زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
با سلام
من به عنوان یه تازه کار فقط لنز کیت 350D دارم وبرای خرید یکی دو لنزه دیگه در حال تحقیقم و فعلا تصمیمم خرید sigma 17-70 و canon 70-200 F/4L هستش (هرچند به قول یکی از اعضای محترم فروم لنز گرفتن از زن گرفتن هم سخت تره !!!)
من حین عکاسی از یه مکان مذهبی در محیطی محدود به کم بدون زاویه دید کنز کیت پی بردم و با رجوع به یکی دو تا کاتالوگ لنزهای Canon به این نتیجه رسیدم که زاویه دید قطری لنز کیت تقریبا 75 درجه است البته با کمی دقت بیشتر دیدم که زاویه دید یه لنز EF_S در 18 میلی متر تفریبا برابر با زاویه دید یک لنز EF در 28 میلی متر است و این برایم بسیار عجیب بود
حتی در مورد لنزهای Sigma هم چنین مسئله ای صادق است و سری DC لنزهای Sigma از لحاظ زاویه دید مثل سری EF-S لنزهای Canon هستند و برای همین نظرم نسبت به Sigma 17-70 تغییر کرده است چون زاویه دید این لنز در 17 میلی متر تقریبا 72 در جه است ولی زاویه دید مثلا لنز Sigma 28-70mm F2.8 EX DG در 28 میلی متر تقریبا 75 درجه است وحتی 3 درجه بیشتر از 17-70 !!!!
ولی در مورد اینکه رابطه ای بین زاویه دید لنز و سایز فیلتر لنز وجود داره یا نه ؟ اطلاعی ندارم
با این اوصاف گویا مجبورم قید 17-70 رو بزنم و به نظرم Canon EF 28-135mm F/3.5-5.6 IS USM گزینه بهتری باشه با رنج کانونی بیشتر و حتی زاویه دید بیشتر و داشتن لرزه گیر .
وحالا می فهمم چرا خلقی حیران 24-105 هستند.
از دوستان باتجربه و سابقه دار درخواست می کنم تا در این زمینه منو راهنمایی کنند .
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
سلام
اصغر جان برداشت هاتون درست نیست و راهنمایی كردن شما در چند جمله كار سختیه.
پیشنهاد می كنم درمورد مبانی نظری عكاسی به ویژه مفاهیم فاصله ی كانونی و زاویه ی دید لنزها و اختلاف دوربین های فول فریم و دیجیتال كراپ دار مطالعه بفرمایید.
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
farhad44
سلام
اصغر جان برداشت هاتون درست نیست و راهنمایی كردن شما در چند جمله كار سختیه.
پیشنهاد می كنم درمورد مبانی نظری عكاسی به ویژه مفاهیم فاصله ی كانونی و زاویه ی دید لنزها و اختلاف دوربین های فول فریم و دیجیتال كراپ دار مطالعه بفرمایید.
ممنون
در مورد اختلاف دوربین های فول فریم و كراپ دار و اندازه سنسور اونها مطالعاتی دارم ولی در مورد فاصله كانونی و زاویه دید لنزها من اطلاعاتم در حد چارتهای خود كنون هستش .
به هر حال توی كدوم یك از انجمنهای این فروم مطالبی در این مورد هستش ؟ اگه سایتهای دیگه هم بود ممنون می شم
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
کد HTML:
http://www.akkasee.com/digitalcamera/archives/lens/
این جا مقاله های خیلی مفیدی در مورد لنز ها پیدا می كنی
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
بله در این آدرس زیرین مطالبی مرتبط پیدا كردم
ولی باید عرض كنم كه اعداد و ارقام موجود در چارتهای ارائه شده از كمپانی كنون كه دروغ نیست
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
اول از همه سلام و خوش آمد میگم به شما دوست جدید.
شما کنکاش خوبی در زمینه لنز ها به عمل آوردید اما یک سری از چیزها کمی براتون نامانوسه و جریان درست براتون جا نیفتاده.
در مورد mount لنز و جریان پایانه های ef-s و ef باید بدونید که ef برای سنسورهای فول فریم ( دقیقا سایز نگاتیو 135) طراحی شده و ef-s برای دوربینهای کراپ دار با درصد 1.6 ( یعنی به میزان 1.6 درصد از سایز سنسور بریده یا کراپ شده)
این جریان مانت اصولا تاثیر خاصی بر زاویه دید لنزها نداره بلکه فاصله کانونی و میزان گنبدی شکل یا تخت بودن عدسی ها در میزان زاویه دید موثر است ، هر قدر که یک لنز وایدتر باشد فاصله کانونی کمتر و تصویر عقب تر و عدسی اصلی لنز کروی شکل تر است .
حالا یه مثال میزنم که جریان براتون واضح تر بشه : وقتی که میخواهید زاویه دید رو روی مانت ef-s و ef مقایسه کنید نبایستی با یک نگاه اولیه بگید که مثلا "17-70 چرا زاویه اش با 28-70 تقریبا یکی است؟! 17-70 که وایدتر است!؟"
یک لنز فول فریم مثل 28-70 باید با 17-70 که ef-s است کمی زیرکانه تر مقایسه شود اونهم به این صورت که با ضرب کردن ضریب کراپ 1.6 در 17 عدد حدود 27.2 بدست می آید که با لحاظ کانونی عینا مانند نتیجه 28-70 روی دوربین فول فریم است ، حالا یه مثال دیگه اگر همین 28-70 یا به قول شما 28-135 روی دوربین کراپ1.6 بسته شود دیگر زاویه دید به همان میزان فول فریم و زاویه دید کاتالوکی لنز نخواهد بود بلکه 28 نیز در عدد 1.6 ضرب شده و عدد 45 بدست می آید با زاویه دید بسته تر یا کلوزآپ تر.
خوب حالا شما مشکل زاویه دیدتون رو میتونید با یک لنز آلتراواید حل کنید و زاویه دیدی رو داشته باشید که هیچ کدوم از لنزهایی که نام بردید ندارند ، لنزی مثل 10-20 سیگما یا 10-22 کانن که زاویه دیدی معادل 16 میلیمتر ( 10*1.6)
به شما خواهند داد ،و هر دو ef-s هستند چیزی حدود 102 درجه در وایدترین رنج ، که در محیطهای داخلی بیشترین منظر را برای عکاس فراهم میکند ، این توضیحاتی که دادم در مورد 1.6 مثل دوربین شما صدق میکند و همین فاصله کانونی با یک لنز فول فریم مثل 17-40 در یک دوربین فول فریم بدست می آید البته با کمی زاویه دید متفاوت چون همانطور که گفتم میزان گنبدی شکل بودن عدسی های لنز عینا مثل یکدیگر نیست.
و مطلب دیگر دهانه لنز یا فیلتر تاثیری در زاویه دید لنز ندارد ، این المان در کیفیت عدسیهای لنز و میزان عبور نور از داخل عدسیها دخیل است که از آن در اندازه گیری قدرت روشنایی لنز استفاده میگردد ، معمولا لنزهایی که دیافراگم های باز و قدرت روشنایی بالایی دارند دهانه های گشادتری هم دارند.
تا جای ممکن سعی کردم ساده بنویسم ، مطمئن باشید بعد از مدتی کوتاه با مطالعه بیشتر این مسایل برایتان کاملا جا میافتد.
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
showan
اول از همه سلام و خوش آمد میگم به شما دوست جدید.
شما کنکاش خوبی در زمینه لنز ها به عمل آوردید اما یک سری از چیزها کمی براتون نامانوسه و جریان درست براتون جا نیفتاده.
در مورد mount لنز و جریان پایانه های ef-s و ef باید بدونید که ef برای سنسورهای فول فریم ( دقیقا سایز نگاتیو 135) طراحی شده و ef-s برای دوربینهای کراپ دار با درصد 1.6 ( یعنی به میزان 1.6 درصد از سایز سنسور بریده یا کراپ شده)
این جریان مانت اصولا تاثیر خاصی بر زاویه دید لنزها نداره بلکه فاصله کانونی و میزان گنبدی شکل یا تخت بودن عدسی ها در میزان زاویه دید موثر است ، هر قدر که یک لنز وایدتر باشد فاصله کانونی کمتر و تصویر عقب تر و عدسی اصلی لنز کروی شکل تر است .
