http://behnam-design.com/shots/DSC_9868_resize.jpg
Printable View
سلف پرتره + عكاسي از طلوع آفتاب + استروبيست ، بدون هرگونه روتوش اضافي بر روي صورت D:
http://nassiri4080.persiangig.com/image/IMG_1077.jpg
استروبیست خیلی وقتا عکس رو یه جوری شبیه منتاژی میکنه همین یکم لطمه به کار میزنه
جناب نصیری کار بسیار عالی شده است
:d
برای جلوگیری از این مشکل باید توجه خاصی به زاویه نور فلاش داشت. انتخاب زاویه مناسب میتواند توسط چشم و مغز به صورتی تفسیر گردد که نتیجه غیرطبیعی به نظر نرسد.
سلام.
تازگیها به این نتیجه رسیدم که از عوارض جانبی صعود تنهایی به ارتفاعات، دچار شدن به خودشیفتگی هست.! lol
http://mfkhiavi.persiangig.com/image/IMG_0947.jpg
من دیدم آقایون عکاس کل این فروم رو قرق کردن گفتم یک تحولی ایجاد کنم.(:
بازدید+نظر
http://up.iranblog.com/Files2/eb5ba040600f48c2835d.jpg
تصویر منعکس شده بر روی شیشه پنجره توری دار و خاک گرفته.گاهی شیشه ها خاک گرفته اند و آینه ها غبار.... http://up.iranblog.com/Files2/64a489689daa4928a77a.jpg
در یک کلام، انتهای خود شیفتگی :)
http://berlano.persiangig.com/image/...s/IMG_8867.jpg
با سلام
پست قبلي كه پريد دوباره پست ميزنم. چند عكس سلف پرتره از لنز!!!
راستش اين عكسها ويژگي يك عكس (سلف)پرتره رو ندارن و در اونها عكاسي از لنز و دوربين مدنظر بوده با اين هدف كه حظور عكاس هم حس بشه و به نوعي برام تدائي كننده اين هست كه دوربين و لنز خواستن از خودشون عكس بگيرن. اميدوارم جاي درستي رو براي قرار دادن عكسها انتخاب كرده باشم.
http://pearless.bizhat.com/IMG_1584-...ted-740%29.jpg
http://pearless.bizhat.com/IMG_1590-Edited-740.jpg
http://pearless.bizhat.com/IMG_1613-...d%20740%29.jpg
سلام.ممنون که تحمل میفرمایید!
سلام به همه این اولین پست من تو این تاپیک هست
من یه تاپیک برای عکسهای اعضا زده بودم که به اینجا راهنمایی شدم
حالا نمیدونم این عکسی که میزارم به اینجا ربط داره یا نه
ببخشید دیگه
فایل پیوست 11283
این عکس با چه تکنیکی گرفته شده ؟نقل قول:
در یک کلام، انتهای خود شیفتگی
امیر از نوع سپیا با کمی ویگنت اضافی!!! :biggrin:
ارادتمند همگی
http://up.iranblog.com/Files73/35668575e9624bd69c5e.jpg
با سلام
پیش از هر چیز جسارت بنده رو ببخشید که صراحتا این موضوع رو اعلام می کنم.اما فکر می کنم هدف و قصد اصلی همه ما برای گذاشتن عکسهامون در این فروم ها فقط نمایش اونها و گرفتن تشکر نیست،بلکه می خوایم نظر دیگران رو هم جویا بشیم و در نهایت پی به ایرادات کارمون ببریم.
متاسفانه بعضی از این فروم ها گاهی فقط تبدیل می شه به نمایشگاه عکس(وتا حدی عکسهای بسیار ضعیف)
عکسهایی که با هر وسیله عکس برداری گرفته می شن و یا به دلیل ایرادات بسیار زیاد مورد ادیت کردن های تخیلی قرار می گیرن که مثلا افکت های چشم نوازی پیدا کنند.(البته من خواستم واضح در مورد بعضی کارها نظر بدم که بهتر دیدم فعلا به همین بیان کلی بسنده کنم)
من پیش از این عضو یکی از سایت های خوب گرافیکی بودم که به دلیل وارد شدن کارهای ضعیف و نیز بی توجهی اعضاء تبدیل شد به یکی از بدترین و پیش پا افتاده ترین سایت ها.وقتی هر کاری رو ببینیم و نظری ندیم ناخودآگاه چشم ما عادت می کنه به دیدن کارهای ضعیف و سطحی.و حتی در مورد کارهای خوب،گاهی فقط یک تشکر کافی نیست و عنوان دلایل زیبایی اثر هم لازمه.
(حالا فکر کنم از فردا همه مسابقه می زارن برای گرفتن بیشترین ایراد از کارهای من:box:lol)
حالا تا نظر دوستان و اساتید چی باشه!
با تشکر
اتفاقا بیشتر عکسهایی رو که من اینجا میبینم با خلاقیت و تفکر گرفته شده اند
مثلا سایه ای که با صدف تزئین شده.جالبه.
اینجا هم میشه نقد گذاشت اما کلا عکس چون خودش حرف میزنه دوستان به تشکر اکتفا میکنند.وبیشتر به خلق آثار نو فکر میکنند برای همینه شما فکر میکنید اینجا نمایشگاه عکسه یا مثلا مسابقه
با تشکر
http://www.islamupload.ir/images/ybc...7rfa2upkb7.jpg
از اونچیزی که مینمایم خوش ظاهر ترم :biggrin:
عکس هم که معلومه از تصویر خودم در آیینه عکس گرفتم،افکتها و فیلترها را هم به وسیله نرم افزار کم حجم و ساده(خیلی کارآمد) PhotoScape اعمال کردم.
شاید صحبت های من خیلی واضح نبود.من نه گفتم اینجا مسابقه است و نه نمایشگاه عکس.(فقط گاهی بعضی از فروم ها صرفا تبدیل می شه به نمایشگاه عکس)
بله بنده هم فرق بین خلاقیت و کاری رو که اصلا ارزش هنری نداره و با کلی ادیت قابل نمایش باشه رو می دونم.صحبت من هم اینه که بد نیست لا اقل هر از گاهی به جای بیننده صرف بودن نظری هم بدیم.باز هم میگم منظورم این نیست که حتما هرعکس با 1صفحه نقد همراه باشه،اما واقعا اگر کار ضعیفی میبینیم برای پیشرفت بیشتر دوستان نظری هم بدیم.
حضرت علی(ع)هر چند وقت یکبار به اصحاب و یارانشون می گفتند که بنشینند و ایرادات حضرت رو بهشون بگن(یک جور نقد اخلاقی).یعنی ما واقعا همه در سطحی هستیم که هیچ گونه ایرادی نداریم؟!
بحث من درس اخلاق و ... نیست واصلا چنین جسارتی نمی کنم.فقط حرفم سر کمک کردن به هم برای پیشرفت بهتر و بیشتر هست.
من دوست دارم 1 موضوع برام معلوم گردد.منظور ازسلف پرتره چیست؟ صرفا خود شیفتگی؟ یادگاری؟ نمایاندن ارتباط خودمان با جهان اطراف؟ کمبود سوژه؟ خود کفایی در سوژه انسانی؟
سلام خانم Soha
خب چون این پست شما دقیقا بعد از عکسی بود که من گذاشتم این سوء تفاههم برای من پیش اومد که شاید منظورتون به عکسی بوده که من قرار داده ام!
اول اینکه من ادیت تخیلی یا افکت چشم نوازی فکر نمیکنم استفاده کرده باشم! حالا شاید مد سپیا و نویز ریداکشن عکسی که با دوربین کامپکت گرفته شده ادیت تخیلی محسوب شده باشه!
و اینکه یک سوال ازتون دارم.
آیا سلف پرتره یک عکاس یا نقاش یا مجسمه ساز یا ..... ، تعریفی از طرز تفکر و شخصیت فرد نیست؟
پس چرا وسیله مورد استفاده جهت عکاسی یا ایرادات اون عکس برای شما آزار دهنده هست؟
من بعنوان یک ببیننده احساس میکنم که در مورد عکسهای سلف پرتره نمیشه مانند بقیه عکسها نظر داد و ایرادات تکنیکی و کادربندی و .... گرفت.
شاید هم بنده اشتباه میکنم و منتظر راهنمایی دوستان و استادانم هستم :::happy:::
در مورد استفاده از افکتهای تخیلی هم بهتره این سلف پرتره ها رو ببینید
http://0k.012.img98.com/out.php/i398...w031124175.jpg
http://img3.visualizeus.com/thumbs/0...192b924f_h.jpg
http://i16.photobucket.com/albums/b1...rLightpost.jpg
http://www.booooooom.com/wp-content/...n_veluw_02.jpg
http://0k.012.img98.com/out.php/i398...erlands022.jpg
سلام:
در همین تاپیک صحبت هایی بطور پراکنده در این خصوص شده است.
خواندن و دیدن یکبار این تاپیک خالی از لطف نیست هم سلف پرتره های دوستان فروم را میبینید هم صحبت هایی که در این خصوص شده است.
موفق باشید
با سلام
این عکس هم از بنده
http://www.fixsat-pics.com/images/os...0xjtn8tq7h.jpg
.
سلف پرتره زیر باران!
سلام
جناب حاجی شاه کرم شاید به گفته و عقیده بسیاری از افراد سلف پرتره عکسهایی کاملا شخصی و سلیقه ای است که بنده هم این گفتار رو تا حدودی تائید می کنم اما در مورد عکس شما نظری داشتم که امیدوارم حمل بر بی ادبی و جسارت بنده نگذارید.در مورد عکس شما فکر می کنم اگر آینه را در جای بهتری قرار می دادید به صورتی که کمی زمینه پشت تصویر ساده تر می بود عکس شما بهتر می شد.در ضمن قاب دور آینه و شمع دان های کنار آن هم که در گوشه های عکس افتاده از زیبایی کار کم کرده.
موفق باشید.
Camera: Hasselblad 500 C/M
Lens: Carl Zeiss 80mm F/2.8
Film: Fuji Neopan 400 PR
سلام
...
aidin594 در 3:30 بامداد:
سعيد
سلام
این عکس البته بیتر به ضدنور می ماند تا خودنگاری ، اما چون خود همایونیمان در آن حضور داشتیم ، اینجا بهتره دیگه!!
http://picturehosting.org/u/245/gg7to3xw.er.jpg
Camera: Hasselblad 500 C/M
Lens: Carl Zeiss 80mm F/2.8 C T*
Film: iLford Delta 100
من همیشه از بوکه این لنزهای آینه ای خوشم میومده. در بعضی شرایط خاص مثل این عکس شما نتیجه خیلی جالب میشه. شاید خیلی لنز کاربردی نباشه ولی آرتیستیکه.
سلام و تبریک و ارزوی لحظاتی شیرین برای دوست خوبم وحید عزیز.
بنده هم وارد فاز جدیدی شدم اما از نوع تلخ,که مصادف شد با دزدیده شدن خودروی دوستم به همراه دوربین
و تمام تجهیزاتم که نوی نو بودند در مقابل چشمانمان:::angry:::و شدیم مایه عبرت دیگران:::shame on you:::و...
تصمیم داشتم دیگر عکاسی نکنم و ماه های اخر درسم را روی دانشگاه و مراحل بالاتر تمرکز کنم.خواستم دیگر
فروم هم نیایم و سعادت دیدار دوستان را هم نداشته باشم تا مجددا عکاسی را شروع نکنم...اما امشب
خواستم تا با اپلود این عکس کمی سبک شوم...(حتی فرصت نشد با دوربین جدید یک سلف پرتره هم بگیرم:(:::angry:::)
http://up.iranblog.com/Files0/a78c6b098a4d47e5aaaf.JPG
خداوند حافظ جان و مال همگیتان باشد.
عکاسی در مهد کودک تجربه ی بی نظیری ست
حتما یک بار هم شده امتحان کنید ، ارتباط گرفتن با کودکان واقعا شیرین و به یاد ماندنی ست
فایل پیوست 11882
سلام.
چندی پیش به اتفاق اصغر محمدی عزیز رفته بودیم حوالی یکی از روستاهای مشکین شهر تا اگه خدا بخواد کمی عکاسی کنیم و از استرس هامون کم کنیم که خدا نخواست! و بعد از اینکه هیچی پیدا نکردیم برای عکس گرفتم موقع برگشت به یه چوپانی بر خوردیم و گفتیم پیاده بشیم و از گوسفند و اینا عکس بگیریم که دیدیم چوپانه بدل کار از اب در اومد و با اسبی که داشت حسابی برامون Show اجرا کرد و ما ازش عکس گرفتیم که اصغر قبلا چند تا از عکسهایی رو که گرفته بود رو تو فروم ارسال کرده بود.منم خواستم به خیال خودم عکس متفاوت بگیرم که حاصلش این عکس و چند تا عکس نظیر این از اب در اومد.متاسفانه در اون لحظه لنز سیگما 10-20 رو دوربین بود و فاصلمون با ماشین کمی زیاد بود و نتونستم از لنز مناسب برای این کار استفاده کنم.امیدوارم عکس مورد توجه قرار بگیره.
http://mfkhiavi.persiangig.com/other...872-112610.jpg
سلام
تا چند وقت فکر میکردم سلف پرتره فقط مفهوم لغوی اون رو میرسونه و شاید بشه هرثبتی که در اون بنوعی خود عکاس یا سایه اش یا شکلش دیده بشه سلف پرتره گفت .ولی انگار اینطور نبوده !
یک عکاس میتونه با سلف پرتره روحیه اش رو اونطوریکه هست نشون بده .میتونه با اون شعار بده و خط مشی زنگیشو نشون بده .میتونه حتی هیچ اثری از خودش یا سایه اش یا شکلش توی کادر نباشه ولی با عنوان " سلف پرتره " تمام بار معنای اون کادر رو به روحیه خودش منتقل کنه و خودش رو و هویتش رو بهتر بشناسونه .بنظر من خود نگاره میتونه به بهترین وجه هویت و شخصیت پنهان رو اونطوریکه عکاس ( یا هر هنر مند دیگه ای ) میخواد نشون بده .یا شخص میتونه به نسبت حالات روحی اش در زمانی خاص عکسی رو بعنوان سلف پرتره اعلام بکنه تا حداکثر جزییات درونش رو توی اون موقعیت نشون بده . میتونه با پرداخت خاص عکسش کنایه ای همراهش بگذاره تا جو کادر رو بنوعی راز دار و چند پهلو نشون بده تا مخاطب عام و خاص به نسبت دیدشون نظرشون متفاوت باشند .ببخشید که پرحرفی کردم :
http://fahrenhit.persiangig.com/Phot...rtrate_web.jpg
به نوعی میشه گفت اولین کار استروبیستی من محسوب میشه
سلام
پیرو فرمایشات جناب برنجی، در واقع اصل سلف پرتره واقعا همون نشون دادن تفکرات و شخصیت و نوع نگرش افراد هست تا نشون دادن چهره فرد.یک بار موضوع ژوژمان عکاسی ما همین سلف پرتره بود.دقیقا استاد ما از ما خواست که عکسهایی بگیریم که خودمون در اونها حضور نداشته باشیم ولی هر کس با دیدن عکسهامون بتونه پی به شخصیتمون ببره.انصافا می تونم بگم که کار سختی بود.اما خب واقعا جای فکر داشت.با این روش ما مجبور می شیم که در مورد خودمون عمیق تر و دقیق تر فکر کنیم و این یک اتفاق بسیار خوب محسوب می شه.من یک نمونه از این سلف پرتره ها رو اینجا قرار می دم و دوست دارم که در موردش نقد و نظرات دوستان رو هم بدونم.البته بیشتر خود موضوع مورد نظرم هست تا تکنیک و کادر بندی.
http://up.iranblog.com/images/zhsm80g1gn97i9dsrvl.jpg
دیگه فکر کنم تعریف سلف پرتره رو توی فروم عکاسی اونقدر گسترش دادیم که هر عکسی به جز عکس با موضوع حیات وحش رو شامل شده!
ب.ب.آ.ت
39872.25km
جناب ابراهیمی اگر نوشته جناب برنجی و بنده رو بخونید متوجه خواهید شد که اینها نظرات شخصی و تعریف های فردی نیست بلکه این اشتباهی است که همه تصور می کنند سلف پرتره فقط مربوط به عکس هایی می شه که خود فرد یا سایه اش در اونها باشه.البته این مورد هم مثل بسیاری از موضوعات دیگه بین گروه های مختلف تعاریف مختلفی داره.بعضی از افراد اون رو می پذیرند و بعضی دیگر کاملا رد می کنند.اون چه مسلم هست اینه که عکس گرفتن از خودمون و یا سایه مون کار خیلی سختی نیست.در هر صورت در این مورد می شه صحبت و تبادل نظر هم کرد.
پ ن: برای بیان منظورتون از لحن زیباتری هم می تونید استفاده کنید.
سلام
بنده تا حدودی با نظر جناب ابراهیمی موافقم.
اینکه سلف پرتره فقط عکاسی از صورت و سایه خود آدم نیست جای خود اما دلیل نمیشه که هر عکسی را که فکر کردیم تفکرات ما در آن انعکاس داده شده را سلف پرتره بنامیم. اگر اینطور باشد بیشتر عکسهایی که میگیریم سلفپرترهاند!
خانم سها آن عکس شما را یک عکس معنوی ـ بدون کارگردانی خاص ـ میدانم تا سلفپرتره. چه چیزی در این عکس هست که سلف پرتره شما باشد؟ حداقل اینکه چیزی را ثبت کردید که در ذهن مخاطب یادآور تسبیح مادبزرگاش است. یک تسبیح روی برگ شعر مولانا، یادآور باورهای ذهنی بعضی دوستان است. وجه تمایز ذهنیت شما در این عکس چیست که مخاطب بخواهد از روی آن شخصیت، روحیه یا هرچیز دیگر منحصر به فرد شما را بیابد؟
و نکته دیگر آنکه سلفپرتره میتواند لزوماً بیانگر درونیات ما نباشد، میتواند بازسازی خواستهای ما، نگاه ما به دیگران و یا حتی کلاً نوع عکاسی ما باشد. (البته این مورد شاید همخوان با تفکرات حاکم بر این تاپیک نباشد اما شخصاً علاقه بیشتری به آن دارم تا نگاه جاری)
یکی از سرامدان این نوع عکاسی را "سیندی شرمن" میدانم؛ بر کارهایش کارگردانی خوبی دارد، فضا را میسازد و خود را جزئی از آن میکند، بی آنکه بخواهد شخصیت خود را بشناساند. حتماً کارهای ایشان را ببینید. +
با احترام
سلام.
ببخشید که دیر پاسخ میدم. همین الان دیدم که در جواب پست من چندین پست دیگه ارسال شده.
برداشت من در مورد مطالبی که پیرامون سلف پرتره داشتم این هست که در این نوع عکاسی اگر چه حضور فیزیکی عکاس در کادر عکس ضروری نیست اما نمایش وجه متمایز کننده ای از شخصیت یا فکر عکاس ضروری هست.
اگر هر عکسی که نمایانگر بخشی از شخصیت یا حس یا فکر عکاس باشه - جدا از ویژگی متمایز کنندگی- را سلف پرتره در نظر بگیریم اونوقت عملا می تونیم همه عکس ها رو سلف پرتره بدونیم. چرا که به هر حال در پس هر عکسی حس عکاسی نهفته هست. اگر چه این حس لزوما مختص عکاس نیست.
به بیان دیگه, عکس سلف پرتره باید به گونه ای باشه که المانی خاص و شخصی ( و اگر خیلی بخوایم تعریف رو باز بگیریم, غیر عمومی) از عکاس رو شامل بشه.
چیزی که مختص عکاس باشه یا لااقل اونقدر هم عمومی نباشه.
عکس از وسایل شخصی به خودی خود یه عکس سلف پرتره نیست. هر کسی می تونه صاحب اون وسایل باشه. اما چیدمان خاصی از اون وسایل می تونه سلف پرتره حساب بشه. تاکید می کنم چیدمان خاص. اونقدر خاص که بشه حضور فکر شخص عکاس درش احساس بشه. فکری که عمومی یا دم دستی نباشه.
خلاصه اینکه برداشت شخصی من بر اساس دانسته ها و مطالعاتم از عکاسی سلف پرتره اینه که صرف نشون دادن یه حس یا یک بخش عمومی از وجوودمون - بخشی که تعریف کننده و متمایز کننده نیست و بیشتر حالت عمومی داره- نمی تونیم عکس رو سلف پرتره محسوب کنیم.
وگرنه من مشکلی با نبودن خود عکاس در عکس سلف پرتره ندارم.
تعاریف در هنر لحظه ای تولید نمی شوند ، مخصوصا سلف پرتره که فقط در عکاسی جایگاه نداره سالهای بسیار دورتر میشه تو آثار نقاشی و مجسمه سازی و غیره هم مشاهده کرد
و اگر نگاهی به چنین آثاری هم داشته باشیم در همه ردی از هنرمند رو میبینیم ...
به لینک زیر مراجعه کنید :
سلام
از همفکری دوستان لذت میبرم و از وقت گذاشتنشون تشکر میکنم . اونطوریکه از برآیند صحبتها پیداست روی ثبت احساسات بعنوان سلف پرتره زیاد نمیشه حساب کرد چون میتونه بقول دوستان جنبه عمومی بیشتری داشته باشه .پس اگه قرار بر ثبت احساسات بعنوان سلف پرتره هم باشیم خیلی ظریف باید روش پرداخت بشه تا از چارچوب اصلی خارج نشه , چارچوب اصلی هم اونطوریکه همه متفق القول هستند بیان هویت و شخصیت هست که نقطه خاصش منحصر بفرد بودنش برای هر شخص میتونه باشه .
برخلاف آقای ابراهیمی که معتقدند :
بنده هرعکسی ( یا اثری ) رو که بخشی از حس یا فکر عکاس ( یا هنرمند ) باشه رو الزاما دارای بار شخصیتی و هویتی ایشون نمیدونم . چرا که حس و فکر ممکنه بسته به روحیات متنوع یک عکاس ( که میتونه در تضاد با شخصیتش هم باشه ) متغیر باشه و متاثر از شرایط محیط و جامعه . احساسات ما میتونن به نسبت انتفاعات ما از موضوعات متفاوت باشند ولی اگه با خودمون روراست باشیم هویت و شخصیت درونی هر فرد نمیتونه براحتی متاثر از عوامل خارجی باشه ( مگر در مواقعی خاص و معدود مثل انقلابات روحی ) و به تصویر کشیدن اون هست که میشه بهش گفت سلف پرتره , همونطوریکه در ادامه آقای ابراهیمی فرمودند :نقل قول:
اگر هر عکسی که نمایانگر بخشی از شخصیت یا حس یا فکر عکاس باشه - جدا از ویژگی متمایز کنندگی- را سلف پرتره در نظر بگیریم اونوقت عملا می تونیم همه عکس ها رو سلف پرتره بدونیم.
باز هم برخلاف نظر جناب روزبهانی در باره سلف پرتره خانم سها , من ثبت ایشون رو سلف پرتره میدونم ( ممکنه در قوت و ضعفش جای گفتگو باشه ) چون با توجه به گفته ایشون که از آن ثبت بعنوان سلف پرتره نام بردند بنده با اینکه هیچ برخوردی نزدیک با ایشون نداشتم , میتونم با توجه به ثبتشون از روحیات متاثر از شخصیتشون مطلع شده و مثلا در صحبتها و مکاتبات و ارتباطات معنوی با ایشون اخلاق خاصی رو برای بهینه شدن و تداوم این ارتباط رعایت کنم . ( بعنوان مثال عرض کردم و در این مثال هر شخصی میتواند حضور داشته باشد )نقل قول:
به بیان دیگه, عکس سلف پرتره باید به گونه ای باشه که المانی خاص و شخصی ( و اگر خیلی بخوایم تعریف رو باز بگیریم, غیر عمومی) از عکاس رو شامل بشه.
چیزی که مختص عکاس باشه یا لااقل اونقدر هم عمومی نباشه.
با توجه به اینکه دوستان در فروم کم و بیش با نقطه نظرات و همچنین شخصیت اعلامی از طرف هر عضو ( با در نظر گرفتن ثبتها و نوشته های هر شخص ) آشناییهایی دارند به اشتراک گذاشتن سلف پرتره از طرف ایشان تکمیل کننده و نهایی کننده طرز فکر ما نسبت به همدیگر میتواند باشد .
پس سلف پرتره میتونه اهم ( یا برآیند ) هویت شخصی رو که ما هیچ آگاهی و اطلاعی از شخصیت و روحیات ثابت و منحصر بفرد ایشون نداریم هم در یک ثبت به ما منتقل بکنه .
باز هم ببخشید که پرحرفی کردم .
با سلام
اول بگم که من هم در دانشگاه هنر همچنین پروژه ای رو دوره کارشناسی (زمان جوانی) گذروندم و با کلیت اینگونه کارها آشنا هستم.
اما مسئله ای که این وسط هست آیا این عکس مفهومی که در سلف پرتره هست رو داره یا نه!
به طور مشخص تر بخوام توضیح بدم سوال من اینه دوستانی که معتقد هستند این عکس سلف پرتره هست اگر این عکس رو در جای دیگر (گالری عکس دیگر یا تایپیکی غیر از این تایپیک سلف پرتره)هم می دیدند باز هم می گفتند عکسی که می بینند سلف پرتره است؟؟؟
تازه به مبحث اثر هنری و پیام آن و نشانه شناسی وارد نمیشم
سلام مجدد
با توجه به پستهای دوستان و خودم، چیزی که بنده به عنوان سلفپرتره تا این لحظه در ذهن دارم (بیشتر با رویکرد بیان شخصیت "من"، نه آنکه مقصود دیگری را بازسازی کنم) عبارت است از وجود المانهای بصری در یک کادر که دربرگیرندۀ نکات خاصی از من باشد و حضور خودم به عنوان موضوع قابل لمس باشد.
مانند هر عکس دیگری ـ البته به غیر از مستندنگاری، گزارش تصویری و ... ـ بتواند بدون نوشتن توضیح، ذهن مخاطب را درگیر موضوع (همان "خود من") نماید. البته در این متن، منظورم سلفپرترههایی است که هدفمند گرفته شدهاند و نه صرفاً عمل ثبت عکس از خود عکاس با شیوه "هر چی شد، شد".
ببینید آقای برنجی، مشابه آنچه که جناب radioheadz گفتند، فرض کنید پیش از ارسال عکس مورد بحث، از دوستان درخواست میشد که پیشنهاد دهند به کدام تاپیک برود، به گمانم تاپیک فعلی، آخرین پیشنهاد میبود!
ناگفته پیداست که نوشتهها برداشت بنده از موضوع است و قابل نقد دوستان
ارادتمند