صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 24
Like Tree29تشکر

موضوع: zenit et

  1. #1
    كاربر همراه auditore آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته ها
    311
    تشکر شده
    2633
    تشکر کرده
    3132

    پیش فرض zenit et

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    کسی از دوستان هست که تا حالا با zenit et کار کرده باشه؟
    در کل چه سطح دوربینی است ؟ الان وضعیت لنز هاش چه جوریه و راحت پیدا می شه؟ . لپ کلام اینکه من یکدونه دارم می خواستم ببینم ارزش داره یک دستی به سر و روش بکشم یکم هم آنالوگ کار کنم یا نه .
    کسی از دوستان هم اگه قیمت داشت خوشحال می شم بدونم .
    پیشاپیش تشکر از دوستان گرامی

  2. #2
    كاربر فعال behzad_milad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2009
    نوشته ها
    767
    تشکر شده
    4525
    تشکر کرده
    2201

    پیش فرض

    zenit et از جمله روانترین و یکی از بهترین دوربینهای زنیت بود . ارزش این بدنه از لحاظ مالی چندان گرانقیمت نیست کلا سری دوربینهای زنیت 122 -et - 11 - ttl - em - 12xp - 312 412 و ..... شاید از لحاظ ریالی دردسته دوربینها ارزان قیمت باشند ولی برای تمرین و آموزش جزو بهترین دوربینها محسوب میشوند .
    این دوربینها بیشتر با ساختار مکانیکی قبلا دربازار توزیع میشد که با ورود دنیای دیجیتال دوربینها ،کم کم نقش این نوع دوربینها دربازار کم رنگ و کمرنگتر شد ولی هنوز هم افراد زیادی به لحاظ عادت و یا علاقه و یا مالی ، علاقمند کاربرد این نوع دوربینها هستند . چه آنالوگ کاملا میکانیکی و چه آنالوگ نیمه مکانیکی یا همون آنالوگ الکترونیکی .

    الان وضعیت لنز هاش چه جوریه و راحت پیدا می شه؟
    اکثر قبلا لنزهای این نوع دوربینها دربازار به قیمت پایین و درهمه نوع رنج دربازار به وفور یافت میشد ولی حالا پیدا کردن بعضی از لنزهای این دوربینها نیز کار مشکلی شده .

    لپ کلام اینکه من یکدونه دارم می خواستم ببینم ارزش داره یک دستی به سر و روش بکشم یکم هم آنالوگ کار کنم یا نه .
    سرویس و راه اندازی دوباره این نوع دوربینها هزینه ی زیادی دربرنخواهد داشت ولی اینکه کارکردن با این نوع دوربینها ارزش داره یا نه خودتون باید تصمیم بگیرید .

    معمولا یادگیری و تمرین با این نوع دوربینها به دلیل هزینه ظهور و چاپ خیلی بالاتر از دوربینهای دیجیتال خواهد بود .
    مثلا اینکه شما عکسی با این دوربین ثبت کنید و بعد متوجه اشتباه خود بشید دکمه Delete این دوربینها بدون هزینه نیست .

    اینکه بخواهید از هرکادر دویا سه شات ثبت کنید هزینه شما هم دوسه برابر خواهد شد .
    اینکه بخواهید درمحلی بیش از 36 عکس ثبت کنید نیاز به هزینه اضافه دارید .

    امااینکه بخواهید به صورت جدی عکاسی رو شروع کنید کارکردن با این نوع دوربینها به جهت دقت بالا در ثبت عکسها میتونه کمک بسیار خوبی باشه .
    چون اشتباه کردن دراین این نوع دوربینها چه تنظیمات چه کادربندی و دیگر معقوله ها هزینه بر و گاهی جبران ناپذیر خواهد بود
    دقت و تمرکز درعکاسی برای این نوع دوربینها هم باید خیلی بالاتر از دوربینهای دیجیتال باشد .

    با این روش یادگیری و تمرین دراین نوع دوربینها میتوان سطح اشتباهات را پایینتر و سطح تمرکز و استفاده به جا از تنظیمات را بهتر و بیشتر یاد گرفت .

    دوربینها میکانیکی معمولا بعد از مدتی بلا استفاده بودن دچار اشکالات خاصی مثل ناهماهنگی سرعت شاتر و یا پاره شدن بنداتصال پرده ( دردوربینهای پرده فلزی این مشکل وجود نداره ) و یا زنگ زدگی چرخ دنده ها میشن که با نوعی سرویس اولیه این نوع مشکل هم برطرف میشه .

    اینکه کار کردن با این دوربینها ارزش داره یا نه میتونید خودتون دراولین حلقه ای که چاپ کردید این مورد رو خودتون متوجه بشید .

    تمام نظرات به صورت تجربی و استنباط شخصی بوده و درصورت وجود هرنوع اشتباه قبلا از دوستان عذرخواهی میکنم .
    Javid، amirmisagh، ali_ghorbanzade و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Nikon D600


  3. #3
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2007
    نوشته ها
    317
    تشکر شده
    730
    تشکر کرده
    451

    پیش فرض

    سلام
    من با این دوربین عکاسی مفاهیم پایه رو یاد گرفتم.
    دوربین مکانیکی است و اگرچه در نظر اول کار کردن با اون هزینه بیشتری داره و لی در عمل این طور نیست چون ارزونترین دوربین بدرد بخور دیجیتال برای این گونه تمرین ها اقلا 500 تومان (بعد از حذف چهار صفر) هزینه دارد که هر چقدر هم با فیلم تمرین کنید باز هم ارزان تر است.
    نکته دوم این است که لنز های در دسترس بسیار ارزان تر هستند
    و نکته سوم چون مجبورید بعدا ظهور و چاپ انجام دهید برای هر عکس با دقت بیشتری کار می کنید و وقت صرف می کنید و بهتر یاد می گیرید.
    در کل حتما به تجربه اش می ارزد.
    (اگه تنظیمات بلدید که هیچ ولی اگه اصلا نمی دونید چطوری تنظیم کنید برای شروع در فضای بیرون در سایه سرعت 125 و دیافراگم 5.6 را استفاده کنید در آفتاب و مناظر 11)
    auditore، Kasrajam و Mohsen Sniper تشکر می‌کنند.
    آذري

  4. #4
    كاربر همراه auditore آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2012
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته ها
    311
    تشکر شده
    2633
    تشکر کرده
    3132

    پیش فرض

    با تشکر از دوستان
    من دوسالی هست که عکاسی میکنم و تقریبا یک سال به صورت جدی(آماتور جدی) . اما از همون اول با dslr و کامپکت دیجیتال . من فکر میکنم کار دیجیتال اگر چه خیلی سریع و راحت است و صد البته خروجی بهتری هم ارائه می دهد(یکی از دلایل ورود بنده به عکاسی خود دوربین دیجیتال و عظمت آن است) اما روند پیشرفت کندتر از آنالوگ است که به قول دوست عزیز behzad_milad فشار دگمه Delete و ثبت دوباری شات کاملا بدون هزینه است اما هنگام کار با آنالوگ برای همان هزینه ناچیز خود فیلم و ظهور آن هم که شده و همچنین به این دلیل که امکان مشاهده خروجی در همان زمان وجود ندارد عکاس سعی میکند نورسنجی مناسب را انجام داده و کادری مناسب وبا دقت بیشتری انتخاب کند . بنده هم به همین دلیل چند مدتی است که میخواهم با این دوربین شروع کنم که به دلیل پیدا نکردن لنز مناسب(50mm f1.4 که بوکه خوبی هم داشته باشد)هنوز قسمت نشده(مخصوصا برای عکاسی خیابانی) . اگر از دوستان کسی چنین لنزی با مانت زنیت سراغ دارند خوشحال میشوم به من خبر دهند.

  5. #5
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16875
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    اما روند پیشرفت کندتر از آنالوگ است
    نظر شما محترم اما تجربه‌ی من در سالها سر و کله زدن با عکاسان مختلف خلاف این را می‌گوید.
    K_NMT، rustumee، behzad_milad و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  6. #6
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    December 2013
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    133
    تشکر شده
    64
    تشکر کرده
    148

    پیش فرض

    سلام دوستان. برای دوربین زنیت لنز زوم هم موجود هست تو بازار؟

  7. #7
    كاربر آشنا Mohsen Sniper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    49
    تشکر کرده
    642

    پیش فرض

    درود به همه،اطلاعاتی از این نشانگرهای رو دوربینzenit -Eمیخواستم...من بطور پیش فرض نور سنجی کردمIMG_6777.JPG،ولی از این علامت ها سر در نیاوردممیخوام بدونم این اعداد چجوری کنار هم به عکاس موقعیت درست و بجا رو پیشنهاد میکنن...سپاس
    آینده مثل لامپ زنون روشنه!