حالا یه مثال میزنم که جریان براتون واضح تر بشه : وقتی که میخواهید زاویه دید رو روی مانت ef-s و ef مقایسه کنید نبایستی با یک نگاه اولیه بگید که مثلا "17-70 چرا زاویه اش با 28-70 تقریبا یکی است؟! 17-70 که وایدتر است!؟"
یک لنز فول فریم مثل 28-70 باید با 17-70 که ef-s است کمی زیرکانه تر مقایسه شود اونهم به این صورت که با ضرب کردن ضریب کراپ 1.6 در 17 عدد حدود 27.2 بدست می آید که با لحاظ کانونی عینا مانند نتیجه 28-70 روی دوربین فول فریم است ، حالا یه مثال دیگه اگر همین 28-70 یا به قول شما 28-135 روی دوربین کراپ1.6 بسته شود دیگر زاویه دید به همان میزان فول فریم و زاویه دید کاتالوکی لنز نخواهد بود بلکه 28 نیز در عدد 1.6 ضرب شده و عدد 45 بدست می آید با زاویه دید بسته تر یا کلوزآپ تر.
خوب حالا شما مشکل زاویه دیدتون رو میتونید با یک لنز آلتراواید حل کنید و زاویه دیدی رو داشته باشید که هیچ کدوم از لنزهایی که نام بردید ندارند ، لنزی مثل 10-20 سیگما یا 10-22 کانن که زاویه دیدی معادل 16 میلیمتر ( 10*1.6)
به شما خواهند داد ،و هر دو ef-s هستند چیزی حدود 102 درجه در وایدترین رنج ، که در محیطهای داخلی بیشترین منظر را برای عکاس فراهم میکند ، این توضیحاتی که دادم در مورد 1.6 مثل دوربین شما صدق میکند و همین فاصله کانونی با یک لنز فول فریم مثل 17-40 در یک دوربین فول فریم بدست می آید البته با کمی زاویه دید متفاوت چون همانطور که گفتم میزان گنبدی شکل بودن عدسی های لنز عینا مثل یکدیگر نیست.
و مطلب دیگر دهانه لنز یا فیلتر تاثیری در زاویه دید لنز ندارد ، این المان در کیفیت عدسیهای لنز و میزان عبور نور از داخل عدسیها دخیل است که از آن در اندازه گیری قدرت روشنایی لنز استفاده میگردد ، معمولا لنزهایی که دیافراگم های باز و قدرت روشنایی بالایی دارند دهانه های گشادتری هم دارند.
تا جای ممکن سعی کردم ساده بنویسم ، مطمئن باشید بعد از مدتی کوتاه با مطالعه بیشتر این مسایل برایتان کاملا جا میافتد.
آقای نقشبندی از توضیحات كاملتون تشكر می كنم و دقیقا مطلب رو گرفتم برداشت نادرست من از اونجایی ناشی می شد كه فقط فاصله كانونی لنز های ef-s رو در 1.6 ضرب می كردم ولی به تغییر زاویه دید در فاصله كانونی اضافه شده توجهی نداشتم .
البته در چارت خود كنون زاویه دید لنزهای ef-s رو برای دوربینهای كراپ دار نوشته و زاویه دید لنزهای ef رو برای فول فریم ها . البته حق هم دارند چون لنزهای ef-s برای فول فریم ها كاربرد ندارند.
با اجازتون چند تا سوال دیگه می پرسم
آیا درست است كه با لنزی كه برای فول فریم طراحی شده است در دوربین های كراپ دار تصاویری بهتری بدست می آید؟ درجایی خوندم كه به دلیل كوچك بودن سنسورهای دوربینهای كراپ دار در هنگام استفاده از لنزهای مخصوص فول فریم مشكل كیفیت نا مناسب حاشیه تصویر رو ندارند .
آیا درست است كه لنز 20-10 سیگما به دلیل اولتراواید بودن تصاویری اغراق آمیز دارد؟
باور كنید هرچقدر برای خرید لنز تحقیق می كنم بیشتر گیج می شود البته اگر اولویتهای زندگی اجازه می داد با خریدن 22-10 و 105-24 و 400-100 كنون قال قضیه رو می كندم ولی بیشتر از یك میلیون و صد هزار نمی خواهم خرج كنم و پر كردن فاصله كانونی 17 تا 200 برایم كفایت می كند و به همین دلیل 70-17 سیگما و 200-70 اف 4 ال كنون رو انتخاب كردم كه خیالم از بابت عالی بودن لنز 200-70 كنون راحته ولی سیگما رو نمی دونم .... البته لنز خوبیه ولی آیا با مایه ای در حد 400 یا 500 تومن آیا میشه لنز بهتری خرید.
آیا برای رنجی در مایه های 70-17 پیشنهاد بهتری دارید البته برای عكس گرفتن از مجالس و محیط های با نور کم . ؟
ببخشید كه سوال هام زیاد شد
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
آیا درست است كه با لنزی كه برای فول فریم طراحی شده است در دوربین های كراپ دار تصاویری بهتری بدست می آید؟
نسبتا میشه گفت كه این مسئله تا حدودی درسته اما نه در همه موارد،این مسئله بیشتر در مورد لنزهای واید و اولتراواید صادق میباشد که بخاطر بزرگی سنسور در گوشه های تصویر اخلالاتی بوجود میآد ، و تصویر دچار اعوجاج میشه ، یادمه در مورد لنز معروف Canon 16-35 F/2.8 L که از شاهکارهای کنونه در فرومهای خارجی خونده بودم که از تصویرش راضی نیستند و روی دوربین کراپ دار تصویر بهتری بدست میدهد که طبیعی است کادر و زاویه بسته تر شده و تصویر دچار اعوجاج کمتری میشود.
نقل قول:
آیا درست است كه لنز 20-10 سیگما به دلیل اولتراواید بودن تصاویری اغراق آمیز دارد؟
بله، لنزهای اولترواید تصاویر و پرسپکتیو اغراق آمیز دارند، که این بخاطر عدسی های گنبدی شکلیست که در ساختار آنها بکار رفته تا بیشتریم میدان دید را داشته باشد.و بیشترین کاربرد آن برای عکاسی طبیعتو فضاهای داخلی است.
شما وقتی نوشتید برای فضای مذهبی با کادر بسته مشکل دارید من یک لنز اولترواید پیشنهاد دادم ، حالا که نوشتید برای مجالس دیگه این لنز بکار نمیاد ، برای شما همون لنز 17-70 خوبه که واید معمولی و تله کافی داره که برای مجالس کاربرد داره ، البته اگه منظورتون از عکاسی مجالس ، پرتره باشه که باید برید سراغ کادرهای بسته.
در رنج 17-70 برای عکاسی مجلس با بودجه 400 ،500 میشه گفت پیشنهاد دیگه ای ندارم ، البته 17-85 کانن هم میشه که پیشنهاد بشه اما کیفیت اپتیک 17-70 بهتره اما از لحاظ سرعت فوکوس به 17-85 نمیرسه و در ضمن کانن لرزه گیر داره، البته 24-105 چیز دیگه ایست که حدود 1100000 است و به بودجه شما نمیخوره ، و در زمینه مجلس میتونه خوب باشه اما واید کافی برای کراپ 1.6 برای عکاسی طبیعت نداره.
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
آقای نقشبندی ممنون از توضیحاتتون
من با بررسی ریویو های سایت فوتوزون و چند تا سایت دیگه به این نتیجه رسیدم كه 17.85 كنون به دردم نمی خوره چون كیفیت مناسبی نداره و اصلا نمی خوام لنز ef-s بگیرم البته منكر قابلیتهای 17-55 كنون نیستم .
من بین 70-17 سیگما و 40-17 كنون و 50-17 تامرون موندم و تا اونجایی كه سرچ كردم
اول كنون 40-17 دوم تامرون 50-17 وسوم سیگما 70-17 ( البته از نظر كیفیت عكس ها )
از این سه تا لنز تامرون كه پیدا نمیشه كنون تقریبا 700 تومنه و سیگما 350 تومن .
گویا مجبورم سیگما رو انتخاب كنم البته با دیاف 2.8 و قابلیت ماكروگرافی فكر می كنم گزینه مناسبی باشه .
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
با سلام...
با تشکر فراوان خدمت آقای سعید نقشبندی
نوشته های شما بیانگر احساس مسئولیت شماست ....
شما با این پستها نشان دادید که میشه در چند جمله به بعضی از دوستان مانند من که آمده ایم در این سایت که یه چیزی یاد بگیریم چیزی یاد داد و مشکلشان را حل کرد کاری که خیلی از بزرگان ما نمی کنند و شاید اون احساس مسئولیت رو ندارند و فقط دنبال گرفتن یه مشکل از بقیه هستند و از بقیه انتقاد کنند دلیلش هم.......
شما درک کرده اید که من و یا canon1356 و یا... یه چیزی رو فهمیدیم ولی یه مشکل کوچکی هست و شما می توانید مشکل را حل کنید که حل کردید.
در جوار شما بودن برای من افتخاریست.....
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Behnam_703
با سلام...
با تشکر فراوان خدمت آقای سعید نقشبندی
نوشته های شما بیانگر احساس مسئولیت شماست ....
شما با این پستها نشان دادید که میشه در چند جمله به بعضی از دوستان مانند من که آمده ایم در این سایت که یه چیزی یاد بگیریم چیزی یاد داد و مشکلشان را حل کرد کاری که خیلی از بزرگان ما نمی کنند و شاید اون احساس مسئولیت رو ندارند و فقط دنبال گرفتن یه مشکل از بقیه هستند و از بقیه انتقاد کنند دلیلش هم.......
شما درک کرده اید که من و یا canon1356 و یا... یه چیزی رو فهمیدیم ولی یه مشکل کوچکی هست و شما می توانید مشکل را حل کنید که حل کردید.
در جوار شما بودن برای من افتخاریست.....
من هم مثل شما از آقای نقشبندی تشكر می كنم كه برای من وقت گذاشتند
بهنام جان شما هم به دل نگیر . یه روزی شما هم استاد این كار می شی حالا زود یا دیر بستگی به همكاری دوستان داره
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
به خدا من قصد جسارت به کسی رو نداشتم....
حرف دلم بود باید می زدم جو این تاپیک با من کاری کرد که نتونستم جلوی خودم رو بگیرم....
از off topic هم معذرت می خواهم....
آقای محمدی اگه من بودم سیگما رو انتخاب می کردم....
به قول سجاد درصد بسیار بالا از افرادی که 350 دی و یا 400 دی دارند این لنز رو انتخاب می کنند.
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Behnam_703
با سلام...
با تشکر فراوان خدمت آقای سعید نقشبندی
نوشته های شما بیانگر احساس مسئولیت شماست ....
شما با این پستها نشان دادید که میشه در چند جمله به بعضی از دوستان مانند من که آمده ایم در این سایت که یه چیزی یاد بگیریم چیزی یاد داد و مشکلشان را حل کرد کاری که خیلی از بزرگان ما نمی کنند و شاید اون احساس مسئولیت رو ندارند و فقط دنبال گرفتن یه مشکل از بقیه هستند و از بقیه انتقاد کنند دلیلش هم.......
شما درک کرده اید که من و یا canon1356 و یا... یه چیزی رو فهمیدیم ولی یه مشکل کوچکی هست و شما می توانید مشکل را حل کنید که حل کردید.
در جوار شما بودن برای من افتخاریست.....
آقا بهنام از ابراز لطفتون بینهایت ممنونم...
نقل قول:
اول كنون 40-17 دوم تامرون 50-17 وسوم سیگما 70-17 ( البته از نظر كیفیت عكس ها )
17-40 كانن یك لنز آلترواید محسوب میشه كه رنج چندان دلچسبی رو كراپ 1.6ایجاد نمیكنه ، بیشتر میشه گفت برای طبیعت استفاده خوبی داره ولی برای شما که استفاده مجلسی دارید تله کافی نداره ، 40 میلیمتر برای پرتره کمه و سوژه دچار دفرمگی صورت میشه ، این لنز فوکوس بسیار دقیق و کاملا بیصدایی داره ، بسیار خوشدسته و از کیفیت بدنه بالایی برخورداره ، شارپنس بالایی هم داره اما به دلیل اولترواید بودن تصویری که ایجاد میکنه اختلاف شارپنس در مرکز و کناره تصویر داره که البته خیلی محسوس نیست اما وجود داره ،
17-50 تامرون یک لنز عالیه با شارپنس عالی و دیافراگم باز ، به لحاظ شارپ و دیافراگم رقیب 17-55 کاننه ، لرزه گیر نداره ، اما با قیمتی در حدود نصف گزینه خوبیه ، بوکه خوبی هم داره البته نه به خوبی 17-55 کانن ، سرعت فوکوس و دقت خوبی هم داره ، کلا تامرون به لحاظ فوکوس از سیگما بهتره ، اما در فرومهای خارجی از نویزی بودن و پرسروصدا بودن فوکوسش گله کردند که فکر نکنم برای شما زیاد مهم باشه ، اگر این امکان را دارید که این لنز رو از خارج از ایران براتون بیارند شک نکنید ، آفومار تنها شرکتی است که محصولات تامرون رو وارد میکنه باید سوال کنید و قیمت بگیرید شاید داشته باشند اما باید مواظب باشید که خون سرپدرشون قیمت ندهند!
در مورد 17-70 سیگما که قبلا این لنز رو داشتم باید بگم لنز خوبیه ، البته یک لنز DC است (DC=EF-s) رنج خوب و کاملی داره ، تقریبا رنجی رو بدست میده که 24-105 در مبنای فول فریم ایجاد میکنه ، چون یک لنز کراپ 1.6 است تصویر تختی رو به لحاظ شارپ ایجاد میکنه ، فوکوسش کمی خنگه و گاهی وقتا بد گیج میزنه ، و از همه مهمتر ماکروهم داره ، و یک لنز همه کاره است ، من سابقا با مسعود 17-40 و 17-70 رو مقایسه کردیم ، واقعا چیزی از 17-40 کم نداره اما فوکوسشون قابل قیاس نیست.
یک لنز دیگه هم میشه پیشنهاد داد که رنج کاملتری داشته باشه و اون 18-200 جدید سیگما است با لرزه گیر
تاجایی من میدونم کیفیت اپتیکی و شارپ بالایی داره و لرزه گیرش بسیار موثره ، اما فوکوسش نباید چیز قابل تعریفی باشه ، باید ببینید که فوکوس و داشتن یک رنج کامل چقدر براتون مهمه ؟مسلما پرکردن این رنج با دو لنز گزینه بهتری خواهد بود ، مثلا 17-70 سیگماو 70-200 کانن و یا 17-50 تامرون.
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
showan
آقا بهنام از ابراز لطفتون بینهایت ممنونم...
17-40 كانن یك لنز آلترواید محسوب میشه كه رنج چندان دلچسبی رو كراپ 1.6ایجاد نمیكنه ، بیشتر میشه گفت برای طبیعت استفاده خوبی داره ولی برای شما که استفاده مجلسی دارید تله کافی نداره ، 40 میلیمتر برای پرتره کمه و سوژه دچار دفرمگی صورت میشه ، این لنز فوکوس بسیار دقیق و کاملا بیصدایی داره ، بسیار خوشدسته و از کیفیت بدنه بالایی برخورداره ، شارپنس بالایی هم داره اما به دلیل اولترواید بودن تصویری که ایجاد میکنه اختلاف شارپنس در مرکز و کناره تصویر داره که البته خیلی محسوس نیست اما وجود داره ،
17-50 تامرون یک لنز عالیه با شارپنس عالی و دیافراگم باز ، به لحاظ شارپ و دیافراگم رقیب 17-55 کاننه ، لرزه گیر نداره ، اما با قیمتی در حدود نصف گزینه خوبیه ، بوکه خوبی هم داره البته نه به خوبی 17-55 کانن ، سرعت فوکوس و دقت خوبی هم داره ، کلا تامرون به لحاظ فوکوس از سیگما بهتره ، اما در فرومهای خارجی از نویزی بودن و پرسروصدا بودن فوکوسش گله کردند که فکر نکنم برای شما زیاد مهم باشه ، اگر این امکان را دارید که این لنز رو از خارج از ایران براتون بیارند شک نکنید ، آفومار تنها شرکتی است که محصولات تامرون رو وارد میکنه باید سوال کنید و قیمت بگیرید شاید داشته باشند اما باید مواظب باشید که خون سرپدرشون قیمت ندهند!
