جالبی میشه توش پیدا کرد:
نقل قول:
Specs of the 1D MK V
- Image ratio w:h 3:2
- Effective pixels 32,2 megapixels
- Sensor photo detectors 32.5 megapixels
- Sensor size Full frame (36 x 24 mm)
- Sensor type CMOS
- Processor Digic 5
- ISO 100, 200, 400, 800, 1600, 3200, 6400, 12800 (50, 25600, 51200 and 102400 Hi)
- White balance presets 8
- Custom white balance Yes
- Image stabilization No
- Uncompressed format RAW JPEG quality levels Fine,
- Normal (can have ratios programmed)
- Autofocus Contrast Detect (sensor), Phase Detect, Multi-area, Selective single-point, Single, Continuous, Face Detection, Live View
- Digital zoom No
- Manual focus Yes
- Number of focus points 45
- Lens mount Canon EF mount
- Focal length multiplier 1.0×
- Articulated LCD Fixed
- Screen size 3.2″
- Screen dots 1.200,000
- Touch screen No Live view Yes
- Viewfinder type Optical (pentaprism)
- Viewfinder coverage 100 %
- Viewfinder magnification 0.76×
- Minimum shutter speed 30 sec
- Maximum shutter speed 1/8000 sec
- Aperture priority Yes
- Shutter priority Yes
- Manual exposure mode Yes
- Subject / scene modes No
- Built-in flash No
- External flash Yes (Hot-shoe plus Sync connector)
- Flash modes External / Radio Controlled
- Continuous drive Yes (9.1 fps)
- Self-timer Yes (2 or 10 sec)
- Metering modes Multi Center-weighted, Spot
- Exposure compensation ±3 EV (at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
- AE Bracketing ±3 (3 frames at 1/3 EV, 1/2 EV steps)
- WB Bracketing Yes (3 frames in either blue/amber or magenta/green axis)
- Format H.264
- Audio channels Stereo
- Clips Yes (1920 x 1080 (120, 60, 30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (120, 60, 50 fps), 640 x 480 (120, 60, 50 fps))
- HD Modes 1920 x 1080 (120, 60, 30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (120, 60, 50 fps), 640 x 480 (120, 60, 50 fps) FPS 1920 x 1080 (120, 60, 30, 25, 24 fps, 1280 x 720 (120, 60, 50 fps), 640 x 480 (120, 60, 50 fps)
- Storage types Compact Flash (Type I or II), UDMA, SD/SDHC card
- Storage included None
- USB USB 3.0
- HDMI Yes
- Remote control Yes (N3 connector)
- Environmentally sealed Yes
- Battery Battery Pack
- Battery description Lithium-Ion LP-E4 rechargeable battery & charger
- Battery Life (CIPA) 1500
- Weight (inc. batteries) 1228 g
- Dimensions 157 x 159 x 80 mm
- Orientation sensor Yes
- Timelapse recording Yes (by cable and PC)
کد:http://www.canonrumors.com/2011/08/a-very-detailed-1d-mark-v-spec-list-cr1/
سلام
اگر قرار باشه دوربين 1D بعدي بجاي كراپ 1.3؛ فول فريم بشه پس لابد 1Ds بعدي قراره مديوم فرمت باشه;)
يه چيزايي مي گن كه نمي گنجه!
آقا فرهاد کانن جایی قسم نخورده که تا ابد کراپ ۱.۳ تولید کنه.
تفاوت 1d و 1ds به نظر من فقط سایز سنسور نیست. بلکه کل دوربین کارکرد متفاوتی داره که مهمترین اون تفاوت مگاپیکسل و نسبت مستقیمش به سرعت عکاسی و نویز است.(تفاوت D3s & D3x)
با توجه به اینکه کانن هیچ لنزی برای سری 1d تولید نکرده و با توجه به معایبی که این سایز سنسور از نگاه من! داره میشه تصور کرد که در آیندهی دور یا نزدیک کانن این سری دوربین رو با سنسور فولفریم تولید کنه.
گمان میکنم چندجا دراین مورد(سایز سنسور 1d) بحث شده باشه.
البته همهی اینها گمان است و شایعه.
در مورد شایعات جدید هم نه این مقدار مگاپیکسل برای سری جدید 1d به نظر من منطقی میاید و نه ایزوی ۲۰۰ هزار سنسور Dx نیکون D400 با ۲۴ مگاپیکسل! که به نظر جناب اکبری اصلا مهم نیست!
سلام
بله آرش جان شما كاملا درست مي فرماييد.
البته من فكر مي كنم با توجه به نزديكتر شدن احتمالي مشخصات 5D MKIII (يا هر اسمي كه داشته باشه) به سري 1؛ در نهايت كنن ممكنه سري 1D و 1Ds رو ادغام كنه. تكنولوژي داره به سمتي مي ره كه ديگه رده ها دارن به هم نزديك مي شن.
امیدوارم سوتی نداده باشم. نمیدونم دسترسی به چنین ایزوی بالایی ( حتی با کیفیت نازل ) یک پیروزی تکنولوژیکی محسوب میشود یا نه ؟نقل قول:
در مورد شایعات جدید هم نه این مقدار مگاپیکسل برای سری جدید 1d به نظر من منطقی میاید و نه ایزوی ۲۰۰ هزار سنسور Dx نیکون D400 با ۲۴ مگاپیکسل! که به نظر جناب اکبری اصلا مهم نیست!
