...
...
ویرایش توسط Kamran_A : Saturday 11 February 2006 در ساعت 04:27
من در مورد قسمت تخصصی جریان و چگونگی پردازش رنگ در دوربین دخالتی نمیکنم و واگذار میکنم به اساتید اما در مورد مسائل بعدی ( مخصوصا اشباع رنگ در دوربین های سونی ) من هم با شما موافقم و با تبادل نظر با بسیاری از عکاسان آماتور و یا به اصطلاح خانگی ( که دوربین رو فقط صرف تهیه عکس های خانگی تهیه میکنن ) من هم به این نتیجه رسیدم که این مساله رنگ های اشباع شده ( و بخصوص رنگ زرد . چون خودم سونی هم دارم عرض میکنم ) مورد توجه افراد آماتور بوده .... و غالبا از این قضیه راضی به نظر میرسیدن ...
Kambiz akhbari : http://www.kamikam.com
Nikon D70] -Lens: AF-S NIKKOR 18-70 1:3.5-4.5G ED]
Panasonic FZ20 - Sony Cybershot F 717 - 3 Studio Flash ( Alton ) with softbox ) - Lowepro Case EX 140 - Tripod : SLIK U 9800
چند سال پيش (زماني که 707 و 717 را دادند) خيلي جاها ميشنيدم که رنگهاي سوني بيش از حد قرمز هستند يا قرمزهاي بيش از حد پررنگ دارند، اين مساله هنوز هم وجود دارد؟
من 3 سالی هستش که 717 دارم ... من در مورد رنگ زرد این مساله یه خورده این اواخر اذیتم میکرد ( که البته اصلا مساله حادی نبود و در کل به شدت از دوربین راضی بود ) ...
Kambiz akhbari : http://www.kamikam.com
Nikon D70] -Lens: AF-S NIKKOR 18-70 1:3.5-4.5G ED]
Panasonic FZ20 - Sony Cybershot F 717 - 3 Studio Flash ( Alton ) with softbox ) - Lowepro Case EX 140 - Tripod : SLIK U 9800
كامران عزيز، جدا از نحوه پردازش رنگها در دوربينهاي سوني، توجه به يك مساله اهميت دارد. هر چند ميتوان در مرحله ويرايش خيلي كارها با رنگها انجام داد، اما به هرحال، اين قضيه هم محدوديتهاي خاص خود را دارد. به طور مثال شايد نتوانيد در يك عكس Jpeg پروسس شده توسط يك دوربين خاص كه رنگ مورد نظر شما را فراهم نكرده، همواره رنگهاي مورد نيازتان را با ويرايش حاصل كنيد. حداقل ميتوان گفت كه گاه اين مساله منجر به سايد افكتهايي در عكس ميگردد.