Printable View
سلام.
فایل پیوست 28646
مکان : قله آیقـار (ارتفاع 4020) - مشکین شهر
(یک نسیم ملایم با هوای خنک متمایل به سرد ، مقابل یک چشم انداز بی نظیر و وقتی که کلی عرق کردی ؛ دلیل این حرکت اینه :))
پ.ن : قله ای که پست سر دیده میشه قله کسـری 4435 متر می باشد!
سلام عکسی بدون استفاده از هر گونه وسایل نورپردازی
فایل پیوست 28657
یعنی با علم غیب از جانب دوربین گرفته شده؟نقل قول:
سلام عکسی بدون استفاده از هر گونه وسایل نورپردازی
خوب به گمان من از بهترین نور ممکن استفاده کردید. اما نور خورشید تکنیکهای خاص کنترل و استفاده لازم دارد. برای استفادهی مناسب از این نور به گمانم هیچ زحمتی نکشیدهاید.
دوربین روی ۳ پایه و سلف تایمر. یکی فلش پرفتو بدون دیفیوزر
فایل پیوست 29066
دوربین روی سه پایه - تایمر ده ثانیه- فوکوس دستی
سلام.کلات نادر از زاویه ای دیگر
فایل پیوست 29067
بدون شرح
عذر میخوام برای آگاهی خودم میپرسم ولی آیا سلف پرتره در درجه اول نباید حداقل کمی نزدیک به یکی از انواع پرتره باشد ؟
برای مثال پست 572 چطور یک پرتره به حساب می آید ؟ (موضوع انسانی در این عکس silhouette هست و شاید حدود 5 درصد از تصویر را اشغال کرده و در مقابل روشنایی و کنتراست محیط برنده نیست و به سختی توجه را جلب میکند)
آیا صرف حضور قسمتی از بدن عکاس یا سایه و silhouette وی در عکس نتیجه را به سلف پرتره بدل میکند ؟
به هر حال باید فرقی بین قالب عکسی مثل اثر معروف Nadar (آواتار آقای قبادی) و عکس هایی که صرفا اثری از بدن عکاس (هرچند جزیی) در تصویر دیده میشود وجود داشته باشد.
سلام
بنظر من که میتونه سلف پرتره باشه
لزومی نداره همه سلف پرتره ها کلاسیک باشن
خیلی از عکاسهای صاحب نام از سایه خودشون عکس گرفتن و بی منظور هم این عکسها رو نگرفتن!(مثل سلف پرتره های سایه همین خانوم مایر که دو مقاله در سایت در موردشون نوشته شده )
این عکسی هم که شما اشاره کردید،فضا سازی خوبی داره و عکاس بخشی از این فضاست .
من قبلاً هم یکبار در تاپیک عکس با موضوع انسان نظر دادم که هر عکسی که سوژه انسانی درش باشه،به نوعی پرتره به حساب میاد ، ولی دوستان نظرشون این بود که منظور از پرتره همون تعاریف کلاسیک است .
نظر شما هم به نوعی دنباله روی نظر اوندست از دوستانه که تمایل دارند پرتره رو در قالبهای کاملاً کلاسیک قرار بدن که همه تعاریف اون از نقاشی وام گرفته شده .
فایل پیوست 29086
برنارد شاو - کارش
البته که خیلی وقتها خیلی چیزها کلاسیکش قشنگه،اما باید این نکته در نظر داشت که عکاسی زمانی به تکامل اول خودش رسید (به معنای خارج شدنش از تکنیکهای دست و پاگیر چاپ و ظهور عکس و افزایش تولید دوربینها و به تبع اون کاهش قیمتها و عمومی تر شدن) که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم متقارن با شروع جنبشهای مدرن در هنر بود و دوران عکاسانی مثل جولیا مارگارت کمرُن که از دوربین عکاسی به مثابه بوم نقاشی استفاده میکرد کم کم در حال گذر بود و نسل جدیدی از عکاسان که عکاسی رو به خودی خود دارای این پتانسیل میدیدند که بتونه به خودش تکیه داشته باشه و نه به نقاشی در حال شکل گیری بود و موازی با اون ابزار هم پیشرفت میکرد و شاهد این هستیم که هنرمندانی مثل من رِی در کنار پیکاسو و دالی به خلق آثار هنری بوسیله ابزار عکاسی میپردازه و بعدها در همین راستا عکاسانی مثل آدامز و وستون در دل هنر مدرن،قواعد گذشته رو میشکنن و تلاش میکنن تا وجه هنری عکاسی رو با اتکا به جنبه های خود عکاسی ارتقاء بدن .
فایل پیوست 29088
در دنیای هنر مدرن همه قواعد کلاسیک دگرگون میشن و پیکاسو همچین پرتره ای از خودش میکشه .
و بعد ها شاهد این هستیم که آدامز همچین پرتره ای از خودش گرفته که به عقیده من یه جورایی هجو پرتره کلاسیکه
فایل پیوست 29089
و بعد در میون کارهای سلف-پرتره اش همچین عکسی میبینیم .
فایل پیوست 29090
سلف-پرتره هم مثل همه ژانرهای هنری باید قالبی در دستان هنرمند باشه برای بیان حرفش،حسش،نظر یا عقیده اش و لازمه این انعطاف رو داشته باشه تا اون طوری بشه که به بهترین شکل بیان هنرمند رو منعکس کنه .
استفاده از یه سری قالبهای از پیش مشخص و متداول ، مثل قالبهای شعر کهن فارسی ، مفاعیل و مفاعیل و مفاعیلی بیش نیست!
هنرمند باید بتونه قالبها رو بشکنه و برای موزون شدن هرچه بیشتر با محتوای مد نظرش تغییر بده .
یا حق
فایل پیوست 29111
اندر احوالات ما!!!!
این ما و این هم جزیی از ما!!!!
سلام
فایل پیوست 29427
ُسلام
فایل پیوست 29456
http://img4up.com/up2/18563523897983310451.jpg
http://img4up.com/up2/47434363475495016363.jpg
یک شبه خسته کننده!!! هر جا اومدیم عکس بگیریم بهمون گیر دادن!
سلام
فایل پیوست 29847
مکان عکاسی : تالاب "آت گولی"
دامنه سبلان ـ مشکین شهر
فایل پیوست 29875
وقتی با سوژه ادغام شدم!!!!!!
فایل پیوست 29882
سلام دوستان
خوشحال میشم نظرتون رو در مورد این سلف پرتره بگید
http://154.2.img98.net/out.php/i397870_img-6778.jpg
به قول مرتضی هراتی ... از احوالات من این روز ها از دست مشتری های بد قول!!!!
سلام
عکس خوبی شده ، ولی جاهایی که با رنگ قرمز مشخص کردم آثار ادیت پیداست ، ای کاش به جای براش با Clone Stamp یا رنگی شبیه به محیط این کار رو انجام می دادید.
فایل پیوست 29931
فایل پیوست 29994
باز گویا هوای دل ابریست...
سلام
عکس زیباییست ولی بافت پوست رو در ادیت از بین بردید.
باسپاس
- جسارتاً ادیتی که بر روی پوست صورت انجام شده، کاملاً Destructive (تخریبی) بوده و بافت پوست را تمام و کمال از بین برده است. این ادیت تخریبی، مقداری از پوست صورت (واقع در دوطرف استخوانهای آرواره ی پائینی) را شامل نشده که کنتراست زیادی را در بافت پوست بوجود آورده ...
- Crop ای که اعمال شده، بنظر این حقیر قابل قبول است.
- BackLight ای که از سمت راست دوربین و عقب کادر به سوژه تابیده، حس خوبی تولید کرده ...
- و بنظر، ارتفاع منبع نوری (MainLight)، که واقع در سمت چپ دوربین بوده، کمی بیش از حد در نظر گرفته شده. (CatchLight ها، گواهند)
- اینطور بنظر میرسد که، یک منبع نور بازتابی هم برای جلوی سوژه و پائینتر از دوربین قرار داده شده (شاید شیشه ی میزی باشد، جلوی صندلی سوژه)، که Fill کردن سایه ها را تقریباً از عهده بر آمده است. میشود حدس زد که، اگر نور اصلی کمی پائین تر بود، آن نور بازتابی، نمود بهتری هم میکرد.
- بعلت تیرگی موها و پس زمینه، فقدان نور مو (HairLight) برای جداکردن و کندن سوژه از پسزمینه، مشهود است.
ممنون از ارسال زیبا...
شاد باشید.
پس نویس: جناب بهرامی، قابی در پشت سر سوژه به دیوار است و یا هاله ای بصورت مونتاژ شده ؟
با سلام خدمت اساتید بزرگوار ..
با نظرتون کاملا موافقم حق با شماست ..
.. این عکسو چون خودم از خودم گرفتم تار شد ..
.
من یه اتاق 12 متری تاریک - یه فلاش 200 ژول -canon 400D-لنز 18-55 - و ( سه تا فلاش ضعیف که سه تاشو 100 تومن گرفتم ) دارم وعکسام کنتراست و تاریک میشه البته بیشتر پوست صورتشون افتاب سوختس و قرمز (کسایی که پوستشون خوبه فقط بافت تو سایه ها مشخص نیست ) ..
iso=200*f=11*1/100 معمولا تو این حالت عکس میگیرم ..
.
ممنون میشم اهنماییم کنید ..
.
فایل پیوست 30328
فایل پیوست 30365
سلام به دوستان عزیزم
دوربین روی سه پایه، تایمر 10 ثانیه ، فوکوس دستی
من اون گوشه پایین سمت چپم، یوهو !!
فایل پیوست 30610
بله منم سه پايه رو ديدم ولي چون قبل از رسيدن به مردمك قطع شده بود حدس زدم عكس يا تركيبي هست يا اديت شده. واسه همينم پرسيدم.
همونطور که دیگر دوستان هم اشاره کردند، دوربین روی سه پایه است و از اونجا که لنز به شدت به چشم نزدیک شده، دهانه لنز و مردمک قابل تفکیک نیستند. تریگر هم با صدا فعال شده که این امکان در هک Magic Lantern که به صورت یک Firmware قابل نصبه گنجونده شده. برای نورپردازی از دو منبع سافت باکس استفاده شده که یکی چشم رو روشن می کنه و دیگری سوژه رو.
از توجهتون ممنونم.
اولين عكس بنده (براي نظرخواهي) در تالار:
كيفيت پايين به خاطر دلايل زير
1- مهمترين دليل ضعف فني و هنري عكاس(خودم!)
2- دوربين آنالوگ نه خيلي قوي (yashica gsn)
3- احتمالاً(!) ضعف اسكنر نگاتيو
فایل پیوست 30987
منتظر نظرات شما هستم!(چه پررو!)
ممنون از توجه شما دوست عزيز
البته آن نوار سفيد رنگ، خود ديوار است و نواحي كرم رنگ، درهاي ورودي اتاق و كمد ديواري هستند.
اين هم نمونه سياه و سفيد با اندكي تغييرات:
فایل پیوست 30996
در ضمن آن هاله نوراني بالاي عكس هم اثر لامپ سقفي است كه به نظر خودم لطمه زيادي به عكس زده.
فایل پیوست 31076
سلام ؛
امید وارم این عکس بتونه نظر دوستان رو برای نقد اون جلب کند ...
من یک حرفه ای نیستم و طبیعتا نظر من هم یک نظر حرفه ای نیست . ولی خیلی از عکسهایی که می بینم احساس یک عکس یادگاری معمولی رو از فلان مکان میده تا سلف پرتره ..
خوب باشید .
فایل پیوست 31248
فایل پیوست 31253
سلف پرتره
تاریخ عکاسی هشت سال پیش
kodak 6490
f/3.2
1/6
اتفاقا به نظر من به عکس کمک کرده البته در نسخه تک رنگ منظورم استنقل قول:
در ضمن آن هاله نوراني بالاي عكس هم اثر لامپ سقفي است كه به نظر خودم لطمه زيادي به عكس زده.
سلام
دوست عزيز (چه خوب بود اسمتون رو در امضاتون قرار مي داديد) هرچه گشتم نقطه ي فكوسي در عكس پيدا نكردم. بيشتر كه دقت كردم متوجه شدم كه احتمالا دستتون تكون خورده. بعد از مدتي عكاسي خودتان متوجه خواهيد شد كه با هر لنزي توانايي فريز كردن دستتون حداكثر تا چه سرعتيست. معمولا عدد 1 روي فاصله ي كانوني در مقياس فيلمي عدد Safe اي براي اغلب عكاسان است مثلا شما با لنز 105 تان كه حدود 160 در كراپ ديجيتال مي شود با 1/160 ثانيه در محدوده ي مطمئن به نلرزيدن بوده ايد و 1/30 را نتوانسته ايد فريز كنيد. البته آن عدد مخصوص پير مردهايي چون من است. من در جواني با تمرين به 1 ثانيه روي لنز 50 رسيده بودم. يعني با لنز 50 مي تونستم با يك ثانيه يا سريعتر عكس بدون لرزش بگيرم ولي الان با 1/15 كندتر اغلب نمي توانم عكس بدون لرزش بگيرم مگر اينكه تكيه گاه اضافه اي (دري ديواري چيزي) پيدا كنم.
سلام خدمت دوستان
فایل پیوست 32044
سلام
خوشحال میشم مشکلات عکس های بنده رو بفرمایید
این سه تا تو یک موقعیت و تنها با تغییر ادیت انجام شده.قبول دارم کمی تو ادیت کم حوصله بودم و بعضی از جاها میتونست بهتر باشه
فایل پیوست 32049
فایل پیوست 32050
فایل پیوست 32051
اگزیف عکس ها مثل هم هستند و موجوده
این هم اون سه تا عکس به صورت یک جا:
http://up.vbiran.ir/images/wl1x2yshfmzs71k07s.jpg
عکس اولی رو دوست دارم
بامزه است و ادیت مناسبی هم داره