سلام.
چکاوک کاکلی
http://www.up.vatandownload.com/imag...pfdcu6p3fw.jpg
7D+400 f/5.6
Printable View
سلام.
چکاوک کاکلی
http://www.up.vatandownload.com/imag...pfdcu6p3fw.jpg
7D+400 f/5.6
سلام .
چکاوک کاکلی
http://www.up.vatandownload.com/imag...qkk6zep42h.jpg
7D+400 f/5.6
پرستو دریایی
فایل پیوست 19477
فایل پیوست 19478
فایل پیوست 19479
جزیره نخیلو - تابستان ۱۳۹۰
18-105 - D3100
سلام
آبچلیک(تلیله کوچک)
http://www.up.vatandownload.com/imag...gevnpq49qw.jpg
7D+400 f/5.6
باسلام
بلبل خرما
d90+nikkor 300mmf/4+tc14
f/8-1/640s-iso200
مكان : شهرستان جاسك
http://shenasi.persiangig.com/image/000000012.JPG
موفق باشيد .
باسلام
چرا اینجا اینقدر خلوت شده ؟؟؟؟؟؟
دال
d90+nikkor 300mmf/4 tc14
استان هرمزگان
http://shenasi.persiangig.com/image/000000014.jpg
موفق باشید .
باید کرکس باشه
هما این شکلی نیست.
سلام
فکر نکنم اون پرنده هما باشه .
طبق عکسی که استاد عزیزم آقای بهزاد فراهانچی تو فتوبلاگشون گذاشتن هما خشگل تر از این پرنده است :oops:
http://www.behzadfarahanchi.com/Phot...s/birds.html#1
http://www.behzadfarahanchi.com/Phot.../birds.html#21
http://www.behzadfarahanchi.com/Phot.../birds.html#32
در مورد پست دوست عزیزم محسن خان لینک زیر جالب است
http://www.iranian-bird.blogfa.com/post-58.aspx
باسلام
عقاب دشتی
بندرعباس
d90+nikkor 300mmf/4+tc14
f/8-i/320s-iso200
http://shenasi.persiangig.com/image/000000017.JPG
موفق باشید .
ماهی خورک کوچک
http://up.vatandownload.com/images/3...hnsicqel77.jpg
فایل پیوست 20521
نیکون d5100 لنز 70-300 نیکون
شاید چک باشد.
فایل پیوست 20526
سلام
عکس زیباییست با نقاط قوت زیاد، نقاط قوتی مثله گنجاندن تعداد فرد (3تا) از سوژه در کادر که البته بنوعی باعث این شده که سردرگمی کمتری در بیننده ایجاد کنه
همچنین رنگهای تقریبا بی روح سنگ اطراف جغدها باعث شده جغدها کاملا از سوژه های فرعی (سنگ) تفکیک بشه
جناب مبین علی تبریک میگم بخاطر ثبت زیباتون
اگه لطف کنید فوکال، دیاف ،... تجهیزات مورد استفاده رو قید کنید ممنون میشم
شاد باشید و سربلند.......
سلام
ممنون جناب اقبالی
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Focal Length: 400mm
Focus Distance: 9.44m
Aperture: f/6.3
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
ISO equiv: 100
Metering Mode: Matrix
سلام
این بلار شدن اطراف کادر در پست پروسس انجام شده ؟ اگر بله ، چرا ؟
سلام وحید. تا مسعود خان بیاد من جواب بدم؟
باوجودی که بلار شدن کمی جلوه مصنوعی به عکس داده ولی اصلا آزار دهنده نیست. و به هدایت چشم به طرف اون جغدها خیلی کمک میکنه
و چشم رو درگیر بافت زمخت بلوک سیمانی نمیکنه.
تا پست تو رو نخوندم متوجه بلار کردن لبه ها نشدم! سوژه و کادر بقدری گیرا بود که دیگه به اطرافش نگاه نکردم!
اگه جغد وسطی هم به روبرو نگاه میکرد دیگه حرف نداشت!
مسعود خان ممنون بابت این عکس زیبا
:-)
آف تاپیک واسه وحید:
پــ نــ پـــ
جغدها خودشون با فتوشاپ اطراف خونشون رو بلار کردن که نرم بشه و دستشون زخم نشه
;-)
گویا این عکس داخل باغ وحش یا چیزی شبیه به این گرفته شده!نقل قول:
پست #3386
آیا مکان های از قبل آماده شده که نیازی به هیچ گشت و گذار و زحمت کشیدن آن هم ساعت ها و شاید روزها نداشته باشد جزو عکاسی حیات وحش محسوب میشود؟
آیا جایی که به راحتی بتوان عکاسی کرد بدون هیچ خطری بدون دقدقه ای بدون مشکلات محیطی ، عکاسی حیاط وحش است؟
آیا جایی که کلا 3 پرنده در کادر جای گرفته و به قول جناب اقبالی کادر فرد شده و .... میتوان جزو هنر عکاس نامید؟
اگر بنده در مورد مکان عکاسی اشتباه میکنم راهنمایی بفرمایید.
سلام
به نکته خوبی اشاره کردید ، در پاسخ به سئوال شما ، مطلب زیر به نقل از قسمت مقالات سایت :
عکاسی حیات وحش، شاخهای مهم و سخت از عکاسی طبیعت می باشد که سوژه آن (اعم از پرندگان، حشرات، پستانداران و جانداران زیر آب) میبایست بصورت آزاد در محیط طبیعی زندگی خود باشد، عکس از حیوانات در باغ وحش، حیوانات دست آموز و اهلی شده و سایر موارد مشابه عکس طبیعت محسوب نمیشوند.
شاخه عکس حیات وحش از دیدگاه انجمن عکاسی آمریکا:
عکس حیات وحش به یک یا گروهی از حیوانات غیر اهلی اطلاق میشود که در محیط طبیعی خود بصورت آزاد زندگی میکنند. بنابراین عکسهای مناظر و یا کادر بسته از حیوانات در باغ وحش یا در مزارع و یا حیواناتی که تحت کنترل باشد برای عکاسی حیات وحش مناسب نیست.
ذکر این مثال تاریخی اهمیت این موضوع را بیشتر مشخص می کند که، پس از اینکه مشخص شد سوژه عکس جایزه اول مسابقه عکاسی حیات وحش موزه تاریخ طبیعی انگلیس در سال ۲۰۰۹، یک گرگ دست آموز میباشد، جایزه از عکاس اسپانیایی عکس ذکر شده پس گرفته شد.
http://www.akkasee.com/files/article...8/image013.jpg
فارغ از بحث شمول عکس جناب مبین علی در شاخه عکس حیات وحش ، مثل همیشه عکس زیبایی را از ایشان شاهد هستیم.
سلام
عکس در باغ وحش گرفته نشده است.نمیدانم چرا شما چنین فکری کردید!بنده که تا کنون باغ وحشی را ندیده ام که پرندگان را در سوراخهای بلوک سیمانی بالای دیوار نگه داری کند.
عکس در نزدیکی منطقه خور آذینی گرفته شده و اسد عزیز محل این سه را به ما نشان داد.
در مورد عکاسی در باغ وحش هم بنده تا کنون در باغ وحش عکاسی نکرده ام.نه موقعیتش را داشته ام و نه گرفتن این عکسها برایم جذاب بوده.با گرفتن عکس از حیوانات در باغ وحش هم خیلی به عنوان عکاسی از حیات وحش موافق نیستم ولی در بعضی مواقع عکاس هنرش را دارد که در همان محیط هم عکس بسیار جذابی را بگیرد.(مثل عکسی که جناب هریسچی چندی پیش در همین تاپیک گذاشت)
در مورد بلار کردن بلوک سیمانی هم،بله نرم افزاری صورت گرفته و دلیلش هم همان بود که امیر توکلی عزیز گفت.بلوک و دیوار زیادی خشن بوده و نگاه را جذب خود میکرد.
لینک عکس بدون ویرایش +
اینم برای اینکه آف نشه
http://m-mobin.com/images/2012010723...t-object-1.jpg
عکس نوروز امسال و در خور آذینی گرفته شده.
اگزیف:
Camera Model: Canon EOS 7D
Lens: EF100-400mm f/4.5-5.6L IS USM
Focal Length: 380mm
Focus Distance: 22.8m
Aperture: f/8.0
Exposure Time: 0.0040 s (1/250)
ISO equiv: 250
Exposure Bias: none
Metering Mode: Spot
Exposure: aperture priority (semi-auto)
جناب مبین . با تشکر از عکس زیبای شما . با توجه به توضیحات شما به نظرم مشکل عکاسی مصنوعی حیات وحش حل شد _ که اتفاقن اون مساله برای این نوع عکاسی بسیار نکته درست و پذیرفته ای ایست و استانداری است جهانی _ که در این عکس ،دست ساز بودن بلوک های بتونی معمولن اولین فکری رو که به ذهن متبادر میکنه ، اینه که ممکنه این حیوانات در محیطی دست پرورده انسان( مانند باغ وحش ) زندگی کنند که به نظرم اصل تردید اشکالی نداشت و خب البته پاسخ شما هم برطرف کننده این تردید بوده است . اما در مورد خود عکس ، به نظرم حالت و نگاه جغدها با تاکید بر رنگ زرد چشمهای جغدها ، در میان بقیه رنگهای مونوتن موجود در عکس ، جذابیت جالبی روایجاد کرده و نگاه اونها ریتمی جالب رو در تصویر به وجود آورده . و در نکته ای انتقاد آمیز من هم با آقای قدیری موافقم که این میزان بلور کردن خیلی دانه درشت شده و رئالیزم موجود در اثر رو - که در این گونه ضروری است _ از بین برده . و نتیجه ای معکوس با نظر شما حاصل میکنه . چرا که به عنوان یک عنصری که نشاندهنده دستکاری شدن عکسه ، خیلی تو چشم میخوره و یک دستی اون رو از بین میبره .
میلادجان
در شارپسازی اغراق بسیار زیاد باعث آزار چشم خواهد شد!
شارپکردن در این حد برای چاپ بحثی جداست. اما برای ارائه در وب به نظرم زیادهروی کردی.
من عکس آقا میلاد رو نمی بینم. با ف شکن هم امتحان کردم.
دوست عزیز من با ایران بلاگ آپلود کردم
برای من قابل مشاهدست
باسلام
آبچلیک پاسرخ
مکان : بندرعباس
d90+nikkor 300mmf/4
iso250-1/2500s-f/6.3
http://shenasi.persiangig.com/image/000000019.JPG
موفق باشید .
نمیدونم قبلا این عکس رو اینجا گذاشتم یا نه ولی امروز داشتم یک تعداد از این مجموعه رو برای کاری ویرایش میکردم گفتم این رو هم اینجا بگذارم
http://www.farsiup.com/images/imphebwzmg9zyosmbnsg.jpg
منتظر نظرات دوستان هستم.
فایل پیوست 21069
اسم پرنده رو نمیدونم
دره دهبار - مشهد
Canon 40D | EF 100-400 @ 400 | iso 800 | f 5.6 | AV 1/1000
Some minor crop
فایل پیوست 21071
پارکی در غرب شهر سیاتل
( آیا از این گونه در ایران هم هست؟ یا گونه مشابه ؟ )
Canon 40D | EF 100-400 @ 400 | iso 1600 | f 8 | Av 1/125
.. بک گراندی صاف شفاف و یکدست بدون کوچکترین نویز یکی از دغدغه های عکاسان وحش و ماکر می باشد
روشی که(علی الخصوص عکاسان ماکرو) مورد استفاده قرار میدهند جدا کردن سوژه از پس زمینه با استفاده از امکانات ماسک لایه ها و اعمال نویز ریداکشن های خفن حتی چند مرحله ای همراه با اعمال کنتراست معکوس بر قسمت های خارج از فوکوس می باشد
در عکس اخیر آقای مداح مقدار بسیار کمی نویز وجود دارد که میشد با استفاده از این روش استفاده کرد. آقای مداح آیا از این روش استفاده میکنید؟
در ضمن مانند همیشه عکس بسیار زیبایی است لذت بردم ,خسته نباشید
باسلام
عقاب دشتی (هرمزگان )
d90+nikkor 300mmf/4
f/7.1-1/500s-iso200
http://shenasi.persiangig.com/image/000000022.jpg
موفق باشید .
شناسی
سلام
بردیا جان ممنون از نظری که در مورد عکس من دادید.راستش من ده ماهی است مانیتور وکامپیوتر ندارم.واز یک لپ تاپ زمان دقیانوس استفاده می کنم.بله من هم از نویز ریداکشن و روشهای دیگر برای از بین بردن نویز استفاده می کنم ولی متاسفانه این عکس را متوجه نویز ان نشدم چون ال سی دی لپ تاپ من واقعا افتضاح است باید عکس هارو ببرم مغازه انجا در ال ای دی بازبینی کنم.(البته اگر وقت پیدا کنم امسال متاسفانه خیلی سرم شلوغه)
با زهم تشکر می کنم بخاطر نظری که دادید.
انشالله همیشه شادیتون رو ببینیم.انشالله
یا حق
از عکسهای قدیمی ثبت شده با canon powershot SX20IS
فایل پیوست 21261
فایل پیوست 21340
Canon 40D | EF 100-400 @ 250 | iso 800 | f 5.6 | 1/400 s
پیشنهاد من جهت بهبود عکس ارسال شده در پست 3416
برای عکاسی از بیشتر سوژه ها بهتره که کادر جلوی سوژه خیلی بسته نباشه این موضوع میتونه حس بدی به بیننده بده و به نوعی سوژه رو در قاب زندانی کنه
کادر انتخابی شما از همین داستان پیروی میکنه بهتر بود کادر جلوی سوژه بازتر باشه نکته دوم جایی هستش که فوکوس انجام شده اگر دقت کنید فوکوس روی بدن پرنده صورت گرفته که در اصل باید روی سر پرنده می بود
نقد هایی که انجام شد فقط برای بهبود کار شماست نه چیز دیگری.............
شاد باشید
http://m-emdadi.persiangig.com/image...couver_346.jpg
داستان این عکس اینه که تو یک برنامه پیاده روی ( میشه گفت سنگین ) به دریاچه ای به نام Garibaldi در شمال شهر ونکوور کانادا با این پرنده ها مواجه شدیم که بدون ترس اگر رو دستتون تیکه نونی بود میامدند و میگرفتن اونو حتی با شجاعت کامل از تو سفره یا ظرف آدم دزدی میکردن
رنگ و لعابشون که شبیه گنجشکه ولی جثه بزرگتری دارن
در ضمن این عمل غذا دادن به حیوانات اونجا جرم و جریمه سنگین داره ولی خوب برای من که تا حالا همچین تجربه ای نداشتم حسابی بهشون غذا دادم :::whistling:::
49.931826,-123.019282
اینم مختصات دریاچه است تو گوگل مپ
آقای مالک زاده توی پست 3420
لطفا EXIF عکستون رو ذکر کنید
فایل پیوست 21436
550D-LENS 75-300-F5.6,300MM
دوستان این اولین تجربه من توی این زمینه از عکاسی بوده
منظورتون از عمق میدان دید چیه ؟ سر و بدن پرنده که به خوبی تو فوکوسه و فقط بال پرندس که مات شده! و تو این شرایط باید بازترین دیاف و بالاترین سرعت ممکن رو انتخاب کرد، چون اینجا عمق میدان دید اصلا مهم نیست مگر اینکه واقعاً چیزی مهمی در پس زمینه باشه،
عمق میدان در فوکال 300 حتی با دیاف 7.1 هم اونقدری نیست که کل بدن این پرنده که حدااقل باید یک متری از نوک بال به بال دیگر طول داشته باشه در فوکوس باشه در ضمن احتمالا عکاس نیازی به این کار ندیده و فوکوس باید روی چشم های سوژه باشه که هست!
منظورتون از اینکه عمق میدان مهم نیست چیه؟! منظور از عمق میدان این نیست که میدان دید عمیق باشه که یه چیزی تو پس زمینه دیده بشه منظور فاصله ایه با فوکوس قابل قبول در دو طرف صفحه ی فوکوس که توی اون فاصله سوژه کاملا به صورت فوکوس شده دیده میشه و هرچیزی عقب تر یا جلوتر از این فاصله به صورت بلر شده دیده میشه پس وقتی عمق میدان کم باشه اینطور میشه که سر عقاب فوکوسه ولی نوک بالهاش نه!
البته اگه به قول شما مشکل از سرعت شاتر نباشه که من بعید میدونم
ویرایش: با ابزارهای آنلاین عمق میدان رو با فرض 20 متر فاصله از سوژه دیدم که 1.25 متر شد حالا من نمیدونم فاصله از سوژه چقدر بوده ولی اگه بیشتر از این باشه حرف شما درست میشه و علت سرعت شاتر میشه و اگر کمتر از این مقدار باشه ازدیافراگم میشه
این ابزار محاسبه عمق میدان هم به نوبه ی خودش جالب بود بد نیست ببینید
http://www.dofmaster.com/dofjs.html
دقیقا حق با شماست من به این موضوع دقت نکرده بودم االبته این مشکلات فوکوس تو ماکروگرافی هم خودشو نشون میده، و پرنده گرافی هم به نوعی مشابه ماکروگرافیه که باید بسته ترین دیاف رو انتخاب تا نقاط بیشتری تو فوکوس باشه. ولی در هر حال ما همانطور که میبینید تازه کار هستیم و باید حالا حالاها از تجربیات دوستان استفاده کنیم
جناب باقری تبریک میگم بابت شروع این سبک، ولی جسارتا جدای بحث های فوکوس و ... در مورد واتر مارک ، بنظرم کمی پایین تر و سمت چپ کادر و کمی کمرنگتر مناسب باشد.... الان چشم را خیلی سریع از سوژه به خودش میکشه.