کسی از دوستان اگر تجربه کار با 12-24 سیگما را روی فرمت Aps دارد لطفا با من به اشتراک بگذارد. قصد خرید دست دومشو دارم. با تشکر
Printable View
کسی از دوستان اگر تجربه کار با 12-24 سیگما را روی فرمت Aps دارد لطفا با من به اشتراک بگذارد. قصد خرید دست دومشو دارم. با تشکر
آقايان عاشوري نيا و كاوه رنجبر اين لنز رو دارن ميتونيد با كاربري هاي آنان يعني Arash و kakoch پيام خصوصي بديد
سلام
رویوی این لنز در SLRgear.com
کد:http://www.slrgear.com/reviews/showproduct.php/product/194/cat/31
نقل قول:
Conclusion
While it's not the sharpest lens in the bag, the Sigma 12-24mm showed fairly decent results for sharpness. For optimal performance the lens must be stopped-down significant, to at least ƒ/8 or ƒ/11. CA is well-controlled and distortion is remarkably so. On sub-frame cameras corner shading isn't much of an issue, but on full-frame the lens showed the most corner shading we've ever seen. Whether you'll love or hate this look is in the eye of the beholder.
Despite this mixed bag of performance, our overall impression of the 12-24mm is good, and it's hard not to enjoy the true ultra-wide performance on full-frame. For the money you can't beat the convenience, and with a little work in post-processing the resulting images are excellent.
سلام من اين لنز رو دارم وايد خوبي داره ولي ايرادش f اش هست(4.5-5.6) و نسبت به 16-35 كنون رنگ ضعيف تري داره:ill:
درود
طی صحبتهایی که با جناب بردیا داشتم و ایشان جویای وضعیت 12-24 واید سیگما شده بودند ،
این لنز از لحاظ اپتیکی به نظر من لنز کاملا متوسطی هست به دلیل رزولوشن معمولی آن ( در مقایسه با لنز اعلاء 14-24 نیکون که جناب بردیا مقایسه می کردند. اصلا حرفی برای گفتن ندارد.)
وضعیت Ca بحرانی هم دارد خیلی بالا... من بشخصه تا حالا همچنین نموداری از Ca یک لنز ندیده بودم!
به نظرم تنها حرفی که برای گرفتن دارد فقط ارائه کردن کادر 12mm است که روی فول میتوانست جذاب باشد ، اگر وضعیت اپتیک بهتری میداشت.
موفق باشید
انوش
خوب من اين لنز را گرفتم الان دو تا وايد دارم Tokina11-16 و Sigma12-24
هنوز فرصت نكردم هر سيگما را دقيق تست كنم(مسافرتم ودسترسي به سه پايه ندارم)
مطمعنا با 14-24 نيكونقابل مقايسه نيست ,14-24 نيكون خداي لنزهاست :eek:
چند شاتي كه با سيگما گرفتم ,
ديستورشن در حد صفر! ولي ca در حد بسيار زياد(در lcd دوربين هم كاملا مشخص ميشه)
رنج عالي بر روي فول فريم و رنج عالي بر روي كراپ دار.
بر روي كراپ دار به جهت اعوجاج بسيار بسيار كم و كنترل شده براي پرتره و مستند اجتماعي هم استفاده ميشه كرد(نظر خودم)
فعلا..
سلام
آماده شدن براي فول فريم ,راستش اين لنز را از يكي دوستان فروم كه تغيير برند داده بودند گرفتم(كاركرده و قيمت مناسب)
در مورد ca
تصور نميكنم در دنياي ديجيتال خطاي ca مشكل آنچاني ايجاد بكنه ,اگر بحث آنالوگ بود خوب موضوع فرق ميكرد.
ca ,واقعا مشكلي نيست كه حل شدنينباشه(حداقل تا حدود بسيار زيادي) به نظر من در مورد لنزهاي وايد اعوجاج مهمتر هست. سيگا از نظر ذيستورشن و اعوجاج از 24-14 نيكون هم بهتر است همچنين دامنه منحصر به فرد سيگما بدون شك وايدترين لنز موجود براي فول فريم هست. اين ويگيها را هم نبايد از نظر دور داشت
جوزا تقزيبا تمامي عكسهاي لنداسكپ خودش را با همين لنز + 1DsMIII ميگيره!
اصولا براي فول فريم بايد ديد چه انتخابهاي ديگري وجود دارد؟ كه در اينصورت فكر نتيجه گيري راحت تر باشه
فاكتور قيمت را هم حتما فراموش نكنيم
انوش عزيز يك بار تجربه كاري(عكاسي از 4 كارخانه بزرگ) داشتم و عكسهاي زيادي را با توكينا 16-11 گرفتم
خوشبختانه پروسس عكسها به عهده خودشان بود و من تنها كاري كه ميكردم اصلاح خطاهاي لنز(ديستورشن ,ويگنت ,ca و..تنظيم تراز سفيدي , بود) و در نهايت خروجي 16 بيت را تحويلشن مي دادم
تمام چاپهايشان(كاتالوگ) را هم در آلمان انجام داده بودند حتي چابهاي در ابعاد بزرگ(براي نمايشگاه در همانجا) و بسيار هم راضي بودند ,خلاصه اينكه هيچ مشكلي حداقل از نظر ca بوجود نيامده بود .
در مورد وضعيت اپتيكي دقيقا متوجه نشدم ميشه توضيح بديد
با تشكر
درود
مبارک باشد ، وضعیت اپتیکی یعنی جمع وضعیت دیستورشن ویگنتینک رزلوشن و کروماتیک ایبریشن.
که ویگنتینک به عنوان یک خطای اپتیکی آنقدر ها مهم نیست به نظر خیلیها از قضا باعث زیبا ترشدن هم میشه و کلا قابل کنترل هست.
دیستورشن برای لنز های غیر واید یک خطای اپتیکی محسوب میشود اما برای کادر های واید یکی از عوامل جذابیت و مشخصات و معرفه آنهاست تا جائیکه مثلا در فیش آی کاملا پرسپکتیو مخصوص بخود را دارد.
اما موارد جبران نشدنی خطاهای اپتیکی:
اما این وسط رزولوشن است که اگر در لنزی پایین باشد کاری از دست کسی برنخواهد آمد و یا خطای Ca که تا حد کمی قابل کنترل نامیده میشود اما از حدی که بیشتر باشد غیر قابل کنترل نام میگیرد. و به کیفیت عکس لطمه میزند.
انوش
حدود ۳ سال پیش ۱۲-۲۴ سیگما رو فروختم و فرصتی برای مقایسه با ۱۴۰۲۴ نیکون نبوده.
ولی با توجه به خاطراتم گمان میکنم مقایسه این دو لنز حداقل مانند مقایسه پیکان با مثلا مگان ۲۰۰۰ خواهد بود.
هردو یک کار انجام میدن... ولی تفاوت کیفیت دارند و البته تفاوت قیمت.
گمان میکنم مهمترین ضعف سیگما ثبت جزییات باشه.
خطاهایی مانند ویگنت و دیستورشن و Ca درسته که قابل کاهش هستند اما با کاهش این خطاها مشکلات دیگری به عکس اضافه خواهد شد.
http://www.slrgear.com/reviews/data/...2-24f45-56.jpg
آیا دو نوع از Sigma12-24 وجود دارد
در لنز من دگمه انتخاب اتوفوکوس و فوکوس دستی وجود ندارد!
سلام
این لنز سیگما برای Canon Nikon Pentax Sony/Minolta Sigma ساخته شده است. (5 نوع مختلف دارد.)
دکمه انتخاب نوع فکوس اتوماتیک یا دستی در سیستم کنون روی لنزها هست.
ولی در سیستم نیکون این دکمه عموما روی بدنه های دوربین هست. پس احتمالا در نسخه های نیکونی لنزهای سیگما احتیاجی به بودن این دکمه روی لنز نیست !
شاید لنزی که شما عکسش را گذاشته اید نسخه Canon ای است.
تست CA سیگما 24-12
http://up.iranblog.com/Files/d55e059cf7884fa48220.jpg
نور شدید در سمت راست کادر و از پشت شاخ و برگ درخت ,با اعمال تنظیمات مربوطه در acr اثری از ca وجود ندارد.
برای پنتاکس روی هر دو! تا جایی که می دونم لنز های موتور دار روی لنز دارند. و لنز هی پیچی که روی لنز ندارند از روی بدنه کنترل می شود. اون بیلبیلک روی بدنه در پنتاکس پیچ گوشتی فوکوس را عقب می کشه و در نتیجه درگیریش با لنز از بین میره و فوکوس دستی ممکن میشه.نقل قول:
دکمه انتخاب نوع فکوس اتوماتیک یا دستی در سیستم کنون روی لنزها هست.
