-
انتخاب لنز Canon برای عکاسی تئاتر
با سلام
لطفا راهنمایی کنید
من کنون 40D دارم - قصد خرید لنز دارم
لازم به ذکره که این لنز رو برای عکاسی تئاتر و همچنین عکاسی طبیعت بیشتر میخوام استفاده کنم
در عکاسی تئاتر هم نیاز به تله ی قوی دارم و هم واید مناسب
فرصت تعویض لنز هم اصولا ندارم پس باید از لنز زوم استفاده کنم
یه کم توی رنج های مختلف و همین طور قیمت های مختلف گیج شدم
در ضمن حتی الامکان نیاز به دیاف باز دارم بدلیل سوژه های متحرک و محیط کم نور که نمیتونم سرعت شاتر رو زیاد بالا ببرم
EF 28-300 IS USM انتخاب خوبی بود که از قیمتش وحشت کردم :::big grin:::
حالا دارم روی EF 28-200 که IS نیست و EF 28-135 IS و Sigma 18-200 OS فکر میکنم
لطفا گزینه های مناسبی اگر میدونید راهنماییم کنید و در ضمن میخوام بدونم درسته که شارپنس سیگما کمتر از کنونه ؟ یعنی به میزان خیلی قابل توجه ؟ لرزشگیرش چطور ؟ به کارایی مال کنون هست ؟ و کلا لرزشگیر لنزها واقعا تاثیر قابل توجهی دارند ؟
پیشاپیش ممنون.:::love2:::
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
توصيه ميشه براي اين ژانر از لنزهاي Is دار استفاده کنيد
چند سئوال
حد اکثر چقدر پول ميخواهيد خرج کنيد
ايا از روي جايگاههاي تماشاچيان عکاسي ميکنيد يا همواره به عنوان عکاس خود تيم تاتر جايگاهي ويژه نزديک سن داريد، در کل چه فاصله کانوني براتون مهمه من خودم فکر ميکنم يه 200-70 کافيه اگر از جايگاه تماشاچيان عکاسي ميکنيد
آقا مسيح از بچه هايي بود که اينجا عکاسي تاتر زياد ميکرد بد نيست با ايشون مشورتي بکنيد البته مدتيه ايجا نيستش
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Bahar07
با سلام
لطفا راهنمایی کنید
من کنون 40D دارم - قصد خرید لنز دارم
لازم به ذکره که این لنز رو برای عکاسی تئاتر و همچنین عکاسی طبیعت بیشتر میخوام استفاده کنم
در عکاسی تئاتر هم نیاز به تله ی قوی دارم و هم واید مناسب
فرصت تعویض لنز هم اصولا ندارم پس باید از لنز زوم استفاده کنم
یه کم توی رنج های مختلف و همین طور قیمت های مختلف گیج شدم
در ضمن حتی الامکان نیاز به دیاف باز دارم بدلیل سوژه های متحرک و محیط کم نور که نمیتونم سرعت شاتر رو زیاد بالا ببرم
EF 28-300 IS USM انتخاب خوبی بود که از قیمتش وحشت کردم :::big grin:::
حالا دارم روی EF 28-200 که IS نیست و EF 28-135 IS و Sigma 18-200 OS فکر میکنم
لطفا گزینه های مناسبی اگر میدونید راهنماییم کنید و در ضمن میخوام بدونم درسته که شارپنس سیگما کمتر از کنونه ؟ یعنی به میزان خیلی قابل توجه ؟ لرزشگیرش چطور ؟ به کارایی مال کنون هست ؟ و کلا لرزشگیر لنزها واقعا تاثیر قابل توجهی دارند ؟
پیشاپیش ممنون.:::love2:::
اینهایی که شما میخواهید با هم جمع نمیشوند.
تلهی قوی، واید مناسب، دیافراگم باز، تیاتر، طبیعت، ارزان هم باشد!
بعد ناگهان در این میان صحبت از 135-28 و 200-18 دارید که دیافراگم باز نداشته و تقریبا ربطی به تیاتر ندارند.
من در این زمینهی عکاسی تیاتر تجربه و تخصص و علاقه ندارم، اما با جمع بندی صحبتهای دوستان مطلع تصور میکنم شما به این دو لنز نیاز خواهید داشت:
Canon 70-200 f/2.8 IS
Canon 17-55 f/2.8 IS
جمعا به ارزش تقریبی 2،800،000 تومان.
در هر حال اگر توان خرید اینها نیست، در انتخاب به دیافراگم باز و سرعت فوکوس مناسب دقت داشته باشید.
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
هادي جان اينطور نيست که بدون اين لنزها ديگه نشه
دوست ما به نظر نميتونه اينقدر خرج کنه واسه همين من در خصوص وضعيت قرار گيريش تو سالن سئوال کردم تا يکي از رنجهايي که شما اشاره کرديد رو حذف کنم
البته پيشنهاد هاي شما عالي هستن در حد حرفه اي و معرکه منتها دوست ما احتمالا حرفه اي کار نميکنن لذا بايد پيشنهاد مون رو رو يه لنز بديم
من فکر ميکنم با 200-70 F4 L بدون is يا در صورت صرف پول بيشتر ورژن IS دارش بهترين نتيجه رو ميده فکر کنم در حالت اول با حدودا 650 و در حالت دوم باحدود 900 بتونن به نتيجه خوبي برسن البته من قيمتها رو زياد دقيق ندارم
من با لنز 200-18 سيگماي شاهين تو شب عکاسي کردم به دو دليل توصيه نميکنم
1- رنگها
2- با توجه به محدوده دياف مشکل پيدا ميکردم سرعت فوکوسش هم عالي نيست سريع هست اما عالي نيست
نميدونم مال شاهين OS داشت يا نه ولي فکر کنم داشت
در کل دوستمون بايد يک مقداري بيشتر خرج کنه تا لذت عکاسي تاتر رو بچشه و از اعصاب خورديش کمتر بشه تاموقعي که پول به قدر کافي دستش رسيد ميتونه به يه 40-17 هم فکر کنه يا حتي يه 50 f1.8 فيکس که البته فقط بايد پوزيشنشو هي تغيير بده
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
سلام
جناب بهار خوش امدید
700-200 F4 Isرو اگر اشتباه نکنم افشین خان جدیدا ابتیاع کردن . فکر کنم همه چیز این لنز خوبه و دوست داشتنی فقط در نور کم اگر اشتباه نکنم کمی فوکوس گیج می زنه .فکر کنم افشین عزیز اگر بیان اینجا سری بزنند بهتر بتوانند در خصوص این لنز راهنمایی کننند .
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
ممنون از همه ی دوستان
بله من عکاسی تئاتر رو تازه شروع کردم
در مجموع 6 - 7 تا تله تئاتر و یکی دوتا تئاتر بیشتر عکاسی نکردم
برای همین هم تجربه ی کافی ندارم
فقط مشکلاتی که داشتم یکی بدلیل نور نسبتا کم بود که مجبور میشدم ISO رو بالا ببرم که چندان مطلوب نیست
و از طرف دیگه دوستانی که 70-200 رو توصیه کردن .. خودم بش فکر کرده بودم ولی مشکلم وایدش هست .. عکاسی تئاتر فرصت زیادی برای تعویض لنز بمن نمیده
مشکل دیگه ای که دارم اینه که اکثر لنزهایی که رنج واید خوبی هم دارن دیاف باز ندارن
حدود 700 نقدی دارم شاید بتونم یکمیش رو هم قسطی بگیرم
سیگما رو که جناب بابک رد کردن .. اون یکی هم که IS نداشت .. یعنی از لنزهایی که خودم گفتم فقط میمونه 28-135 ؟
در ضمن من هم ممکنه در جایگاه تماشاچیان باشم و هم اینکه دستم بازتر باشه .. اون رو دیگه با گروه کار کردن یا نکردن مشخص میکنه
شرمنده اینقدر گیجتون کردم هاااااا:::blushing:::
فعلا یه پیشنهاد سریع بهم بدید .. انشاءالله بعدا وضعم که بهتر شد لنزهای بهتری رو ازتون مشورت میگیرم :::big grin::: فعلا کار راه اندازترین رو بهم بگید :confused:
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
والا تو عکاسي تاتر دو مورد خيلي به نظرم تو نتيجه عکس مهمه يکي سايه ها و ديگري رنگ ها
واقعيتش من اصلا با رنگهاي سيگما نميتونم کنار بيام چرا ؟ بحث کاملا سليقه ايه واسه همسن هيچ وقت به سيگما فکر نميکنم
در خصوص عملکرد اين لنز بد نيست کساني که لنز رو دارن نظر بدن من از 10 الي 20 شاتي که زدم اکثرا فلو بود ديافش زياد جواب نميداد ايزو رو هم نميخواهيد بالا ببريد پي ميمونه دياف که بايد رو 2.8 باشه.
اينجوري به گفته آقا هادي به انتخاب خوبي نميشه رسيد
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
پس چکار کنم ؟ من سوال کردم که کمکم کنید خوب:(
سیگما رو گذاشتم کنار چون چندجا شنیدم که با رنگهاش مشکل دارن .
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
بنده توصیه می کنم یک سری به این تاپیک بزنید.شاید پاسخ شما در آن باشد.جایی که دوستانی مثل آرش عزیز که تجربه تئاتر دارند اظهار نظر کرده اند...
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=5657
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
عکاسی از تئاتر از اون جنس عکاسیهاست که با حداقلها کار پیش نمیره...
برخلاف نظر بعضی از دوستان گمان میکنم در این نوع عکاسی نیاز به حداکثرها داریم. البته این در صورتیست که ما قصد داشته باشیم عکس خوب بگیریم... وگرنه عکسی که در LCD دوربین دیده بشه و حتی امکان انتشار در وب رو هم نداشته باشه؟ احتمالا با پینهول هم قابل ثبت خواهد بود.
اما برای این نوع عکاسی نیاز به چه لنزهایی داریم؟
سر راست ترین پاسخ در برند کانن همانیست که آقای هژیرآذر فرمودند:
در دوربینهای ۱.۶
Canon 70-200 2.8 is + 17-55 1.8 is
قیمتش رو هم خودتون لطف کنید و حساب کنید.
در صورت کمبود پول میتوانید is رو از لنز ۷۰-۲۰۰ حذف کنید و یا ۱۷-۵۰ سیگما یا تامرون بگیرید.
اصولا سیگما و تامرون رو به کسی توصیه نمیکنم.
لرزهگیر هم در عکاسی تئاتر کمک کننده خواهد بود. توضیح خواهم داد.
ولی ۷۰-۲۰۰ های F4 را برای این نوع عکاسی فراموش کنید که به هیچ دردی نخواهند خورد.(تقریبا در نیمی از نمایشها شما را جا خواهند گذاشت.)
برای تکمیل لنزهای فوق در صورتی که امکانات مالی وجود داشته باشد لنزهایی مثل 20-28-50-85 با دیافراگم 1.4 و یا 1.8 کمک کننده خواهد بود.
در برند کانن برای دوربینهایی مثل 1d mark II & 1dmark III با کراپ 1.3 و 5d & 1ds III & 1ds II باید لنز ۱۷-۳۵ و یا ۲۴-۷۰ با دیافراگم ۲.۸ را جایگزین ۱۷-۵۵ کنید.(گمانم ۲۴ -۷۰ کفایت خواهد کرد)
در برند نیکون و دوربینهایی با کراپ 1.5
Nikkor 70-200 2.8-vr + 17 - 55 2.8
بهترین انتخاب است اما در صورت محدود بودن بودجه 80-200 2.8 جایگزین 70-200 2.8 وی آر میشود.
در صورت موجود بودن درخشانترین دوربین عکاسی تئاتر تا این تاریخ... یعنی همان D3 نازنین... ۲۴-۷۰ با دیافراگم ۲.۸ جایگزین ۱۷-۵۵ میشود.
در این برند هم لنزهای پرایم برای تکمیل کیفیت توصیه میگردد.
روش میانبری اصولا وجود نداره... که بگوییم با رتوش کردن و یا شارپ کردن و کراپ و فلاش و نور و بغض و گریه میتوان مشکل رو حل کرد.
چرا؟
چون اصولا در اکثر موارد که ما عکاسی از تئاتر میکنیم در لبه تواناییهای دوربین و لنز حرکت میکنیم. (البته دوربینی مثل d3 و تا حدودی 1dmark III از این تعریف فاصله دارند)
و حال اگر ما در هر بخش از این تجهیزات کمبودی داشته باشیم؟ صحنهای و در بعضی از موارد نمایشی رو از دست خواهیم داد.
در ادامه سعی میکنم عکسهایی رو از آخرین نمایشهایی که عکاسی کردم بگذارم. با توضیحاتی در مورد عکسها و شرایط عکاسی
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
ارش جان بزار مساله رو دو باره تعريف کنم
ايشان يه لنز ميخواد و فقط يه لنز
700 تومن بيشتر پول نداره
براش هم زياد مهم نيست که
نقل قول:
حال اگر ما در هر بخش از این تجهیزات کمبودی داشته باشیم؟ صحنهای و در بعضی از موارد نمایشی رو از دست خواهیم داد.
يعني ميدونه با عملکرد ضعيف لنزش يه سري صحنه ها رو از دست خواد داد
از 18 ميليمتر هم ميخواد وايد داشته باشه
خيلي سريع هم به لنز احتياج داره يعني ميخواد سريع بخره بره عکاسي
خوب حالا با توجه به اين صورت مسئله ميشه به گزينه هايي ديگه هم علاوه بر اونا که هادي گفت فکر کرد
يا نه اصلا نميشه فکر کرد
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakdin543
ارش جان بزار مساله رو دو باره تعريف کنم
ايشان يه لنز ميخواد و فقط يه لنز
700 تومن بيشتر پول نداره
براش هم زياد مهم نيست که
يعني ميدونه با عملکرد ضعيف لنزش يه سري صحنه ها رو از دست خواد داد
از 18 ميليمتر هم ميخواد وايد داشته باشه
خيلي سريع هم به لنز احتياج داره يعني ميخواد سريع بخره بره عکاسي
خوب حالا با توجه به اين صورت مسئله ميشه به گزينه هايي ديگه هم علاوه بر اونا که هادي گفت فکر کرد
يا نه اصلا نميشه فکر کرد
به نظرم یا باید توصیه آرش جان را عملی کرد و یا قید عکاسی از تئاتر را زد!کسی که در یکی دو تا تئاتر عکاسی کند متوجه می شود گاهی 2.8 هم تنگ است!هرچند بنده تجربه چندانی ندارم و فقط در حد اینکه تئاتر را دیده باشم و چند شاتی هم با زحمت زده باشد...
در کنار 70-200 ها آرش جان نظر شما در مورد سیگما و تامرون70-200 اف 2.8 هم همان است؟با بودجه اندک آنها را توصیه نمی کنید؟
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
ممنون توضیحات خیلی کامل بود
به نتیجه میرسیم که فعلا برد با 70-200 کنون هست
سعی میکنم یه فکری به حال بودجه ام کنم ...
:confused:
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
اولین نمایشی که عکسهاش رو مشاهده میکنید مربوط میشه به نمایش حسن و دیوٍ راهٍ باریکٍ پشتٍ کوه !
نویسنده و کارگردان این نمایش آقای افشین هاشمی بودند و گمان میکنم به تازگی اجرای اون تمام شده باشه.
هرکسی هم که ندید؟ از دستش رفت!
توجه داشته باشید که عکسهایی که اینجا قرار میدهم لزوما عکسهای خوبی نیستند. فقط برای توضیح و روشن شدن موضوع است.
عکس اول که در ابتدای نمایش گرفته شده:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4179.jpg
نگاهی به اطلاعات درون عکس میندازیم:
دوربین نیکون دی ۲۰۰
لنز ۷۰-۲۰۰ وی آر
در ۸۲ مم
ایزو ۱۲۵۰
دیافراگم ۳.۲
سرعت ۱/۸ ثانیه!
چون با بغض و گریه مشکلی حل نمیشه مجبوریم به همان مرزهای تجهیزاتمون نزدیک بشیم:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4200.jpg
لنز و دوربین همان
ایزو ۳۲۰۰
دیافراگم ۲.۸
سرعت ۱/۴۰ ثانیه
حالا Vr و یا IS کجا به درد ميخوره؟
در جاهایی که سرعت پایین است. لرزشهای دست رو حذف میکنه... در جاهایی هم میتوانید سرعت را زیادی پایین بگیرید و افکتهایی در تصویر بوجود بیاورید:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4227.jpg
البته گمان نکنید غیر از این هم میتوانستید عمل کنید چون:
ایزو ۳۲۰۰
اکسپوژر منفی ۱
دیافراگم ۲.۸
سرعت ۱/۶ ثانیه
البته در تمامی لحظات هم قافیه اینقدر تنگ نیست:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4382.jpg
ایزو ۱۲۵۰
۱/۱۲۵
دیافراگم ۴.۵
و یا
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4405.jpg
ایزو ۱۲۵۰
۱/۱۲۵
دیافراگم ۴
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
به به تئاتر بسیار زیبای افشین هاشمی
در دیاف های 4 و 4.5 چه عکس های خوبی گرفتید
ولی انگار در هر حال از Iso ی بالا نمیشه در رفت
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
و اما یک نمایش دیگر:
کادنس به نویسندگی طلا معتضدی و کارگردانی نیما دهقان
در این نمایش باید احساس کنید که در قبر هستید و یا عالم برزخ یا چیزی در همان حوالی!
هیچ نوری در صحنه وجود ندارد جز چراغهای کوچک چند ولتی که درون جعبههاست.
عکسهایی که وضعیت نمایش را نشان دهد چک میکنیم:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4940.jpg
دوربین نیکون دی ۲۰۰
لنز سیگما ۲۰ مم با F1.8
ایزو ۱۶۰۰
دیافراگم ۱.۸
سرعت ۱/۴۰
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4946.jpg
دوربین و لنز همان
ایزو ۲۰۰۰
دیافراگم ۱.۸
سرعت ۱/۱۵
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4953.jpg
دوربین و لنز همان
ایزو ۳۲۰۰
دیافراگم ۱.۸
سرعت ۱/۱۵
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5008.jpg
دوربین نیکون دی ۲۰۰
لنز ۵۰ مم F1.8
ایزو ۱۶۰۰
دیافراگم ۱.۸
سرعت ۱/۲۰
در این نمایش با ۷۰-۲۰۰ و ۱۷-۵۵ احتمالا به سختی میشد عکاسی کرد!
