تصور اشتباهه، اگه دیاف رو روی 4.5 بزارید خیلی بهتر میشه ولی روی 4 هم خوبه
Printable View
لنز 24-105 به نظر بنده اصلا لنز جالبی نیست. دو نمونه از این لنز دیدم (یکی جلوی خودم از جعبه در اومد) که عکسهاشون اصلا شارپ نبوده، و به نسبت اینکه سری ال هستند، اصلا نباید ازشون انتظار خاصی داشت...
من حدودا 4 سالی هست که از این لنز استفاده حرفه ای می کنم و اصلا مشکل خاصی باهاش نداشتم و اصلا مشکل شارپنس نداشته...قطعا شارپترین لنز کانن نیست...ولی با توجه به کاربردی که براش در نظر گرفته شده (جنرال زوم) مشکلی نداره...در رنج 70 تا 105 کمی دچار افت شارپنس در گوشه ها میشه که با یک استاپ بستن دیافراگم بهبود قابل قبولی پیدا میکنه...شاید بهتر باشه که به این ریویو اشاره کنم که اتفاقا اشاره خاصی به شارپنش داره:http://www.juzaphoto.com/article.php?l=en&article=43
روی دوربين کراپ 24-105 به اندازه کافی وايد نيست
من جديداً اين لنز رو گرفتم از نظر شارپنس توی همه رنج ها قابل قبوله و مشکل شارپنس نداره البته اگر بخوام با لنز سيگما 70-200 که داشتم مقايسه کنم سيگما روی 2.8 خيلی شارپ تر از کنون با ديافراگم 4.0
با اينکه لرزش گير داره اما بدون فلش يا نور زياد برای داخل خونه اصلاً قابل استفاده نيست
ساعت 5 عصر با ايزو 1000 به زور شاتر اسپيد روی 1/15 مياومد
من اين لنز رو به عنوان لنز وايد گرفتم اما برای استفاده داخلی در اولين فرصت 35 1.4 ميگيرم
دوستان عزیز ، لنز ۲۴-۱۰۵ من در حالت اتوفوکوس کار نمی کنه ، البته الان ۶-۵ سالی سن داره . هزینه تعمیرش چقدر می شه؟ کسی اطلاع داره از این موضوع ؟
تو اینجا عنوان کنین:
پاسخگویی بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین
با سلام خدمت دوستان و اساتید
لنز من 1 مشکلی داره (البته به نظر مشکل میاد) و اون اینه که وقتی از بالا به سوژه ای بصورت عمود در حال عکاسی باشم اگر لنز رو نگه ندارم فوکال رو از دست میده و به سمت تله میره.
آیا این عادی است؟
شاید با آچار کشی درست بشه اما خواستم از دیگر دوستانی که از این مدل لنز استفاده می کنند سوال کنم آیا این مشکل رو دارن؟
و اگر دارن برای رفعش بنده رو راهنمایی کنن.
با تشکر
جناب نعمت الهی عزیز. شما با این لنز که دارین این مشکل رو دارین؟ تست کردین که قابل رفع هست یا نه؟ دروغ یا راست نمایندگی به من گفت لنز رو بیار آچارکشی کنیم درست میشه. گرچه تایید کرد برخی از لنزها مانند 18-200 این مشکل رو دارن اما در مورد این لنز تعجب کرد. هم دلم نمیاد لنز بره گارانتی هم این مشکل تو کار اذیت کنندست.
اين مشکل برای لنز هايی که قسمت جلو سنگين دارن پيش مياد ، چيز خاصی هم نيست چند تا واشر که به مرور زمان از ضخامتشون کم ميشه و بخاطر اون وقتی وزن لنز روشون مياوفته نميتونن لنز رو ثابت نگه دارند
مال من تو حالت عادی جابجا نميشه اما وقتی دوربين گردندم باشه و باهاش قدم بزنم يکی 2 سانت مياد جلو
واسه همينه بعضی از لنز ها قفل دارند
کیوان خان فکر میکنم مشکل از اون lowepro aw 75 تون باشه، تو لنزهایی که لاک ندارن و داخل کیف پوزه ای به صورت عمودی در حالت لنز به سمت پایین حمل میشن، به مرور زمان و تحت جاذبه زمین و فشاری که وارد میشه لنز یه جورایی شل و ول میشه . من این مشکل رو توی فروم های خارجی هم دیدم که مردم شاکی بودن و اتفاقا نمایندگی کانن بهشون پیشنهاد آچار کشی کرده بوده و خیلی ها مخالف آچارکشی بودن.
جناب نعمت اللهی عرایض بنده در تایید فرمایشات جنابعالی بود که عرض کردم در فروم های خارجی هم این مشکل مطرح شده و اساتید اونجا هم مخالف آچارکشی هستند بنا به همون دلایلی که شما فرمودید. و در مورد کیف احتمال دادم که شاید حمل عمودی این لنز اون مشکل رو حادتر میکنه چون خودم هم قصد تهیه این لنز و اون کیف رو دارم.
اين واشر ها مسئول نگاه داشتن قسمت متحرک لنز توی ريل اصلی هستند
به مرور زمان فرسوده ميشند و از قطرشون کم ميشه و ديگه به اندازه سابق به ديواره ها نميچسبند و نميتونند وزن قسمت جلو لنز رو تحمل کنّند
من لنز 24-70 ال خودم رو باز کردم 2 تا از واشر ها کلان از بين رفته بود و مجبور شدم از اينترنت براش بگيرم
در کل کار پيچيده اي نيست اگر کمی جرأت داشته باشيد خودتون هم ميتونيد عوضش کنيد ، الان کلی منبع برای هر کاری تو اينترنت هست
من تونستم لنز 24-70 خودم رو کلاً باز کنم و تمام عدسی ها رو بشورم و دوباره ببندم سر جاش ، حتی وسط کار ديافراگم باز شد و کل پره ها ريخت بيرون و نزديک به 3-4 ساعت زمان برد تا فهميدم چطوری بايد تيغه ها رو سر جاش چيد که روی هم قفل بشه
عوض کردن کلار ها که خيلی ساده تره (ديگه چه برسه به تعمير کار حرفه اي )
فایل پیوست 51967
فایل پیوست 51968
امیدوارم منظورتون از این سوال مچ گیری و گیر دادن به عرایض بنده نبوده باشه چون بنده هرگز در مورد چیزی که اطلاعات و سواد حداقلی رو ندارم حرف نمیزنم و اگر در اون پست از اصطلاحات خیلی ساده استفاده کردم به خاطر این بود که بحث برای همه دوستان تازه کار هم مفهوم باشه ولی اگر میفرمایید نیاز به توضیح علمی هست چشم اطاعت میکنم و سعی میکنم مفاهیم "مرور زمان" ، "جاذبه" ، "وزن" و ... رو علمی تر توضیح بدم.
ببینید در زبان علمی و مهندسی، به نیرویی که در اثر جاذبه زمین به یک جسم وارد می شود، وزن می گویند.
W=M.G
و میدونید که در مکانیک کلاسیک، سومین قانون نیوتن به ما توضیح میده که هر نیرو جفت دارد، نخست کنش و دوم واکنش؛ این دو نیرو دارای اندازه برابر اما در راستای مخالف هستند. نیرویی می تواند کنش نامیده شود که پس از آن نیروی واکنش بصورت خودکار ظاهر گردد.
اگر نیرویی بر جسمی وارد گردد، نیرویی برابر و در راستای مخالف آن نیرو بر جسم دیگر وارد می گردد باید دانست که وقتی به جسمی نیرو وارد می شود خود آن جسم است که نیروی واکنش وارد می کند؛ برای مثال در زمینه جاذبه (تاثیر جاذبه زمین بر باز و بسته شدن لنز) ، وقتی A (زمین)، B (لنز) را جذب می کند (کنش) بطور همزمان B هم A را جذب می کند(واکنش) (با همان اندازه نیرو و در راستای مخالف). و این جذب کردن زمین توسط قسمت جلوی لنز در شرایطی که لنز دچار استهلاک شده و قسمت های داخلی اصطکاک کافی برای جلوگیری از وقوع این امر رو ندارند باعث میشه لنز به سمت زمین زوم کنه، (لیز بخوره بیاد پایین) یا اگر رو بالا گرفته شده بود به سمت زمین زوم بک کنه و به سمت واید بره.
فرض کنیم اگر قسمت متحرک لنز مثل مهره ای هستش که روی یک پیچ بسته شده هر چقدر که اصطکاک بین پیچ و مهره کمتر بشه باز کردن مهره از پیچ آسونتر میشه، اگر از یک روان کننده ایده آل (که در عمل شاید امکانپذیر نباشه) استفاده بشه ممکنه مهره (اگر رو به پایین باشه) تحت وزن خودش باز بشه، مثل لیز خوردن روی کره.
این مساله یعنی باز شدن (زوم شدن) لنز تحت تاثیر جاذبه و وزن زیاد المان های جلویی لنز (به خصوص لنزهای زوم سنگینتر) زمانی که لنز در حالت رو به پایین حمل یا نگهدای میشه در بعضی از لنزها وجود داره که اصطلاح انگلیسیش Lens Creep و یا Zoom Creep گفته میشه.
بر عکسش هم صادق هست یعنی اگر لنز در حالت زوم باشه و به طرف بالا گرفته بشه تحت تاثیر وزن خودش و جاذبه زمین تمایل به بسته شدن خواهد داشت یعنی رفتن به سمت وایدتر.
فایل پیوست 51971
به مرور زمان که لنز خیلی استفاده و باز و بسته شده، اجزای داخلی در اثر سایش مداوم به یکدیگر اون friction و اصطکاک اولیه رو از دست میدن و شرایط طوری میشه که جاذبه زمین و وزن قسمت جلویی لنز که نهایتا بر روی یک مکانیزم پیچ مانندی در قسمت داخلی لنز سوار هستند بر قدرت اصطکاک و مقاومت و نگهداری اون قسمت های مکانیکی غلبه میکنه چون اون قسمتهای مکانیکی دچار سایش شدن و اصطکاک کافی برای نگهداشتن و تحمل وزن لنز رو ندارند.
اینم یک تعریف رسمی از سایت نیکون آمریکا :
Question: What is Zoom Creep
Zoom Creep is the effect gravity can have on your zoom lens under certain circumstances. The 18-200 lens tends to slowly zoom in or out under its own weight if pointed straight up, straight down, or at a sharp angle and nothing is touching the zoom ring.
اون موارد بولد شده ای که فرمودید علمی توضیح بدم رو در تعریف نیکون هم بولد کردم.
تعریف دیگری از نیکون اروپا : (که دارای بیشترین شباهت به عرایض بنده هست و با بهتره بگم عرایض بنده دارای بیشترین شباهت به این تعریفه)
If a lens suffers from 'zoom creep' the zoom will slowly move by itself when the pull of gravity is sufficient to move the weight of the optics against the holding force of the lens mechanical drive system.
حالا یک تعریف از سایت the-digital-picture.com که معرف حضور همه دوستان هست :
gravity zooming : gravity causing the lens to extend when carried downward
و یک تعریف دیگه از سایت Lensband که تولید کننده نوعی راه کار (کش!) هستش برای جلوگیری از این مشکل:
When using zoom lenses, especially extra long zooms, there is often a tendency for the lens barrel to “creep”, i.e. extend due to its own weight when pointed either upward or downward
ویدیویی از Lens Creep در کانن 105-24 :
http://www.youtube.com/watch?v=Q3Za0DuX9EY
چند مورد از روشهای مقابله به Zoom Creep :
استفاده از بند های کشی برای جلوگیری از چرخیدن زوم رینگ توسط نیروی جاذبه و وزن لنز ، آچارکشی، استفاده از کش زیر زوم رینگ برای افزایش اصطکاک و ...
Most Interesting DIY Fixes for Zoom Creep - LENS BAND
فایل پیوست 51972
امیدوارم این توضیحات به حد کافی علمی بوده باشند. اگر کافی نبود بیشتر توضیح میدم :-)
سلام
میخواستم بدونم آیا این باز شدن لنز برای لنزی که 1 ماه کار کرده هم موردی طبیعی میباشد
بعد از 1 یا 2 دقیقه کار با منو مشاهده میشه (در حالت عمودی) دهانه لنز باز(زوم) میشه
اکثر لنز هايی که موقع زوم قسمت جلو از بدنه لنز بيرون مياد همين مشکل رو داره
اگر قرار باشه خيلی سفتش کنن ديگه زوم کردن سخت ميشه ، اگر هم نرم باشه وقتی عموديه وزنش باعث ميشه بياد بيرون ، واسه همين بعضی از لنز ها روی حالت وايد يک دکمه قفل کردن دارن که موقع راه رفتن اون رو قفل ميکنن تا ديگه بيرون نياد
به نظر من که مسئله مهمی نيست
با سلام و تشکر از مواردی که ذکر فرمودین.
بنده قصد جسارت یا مچ گیری نداشته و ندارم.
در مواردی هم که فرمودین که بار علمی بسیار خوبی داره نظر شما رو به نقل قولی های خودتان متذکر میشم البته در مورد بحث این لنز نه در موارد دیگر. چرا که فرمایشات منطقی و علمی شما با این مورد (لنز) و نحوه اثر جاذبه آیا مصداق پیدا می کند یا خیر که این قضاوت با شما و دوستان.
اما لنز بنده نو خریداری شده. شامل مرور زمان، استهلاک کاری و نداشتن اصطکاک لازم نمیشه.
به نظر این ایرادی است که اکثر دارندگان این لنز با این مشکل مواجهن. سوال و درخواست بنده از دوستانی که این لنز رو دارن برای رفع این مشکل بود.
اطلاعات خوبی را هم که دوست عزیز فرمودن شاید برای دوستانی صدق کنه که از این لنز به قدر کفایت استفده کردن و ریسک باز کردن لنز رو می پذیرن.
در پایان مواردی که در مورد استفاده از بندهای کشی رو فرمودین کمال تشکر رو دارم. بسیار مفید بود
سلام
میخواستم دوستان لطف کنند توضیح بدهند
1- چطور میشه سال ساخت این لنز رو متوجه شد
2- نکات مهم در مورد مطمئن شدن از نو بودن لنز
با تشکر
با سلام
اگر لنزی زیاد کار کرده باشد که طبیعتا فروشنده جرات فروختن آن بجای نو را نخواهد داشت و از وضع ظاهری قابل تشخیص است ولی اگر منظورتان کم کارکرد را بجای نو بفروشند که قضیه متفاوت خواهد بود، چرا که بارها اتفاق افتاده. بنظرم بهترین راه:
چنانچه لنز با گارانتی معتبر، و از مکانی معتبر تهیه کنید خود بخود این موضوع منتفی خواهد بود، چرا که اگر طرف لنزو خراب کرده باشه خب از گارانتیش استفاده میکنه و دلیلی نداره بخواد اینکارو بکنه، ضمن اینکه تاریخ شروع ضمانت نامه خود مهر تاییدی بر نو بودن لنز خواهد بود.
چک کردن دقیق وضعیت ظاهری، المان، ماونت و محل اتصال به بدنه، فکوس دقیق با استفاده از نقطه مرکزی و همچنین نقاط ضعفی که احتمالا بعضی لنزها دارند از موارد قابل ذکر است.
سپاس.
سلام دوستان
امیدوارم حالتون خوب باشه.
من دیروز یک لنز 24-105 با جعبه ی سفید (از پک 5D) خریدم 2,400,000 با بیمه و گارانتی.
ولی وقتی دکمه ی شاتر رو تا نیمه فشار میدم یه صدای ویز ویز خیلی کمی از لنز شنیده میشه.
لنز شما هم همین طوره؟
موردی نداره؟
ممنون.
سلام دوستان.
خسته نباشید.
این نشانگر مسافت روی لنز به چه کار میاد و ما چطور میتونیم از این استفاده کنیم؟
متشکرم.
مربوط به فاصلهء Focusing لنز میشه.
موقعی که لنز روی Auto Focus هست، فاصلهء لنز تا دوربین بطور اتوماتیک محاسبه میشه و ملحقات و اِلِمانهای درونی لنز بطور خودکار، به نحوی عقب یا جلو میرن که حداکثر وضوح رو روی سوژهء مورد نظر به ثبت برسونیم.
حالا اگر از Auto Focus یا همون AF، به Manual Focus یا همون MF سوئیچ کنیم، کل روال اتوماتیک بالا از کار میافته و خودمون باید این کار رو بطور دستی انجام بدیم (فوکِس کشیدن توسط عکاس)
این اعداد روی لنز، معمولا به دو رنگ سفید و قرمز نوشته میشن. اعداد سفید با چرخاندن رینگ فوکس جابجا میشوند، اما اعداد قرمز ثابت هستند. از باب کنجکاوی هم میتونید تحقیق کنید که اون اعداد قرمز، مربوط به چه حالتی از Focusing هستند! :;)
بارها در مورد این اعداد و نحوه استفاده از آنها در تاپیک های مختلف پاسخ داده شده که جامع تر از یک پست چند خطی می تواند به شما کمک کند.
این اعداد فاصله ای که سوژه از دوربین دارد را نشان می دهد مثلا در مد منوآل وقتی عدد بر روی 3 متر باشد سوژه های واقعا در سه متری در فوکوس هستند.
و در مورد اعداد قرمز هم به نظرم جستجو کنید لذت بخش تر است تا هلو برو تو گلو ! راهنمایی اینکه به اینفرارد مربوط است.
سلام خدمت اساتید محترم
من میخواستم برای 500D م یه لنز تقریبا همه کاره بگیرم، به 24-105 رسیدم. یه لنز خوب میخوام که اگه بعدا بادی رو ارتقا دادم هم جوابگو باشه
میخواستم نظر شما رو بدونم.
آیا لنز دیگه ای پیشنهاد میکنید؟
تا حدود ۲.۵ ملیون میخوام هزینه کنم.
خیلی خیلی منون
سلام
با لنز 24-105 روي بدنه كراپدار شما بازه وايد را از دست مي دهيد. به نظر من لنز 15-85 انتخاب بهتري است (و بعد از آن 18-135 STM) البته اگر تصميم داشته باشيد در آينده نزديك بدنه تان را به فول فريم ارتقاء دهيد همان 24-105 مناسب خواهد بود اگر برنامه تان براي آينده نزديك نيست، 15-85 به صورت دست دوم خواهان بسيار دارد و روي دستتان نمي ماند.
ارادتمند
ببخشيد نيما جان من الان پست شما رو ديدم
تو نگاه اول خيلی پيچيده به نظر مياد اما وقتی 2-3 ساعت باهاشون کار کنی کم کم ميبينی چيز خاصی ندارند
فقط بايد دقت کرد که بعضی از پيش ها (مخصوصاً مربوط به عدسی جلو ) روی تنظيمات لنز تأثير ميزارند و بايد اونا رو علامت گذاری کرد موقع باز کرد
منبع خاصی پيدا نکردم 4-5 تا ويدئو توی يو تيوب هست فکر ميکنم يکيش هم مربوط به 24-105 بود
از اونا واسه يادگيری ترتيب باز کردن استفاده کردم
از دياگرام اصلی لنز هم اسم پارت ها و جاهاشون رو ميشه پيدا کرد
من تقريباً دياگرام اکثر لنز های کنون رو گرفتم آدرس منبع نميدونم کجا بود اما اگر لنز خاصی رو نياز داريد بگيد براتون بفرستم يا اينکه اگه مديران صلاح بدونند يک تاپيک براش بزنيم و اونجا بزاريم
در کل اگر دست به آچار هستيد و کمی حوصله داشته باشيد کار راحتيه فقط بايد با حوصله جلو بريد و همه چيز رو علامت گذاری کنيد که موقع جمع کردن تنظيمات بهم نخوره
(من ديگه الان يکی از سرچ های ذخيره شدم برای لنز خرابه ميگردم ببينم چی پيدا ميکنم بگيرم درست کنم برای خودم)
ببخشيد دير جواب دادم
اولین پستتون بعد از سه سال عضویت رو تبریک میگم.
105-24 روی دوربین کراپ معادل 168-38 خواهد بود و عملا واید رو از دست میدید.
105-24 لنز خوبیه ولی خیلی فوق العاده هم نیست، اگر قصد آپدیت به فول فریم رو ندارید توی لنزهای EF-S بنده 85-15 رو توصیه میکنم.
آپدیت: پست جناب چگینی رو ندیده بودم، همین الان متوجه شدم که ایشون هم به همین موارد اشاره کردند. عذرخواهی میکنم.
دوستان کیفیت و IQ این لنز روی 7دی چطور هست؟
به نظرتون ارز داره این لنز رو به جای 70-200 اف 4 بگیرم. در آینده قصد خرید 400 پرایم دارم.
حذف به دلیل عدم انطباق مطالب با تالار
با سلام دوستان من لنز 24-105 و روی 60دی استفاده میکنم اول باید بگم که به نظر من که قبلا 15-85 داشتم از نطر شارپنس تو گوشه های عکس از 15-85 یه سر وگردن بالاتره فقط باید دستتون بیاد که تو چه فاصله کانونی از چه دیافی استفاده کنین بعداز چندین ماه دستم اومد که چجور با این لنز کار کنم که بهترین فوکوس و شارپنس وداشته باشم وخیلی ازش راضیم بگذریم سوالی که داشتم اینهکه موقع فوکوس جند ثانیه صدای ممتدی ضعیفی توی لنز به گوش میاد که وقتی لرزشگیر و خاموش میکنم قطع میشه میخواستم بدون تو این لنز چیز معمولیه یا نه چون تو 15-85 همچین صدایی نبود
دوست عزیز شما دارید از یه لنز فول فریم بر روی بدنه ای کراپدار استفاده میکنید. همونطور که مستحضر هستید قریب به اتفاق لنزها بیشترین شارپنسشون در مرکز هست. با توجه به اینکه دایره تصویر بزرگتر از سنسور شما هست، لذا ناحیه ای از تصویر لنز که بر روی سنسور می افتد از مرکز لنز هست که باعث میشود در تمامی کادرتون و از گوشه تا گوشه تصویر شارپی داشته باشید.
صدای مذکور طبیعی هست و مربوط به Image Stabilizer یا همان لرزشگیر لنز هست که بعد از اینکه انگشتتون رو از روی دکمه شاتر بعد از فوکوس برداشتید، چند ثانیه بعد قطع میشود که نشان از عدم فعالیت موتور لرزشگیر دارد، دلیلشم جلوگیری از آسیب رسیدن به موتور لرزشگیر و مصرف بهینه انرژی هست.
درود
عطا جان دقیقا این سوال برای من هم پیش اومده بود وقتی با 100mm عکاسی میکنم همین صدا رو میشنوم که با توضیحات شما از سلامتش اطمینان حاصل شد
سوال دیگری که دارم :
آیا تمامیه لنزهای حاوی IS این صدا رو دارن البته سری ال نظیر 24-105 چون از روز اول وقتی لنز رو خریدم این صدا وجود داشت
ارادتمند
باسلام خدمت اساتید.
