فایل پیوست 71398
Printable View
اقای سعادت عالیه دستون درد نکند.ممکن بفرماید کحاست
به علت وجود سازه های دست انسان..کادربندی بصورت بسته انجام شد
ارتفاعات کجور،چالوس،مازندران
فایل پیوست 71414
Afghanistan - Ghazni Province - Malistan District
فایل پیوست 71434
Nikon D5200 _ 18-55
f/16
1/60
100
عکس بسیار زیبایی است خصوصا وقتی میبینیم با لنز کیت ثبت شده. حیفم اومد با یه تشکر از کنارش رد بشم.
جناب دانیال عزیز از دیدن عکسهای زیبای شما بسیار لذت میبرم. قابل توجه دوستانی که همواره از بی کیفیتی لنز هایشان گلایه دارند (شاید خود من) این دوست گرامی ثبت های زیبایی از مناظر روز و شب با یک لنز 300 تومانی کیت انجام میدهند که انسان را به تحسین وا میدارد. واقعا دست مریزاد.
انتخاب صحنه، زمان، نور و همه چیز عالیست. ممنون از اشتراکتون
درود
عکس زیباییست اما از نظر بنده حقیر دو نکته باید رعایت میشد:
1-البته بنده دوست میداشتم که فلر سمت راست کادر حذف بشه. چون نور وسط کادر از لابلای دختان وسط گذشته و درختان کناری سمت چپ را روشن کرده که نگاه مخاطب باید در این مسیر قرار بگیره. اما فلر سمت راست کادر کمی دید انسان را بخودش میکشه و مزاحمت ایجاد میکنه.
2- اگر این عکس با دو شات تهیه میشد که آسمان سمت راست اور نشه به نظرم زیباتر از این هم میشد.
ولی در کل با این امکانات محدود زیباست. نکته قابل تأمل این عکس، زمان بسیار عالی برای شکار نور بوده که عکاس بخوبی توانسته از عهده اش بربیاد. واقعأ دست مریزاد.
اما در مورد لنز کیت، البته در این سایز محدود، هیچ تفاوت محسوسی بین تصاویر لنز کیت با لنزهای گرانقیمت مشاهده نخواهد شد. حتی با یه دوربین کمپکت هم میشه همچین عکسی گرفت! ولی وقتی سایز عکس بزرگتر بشه و یا ازش پرینت بزرگتری بگیری، اونوقت تفاوت کیفیت شون مشخص میشه.
بازم ممنون از اشتراک این عکس زیبا
درود.
با حرفاتون موافقم.
اما نکته ای که در مورد لنز کیت فرمودین.
صد البته که بین لنزهای ارزان و لنزهای گرانقیمت تفاوت های بسیاری هست، و هزار البته که با دوربین کامپکت هم میشه شبیه همچین ثبتی رو داشت. اتفاقا نکته اصلی همین جاست.
برای همچین سایزی، و نه حتی برای سایزهایی کمی بزرگتر؛ وقتی بشه با همچین تجهیزاتی ثبتی موفق داشت، نشون میده یه جای کار امثال ما میلنگه.
شاید اگر من جای جناب رحمانی عزیز بودم و یک دی810 و یک 14-24 دستم بود، نمی تونستم همچین ثبتی داشته باشم.
فقر من و امثال من، شاید فقر تجهیزات نیست؛ عدم دانش کافی برای عکاسی است !
سلام .
راستش هاله هایی که میگین برای من چندان قابل رویت نیست .
اما فکر میکنم بخاطر کم دقتی من در ادیت بوجود آمده باشد .
سپاس از نظرتان . و پوزش بخاطر تاخیر در پاسخ دادن به پست شما دوست عزیز .
درود و وقت بخیر .
متشکر .
راستش من همیشه بر این باور بودم که دانش یک عکاس در مورد کارش بایستی در پله ی بالاتری نسبت به تجهیزاتش قرار بگیره.
ممنون . نظر لطف شما و سایر دوستان هست .
تجهیزات و ... همه بهانه اند .
مهم عشق یک عکاس به کارش هست .
درود .
سپاس از نظراتتون . در موردشان فکر خواهم کرد.
اون پیاده روی عظیمی که در تاپیک سلف پرتره صحبتش بود، اینه !
فایل پیوست 71683
Autumnal Stream - Gilan 2014
فایل پیوست 71928
سلام
فایل پیوست 71939
اگزیف دارد
پره سر ، اطراف ابشار ویسادار.
سلام
بنده هم در مورد سهم آسمان با جناب چگینی موافقم و حتی به نظر بنده باید سهم بیشتری به آسمان داده می شد
یعنی در واقع کادر از پایین طوری بسته می شد که شروع جاده ( راه خاکی ) دقیقا گوشه پائین سمت راست کادر قرار می گرفت و دقیقا چشم از آنجا حرکت کرده و به سوی خانه می رسید.
یا علی
درود
عکس دارای اگزیف است
فایل پیوست 71942
سلام
مخفی شدن خورشید تقریبا دو ساعت مانده به غروب در پشت انبوهی از ابرها فضای نوری خاصی ایجاد کرده بود
در فتوشاپ رنگ ها گر تر شده اند و هیلایت ها کنترل شده اند.
عکس در 105 میلیمتر روی دست ثبت شده
منتظر ماندم تا خورشید از پشت ابرها بیرون بیاید به محض مشاهده نشانه ها عکس را ثبت کردم
1- شارپ سازی و افزایش دیتیل اندکی روی کوه ها بوده
2- در بخش ابرها رنگ ها گرم تر شده اند
3- برای جداسازی هایلایت میدتون و شدوها از TKActions استفاده شده است.
4- کنتراست خفیف روی هایلایت و شدوها و کنتراست شدید روی میدتون ها اعمال شده
5- برای کنترل کافی روی اعمال تغییرات از اسمارت آبجکت بهره بردم
6- تمام تغییرات از مدهای آمیختگی تاثیر گرفته اند
مدهایی که در ویرایش استفاده شده اند multiply - color burn - screen - overlay - softlight- linerlight- color- luminosity
ریزه کاریها
ادغام هدف مند ترکیب کانالهای رنگی rgb با aplyimage
بهره گیری از selective color در مد آمیختگی color
استفاده از تکنیک lab sharpen
با تشکر
از هیچ پلاگینی استفاده نشده ست
با تشکر
سلام
دو شات 1+و1- استاپ با بادی 70 دی در فوکال 11مم و دیافراگم 10 گرفته شد
فایل های خام رو مقداری با acr ویرایش کردم(اصلاح اعواج ،حذف فلر،تنظیم هایلایت، شادو ، اشباع رنگ ، hslو...)بعد خروجی tif 16 بیتی گرفتم
فایل هارو با نرم افزار photomatix pro ترکیب کردم و خروجی tif 16بیت گرفتم
با فتوشاپ کانال های رنگی رو دوباره اصلاح کردم و با پلاگین topaz نویز گیری کردم و در اخر ریسایز با مد bilinear و سپس شارپ سازی با smart sharpenو خروجی jpg.
دوستان اشتباهات تایپی و املایی رو عفو بفرمایید.
ارادت
فایل پیوست 72033
دشت های زیبای لالی - خوزستان
بهار 94
Nikon D7100
Tokina 11-16 @11mm
فایل پیوست 72047
اسالم به خلخال ییلاق الماس
خیر دوست عزیز
یه گله گوسفند معمولیه اون دوتا سگ هم نگهباناشونن که راه منو بستن.
کراپ صددرصد:
فایل پیوست 72055