در مورد 17-70 سیگما که قبلا این لنز رو داشتم باید بگم لنز خوبیه ، البته یک لنز DC است (DC=EF-s) رنج خوب و کاملی داره ، تقریبا رنجی رو بدست میده که 24-105 در مبنای فول فریم ایجاد میکنه ، چون یک لنز کراپ 1.6 است تصویر تختی رو به لحاظ شارپ ایجاد میکنه ، فوکوسش کمی خنگه و گاهی وقتا بد گیج میزنه ، و از همه مهمتر ماکروهم داره ، و یک لنز همه کاره است ، من سابقا با مسعود 17-40 و 17-70 رو مقایسه کردیم ، واقعا چیزی از 17-40 کم نداره اما فوکوسشون قابل قیاس نیست.
یک لنز دیگه هم میشه پیشنهاد داد که رنج کاملتری داشته باشه و اون 18-200 جدید سیگما است با لرزه گیر
تاجایی من میدونم کیفیت اپتیکی و شارپ بالایی داره و لرزه گیرش بسیار موثره ، اما فوکوسش نباید چیز قابل تعریفی باشه ، باید ببینید که فوکوس و داشتن یک رنج کامل چقدر براتون مهمه ؟مسلما پرکردن این رنج با دو لنز گزینه بهتری خواهد بود ، مثلا 17-70 سیگماو 70-200 کانن و یا 17-50 تامرون.
آقای نقشبندی عزیز بازهم از توضیحات كاملتون تشكر می كنم
در مورد قیمتهای بالای آفومار باهاتون موافقم البته تماس می گیرم ولی چندان امیدوار نیستم
درمورد فوكوس ناامیدكننده 70-17 سیگما من هم مطالبی خوندم و تا الان در صدد خرید اون هستم البته با ورود 200-18 لرزه گیر دار هم یه چشمم به اونه ولی ریویو های زیادی ازش وجود نداره هرچند به لطف آقای هژیرآذر و باقی دوستان تصاویری از تستهای اون رو دیدم فتوزون هم مطالبی نوشته ولی گویا این لنز بوكه مناسبی نداره و غیر از اون مشكل فوكوس داره كه توی این رنج چندان مهم نیست . ولی به نظرم خرید یه لنز كه رنج كاملی داشته باشه بهتره و مشكل تمیز كردن دائمی سنسور رو كاهش میده .
باور بفرمائید انتخاب لنز با توجه به محدودیت منابع مالی خیلی سختهخصوصا اگر اولین و آخرین خریدتون باشه
این كنونی ها هم اونقدر در تولیداتشون سیاست مدار هستند و رنج كاملی ارائه نمی دهند و اگرهم ارائه بدهند مثل 300-28 دو میلیون و سیصد در می آد . ای كاش مثل سیگما رنجی مثل 200-18 رو می كردند البته با قیمتی معقول.
200-18 سیگما فكر می كنم قیمتی حدود 520 تومن داشته باشه كه خیلی مناسبه .
راستش من چون مشكل بتونم برای خرید حضوری بیام آیا خرید پستی رو پیشنهاد می كنید ؟.
البته اگه سایت شركت آقای قدیری و دوستانش رو زیارت می كردیم خیلی عالی می شد.
برای عكاسی پرتره و مجلس با گشتی در اینترنت عكسهای جالبی دیدم كه باور نمی كردم گویا لنزهای فیكس یه چیز دیگه است
مثل :
ef 50 mm f/1.4 با قیمت 360 تومن
ef 50 mm f/1.8 با قیمت 100 تومن البته مثل اسباب بازی می مونه
ef 85 mm f/1.8 با قیمت 370 تومن
ef 135 mm f/2l با قیمت 850 تومن
كیفیت عالی این لنزهای منو شگفت زده كرد
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
با اجازه سعید عزیز
دوست من
در مورد عكاسی پرتره و مجالس و تجهیزات مورد نیاز برای این موارد، بحث طول و درازی می توان ترتیب داد.
شما باید نیاز خود را كاملا مشخص كنید تا با توجه به بودجه محدودی كه دارید، بهترین بازدهی را داشته باشید.
بله...لنزهای فیكس اصولا كیفیت اپتیك بهتری را به نسبت قیمت ارائه می دهند...اما محدودیتهایی هم ایجاد می كنند كه با توجه به زمینه مصرف شما معنی پیدا می كنند.
مثلا در عكاسی مجالس، با توجه به سرعت عمل مورد نیاز و معمولا محدودیت فضای مانور عكاس، اصولا این لنزها كاربرد دلچسبی ندارند و یك لنز جنرال زوم خوب، كاملا برنده است!
در مورد عكاسی پرتره...خوب این رشته، زمینه های مختلفی رو شامل می شه...شاید لنزهای فیكس در استودیو كه عكاس زمان و فضای كافی در اختیار داره انتخاب مناسبی باشند...اما در عكاسی پرتره مثلا عروس و داماد در باغ یا روز قبل از عروسی (كه این روزها به نام عكاسی Fashion مد شده) باز هم تله زومهای خوب برنده میدان هستند.
به هر حال...با توجه به اینكه شما تازه دارید مطالعاتتون رو تكمیل می كنید، در خرید عجله نكنید تا یك هفته دیگه تو صفحه خرید و فروش تجهیزات شما رو در حال فروش فوری لنزی كه امروز خریده اید نبینیم! با عبارت معروف زیر:
" بسیار كم كار كرده، در حد نو ، با گارانتی یك ساله همراه جعبه" !
موفق باشید.
پاسخ: زاویه دید لنزهای Ef و Ef-s
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
K_NMT
با اجازه سعید عزیز
دوست من
در مورد عكاسی پرتره و مجالس و تجهیزات مورد نیاز برای این موارد، بحث طول و درازی می توان ترتیب داد.
شما باید نیاز خود را كاملا مشخص كنید تا با توجه به بودجه محدودی كه دارید، بهترین بازدهی را داشته باشید.
بله...لنزهای فیكس اصولا كیفیت اپتیك بهتری را به نسبت قیمت ارائه می دهند...اما محدودیتهایی هم ایجاد می كنند كه با توجه به زمینه مصرف شما معنی پیدا می كنند.
مثلا در عكاسی مجالس، با توجه به سرعت عمل مورد نیاز و معمولا محدودیت فضای مانور عكاس، اصولا این لنزها كاربرد دلچسبی ندارند و یك لنز جنرال زوم خوب، كاملا برنده است!
در مورد عكاسی پرتره...خوب این رشته، زمینه های مختلفی رو شامل می شه...شاید لنزهای فیكس در استودیو كه عكاس زمان و فضای كافی در اختیار داره انتخاب مناسبی باشند...اما در عكاسی پرتره مثلا عروس و داماد در باغ یا روز قبل از عروسی (كه این روزها به نام عكاسی Fashion مد شده) باز هم تله زومهای خوب برنده میدان هستند.
به هر حال...با توجه به اینكه شما تازه دارید مطالعاتتون رو تكمیل می كنید، در خرید عجله نكنید تا یك هفته دیگه تو صفحه خرید و فروش تجهیزات شما رو در حال فروش فوری لنزی كه امروز خریده اید نبینیم! با عبارت معروف زیر:
" بسیار كم كار كرده، در حد نو ، با گارانتی یك ساله همراه جعبه" !
موفق باشید.
سلام آقای نعمت اللهی
از توصیه هاتون ممنونم ولی من حدودا 2 ماهه كه دارم مطالعه می كنم تا به قول شما با این بودجه محدود بهترین بازدهی رو به دست بیارم .
درمورد محدودیت لنز های فیكس هم به این دلیل چند تا لنز معرفی كردم چون خیلی از عكاسها رو می شناسم كه سالهاست با لنز كیت عكسهای پرتره و (پرسنلی) می گیرن . فكر می كنم لنزای فیكس كیفیت بهتری نسبت به لنز كیت داشته باشند.
از اینها هم كه بگذریم به لطف دوستان و تاپیك های محشری كه در این فروم دیدم مطمئنا لنزهای تله پرتره های بهتری دارند و حتما 200-40 اف 4 كنون پرتره های بهتری نسبت به 70-17 سیگما خواهد داشت
در مورد خرید هم گویا مجبورم تا ورود دو لنز جدید كنون كه گویا قیمتهای خوبی دارند( 55-18 و 200-55 ) صبر كنم شاید قیمتها كمی تغییر كنه البته تو این مملكت هیچ چیز مشخص نیست و قیمتها مطابق قواعد علم اقتصاد بالا و پائین نمیشه !!! و این شركت ها هستند كه قواعد علم اقتصاد رو بالا پائین می كنن !!!