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
اقای ارش نظرتون رو در مورد لنز پیشنهادی دوستمون نگفتی :
راستی قیمتش رو کی میدونه ؟
Sigma 70-200mm F2.8 EX DG APO MACRO HSM
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
خیلی زیبا و مفید .. ممنون
یعنی اینجا 2.8 هم جواب نمیداد ؟
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
بعید میدانم سیگما سرعت و دقت فوکوس کنون را داشته باشد و بعید میدانم فوکوس کند یا گیج در عکاسی تیاتر قابل اغماض باشد.
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
نمایش ننه دلاور
نوشته برتولت برشت
کارگردان کلاوس پیمان
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8882.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 - 2.8 Vr
ISO 1000
1/60 s
F 3.2
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8931.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 - 2.8 Vr
ISO 1000
1/80 s
F 2.8
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_9108.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 - 2.8 Vr
ISO 1000
1/80 s
F 3.2
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_9125.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 - 2.8 Vr
ISO 1000
1/80 s
F 2.8
در نمایشهایی مثل این نمایش آلمانی که در سالن بزرگ اجرا میشود و تشکیلات لازم به مقدار کافی محیاست و نور نسبتا کافیست. کیفیت لنز و فوکوس دقیق و بوکه مناسب مورد نیاز عکاس است.
-
پاسخ: انتخاب لنز در ژانر عکاسی من... ؟؟
نمایشهایی هم هستند که اصولا نور کافی دارند.
نمایشهایی مثل غولتشنها که گمانم الان روی صحنه باشه.
اگر علاقه به نمایش به سبک رو حوضی خارجی دارید! (میتونید بگید کمدی دلارته!) میتونید یه سر به نمایش غولتشنها بزنید.
نوشته کارلوگولدونی و کارگردانی حمید پورآذری
صحنه نمایش برخلاف اکثر نمایشها سفید است. و این کمک بسیاری به افزایش نور میکند. اما از تصاویر زیبا و پرکنتراستی که در دیگر نمایشها ثبت میشود خبری نیست.
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5296.jpg
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5354.jpg
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5667.jpg
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5752.jpg
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5838.jpg
چنین نمایشهایی رو با لنز کیت هم میشه ثبت کرد.
لنزهای بهتر دیافراگم بازتر و بوکه زیباتری به ارمغان خواهند آورد.
در صحنههای که حرکات سریع باشد (مثلا این آقا خیلی علاقه داشت از شلوارش درآد! ) لنزهای کند نمیتوانند حرکات را فیکس کنند.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
آرش جان فکر کنم به بهترين شکل پاسخ رو داديد مرسي از زحمتي که کشيدي
نقل قول:
کسی که در یکی دو تا تئاتر عکاسی کند متوجه می شود گاهی 2.8 هم تنگ است!هرچند بنده تجربه چندانی ندارم و فقط در حد اینکه تئاتر را دیده باشم و چند شاتی هم با زحمت زده باشد...
فکر نکنم با يکي دو تاتر و يا بيشتر و کمتر بشه به اين نتيجه رسيد چون بسته به نور روي سن ميشه از ديافهاي مختلف استفاده کرد ديديد در عکسهاي آرش تا دياف 4 هم بود حالا درسته که بيشتر به ديافهاي پايينتر خواهيم رسيد ولي اگر با دو بار تاتر رفتن بشه به نتايج اينچنيني رسيد که عکاسي ساده تر از نوشيدن آب ميشد کاوه جان
مورد اصلي نوع نگرش به کيفيته. خوب دوستمون که سئوال داشتن بعد از 7 الي 8 بار به نتيجه هايي رسيدن و به نظر من خوب هم مشکلشون رو تشخيص دادن منتها يکم بيشتر بايد بين کيفيت و هزينه به نفع هزينه مصالحه کنن تا نتايج بهتري بگيرن و از افزايش ايزو هم غافل نشن
من با اين D70s مادر مرده با ايزو 1600 تو حالت اتوايزو خيلي عکس گرفتم.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
خوب! فعلا خسته شدم!
اگر حوصله کنم از فضاهای دیگر نمایشی رو هم چند نمونه عکس میگذارم.
ولی نکتهای که تا اینجا میتونم نتیجه بگیرم اینه که لنزهایی با دیافراگم باز نیاز داریم. لنزهایی با کیفیت بالا نیاز داریم.
و اگر با من باشه؟ میگم لنزهای ۲.۸ نیاز به مکمل های پرایم دارند.
حالا اینکه با چه چیزی میشه و با چه چیزی نمیشه؟ با نگاهی به اطلاعات عکاسی این چند نمایش گمانم همه چیز روشن باشه.
با لنزهای ۷۰-۲۰۰ سیگما و تامرون کار تئاتر نکردم. از دوستانی که چنین تجربهای دارند بپرسید.
کوچکترین خطایی و اشکال در تصویر اصولا قابل جبران نیست. چون عکسی که با ایز ۱۶۰۰ و ۳۲۰۰ گرفته میشه... دچار نویز زیاد و کمبود داینامیک رنج و ... مشکلات این چنینی است. شارپ کردن و رفع اشکال عکس در مرحله پروسس مشکل خواهد شد.
باز هم تاکید میکنم. این عکسها لزوما عکسهای خوب و یا عکسهای خوبی از نمایشها نیستند. بلکه انتخاب شدند برای نشان دادن فضای عکاسی هرکدام از این نمایشها.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
سلام: اسد خان متن شما را خواندم. اما عذر خواهی از بابت اینکه امروز بسیار گرفتار بودم و قادر به پاسخگویی نبودم. اما آقای آرش عاشوری نیا هر چه بود و نبود را کامل گفتند
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
babakdin543
فکر نکنم با يکي دو تاتر و يا بيشتر و کمتر بشه به اين نتيجه رسيد چون بسته به نور روي سن ميشه از ديافهاي مختلف استفاده کرد ديديد در عکسهاي آرش تا دياف 4 هم بود حالا درسته که بيشتر به ديافهاي پايينتر خواهيم رسيد ولي اگر با دو بار تاتر رفتن بشه به نتايج اينچنيني رسيد که عکاسي ساده تر از نوشيدن آب ميشد کاوه جان
مورد اصلي نوع نگرش به کيفيته. خوب دوستمون که سئوال داشتن بعد از 7 الي 8 بار به نتيجه هايي رسيدن و به نظر من خوب هم مشکلشون رو تشخيص دادن منتها يکم بيشتر بايد بين کيفيت و هزينه به نفع هزينه مصالحه کنن تا نتايج بهتري بگيرن و از افزايش ايزو هم غافل نشن
من با اين D70s مادر مرده با ايزو 1600 تو حالت اتوايزو خيلي عکس گرفتم.
اما با توجه به این عکسها بابک جان به گمانم دوستان درست میگویند. من تجربه عکاسی تئاتر را ندارم اما با توجه به این شرایط نوری در عکسهایی که گذاشته شد 70-200 اف 4 در حداقل 30 درصد همین عکسهایی که ارش جان گذاشتند جا می ماند نه بخاطر عدم افزایش ایزو یا غیر............ فقط بخاطر دیاف بسته 4 !
فرضا اگر من قادر باشم با ایزو 3200 و دیاف 4 یا حتی 5.6 بتوانم بواسطه 4 استپ لرزشگیر تا سرعت 10/1 ((در بدترین شرایط نوری عکسهایی که گذاشته شد)) به نورسنجی مطلوبی برسم. این موارد فقط روی کاغذ است........ چرا که به دلیل دیاف بسته دوربین قادر به فکوس و طی مراحل نورسنجی نخواهد بود. همانطور که میدانید دوربین برای بدست آوردن کنتراست مناسب(از لنز) جهت فکوس و طی مراحل نورسنجی...... (لنز) در هر دیافی که باشد از ابتدای دیاف لنز اقدام بدست آوردن کنتراست مناسب (جهت فکوس و بدنبال آن نورسنجی) میکند که در این عکسهای نمایش داده شده 4 قادر به انجام آن نخواهد بود.
با همین شرایط نوری دیاف 2.8 لنز 17-55 حدودا 10 درصد را از دست خواهد داد و دیاف 2 لنز 135 احتمالا همه را ثبت خواهد کرد
ارادتمند:cool:
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
برای تکمیل بحث سعی میکنم فضاهای نمایش رو تکمیل کنم و از همه سالنهای معروف نمایش کشور عکس بگذارم.
البته این نمایش در سالن نیست و در پارکینگ تالار رودکی برگزار شد. تئاتر فجر سالی که گذشت. نمایش چه مرد ظالمی.
از لهستان با کارگردانی پاول زیکوت.
در نمایشهای خیابانی که در شب برگزار میشود هم نور چالش بسیار بزرگی برای عکاس خواهد بود:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8818.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 1600
F 2.8
1/125
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5865.jpg
Nikon D80
Nikkor 50 1.8
ISO 1600
F 2
1/125
تماشاگران اینجور نمایشها هم دیدنی هستند. دوستان آشنا به نمایش اگر دقت کنند چهرههای آشنا هم پیدا میکنند.
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_9180.jpg
Nikon D200
ْSigma 20 1.8
ISO 3200
F 1.8
1/20
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8780.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 1600
F 2.8
1/60
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8717.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 1600
F 2.8
1/180
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8733.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 1600
F 2.8
1/200
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5852.jpg
Nikon D80
Nikkor 50 1.8
ISO 1600
F 1.8
1/200
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_5804.jpg
Nikon D80
Nikkor 50 1.8
ISO 1600
F 1.8
1/160
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
برای پایان دادن به این سیاهه اعمال چند فریم هم از سالن اصلی تئاتر شهر میگذارم تا یه نمای کلی از وضعیت داشته باشیم.
نمایش ملاقات بانوی سالخورده
اثر فردریش دورنمات
به کارگردانی حمید سمندریان
(از اون آثار بی نظیریست که با دیدن عکسهاش تمام متن و روایاتش جلوش چشم آدم ظاهر میشه.)
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8451.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 640
F 2.8
1/80
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8529.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 800
F 2.8
1/50
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_8467.jpg
Nikon D200
Nikkor 70-200 2.8 VR
ISO 640
F 2.8
1/80
با یه مقایسه ساده بین این کار و نمایش ننه دلاور که در تالار رودکی اجرا شد میشه نتیجه گرفت که در سالنهای بزرگ اصولا نور بهتر و بیشتری وجود داره. البته این مساله بستگی مستقیم به نظر کارگردان و نورپرداز داره. ولی بر اساس تجربه، نور در سالنهای کوچک بسیار کم و تیز و ... است.
با نظر آقای هژیر آذر تاپیکهای مربوط به عکاسی تئاتر رو یکی خواهیم کرد که بیشتر در دسترس و قابل استفاده باشه.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
خیلی عالی بود
از اطلاعات همه ی دوستان ممنونم بویژه آقای آرش :::happy:::
خیلی استفاده کردم :cool:
اگر باز هم دوستان در باب عکاسی تئاتر هر تجربه ی شنیدنی ای دارند بسیار مشتاق شنیدنم
-
انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
با سلام خدمت همه دوستان
دوستی دارم که به تازگی یک دوربین بادی 450 دی خریده و علاقه شدیدی به عکاسی تأتر و احیانا اگر پیش بیاد فیلم دارد و بدنبال لنز مناسبی می گردد که کیفیت خوبی داشته باشد - رنج مناسبی داشته باشد ( گمان نکنم بیش از 135 میلیمتر بخواهد ولی باز هم از دوستان صاحب نظر در این رابطه هم حداقل برای معلومات خودم طلب راهنمائی دارم ) - شارپنس خوبی داشته باشد - قیمت مناسبی هم داشته باشد و احتمالا بوق هم بزند !! ایربگ هم داشته باشد و ... !!! :::big grin2:::
کل بودجه برای لوازم جانبی و لنز 700 هزار تومان است ضمن اینکه سه پایه دارد و احتمال اینکه در آینده نزدیک بتواند لنزهای دیگری هم بخرد وجود دارد !
پیشاپیش ممنون از راهنمائی تون :)
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
2ch.blogfa
با سلام خدمت همه دوستان
دوستی دارم که به تازگی یک دوربین بادی 450 دی خریده و علاقه شدیدی به عکاسی تأتر و احیانا اگر پیش بیاد فیلم دارد و بدنبال لنز مناسبی می گردد که کیفیت خوبی داشته باشد - رنج مناسبی داشته باشد ( گمان نکنم بیش از 135 میلیمتر بخواهد ولی باز هم از دوستان صاحب نظر در این رابطه هم حداقل برای معلومات خودم طلب راهنمائی دارم ) - شارپنس خوبی داشته باشد - قیمت مناسبی هم داشته باشد و احتمالا بوق هم بزند !! ایربگ هم داشته باشد و ... !!! :::big grin2:::
کل بودجه برای لوازم جانبی و لنز 700 هزار تومان است ضمن اینکه سه پایه دارد و احتمال اینکه در آینده نزدیک بتواند لنزهای دیگری هم بخرد وجود دارد !
پیشاپیش ممنون از راهنمائی تون :)
بدون تعارف!
اصولا فعلا قید خرید را بزند تا پولدار تر شود بهتر است!
نزدیک ترین گزینه 70-200 اف 2.8 آی اس است که فکر کنم حداقل 2 برابر بودجه دوست شما ارزش دارد!
اصولا لنز برای عکاسی از تئاتر باید دیافراگم اش باز باشد ( این باز بودن با باز بودن در سایر موارد قدری متفاوت است )
تو بگو هلو ترین لنز چیست؟به نظر من 200 اف 2!
شاید هم لنز های اف 1.8 و 1.4 ( البته پریم )
اصولا تله بیشتر نیاز دارد تا واید اف 1.4 و 1.8 مثل 50 و 85
اصولا لرزه گیر بسیار نیاز دارد.اغلب سرعت شاتر با ایزو 800 تا 1600 و اف 2.8 تا 4 روی 1/30 تا 1/160 است!
فکر کنم متوجه وخامت اوضاع شده باشید...
پس اول لنز هایی با دیافراگم باز ( خیلی باز ) و داشتن لرزه گیر و یک دوربین کم نویز
70-200 اف 4 آی اس بد نیست اما دایما ایزو باید 800 به بالا باشد و سرعت شاتر کمتر از 1/160
100-400 توصیه نمی شود
50 و 85 اف 1.8 هم بد نیستند ارزان هستند و کار راه بنداز اما اصولا تئاتر جایی نیست که بتوانی دایم لنز عوض کنی یا شاید باید دو بادی داشته باشی و یا یک لنز مثل 70-200 اف 2.8
یک جایی یک سری عکس از آرش بود ( پیدایشان نکردم ) که اگزیف کارهایش در تئاتر را قرار داده بود.اکثر با 70-200 اف 2.8 هم که بود ایزو 1600 تا 3200 و در برخی مواقع 6400 بود!آرش هم که عشق لنز های پریم است و کلکسیون آنها را با بازترین دیافراگم دارد.آنها هم همگی ایزو بالا بودند.
خلاصه بگویید یک فکر اساسی کند.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
ضمن تایید فرمایشانت دوست عزیزمون.
البته از نظر من چون اغلب در تاتر و فیلم حرکت وجود دارد داشتن is در مرحله دوم قرار می گیرد ولی دیاف 2.8 یکی از واجبات غیر قابل انکار است.(من خودم با سیگمای 200-70 --- 2.8 که لرزه گیر ندارد تجربیات خوبی داشته ام)
اگر هم میخواهد وارد عکاسی حرفه ای شود آنهم از موضوعی مثل تاتر و فیلم که اصولا فلاش در آنها ممنوع است به دوربینی مثل 5d و بالاتر بیاندیشد.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
البته من در مبحث لنز کاملا بی تجربه هستم
اما سوالی که برام پیش اومد اینکه اگر بخواهیم با همین شرایط لنز ار برند نیکون معرفی کنیم چه گزینه هایی مطرح میشه ؟
در مورد توع دوربین برای عکاسی سینما و ... به واسطه یکی از دوستان با یکی از کسانی که در این زمینه کار میکنه
اشنایی داشتم! ایشون با دوربین D70 عکسهای بسیار خوبی می گرفتند نمونه کارهاشون رو هم تو سریال
زیر تیغ توی تیتراژ حتما دیدید! به نظر بنده لنز خیلی مهمتر از دوربین هست !
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
2ch.blogfa
با سلام خدمت همه دوستان
دوستی دارم که به تازگی یک دوربین بادی 450 دی خریده و علاقه شدیدی به عکاسی تأتر و احیانا اگر پیش بیاد فیلم دارد و بدنبال لنز مناسبی می گردد که کیفیت خوبی داشته باشد - رنج مناسبی داشته باشد ( گمان نکنم بیش از 135 میلیمتر بخواهد ولی باز هم از دوستان صاحب نظر در این رابطه هم حداقل برای معلومات خودم طلب راهنمائی دارم ) - شارپنس خوبی داشته باشد - قیمت مناسبی هم داشته باشد و احتمالا بوق هم بزند !! ایربگ هم داشته باشد و ... !!! :::big grin2:::
کل بودجه برای لوازم جانبی و لنز 700 هزار تومان است ضمن اینکه سه پایه دارد و احتمال اینکه در آینده نزدیک بتواند لنزهای دیگری هم بخرد وجود دارد !
پیشاپیش ممنون از راهنمائی تون :)
با احترام به فرمايشات و تجربيات كاوه عزيز
چون احساس مي كنم دوست شما صرفا علاقه مند است و فعلا كار حرفه اي جدي نخواهد كرد (با توجه به دوربيني كه انتخاب كرده كه نشان دهنده سطح صرف هزينه است) با تاييد لزوم داشتن لنزي با دياف باز، پيشنهاد من تركيبي از يك لنز پرايم با دياف باز (مثل هر دو لنز 50 كانن) و يك تله نسبتا خوب مثل300-70 لرزه گير است.
به نظر من داشتن لنز زوم در محيطهايي كه سرعت عمل لازم دارد، خيلي مهم است.
قيمت لنزهايي كه اشاره كردم در سايتهاي مختلف ايراني ذكر شده.
فعلا...
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
خب اين تاپيك را هم ببينيد بد نيست:
عکاسی در تئاتر و سینما
پ.ن: مگه عكسهاي آرش تو همين تاپيك نبود؟؟؟ من هم هر چقدر گشتم، نتونستم پيدا كنم!! http://www.pic4ever.com/images/352nmsp.gif
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
عکسها در تاپیک زیر هستند:
انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=7083
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
نقل قول:
اما سوالی که برام پیش اومد اینکه اگر بخواهیم با همین شرایط لنز ار برند نیکون معرفی کنیم چه گزینه هایی مطرح میشه ؟
من جواب سوالم رو نگرفتم!:biggrin:
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
Kaveh Ghobadi
70-200 اف 4 آی اس بد نیست اما دایما ایزو باید 800 به بالا باشد و سرعت شاتر کمتر از 1/160
کاوه جان سلام: اندکی شک دارم این لنز بتواند برای شرایط نوری کم مناسب باشد حتی با ایزو های بالای بدون نویز برای یک نورسنجی خوب...
مشکل این لنز همانطور که خودتان بهتر از من میدانید ابتدای دیاف آنست با توجه به نمونه ثبت های آرش عزیز ( در شرایط نوری بد ) و تمرین های شخصی خودم بعید میدانم برای شرایط نوری بد مناسب جهت یک فکوس با اطمینان بالا ( و بدون از دست دادن لحظه مورد نظر ) باشد
نمونه:
[IMG]http://www.*******.info/files/i1vsx2zwv7e5drsngeyk.jpg[/IMG]
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
آها....
مرسی آرش...
همان تاپیک را که آرش لینک داد مطالعه کنید مسائل زیادی دستتان خواهد امد.این دیگر تجربه است و فقط پیشنهاد نیست.آرش در این مورد بسیار صاحب نظر است.
و اما افشین جان...
اما از بودجه های ناکافی!وقتی پول نباشد و نزدیک ترین گزینه تله زوم آی اس دار با کیفیت و اف باز همین باشد چاره ای نیست!همان جا هم عرض کردم بد نیست.برای یک کار آماتوری و تجربه کسب کردن بد نیست بهتر از لنز های اف 3.5-5 است.
اما یقینا اگر بنده انتخاب کنم همان 70-200 اف 2.8 ( حتی بدون آی اس ) را انتخاب خواهم کرد.
لنز های تله زوم با دیاف باز در تئاتر یک معجزه هستند در دست عکاس.تعویض لنز هم که بسیار مشکل است ( مگر چند بدنه داشته باشید )
دوست عزیز همین آرش خان هنرمند ما با دوربین های نیکون ( انوع و اقسام ) در تئاتر و سینما عکاسی می کنند.به نظرم در حال حاضر دی 300 بهترین گزینه است.عالی و کم نویز با قیمت مناسب.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
سلام دوباره و شرمنده که نمی تونم به موقع به اینترنت برسم :::blushing::: ( من از بعضی موقعها از بیکاری زیاد یه کارهائی برای خودم می تراشم که بعد مثل یه حیوان باوفا !! پشیمون میشم :::big grin:::
ممنون از تمامی دوستان عزیزم که وقت گذاشتند و جواب دادند ، مخصوصا آقای قبادی عزیز که همیشه نظراتشون رو بی کم و کاست خوندم و کلی مطلب تازه یاد گرفتم و همچنین سایر دوستان :::love2:::
مشکل دوستم فکر کنم با یه شوک کوتاه مدت و احتمالا یه افسردگی بلند مدت دیگه !!!!! تقریبا حل شد :biggrin:
موندم خودم که عشق تأتر زده به سرم و .... باقی ماجراها
موفق و پیروز باشید .
-
پاسخ: بهترین انتخاب جهت عکاسی تأتر و فیلم
با سلام دوباره
هزاران بار شرمنده بخاطر آف شدن بیشتر تاپیک ها یا پستهائی که می زنم :)
یه سوال از دوستان محترم داشتم در ارتباط با بحث قبلی انتخاب لنز جهت تأتر و فیلم
بعد از مطالعه پستهایی که دوستان عزیز معرفی کردند و کمی تحقیق به ست زیر رسیدم : ( البته امکان تهیه یکجا نیست ! انشاالله گاماس گاماس !! )
نیکون دی90 + 18-105 وی.آر + 80-200 + 50 اف 1.4 + 105 وی.آر
نظردوستان در رابطه با این دو لنز چیست : 16-85 و 24-80 و لنزهای سیگما رنجهای : 105 و 150 و 20 فیکس با اف 2.8 ؟؟؟
دلیل انتخاب لنز کیت دی90 بیشتر استفاده در سایر شاخه های عکاسی است تا عکاسی تأتر .
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
18-105 با اینکه لرزه گیر دارد ولی دیافراگم بسته ای دارد که اصولا برای عکاسی نمایش توصیه نمیشود.
۱۰۵ ماکروی وی آر رو نمیدانم از کدام یکی از پستها استخراج کردید. اما به هیچ شکلی به کار عکاسی از نمایش، فیلم و کارهای این چنینی نمیخورد.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
ارش جان سلام در مورد Nikon 50mm f1.8 نظرتان چیست؟ایا با این لنز می نوان عکاسی تأتر کرد؟ البته با رنج 50mm فکر نکنم زیاد جالب بشه
-
پاسخ: انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
یقینا میتوان.
کیفیت کاملا مناسبی دارد. در نور بسیار کم فوکوس و عکاسی میکنید.
اما محدودیت مشخصی هم دارد.
۵۰ مم است.
توضیح خاص دیگری به ذهنم نمیرسه.
-
راهنمایی جهت انتخاب لنز برای عكاسی در محیطهایی با نور كم وسوژه متحرك
باسلام
برای دوربین canon eos 1000d و عکاسی در محیطی کم نور و بیشتر در شب و نور محیطی موجود و سوژه های متحرک من با توجه به جستجویم در این سایت و دیگر سایتها دو نوع لنز را انتخاب کردم:
1- sigma 30mm f1.4 ex dc hsm
2- canon ef 50mm f1.4 usm
البته نیاز چندانی به وابد یا تله بودن ندارم (محدودیت بودجه فعلاً)
البته یک انتخاب سومی هم بود:
3- canon ef 50mm f1.8 ii
دو تای اولی حول و حوش 000/400 تومان است
سومی هم حدود 000/120 تومان.
بزرگان مستحضرند سومی بدنه پلاستیکی داشته و یکسری معایبی هم دارد که در reviewهای مختلف به آن پرداخته شده بهرحال از حق نمیتوان گذشت که قیمت بسیار مناسبی داشته و برای شروع مناسب میتواند باشد.
دو مورد بالاتر هم فلزی بوده و بهرحال حرفه ای ترهستند.
من دوربینم فول فریم نیست و شاید سیگمای 30 میلیمتری مناسبتر باشد ولی کانون 50 با اف 1.4 که مناسب فول فریم است به دوربین من میخورد؟
اصلاً این انتخابها درست است؟
در انتها اگر لنز دیگری در نظر دارید که بتوان آنرا در بازار تهران پیدا نمود خوشحال میشوم معرفی نمایید
با سپاس
-
پاسخ: راهنمایی جهت انتخاب لنز برای عكاسی در محیطهایی با نور كم وسوژه متحرك
برای سوژه متحرک لنز prime مناسب نیست. مگر اینکه سوژه فقط عرضی حرکت کند!!!! در غیر این صورت شما هم باید دائما عقب و جلو بروید. اگر به تله نیاز ندارید از لنزهای نرمال سریع ارزان (با توجه به محدودیت بودجه تان) مانند:
Tamron AF 17-50mm f/2.8 SP XR Di II LD Aspherical IF
Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC Aspherical IF
استفاده کنید.
-
پاسخ: راهنمایی جهت انتخاب لنز برای عكاسی در محیطهایی با نور كم وسوژه متحرك
چون شرایط متحرک و کم نور بودن محیط هردو دقیقاًبا عکاسی تئاتر مطابقت دارند، پستها به این تاپیک منتقل شدند.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
باسلام
و تشکر از جناب امیر علی محبی
البته کار بنده عکاسی تیاتر و پشت صحنه نیست
بهرحال در این مدت review زیادی را در این سایت و دیگر فروم ها خوندم و نمونه تصاویر زیادی از دو لنز:
1- sigma 30mm f1.4 ex dc hsm و
2- canon ef 50mm f1.4 usm
دیدم که هر کدامشان مزایا و معایبی برایشان ذکر شده بود.
برای مثال برای سیگما گفته شده: دیاف 1.4 آن واقعا 1.4 نیست البته بسیار شارپ است ولی در دیاف 1.4 گوشه ها تیره میشوند که البته در عکاسی داخل ساختمان زیاد به چشم نمی آید و نیز انصافاً باید عرض شود که واقعا کیفیت و شارپی نمونه تصاویری که با سیگما گرفته شده بسیار دقیق تر از نمونه تصاویر ارائه شده با کنون بود. ضمنا گفته شده بود این لنز برای DSLR ها ساخته شده و ...
برای کنون هم گفته شده ساختار طراحی اون شبیه 50مم دیاف 1.8 بوده و ضعیف است شارپی تصاویرش هم به لنز فوق الذکر سیگما
نمیرسد البته کدری گوشه های عکس را در دیاف 1.8 و باز تر مانند سیگما ندارد و ...
خوب برای دوربین من که canon eos 1000d است (فول فریم هم نیست) و کدوم مناسب تر است؟
البته بعضی ها هم فرموده بودند چون فول فریم نیستی سیگما برای این دوربین بهتر است.
بودجه من فعلاً در حد خرید یکی از این دو لنز است.
متشکر میشوم پاسخ های خود را بفرمایید.
-
پاسخ: انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
نقل قول:
نوشته اصلی توسط
ravanfar
باسلام
و تشکر از جناب امیر علی محبی
البته کار بنده عکاسی تیاتر و پشت صحنه نیست
بهرحال در این مدت review زیادی را در این سایت و دیگر فروم ها خوندم و نمونه تصاویر زیادی از دو لنز:
1- sigma 30mm f1.4 ex dc hsm و
2- canon ef 50mm f1.4 usm
دیدم که هر کدامشان مزایا و معایبی برایشان ذکر شده بود.
برای مثال برای سیگما گفته شده: دیاف 1.4 آن واقعا 1.4 نیست البته بسیار شارپ است ولی در دیاف 1.4 گوشه ها تیره میشوند که البته در عکاسی داخل ساختمان زیاد به چشم نمی آید و نیز انصافاً باید عرض شود که واقعا کیفیت و شارپی نمونه تصاویری که با سیگما گرفته شده بسیار دقیق تر از نمونه تصاویر ارائه شده با کنون بود. ضمنا گفته شده بود این لنز برای DSLR ها ساخته شده و ...
برای کنون هم گفته شده ساختار طراحی اون شبیه 50مم دیاف 1.8 بوده و ضعیف است شارپی تصاویرش هم به لنز فوق الذکر سیگما
نمیرسد البته کدری گوشه های عکس را در دیاف 1.8 و باز تر مانند سیگما ندارد و ...
خوب برای دوربین من که canon eos 1000d است (فول فریم هم نیست) و کدوم مناسب تر است؟
البته بعضی ها هم فرموده بودند چون فول فریم نیستی سیگما برای این دوربین بهتر است.
بودجه من فعلاً در حد خرید یکی از این دو لنز است.
متشکر میشوم پاسخ های خود را بفرمایید.
بهتر بود دقیقا می فرمودید در داخل ساختمان چه عکسی می خواهید بگیرید؟
در هر صورت به نظر بنده انتخاب کنون عاقلانه تر است. صرف نظر از فاصله کانونی که به نوع عکاسی شما بر می گردد، کیفیت تصویر کنون در مجموع در مرکز و اطراف در f2.8 و بسته تر از سیگما بهتر است. در دیافراگم های بازتر در اطراف برتری با کنون و در مرکز با سیگما است. با توجه به وینیت کمتر و ca بسیار بسیار کمتر به نظر بنده کیفیت اپتیکال کنون آشکارا بهتر است.
در مورد کیفیت مکانیکال فکر نمی کنم کنون مشکلی داشته باشد.
هر چند من این دو لنز را دریک دسته قرار نمی دهم و کاربرد یکسانی ندارند.