فایل پیوست 61613
Printable View
م
منون از نظرتون، توجه شما رو به این بخش جلب میکنم.
The subject of the photograph might be absent of people
Street photography - Wikipedia, the free encyclopedia
پیرمردنشسته بود رو به شهر...
ازجیبش صدای آهنگ اشنای دوران جوانی اش می امد، اهنگ اول بیلبورد ، ۳۹سال پیش... :
کاش اینجا بودی! :
Wish you were here.
So, so you think you can tell
Heaven from Hell,
Blue skys from pain.
Can you tell a green field
From a cold steel rail?
A smile from a veil?
Do you think you can tell?
...
...
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls
Swimming in a fish bowl,
Year after year,
Running over the same old ground.
What have we found?
The same old fears.
Wish you were here.
والبته ازپشت دیوار، اهنگ اول بیلبورد این روزها ، با دامب دامب ماشینهای جوونا ، اذیتش میکرد!
واین ، ... حال سالهای پیش روی من ست!!!
فایل پیوست 61765
و دعوای جوونای پشت دیوار! ، که پیرمردرا ازار میدادند!:
فایل پیوست 61766
ایرادات ذیل به عکس وارد می باشد:
1- هدف عکاس از گرفتن عکس مشخص نیست! (کفاش، رابطه این دو تا آدم، دکه، منظره و ...)
2- کادر خیلی شلوغه، (صندوق صدقه و شیلنگ زیرش که بریده شدند، ساختمانهای پشت و ...)
3- کادر بندی ( پایه میز بریده شده، البته به نظر من کادر عمودی بهتر میشد)
فایل پیوست 62073
4- عمق میدان خیلی زیاده (دیاف 8 هستش به همین خاطر همه چیز حتی ساختمانهای دور دست توی عکس فوکوسه، بهتر بود با بازترین دیاف ممکن عکس گرفته میشد)
با توجه به خطوط افقی که روسریها می سازند بهتر بود از کادر عمودی استفاده میکردید، وجود خطوط افقی در کادر عمودی موجب تشدید بلندی خطوط عمودی که اینجا خانومهای چادری و فروشنده هستند میشه
فایل پیوست 62075
سرعت شاتر 20 برای این عکس خیلی کمه که با توجه به لنز 24-70 شما و دوربین دی 800 تون میتونستید ایزو رو با خیال راحت تا 800 بالا ببرید و از دیاف باز حتی در حد 2.8 استفاده کنید.
درودنقل قول:
3- شاتر 640 و ایزوی 1250
اتفاقا در بسیاری از عکس های جناب eternal دیدم که از شاتر سریع و حساسیت بالا استفاده میکنند و برام واقعا سوال بود!! برای مثال:
خوب است اگر دلیل خاصی برای اینکار وجود دارد بیان بفرمایند. جسارتا هدفم اینه که اگر ترفندی در این کار هست یاد بگیرم والا غرض نقد به عکاس نیست.
ارادتمند
سلام
فایل پیوست 62120
با تشکر
با سلام و تشكر از شما و دوست ديگرمان بابت نقد عكس.در عكاسي خياباني بنده چون اصلا هيچ چيز كارگرداني شده نيست و كاملا مستند و بين مردم حركت ميكنم لذا هرگز مجال اينكه ايزو را در شرايط نوري تنظيم نمايم نيست و از طرفي براي دوربين 6 دي ايزو تا 6400 تا 4000 خللي در عكس ايجاد نمينمايد لذا براي اينكه حاشيه امنيت بهتري داشته باشم در صحنه و چنانچه نور كم بود ايزو بالا جبران مافات نمايد و شاتر طولاني موجب خراب شدن عكس نگردد از اين روش استفاده ميكنم.در عكاسي خياباني آنهم در ايران عزيز مواجهه با مردم كمي سخت است و مصائب خاصي در پي دارد.و در كسري از ثانيه بايد نورسنجي+تنظيم ديافراگم+ كادر را بست و شات را زد .موفق باشيد
توصيه هاي Ken Eric در خصوص عكاسي خياباني:
۲۱. وقتی با یک DSLR یا دوربینهای سیستم میکروی سهچهارم یا یک دوربین کامپکت عکاسی خیابانی میکنی و نمیخواهی نگران ملاحظات فنی دوربین باشی، از حالت P و ایزوی ۱۶۰۰ استفاده کن.
۲۸. Bokeh در عکاسی خیابانی مبالغه و زیادی است. با دیافراگم هشت تا شانزده عکس بگیر.
۱۰۳ نکتهای که دربارهٔ عکاسی خیابانی یاد گرفتهام
شاید تنها موردی که در توصیه های ایشون موافق نیستم همین بوکه است. چه بسیار عکسهای خوبی که با دیافراگمهای کاملا باز گرفته شده اند و باعث جدا شدن سوژه اصلی از پس زمینه شده اند. شاید به دلیل سختی کار است که خیلی ها از آن صرف نظر می کنند. نمونه های خوبی که در ذهنم هست: عکسهای vivian maier و josh kesner است.
سلام
تناقضی ندارد. نگفته که با اپرچر باز نمیشه عکس خوب گرفت. رویه قالب و روش رایج و مطمئن استفاده از اپرچر بسته است. در مورد ایزو٬ من روی auto قرار می دهم. می شود تنظیم کرد که سرعت شاتر هم از یک سرعتی پایین تر نیاید. در خیابان خیلی کم بالاتر از ۴۰۰ رفته است.
پی نوشت: اون توصیه ها هم مربوط به Eric Kim است
اقای تاجیک عزیزمیشه این دوربینهای حرفه ای که دارای لنز۳۵ودیاف۲ هستندرو بگیدکدوم ها هستند؟ درضمن این لنز۳۵ اف۲ روهم نمیشه دیافش رو زیادکرد؟!!
ببخشید
فایل پیوست 62172
فایل پیوست 62215
بازار تهران
راسته فرش فروش ها
مردم بازار در حال بازگشت به منزل های خود هستند که میوه فروشان دستفروش اجناس خود را در این زمان به مشتریان ارایه میکنند
دوست خوبم ناراحت نشيد لطفا.منظور بنده هم دقيقا همين بود كه اگر اگزيف عكس را مشاهده بفرماييد ميبينيد كه از روش تقدم ديافراگم استفاده كردم از اين جهت به مزاح عرض كردم كه توصيه هاي جديد داشته باشين.در مورد ايزو همانطور كه ميدانيد در عكاسي خياباني دغدغه واقعا سرعت ايزو نيست و فريز شدن سوژه و خراب نشدن عكس برام مهمتره.اما چشم سعي ميكنم تميرين كنم و ايزو را پايين تر بگيرم.ارادت
جناب تاجیک
سلام
درگذشت دائی گرامی تان را تسلیت می گویم.
به نظرم توصیه Eric Kim برای استفاده از ایزو بالا به دلیل این است که در عکاسی خیابانی معمولاً زمان کافی برای تغییر تنظیمات دوربین نیست و برای اطمینان از سرعت کافی شاتر و جلوگیری از Blur شدن عکس، ایزو بالا را توصیه کرده است. در بسیاری از عکس های خیابانی همین تاپیک هم از ایزوهای بالای 500 استفاده شده است. نمونه بسیار زیبای آن هم عکس شماره 1504 جناب فدائیان است که با ایزو 1250 و سرعت شاتر 1/1600 ثانیه ثبت شده است.
شاتر 1/60 برای سوژه های متحرک؟؟؟
اگر با ايزو بالا کمی نويز تو چاپ بزرگ ديده بشه با اين سرعت شاتر 50% عکس ها به خاطر لرزش دست يا حرکت سوژه غير قابل استفاده خواهد بود
فکر ميکنم دوستانی که تو اين تاپيک عکس ميفرستن اينقدر اطلاعات فنی داشته باشن که بدونن چه تنظيماتی رو کی استفاده کنند که نتيجه دلخواهشون رو بگيرن
نميشه برای همه يک نسخه پيچيد که همه اين تنظيمات رو استفاده کنند
تو دوربين های جديد که اوتو ايزو پيشرفته تری دارند ميشه به راحتی ايزو رو توی رنج دلخواه تنظيم کرد
سلام،
با تشکر از همدردی و لطف جنابعالی
یه روز یکی از دوستان عکاس مجله موسیقی تماس گرفت و گفت به دلیل مشغله برم مسابقات موسیقی سنتی در فرهنگسرای ارسباران و به جاش از مراسم عکاسی کنم، قبل از شروع مسابقه گروههای مختلف مشغول کوک کردن سازهاشون بودند، جالب اینجا بود که از هیچ دستگاهی برای کوک کردن جز گوشهاشون استفاده نمی کردند، مسابقه شروع شد، یکی از داوران استاد کیوان ساکت بود، ایرادات و نظراتی که ایشون میدادند واقعا اعجاب انگیز بود، چند موردش رو براتون مینویسم:
- سیمهای تار شما از یک قرقره سیم نیست
- پرده فلان نتت جابجاست
- سیم سازت کهنه است
- چوب سازت این مشکل رو داره
و ...
با خودم فکر کردم که اینها هنرمند هستند و ما هم به عنوان یه عکاس ادعا هنر مند بودن داریم، اینها خودشون سازشون رو کوک میکنند ما چی؟! کوک ساز ما هم تنظیمات نور عکسه.
در این خصوص با چند تا استاد عکاسی صحبت کردم، نظر اونها هم مشابه بودند و میگفتند چشمهای یک عکاس حرفه ای مثل نورسنج عمل میکنه و ایزو و سایر موارد رو میتونه تشخیص بده، برای دست یافتن به این مهارت هم یه تمرین بهم پیشنهاد کردند، بهم گفتند یه شش ماهی فقط در مود دستی عکاسی کنم و از هر سوژه تنها حق گرفتن ۳ تا عکس دارم، اگه توی ۳ تا عکس نور مناسب بدست اومد که هیچی و اگه نشد دیگه حق گرفتن عکس از سوژه رو ندارم، در خصوص عکس هم باید به صورت JPEG+RAW اونم Monochrom باشه، چون وقتی عکس سیاه سفید میگیری و رنگ رو از عکس میگیری نور، کنتراست و ترکیب بندی خودش رو بهتر از عکس رنگی نشون میده و در صورت نیاز به عکس رنگی میشه اونو از فایل RAW استخراج کرد.
اقا این مسترکیم هم تجربیاتش رو گفته.ملزوم که نیست! درضمن این مستر اهل کجاست؟ شایدهمیشه توی هوای ابری عکاسی میکنه؟!!:::happy:::
اخه برادر وسط جاده هم جای گداییه؟!! :
فایل پیوست 62240
برخي مطالبي كه گفته مي شوند، نياز به اصلاح دارند ، چون به هر حال كاربران متعددي و بعضا نوآموز اين تاپيك ها را مي خوانند و ممكن است مطالب را به درستي نياموزند.
نداشتن نويز يك قانون و وحي منزل در همه شاخه هاي عكاسي نيست.
از اتفاق ، در ژانرهايي چون مستند اجتماعي و خياباني ، به دليل تجربه هاي بصري مردم از بابت استفاده بزرگان عكاسي در طول تاريخچه اين هنر از فيلمهاي سياه و سفيد با ايزوهاي بالا و تصاوير نويزي، گاهي امروزه به عمد براي ايجاد آن حس و حال ، از افزودن نويز براي بازنمايي آن ، استفاده مي شود.
حتي پلاگين هايي چون DXO و VSCO كلي از اين pre set ها دارند.
پس ، داشتن نويز هميشه يك اشكال نيست، بلكه به نوع و كيفيت و نحوه استفاده و در چارچوب بافت تصويري يك اثر بستگي دارد كه بايد در يك چارچوب بياني فرمال و محتوايي سنجيده شوند.
نويز، و بيان هنري آن، يك موضوع بسيار پيچيده است كه در منابع متعددي ، در مورد آن به تفصيل سخن رفته، و با چند جمله كوتاه < خوب است > يا < بد است > قابل بيان و ارزش گذاري نيست.
همه چيز در هنر عكاسي شارپ بودن و كم نويز بودن نيست.
تقليل يك زبان هنري بسيلر پيچيده به چند دستور كوتاه ، نه شدني است و نه حايز ارزش هنري است.
با سلام به همه دوستان اولین عکس من در این فروم فایل پیوست 62245
سلام
اولا این آقای Eric Kim کره ای الاصل و ساکن آمریکاست. یک جوان ۲۷-۲۸ ساله که خودش در حال تجربه کردن است. دلیل شهرتش وبلاگش هست. ۳-۴ سال پیش اسیر عکاسی خیابانی میشه و شروع می کنه به مطالعه. بعد هم چیزهایی رو که می آموزه در وبلاگش می نویسه. مثل بعضی دیگر از عکاسان مانند زاک آریاس شهرتش رو مدیون استفاده درست از اینترنت و معرفی خودش و بلاگینگ است. یواش یواش شهرت پیدا میکنه و کارگاه هایی در سراسر دنیا هم برگزار می کنه. البته مطالبش واقعا مفید است و من هم خواننده وبلاگش هستم اما تمام حرفهاش وحی منزل نیست. اصولا برای هیچ ژانری نمی شود نسخه واحد برای همه پیچید. اما در هر ژانری یک سری اصول و قواعد هم وجود داره که میشه با اونها شروع کرد.
نکته دوم اینکه ذهنیت اکثر دوستان اینجا ابزار گراست. بنابراین اولویت اول کیفیت عکس است. همه اول شارپنس٬ فوکوس و نویز را بررسی می کنند تا عکس را. عکس با کیفیت و بدون نویز و شارپ همه جا خوبه اما در بعضی ژانرها اولویت نیست. در عکاسی منظره و تبلیغاتی واجبه اما در عکاسی مستند و خیابانی واجب نیست. مهم محتوای عکس است. صدها مثال میشه از بزرگان عکاسی آورد که همه چیز عکس مشکل دارد اما عکس عکس مشهوریست. دیگه از این عکس مشهورتر در ژانر خیابانی داریم؟!
فایل پیوست 62250
هم به قول شما به دلیل سرعت پایین بلار شده هم پر نویزه احتمالا فوکوس هم دقیق نباشه. اما این عکس برسون تاریخ ساز شده. یا این یکی از موریاما:
فایل پیوست 62251
این عکس از ویلیام کلاین:
فایل پیوست 62253
بروس گیلدن:
فایل پیوست 62254
یک عکس دیگر از برسون که اصلا فوکوس نیست:
فایل پیوست 62255
اینها همه عکسهای معروف از عکاسان معروف این ژانر هست و میشه چند برابر این مثال زد.
سلام ؛
من تخصص خاصی در این ژانر یعنی عکاسی خیابانی ندارم.
اما برام جالبه که چرا انقدر دوستان علاقه خاصی برای نشان دادن دست فروشان دارند !
یعنی یه جورایی انگار این ژانر خلاصه شده فقط به دست فروشای خیابانی.
اما عکس شما جناب آقای Eternal عزیز :
یکی از معدود عکسهایی بود در این تاپیک که واقعاً برای ثانیه های زیادی منو میخکوب به فضای عکس کرد.
نمیدانم این مرد اصلاً ازدواج کرده و بچه دارد یا نه ، اما واقعاً این تصویر برای من تداعی کننده پدری خسته از بار سنگین مشکلات این زندگی
که در اوج درماندگی از سختیها و مشکلات اقتصادی جامعه، با روی خندون به کار دست فروشی مشغوله. اما برعکس این لب خندون، قلبی پر از درد
و مشکلات داره. چهره خسته و شکسته، و با حالت درماندگی نشسته بر یک صندلی آنچنانی.
مشکلات زندگی و بیکاری و بی پولی باید خیلی زیاد باشه که یک نفر را مجبور به انجام اینکار بکنه. دیدن این عکس ها و هموطنان ما در این وضعیت،
واقعاً دردآوره. ببخشید نظراتم را اینگونه بیان کردم. شاید یک روی دیگه این عکس امید به زندگی و تلاش و کوشش باشه، اما در من احساساتی را که
به زبان آوردم، ایجاد کرد.
واقعاً از دیدن این عکس لذت بردم و بنده حقیر را واقعاً تحت تاثیر گذاشت از دردهای پنهانی که در این جامعه و کشور ما حاکم است.
ممنون برای اشتراک گذاری این عکس زیبا دوست عزیز :)
فایل پیوست 62266
بازار فرش تهران
در ساعات پایانی ساعت کار بازار مشغول استراحت بر روی فرش ها هستند .
با سلام خدمت دوستان
در رابطه با عکاسی خیابانی و اینکه چرا ایزوی بالا و اینکه چرا دستفروش عکس میگیرم یا دیگران میگیرند
در مورد خودم باید بگم من عکاسی در مورد AV انجام میدم ایزو هم معمولا در محیط بازار تهران و راسته ای که فروشگاه دارم معمولا با ایزوی 1600 عکاسی میکنم و دلیلش هم این هست که دوربین در مود AV خودش سرعت رو انتخاب میکنه و من هم معمولا سریع عکاسی میکنم تا جایی که سوژه متوجه من نشه
دنبال این هم نیستم که بشینم دقیقا نور رو بسنجم و ایزو دقیق رو به دست بیارم ترجیح میدم عکس خوب داشته باشم (گرچه هنوز ندارم) تا اینکه عکس با کیفیت خوب داشته باشم .
در مورد دستفروشی هم عکس های خیابانی خوب ندارم و معمولا تو بازار دست فروشان هستند در ساعات پایانی بازار و معمولا هم از این دست سوژه ها نصیب من میشه
آرزوی موفقیت برای همه دوستان دارم
من دختر ایرانی ۲۵ سال دارم
من دختر ایرانی اعتیاد به شیشه دارم
من دختر ایرانی شاغل به تن فروشی هستم
فایل پیوست 62271
فایل پیوست 62295
ایستگاه متروی تجریش تهران
عمیقترین ایستگاه متروی تهران
سلام دوست عزیز
با دیدن عکس شما ، احساس ناراحتی - همدردی - و حتی خشم به بنده دست داد (خشم از اینکه چه عواملی دست به دست هم داده اند تا فردی را به چنین روزگار ناخوشایندی مبتلا سازند) و از این منظر ، عکس شما را ثبت خوب و قابل تاملی میدانم.
اما از دستنوشته ای که به عکس افزوده اید پیام دیگری استنباط کردم که گویا نه تنها به سوژه بعنوان قربانی نگریسته نشده است بلکه وی مورد ضرب و شتم اهل هنر نیز قرار گرفته است.
به نظر حقیر بهتر بود که یا متنی را در کنار عکس نمی نوشتید و یا اینکه کاملتر از این نوشته میشد.
مجددا سپاس بابت ثبت زیبای حضرتعالی.
مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و کودکی که انگار غیرت و مردانگی را جهشی خوانده ...
فایل پیوست 62315
اقای تاجیک اگه این عکس رونمییگذاشتیدالان نهایتش یکی کمترتوی سابقه تون بودواتفاق بدی نیافتاده بودولی این خانم بااین عکس وکپشنی که قراردادید! رسوای عالم شد.کاش لاقل چیزی نمی نوشتید. عکستون اگه گیرایی داشته باشه باید بدون نوشته هم تاثیرش رو بگذاره. بنابراین نباید نگرانیتون ازاین بابت رو با نوشته ی پای عکس بکاهید. این کار به نظرمن درست نبود. موفق باشیدوازمن خواهش می کنم نرنجید.
در شک بسیار عجیبی هستم !!! اولا این چه لحنیه برای یک سایت تخصصی؟! کی به شما اجازه داده که اینجوری راجع به شخصیت یک دختر اینطور صحبت کنید ؟! شاغل به تن فروشی یعنی چی!!!کی به شما این اجازه رو داده که حتی راجع به پست بودن یک انسان نظر بدید ! ..الان این حرف شما ، شما رو برتر از این دختر تن فروش کرده؟! حتی اگرم تن فروش بوده شما هیچ! حقی نداشتید و ندارید که اونو با این متن! نشون عالم و ادم بدید ! والا تو مستندای فحشا هم صورتو نشون نمیدند !. واقعا در لحنتون و عکستون حتی ساده ترین قوانین انسانیت و حقوق بشر دیده نمیشه !!! واقعا عجیبه برام چرا این لحن ها تایید میشه و چرا باید کسی زیر این عکس با این متن!!! تشکر بزنه !
بعدش در جواب یک سوال فنی که راجع به کادر بندیتون بود میاید شخصیت این بنده خدا رو باز خورد می کنید ؟! آیا شما تعریف صحیحی از اینترنت و آبرو دارید ؟! آیا می دونید هر کسی در دنیا اینو میتونه ببینه و با این لحن شما راجع به این دختر قضاوت کنه ؟ ... بعید می دونم بدونید ! واقعا بعید میدونم!
خوبه کمی قبل از اینکه از شبکه های حرفه ای و اجتماعی استفاده کنیم کمی راجع به اون مطالعه داشته باشیم!
سلام
من هم اصلا اون کپشن را نمیپسندم. خیلی شعاری است. مگر در ایران تن فروشی یا اعتیاد وجود ندارد؟
از دوستان هم خواهش می کنم کمی به دور از احساسات و با صبر و حوصله نظر بدهند. شاید آقای تاجیک با اجازه سوژه عکاسی و منتشر کرده باشند. بالاخره اینجا هم عکاسی را یاد میگیریم٬ هم کپشن نویسی٬ هم برخورد با سوژه و احترام به او٬ هم مجاز یا مجاز نبودن به انتشار بعضی عکسها. مجموعه کاوه گلستان و توضیح او هم که در گوشه ذهنمان هست.
. آقای تاجیک ... این چه پستی هست شما زدی ؟!؟! حالا چرا اینقدر تاکید رو ایرانی بودن من دختر ایرانی فلان ... من دختر ایرانی بهمانش کردی ....... مگر تو ایرانی نیستی ؟ چرا فکر میکنید با آبروی هر کسی میشه بازی کرد ؟ چرا به خودت اجازه دادی با آبروی یه انسان بازی کنی ؟؟ زاویه دوربینت رو واسه پستی اون سوژه از بالا گرفتی ؟!؟!؟!؟ دستمرزاد بابا....... اگر اون پست هست پس من و تو چی هستیم ؟! پسر ایرانی با شرف؟ با غیرت ؟ با ناموس ؟ چی رو میخواستی ثابت کنی که اینجوری نوشتی من دختر ایرانی شاغل به تن فروشی هستم ...... چی تو اون فکرت بوده و هست ؟ ..........
اقای حمزه ای این چه حرفیه؟! اصن فرض بر اینکه با اجازه سوژه بوده ! آیا سوژه این اجازه رو هم داده که طرف بیاد راجع به تن فروش بودنش و پست بودنش نظر بده ؟! این چه ربطی به یادگیری عکاسی و کپشن نویسی داره ! اینا کجاش احساسی حرف زدنه ؟! اینکه در جواب دلیل نوع کادر بندی با لحن حقارت به سوژه جواب بده هم سوژه ممکنه اجازه صادر کرده باشه ؟
سلام دوست عزیز
از طرفی با سخن شما موافقم که یک عکس از یک شخص با هر شرایطی که داشته باشه میبایست مورد قضاوت عادلانه بینندگان قرار بگیره و نه با معنا و مفهومی که منتشر کننده بر عکس مهر میکنه. اما از طرفی هم با شما مخالم،اگر عکاس، عکس را بدون عنوان و شرح رها کند،گاهی اوقات مفهوم و شرح تصویر برای بیننده سخت،ناممکن و حتی میتواند برخلاف ایده و نظر عکاس باشد.لذا عنوان،میتواند سمت و سوی تفکر عکاس را نشان دهد و تلاش کند تفکرات عکاس درمورد تصویر را بیان نماید ( البته این نکته نیز شایان ذکر است که رضایت سوژه از انتشار تصویر و عنوان آن مهم و ضروریست.).
و اما در مورد پست بعدی جنابعالی (پست 1531)،در این مورد خاص که اثری از جناب تاجیک است، شاید این نظر شخصی ایشان نبوده باشد،بلکه شاید سعی کرده تا سبک نگاه بسیاری از مردم را نسبت به این دست انسانها نشان دهد.(البته این دیدگاه بنده نسبت به سخنان شما و اثر جناب تاجیک است.قصد جسارت در حضور اساتید را ندارم)
راستش من با زاويه دوربين ، كه شايد نشانه نگاه مردسالار جامعه هست مشكلي ندارم. و حتي حس كردم شايد اين نقدي به آن نگاه است. هرچند كپشن نويسي هم معلوم نيست به عنوان نقد اين نگاه است يا كوبيدن يك فرد يا جنسيت.
اما،
با توضيحات بعدش شوكه شدم. چون حس كردم نقد نبوده ، بلكه همان نگاه مردسالار در آن هست! و گويا عكاس دارد يك فرد يا بدتد يك جنسيت را قرباني نشان مي دهد ، اما نه چون قرباني شده، چون پست است ، يا درجه دوم، پس قرباني مي شود!
كاش دستكم مي پرسيديد اين گفته مضمون رو مي رسونه؟!
اما ، نه! بار آموزشي براي شما ملاك نيست. چون گويا شما در جايگاهي خود را قرار داديد كه مي توانيد و حق داريد قضاوت كنيد. و داريد بيانيه صادر مي كنيد !
با تمام احترامی که برای تمام اعضای این فروم قائلم، اما همانطور که بگفته دوستان، قضاوت جناب تاجیک نسبت به این سوژه خاص ناعدلانه بوده، قضاوت های شاید نادرست ما درمورد تفکرات آقای تاجیک نیز اشتباه و ناعدلانه خواهد بود اگر دفاع ایشون از اثر و عنوان آن را نشنویم. بجای به رگبار بستن آقای تاجیک با نظرات کوبنده! بهتر است کمی تأمل کنیم تا ایشان هم حرف خود را بزنند. بلکه در عنوان و پست خواندن سوژه، کنایه و ایهامی در کلام ایشان بوده.
ابداً قصد دفاع از کسی را ندارم.بهتره با قضاوت عجولانه و سطحی کاری نکنیم که شرمندگی برای خودمان بمونه
سپاس
پس دلیل این هم فساد شیشه است!؟ من فکر می کردم، فقر مسبب این ناچاری است که کسی تن خودش را بفروشد. در همین راستا و با تعمیم دیگر افیون ها به فسادها می توان تریاک را مسبب نزول خواری، حشیش را مسبب سقوط اخلاق در جامعه و ... دانست. در این میان بی اثرترین فاکتورها فقر و جهل و از خدا بی خبری یک عده خیلی معدود هستند که در آمار کلی به حساب نمی آیند.نقل قول:
در خصوص متن نوشته شده اینومیتونم بگم که شیشه دختر ایرانی رو که به خاطر نجابت و پاکدامنیش معروفه رو به تن فروشی و فحشا میکشونه