اگه راهنمایی كنید ممنون میشم:redface:
Printable View
اگه راهنمایی كنید ممنون میشم:redface:
البته من تخصصی روی لنزها ندارم. ولی مسلما زمینهای که شما مایلید در آن عکاسی تبلیغاتی کنید خیلی مهم و تاثیر گذاره. عکاسی تبلیغاتی از جواهرات ریز را شامل میشود تا عکاسی از خودرو و ساختمان (مثلا دکوراسیون) و در هر مورد، نوع لنز متفاوت خواهد بود.
اگر زمینهی کاری خودتان را مشخص کنید فکر میکنم راهنمایی دوستان و اهل فن، دقیقتر و مفیدتر خواهد بود.
سلام
ممنون كه گفتید
خوب باید بگم كه من در همه زمینه ها می خواهم فعالیت كنم از جواهرات ریز تا ماشین های بزرگ .
البته فعلا می خواهم از محصولات متوسط الحال كه خیلی بزرگ نیستند عكاسی كنم .
با این توضیحات فكر كنم هدفم برای عزیزان روشن شد:)
یكی به من گفت لنز 105 كانن بخر ولی نمی دونم خوب هست یانه؟؟؟؟:::confused2:::
لنز هایی كه برای كارهای تبلیغاتی مناسب هستند از واید تا تله و ماكرو را شامل می شوند.اما برای كاهای عادی یك لنز زوم مثل 17-70 و یا 17-85 برای شما مناسب است.
ممنون از راهنمایی شما
اما لنز های ثابت از نظر كیفیت و نور ، نسبت به لنز زوم مناسب تر نیستند؟
اینجا چند موضوع مطرح است!
اول اینكه جنس عكس های شما چیست؟
مثلا از جواهرات عكس می گیرید؟ماكرو نیاز دارید؟
یا نه از یك خودرو؟
شاید هم مثلا برای یك شركت تولید كننده لوازم خانگی عكاسی می كنید و باید یك اتاق كامل را به تصویر بكشید؟
بودجه شما چقدر است؟
اینها سوالات مهمی است.
اگر به ماكرو نیاز دارد یك داستان است و اگر به واید داستان دیگری است.شاید اصلا تله نیاز دارید؟
خلاصه مقصد اول مشخص شود بعد مسیر عرض خواهد شد....
سلام:::happy:::
من راستش اول می خواهم ببینم چه لنزی می خواهم بعد برایش بودجه تهیه كنم
عرض شود كه . سوالم چیز دیگری بود
من پرسیدم لنز ثابت مثل 105 یا 200 یا 18 یا فیش آی و.....بهتر از لنز های زوم مثل 70-300 یا مثل اینها از نظر كیفیت تصویر و سرعت در عكاسی بهتر نیستند یا اینكه زیاد فرق ندارد ؟:::confused2:::
هم زیاد فرق دارند و هم زیاد فرق ندارند.
بستگی دارد كدام لنز با كدام لنز.
مثلا 50 م م اف نمی دانم 9 یقینا كیفیت خوبی ندارد و یك 18-55 هم كیفیت خوبی ندارد.اما یك 24-70 كیفیت عالی دارد.یك 85 اف 1.4 هم كیفیت عالی دارد.باید دید چه لنزی را با چه لنزی مقایسه می كنیم آنگاه می شود گفت كه كدام یك بهتر است.
با اجازهی دوستان من یک سوالی مطرح کنم.
شما این کار (عکس تبلیغاتی یا صنعتی) را برای چه هدفی میخواهید؟ این عکسها قرار است در چه ابعادی استفاده شوند.
این سوال را از این جهت میپرسم که شما ظاهرا از قبل بررسی فنی و نیازسنجی نکردهاید. (شاید من اینطور احساس کردهام)
پیشنهاد میکنم هدفتان را مشخص کنید، بعد با دیدی منطقیتر به دنبال تجهیزات و تطبیق آنها با موجودیتان باشید.
اگر ابعاد خیلی بزرگ و کیفیت خیلی بالا، مورد نیاز نباشد، میتوانید مثلا دو یا سه لنز با کیفیت پایین تهیه کنید. در حالی که اگر کیفیت برایتان خیلی مهم باشد، ناچار خواهید بود، بهترین لنزی که بیشترین کار را برایتان انجام میدهد تهیه کنید. شاید برای کیفیت عالی، مجبور بشوید تمام هزینه خود را صرف خرید تنها یک لنز بکنید.
خلاصه اینکه ببینید چه نیازهایی دارید و بعد با اولویتبندی آنها، ببینید با توان مالی خود، بهینهترین گزینه کدام است. در این صورت دوستان هم کمک بهتری میتوانند بکنند.
یك سوال دیگه
بنظر شما 70-300 كانن چطوره؟
اون كیفیتی كه می خواهم رابه من می دهد ؟
خیلی ممنون از راهنمایی های شما
یعنی چی؟ از چه نظر كیفیت عالی دارند؟
من حقیقتش طراح گرافیك (گرافیست) هستم و سفارشهای مختلف از اجناس و یا هر چیز دیگری برایم می آید.
یقینا سفارش دهنده می خواهد كارش ( عكس كالا) با كیفیت و با فوكوس تمام محصول باشد . من تنها نگرانیم از بابت فوكوس زیاد ( حد اقل 30 سانت) است كه به لنز بستگی دارد.
در ضمن این عكسها گاهی برای بیل بورد ها و تابلوهای تبلیغاتی و بنر ها استفاده میشن
مثلا یكی می خواهد از تلوزیون 21 اینچ ..... عكس بگیرد . یقینا می خواهد تمام تلوزیون در حالت زاویه دار 30-60
به خوبی فوكوس شده باشد تا مشتریانش با دیدن عكس پی به كیفیت ظاهری تمام محصول ببرند.
نمی دانم كه چقدر توانستم هدفم را بیان كنم . امید وارم كه بتوانم بازهم از راهنمایی های شما استفاده كنم
باتشكر
موفق باشید.
سلام دوست خوب 400D canon:
.
دوستان توضیحات كامل را داده اند فقط من چند نكته را اضافه كنم. در عكاسی تبلیغاتی بیشتر پروسس حرف اول رو میزنه تا یك لنز! یعنی چی؟ منظور اینست كه مثلا درصد بالایی كار مربوط به پروسس است بعد توانایی های دوربین دست آخر لنز..... كه در اصل لنز وابسته به نوع دوربینتان مشخص خواهد شد. واسه شما در اصل لنزهای شارپ نه اینكه كارایی ندارند بلكه توجیه اقتصادی ندارند اگر كه میخواهید دوربین را حالا حالاها داشته باشید چون دوربینتان آنقدری كشش ندارد كه ارزش آنرا داشته باشد هزینه سنگین را متقبل شوید...
.
اگر اصل را بر این گذاشته اید كه با 400D اینكار را رو انجام بدید یك EF-S60 كانن كارهای ماكرو واستون انجام میده یك 80میلیمتر 1.8 كارهای پرتره و شاید هم یك 20-10 سیگما واسه كارای واید. تله عمدتا كارایی نداره واسه شما مگر اونكه تبلیغاتی صنعنی كه داستانی است جدا اونموقع 18.200 سیگما..........(روی سیگما شناختی ندارم فقط رنجش مناسب كارتان میتواند باشد و شما را از همراه داشتن 2 لنز میتواند بی نیاز كند)
.
فقط اگر نمیخواهید از فلش استفاده كنید و عمده كارهایتان در در نور كم است ترجیحا رنج اف2.8 به پایین. واسه ماكرو هم بسته به سوژه كه خودتان فیكس میكنید با نور پردازی میشه مشكل كمبود نور را میشود تا حدودی حل كرد ولی اگر جز این باشد فلاش ماكرو هم ضروری است. این موارد را من واسه كسانی پیشنهاد میكنم كه با دوربین ویك سری لنز میخواهند كارهای تبلیغاتی را انجام بدهند اگر كارتون خوب باشه بسته به نوع در آمد 3 یا 4 ماهه پول لنز و دوربین درمیاد اگر كه قصد دارید دوربین را حداكثر ضرف مدت 1سال عوض كنید این ها توصیه نمیشه موارد به گونه ای دیگر خواهد بود.فیكس فوكال لنت بودن یك لنز و فول تایم منوآل فكوس بودن هم چیزی است كه شما تصمیم گیرنده آن هستید......
.
ختم كلام آنكه توضیح كاملی در مورد كارتان ندادید اما فرض را بر آن گذاشتم كه همیشه دوربین و لنز همراهتان باشد و نوع كار را كه از مشتری ها تحویل میگیرید فرصتی مناسب هم برای ویرایش داشته باشید
.
در مورد سوالتان: در كانن عمدتا لنزهای پرایم فیكس از كیفیت های اپتیكی بالایی برخوردارند اما واسه كارهای تبلیغاتی با نوع دوربینتان و اصل درآمدزایی این چیزی نیست كه ذهن خود را مشغول آن كنید....
.
.
ارادتمند
در پست 13 شاید من 10 درصد تونستم به مواردی كه شما نیاز داشتید اشاره كنم. دوستان درست میگویند وقتی بحث مقایسه در میان نباشد پیشنهاد دادن به دیگران سخت است شما واسه ابتدا به ساكن خودتون باید به جمع بندی كلی رسیده باشید. واسه همین شاید بد نباشه چند لنز رو انتخاب كنید تا دوستان فروم دقیق شما رو به اونچیزی كه نیازتون هست راهنمایی كنند. وقتی كلی صحبت بشود. چون ایتم های زیادی در این موضوع دخیل هستند شاید راهنمایی در این زمینه نیاز به یك كتاب داشته باشد. اون موارد چه چیزهایی میتواند باشد؟ مسایلی كه فقط خود شما بدانها آگاهی دارید از راه رفتن با دوربین در خیابان تا نیاز به ویرایش عكسهایتان و نوع كامپیوتر و و و و و
.
.
تا جاییكه یادم میاد كانن همچین لنزی نداره. نیكون 105 داره ماكرو هم باید باشه اتفاقا تو همین فروم جایی دیدم دوستان تعریف زیادی از این لنز میكردند..... به هر حال كانن این لنز رو نداره ممكنه شما منظورتون 24.105 یا 28.105 یا 35.105 بوده:eek:
.
.
ولی چرا اینقدر مختصر توضیح میدهید؟!:biggrin:
QUOTE=400D canon;76687]اگه راهنمایی كنید ممنون میشم:redface:[/QUOTE]
اگه ارزون میخواهید Canon EFs 60mm F2.8 كه البته ال نیست و برای 1D or 5D هم قابل استفاده نیست اما شارپنسش و كیفیت ثبت رنگ و همچنین مكروش اعجاز می كنه.
قیمت باید حدود 300 تا 400 باشه
اگه یك لنز عالی عمومی میخواهید: CANON EF 24-70MM F2.8 L.
قیمت در حوالی 1000 است.
یقینا منظور دوستتان 105 مكرو برای كنن كه توسط Sigma ساخته می شه بوده.
با سلام و درود فراوان به شما
اول تشكر از راهنمایی های شما عزیزان
دوم2 تا سوال در مورد
1- می خواستم ببینم منظورتان چیست كه دوربین كشش ندارد؟ یعنی از چه نظر كشش ندارد؟
2 - دوربینی كه مد نظرتان هست برای عكاسی صنعتی .چیست؟
سوم توجیح :
چون اطلاعات دقیقی از رشته عكاسی صنعتی و تبلیغاتی ندارم . و می خواهم تازه شروع كنم
همون ( ما دو تا رو كجا می بری .....)
موفق و سربلند باشید
دوست عزیز...
یك مشكل شما این است كه هنوز بدرستی در مورد عكاسی و دوربین و لنز و ... اطلاعات ندارید.
بهتر است ابتدا مقالات سایت را مطالعه كنید و با مباحث نظری آشنا شوید و یا در یك كلاس عكاسی ثبت نام كنید ( مثل كلاس های سایت ) و بعد بهتر و با دید باز تر و حرفه ای تر به موضوع نگاه كنید.
ذهنیت شما در مورد عكاسی و لنز ها به هیچ وجه درست نیست و باید اطلاعات بیشتری را كسب كنید.
حتما مقالات سایت عكاسی را مطالعه كنید تا با موارد مهمی آشنا شوید.
از راهنایی شما ممنون
من از خودم نمی خواهم تعریف كنم و این كه می خواهم بگویم حدیث نفس نیست ولی برای آگاهی باید بگم من چهار سال بصورت حرفه عكاسی می كنم و دو دوره كلاس عكاسی شركت كرده ام.
و مقالات سایت را نیز پیگیر هستم . فقط چیزی كه نمی دانم ( البته در حضور اساتید هیچ نمی دانم) این است كه چرامن در مورد لنز برای عكاسی تبلیغاتی اطلاعات ندارم كه شما لطف كردید و من را راهنمایی كردید. ولی نیاز به اطلاعات دقیق تر دارم .
حالا می خواستم ببینم دوست عزیزمان كه گفته دوربین 400دی خوب نیست از چه نظر خوب نیست؟:::confused2:::
یك خواهش از دوستان دارم
اگه ممكنه و زحمتی نداره یك سری به بخش گالری بزنن و درمورد عكسهایم نظر بدن(انتقاد سازنده)
می دونم كه عكسهام زیاد حرفه نیست ولی خوشهال میشم كه نظر بدین و بگین كه با این وضعیت چه لنزی بخرم.
هزار بار ممنون
بنده هنوز مفهوم این قسمت ها را متوجه نشدم!
نقل قول:
یقینا سفارش دهنده می خواهد كارش ( عكس كالا) با كیفیت و با فوكوس تمام محصول باشد . من تنها نگرانیم از بابت فوكوس زیاد ( حد اقل 30 سانت) است كه به لنز بستگی دارد.
اگر این قسمت ها را توضیح دهید...نقل قول:
مثلا یكی می خواهد از تلوزیون 21 اینچ ..... عكس بگیرد . یقینا می خواهد تمام تلوزیون در حالت زاویه دار 30-60 به خوبی فوكوس شده باشد تا مشتریانش با دیدن عكس پی به كیفیت ظاهری تمام محصول ببرند
یا نمونه ای از یك كار كه به نظر شما این شرایط را دارد را بیاورید ممنون خواهم شد....
امیر عزیز...
شما هم بدرستی معنی حرفه ای را نمی دانید...
متاسفانه 95% مردم ما حرفه ای را به معنی كامل نمی دانند...
عده ای حرفه ای را به معنای حرفه و شغل می دانند و عده ای حرفه ای را Professional معنی می كنند.
بنده اگر در یك روستای دور افتاده تنها كسی باشم كه با یك موبایل عكس 3×4 می گیرم و كارم این است و حرفه ای هستم.چون حرفه ام عكاسی است.حتی عكاسی با موبایل....
اگر هم عكاسی را در یك دانشگاه معتبر تدریس كنم باز هم حرفه ای هستم.
اگر عكاس بزرگی باشم و عكس هایم شهره عام و خاص و در همه جا منتشر شود آنوقت حتما نباید حرفه ای باشم!!!
یك هنرمندم...
لازمه حرفه ای بودن هنرمند بودن نیست و لازمه هنرمند بودن هم حرفه ای بودن نیست!
خلاصه اینكه دوستان اینقدر این موضوع حرفه ای را در فروم به میان نكشند...
بسیاری از ما ( اعضا فروم ) عكاس حرفه ای هستم و بسیاری هنرمند...
آقا من كی گفتم خوب نیست:eek: الان ممكن است دوستان فروم گردن بنده رامورد عنایت قرار دهند. شما در مورد یك سری لنز فیكس با كیفیت خوب سوال فرمودید. من عرض كردم كسی كه میخواهد كار تبلیغاتی انجام دهد خریدن لنزهایی آنچنان كیفیت بالا(كه عمدتا گران هم هستند) با توجه به بدنه و یك سری موارد اصولا نه ضرورتی دارد نه توجیه اقتصادی (البته واسه 400D)...... كاوه درست میگوید آشنایی دقیق واسه كسی كه میخواد اینكار رو انجام بده ضروری است پیدا كردن این موارد در فروم آسان است باور بفرمایید بطور" عموم" هیچ كارخانه ای دوربینی یا لنز مخصوصی(دوربین زیر آب و فضا نوردی و موارد خاص... لنز مثل فیش آی و یكی دو دسته دیگر جز این موارد نیستند) را برای شغل خاصی تولید نمیكند این عكاسان هستند كه با استفاده از مفاهیم اون لنزها لنز رو انتخاب میكنند. مهم آنست شما به آن مفاهیم برسید حالا اگر در میحط های گردو خاك دار كم نور میخواهید عكاسی كنید بحثی است جدا در محیط هایی كه فضا كمی دارید بحثی دیگر و در اتاقی كوچك داستانی جدا......... بیشتر از نوع كارتان بگویید پاسخ های دقیقی میگیرید.
بنده به دلایلی واسه كسی كه میخواهد درآمدزایی در این رشته را داشته باشد لنزهای گران را توصیه نمیكنم. در این عكاسی تبلیغاتی اگر كسی به شما پولی بابت كارتان بدهد 80درصد روابطه... هنر و ذوقتان خواهد داد . 20 درصد اگر چیزی بداند به تجهیزاتتان. با یك دوربین ساده و یك رابطه هم میشود درآمدهای آنچنانی داشت. ضمنا 400D و همه دوربین ها در موقعیتی كه درست استفاده شوند بسیار عالی هستند. ارادتمند
البته كاوه جان حرف شما درست است اما موقعی كه در كتاب است!نقل قول:
شما هم بدرستی معنی حرفه ای را نمی دانید...
متاسفانه 95% مردم ما حرفه ای را به معنی كامل نمی دانند...
منظورم اینه كه چند نفر مثل شما فكر میكنند؟ به قول خودتون 5 درصد
اما عوض كردن عقیده 95 در صد كار آسونی نیست...
چیزی كه در جامعه و در لفظ عرف است ملاك است ...
هر كس دوربین من رو میبینه ، قبل از اینكه بهم سلام كنه میگه دوربینت چند مگا پیكسله؟
به نظر شما من باید به همشون توضیح بدم كه دوربین 12 مگاپیكسلی 200 هزار تومنی هم داریم و بدنه 12 مگاپیكسلی چند میلیونی هم داریو پس مگا پیكسل اصلا مهم نیست...
دید من از آدم حرفه ای كسی است كه در موضوعی خاص ، تبحر داشته باشه و از ابزار های مخصوص آن كار بتواند كمال استفاده را ببرد. پس با این دیدگاه كسی كه با موبایل عكاسی میكنه حرفه ای نیست و كسی هم كه با پژو 405 در مسابقات اتومبیل رانی شركت میكنه هیچ گاه اتومبیل ران حرفه ای نیست...
ولی به هر حال ممنونم.پست شما باعث شد بیشتر به معانی حقیقی توجه كنم...
آقای کاوه قبادی بینش بسیار بالا و تبحر بسیار زیادی در فنون عکاسی و نیز عکس شناسی دارند. لذا اینطور پیدا است که هر کس بر اساس سطح دانش و اطلاعات خود در این فروم بحث می کند.
من زیاد با این بحث کاری ندارم. ولی با خواندن تاپیک آقای قشقایی یک سوال برای من ایجاد شد. که اگر می توانید مرا راهمایی بفرمایید.
مخصوصا آقای قبادی که با مطالعه مطالب ایشان در انجمن ها و تاپیک های مختلف به علم ایشان ایمانن آورده ام . دوستان دیگر هم نظر خود را بدهند بنده را سرافراز می کنند.:)
من این روزها قصد خرید یک دوربین Canon EOS 40D را دارم. کارم تبلیغات و چاپ عریض دیجیتال است و مشتریان زیادی دارم که نیاز به عکس دارند. تا کنون با یک دوربین بسیار ضعیف و آماتور SONY کار خودم را راه می انداختم. تصمیم گرفتم این دوربین را بخرم. با نظر آقای قبادی Canon 30D را انتخب کردم ولی احساس می کنم با داشتن Live View و پردازنده Digic III ، صفحه نمایش 3 اینچ، با منوی پیشرفته مطابق EOS 1Ds ، رزولوشن 10.1 و چند نکته دیگر به نظر من ارزش آن را دارد 200 هزار تومان بیشتر خرج کنم. البته نمی دانم چرا با این تفاوت ها آقای قبادی می فرمایند EOS 30D در هر صورت سوال من در مورد لنز های مورد نیاز من است.
می خواهم بدانم با بدنه ای در این حد این دو لنز مناسب است یا برای این بدنه زیاد است ؟
1.
EF-S 17-85mm F 4-5.6 http://www.digihouse.ir/Farsi/Image/...ame=dev&id=506 تیپ:EF-S L USM
فاصله کانونی : 40 - 17 ميلي مترکمترین دیافراگم : 4
نزدیکترین فاصله فوکوس : 28 سانتي متر
اندازه دهانه لنز: 77 میلی متر
وزن : 475 گرم
2.
EF 70-300mm DO IS http://www.digihouse.ir/Farsi/Image/...me=dev&id=1485 مدل : EF70-300mm
قطر فیلتر : 77 میلی متر
تعداد المان ها و گروه ها : 18 المان در 12 گروه
موتور فوکوس : Ultra Sonic
فاصله کانونی : 70 تا 300 میلی متر
فاصله کانونی معادل در EOS-1D با ضریب : 112 تا 320 میلی متر
میزان دیافراگم : F4.5 - F5.6
نوع زوم : چرخشی
زاویه دید لنز : 34 درجه تا 8 درجه و 15 دقیقه
حداقل فاصله فوکوس : 140 سانتی متر
ابعاد (طول × حداکثر قطر) : 100 × 82 میلی متر
وزن : 720 گرم
توضیحات : با لرزشگیر دست
آیا این دو که البته 1800000 تومان خرج بر می دارد نیازهای عکاسی صنعتی برای محصولاتی در اندازه یک قرص و کپسول تا اندازه یک یخچال فریزر را برآورده می کنند ؟
ممنونم اگر راهنمایی کنید.
من یک کتاب اوریجینال آموزش تکنیک های عکاسی صنعتی دارم که انتشارات ROTOVISION SA سوییس است. سال نشر رو نمی دونم ولی از ظاهرش معلومه که حدود 1990 یا بالاتر باشه. یک عکس صنعتی گذاشتنه و روش چیدمان، نوع لنز و زوایا و نوع نور را مشخص کرده است. از حدود 50 مثال جز یکی دو مورد همه با لنز 150mm و 200mm و 300mm عکاسی شده. بیشتر بین 150 تا 310 میلیمتر است.
البته نوع دوربین استفاده شده 4x5in است. بعضی هم دوربین های متوسط و تعدادی هم دوربین های 35میلیمتری.
بر اساس این کتاب دیدم که اکثر تصاویر با لنز 100-300 عکاسی می شود و به همین دلیل این نوع لنز رو انتخاب کردم.
نظر اساتید من چیست ؟
آرمین جان ممنون از لطف شما...بنده كوچك همه اعضا هستم...
17-40 یك لنز خوب بر روی دوربین های كراپ دار است.یك لنز با كیفیت...
اما 16-35 جذاب تر و بهتر و جالب تر است...اما قیمت بالایی دارد.
24-70 هم یك لنز عالی است.با كیفیت اپتیكی بالا...اف باز...اما سنگین...اما لنز محبوب بنده است ( البته بعد از 16-35 )
70-300 Do بسیار لنز خوبی است.سبك.خوش ساخت.كم حجم.اما تصاویرش بسیارسافت است.بخصوص در رنج انتهایی.قیمت نسبتا بالایی هم دارد.
70-200 اف 4 آی اس را بیشتر می پسندم.البته اگر ابعادش برایتان مشكلی ندارد.
واما یك موضوع دیگر...
شما به یك ماكرو نیاز دارید.
یا 100 ماكرو كانن و یا 150 سیگما و یا 70 سیگما...
اگر از محصولات بسیار کوچک مثل کپسول و قرص و خودنویس صرف نظر کنیم و روی اندازه های متوسط تا کمی بزرگ مثل گلدان، عطر، تا اندازه 60 - 70 سانتیمتر ارتفاع بخواهیم عکاسیانجام دهیم باز لنز ماکرو را پیشنهاد می کنید ؟
آیا می توانید لنزی را معرفی کنید که تکنولوژی IS را هم پشتیبانی کند؟ برای بدنه Canon 40D
به نظرم یك رنج كامل ( از 17 یا 18 تا 200 میلی متر )برای كارهایی كه فرمودید نیاز است.
اگر امكان خرید 16-35 باشد كه شما صاحب یكی از بهترین لنز های دنیا خواهید شد.اما اگر نه باز هم 17-40 یكی از بهترین های كانن است.70-200 هم كه آنقدر در موردش صحبت شده كه نیازی به گفتن بنده نیست.
اول اینكه آرمین جان...
اگر امكان دارد سوالات را در یك پست بنویس كه بهتر بشود به آنها جواب داد...
وقتی چند پست میزنی بنده ممكن است آنها را نبینم...
70-200 كه عرض كردم 4 ورژن دارد.
دو تا با لرزه گیر ( یا همان IS شما ) و دو تا بدون لرزه گیر...
از این 4 تا دو تا اف 2.8 دارند و 2 تا اف 4 دارند..
بنده پیشنهادم به شما Canon EF 70-200 F4 IS بود...
اگر لرزه گیر برایتان مهم است...Canon 24-105 لنز خوبی است با رنج متوسط...
آقای قبادی
از راهنمایی شما سپاس گذارم
شب خوش
سلام، سال نو رو به همهی دوستان تبریک میگم :)
گفتم بد نیست یادآوری کنم ۱۵۰ میلیمتر روی ۴ در ۵ اینچ معادل ۵۰ میلیمتر روی دوربینهای ۳۵ میلیمتر هست که میشه همون لنز نرمال. یعنی بیشتر عکسها با لنز نرمال گرفتهشدهاند. ۲۰۰ چیزی حدود ۷۰ میلیمتر و ۳۰۰ هم چیزی مشابه ۱۳۰ یا ۱۳۵ میلیمتر در سیستم ۳۵ خودمان است.
متاسفانه -همانطور که دوستان هم پیشتر اشاره کردند- سوالِ مطرحشدهی اولیه، بهکل ایراد دارد. درست مثل این است که یک نفر بپرسد میخواهم یک سری نقاشی بکشم، به نظر شما چه قلمویی بخرم؟
بیشک، آنکه نقاش است پیشاپیش میداند که چه لازم دارد و بهتر از آن میداند که اگر بهآنچه که لازم دارد دسترسی ندارد، چطور با امکانات موجود بهآن برسد -یا حداقل به آن نزدیک شود.
در مورد عمق میدان، در این فروم بسیار در مورد این موضوع بحث شدهاست. اینکه مفهوم آن چیست، چرا نسبی است و چگونه باید محاسبه کرد که به چه عمق میدانی نیاز داریم. ممکن است مطابق مثال دوست عزیزمان بخواهیم نیمرخ یک تلویزیون به کل «واضح» باشد. هیچ مشکلی نیست، تا جایی که Diffraction باعث افت کیفیت نشود دیافراگم لنز را میبندیم (و اکثر لنزها روی حداکثر بستگی پردهی دیافراگم مشکل خاصی ندارند - در ضمن سیستمهای Large Format لنزهایی با حداکثر دیافراگم f/64 هم دارند!) اما ممکن است حتی با این راهکار نیز به آنچه میخواستهایم نرسیم (کمبود وضوح در لبهها، افت کیفیت، کم بودن حداکثر بستگی پردهی دیافراگم لنز) اینجاست که محاسبات وارد عمل میشوند و اینجاست که باید با مفهوم CoC آشنایی داشت و باید ببینیم عکس قرار است در چه سایزی، با چه کیفیتی و از چه فاصلهای دیدهشود تا بتوانیم وضوح تصویر -که یک مفهوم نسبی است- برای قسمتهای مختلف عکس را به نسبت همهی تصویر محاسبهکنیم. من به شما قول میدهم برای یک چیزی مثل Bill Boardای اتوبانی با آن ارتفاع و اندازه، عکسی از نیمرخ یک تلویزیون که تمام کادر یک لنز ۵۰ میلیمتری روی یک دوربین فولفریم را پر کند، اگر با هر بستگی بالاتر از f/11 گرفته شود، بینهایت واضح است :) اما با توجه به مثال نقاش که زدم، بهنظرم بیش ازاین گفتن زیادهگویی است. بهتر است وقت بگذارید، جستجو کنید و خودتان تصمیمگیرندهی نهایی باشید.
ممنونم.
پ.ن.: بهنظر من حرفهای در یک کار، آن است که آن کار حرفهاش باشد. یعنی از راه یک شغل (حرفهی) خاص روزی کسب کند و زندگی کند. یعنی عکاس آتلیهی سرِکوچه یک عکاس حرفهای (Professional) است، چون حرفه (Profession) او عکاسی است. ممکن است بسیاری از افرادی که بهتر از او عکاسی میدانند همسایهاش باشند، اما چون عکاسی شغل اصلی آنها نیست، عکاس آماتور هستند. بابت همین تعریف هم استفاده از زوجِ متضاد حرفهای/مبتدی اشتباه است. البته، انتظار میرود یک نفر که یک حرفهی خاص دارد، علاوه بر اینکه تحصیلاتی مرتبط با حرفهاش دارد، بهخاطر درگیری «حیاتی» با آن حرفه، کم کم، متخصص رشتهی خودش شود...
این هم ابتدای مقالهی آمانور از
کد:http://en.wikipedia.org/wiki/Amateur
Most commonly an amateur is understood to be someone who does something without pay or formal training. Conversely, a professional is someone who has received training in a particular area and who also makes a living from it. The word comes from French, and can be translated as "lover of", reflecting the amateur's motivation to work as a result of a love or passion for a particular activity.
از راهنمایی شما سپاس گذارم. نکته بسیار مهمی بود که من نمی دانستم. در این صورت یک لنز
EF 24 - 105mm F 4 L IS USMhttp://digihouse.ir/Farsi/Image/Show...ame=dev&id=490تيپ : EF L IS USM
دیافراگم : 4
برای کار من کفایت می کند. درسته ؟
هم آری هم خیر!
.
به این متن اقای كاوه(kakooch) دقت بفرمایید.نقل قول:
در مورد عمق میدان، در این فروم بسیار در مورد این موضوع بحث شدهاست. اینکه مفهوم آن چیست، چرا نسبی است و چگونه باید محاسبه کرد که به چه عمق میدانی نیاز داریم..........
.
مقاله ای اقای شهبازی در این فروم داشتند كه مفاهیم پایه ای است. حتما آنرا مطالعه بفرمایید به ایده ای خواهید رسید بطور عموم بالای اف 11 كاملا درست است. به این متن(( بخاطر تاكید دوستمان كاوه در استنباط صحیح از این مفاهیم)) دقت بفرمایید:
.
The "standard" depth of field scales assume something like an 8x10 (or 8x12) print viewed at a distance of around 15" by someone with average eyesight.
.
.
پس شرایط بسته به زاویه دید... زاویه سوژه در كادر ... ابعاد چاپ.... فاصله دید.... بسیار متغیر خواهد بود.نرم افزارهایی در نت وجود دارد كه كاربردشان پیرامون همین مباحث است. منتها قبل از آن حتما مفاهیم پایه ای از آقای شهبازی رو بخوانید. مخصوصا در مورد Circle of Confusion
.
ارادتمند
آقای قشقایی سپاس گذارم.
حتما این کار رو خواهم کرد.
جناب آقاي رحيميان ممنون از سوالهاي خوبتان
و دوستاني كه پاسخ داديد .از شما هم ممنون
در واقع من هم كارم مثل آقاي رحيميان است ولي بلد نبودم خوب بيان كنم
فكر كنم حالا ياد گرفتم . الهي به اميد تو .........
آقا من با نور طبيعي خورشيد و نور هاي لامپهاي كم مصرف 500 وات عكس مي گيرم .
جاي عكاسي هم يك اتاق 6 متري است .
از چيز هايي كه آقاي رحيميان فرمودند هم عكس مي گيرم مثل جواهرات . يخچال (البته وسايل بزرگ را در كارگاه عكس مي گيرم ) و وسايلي مثل عطر يا چيز هاي متوسط الهال مثل مانيتور يا هر چيزي مثل اين.
وقط هم دارم كه بعد از عكاسي روي آن اديت كنم .(چون يكي از دوستان براي خريد لنز به من اين نكته را اشاره كردند كه بستگي دارد وقط اديت عكس را داشته باشم يا نه )
در كل با دوربينم مشكلي ندارم فقط كيفيت عكس برام مهمه كا بخش اصلي اون را 400 دي به من داده و بخش ديگرش را هم كه همان لنز است را شما لطف مي كنيد و راهمنانيي مي كنيد و ان شاالله تهيه مي كنم.
آقاي استاد قبادي به آقاي رحيميان فرمودند
(((به نظرم یك رنج كامل ( از 17 یا 18 تا 200 میلی متر )برای كارهایی كه فرمودید نیاز است)))
با اين توضيحات آيا اين لنز ها هم با توجه به نوع سنسور 400 دي كه گراپ دار هست مناسبه يا ......
يك سوال ديگه اين مقالات را كه راهنمايي كرديد براي مطالعه چگونه سرچ كنم ؟ منظورم مقاله هاي آقاي شهبازي است.
سپاس گذارم:)
در همین فروم روی سبک های هنری یا مصاحبه کلیک کنید.
وارد صفحه ای از سایت عکاسی می شود که در ستون وسط می توانید برخی از مقالات که می توان از آنها آموخت را دید. روی هر موضوع که کلیک کنید زیر گروه های آن در سمت راست باز شده و می توانید با کلیک روی عناوین مقالات اطلاعات مفید آن را مطالعه کنید.
همینجا از دست اندرکاران این سایت تشکر می کنم. واقعا فوق العاده است. فقط بعضی از مقالات عکس های آن فراخوانی نمی شود گویا فایل آن در سرور پاک شده یا تغییر آدرس داده. نمایش داده نمی شوند.
به خدا من استاد نیستم.
یعنی هنوز نشدم و در خودم نمی بینم كه مثلا استاد باشم ( البته در عكاسی منظور است ) اهل شكسته نفسی و اینها هم نیستم به هیچ وجه...
در بعضی موارد می توانم حس كنم استاد هستم ، مثلا در كار و حرفه و بعضی از علاقمندی هایم.اما هنوز راه درازی دارم تا استادی در عكاسی...
در مورد مقالات به آدرس زیر مراجعه كنید...
http://www.akkasee.com/digitalcamera/
و اما در مورد نوع كاربرد شما....
بنده یك نظری دارم....
بسیار هم به آن عقیده دارم و به آن پایبند هستم...
می گویم كه :
اگر كسی از هنری و یا حرفه ای و یا تخصصی امرار معاش می كند و از این طریق درآمدی كسب می كند مجبور است و باید و موظف است از بهترین و حرفه ای ترین لوازم آن حرفه استفاده كند.
بنده هیچ گاه اتومبیل ام را بدست یك مكانیك وارد و حرفه ای كه ابزار مناسب را ندارد نمی دهم.
بنده نزد پزشكی كه بسیار مجرب است اما از تكنولوژی روز و لوازم تشخیصی مدرن و پیشرفته استفاده نمی كند نمی روم.
خانه ام را نمی دهم به مهندسی كه هنوز با دست نقشه می كشد و نمی داند اتوكد چیست!
كلا موافق نیستم كسی كه از یك موضوع درآمد حرفه ای كسب می كند ابزار حرفه ای نداشته باشد.
این یك خیانت است به مشتری...
حالا هر حرفه و شغلی كه می خواهد باشد.
شما برای عكاسی از این لوازم نیاز به فلاش های حرفه ای دارید...
نور لامپ كم مصرف یك منبع نور حرفه ای نیست.
نور اولین اصل در عكاسی است و مهم ترین اصل.وقتی نور نباشد هیچ چیزی نیست.
اولین گام شما تهیه منبع نور حرفه ای است.
شما برای عكاسی از جواهرات و لوازم كوچك مثل عطر و ... نیاز به خیمه نور دارید.با لامپ و ... نمی شود عكاسی درستی كرد.
شما برای داشتن شارپنس كافی...نیاز به لنز های با كیفیت اپتیكی بالا دارید.
شما نیاز به یك دوربین با قابلیت های مناسب كارتان دارید.
شما حداقل برای داشتن یك آتلیه عكاسی صنعتی و تبلیغاتی نیاز به 12 تا 20 میلیون تومان تجهیزات دارید ( حداقل )
اگر این شرایط را دارید بنده در خدمت هستم برای كمك كردن و تجهیز این آتلیه....
نظر شما راجع به لنز SIGMA
https://www.sigmaphoto.com/images/Le.../130_small.jpg
F3.5-6.3 DG Macro 28-300mm
چیست ؟
برای عکاسی در آتلیه برای فاصله کمتر از 3 متر و اجسام کمتر از 50 سانتیمتر مناسب است ؟
این لنز یكی از بی كیفیت ترین لنزهای موجود در بازار است. بهتر است به جای رنج به این زیادی كه قطعا فدا كننده كیفیت است یك لنز با رنج مورد نیاز بگیرید اما با كیفیت بهتر.
اگر اشتباه نكرده باشم در یكی از پستهایتان صحبت 105-24 کنون را کرده بودید.
لنز 300-28 سیگما در مقایسه با کنون 105-24 مثل مقایسه ژیان با فراری است. البته با ژیان هم میشود مسافرت رفت.
اگر نمیتوانید هزینه بالاتر پرداخت کنید میتوانید به فکر 70-17 سیگما باشید که شارپنس و قیمت خوبی دارد. در ضمن ماکروی خوبی هم دارد که به شما برای عکاسی از نزدیک و از اجسام کوچک کمک میکند.
در نهایت اگر پایین ترین قیمت و بالاترین کیفیت را میخواهید یک لنز فیکس 50 میلیمتر 1.8 بگیرید به قیمت 100 هزار تومان و از کیفیت عالی ان لذت ببرید.
آرمین جان...
نه تنها این لنز بلكه بسیاری از لنز های دیگر هم شاید خوب باشند و شاید نه...
باور كن هنوز بنده به یك ذهنیت و چارچوب خاص نرسیده ام.
مثلا شما قصد عكاس از فاصله مثلا 30 سانتی متری دارید.خوب!
آیا نیاز به بزرگنمایی یك به یك دارید؟
آیا مثلا بزرگ نمایی كمتر از یك به یك برایتان كافی است.
دیافراگم این لنز بسیار بسته است.كیفیت اپتیكی متوسطی دارد.ca زیاد در دامنه واید.سافت بودن تصویر در انتهای دامنه.به نظرم لنز زیاد خوبی نیست.
لنز ها هرچقدر رنج شان بلند تر می شود كیفیت اپتیكی شان خواه نا خواه افت می كند.
هنوز به جمع بندی نرسیده ایم.زود است برای انتخاب..
لنز نرمال (50 میلیمتر) قابل استفاده برای 40دی چند نمونه است.
كنون 50 میلیمتر 1.8
كنون 50 میلیمتر 1.4
سیگما 50 میلیمتر 2.8 ماكرو (بزرگنمایی 1:1)
البته بر روی دوربینهای كراپ دار این 50 میشود 75 میلیمتر.
لنز ماکرو لنزی است که به شما بزرگنمایی یک به یک میدهد یعنی میتوان ابعاد واقعی سوژه را بر روی سنسور داشت.
اگر کمی جستجو کنید در سایت مطالب مفیدی راجع به عکاسی و لنزهای ماکرو میابید.
بنده نه كانن 400دی را رد كردم و نه تایید...
باید دید سطح كار شما و كلاس كاریتان چیست؟
دوستی داریم در همین فروم در آتلیه از بك دیجیتال و دوربین Canon 1Ds MK III و كانن 5 دی استفاده می كند!
هنزو هم از خروجی راضی نیست و بدنبال خروجی بهتر است.
قیمت لنز ها و بدنه ها بدون دیگر تجهیزاتش حدود 30 تا 40 میلیون تومان است!
دوست عزیزم اولین سوال!
بودجه شما چقدر است؟
آقای قبادی روش خوبی برای رسیدن به نتیجه انتخاب کردند :)
با دو میلیون تومان برای گرفتن عکس هایی با کیفیت خوب ( برای کار عکاسی از موضوعات صنعتی و تجاری در اندازه کمتر از یک متر ارتفاع ) چه بدنه، لنز و فلاشی می توان خرید ؟
( کارت 4 گیگابایتی ، سه پایه و کیف را هم در نظر بگیریم )
به نظر شما این سوال می تونه یک جواب داشته باشه ؟
با دو میلیون نتیجه زیاد مطلوب نیبست.
پكیج های پیشنهاد بنده..
كانن 30 دی + لنز 17-85 كانن + لنز 100 ماكرو كانن +3 شاخه فلاش جی تی ال یا مارك های مشابه + سافت باكس + خیمه نور + مموری ترنسند 2 گیگ + سه پایه مانفروتو 719
نیكون دی80 + لنز 18-135 + لنز 105 ماكرو نیكون +3 شاخه فلاش جی تی ال یا مارك های مشابه + سافت باكس + خیمه نور + مموری ترنسند 2 گیگ + سه پایه مانفروتو 719
جمع هزینه ها را دقیقا نمی دانم.اما اینها حداقل های یك كارمعمولی است.
ممنون از راهنمایی های دوستان
جمع بندی خوبی شده.
البته من جسارت نمی كنم . ولی به این مورد ایمان دارم كه با یك لنز خوب و دوربین 400 دی هم می شود كار خیلی خوبی ارایه كرد و این همه هزینه هم نكرد.
به امید روزی كه موفقیت و توفیق سراسر زندگیمان را فراگیرد.:::happy:::
بله با شما موافقم که با 400 دی و لنز خوب میشود عکس خوب گرفت اما اگر به جای 400دی در جمله شما 350 دی - 20دی - 30 دی - 40 دی - دی40 - دی80- دی200 -الفا 100 و 200 و 700 و پنتاکس..... بگذارید هم به نظرم به همان اندازه این جمله درست است اما در همه شرایط و برای همه نمیشود نسخه مشابه پیچید برای مثال اگر کسی لنز اصلی مورد استفاده اش 200-70 اف2.8 باشد بستنش به 400دی مثل گذاشتن سپر تریلی روی ژیان است.
اگر کسی دستهای بزرگی داشته باشد 400دی دوربین مناسبش نیست.
اگر کسی در شرایط سخت اب و هوایی مثل باران و گرد و خاک عکاسی میکند و سیلینگ بدنه مهم است.
اگر بدنه محکم برای کسی مهم است.
اگر سرعت عکاسی پیاپی بالا دارای اهمیت است.
............
من قبلا هم اشاره کردم که مشخص کنید که چه چیزی می خواهید. دلیل آن هم در پستهای اخیر کاملا خودش را نشان میدهد. من خیلی (یا بهتر بگم اصلا) در زمینه عکاسی تبلیغاتی تجربه و دانشی ندارم. ولی اینقدر متوجه شدم که روش شما برای خرید یا برای گرفتن مشاوره، روش نامناسبی است که به احتمال زیاد به نتیجهی خیلی مطلوبی نمیانجامد. (امیدوارم حدسیات من نادرست از آب در بیایند)
از یک سو شما عکس با کیفیت خوب! میخواهید بگیرید. ولی این کیفیت خوب یعنی چه؟ کیفیت خوب در موارد مختلف، نظیر نمایش در اینترنت، چاپ در مجلات و روزنامه، چاپ برای تبلیغات در ابعاد بزرگ در سطح شهر معنای کاملا متفاوتی خواهد داشت. شما این کیفیت را تعریف نکردید.
در مورد موضوعات عکاسی هم با توجه به موضوعات، هم لنز و هم بدنه میتوانند بسیار تعیین کننده باشند. فکر میکنم در مورد لنز بحث شده. در مورد بدنه هم بسته به اینکه شما در چه شرایطی و از چه چیزهایی عکاسی میکنید، انتخابها متفاوت خواهند بود. عکاسی از یک خودرو در شرایط آب و هوایی نامساعد، عکاسی در سرعتهای بالا برای ثبتهای خاص، بدنههایی قوی و پر سرعت لازم دارند. ولی هنوز هم دقیق مشخص نیست که شما از چه چیزهایی عکاسی خواهید کرد.
اختلاف کیفیت مد نظر شما و یک عضو فعال فروم، اختلاف بین 2 و 20 میلیون تومانه. این اختلاف کمی نیست و نشان دهندهی پیچیدگیها و ریزهکاریهای فنی این کار است.
با توجه به اینکه شما قصد کار تجاری و کسب درآمد از این راه را دارید، پیشنهاد من این است که قبل از اقدام به خرید، یک چشمانداز حرفهای و یک طرح بلندمدت کسب و کار تهیه کنید و در آن، زمینهی فعالیت خود طی پنج تا ده سال آینده را تبیین کنید. به صورتی که فعلا با تجهیزات مختصری و در زمینههایی محدود، کار را شروع کنید و رفته رفته ضمن کسب تجربه (چه در عکاسی و چه در شناخت بازار) و نیز کسب درآمد، محدودهی کاری خود را گسترش و متناسب با هر گام، تجهیزات خود را ارتقا ببخشید.
پس از تدوین این برنامه، با مشخص کردن نیازها، طلب مشاوره کنید.
خیلی ممنون از راهنمایی
در مورد موضوع اول دو مرتبه گفتم كه كیفیت كارم را در چه ابعاد و اندازه هایی است . و به نظرخودم فكر كنم این را هم مشخص كرده ام كه از چه چیز هایی می خواهم عكس بگیرم.
در مورد دوم هم اختلاف من نیست . این اختلاف نظر و قیمت مال دوست عزیزمان آقای رحیمیان است و حرف شما منطقی هست.
در مورد سوم هم بنده هم همین قصد را دارم .اما برای خرید امكانات محدود برای ضمینه محدود ولی با كیفیت(كه اشاره كردم) این سوال هارا می پرسم
موفق و سربلند باشید
ممنون از راهنمایی ها و صبرو حوصله شما عزیزان برای یاری دادن به هم.
سلام و خسته نباشید به همه دوستان ..
من کترم طراحی و گرافیک هستش و توی کارام بیشتر نیاز به عکس های تبلیغاتی هستش (مثل عکس از غذا و آجیل و قظعات ...) و یه دوربین Nikon D5300 با لنز کیت 18-55 تازگیا خریدم که باهاش کارام رو تا جایی انجام بدم و یکم با عکاسی هم آشنا بشم.
میخواستم ببینم که از چه لنزی برای اینکار استفاده کنم ؟ آیا دوربینم هم مناسب این کار هستش ؟
ممنون میشم دوستان من رو یه راهنمایی کلی بکنن..:oops:
برای عکاسی از یک سری محصولات روشنایی از جمله لامپف چراغ، لوستر، آویز، آباژور و... با دوربین Nikon D60 (فعلا...) چه لنزی تهیه کنم؟...
35 خيلی وايده ، لنز بلند تر باشه هم ديستورشن کمتر ميشه هم اينکه بک گراند کوچيک تری نياز داريد و کنترل بيشتری روی فلر داريد
اگر لنز ديگه اي نداريد 18-105 برای شما خوبه و برای کار های ديگه هم قابل استفادست