صفحه 10 از 13 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 127
Like Tree209تشکر

موضوع: Sony/Minolta α Mount Lens

  1. #91
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    با سلام، در قسمتهای قبل لنزهای اتوفوکوس تولیدی مینولتا طی سالهای 1985 (معرفی ماونت آلفا) تا 2006 (سال خریداری این شرکت توسط سونی) مورد بررسی اجمالی قرار گرفت. بحث را با معرفی لنزهای سری G در این پست ادامه میدهم.

    لنزهای سری G

    به عکس کانن که از همان آغاز معرفی ماونت EF و حتی قبل تر از آن در ماونت FDn لنزهای با کیفیت تر خود را با پسوند L مشخص کرده بود مینولتا روش متواضعانه تری را پیش گرفت و وجه تمایزی میان لنزهای با کیفیت تر و گران قیمت خود مانند زومهای 135-28 ، 200-80 ، پرایمهای 35/1.4 ، 85/1.4 ، 100/2 ، 200/2.8 ، 300/2.8 و 600/4 با لنزهای معمولی تر قائل نشد. در اواخر دهه هشتاد و احتمالا بنابه دلایل بازاریابی این روش تغییر کرد و آن دسته از لنزهای با کیفیت بالاتر که هنوز در رده تولید قرار داشتند با یک پسوند G (مخفف Gold) از مابقی لنزها متمایز شدند. البته این عبارت فقط روی جعبه لنزها حک شد و خبری از آن روی دهانه و بدنه لنز نیست. این قاعده برای لنزهای سری G که پس از این تاریخ نیز تولید شدند رعایت شد. این لنزها را میتوان از روی نوار طلائی رنگ دور رینگ فوکوس از سایر لنزها تشخیص داد.

    Minolta AF 17-35mm f3.5 G

    لنزی با ابعاد نسبتا کوچک و کیفیت ساخت عالی، CA ناچیز و شارپنس خوب در مرکز تصویر. برای شارپ شدن کناره ها باید دیافراگم را تا حدود f8 بست. این لنز توانمندی خوبی در زمینه کنترل فلر ندارد. مشابه سایر لنزهای زوم سری G ، طول این لنز با تغییر فاصله کانونی کم و زیاد نمیشود (زوم داخلی).
    جانشین آن، لنز زایس 35-16 است که از همه لحاظ بر این لنز برتری دارد.

    لینک بررسی :


    Minolta AF 28-70mm f2.8 G



    لنزی با شارپنس قابل قبول در f2.8 (به غیر از 70 میلیمتر که مقداری سافت است) و شارپنس خوب در سایر دیافراگمها و فواصل کانونی. از این لحاظ با لنز زایس 70-24 که جانشین آن است خیلی تفاوتی ندارد (قیمت آن نصف زایس است). این لنز نیز در زمینه کنترل فلر ضعیف بوده و هود فابریک آن تقریبا به هیچ دردی نمیخورد.

    لینک بررسی لنز :


    Minolta AF 80-200mm HS APO G



    این لنز دقیقا همان لنز 200-80 است که قبلا معرفی شد. سرعت فوکوس این لنز حدود 33 درصد سریعتر از نسخه قبلی میباشد (HS مخفف High Speed است). همانگونه که ذکر شد کارایی آن تفاوت چندانی با لنز 200-70 که جانشین این لنز شد ندارد.


    Minolta AF 70-200mm APO G D SSM

    جانشین لنز بالایی. همانگونه که از مخفف ها بر می آید این لنز ADI پشتیبانی می کند و موتور اولتراسونیک هم دارد. لنز سونی 200-70 هم که معرف همه دوستان میباشد در حقیقت همین لنز است.

    لینک بررسی لنز :

    به خواست خداوند ادامه خواهد داشت ...
    Kaveh Ghobadi، EHSAN2، Ehsan4ever و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

  2. #92
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2011
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    414
    تشکر کرده
    287

    پیش فرض

    سلام

    من یه لنز 50مم اف 1.4 مینولتا گرفتم که ظاهرا یک مشکل داره.
    لنز رو روی سونی آ37 استفاده میکنم. روی اف1.4 همه چی اوکی هست ولی با بستن اپرچر آروم آروم نور توی عکسها بالا میره. تا جائی که مثلا توی 18 تقریبا دیگه هر عکسی میگیرم سفیده سفیده. اطلاعات exif منطقی هستند مثلا اگه توی اف2.8 شاتر 1/1000 ثانیه باز میمونه، توی اف4 شاتر 1/500 بازه و الی آخر. تنها چیزی که من به ذهنم رسید این بود که اتصالات لنز رو کمی تمیز کنم که نتیجه ای نداد.

    کسی در این مورد نظری/تجربه ای داره؟

    ممنون

  3. #93
    كاربر همراه s.m.hosaini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    252
    تشکر شده
    1615
    تشکر کرده
    896

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط soheil1986 نمایش پست ها
    سلام

    من یه لنز 50مم اف 1.4 مینولتا گرفتم که ظاهرا یک مشکل داره.
    لنز رو روی سونی آ37 استفاده میکنم. روی اف1.4 همه چی اوکی هست ولی با بستن اپرچر آروم آروم نور توی عکسها بالا میره. تا جائی که مثلا توی 18 تقریبا دیگه هر عکسی میگیرم سفیده سفیده. اطلاعات exif منطقی هستند مثلا اگه توی اف2.8 شاتر 1/1000 ثانیه باز میمونه، توی اف4 شاتر 1/500 بازه و الی آخر. تنها چیزی که من به ذهنم رسید این بود که اتصالات لنز رو کمی تمیز کنم که نتیجه ای نداد.

    کسی در این مورد نظری/تجربه ای داره؟

    ممنون
    دوربین رو روی مود P قرار بده و iso هم روی 100 بذار و عکس بگیر.ببین نتیجه چی از آب درمیاد.
    soheil1986 و Mojtaba.T تشکر می‌کنند.

  4. #94
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2011
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    414
    تشکر کرده
    287

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط حسینی نمایش پست ها
    دوربین رو روی مود P قرار بده و iso هم روی 100 بذار و عکس بگیر.ببین نتیجه چی از آب درمیاد.
    سلام

    روی مود P هم تفاوتی نمیکنه. امتحان کردم. فایده ای نداشت

  5. #95
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    سلام
    پره های دیافراگم لنز روغن نزده یا چسبناک نشده اند ؟ در قسمت انتهایی لنز یک زبانه مکانیکی هست با نوک خودکار زبانه را تا انتها بکشید و سپس رها کنید. ببینید پره ها به سرعت به وضعیت اولیه برمیگردند یا نه.
    Anoosh-Em و soheil1986 تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

  6. #96
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    August 2011
    نوشته ها
    188
    تشکر شده
    414
    تشکر کرده
    287

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط OptiX نمایش پست ها
    سلام
    پره های دیافراگم لنز روغن نزده یا چسبناک نشده اند ؟ در قسمت انتهایی لنز یک زبانه مکانیکی هست با نوک خودکار زبانه را تا انتها بکشید و سپس رها کنید. ببینید پره ها به سرعت به وضعیت اولیه برمیگردند یا نه.
    سلام
    ممنون. فکر میکنم مشکل از همین جاست. به نظر میاد چند تا از پره هاش روغن زدند. هزینه تعمیرش چقدره؟ یا اینکه خودم میتونم باز کنم تمیز کنم؟

    متشکرم

  7. #97
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط soheil1986 نمایش پست ها
    سلام
    ممنون. فکر میکنم مشکل از همین جاست. به نظر میاد چند تا از پره هاش روغن زدند. هزینه تعمیرش چقدره؟ یا اینکه خودم میتونم باز کنم تمیز کنم؟

    متشکرم
    سلام. بهترین کار رجوع به مراکز سرویس معتبر است. در تاپیک زیر سوالتان را مطرح نمائید.

    پاسخگویی بخش فنی تعمیرگاه مرکزی دوربین
    Anoosh-Em و soheil1986 تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

  8. #98
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    سلام

    با معرفی لنز های سری G در پست قبل بررسی لنزهای زوم ارزشمند مینولتا به پایان رسید. گرچه همانطور که قبلا ذکر شد در این بررسی ها لنزهای پرایم مد نظر قرار نخواهد گرفت بد ندیدم که به عنوان حسن ختام و بطور اجمالی برخی لنزهای پرایم با ویژگیهای خاص و یا کاربری خاص را معرفی نمایم :


    Minolta AF 16mm f2.8 Fish-Eye
    اسم این لنز گویای همه چیز درباره آن میباشد. یک لنز فول فریم فیش آی که از همان ابتدای معرفی ماونت آلفا تا به امروز در خط تولید قرار دارد. از نظر کیفیت تصویر نقطه ضعف خاصی در آن وجود ندارد مگر وجود CA در دیافراگمهای باز.

    لینک بررسی این لنز :


    Minolta AF 100mm f2.8 Soft Focus

    این لنز بطور اختصاصی برای پرتره گرافی و کنترل میزان سافتنس بافت پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با قرار گرفتن سلکتور سافتنس بر روی عدد 0 لنز به صورت یک لنز 100 معمولی با شارپنس بالا عمل مینماید و با افزایش میزان سافتنس (بین 0 تا 3) از شارپنس تصویر کاسته شده و تصویر سافت تری تولید میشود. با توجه به اینکه این افکتها را امروزه میتوان توسط نرم افزار ایجاد نمود ادامه تولید این لنز فاقد توجیه بوده و سونی آنرا از خط تولید خارج نمود. مشابه این لنز در سایر برندها (مثلا کانن و پنتاکس) نیز وجود دارد.


    Minolta 135mm f2.8 [T4.5] STF


    اولین چیزی که در اسم این لنز جلب توجه می نماید فقدان عبارت AF در نام لنز است. بنابراین مشخص میشود که با یک لنز ماونت آلفا ولی فاقد فوکوس خودکار مواجه هستیم (این لنز فقط منوال فوکوس است و حتی نشانگر AF Confirmation داخل ویزور هم موقع فوکوس صحیح فعال نمیشود).STF مخفف عبارت Smooth Trans Focus میباشد و نشانگر هدف اصلی از تولید این لنز میباشد (گذار هموار از نواحی داخل فوکوس به نواحی خارج از فوکوس و یا به عبارتی دیگر تولید یک بوکه خوب)

    برای تولید بوکه نرم و مطلوب در ساختار این لنز از یک المان Apodization استفاده شده است. این المان در حقیقت یک فیلتر ND است که ضخامت آن در مرکز المان کمترین و در نواحی پیرامونی بیشینه است. لنز دارای دو سری پره دیافراگم میباشد، دیافراگم اصلی 9 پره ای بوده و توسط دوربین کنترل میشود (f2.8)، علاوه بر دیافراگم اصلی یک دیافراگم 10 پره ای در جلوی دیافراگم اصلی قرار دارد که میزان نور گذرا از المان Apodization را کنترل میکند. این دیافراگم بصورت دستی کنترل میشود و مقادیر آن را میتوان بصورت پیوسته تغییر داد (T4.5 الی T6.7)


    در مورد میزان موفقیت این لنز در نیل به هدف اصلی طراحی آن فقط به ذکر این جمله از قسمت نتیجه گیری ریویوی این لنز درسایت فوتو زون اشاره میکنم :

    The Sony 135mm f/2.8 [T/4.5] STF remains the ultimate cream machine - also in its native full format scope. Regarding the quality of its bokeh (out-of-focus blur) it outclasses all other lenses tested to date
    این لنز هم اکنون نیز در خط تولید قرار دارد و با به بازار آمدن دوربینهای SLT و بدون آینه NEX دارای قابلیت Focus Peaking استقبال از آن رو به فزونی است. نکته قابل ذکر اینکه مشابه این لنز در هیچ برند دیگری وجود ندارد.


    لینک بررسی این لنز :


    Minolta AF 500mm f8 Reflex

    یکی دیگر از لنزهای منحصر به فرد ماونت آلفا. تنها لنز آینه ای مجهز به سیستم فوکوس خودکار. از لحاظ کیفیت اصلا قابل مقایسه با لنزهای آینه ای متفرقه نیست ولی به هر حال این هم یک لنز آینه ای است با مزایا و معایب ذاتی این لنزها. لنز 500f8 توسط سونی تا یکی دو سال پیش نیز تولید میشد و پس از آن از رده تولید خارج شد.

    لینک بررسی این لنز :

    با تشکر از حوصله همه دوستان

    پایان
    ویرایش توسط OptiX : Sunday 10 March 2013 در ساعت 13:44
    Kaveh Ghobadi، EHSAN2، Fereidoon و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

  9. #99
    كاربر همراه abidar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    Stockholm
    نوشته ها
    101
    تشکر شده
    1782
    تشکر کرده
    508

    پیش فرض

    درود

    خواستم سپاس گذاری کنم بابت زحمات شما در رابطه با معرفی لنزهای مینولتا و سونی .
    مطالب مفید و ارزشمندی رو در اختیار ما گذاشتید و شاید اگر شرایط مهیا بود میتوانستید همین مطالب را با کمی توسعه به صورت کتاب یا کتابچه منتشر کنید . مدتی هست که تجهیزات سونی تهیه کردم و خواننده مطلب شما هستم .
    ( sony 70-200 , Minolta 500 , Minolta 135mm, Minolta 24mm , Minolta 35-70 , Sony A850 )
    با اینکه کاربر نیکون بودم از عکاسی با سونی لذت دوچندانی میبرم رنگهای گرم مینولتا هم حس خاصی دارد .
    با استفاده از مطالب شما قصد کامل کردن یا اصلاح تجهیزات عکاسی خودم رو دارم . اگر همین روال رو در مورد لنزهای زایس و سونی ادامه بدهید شاهد مجموعه ارزشمندی خواهیم بود .
    برند سونی- مینولتا دارای پتانسیل بالایی برای تحقیق و توجه هست و در آینده هم شاهد کوچ قابل توجهی از عکاسان به این برند خواهیم بود . ازینرو کمبود مطالب به زبان فارسی در این رابطه آزار دهنده است .
    OptiX تشکر می‌کند.
    سیاوش محمدی

  10. #100
    كاربر همراه OptiX آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    848
    تشکر کرده
    605

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط abidar نمایش پست ها
    درود

    خواستم سپاس گذاری کنم بابت زحمات شما در رابطه با معرفی لنزهای مینولتا و سونی .
    مطالب مفید و ارزشمندی رو در اختیار ما گذاشتید و شاید اگر شرایط مهیا بود میتوانستید همین مطالب را با کمی توسعه به صورت کتاب یا کتابچه منتشر کنید . مدتی هست که تجهیزات سونی تهیه کردم و خواننده مطلب شما هستم .
    ( sony 70-200 , Minolta 500 , Minolta 135mm, Minolta 24mm , Minolta 35-70 , Sony A850 )
    با اینکه کاربر نیکون بودم از عکاسی با سونی لذت دوچندانی میبرم رنگهای گرم مینولتا هم حس خاصی دارد .
    با استفاده از مطالب شما قصد کامل کردن یا اصلاح تجهیزات عکاسی خودم رو دارم . اگر همین روال رو در مورد لنزهای زایس و سونی ادامه بدهید شاهد مجموعه ارزشمندی خواهیم بود .
    برند سونی- مینولتا دارای پتانسیل بالایی برای تحقیق و توجه هست و در آینده هم شاهد کوچ قابل توجهی از عکاسان به این برند خواهیم بود . ازینرو کمبود مطالب به زبان فارسی در این رابطه آزار دهنده است .
    سلام جناب محمدی

    بسیار مایه خوشحالی است اگر بواسطه نشر این مطلب بتوانم کمکی به شما نمایم . به یقین و بدور از هرگونه تعارف تشکر اصلی را باید از دست اندرکاران و گردانندگان سایت عکاسی داشت که امکان نشر و ارائه محتوای فارسی در این حوزه را به خوبی فراهم کرده اند. آنچه در این پست ها بیان شد حاصل مطالعه مطالب مندرج در مراجع معرفی شده به علاوه تجربیات هر چند اندک شخصی خودم از کار کردن با برخی از این لنزها بوده است. ان شاءا... اگر روزی امکان تجربه شخصی لنزهای سونی یا زایس را بدست آورم حتما تجربیاتم را در اختیار سایر دوستان قرار خواهم داد.

    حالا به قولی برای اینکه خیلی هم آف تاپیک نشود اجازه بدهید تا یک مرجع خوب در زمینه سیستم آلفا را معرفی نمایم. با توجه به اینکه ظاهرا در خارج از کشور تشریف دارید شاید امکان تهیه آن را داشته باشید . البته این کتاب به زبان آلمانی نگارش یافته است.


    این هم سایت نویسنده کتاب به همراه فایل pdf چند صفحه از کتاب مذکور :

    کد:
    Books
    abidar و aro1355 تشکر می‌کنند.
    SONY A6000 + 18-55

صفحه 10 از 13 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 13 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •