شما مطمئنید عکس هستند؟ شاید این تصاویر در یک نرم افزار مدلسازی سه بعدی مثل solidworks یا مانند آن ایجاد شده باشند...
ميتونيد تو 2 شات بگيريد
اولی کل عکس همراه مانکن
دوومی قسمت پشت که از توی يقه مشخصه با استفاده چند تا گيره يا 1-2 نفر نيروی کمکی که لباس رو براتون نگه دارند
بعداً عکس ها رو با هم ترکيب ميکنيد که مانکن ديده نشه
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
عبارت Invisible/Ghost Mannequin Photography رو در سایت یوتیوب سرچ کنید. ویدئو های آموزشی زیادی در این زمینه وجود داره.
یکی از حقه های جالبی که به کار میبردن این بود که بعد از عکاسی از جلو و عقب سوژه یک بار هم این کار رو در حالتی که لباس رو پشت و رو تن مانکن کرده بودن انجام میدادن و بعد بقیه کارها رو تو فتوشاپ درست میکردن. برای خودم که خیلی جالب بود.
nikon D5200+18-55+50/1.8 G+ 18-105
قسمت پشت زياد تو ديد نيست شما روی يه جای صاف هم ميتونی بزاريد عکس بگيريد بعد با ابزار های مختلف کمی بهش قوس بديد که 3 بعدی به نظر بياد
شايد هم اصلاً نيازی نباشه و به چشم نياد
رو تعداد بالا اگر يک مانکن رو دستکاری کنيد کار راحت تره و نيازی به کار اضافه نيست
https://www.youtube.com/watch?v=TbozswrJNI4
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
ممنونم از تمامی دوستانی که راهنمایی کردند . با توجه به راهنمایی بسیار کاربردی آقا مصطفی بنده ده تا کلیپ در این زمینه از یوتوب دانلود کردم و کاملا متوجه مراحل کار شدم.
با تشکر از همه ی شما عزیزان .
Canon EOS 60D + EF-S 18-135 IS
چند نکته در مورد عکاسی مدلینگ وجود دارد که دانستن آنها برای هر کسی که به نوعی با هنر عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی سر و کار دارد، لازم و ضروری است. در صنعت مدلینگ افرادی با مهارتها و تخصصهای مختلف فعالیت می کنند که حضور هر کدام از آنها می تواند نقش مهمی در موفقیت این صنعت داشته باشد.
[ATTACH=full]855982[/ATTACH]
مدلینگ
طراحان مد اولین گروهی هستند که در یک پروژه مدلینگ شروع به کار می کنند. آنها با طراحی انواع پوشاک ، کیف و کفش ، زیورآلات و هزاران محصول دیگر که امروزه در کیفیت زندگی بشر از اهمیت بسزایی برخوردارند، می توانند خلاقیت و زیبایی را در هم بیامیزند. یک طراح مد با ارائه کارهایش به تولیدکنندگان و جلب نظر آنها می تواند برند شخصی خود را به بازار مد و مدلینگ معرفی کند و طرح خود را به تولید انبوه برساند.
تبلیغات و صنعت مدلینگ
تولیدکنندگان که در واقع اسپانسرهای مالی این مجموعه هستند ، علاوه بر حمایت های همه جانبه از طراحان مد و تولید محصول ، در تبلیغات و بازاریابی محصولات مرتبط با صنعت مدلینگ سرمایه گذاری های هدفدار و بسیار سودمندی دارند.
مقوله دیگری که در این مرحله وارد حیطه ی صنعت مدلینگ می شود ، تبلیغات و بازاریابی است. تبلیغات به اندازه ای دارای اهمیت است که در صورت ضعیف بودنش می تواند همه کار را تحت الشعاع قرار دهد و حتی باعث رکود صنعت مدلینگ شود.
در تبلیغات و بازاریابی صنعت مدلینگ ، شاخه جدیدی وجود دارد تحت عنوان "عکاسی مدلینگ". در این شاخه ، عکاس مدلینگ می تواند به دو صورت عمل کند: عکاسی مُد با مدل یا بدون مدل. در عکاسی بدون مدل از کالا و محصول مورد نظر به تنهایی و یا با چیدمانی در محیط بی جان عکاسی می شود . اما در عکاسی مُد با حضور مدل که اصطلاحا "عکاسی مدلینگ" نامیده می شود ، محصول مورد نظر تحت استفاده ی مدل قرار گرفته و عکاسی می شود ، به صورتی که زیبایی و تبلیغاتی بودن مدل ، همراه با کاربردی بودن محصول مطرح شده و نمایش داده می شود.