صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 35 , از مجموع 35
Like Tree196تشکر

موضوع: عکس شماره ۱۵

  1. #31
    كاربر همراه Mohamad_Ali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    438
    تشکر شده
    2211
    تشکر کرده
    5238

    پیش فرض

    عکس نگاه خاصی داره.خاص تر از همه عکس ها.توی اکثر عکس ها مخاطب فقط بیننده است ولی توی این عکس با توجه به محل دوربین و پاها به نظر میاد خود من توی این محل قرار گرفته ام یعنی خود من دارم به این منظره نگاه میکنم و حس هایی را به ادم میده که باز به شخصیت هر کس برمیگرده.یعنی توی عکس های دیگه عکاس تصویری به ادم میده و یک یا نهایتا چند حس خاص را به مخاطب القا میکنه ولی توی این عکس عکاس مخاطب خودش را ازاد گذاشته تا هرگونه حسی را که در ذهن داره دریافت کنه.
    مثلا بنده حس ترس پریدن در قسمت پر عمق را بهم القا کرد در صورتی که شاید حس عکاس زیبایی و خنکی اب بوده باشه!
    نور خیلی عالی عکس از نکات مثبت دیگه عکس هستش.زیبایی خاصی به عکس داده.
    ولی نوشته کنار استخر و قرار گرفتن زیر پای شناگر را نمیتونم هضم کنم اگه کنار پا یا میان پا قرار میگرفت به نظر بنده بهتر بود.
    بنده نمره 8.5 از 10 را به این عکس میدم
    ممنون
    nimbo تشکر می‌کند.

  2. #32
    كاربر آشنا saman_ti_ti آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    تهران - شمیران
    نوشته ها
    31
    تشکر شده
    31
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    با یاد او
    یک تصویر ارتیستیک گرافیکال مدرن، قرم های ساده، روان و خوبی دارد. رنگ ها از درخشش و اشباع رنگی خوب و مناسبی برخوردارند و به فضای عکس می ایند. این خط و نوشته خود یاد اور و نماینده ی شکل خط در دوران مدرن است و تداعی کننده یک خط نظامی گونه، مکانیکی و محکم. نور هم خوب و به اندازه است و خوب ثبت شده، مسائل فنی دیگر نیز همه خوب اند. یک ایرادی که بنده به این عکس دارم این است که این نوشته هویت نمی یابد و در چنین عکسی که وجه ارتیستیک و هنرمندانه ی ان غالب است و یک تصویر گرافیکال است بایستی این نوشته یک جریانی به دست دهد، حرفی بزند. در این جا نه تنها گنگ است بلکه با پوشیده شدن بخشی از ان زیر پاها بر این گنگی افزوده شده است و چیدمان ها در ترکیب بندی طوری است که عکاس این نوشته را مهم نمی داند و بودن یا نبودن اش تفاوتی نمی کند. اگر این طور باشد خب بهتر ان است که دست کم با نرم افزار برداشته شود و بافت اطراف اش جایگزین ان گردد. این طور توازن مناسب تر و به جایی در ترکیب بندی حاکم می شود. ان نور داخل استخر هم خوب است و زاویه هایی که تشکیل داده خوب و دل نشین است اگر چه عکاس می توانست با یک نور سنجی مناسب تر با استفاده از نور سنجی نقطه ای قدرت ان منبع نوری را افزایش دهد ولیکن این هم خوب است. در مجموع در نظر بنده تصویر خاصی نیست بیشتر گرایش گرافیکال دارد و فرم و رنگ است که سبب جذابیت ان شده است و چندان کانسپچوال نمی نماید.
    nmroshan و Vahab_asefi تشکر می‌کنند.

  3. #33
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    3
    تشکر شده
    598
    تشکر کرده
    55

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط saman_ti_ti نمایش پست ها
    با یاد او
    یک تصویر ارتیستیک گرافیکال مدرن، قرم های ساده، روان و خوبی دارد. رنگ ها از درخشش و اشباع رنگی خوب و مناسبی برخوردارند و به فضای عکس می ایند. این خط و نوشته خود یاد اور و نماینده ی شکل خط در دوران مدرن است و تداعی کننده یک خط نظامی گونه، مکانیکی و محکم. نور هم خوب و به اندازه است و خوب ثبت شده، مسائل فنی دیگر نیز همه خوب اند. یک ایرادی که بنده به این عکس دارم این است که این نوشته هویت نمی یابد و در چنین عکسی که وجه ارتیستیک و هنرمندانه ی ان غالب است و یک تصویر گرافیکال است بایستی این نوشته یک جریانی به دست دهد، حرفی بزند. در این جا نه تنها گنگ است بلکه با پوشیده شدن بخشی از ان زیر پاها بر این گنگی افزوده شده است و چیدمان ها در ترکیب بندی طوری است که عکاس این نوشته را مهم نمی داند و بودن یا نبودن اش تفاوتی نمی کند. اگر این طور باشد خب بهتر ان است که دست کم با نرم افزار برداشته شود و بافت اطراف اش جایگزین ان گردد. این طور توازن مناسب تر و به جایی در ترکیب بندی حاکم می شود. ان نور داخل استخر هم خوب است و زاویه هایی که تشکیل داده خوب و دل نشین است اگر چه عکاس می توانست با یک نور سنجی مناسب تر با استفاده از نور سنجی نقطه ای قدرت ان منبع نوری را افزایش دهد ولیکن این هم خوب است. در مجموع در نظر بنده تصویر خاصی نیست بیشتر گرایش گرافیکال دارد و فرم و رنگ است که سبب جذابیت ان شده است و چندان کانسپچوال نمی نماید.
    سلام و ممنون از نظرتون در این که این عکس گرایش گرافیکال دارد شکی نیست ، شاید اگر مشکلی پیش نیاد به عنوان طرح روی سی دی یک گروه نسبتا معروف به بازار بیاد :)
    اما در مورد نوشته ها باید بگم در اکثر استخرها وقتی عمق آب از 1.6 یا 1.7 بیشتر باشه عمق رو در جاهای مشخص می نویسند و در اینجا هم مقصودم از عدم حذف نوشته نشان دادن عمق آبه که با اینکه من آدم قد بلندی هستم ولی بازم امکان خطر هست همینطور برای بیننده

    ممنونم
    saman_ti_ti تشکر می‌کند.
    Nima Moghimi

  4. #34
    كاربر آشنا saman_ti_ti آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    تهران - شمیران
    نوشته ها
    31
    تشکر شده
    31
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    امیدوارم مشکلی نباشه و شما به اون چه که مد نظرتون هست برسید...
    در مورد تصویر هم بله بنده با توضیحات شما متوجه شدم اون نوشته بایستی متر باشد...
    امیدوارم موفق باشید



  5. #35
    كاربر آشنا Vahab_asefi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2011
    نوشته ها
    40
    تشکر شده
    196
    تشکر کرده
    78

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط sherlockHolmes نمایش پست ها
    میدونید مشکل من کجاست که منظور عکس رو درک نمیکنم .بزارید خودم بگم . من وقتی از یه گله گوسفند عکس میگیرم هدفم این نیست که کسی که عکسم رو میبینه به دنیای حیوانات فکر کنه و اگه جاده ای هم در گوشه کادر گنجانده بشه , مخاطبم به زور بفهمه که دنیای زیبای حیوانات توسط بشر دو پا تخریب شده (جالبه که موضوع تقابل انسان و طبیعت موضوع 51% عکس های مفهومی هست ) . من وقتی عکسی میگیرم صرفا به این فکر میکنم که بیننده در لذت دیدن این منظره با من شریک بشه . یا اینکه خودم بعد ها با دیدن این عکس درا ون حال و هوا قرار بگیرم . شاید من سقفم رو کوتاه میگیرم ؟ مثلا در مورد عکس جاری نظر من اینه که عکاس به لبه استخر رفته و توجهش به نور جلب شده و ترکیب زیبای نور و استخر با پاهاش یه زاویه جدید . این زاویه رو ثبت کرده و ... نتیجه یه عکس جالب شده .اما نتیجه من نماد سازی چه در سینما چه در شعر دوره خودش رو طی کرده و ابزار زدن حرف های پند آموز مقاله است و گرافیک و عکاسی رو من شخصا صرفا برای زیباییش میخوام . آیا من سقفم رو کوتاه میگیرم ؟
    با احترام، به این نکته نیز توجه کنید که پس از خلق یک اثر هنری، صاحب اثر قدرت کنترل تمام آنچه که اثر القا می کند را ندارد. برداشت از یک اثر چه به صورت تلقینی باشد برای بالا بردن فهم بصری مثلاً در یک جمع و چه درونی و حقیقی به دلیل نگاه متفاوت اشخاص، در هر دو حالت نه تعارضی با نیت هنرمند دارد و نه الزاماً نیازی به هماهنگ بودن با آن. چرا؟ نخست به این علت که شما منظره ای را می بینید، کلامی را می گویید، سنگی را می تراشید که یا حرف خود را بزنید یا حرفی نزنید و فقط مهارت خود در خلق زیبایی را ثابت کنید (که هیچ کدام هم حجت دیگری نیست!) اما من مخاطب با نگاه خود به آن می نگرم و برداشت خود را حس می کنم و شما فریاد می زنید که من نمی خواستم ... ولی اثر شما این تأثیر را به هر حال داشته حتی اگر مخالف نظر شما باشد! و دوم این که نوع نگاه شما به جهان و بعد ثبت آن به صورت یک اثر هنری از درون شما سرچشمه می گیرد. درونی که گاه تعلیمات چنان با آن یکی شده که دیگر آن ها را نمی بیند یا به صورت جدا از خود نمی تواند که ببیند: گاه اثری را که می آفرینید حرفی از درون شما دارد که خودتان هم از آن غافل هستید و من به عنوان مخاطب آن را می بینم.
    در یک کلام، نیت هنرمند نمی تواند تمامی برداشت مخاطب را محدود کند. البته من هم با این موافقم که مخاطب هم نمی تواند برداشت خود را الزاماً عین نیت هنرمند تلقی کند.
    nmroshan و nimbo تشکر می‌کنند.

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •