صفحه 5 از 61 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 55 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 609
Like Tree5892تشکر

موضوع: عکاسی معماری Architectural Photography

  1. #41
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,696
    تشکر شده
    14091
    تشکر کرده
    16423

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    تقدیم به حسین امانت

    امیدوارم با دیدن این رنگ ها که برج رو آزار میده خیلی ناراحت نشه! انصافاً همون سفیدش قشنگ تر از همه است.

    [IMG]http://i41.*******.com/9pnzn5.jpg[/IMG]


    قرمز : f4 s 1/4 ISO 1600 فوکال 32

    آبی کمرنگ : f4.5 s 1/6 ISO 1600 فوکال 35

    فسفری!: f4.5 s 1/6 ISO 1600 فوکال 35

    آبی پر رنگ: f4 s 1/3 ISO 800 فوکال 32

    سفید : f4 s 1/8 ISO 1600فوکال 31

    مود پترن P 18-55 AFII pentax
    ویرایش توسط mreza1001 : Sunday 1 February 2009 در ساعت 15:06
    M.vatandoost، fartow و jebrahim تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  2. #42
    كاربر فعال yasin-m آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Bushehr
    نوشته ها
    668
    تشکر شده
    3354
    تشکر کرده
    4861

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    مسجد بردستان


    nmroshan، Arash، bfarahanchi و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    یاسین محمدی


    Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote

  3. #43
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,696
    تشکر شده
    14091
    تشکر کرده
    16423

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    مسجد بردستان
    کادر بندی و کنترل پرسپکتیو بسیار خوب انجام شده. همینطور نورسنجی کامله مرز سایه ها خوب مشخص شده

    تو چنین عکس هایی میزان نوری که از لای فخرومدین ها وارد فضا میشه خیلی مهمه یعنی اگه دیافراگم و سرعت درست انتخاب نشه لبه آجر ها با نور اشباع میشه و فرم خوب دیده نمیشه

    فقط اگه من اونجا بودم شک می کردم که گوشه نور-سایه اولی رو تو کادر بگذارم یا نه همینجوری که الان هست کادر رو ببندم.

    البته کسی نمیتونه بگه مطمئنا یاسین بهترین تصمیم رو با توجه به همه شرایط گرفته

    پ ن : سایر دوستان هم لطفا نظر بدن.که از حالت گالری خارج شیم.
    ویرایش توسط mreza1001 : Tuesday 17 February 2009 در ساعت 12:57
    yasin-m تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  4. #44
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,696
    تشکر شده
    14091
    تشکر کرده
    16423

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    حمام کریمخان شیراز



    PENTAX SUPER A WIDE 28 FILM
    Arash و shabab تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی




  5. #45
    كاربر فعال yasin-m آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    Bushehr
    نوشته ها
    668
    تشکر شده
    3354
    تشکر کرده
    4861

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    اين يه شات ديگه از اون فضا بدون دست كاري.تنها روشنترش كردم كه جزييات ببينين.


    مي بينين كه اونجا ديواره ها همه زخم شدن و گچ ها ريختن.فضا هم باز نيست .مي دونستم كه يه عكس خوب اينجا منتظره گرفتن هست ولي نمي ديدمش. تا اينكه ساعت 2 ظهر نورها اومدن و عكس خودشو بر ما جلوه گر ساخت
    اون شات هم كه گذاشتم كادر همين حدودا بود.چون نمي خواستم كادر پرتي داشته باشه و بيشتر به شكل عكس هاي قطع متوسط بشه.بريده شدن نور ها به نظرم باعث ميشه كه عكس ولنگ و واز نباشه و جمع و جور باشه.
    نورسنجي نقطه اي رو سه پايه گرفتم.البته موكت كف رو هم جمع كردم.ويرايش اسلايدي هم بهش زدم
    اين هم درباره اين مسجد تاريخي:
    مسجد بردستان در روستاي بردستان از توابع شهرستان دير در استان بوشهر قرار گرفته است. اين روستا در 27 درجه و 27 درجه و 52 دقيقه عرض جغرافيايي و 51 درجه و 57 دقيقه طول جغرافيايي واقع است. ارتفاع از سطح دريا 15 متر است و با درياي خليج فارس 5 كيلومتر فاصله دارد. اولين بناي مسجد را به عمر بن عبدالعزيز نسبت مي دهند يك كتيبه چوبي در مسجد وجود دارد كه روي آن چنين نوشته شده است قال الله انما يعمرالله و من آمن بالله و اليوم الاخر و اقام اصلوه و آتي الزكوه و لم يخشي الله وفق بتجديد عمارت هذا لمسجد المبارك الصحاب الاعظم حاجي فخرالدين ابوبكر شاه في سته الثنين و خمسين و ثما از ترجمه اين متن بر مي آيد كه فردي بنام حاجي ابوبكر شاه در سال 852 مسجد را تجديد بنا كرده است. همچنين مسجد توسط خانين منطقه يعني خانين دشتي نيز مرمت شده است كه در ورودي مسجد در لوحي مر مرين اين ابيات حكاكي شده است چون زحيدر شد اين مسجد عالي بنا از كرامات خداوند كريم ذوالجلال گفت دشتي از پي تاريخيش كه باز مسجد و محراب شد زحيدر با جلال همچنين تاريخ تعمير 1273 هجري قمري است كه توسط حيدر دشتي صورت گرفته است. مسجد بردستان با شماره 2060 در فهرست آثار ملي ايران قرار گرفته است. مسجد بردستان كه بر روي تپه اي مشرف به روستا واقع شده از نوع مساجد برونگر است و داراي حياط نمي باشد سادگي و شيوايي و استفاده از گچبري براي نماي بيروني كه سفيد رنگ است آرامش را به آدمي القا مي كند. در ورودي مسجد در مشرق قرار دارد و مسجد شامل يك شبستان ورودي محراب و دو اطاق جانبي است. شبستان مسجد در خلاف قبله و تقريباً شمال به جنوب واقع است كه فضايي حدود 750 متر مربع را در بر گرفته است . مسجد داراي 12 ستون است. كه سقف مسجد را نگاه داشته است و هفت دهليز دارد. ارتفاع مسجد تا سطح زمين به 5 متر مي رسد در ظلع شرقي شبستان نيز اطاقي هشت ضلعي كه ورودي است و دو اطاق ديگر قرار دارد. در اطاق ورودي يك رديف پلكان مدور وجود دارد كه به پشت بام منتهي مي گردد. محراب مسجد در جهت غرب تعبيه شده است و روبروي محلي كه امام مسجد اقامه نماز مي كند گنبد كوچكي از گچ با هفت غرفه تزئيني و يك ستون سازي گچبري است كه سقف را وارونه جلوه مي دهد و در طرفين آن شبكه هاي نورگيري وسيعي قرار دارد محراب نسبت به نمازگزاران در سطح پايين تري قرار دارد كه ويژگي محراب با تمام محرابهاي ديگر فرق دارد ساير محرابها در سطح بلندتري نسبت به نمازگزاران قرار دارد. سيستم سرد كننده مسجد توسط بادگير است همچنين پنجره هاي مشبك چوبي كه در طاق نماها نصب گرديده است. تزئينات مسجد شامل دو رسته بيروني و دروني است. تزئينات بيروني مربوط به طاق نماهايي است كه در ديوار مسجد قرار دارد . داخل مسجد نماي داخلي پوشش سقف درگاه ورودي گنبد كوچك روي محراب مقرنس كاري است طاقچه هاي ديوار محرب نيز داراي تزئينات گچي است كه شكل دايره و نيم دايره است و اشكال گل و بوته ساقه و پيچ را دارد سنگ از مهمترين مصالح بكار رفته در مسجد است و ملاط گچ نيز بكار رفته است . در كلاف بندي ساختمان از چوب استفاده شده كه چوبها عمدتاً از درخت كنار و يا گز است. تمام مصالح محلي هستند
    Arash، Amir Tavakoli، matthew و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    یاسین محمدی


    Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote

  6. #46
    كاربر بسیار فعال DELL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تبریز- تهران
    نوشته ها
    1,720
    تشکر شده
    5122
    تشکر کرده
    2606

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    کاشان- باغ فین

    mreza1001 و jebrahim تشکر می‌کنند.
    --امیررضا توسلی--

    ویرایش عکس ها : آزاد

  7. #47
    كاربر بسیار فعال DELL آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    تبریز- تهران
    نوشته ها
    1,720
    تشکر شده
    5122
    تشکر کرده
    2606

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    اصفهان
    33 پل




    کنون 350D
    18-55
    f8
    mreza1001 تشکر می‌کند.
    --امیررضا توسلی--

    ویرایش عکس ها : آزاد



  8. #48
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    March 2009
    نوشته ها
    27
    تشکر شده
    113
    تشکر کرده
    21

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    قسمتهایی ازکلیسای اشتفان پلاتس در مرکز شهر وین
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده    
    mreza1001 و jebrahim تشکر می‌کنند.

  9. #49
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,696
    تشکر شده
    14091
    تشکر کرده
    16423

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    اصفهان 33 پل
    در عکس هایی که از معماری گرفته میشه چند مساله مهم وجود داره .

    نور و رنگ و انتخاب پرسپکتیو مناسب و البته کنترل اون. گاهی مفهوم و اینکه موضوع عکس اشتباه گرفته نشه.

    یکی از موارد مهم هم نقش خطوط معماری در کادر بندیه. همان طور که در یک پرتره کلوز آپ نمیشه براحتی و بدون دقت و وسواس لازم بخشی از صورت رو حذف نمود حذف کامل و یا امتداد خطوط اصلی معماری بسیار حساس است.

    هرچند که عکاسی قانون پذیر و قاعده بردار نیست اما در مورد عکاسی معماری گفته میشه هرگز لبه های کادر رو بر خطوط اصلی معماری مماس نکنید.

    تو عکس 33 پل پا تاق سمت راست روی کادر مماس شده . این طور که از عکس بر میاد سوژه مورد عکاسی خود پل و قوس چشم نواز آن است (چون در منظره رودخانه مورد قابل ملاحظه ای نیست) که به صورت ناقص در عکس قرار گرفته.

    هر دو طرف قوس با زاویه بسیار تند به لبه کادر منتهی شده اند که این زیبا نیست.

    حتی اگر مشکل کمی واید بودن لنز در میان باشد با کمی چرخاندن دوربین به سمت راست مشکل حل میشه و بر اساس قوانین بصری چشم(ذهن) انسان نیمه مفقود تاق رو برای خود باز سازی میکنه.



    در حال حاضر نوعی گسستگی در نگاه به عکس به وجود میاد شما ناچارید تمرکز چشمتون رو از قوس بردارید تا به نیمه پایین عکس نگاه دقیق بیندازید.


    از دوست عزیزمون آقای توسلی خواهش میکنم اگر از عکس کراپ تهیه کردند یک کراپ هم به نحوی که پاتاق سمت راست کامل باشه بگذارند تا همه بتونیم مقایسه کنیم.

    نکته مثبت عکس هم به نظر من نور سنجی هستش به نحوی که لبه پایین پل مشخص هست و تاریک نشده.
    M.vatandoost و MaRaL.architect تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  10. #50
    كاربر همراه Meisam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    139
    تشکر شده
    979
    تشکر کرده
    1003

    پیش فرض پاسخ: عکاسی معماری

    مجموعه کاخ های نیاوران

    میثم صمدی
    www.Meisamsamadi.com
    Flickr

صفحه 5 از 61 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 55 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •