نمای دماوند از آبگیرهای بابل
نمای دماوند از آبگیرهای بابل
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM
درود بر عقیل... این طور عکسها من را هیجان زده می کند. مخصوصا اینکه علاقه خاصی به دماوند دارم..
معمولا عکس دماوند از این زاویه را کمتر می بینیم*؛ مخصوصا در هنگام طلوع خورشید و آن هم با این رنگها که یکی در کنار دیگری در چرخه ی رنگ همدیگر را تکمیل می کند. هم طبیعت در این ساعات رنگهای جالبی به نمایش می گذارد و هم اینکه عکاس ترکیب رنگها را با اشباع رنگ مناسب انجام داده است.
نکته مثبت دیگر عکس در هیستوگرام آن نهفته است. نقاط black یا کاملا تیره و همچنین نقاط highlight یا کاملا روشن در عکس تقریبا وجود ندارد و همین کنتراست پایین عکس به انتقال فضای طبیعی عکس کمک بسیاری کرده است. حس آرامش(ریلکس بودن) معمولا با کنتراست پایین القا می شود. این روزها عکس کم کنتراست کمتر می بینیم. این هم عامل دیگری هست برای موفقیت عکست.
عکس این قدر قوی هست که خیلی سخت می شود نقطه ضعفی در آن پیدا کرد. به نظر من تنها چیزی که شاید امکان بهتر شدن داشت فور گراند یا همان پیش زمینه عکس است. کمتر شدن میزان پیشروی آن و در حقیقت فشرده کردن آن با کم کردن ارتفاع دوربین پیشنهاد من هست. فضای روشن و خالی آب در قسمت پایین عکس کمی زاید به چشم می آید.
با این تفاسیر، عکس 100 درصد جزو عکسهای درجه یک حساب می شود.
*90 درصد عکسهای دماوند از ابتدای پلور در جاده هراز گرفته می شوند.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
ممنون نیمای عزیز.راستش اینطور نگاه کردن با دقت به عکس حتی من رو هیجان زده تر میکنه.تاکید من در ویرایش همین حس آرامش بود.حسی که خودم اون لحظه صبح زود توی اون تالاب داشتم...انگار موفق بودم
در مورد فور گراند باهات موافقم،منتها یک روز مرطوب بود و اگر میخواستم پایینتر برم خیلی گل آلود میشدم و اصلا باید میرفتم توی آب و اگر هم سر لنز رو پایین میدادم ترکیب بندی عکس به هم میخورد...خلاصه اینکه کمی محدود بودم.
در نهایت اینکه ممنون از اینکه وقت گذاشتی و در مورد عکس اینقدر نوشتی.
ویرایش توسط lamagra : Friday 15 January 2016 در ساعت 11:56 دلیل: تایپی
Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
عقیل احمدی
درود بر مهدی دانش پایه... دیدن دو عکس درجه یک پشت سر هم واقعا انرژی بخش هست..
به نظرم مقایسه این دو عکس و سبک عکاسی و ویرایش آنها جالب می تواند باشد.
در این عکس بر خلاف عکس عقیل استراتژی کنتراست و سچوریشن بالا در پیش گرفته شده. رنگها دیگر همسایه همدیگر نیستند و در مقابل هم قرار گرفته اند. حس عکس کمی aggressive تر است. عکس عقیل شبیه یک قطعه موسیقی است که فقط با ویولون و پیانو اجرا شده است و عکس شما شبیه یک قطعه موسیقی است که با درام و گیتار نواخته شده است. شاید عکسها و ویرایشهای افراد حال و هوای این روزهای افراد را به نمایش بگذارد.
عکس شما هم با قدرت کامل ظاهر شده است و شاید سخت تر از عکس عقیل بتوان نقطه ضعفی در آن یافت. با این وجود دوست داشتم رنگ قرمز و نارنجی که در وسط عکس در نزدیکی افق دیده می شود کمی اشباع رنگ کمتری داشته باشد(البته طبیعت هم برخی اوقات این رنگها را به نمایش می گذارد).
ممنون برای اشتراک گذاری این عکس و تحمل صحبتهای گاها ایراد گیر بنده.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
ترکیب دو عکس پانورما در دوفصل متفاوت
دوربین کامپکت H20
اصفهان - ناژوان - زمستان 1394
جغرافیای زندگی، دو چیز را تعیین می کند: یکی دین، دیگری سبک عکاسی!
اینستاگرام
مرسی نیما جان، تعبیر زیبای کردید از دو عکس در نقطه مقابل یکدیگر، یک طلوع و یک غروب، یکی با حس ارامش و یکی تشویش!
شاید اگر این عکسها پشت سر هم پست نشده بود این حس را منتقل نمیکرد. تا بحال به عکسهای منظره به عنوان عضوی از یک مجموعه و توصیف عکس در ارتباط با عکسهای دیگر فکر نکرده بودم!
در مورد رنگ نارنجی با شما موافقم این روزها کمتر در ویرایش سخت میگیرم. اما وقتی سوژه خاصی در عکس طبیعت نیست گریزی نیست جز برجسته کردن زیبای رنگهای و بازی روشنایی و تاریکی!
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.