یه سوال با توجه به درنظر نگرفتن قیمت این دو لنز بنظرتون کدوم رو بگیرم
Canon 24-105mm F4L IS USM
Canon 24-105mm F3.5-5.6 IS STM
که مدل STM تازه رونمایی شده
بنده خودم 700D دارم اس تی ام بودن لنز جدید یکم وسوسم کرده چون لنز های اس تی ام خیلی بی صدا و سریع فکوس میکنن
نمیدونم لنز های USM چطورن بنظر شما مناسب فیلمبرداری هستند؟
وزن و ابعاد لنز هم مهم نیست
L بودن لنز قدیمی و STM بودن لنز جدید حسابی منو دودل کرده
بنظر شما این ضرب المثل که هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری هم اینجا صدق میکنه؟
و یه سوال دیگه ازونجایی که اکثر لنز های اس تی ام ساخت تایوان هست بنظرتون امکان داره که این یکی ساخت ژاپن باشه؟ و اگه تایوان باشه یه امتیاز منفی در مقابل لنز ژاپنی قبلی هست؟
سلام ، خودتون رو درگير ژاپني بودن يا تايواني بودن به هيچ وجه نكنيد ، با توجه به اينكه الان 700 دي داريد و قطعا دوربين هاي فول فريم آينده از اين سيستم فيلمبرداري بهره خواهند برد ، منطقي اينه كه صبر كنيد و 105-24 جديد رو تهيه فرماييد ، چون هم بدرد الان كه كراپ دار داريد ميخوره هم آينده نگري كرديد براي وقتي كه ايشاالله فول فريمي شديد ، ١٠٥-٢٤ سري ال روي كراپ دار حرفي براي گفتن نداره ( گرچه روي فول فريم هم همچين حرفي واسه گفتن نداره )
موفق باشين
24-105 از نظر اپتيکی لنز خيلی خوبی نيست اما کيفيت ساخت خوبی داره و در مقابل آب و گرد و غبار مقاومه
برای شما که دوربينتون اين قابليت ها رو نداره و در هر صورت بايد مراقب خاک و بارون باشيد اگر اختلاف قيمت زياده همون سری جديد بهتره
من سری ال رو دارم و اگر جايگزينی با نصف قيمت پيدا بشه که روی فول فريم کار کنه حتماً ميگيرم
پس با این اوضاع لنز 24-105 L لنز بی کیفیت هستش و مناسب فیلمبرداری نیست:-(
یعنی این L بودن فرقی با نبودن نداره؟:::angry:::
همونطور که گفتم بدون در نظر گرفتن قیمت بفرمایید کدوم.
بنده ان شاالله وقتی که وارد دانشگاه عکاسی بشم میخوام 6 دی بگیریم....
یعنی این لنز 24-105 STM کانن نیومده تونست نظر اساتید رو جلب کنه و جایگزین سری L این رنج فاصله شد؟؟؟؟:::confused2:::
سلام دوست گرامی
اگر لنز های L برتری نداشتند تمام عکاسان حرفه ای از آنها استفاده نمیکردند ، من با داشتن لنز های متفاوت در 10 سال گذشته از سیگما گرفته تا معمولی و L به شما می گویم که در حال حاظر امکان ندارد به غیر از L هیچ لنزی تهیه کنم
در مورد 24 105 من با این لنز کار کرده ام اما برای فیلم برداری و استفاده از لرزشگیر لنز های دیگری از L مناسب تر هستند و همینطور اینکه شما اگر بخواهید در محیط داخلی با دیافراگم 4 تصویر برداری کنید با مشکل نور روبرو شده و حتما به نورافکن نیاز خواهید داشت
سلام خدمت دوستان. دیروز یه 24-105 خریدم. سوالی که داشتم اینه که چطور میشه تاریخ ساخت لنز رو پیدا کرد. فروشنده فقط بهم گفت جدیده.
پشت لنز روی اون قسمت مشکی مانت يک کد زده که با حرف يو انگليسی شروع ميشه
کاراکتر بعد از يو نشون ميده مال چه ساليه
نقل قول:
A = 2012, 1986, 1960
B = 2013, 1987, 1961
C = 2014, 1988, 1962
D = 2015, 1989, 1963
E = 1990, 1964
F = 1991, 1965
G = 1992, 1966
H = 1993, 1967
I = 1994, 1968
J = 1995, 1969
K = 1996, 1970
L = 1997, 1971
M = 1998, 1972
N = 1999, 1973
O = 2000, 1974
P = 2001, 1975
Q = 2002, 1976
R = 2003, 1977
S = 2004, 1978
T = 2005, 1979
U = 2006, 1980
V = 2007, 1981
W = 2008, 1982
X = 2009, 1983
Y = 2010, 1984
Z = 2011, 1985
سری ال تا جايی که من ديدم همه دارند
سری های ديگه مثل 85 1.8 50 1.4 هم سريال دارند که از لينک زير ميتونيد بفهميد توليد چه ساليه
Canon lens date codes and EF lens chronology
سلام دوستان
برا کنون ۶دی لنز ۲۴-۱۰۵ سری ال رو پیشنهاد میکنین یا این جدیده رو؟
خسته نباشید
24-105 stm
لنز قبلی به وضوح شارپ تر است.
http://www.the-digital-picture.com/R...mp=0&APIComp=1
و کیفیت ساخت بالایی دارد.
سلام
چرا بعضي دوستان اين لنز را نسخه جديد سري l فرض كرده اند؟ در صورتي كه ورژن جديد سري l هم حتما بايد l باشد؟ چرا مثلا جايگزين ٢٨-١٣٥ يا ٢٨-١٠٥ فرض نشده؟
به خاطر فاصله کانونی دقیق مشابه. شاید کنون می خواسته یه نسخه ارزانتر از این لنز ارائه دهد. در سایت B&H قیمت ها برای نسخه قدیمی 1149 دلار و برای نسخه جدید 599 دلار است. اما در ایران شاهد هستیم که هر دو لنز قیکت یکسانی دارند. (متاسفانه در ایران رسم است هر چیزی جدید وارد می شود قیمت بیش از حد واقعی داشته باشد _میوه نوبرانه).
نسخه قديمی اکثراً آفر ميخوره و قيمتش حدود 700 دلاره
سلام
دوستان من قبلا از لنز های 18-55 ISII و 50mm F1.8 و 55-250 ISII استفاده کردم و هیچ کدوم اون شارپی که انتظار دارم رو بهم ندادن!
حالا بنظر شما این لنز Canon EF 24-105mm f/4L IS USM خیلی بهتره؟
کلا ارزش داره بجای لنز های خودم، Canon EF 24-105mm f/4L IS USM رو با قیمت حدود 2100 بخرم!؟
*درضمن فعلا از بادی 1100D استفاده میکنم و اگه شرایطش جور بشه احتمالا یه 700D یا 750D (البته اگه تو بازار باشه) بگیرم!
**و اینکه من عکاس حرفه ای نیستم و برای تفریح و سرگرمی عکاسی میکنم (تو 18 ماه گذشته فقط 5500 تا عکس گرفتم)
***همه جوره هم عکس میگیرم! تو خونه، طبیعیت،...
یعنی بنظر شما خرید لنز 24-105 با هدفی که گفتم، منطقی نیست!؟
مشکل اینه که 3~4 سال پیش، من چند روزی با Nikon D90 کار کرده بودم(مال دوستم بود و اون زمان شاید 10% اطلاعات امروزم در مورد عکاسی رو نداشتم)
وقتی عکس های اونو نگاه میکنم، خیلی شارپتر از عکس هایی هست که با 1100D و اون 3 تا لنز میگیرم!
یعنی شاید 10 برابر شارپتره...
*البته یادم نیست لنزش چی بود!!!!
حالا فکر کردم اگه از لنز های سری L استفاده کنم مشکل حل بشه...:-(
بنظر من بجای خرید این لنز از
Canon EF-S 15-85mm IS USM
استفاده کنید بهتره هم امتحانشو در کیفیت پس داده هم مناسب سنسور دوربین شماست و یه لنز مناسب برای عکاسی از منظره و پرتره و تاحدی هم تله هست
من اگر قرار بود برای 1100D چنین لنزی رو بگیرم این ریسک رو نمیکردم چون هرقدر هم که لنز شارپ باشه ولی مناسب دوربین فعلی نباشه و دوربین اون شارپی رو بخوام رو نده اون لنز رو نمیگیرم.
نظر دوستان هم متینه