با سلام از دوستان كسي قيمت 70-24 اف 8/2 را داره و اينكه به جز فاصله كانوني با 70-28 اف 8/2 چه تفاوتي داره؟
Printable View
با سلام از دوستان كسي قيمت 70-24 اف 8/2 را داره و اينكه به جز فاصله كانوني با 70-28 اف 8/2 چه تفاوتي داره؟
24-70 از لحاظ رزولوشن، ویگنتینگ و CA نسبت به 28-70 برتری دارد. اما این مساله به معنای بد بودن لنز 28-70 نیست.
قیمت لنز 24-70 حدود 1.700 است.
ضمنا لنز 70-28 يك لنز بسيار بزرگ و سنگين است و به نام مستعار Beast (هيولا!) هم مشهور است.
به قول ديويد دي. بوش:
lolنقل قول:
With its impressive lens hood mounted, The Beast is useful for terrifying small children, too.
سلام به همه دوستان می خواستم بدونم لنز 70-24 بهتره یا 55-17 نیکون البته از هر نظر؟ برای دی90؟
سلام
70-24 یک لنز FX است که اوج بازدهی و کارآیی خود را روی یک بدنه فول فریم خواهد داشت.
55-17 یک لنز DX است که تنها روی بدنه های کراپدار کاربرد دارد و بنا به بسیاری از روایات، بهترین لنز DX نیکون است.
هر دو لنز بسیار سنگین و گران هستند،ولی کیفیت تصویر و کیفیت ساخت بینظیری را به شما ارایه میکنند.
اما برای D90 چون 70-24 واید خوبی نخواهد داشت ( واید 36 م.م میشود) 55-17 میتواند گزینه بهتری باشد، مگر اینکه احتمال بدهید در آینده به سمت فول فریم خواهید رفت.
آقای قدیری از پاسختان بسیار ممنونم من یکی از این دولنز رو برای عکاسی از پشت صحنه فیلم لازم دارم از یکی از دوستان عکاس فیلم پرسیدم این دو لنز رو پیشنهاد داد... ولی هنوز نمیدونم کدوم رو انتخاب کنم؟ در ضمن میخواستم بدونم از لحاظ کیفیت تصویروشارپنس روی دوربین من فرقی میکنند؟ با تشکر
در مورد انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر و سینما و کلا" این نوع عکاسی، سه تاپیک خوب داریم که توصیه میکنم حتما" مطالعه کنید، شاید اصلا" احساس کردید به لنز دیگری نیاز دارید (مثلا" 200-70 )
انتخاب لنز برای عکاسی تئاتر
انتخاب لنز برای 450 دی جهت عکاسی تأتر و فیلم
عکاسی در تئاتر و سینما
اما در مورد تفاوت کیفیت این دو لنز، بهتر است به رویوهای معتبر آنها مراجعه کنید
البته در فورومهای خارجی بسیاری نیز چنین سوالی برای مقایسه این دو مطرح شده: *
و همچنین نظر دوستانی که تجربه کار با هر دو یا یکی از آنها را داشته اند.
آقای آذرنوش Super Oli یکی از این دوستان اند (اگر اشتباه نکنم) آقای رضا خلیلی و حامد خرمیار عزیز نیز احتمال دارد بتوانند کمکتان کنند.
:::happy:::
صرف نظر از dx یا fxبودن از نظر کیفیت اپتیکی ۱۷-۵۵ بسیار چشمگیر تر بود .اون موقع که با ۱۷-۵۵ راحت بودم الان زیاد با ۲۴-۷۰ راحت نیستم .نه از نظر حجم لنز .۱۷-۵۵ یکم خوش استایل تر و ارگونومی تر بود
ولی بوکه ۲۴-۷۰ خیلی سرتر از ۱۷-۵۵ است اینو خیلی با یقین میگم
اگر دوربین کراپ دار داری و از مناظر وسیع عکاسی نمیکنی بهت ۲۴-۷۰ رو پیشنهاد میکنم.ولی ۱۷-۵۵ رو دست کم نگیر با این حالی که با هیچ لنز دیگه بدرستی ست نمیشه ولی خیلی لنز دوست داشتنی خواهد بود اگر داشته باشیش
۱۷-۵۵ رو بیشتر یک لنز واید زوم در نظر بگیر که میتونه برای لند اسکیپ های حرفه ای در دوربین های کراپ دار استفاده بشه .درضمن میتونه تورو از یک لنز نرمال هم فارغ کنه
رضا جان در مورد این قسمت توضیح بیشتری میدهید. اینکه استفاده 70-24 روی دوربین D300 در مقایسه با استفاده 55-17 روی یک دیافراگم و فوکال لنت معادل بوکه 70-24 بهتر بوده است ..
یا بوکه 70-24 را روی فول فریم بهتر ارزیابی کرده اید در مقایسه با استفاده 55-17 رو دوربین کراپ 1.5 یا همان D300 که داشته اید با دیافراگم های یکسان و FOV معادل ؟
منظور من بوکه است نه عمق میدان که کراپ دار و فول فریم رو میگید
متاسفانه نمونه نزدیکتری ندارم
۱۷-۵۵
http://www.digitalnegar.com/images/2...655_medlar.jpg
۲۴-۷۰
http://www.digitalnegar.com/images/2...9_dsc_4227.jpg
منظور من هم دقیقا همین بوکه است نه عمق میدان..
عکس اول شما روی فوکال لنتی معادل 52 میلیمتر ( کراپ 1.5 فوکال لنت اسمی 35 میلیمتر ) گرفته شده و عکس دوم روی فوکال لنت 70 روی دوربین فول فریم دیافراگم در هر دو ثابت
یکی از مواردی که میتواند تاثیر در کیفیت بوکه داشته باشد همین فوکال لنت خواهد بود.
نمیخوام نظری روی این موضوع داشته باشم که کیفیت بوکه هر دو لنز با شرایط متفاوت یا همسان چقدر میتواند تفاوت داشته باشد چون شما این دو رنج را داشته اید روی دو لنز متفاوت و دو دوربین متفاوت ( به لحاظ سنسور )نظر و تجربه شما سندیت بیشتری خواهد داشت
اما میخوام اشاره کنم که فول فریم روی کیفیت یک بوکه میتواند تاثیر گذار باشد.
یک مثال فرض کنیم شما روی فول فریم با فوکال لنت 70 نیم تنه از فردی عکسی ثبت میکنید با دیافراگم 2.8 ...
روی همین دیافراگم برای رسیدن به FOV معادل یا ثبت از همان نیم تنه با دوربین کراپ نیاز خواهد بود فاصله خودتان تا فرد مورد نظر را افزایش دهید. فوکال لنت معادل دومی برابر با 105 خواهد بود و فوکال لنت اول که روی فول فریم استفاده شده همان 70
اما اگر دقت کنید بوکه روی فول فریم محوی بیشتری خواهد داشت با اینحال که فوکال لنت معادل در دومین حالت بیشتر بوده.
بطور کل وقتی به سمت MFD میرویم جنس بوکه میتواند به لحاظ محوی تغییر کند (محوی لازمه بوکه خواهد بود ) در حالت اول بخاطر آنکه تمایل دوربین بیشتر به سمت کلوز آپ فوتوگرافی است نتیجه آنکه جنس بوکه متفاوت تر و غالبا زیبا تر خواهد بود ( بطور عموم ) فقط میخوام اشاره کنم که اولین تفاوت روی دوربین های فول فریم و کراپ در جنس بوکه ها یکی از اولین دلایل آن همین مورد خواهد بود
نهایت آنکه بنظر من ( در تفاوت هایی اولیه که ممکن است بین کیفیت بوکه این دو لنز باشد ) ( با در نظر گرفتن عادت عکاسی که برای هر فرد میتواند یک پارمتر ثابتی در هر مقطع از زمان باشد ) تفاوت بوکه زیبا بین لنز 70-24 و 55-17 میتواند تاثیر پذیری بیشتری از سنسورهای مورد استفاده داشته باشد تا تفاوت بین بوکه این دو لنز
البته شرایط دیگری هم هست که نیاز به بررسی بیشتری خواهد داشت.
باتشکرازنظرات همه دوستان فقط میتونید بگید بالاخره برای عکاسی از فیلم کدومو انتخاب کنم ؟ درضمن همه صحنه های فیلم داخلی هستش ونور آفتاب نداریم:::happy:::
محدودیت مالی خدارو شکرندارم پس همون 70-24رو میگیرم ... حالا یه سوال 55-17که یک لنز dxهستش اصلاروی دوربین های فول فریم مثل دی700 کارنمیکنه؟
سلام:
اینگونه که دوستان نیکونی میگویند ظاهرا دوربین های فول فریم نیکون ( D3 هم تا جاییکه میدانم اینگونه خواهد بود ) امکان استفاده از لنزهای کراپ را دارند به همان شکل که رضا خلیلی عزیز گفتند.
در دوربین های فول فریم کانن این امر امکان پذیر نیست و توصیه جدی به عدم استفاده آن دسته از لنزها روی دوربین های فول فریم هست (به دلیل تداخل کار آینه با لنز )
با تشکر از دوستان محترم
مدتی است تصمیم به خرید نیکون d700با لنز 24-70رو کردم و هدف از نوع لنز کار برد عموی با رنج متوسط اون بوده از منطره گرفته تا عکسهای خیابانی وروستایی آیا شما پیشنهاد بهتری رو دارید البته سرعت فوکوس لنز بوکه وکیفیت هم برام مهم هست
لفطا راهمنایی کنید متشکر م
پیشنهاد بهتر؟
بدون در نظر گرفتن قیمت، بهترین برای منظور شما همین لنز است.
توجه داشته باشید که محدوده 24-70 میلیمتر بخصوص حد 70 میلیمتر در دوربینهای Full-Frame محدویتهای خاص خود را خواهد داشت و نیاز به ترکیب آن با یک لنز مانند 70-200 شاید دیر یا زود احساس گردد.
اما به صورت منفرد برای یک محدوده متعارف و الزامی، در حال حاضر در سیستم نیکون، بهترین لنز موجود است.
سلام:
این لنز گویا رینگ زوم آن در فواصل کانونی خاصی بسیار سفت میشود بیشتر مربوط به فاصله 70-50 . گزارش ها پیرامون این موضوع آنقدر زیاد هست که با چرخ کوچکی در نت دیده خواهند شد ( در مورد 24-14 هم بود ولی کمتر ... ) دوستانی که از این لنز استفاده میکنند نظرشان را در این خصوص بگویند. اگر این مورد روی لنزهای شما وجود دارد، کار با آن مشکل ساز هست یا خیر..
ممنون
سلام جناب قشقایی.
قصد دارید 70-24 بخرید؟
بدم نمیاد تجربه استفاده دو برند ( بطور همزمان ) رو داشته باشم، البته فعلا در حال سبک سنگین کردم و برآورد هزینه و مواردی دیگر.... هستم
اگر احساس کنم برآیند همه پارامترها نسبت به جایگاهی که من ایستادم بگونه ای بود که تجربه استفاده از دو برند لذت آن میچربید این احتمال هست. فعلا در حال سبک و سنگین کردن این موضوع هستم
سلام
من هم متقابلا با 24-14 هیچ مشکلی نداشته ام.
درود
از چرخاندن رینگ زوم 24-70 یک احساس متفاوتی داشتم ، نسبت به سایر لنز هایی که تا به این لحظه در دست گرفتم.
با یک وقار خاصی این کار انجام میشود. نمیدونم چطور بتونم این احساس رو منتقل کنم. چون معمولا لنز های ارزان قیمت که دیده بودم یک جور لوسی میچرند که با دست گرفتن آن برای اولین بار فورا این موضوع را تجربه میکنید.
یک نکته روی 50MM جمع ترین طول لنز است بالای 50 طول لنز زیاد تر میشود . زیر 50 هم طولانی تر اما روی 24 بیشترین طول خود را خواهد داشت.
در صورت تراز بودن اصلا شلی و سفتی احساس نمیشود. یا حتی سر بالا ،اما در صورتی که سر لنز رو به پایین باشد ، مثلا زاوایه بیشتر از 45 درجه بله رینگ کمی شل و سفت میشود . که بخاطر وزن المانهای آن است. اما اصلا توجه برانگیز نیست.
شما باعث شدید تا متوجه بشوم که اگر لنز سر به پایین و آویزان باشد نرمی چرخش رینگ زوم یکنواخت نخواهد بود.
نمی دانم این مطلب را از کجا پیدا کردید :biggrin:
:::love2:::
به نظرم این لنز یک عیب بزرگ داره ، اون هم اینه هر چقدر که بیشتر ازش استفاده میبکنید بیشتر عاشقش میشین. بطوری که واقعا چندین مدت بکبار بشود آنرا از روی دوربین باز کرد!
قلوو: شاید اگر صدمه ای به لنز وارد نمیشد شبها در زیر بالشم میگذاشتم و میخوابیدم :::blushing:::
موفق باشید
انوش
ممنون از دوستان بخاطر پاسخ
این عبارت را در گوگل سرچ کنید Nikon 24-70mm zoom stiffnessنقل قول:
شما باعث شدید تا متوجه بشوم که اگر لنز سر به پایین و آویزان باشد نرمی چرخش رینگ زوم یکنواخت نخواهد بود.
نمی دانم این مطلب را از کجا پیدا کردید
موفق باشید
بيش از يك سال است از اين لنز استفاده ميكنم و تا بهحال متوجه مشكل خاصي نشدم.
سلام
افشین جان این بنده خدا هم سئوال شما رو داشته.کد:http://photo.net/nikon-camera-forum/00Vl8F
در کل فکر می کنم همه لنزهای زوم سنگین هنگام زوم در حالتهای غیر افقی، کمی سفت باشند که کاملا طبیعی است. حتی 18-200 من هم وقتی رو به بالا زوم می کنم کمی سفت می شود.
سلام
با توجه به علاقه مفرط بنده به 24-70 نیکون ، نظر مقدماتی دوستان نسبت به مقایسه این لنز و
24-120 جدید (2010) چیست؟
هر دو روی فول فریم جذاب هستند . خوب از لحاظ اپتیکی 24-70 جز لنزهای pro هست و کیفیت بالایی داره .شارپنس مرکزی لنز بسیار هیجان انگیزه و کنتراست خوبی رو از خودش نشون میده. خطایهای اعوجاجی کمی داره . دیافراگم 2.8 این لنز رو برای محیطهای کم نور جذاب میکنه و همچنین پرتره هایی با بوکه ی نرم و بسیار جذاب . ساختار لنز نیز بسیار مستحکم و سیلینگ خوبی در برابر رطوبت داره . در برابر همه اینها چند تا بدی هم داره . مثلا روی کراپدار واید نامناسبی داره . وزن بالایی داره و به عنوان لنزی که بیشتر مواقع روی دوربین هست ممکنه شما رو خسته و آزرده کنه. ابعاد بزرگی هم داره و قیمت آن نیز حدود 2 میلیون تومان است
24-120 لنز جدیدی است که به تازگی معرفی شده و ظاهرا با ورژن قبلیش فرقهای اساسی داره .رنج بسیار عالی در فول فریم داره که همین موضوع از حالا خرید این لنز روبرای دارندگان بدنه فول فریم به فکر فرو برده است. هنوز خیلی زود هست راجع بهش قضاوت کرد ولی نیکون ثابت کرده در 5 سال اخیر در تولید لنز حداکثر دقت رو به خرج میده و روی آیتمهای کیفیت تصویر(مخصوصا شارپنس ) تلاش میکنه. ولی خوب وزن ایده آلی این لنز داره و دیافراگم ثابت 4 به همراه لرزه گیر و نانو کوتینگ این لنز رو جذابتر کرده. با توجه به قیمت 1300$ این لنز باید منتظر ماند و دید که آیا ارزش خرید داره یا نه .
الا ایحال حداکثر کارایی این لنزها روی بدنه های فول فریم احساس میشه و بر روی کراپدار ها مثل d3000 یا d90 ... زیاد توصیه نمیشود
با سلام
من قبل از اینکه به برند نیکون مهاجرت کنم 24,70 , 70,200 کنن داشتم.
به نظر من 70,200 واقعا نرم بود و در حین عکاسی ازش لذت میبردم . همچنین 24,70 کنن نیز کمی نرم تر از لنز نیکون بود . ولی در مجموع این سفتی نیکون آنچنان نیست که اذیت بکنه شما رو . همچنین اون وقاری که دوستمون فرمودند واقعا درسته در این لنز .
با تشکر