ببینید دوستان....
همه چیز همیشه شارپنس و کنتراست نیست.
بسیاری از عکاسان دنیا ( شاید 50% ) از اونها اصلا برایشان شارپنس و کنتراست و Ca و ویگنتینگ و ... مهم نیست!
یک عکاس خبری اصلا برایش مهم نیست که بیننده بتواند جوش های صورت سوژه را ببینید و یا خیر!
باید دید فلان لنز چه کاربردی دارد.برای چه نوع کاری ساخته شده است.
مثلا اگر فوکوس کند باشد عکاس ورزشی لنز را دور بیاندازد بهتر است حالا هرچقدر که این لنز شارپ باشد!چه فایده؟
ما باید ببینیم از لنزمان چه توقعی داریم
برای عکاسی از بناهای تاریخی از آن استفاده می کنیم و معمار هستیم؟باید بدنبال یک لنز با اعوجاج بسیار کم برویم
اگر از پرنده عکاسی می کنیم یک لنز بلند و با اف باز و سرعت فوکوس مناسب برایمان بهتر است.
اگر از مناظر عکاسی می کنیم باید بدنبال یک لنز واید و شارپ باشیم.حالا کمی دیر هم فوکوس کرد اشکالی ندارد.
پرتره می گیریم؟باید بدنبال یک لنز شارپ باشیم با اف باز....
خلاصه دوستان خیلی درگیر شارپنس شده اند.
بنده با سافت ترین لنز ها هم عکس های خوب دیده ام.با شارپ ترین ها هم عکس بد دیده ام.
اصلا یک سری عکس ها هستند که به عمد سافت می شوند حالا ما بیایم لنز شارپ چند میلیونی بخریم که چه؟
دوستان همیشه همیشه چیز شارپنس نیست.بهتر است بدانید چه می خواهید..
شاید سافت ترین لنز دنیا برای کار شما مناسب باشد....
و اما این لنز...
این لنز در مرکز تصویر از نظر شارپنس و کنتراست بسیار نتایج خوبی دارد ( تست ها را اگر مشاهده کنید متوجه می شوید )
این لنز بر روی آلفا 700 سرعت فوکوس بیشتری دارد تا آلفا 100 و یا 200
در 250 م م اف تقریبا بسته است و برای پرنده گرافی زیاد توصیه نمی شود اف 6.3 عملا بسته است.
در 18 م م اعوجاج دارد و برای عکاسی از مناظر معماری مناسب نیست.
در 135 م م تصاویر بسیار شارپ هستند و برای پرتره مناسب است.
از نظر اپتیکی از 18-70 بسیار بهتر عمل می کند ( در تمامی رنج و در تمامی دیافراگم ها )
از 75-300 تا 200 بسیار عالی تر است.اما از 200 تا 250 از 75-300 سافت تر و کند تر است.
75-300 بین 200 تا 250 بسیار شارپ و سریع تر از این لنز است اما در 300 آن هم مثل 250 م م سافت و کند می شود.
برای کسی که دوست دارد یک لنز را حمل کند توصیه می شود.در کل کیفیت اش از دو لنز کیت سونی بیشتر است.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
منم نگفتم دوست ندارن يا كلا يه همچين چيزي بدرد نميخوره .اصلا خوبه همه لنزا رو داشته باشيم.سلام
البته فكر كنم همون حرفه ايها هم داشتن يكي از اين لنزهاي همه كاره رو در كنار ديگر لنزهاشون براي مسافرت و عكاسي خياباني و ... دوست داشته باشند.
صحبت سره كيفيت مورد نظر و توقع ما بود . كه آقاي قبادي عزيز خيلي بهتر از من اين مسئله رو توضيح دادن .
تو اين چند وقته خيلي چيزا ازتون ياد گرفتم و نظرم راجع به عكاسي كلا عوض شده كه اينو مديون خيلي از اعضاي سايت هستم .
آقاي قبادي ، جناب خليلي ، آقاي غفاري (Persian) ، آقاي مسعود قديري و خيلي هاي ديگه كه اسمشون الان تو ذهنم نيست (شرمنده)
از همتون بينهايت ممنونم.
سينااكبرنيا
خیلی ممنون از دوستان
مخصوصا آقای قبادی که کلی چیز ازشون یاد گرفتیم.
بد وسوسه شدم این لنز رو بگیرم.
فکر می کنید دست دومش گیر بیاد؟
دست دوم این لنز گیر نمی آید و اگر باشد یقینا خریداران زیادی دارد و گیر نخواهد آمد.
قیمت زیادی هم ندارد .
انشالله هر کدام از دوستان تمایل داشتند تهیه کنند.
اما در کل لنز معقولی است با توجه به قیمت...
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
با سلام
همراه این لنز هود هم عرضه می شود یا خیر؟
با تشکر
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
ریویو سایت kurtmunger
در مملکتی که امضا حتما باید خط خطی باشه و یا اشکال هندسی داشته باشه و نمیشه اسم و فامیلت رو با دست خط خودت به عنوان امضا بنویسی ،نمی دونم چه امضایی بذارم پس انگشت میزنم
سلام دوستان این لنز رو میشه روی دوربین سونی مدل nex c3 استفاده کرد؟
قیمتش چقدره؟
نیاز به تبدیل داره و اگه داره قیمتش چقدره؟
ممنون
سلام
میشه استفاده کرد ولی نیاز به تبدیل مخصوص داره. با تبدیل LA-EA1 که در داخل کشور موجود است فقط امکان فوکوس دستی دارید و از فوکوس خودکار خبری نیست. قیمت را هم از نمایندگیهای سونی میتوانید بپرسید. با تبدیل LA-EA2 که احتمالا در داخل کشور یافت نمی شود فوکوس خودکار هم خواهید داشت.
موفق باشید.
SONY A6000 + 18-55