اما گمان من این بود که در سنسورهای کراپ 1.5 وجود ایزوهای بالای 25600 با وضعیت فعلی نویز دیگر ضرورت چندانی ندارد. جایی که نمونه
کراپهای 100% از ایزو 50 هزار pentax k5 ( مقام سوم نویز کم در بین کراپدارها ) به این صورت است ، ایزو 200 هزار میخواهد چه کند؟
http://a.img-dpreview.com/reviews_da...06-002.jpg?923http://a.img-dpreview.com/reviews_da...02-011.jpg?923
این روزها دوربین های کامپکت و slr like هم ایزوی 12800 دارند ولی از ایزو 800 به بالا اصلا قابل استفاده نخواهد بود
دوربین های slr هم همینطور با کراپ 1.6 فکر نکنم از ایزو 6400 به بالا (آنهم اگر فقط منظور نشان دادن وجود چیزی درمیان باشد )امکان استفاده باشد و ایده آل ترین ایزو برای دوربین های کراپ همان 6400 باشد و از آن بالاتر جنبه نمایشی دارد تا کاربردی
قرار نیست کسی برای پیشرفت تکنولوِژی به این سادگی مرز تعیین کند که:
چون دوستانی که از دوربینهای DSLR قدیمیتر مثل دی100 نیکون و یا دی60 کانن استفاده کردهاند میدانند ایزوی 1600 مرز نهایی ایزو بود و حتی آن ایزو هم خیلی اوقات غیر قابل استفاده.(در 60دی هم نهایت ایزو 1000 بود!) که تاریخ خیلی دوری هم نیست.نقل قول:
ایده آل ترین ایزو برای دوربین های کراپ همان 6400 باشد و از آن بالاتر جنبه نمایشی دارد تا کاربردی
این از این!
اما اصل حرف من اینه که اگر فرض بگیریم دوربین DSLR جدید نیکون در کلاس Dxxx وضعیت نویزی شبیه به k5 و یا بدتر داشته باشد نمیاید ایزوی 200 هزار هم بگذارد و فایلی سرتاسر نویز تحویل ما دهد.
خلاصه اینکه گمان میکنم اگر دوربینی ایزوی 200 هزار دارد باید وضعیت نویزی آن در ایزوهای بالا بهتر از k5باشد. حال اگر این دوربین دارای سنسوری در سایز Dx با24 مگاپیکسل باشد و چنین پیشرفتی از لحاظ بهبود وضعیت نویزی کرده باشد یعنی یک جهش بزرگ! نه اینکه اصلا مهم نیست!(البته وضعیت نویزی شبیه K5 در سایز مشابه سنسور و 24 مگاپیکسل جهش بزرگیست.)
هرچند احتمالا همش شایعهست و گمان نمیکنم از سنسور 24 مگاپیکسلی سایز دیایکس در این تاریخ چیز خوبی بیرون بیاد!
چندین بار دقیق مطالب رو مرور میکنم و دقیقا فرمایشات شما بند به بند مطابق نظرات خودم است ( البته از لابلای آنها نکته ی جدیدی هم آموختم.) اما چیزی که باعث شد آن ایزو 200 هزار کذایی رو جدی نگیرم ( که البته شما کنتراست رو بردید رو 100%، لغت "اصلا" رو میگم:biggrin: ) واقع بینی وضعیت موجود است و اینکه در شایعات اخیر اون 200 هزار - مربوط به 7 ماه قبل - اکنون که زمان معرفیست به 16000 تقلیل یافته ! جهشی اگر باشد که هست، به ناگه نمیتوانند در رده کراپدار از ایزو 12800 به سمت 200 هزار حمله ببرند.اگر اینگونه بود هم اکنون باید دست کم ایزو 50 هزار را با عملکرد خوب روی A580 یا a55 میدیدیم.
کلا نظر بنده این بود که ایزو 200 هزار نخواستیم همون 51 نقطه فوکوس رو بیشتر آرزومندیم.
مثل همیشه استفاده کردیم جناب عاشوری نیا.
اگر سنسور D3X روی D800 باشه واقعا چه هلویی میشه ها :::love2:::
هلو؟!! بادنجون هم نمیشه!
بعد از گذشت سه سال از تولید D۷۰۰ و دو سال از تولید D۳x نیکون حالا بیاد سنسور D۳x رو بذاره روی D۸۰۰? برتری عمده فول فریمهای نیکون نسبت به فول فریمهای کانن، عمل کرد کاملا برتر در زمینه نویز بود. نیکون بیاد این رو هم از دست بده؟ ممکنه که D۸۰۰ رزولوشن بالایی داشته باشه اما خیلی بعیده که در زمینه نویز پسرفت کنه. D۷۰۰۰ هم رزلوشن بیشتری نسبت به D۳۰۰s داشت هم عملکرد بهتر در زمینه نویز و دینامیک رنج. امیدوارم نیکون در تولید D۸۰۰ هم همین میزان پیشرفت رو داشته باشه.
فکر میکنید این کارو نمیکنه؟ نیکون در جواب به دی5 نیاز به یک فول فریم با ریزولوشن بالا و قیمت پایین دارد. همین الان هم خیلیها بهمین دلیل بسمت کنون متمال شده اند. اما به دلیل وجود ایکس3دی احتمالا امکانات سخت افزای بیشتری نسبت به 700دی نخواهد داشت. شاید ایکس700دی را معرفی کرد. بدنه 700دی با سنسور ایکس3دی.
خوب اینم یجور اپگریده دیگه. تازه میشه یه دی5 مارک دو :biggrin:.
البته بین D۳x و ۵DII که دنیایی تفاوت هست. گذشته از ۳ مگا پیکسل رزولوشن بیشتر که در عمل تفاوت خاصی ایجاد نمیکنه، دینامیک رنج و SNR و فوکوس D۳x یه سر و گردن بالا تر از ۵DII هست.
در اینکه در برند نیکون جای دوربینی با قیمت مناسب و رزولوشن بالا خالی هست تردیدی نیست اما اگر چنین دوربینی معرفی بشه و سنسور D۳x رو داشته باشه اونوقت دیگه نباید جا نشین D۷۰۰ حسابش کنیم. در اون صورت شاید ۲۰۱۲ دوربین جانشین D۷۰۰ معرفی بشه و امسال به قول شما تنها شاهد معرفی D۷۰۰x باشیم.
شخصاً امیدوارم که D۸۰۰ نویزی در حد D۳s داشته باشه.
سه مگا پیکسل رزولوشن بیشتر همانطور که اشاره کردید در عمل تفاوت خاصی ایجاد نمیکند ,از نظر نویز هم که هر دو بدنه(سنسور) عملکرد تقریبا مشابهی دارندنقل قول:
البته بین D۳x و ۵DII که دنیایی تفاوت هست. گذشته از ۳ مگا پیکسل رزولوشن بیشتر که در عمل تفاوت خاصی ایجاد نمیکنه، دینامیک رنج و SNR و فوکوس D۳x یه سر و گردن بالا تر از ۵DII هست.
از نظر image Quality هم با توجه به نتایج تستهای dpreview کیفیت تصویر فایو دی اندکی بهتر از d3x هست و یا به عبارت دیگر بیشترین حد کیفیت تصویری که فعلا قابل دسترسی است در سنسورهای فول فریم ,همین 5dm2 ایجاد میکند.
فاکتور قیمت را هم نباید فراموش کرد
تا به حال نشده بحث بین قابلیتهای این دو بدنه و جایگاههای هر کدام از آنها بحث بشه ولی اشاره ای به فاکتور قیمت هم بشه ,به خدا در همین بازار خودمان با پولی که بابت خرید d3x باید پرداخت کنید حدود 4 تا 5d میشه گرفت به همین جهت 5d را مثل نقل و نبات مردم دارن میخرن و از این خوان گسترده کانن استفاده میکنن در مقابل مگر چند نفر را سراغ دارید که بخواد d3x را به قیمت 11 میلیون تومان بخره ؟ رعایت انصاف در ارزیابیها را به دوستان توصیه میکنم
معتقدم نیکون باید بیش از هر چیز دیگری به کیفیت عکس و ثبت جزییات(که یکی از فاکتورهای مهم در بحث کیفیت عکس می باشد) اهمیت بدهد.نقل قول:
شخصاً امیدوارم که D۸۰۰ نویزی در حد D۳s داشته باشه.
اگر بدنه جدید نویزی در حد ds3 داشته باشد و ثبت جزییاتی شبیه آن داشته باشد واقعا به چه درد خواهد خورد!؟
زیرا که نویز ریداکشن نرم افزاری هم نتیجه مشابهی ایجاد مکیند ,نویز کم جزییات کم
نیکون واقعا دارد بی انصافی میکند ,با این همه تکنولوژی پیشرفته بدنه های واقعا خوش دست و قوی از هر نظر ساخت سیلینگ منو وووو لنزهای بی نظیر(هر چند که پولش را هم از مشتری دریافت میکند حتی بیشتر)
در مقابل سنسورهایی با رزولوشن-های عهد عتیق و ثبت جزییات :::angry:::
ببخشید شما منظورتون چیه ؟ آیا تا حالا نیازی وجود داشته که نیکون جواب نداده باشه ؟ من منظور عهد عتیقتون رو اصلا نمیفهمم در خصوص جزییات هم اصلا با گفته شما موافق نیستم مگر داشتن جزییات فقط به سنسور مربوط میشه؟
آیا این همه حرفه ای که با دوربین های نیکون کار میکنن دارن ار سنسورهای عهد بوق استفاده میکنن؟ دوست عزیز بازار محصولات تنها تهران و چند شهر تو ایران نیست
من تو تورنتو ۵ میلیونی به ازای هر ۵ دوربین نیکون یک دوربین کنون میبینم این اماریه که تو فستیوالها و کارناوال ها گرفتم آیا درسته بگم فروش نیکون ۵ برابر کنونه ؟ یا کاربران یکون مخشون تاب ورداشته دارن از سنسورهای عهد عتیق استفاده میکنن ؟
با عرض سلام
اگر آرش جان منظور تون کنایه به 400 دی توی امضاء من هست لازم است خدمتتون عرض کنم من با پرچم دار دوربین های APSC کانن یعنی 7 دی نازنین کار کردم و نتیجه گیری که من کردم تا ایزو 3200 ایده آل است و در 6400 کارآمد است ولی 12800 اصلا حرفی برای گفتن نداردنقل قول:
چون دوستانی که از دوربینهای DSLR قدیمیتر مثل دی100 نیکون و یا دی60 کانن استفاده کردهاند میدانند ایزوی 1600 مرز نهایی ایزو بود و حتی آن ایزو هم خیلی اوقات غیر قابل استفاده.(در 60دی هم نهایت ایزو 1000 بود!) که تاریخ خیلی دوری هم نیست.
توجه به ردهی دوربینها بعضی چیزها رو روشن میکنه:
5d به کدام دوربین ردهی ۱دی نزدیک خواهد شد؟نقل قول:
البته من فكر مي كنم با توجه به نزديكتر شدن احتمالي مشخصات 5D MKIII (يا هر اسمي كه داشته باشه) به سري 1؛ در نهايت كنن ممكنه سري 1D و 1Ds رو ادغام كنه. تكنولوژي داره به سمتي مي ره كه ديگه رده ها دارن به هم نزديك مي شن.
دو نسخهی قبلی ۵دی کپی ارزان شدهی 1ds بود و ارتباطی به سری 1d نداشت و هنوز هم ندارد. طبق داستان قبلی میشه تصور کرد که کانن همین روزها 1ds جدیدی معرفی کند و در سال دیگر 5d جدید را.
البته کانن قسم نخورده تا آخر تاریخ این داستان را تکرار کند و ممکن است همان چیزی شود که شما فرمودید.
این داستان در مورد نیکون هم هست.
اگر نیکون دوربینی تولید کند با هر اسمی به جای دی۷۰۰ اما با سنسور دی۳ ایکس؟ یه گمان من ردهی جدیدی در نیکون بوجود آمده.
چون D3xجایگزین d3 نبوده و نیست و در ردهی دیگریست.
جناب سعادت اگر الان نیکون دی۷۰۰ ایکس تولید کند به قیمت ۲هزار دلار و همان ۲۴ مگاپیکسل و دی۴ به قیمت ۶ هزاردلار با مثلا ۱۶ مگاپیکسل و وضعیت نویزی مشابه و یا بهتر از دی۳اس، داینامیک رنج بهتر و ... بدون شک دی۴ خواهم خرید.نقل قول:
معتقدم نیکون باید بیش از هر چیز دیگری به کیفیت عکس و ثبت جزییات(که یکی از فاکتورهای مهم در بحث کیفیت عکس می باشد) اهمیت بدهد.
اگر بدنه جدید نویزی در حد ds3 داشته باشد و ثبت جزییاتی شبیه آن داشته باشد واقعا به چه درد خواهد خورد!؟
زیرا که نویز ریداکشن نرم افزاری هم نتیجه مشابهی ایجاد مکیند ,نویز کم جزییات کم
نیکون واقعا دارد بی انصافی میکند ,با این همه تکنولوژی پیشرفته بدنه های واقعا خوش دست و قوی از هر نظر ساخت سیلینگ منو وووو لنزهای بی نظیر(هر چند که پولش را هم از مشتری دریافت میکند حتی بیشتر)
در مقابل سنسورهایی با رزولوشن-های عهد عتیق و ثبت جزییات
اینکه لباس مورد نیاز خودمان را به تن همه سایز کنیم و هرکه در آن سایز نبود دایناسور باشد به گمان من سخن شایستهای نیست.
احتمالا بارها بحث شده، روزی که شما دی۳اس خریدید همه تعجب کردند و اشتباه کردید. حال فکر میکنید هرکه اینکار را بکند اشتباه کرده؟
مشابه ۵دی در برند نیکون نیست.
شما با پول یک ۱دی اس میتوانید چند ۵ دی بخرید.
شما در برند کانن نمیتوانید دی۷۰۰ بخرید.
همهی کسانی که دی۷۰۰ میخرند دیوانه نیستند و اشتباه شما را تکرار نکردهاند.
دوست عزیزنقل قول:
اگر آرش جان منظور تون کنایه به 400 دی توی امضاء من هست لازم است خدمتتون عرض کنم من با پرچم دار دوربین های APSC کانن یعنی 7 دی نازنین کار کردم و نتیجه گیری که من کردم تا ایزو 3200 ایده آل است و در 6400 کارآمد است ولی 12800 اصلا حرفی برای گفتن ندارد
من در این مورد خاص هیچ کنایهای به کار نبردم! و اصلا امضای شما را نگاه نکردم. دقیقا منظورم همان دوربینهای قدیمی بود که وضعیت نویزی آنها در ایزو ۱۶۰۰ خیلی بد بود و نهایت ایزوی آنها بود. دوربینهایی کراپ ۱.۵ و ۱.۶ بودند که اصلا ایزوی ۱۶۰۰ نداشتند.
به مرور زمان وضعیت نویزی آنها همزمان با بالارفتن مگاپیکسل و بهبود داینامیک رنج و امکانات بدنه و .... بهبود پیدا کرده.
گمان میکنم به سادگی نمیشه به پیشرفت دوربینها و سنسورها قفل زد.(عدد ایزوی خاصی مثل ۶۴۰۰)
سلام
منظور من اين بود كه به مرور و با بالا رفتن تكنولوژي شايد سياستي كه هر دو شركت داشتند كه يك سري دوربين با رزولوشن بالا و يك سري با سرعت عكاسي پياپي بالا براي عكاسان مختلف توليد مي كردند به پايان برسد و در رده حرفه اي شاهد دوربين هايي باشيم كه هر چه خوبان همه دارند آنها يكجا داشته باشند و در رده هاي بعدي فقط امكاناتي مثل گريپ سر خود و تعداد نقاط فوكوس و .... براي ارزان سازي حذف شود .
اینقدر تعصبی عمل نکنید شما اصلا نوشته های مرا کامل نخواندید ,منظور من کاملا روشن و واضح بیان شده در نوشته هایمنقل قول:
ببخشید شما منظورتون چیه ؟
حتما! ,بدنه ای در حد 5dm2 و یا جانشن d700 سالهاست که عده زیادی نیازمند و منتظر بدنه فول فریم با رزولوشن بالا و قیمت مناسب هستند ولی چنین اتفاقی حداقل تا به امروز نیفتادهنقل قول:
آیا تا حالا نیازی وجود داشته که نیکون جواب نداده باشه ؟
عکاسی که نیاز به مگاپیکسل بالا نیاز داشته باشد نمیتواند از سنسور با رزولوشن های پایین استفاده کند ولی عکس آن کاملا امکان پذیره
چرا متوجه نشدید ,سنسورهای چهار پنج سال پیش کانن 12 مگا پیکسل بودند. دوازده مگا پیکسل نسخه ای نیست که برای تمام بدنه پیچیده شود از کامپکت گرفته تا حرفه ای و یا برای تمام نیازهای عکاسینقل قول:
من منظور عهد عتیقتون رو اصلا نمیفهمم
به لنز هم مربوط میشه ولی خوب چه ربطی به بحث فعلی ما دارد؟ بحث ما در اینجا ثبت جزییات توسط سنسور هستنقل قول:
در خصوص جزییات هم اصلا با گفته شما موافق نیستم مگر داشتن جزییات فقط به سنسور مربوط میشه؟
تصحیح میکنم سنسور نه رزولوشن! ,هنوز هم هستند کسانی که حتی 12 مگا پیکسل را بسیار زیاد میدانند و نهایت آرزویشان این هست که مثلا نیکون رزولوشن سنسورهای خود را از این مقدار بالاتر نبرد!! :::waw:::نقل قول:
آیا این همه حرفه ای که با دوربین های نیکون کار میکنن دارن ار سنسورهای عهد بوق استفاده میکنن؟
حرفه ای یا غیر حرفه ای نیازها متفاوت هست وبه نظر من این نیازها باید مورد توجه قرار بگیره
من که نیکونی هستم و نیاز به رزولوشن بالا دارم چرا نباید نیاز من برآورده بشه و مجبور بشم بدنه ای از برند دیگر و تبع آن برای لنز و بسیاری وسایل جانبی دیگر مانند ریموت و... هزینه کنم تا نیازم برآورده بشه؟ لطفا این سوال مرا جواب دهید
آیا فکر نمیکنید در اینجا به من نیکونی اجحاف میشه؟
تازه من یوزری نیستم که تنها یک بدنه داشته باشم.....
دوست عزیز اینجا دعوای برندی نمیکنیمنقل قول:
دوست عزیز بازار محصولات تنها تهران و چند شهر تو ایران نیست
من تو تورنتو ۵ میلیونی به ازای هر ۵ دوربین نیکون یک دوربین کنون میبینم این اماریه که تو فستیوالها و کارناوال ها گرفتم آیا درسته بگم فروش نیکون ۵ برابر کنونه ؟ یا کاربران یکون مخشون تاب ورداشته دارن از سنسورهای عهد عتیق استفاده میکنن ؟
خودم عکاسی که میرم نیکون و کانن هر دو همراهمه ,بعضی جاها هم فقط نیکون را میبرم ..
وبیشتر از آنی که کاننی باشم نیکونی هستم
حتی اگر تجهیزات را ملاک قرار بدهید مطمعن باشید بیشتر از آنی که حتی شما نیکونی باشی نیکونی هستم
اینکه در اینجا برند کانن فروش بیشری داره و آنجا برند نیکون و یا اینکه کانن بزرگترین بازار فروش در تمام دنیا را داره... چه چیزی اثبات میشه
آیا این تعریف و تفاسیر نیاز من (در چند سطر بالا) را برآورده میکند؟
در پایان توجه شما را به پست استاد قبادی گرامی در رابطه با بحث رزولوشن و ثبت جزییات و... جلب میکنم:
در مورد کنون سیاست همین بوده که فرمودید ولی چه مردانگی کرده نیکون که روی D700 سیستم طلایی فوکوس 3500FX رو دست نزده بود و این امکان رو گذاشته بود تا با گریپ MB-D10 با سرعت 8fps عکس بگیره.نقل قول:
در رده هاي بعدي فقط امكاناتي مثل گريپ سر خود و تعداد نقاط فوكوس و .... براي ارزان سازي حذف شود .
فایل پیوست 15002
خبرهایی از یک لنز تله ! سری L ! با رنگ مشکی ! و بدنه فول فریم ! کانن به گوش می رسد.
ظاهر لنز که خیلی قدیمی به نظر می سد. احتمالا این لنز هست:
فایل پیوست 15004
سلام
یکی از ویژگیهای فوریوم اینه که افراد به دلیل عدم ارتباط مستقیم نوشته های دیگران رو با توجه به حال درونی و وضعیت خودشون میخونن اینکه در نوشته من تعصب دیدید گواه این مدعاست اگر به نوشته های قبلی من توجه کنید خواهید دید مدت سه چهارسالی هست که تو این فوریوم از این تیپ پست ها ندارم و تو این موضوعات شرکت نکردم چون عکاسی رو چیزی ورای ابزار میدونم
بله نیکون برای کاربری که رزولوشن بالا دارد و نمیخواد پول زیادی بده هنوز ارضا نکرده اما ایا همه ما نیاز به رزولوشن بالا داریم؟چقدر؟ تا حالا چند تا عکس چاپ کردید آقای سعادت ؟ اگر پاسختون اینه که برای نمایش عکسهاتون تو سایز بزرگ و یا نمایشگاههاتون دچار کمبود شدید من میپذیرم و عذر میخوام
دوست عزیز برای بحث در خصوص جزییات یک موردش رزولوشن هست شما نمیتونید سه مورد دیگر رو کنار بزارید و فقط به این یه مورد بسنده کنید اگر اطلاع ندارید بدانید سنسور- لنز-شرایط عکاسی- و پروسس از مواردی هستن که در ثبت جزییات دخیلن
به نظر میرسه هنوز نیازهای عکاسی خود را نشناختید اگر به قول خودتون به جزییات فراوان در عکسها نیاز دارید و واقعا معتقدید که کنون جوابتون رو داده خوب چرا نیکون هم با خودتون میبرید و اصلا بعضی وقتها فقط نیکون میبرید . من متاسفانه مقداری تناقض گویی و یا سردرگمی میبینم شاید ایراد از چشمهای من باشد
به شخصه حرفه ای ندیدم که به خاطر محدودیت های برندی مجبور به استفاده از دو برند بشه اگر عکاس حرفه ای باشد نیازش در هر دوبرند به خوبی براورده شده عکاس اگر عکاس باشد اجازه نمیدهد برندها محصورش کنند.
اگر شما در این خصوص احساس کمبود میکنید میتواند ناشی از نیازهای غیر واقعی و یا نیازهای واقعی خارج از توان تکنولوژی روز بدانیم
جدا من هنوز دلیل استفاده شما رو از برند نیکون نمیدانم
جواب شما بسیار ساده هست شما در انتخاب برند از اول اشتباه کردید شما باید کنون میخریدید(البته با توجه به نظر شما در خصوص برتری برند کنون در تولید دوربینهای ارزان سوپر رزولوشن) با این نظر شما باید در خرید از اول دقت میکردید.
حال سوالی دارم و خیلی ممنون میشم پاسخ بدید برای برطرف شدن نیازتون چه دوربنی و لنز و تجهیزاتی از برند کنون خربدبد؟ اگر مقدور هست در پیام خصوص به من پاسخ بدید و در برند نیکون چه دوربین و تجهیزاتی دارید
در پایان دوست عزیز من دوستان زیادی تو تهران دارم که تلمباری تجهیزات دارن و تغییر برند هم دادن اما نه تجهیزات و نه تغییر بند در بهبود عکاسی شون نقش داشته
ضمنا دوست عزیز اقای قبادی که به نوشته ایشون رجوع کردید پایین نوشته من لایک زده یکم بیشتر تفکر کنید ببینید چرا
شما منو متهم به تعصب کردید من از برند نیکون یک دوربین D300 و یک لنز ۱۸-۷۰ تمام عکسهامو با اینا میگیرم به لطف بازار در تونتو هر چی بحوام میتونم برم کرایه کنم کرایه یه دوربین و لنز کنون منظورم همون دوربنی که تو برند کنون و جود داره و نظیرش تو نیکون نیست رو روزی ۵۰ دلار بگیرم اما تا حالا نشده نیاز نداشتم
من دیلی انتخابم تعصب نبوده من اصلا با برند کنون مشکلی ندارم مشکل من دکمه ها و چیدمانشون هست و این مشکل منه نه بد بودن کنون
همان طور که بابک جان فرمودند مقوله ( معقوله اشتباه است ! بعد از سالها با تذکر یکی از دوستان عزیزم متوجه شدم ) رزلوشن و نوع سنسور و پیشرفت و ... همگی به هم ارتباط دارند اما همیشه مطلق نیستند.
همان سنسور های 12 مگاپیکسلی D3 و D700 و... در حال حاضر از نظر دینامیک رنج یکی از بهترین ها ( بعد از دوربین ها و سنسور های مدیوم فرمت ) هستند.از نظر نویز هم که شکی وجود ندارد و به نظرم هنوز هم بهترین سنسور است و هنوز هم سنسور بسیار پیشرفته و مدرنی است.
بارها عرض کرده ام سیاست های کمپانی ها متفاوت است.در یک بحث مفصل با چند نفر از دوستان نظرم را دادم که به هیچ وجه D700 را با 5D MK2 مقایسه نمی کنم و بکسان نمی بینم.
کانن علاقه دارد که در هر دوره تعداد سنسور های خاصی را در بدنه هایش قرار بدهد.اگر الان به لاین کانن نگاه کنیم می بینیم دو سنسور یکی 21 مگاپیکسل و فول فریم و دیگری APS-C و 18 مگاپیکسل دارد.البته با حضور حدود 5 یا 6 بدنه مختلف.
اما نیکون هنوز هم رنج وسیع تری از سنسور ها را استفاده می کند ( درست یا اشتباه قدیمی یا جدید )
اگر بحث رزلوشن به صورت مطلق باشد خوب برتری مطلق هم با نیکون است با حضور یک سنسور 25 مگاپیکسل سونی در D3x !
حالا حتی اگر D3x حدود 3 برابر گران تر از 5D Mk2 باشد!؟ اما باز هم اینقدر مطلق نمی شود نظر داد.مگر کانن دوربینی با رزلوشن بالاتر از 21 دارد؟ ( اگر بخواهیم مطلق و بدون دقت بررسی کنیم و اما ممکن است همین چند ساعت دیگر یک سنسور 100 مگاپیکسلی از نیکون یا کانن معرفی شود و همه شوکه شویم . هیچ چیز مطلق نیست همه چیز نسبی است )
سنسور 21 کانن هم بسیار عالی و خوب است فقط نکته اش اینجا است که بسیاری از کاربران کانن انتظار یک 5D Mk2 در برند نیکون دارند ( شاید هم کابران نیکون این انظار را دارند ) که باید منتظر ماند و دید که جه می شود.
بحث این است که کسی که رزلوشن برایش مهم است هم در نیکون هم در کانن انتخاب های زیادی دارد.
کسی که سرعت دوربین و قابلیت های حرفه ای برایش مهم است باز هم انتخاب فراوان است.
کسی که دینامیک رنج برایش در اولویت است باز هم می تواند انتخاب کند.
بردیا جان هم احتمالا رزلوشن برایش در اولویت است و نیازمند رزلوشن بالا.اگر بودجه اجازه می داد یقینا به سمت D3x می رفت و حالا از 5D mk2 لذت می برد.
پی نوشت...
با شناخت چندین ساله ( حدود 6 سال ) از بابک دیناروند با اطمینان می توانم بگویم اصلا متعصب نیست.
کاملا با آقای قبادی موافقم
طی مقایسه های عملی که در آتلیه انجام دادم بین چند دوربین بخصوص d700 , 5dm2 و 7d بدون تعصب دینامیک رنج و شارپd700 عملکرد بهتری داشت و این در اندازه 62x80 انجام دادم درسته که فایل خام mk2 و 7d حدود 21 مگابیت به بالا بود ولی در اندازه بزرگ شارپ d700 بود که بهتر جواب میداد این یک آزمایش عملی و تجربی بود
و بنظر من مگاپیکسل بالا مزیت محسوب میشه ولی بیشتر هوسه که بیشتر مردم دچار اون میشن
میشه بفرمائید دینامیک رنج رو چجوری تست کردیدنقل قول:
طی مقایسه های عملی که در آتلیه انجام دادم بین چند دوربین بخصوص d700 , 5dm2 و 7d بدون تعصب دینامیک رنج و شارپd700 عملکرد بهتری داشت و این در اندازه 62x80 انجام دادم
به نظرم Canon 80-200 f2.8 EF باشد
با وجود 200-70 f2.8 که بروز هم شد چه نیازی به این لنز است:confused:
این لنز جدید نیست و مدتهاست تولیدش قطع شده است.
این هم تاریخچه:
http://en.wikipedia.org/wiki/Canon_EF_80-200mm_lens
قصد من نقد دوستی که نمیشناسمش نیست اما به نظرم کسی که رزولوشن بالا نیاز داره بهتره برند کانن رو انتخاب کنه نه نیکون رو!!! هرچند ممکنه ده بیست روز دیگه این قضیه عوض بشه:mlaugh: البته این قضیه 12 مگاپیکسلی بودن نیکون خیلی ها رو هم ازیت نمیکنه:think:;
و یک مثال دیگه از کانن ِ قهرمان سوپر مگاپیکسل!!! دوربین من 15 مگاپیکسل اِ اما گاهی آرزو میکنم کاش 12 مگاپیکسل بود اما نصف این نویز داشت :::angry:::
و در نهایت به نظرم زیاد منطقی نیست کسی درگیر دو برند باشه اون هم در سطح حرفه ای یا نیمه حرفه ای چون کسی در این حد حتما به لنز های معمولی بسنده نمیکنه و تجهیزات خوبی لازم داره پس دو برندی بودن یعنی دوبرابر خرج کردن و گاهی حمل دو برابر وسایل
بله وحید جان ما هم خط خطی
پیرو تشویش اذهان و شایعه آقای قبادی و ادامه توسط دوستان و ختم کلام توسط شما .این بنده حقیر که در خواب رویا بدنبال 200-70 بودم در میان جنگ مگاپیکسلها گاف دادم.:::blushing:::
خدا رو شکر این گاف رو جلو 70 میلیون ندادیم :cool:
اما مطلبی هم در مورد پست 2561 جناب سادات که بحث برانگیز شد بگم .
اکثر دوستان اطلاع دارند که جناب سادات در طی یکی دوسال اخیر پیشرفت چشمگیری در عکاسی داشتند .والبته ایشون باراهنمایی دوستان فروم در ابتدا اقدام به خرید یک دوربین d90 کردند .و به مرور تجهیزاتشون رو ارتقا دادند . اینکه در این اواخر بطور ناگهانی در کنار نیکون اقدام به خرید یک سری تجهیزات کانن با قیمت بالا کردند در ابتدا برای شخص بنده کمی عجیب بود اما با سر زدن به بعضی فرومهای خارجی و دیدن تجهیزات اعضاء حرفه ای قضیه تا حدی برام عادی شد .اینکه بگوییم ایشان در ابتدا راه را اشتباه به سوی نیکون رفته اند دور از انصاف است چون طی این یکی دوسال بارها میتوانستند با ضرر کم به سوی کانن بیایند اما اینکار را نکردند ... البته بهتر است خودشان توضیح دهند .اما آنچه که برداشت بنده بود اینست که نقاط قوت ضعفهاو کاستیهایی که در هر دو برند است ایشان را مجبور به صرف هزینه بالا و استفاده از دو برند بنا بر نیاز و بدور تعصب کرده است .
یک شوخی بود با بچه ها تا تاپیک داغ و منتظر بماند و بحث های جنبی کمتر شود.
بله 80-200 اف 2.8 قدیمی است بر روی 5دی مارک 2
باعث شد بحث مگاپیکسل و کانن و نیکون یکمی آرام تر شود.
البته چند نفر از دوستان که در بحث شرکت کردند در جریان بودند.از این دوستان هم سپاسگذارم
بین آشفته بازار و بحث مقایسه و جنگ دوربینهای mirrorless فکر می کنید جای کدوم یک از سازندهای بزرگ دوربین خالی هست ؟
Olymous - Panasonic - Sony - Samsung - nikon - Pentax
وقتی بازار بحث این دوربینها اینقدرگرم شده ، یکی از شرکتها هنوز که هنوزه کاری انجام نداده و این به نظر من خیلی عجیبه !
حتی با وجود اختراع یک اداپتور کمی عجیب مناسب برای این دوربینها بازهم خبری ازش نشد .
http://photorumors.com/2011/07/15/ne...dapter-patent/
ولی بدون شک حتما قصد ورود به این جمع رو داره ، حالا چه EIS باشه و چه EVL فرقی نمیکنه .
http://www.mirrorlessrumors.com/wp-c...ept-design.jpg
http://www.mirrorlessrumors.com/cano...ew-renderings/
سلام؛
شارپنس خروجي، به لنز بستگي داره نه بدنه. شايد منظور شما ديتيل باشد كه تكليف آن هم روشن است. وقتي هم كه پاي چاپ وسط مياد نوع ويرايش و تنظيمات چاپ و .... نقش مهم را بازي مي كند. البته اين را هم در نظر بگيريد كه براي چاپهاي 60*80 همان 12 مگاپيكسل هم مناسب و كافي است.
در مورد الزام به رزلوشن بالاتر، دقيقا همان طور كه دوستان گفتند بسته به نياز دارد. براي من كه عكاسي پرندگان مي كنم، تاثير ارتقا از يك دوربين 8 مگاپيكسلي به 18 مگاپيكسلي بسيار روشن بود. حتي با لنزي مثل 150-500.
حرف شما کاملا درسته و من از تجربیات چندین ساله عکاسی در آتلیه گفتم و تجربه زیادی در عکسهای لندسکیپ و پرنده گرافی ندارم
البته لنزهایی که استفاده شد همون کیت معروف mark ll 24-105 و لنز قدیمی نیکون 24-120 بود
ولی منظور کلی من اینه که هچوقت نباید دوربینا رو با مگاپیکسل مقایسه کرد این ناعادلانست چیزی که خیلی وقتها تو این فروم مشاهده میشه
با تشکر از دوستان هنرمند عزیز
دوست عزیز فکر نمی کنم هیچ یک ار دوستان در مقایسه شان مگا پیکسل را ملاک اصلی قرار داده باشند .اولویت انتخاب یک بادی مناسب (حد اقل برای حقیر و اکثر دوستان فروم )مگاپیکسل نبوده است اما وقتی صحبت از چاپهای بزرگ به میان می آید مگاپیکسل بالا میتواند یک موهبت باشد.
فکر می کنم نباید صحبت دوستان را اینقدر سطحی بدانید ،شاید پست های گذشته را یک بار دیگر با دقت بیشتری مرور کنید متوجه شوید که کسی دوربین ها را تنها با مگاپیکسل مقایسه نکرده است.
سلام :)
شرکت های کنون و نیکون در امریکا تخفیفات ویژه ای را برای محصولات خود در نظر گرفته اند :
کنون آمریکا و سایت B&H تخفیفات خوبی را در عرضه لنزها و فلاش های کنون در بازه زمانی 7 آگوست تا 3 سپتامبر در نظر گرفته است.
Rebate amount listed below
Wide Angle
Standard Zoom
Standard Prime
Telephoto Zoom
Macro
Flashes
شرکت نیکون نیز با عنوان NikonJBT2011 تخفیف 10 درصدی را برای محصولات خود تا پایان 18 آگوست در نظر گرفته است.
official US Nikon Store
on many websites
پایین ترین قیمت عرضه شده D700 در آمریکا $2267.99 می باشد . یعنی 432 دلار تخفیف :::waw:::
منبع
با توجه به تخفیفات فوق به نظر می رسد در آینده ای نزدیک با تحولاتی جدی در بازار روبرو خواهیم بود ( عرضه محصولات جدید - بازگشت قیمت ها به قبل از سونامی ژاپن )
خبری درباره عرضه دوربینی جدید با لنز Tilt-Shift :
http://photorumors.com/wp-content/up...mera-lens.jpeg
مشخصات :
منبع
- Takes 15 fps video at 640 x 480 resolution (AVI format)
- Photo resolution 2560 x 1920
- Shutter speeds 1/4 to 1/3000 second
- +/- exposure control
- Fixed focus f=7.45mm lens (1.5m to infinity range)
- Vivid and sepia color modes, plus 5 white balance settings
- 8x digital zoom, flash, 2.4-inch LCD display, tripod mount
- 5 MP sensor, 16MB internal memory and SD card slot (can use up to 8GB card, not included)
- Comes with wall outlet charger, operates on included lithium-ion battery
- USB connection, Mac/Windows compatible, no software needed
- Samples: 1, 2, 3, 4
- Price: $149
خبری هم درباره شرکت سونی
در نا آرامی های جدید انگلیس ، مرکز اصلی توزیع محصولات الکترونیکی سونی در لندن توسط آشوبگران به آتش کشیده شد . (خدا می دونه چند تا A77 و A65 و Nex های جدید از بین رفتند)
منبع و تماشای سوختن مرکز سونی
Dual Canon 5D Mark II Listings - Second Link Went to Canon 6D Page
For a little while last night, Canon Australia had second listing of the 5D Mark II; however, it was in a folder directory for the EOS 6D. I grabbed a few screen shots before it disappeared.
http://www.photographybay.com/wp-con...EOS-6D-URL.jpg
Canon EOS 6D URL Directed to Duplicate Listing of 5D Mark II
All of the content on the Canon EOS 6D link appeared to be a duplicate of the content found on the 5D Mark II page of Canon Australia’s site.
فایل پیوست 15051
هنوز نیامده و معرفی نشده کاندیدای جایزه طراحی سال شده است!
منظورم A77 سونی کبیر است!
http://www.engadget.com/2011/08/10/u...d-design-awar/
البته با سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C