پاسخ: تا چه حد به ظاهر تجهيزات اهميت مي دهيد ؟
با توجه به ضرب المثل كبوتر با كبوتر باز با باز به نظرم مقايسه لنزهاي اشاره شده كنن، نيكون و سيگما با اين لنز ها از خانواده سوني - مينولتا منطقي تر برسد :
لنز كارل زايس 70-24
يا لنز قديمي تر مينولتا 70-28 (لنز سري G كه معادل لنز هاي سري L كنن ميباشد)
اين لنز ها مشابه همتايان كنني و نيكوني خود داراي بدنه فلزي ، وزن سنگين و قطر دهانه بالا ميباشند (77 ميلي متر براي زايس و 72 ميلي متر براي مينولتا).
اما لنز 75-28 سوني مشتق از لنز 75-28 كونيكا مينولتا ميباشد كه آنهم بهينه سازي شده همان لنز تامرون مورد اشاره شما است.
کد HTML:
http://www.mhohner.de/newsitem2/sony-30-macro-28-75-lenses
به نظرم با توجه به اينكه اين لنز از خانواده لنز هاي G سوني نميباشد بايد از كيفيت ساخت و كيفيت اپتيكي پايين تري در مقايسه با ساير لنزهاي مورد اشاره (كنن - نيكون - زايس و مينولتا و شايد هم سيگما) برخوردار باشد
بررسي كونيكا مينولتا 75-28 و مقايسه با مينولتا 70-28
کد HTML:
http://www.kurtmunger.com/konica_minolta_af_28_75mm_f_2_8id255.html
پاسخ: تا چه حد به ظاهر تجهيزات اهميت مي دهيد ؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Mashhadi Vahid
سلام
تا قبل از معرفی لنز Sony 28-75mm F2.8 تصوری که از استیل و ابعاد چنین لنزی داشتم, چیزی شبیه به همتایان نیکونی و کننی اش بود, یعنی یک لنز بزرگ, سنگین با دهانه ای بزرگ (مثلا ً 77 م.م) که در چنین رنجی با این دیافراگم ثابت 2.8 معمول است (شبیه یک قیف)
Nikkor 28-70mm f/2.8
Canon 28-70mm f/2.8
Sigma 24-70mm f/2.8
اما در عوض لنزی به نمایش گذاشته شد که اگر اعداد روی بدنه را پاک میکردند, چه بسا با 200-55 اشتباه میگرفتم! :cool:
دقیقا ً برعکس لنزهای فوق در قسمت دهانه باریک هم میشود.
Sony 28-75mm F2.8
که البته به احتمال زیاد کپی نسخه تامرونش است (که اگر اینطوری باشد, سونی در کمال وقاحت قیمتی دو برابر تامرون روی آن گذاشته)
Tamron 28-75mm
حالا سوالی که هست اینه چطور ممکنه لنزهای این دو گروه با مشخصات اسمی مشابه هم, اینقدر از نظر استیل و وزن و ابعاد با هم متفاوت باشند؟ آیا این قضیه روی اپتیک لنز هم موثر است؟ یا قیمت تمام شده؟
وزن نیکور 70-28 تقریبا ً 2 برابر سونی 75-28 است!
نمیدانم توانستم منظورم را برسانم یا نه!
البته وحید عزیز همان گونه که دوست دیگرمان اشاره کردند این لنز جدید نه از نظر قیمت و نه مشخصات و نه کیفیت اپتیکی با هیچ کدان از دو نسخه 24-70 کانن و نیکون قابل مقایسه نیست و بیشتر یک لنز ارازن قیمت اما فول فریم است.
در صورتی که لنز 24-70 اصلی سونی همان سونی زایس است که از نظر ابعاد و قیافه به نظر بنده بسیار با ارزش است و تنها تفاوت اش با نسخه های کانن و نیکون در نوع هود است ( در نیکون و کانن هود به بدنه متصل و ثابت است و در هنگام واید شدن المان های ابتدایی بیرون می آیند برای کنترل بهتر ویگنتینگ اما در سونی مثل لنز 24-105 هود به المان ابتداعی متصل است )
پاسخ: تا چه حد به ظاهر تجهيزات اهميت مي دهيد ؟
در وبلاگ آنلاین فتوگرافر، از دوربینهای زیر به عنوان دوربینهای زشت نام برده شده است:
http://photos1.blogger.com/blogger/5...0/Maxx7000.jpg
Minolta 7000 (1985)
http://photos1.blogger.com/blogger/5...8photoxels.jpg
Leica R8
خب شاید در نظر همگان اینگونه نباشد.
اما این یکی دیگر واقعا نوبر است:
http://photos1.blogger.com/blogger/5.../simmon120.jpg
Simmons Brothers Omega 120
1 فایل پیوست
پاسخ: تا چه حد به ظاهر تجهيزات اهميت مي دهيد ؟
سلام
مطلبی با عنوان "زشت ترین DSLR های دهه" از سایت digitalrev.com
کد:
http://www.digitalrev.com/en/ugliest-dslr-of-the-decade-5384-article
* با همه کاندیداها موافقم, به جز Kodak pro 14n :::shame on you:::