ولی در سیستم نیکون این دکمه عموما روی بدنه های دوربین هست. پس احتمالا در نسخه های نیکونی لنزهای سیگما احتیاجی به بودن این دکمه روی لنز نیست !
D90 با تکنیک HDR نرم افزار Photomatix . این عکس مربوط به طراحی دکوراسیون داخلی یک فروشگاه بود که از 12-24 سیگما بهره فراوان بردم. فاصله کانونی 12 و اعوجاج بسیار کم آن . مطالبی که دوستان از نقاط ضعف این لنز گفته بودند تا حدود زیادی درست است . اما....... بسیاری از این نقاط ضعف در مقابل لنزهایی رخ نمای میکنه که اصلا قابل مقایسه بااین لنز نیسند مثل 24-14 نیکون.
f/9 1/80s ISO400
http://up.iranblog.com/Files/afeb018d5ddb487796cc.jpg
جناب آشوری به درستی اشاره کردند ,عمده ضعف سیگما ثبت جزییات می باشد. در مقایسه هایی که با 16-11 داشتم این اختلاف کاملا مشهوده(البته رزولوشن 16-11 را فقط باید با 24-14 مقایسه کرد):نقل قول:
گمان میکنم مهمترین ضعف سیگما ثبت جزییات باشه.
http://up.iranblog.com/Files/34d3fbe8548646b78e73.JPG
ca آنچنان که گفته شده مشکل ساز نمیشه و همیشه هم وجود نداره به نظر میرسه caی کمتری نسبت به 16-11 داره..
دریغ از یک اپسیلون اعوجاج و دیستورشن :mlaugh:
از این نظر سیگما بی نظیره ,فوق العاده هست
فوق العاده به این جهت که قبلا تجربه پرتره گرافی با واید را داشتم و میدونم چه طعمی(تلخی) داره :biggrin:
همانطور که قبلا حدس میزدم میشه برای پرتره(های خاص) هم استفاده کرد بدون کوچکترین مشکلی ,البته تست های من با فول فریم نبوده
اگر دوستان دقت کرده بشند به هنگام اصلاح خطای دیستورشن اندکی از کیفیت(رزولوشن و جزییات) عکس افت پیدا میکنه در کراپ 100 و یا 200 درصد این افت را میشه مشاهده و مقایسه کرد! خوب سیگما از این نظر که اصلاح دیستورشن نیاز نداره پس چنین افتی هم وجود نخواهد داشت.
رنگهای خوبی دارد و گرم.
اگر فرمایش آقای خلیلی در مورد داینامیک رنج و رابطه آن با لنز.. درست باشد میشه گفت داینامیک رنج بالایی داره
کنتراست در حد 105-18 نیکون و پایینتر از 16-11 توکینا
این عکس با sony A900 , 12-24 sigma گرفته شده. راستی توی عکس قبلی که مال خودم بود اگزیف عکس اصلی رو گذاشته بودم که 2- و 2+ براکتینگ شده بود.
http://www.dpreview.com/challenges/E...Results&Rows=4
http://up.iranblog.com/Files/872c4239ae7b44af877d.jpg
http://up.iranblog.com/Files/aa35ef672082454e9eb5.jpg
http://up.iranblog.com/Files/dbd408ba994247b2a5b0.jpg
..نمونه هایی از عکسهای با 24-12 سیگما
نسخه دوم این لنز هم معرفی شد.
کد:http://www.dpreview.com/news/1102/11020804sigma12-24.asp
نقل قول:
The Sigma Corporation is pleased to announce the new Sigma 12-24mm F4.5-5.6 DG HSM II.
One SLD and four FLD glass elements compensate for colour aberration and provide excellent image quality throughout the zoom range. Three glass mold elements and one hybrid aspherical lens give advanced performance in a compact and lightweight construction and the Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghosting.
This lens has superior peripheral brightness and provides sharp and high contrast images even at the maximum apertures.
Incorporation of HSM (Hyper Sonic Motor) ensures quiet and high speed autofocus while allowing full-time manual focus override. This lens has a minimum focusing distance of 28cm (11.0") throughout the entire zoom range and a maximum magnification ratio of 1:6.4. In addition, this lens features Sigma’s splash proof design for use in harsh conditions.