  8. #8
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohsen Sniper نمایش پست ها
    درود به همه،اطلاعاتی از این نشانگرهای رو دوربینzenit -Eمیخواستم...من بطور پیش فرض نور سنجی کردمIMG_6777.JPG،ولی از این علامت ها سر در نیاوردممیخوام بدونم این اعداد چجوری کنار هم به عکاس موقعیت درست و بجا رو پیشنهاد میکنن...سپاس
    سلام
    اعداد روي حلقه داخلي مقدار حساسيت فيلم را در سيستم هاي اندازه گيري مختلف (DIN، ASA ) به سيستم نورسنجي دوربين اعلام مي كند تا نورسنجي را انجام دهد. ASA واحدي قديمي است كه با ISO جايگزين گرديد و DIN هم استاندارد آلماني حساسيت فيلم است. معمولاً فيلم ها در ايران با استاندارد ISO (و در قديم ASA) عرضه مي شوند. پس اگر فرضاً فيلمي با ايزو 100 در دوربين گذاشتيد بايد ASA را روي 100 بگذاريد. حلقه بيروني سرعت شاتر را تنظيم مي كند كه از 1/500 ثانيه تا 30 ثانيه قابل تنظيم است. اپرچر (ديافراگم) هم از روي لنز تنظيم مي شود. با تنظيم حساسيت فيلم، اپرچر و سرعت شاتر، اگر نورسنج دوربين ميزان نور را كافي تشخيص دهد عقربه كناري در وسط قرار مي گيريد و اگر مقدار نور كم يا زياد باشد عقربه يه سمت راست يا چپ مي رود.
    ارادت

  9. #9
    كاربر آشنا Mohsen Sniper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    49
    تشکر کرده
    642

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    سلام
    اعداد روي حلقه داخلي مقدار حساسيت فيلم را در سيستم هاي اندازه گيري مختلف (DIN، ASA ) به سيستم نورسنجي دوربين اعلام مي كند تا نورسنجي را انجام دهد. ASA واحدي قديمي است كه با ISO جايگزين گرديد و DIN هم استاندارد آلماني حساسيت فيلم است. معمولاً فيلم ها در ايران با استاندارد ISO (و در قديم ASA) عرضه مي شوند. پس اگر فرضاً فيلمي با ايزو 100 در دوربين گذاشتيد بايد ASA را روي 100 بگذاريد. حلقه بيروني سرعت شاتر را تنظيم مي كند كه از 1/500 ثانيه تا 30 ثانيه قابل تنظيم است. اپرچر (ديافراگم) هم از روي لنز تنظيم مي شود. با تنظيم حساسيت فيلم، اپرچر و سرعت شاتر، اگر نورسنج دوربين ميزان نور را كافي تشخيص دهد عقربه كناري در وسط قرار مي گيريد و اگر مقدار نور كم يا زياد باشد عقربه يه سمت راست يا چپ مي رود.
    ارادت
    خیلی خوب بود سپاگذارم...
    این دو حرفXوM چه کاربردی دارند؟ و اون دکمه سمت راست دکمه رها سازی فیلم است؟IMG_6785.JPG
    ویرایش توسط Mohsen Sniper : Monday 24 November 2014 در ساعت 23:03 دلیل: آپلود عکس و افزودن متن
    آینده مثل لامپ زنون روشنه!

  10. #10
    كاربر آشنا Mohsen Sniper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    38
    تشکر شده
    49
    تشکر کرده
    642

    پیش فرض

    من میتونم مشکلات دوربین های زنیتمو اینجا حل کنم؟یا فرومی دیگه ایی هم هست که من نمیدونم(دوربین هامzenit-E-TTl-122با لنز های نرمال و تله)
    آینده مثل لامپ زنون روشنه!

صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •