صفحه 5 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 58
Like Tree1تشکر

موضوع: Panasonic FZ20

  1. #41
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    tabas golshan
    نوشته ها
    341
    تشکر شده
    33
    تشکر کرده
    0

    Question

    ????? مطمئنين.
    مبدلها معمولا 1.6 يا 2 برابر يا چيزي در حمين هدود زوم رو زياد مي كنن نه 48X. اصلا فكر نمي كنم 48 برابر رو !! بعد هم اگه يه مبدل تله رو دو برابر كنه وايد رو هم دو برابر مي كنه.
    ویرایش توسط morytab : Sunday 2 October 2005 در ساعت 12:32
    [MORTEZA BEDRAM]
    [canon kiss digital N]
    [canon 18-55] -- [sigma 17-70]

    http://www.photo.net/photos/bedram

  2. #42
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    منم همین رو شنیدم اقای بدرام ....
    ولی خوب اون اعداد یه کم گیجم کرد و نتونستم از توضیحات چیزی بفهمم....
    کسی دیگه نمیدونه؟؟؟
    ممنون!

  3. #43
    كاربر فعال Nader Kohansal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    1280
    تشکر کرده
    2683

    پیش فرض

    سلام ...
    من فکر می کنم منظور از اون نوشته ها این است که وقتی از لنز مبدل تله استفاده میکنیم، دامنه ی زوم لنز اصلی دوربین بایستی روی 6 برابر یا بیشتر تنظیم شود، زیرا در محدوده ی زوم کمتر، لنز مبدل تله کارایی ندارد. احتمالا در صورت استفاده از فواصل کانونی کمتر (مثلا زوم کمتر از 6 برابر) لنز اصلی دوربین تصویری با میدان نسبتا وسیع تشکیل می دهد و بستن لنز مبدل تله در جلوی لنز اصلی، تولید اشکال می کند. به هر حال، اگر لنز مبدل تله ببندیم، بزرگنمایی 6 برابر لنز اصلی به 9 برابر تبدیل خواهد شد (معادل 324 میلی متر در دوربین های آنالوگ) . به همین ترتیب، زوم 12 برابر لنز اصلی به بزرگنمایی واقعی 18 برابر و زوم دیجیتال 48 برابر به بزرگنمایی 72 برابر تبدیل خواهد گردید.
    همچنین در موقع استفاده از لنز مبدل واید، فقط می توان از زوم 1 برابر و 2 برابر لنز اصلی دوربین استفاده کرد و نه بیشتر. بنابراین، زوم دیجیتال نیز در این حالت قابل استفاده نیست. در این شرایط، لنز مبدل واید، بزرگنمایی 1 برابر لنز اصلی دوربین را به اندازه ی 0.8 برابر (معادل 29 میلی متر) و بزرگنمایی 2 برابر را به مقدار واقعی 1.6 برابر(هم ارز 58 میلی متر) کاهش خواهد داد ( یعنی تصویر واید تری با زاویه ی دید وسیع تر تشکیل خواهد شد).
    مواردی که اشاره کردم، استنباط من از مطالب دفترچه است. من لنزهای مبدل ندارم و شخصا استفاده نکرده ام؛ بنابراین احتمال دارد این مطالب نادرست باشد. از بزرگان با تجربه طلب کمک می کنیم.

  4. #44
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    776
    تشکر شده
    85
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nader Kohansal
    سلام ...
    من فکر می کنم منظور از اون نوشته ها این است که وقتی از لنز مبدل تله استفاده میکنیم، دامنه ی زوم لنز اصلی دوربین بایستی روی 6 برابر یا بیشتر تنظیم شود، زیرا در محدوده ی زوم کمتر، لنز مبدل تله کارایی ندارد. احتمالا در صورت استفاده از فواصل کانونی کمتر (مثلا زوم کمتر از 6 برابر) لنز اصلی دوربین تصویری با میدان نسبتا وسیع تشکیل می دهد و بستن لنز مبدل تله در جلوی لنز اصلی، تولید اشکال می کند. به هر حال، اگر لنز مبدل تله ببندیم، بزرگنمایی 6 برابر لنز اصلی به 9 برابر تبدیل خواهد شد (معادل 324 میلی متر در دوربین های آنالوگ) . به همین ترتیب، زوم 12 برابر لنز اصلی به بزرگنمایی واقعی 18 برابر و زوم دیجیتال 48 برابر به بزرگنمایی 72 برابر تبدیل خواهد گردید.
    همچنین در موقع استفاده از لنز مبدل واید، فقط می توان از زوم 1 برابر و 2 برابر لنز اصلی دوربین استفاده کرد و نه بیشتر. بنابراین، زوم دیجیتال نیز در این حالت قابل استفاده نیست. در این شرایط، لنز مبدل واید، بزرگنمایی 1 برابر لنز اصلی دوربین را به اندازه ی 0.8 برابر (معادل 29 میلی متر) و بزرگنمایی 2 برابر را به مقدار واقعی 1.6 برابر(هم ارز 58 میلی متر) کاهش خواهد داد ( یعنی تصویر واید تری با زاویه ی دید وسیع تر تشکیل خواهد شد).
    مواردی که اشاره کردم، استنباط من از مطالب دفترچه است. من لنزهای مبدل ندارم و شخصا استفاده نکرده ام؛ بنابراین احتمال دارد این مطالب نادرست باشد. از بزرگان با تجربه طلب کمک می کنیم.
    ممنون از شما...

  5. #45
    كاربر همراه Soha.T آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Montreal
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    1525
    تشکر کرده
    1042

    پیش فرض

    خب بالاخره من یه تاپیک پیدا کردم که راجع به دوربین خاصی باشه. واقعا جای خالی همچین تاپیکهایی تو این فروم خالیه که دارندگان دوربین های مختلف تجربیات خودشون رو به اشتراک بذارن.
    من این سوالم رو توی تاپیک دیگه ای پرسیده بودم و از اونجایی که کسی تحویل نگرفت نتیجه گرفتم در تاپیک اشتباهی پرسیده بودم!
    مشکله من اینه که مدهای مختلف نورسنجی دوربینم هماهنگ عمل نمی کنند. مثلا وقتی در مد اولویت شاتر (ایزو 80 و در وایدترین حالت و نور اتاق)سرعت 4/1 رو انتخاب می کنم دیافراگم 2.8 انتخاب میشه نور سنجی ارور میده. حالا اگه با شرایط کاملا یکسان در مد منوال همان سرعت شاتر و دیافراگم رو انتخاب کنم دیگه ارور نمیده.
    یا مثلا در مد اولویت دیافراگم اگه دیافراگم 2.8 رو انتخاب کنم سرعت 1 انتخاب میشه و ارور میده. حالا در همون شرایط و مد منوال با همان دیاف و سرعت 1 یا دو پله پایینتر یا بالاتر هیچ اروری نمیده.
    خیلی ممنون میشم اگه راهنماییم کنید.
    سها تفرشی
    Instagram

  6. #46
    كاربر فعال Nader Kohansal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    1280
    تشکر کرده
    2683

    پیش فرض

    جناب تفرشی، من دقیقا متوجه نشدم که منظور شما از دادن ارور چیست. اگر منظورتان قرمز شدن رنگ اعداد مربوط به سرعت و دیافراگم در مد اولویت شاتر یا اولویت دیافراگم است؛ طبیعی است که در حالت منوال این اعداد قرمز نخواهند شد ( زیرا این مقادیر توسط دوربین انتخاب نشده اند و تنظیمات دستی شما هستند).

    حتما دقت فرموده اید که در حالت تنظیم دستی، به جای ارور یا قرمز شدن اعداد، مقیاس مدرجی از -2 تا +2 در ویزور یا صفحه ی Lcd ظاهر می شود که مقدار خطای تنظیم نور را نشان می دهد.

    اگر مقصودتان را به درستی متوجه نشده ام توضیح بیشتری بفرمایید تا من هم با دوربینم امتحان کنم.

  7. #47
    كاربر همراه Soha.T آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Montreal
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    1525
    تشکر کرده
    1042

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nader Kohansal
    جناب تفرشی، من دقیقا متوجه نشدم که منظور شما از دادن ارور چیست. اگر منظورتان قرمز شدن رنگ اعداد مربوط به سرعت و دیافراگم در مد اولویت شاتر یا اولویت دیافراگم است؛ طبیعی است که در حالت منوال این اعداد قرمز نخواهند شد ( زیرا این مقادیر توسط دوربین انتخاب نشده اند و تنظیمات دستی شما هستند).

    حتما دقت فرموده اید که در حالت تنظیم دستی، به جای ارور یا قرمز شدن اعداد، مقیاس مدرجی از -2 تا +2 در ویزور یا صفحه ی Lcd ظاهر می شود که مقدار خطای تنظیم نور را نشان می دهد.

    اگر مقصودتان را به درستی متوجه نشده ام توضیح بیشتری بفرمایید تا من هم با دوربینم امتحان کنم.
    من قرمز شدن اعداد را در مد منوال هم می دیدم و در راهنمای دوربین هم بر قرمز شدن اعداد در مد منوال تاکید شده (صفحه 52). اما الان که دقت کردم دیدم در این مد فقط وقتی که خطای تنظیم نور از بازه -2 تا 2 بیشتر می شه اعداد قرمز می شوند. به همین دلیل من بنا را بر قرمز شدن سرعت شاتر و دیافراگم گذاشته بودم و سوالم هم همین بود که چرا وقتی مقیاس مدرج خطای تنظیم نور مثلا -1 را نشون می ده چرا سرعت شاتر و دیافراگم قرمز رنگ نمیشوند. الان فهمیدم که چی به چی شد! خیلی ممنون.

    اما یه مشکل دیگه هم دارم:
    اتوفوکوس در مد S و در آخرین حد تله به سختی انجام میشه و گاهی اوقات اصلا فوکوس نمیشه. این جور مواقع مد M رو انتخاب می کنم با همون سرعت شاتر و دیافراگم و فوکوس به راحتی انجام میشه. دلیلش فکر می کنید چی باشه؟
    سها تفرشی
    Instagram

  8. #48
    كاربر فعال Nader Kohansal آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    1280
    تشکر کرده
    2683

    پیش فرض

    در مورد مطالب صفحه ی 52 حق با شماست.
    در خصوص سختی فوکوس در مد S ، چند بار امتحان کردم؛ فکر می کنم من مشکل خاصی ندارم. اگر هم واقعا ایرادی باشد، کمی عجیب است. با مطالبی که در مورد مکانیسم (ساز و کار) فوکوس خودکار یاد گرفته ام، بعید می دانم ارتباطی بین چگونگی فوکوس و حالات انتخابی نوردهی وجود داشته باشد.
    شاید بد نیست دوستان دیگری که این دوربین را دارند هم امتحان کنند.

  9. #49
    كاربر همراه Soha.T آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Montreal
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    1525
    تشکر کرده
    1042

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nader Kohansal
    در مورد مطالب صفحه ی 52 حق با شماست.
    در خصوص سختی فوکوس در مد S ، چند بار امتحان کردم؛ فکر می کنم من مشکل خاصی ندارم. اگر هم واقعا ایرادی باشد، کمی عجیب است. با مطالبی که در مورد مکانیسم (ساز و کار) فوکوس خودکار یاد گرفته ام، بعید می دانم ارتباطی بین چگونگی فوکوس و حالات انتخابی نوردهی وجود داشته باشد.
    شاید بد نیست دوستان دیگری که این دوربین را دارند هم امتحان کنند.
    من خودم هم از همین تعجب می کنم.
    فقط اینکه در نور روز این مشکل نیست و یا خیلی کمتره اما در نور اتاق اکثر اوقات این مشکل را دارم. :confused:
    سها تفرشی
    Instagram

  10. #50
    كاربر ويژه msh2200 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    IRAN
    نوشته ها
    2,932
    تشکر شده
    8721
    تشکر کرده
    4653

    Post نظر در مورد fz30

    با سلام
    قبل از شروع از دوستان عذر خواهي مي كنم كه اين مطلب را در اينجا مطرح مي كنم و دليل آن را در انتها شرح خواهم داد.
    مدت زيادي بود كه براي خريد دوربين fz20 و ماركهاي ديگر دچار سر درگمي بودم و اين مسئله تا زماني ادامه پيدا كرد كه fz30 وارد بازار شد در مرحله اول از دوستان تقاضا دارم نظرشون رو در باره fz30 بيان كنند و مشكلات احتمالي كه ممكن است اين دوربين داشته باشد را بيان نمايند و در مقايسه آن با fz20 معايب و مزاياي آن را شرح دهيد
    و دوم اينكه اگر دوستان نمونه عكس هاي اين دوربين را دارند خواهش مي كنم آنها را به ادرس mt_2200@yahoo.com بفرستند تا كيفيت آن را بررسي كنم

    دليل مراجعه من به اتاقي با اين موضوع اين بود كه فكر مي كنم افرادي كه در اين اتاق هستند همه با دوربين هاي شركت پاناسونيك كار كرده اند .

    با تشكر
    ویرایش توسط msh2200 : Monday 14 November 2005 در ساعت 10:36

صفحه 5 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •