صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 13 , از مجموع 13
Like Tree129تشکر

موضوع: عکس شماره ۲۲

  1. #11
    كاربر همراه mehran_sh_t آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    نوشته ها
    132
    تشکر شده
    636
    تشکر کرده
    481

    پیش فرض

    عکس از لحاظ زیبایی بصری خوب کار شده، انتخاب مود سیاه و سفید که رنگبندی زیبایی به کار داده، حالت عمودی عکس با رودخانه ای که از پایین تا اواسط عکس ادامه داره، مه و لایه لایه درختان فضای زیبایی در عکس ایجاد کرده.
    مرد ماهیگیری در سمت راست نگاهش به گروه ماهیگیران بالاتر از او و در سمت چپ عکس هست. معمولا در ماهیگیری افراد در جایی جمع می شوند که ماهی بیشتری دارد و در نظر من بالاتر بودن افراد نشان از موفقیت آنها دارد. مرد ناتوان از رفتن به آن سمت رود فقط نظاره گر آنهاست. می توانم از این عکس حس آرزو و یا حسادت را برداشت کنم، ولی تلاش عکس برای زیبایی عکس رو به تلاشش برای رساندن مفهوم ترجیح می دم.


    پ.ن: امروز در کتابی می خوندم که میشه گفت "عکس خوبیه ولی من دوستش ندارم"، خیلی برام عجیب بود، هیچ مثالی پیدا نمیکردم. با نگاه دوباره به این عکس، این جمله یادم اومد
    Mehran Sheikholeslami

    طراحی وبسایت : Mehran-SH.IR
    گالری

  2. #12
    Moderator nmroshan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2004
    محل سکونت
    mashad
    نوشته ها
    5,264
    تشکر شده
    38195
    تشکر کرده
    11584

    پیش فرض




    همه ما در مواجهه با بسیاری از عکس‌ها، با خود می‌گوییم : "عکس زیبایی است" یا "عجب عکس خوبی" وجملاتی مانند آن در تحسین عکس. روش خوبی برای تجزیه و تحلیل عکسها این است که بلافاصله از خود بپرسیم " چرا؟" ، "چرا این عکس زیبا به نظر می‌رسد؟"
    سعی در یافتن این پرسش تاثیر زیادی بر قدرت شناخت عکس خواهد داشت. همچنین این روش می تواند در تفسیر و تحلیل عکس نیز بکارآید.

    ----
    عکس فوق در نظر اول، عکس خوب و زیبایی به نظر می آید. عوامل مختلفی می‌توان در عکس بازشمرد که باعث چنین تاثیری در بیننده می‌گردند. به نظرم شاید مهم‌ترین عامل، فضاسازی خوب عکس است. اگر دقت کنید، عکس هایی که در ایجاد یک فضای حسی خاص موفق باشند، معمولا تاثیر بیشتری بر مخاطب خواهند گذاشت. این فضا می‌تواند یادآور صحنه ای از خاطرات گذشته، صحنه‌ای از یک فیلم یا حتی صحنه‌ای از یک رویا باشد. در این عکس، علاوه بر این فضاسازی موفق، نوعی رهایی از زمان و مکان نیز وجود دارد. بیننده نمی‌تواند آن را به جایی یا زمانی متصل کند. شاید به همین دلیل است که فضا، رویاگونه به نظر می آید.

    ---
    وجود عنصر انسانی در این فضا مهم است. بدون این عنصر، عکس، چیز دیگری می‌شد. نکته دیگر نسبت بین انسان موجود در عکس و فضای طبیعی است. انسان جزء کوچکی از این فضا را اشغال کرده است و این ویژگی خود می‌تواند سرچشمه تحلیلهای دیگری در مورد عکس باشد که اکثرا رابطه انسان با طبیعت را شامل خواهند شد.
    ----
    وضعیت تونال عکس نیز به درستی مورد اشاره دوستان قرار گرفت. این وضعیت روشنایی و کنتراست عکس یکی از عوامل موفقیت آن است. همین تغییر خاص تونال از پیش زمینه به سمت پس زمینه، و تاثیری که روی عناصر انسانی به صورت متفاوت گذاشته است، باز هم عامل مهم دیگری در این عکس محسوب می‌گردد.
    ----

    این عکس، کاری است از دوست عزیز آقای فرید کامران نیا، که برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
    نعما م. روشن
    مقالات سایت عکاسی |وبلاگ (از عکاسی) | اینستاگرام : Nemaroshan

  3. #13
    كاربر آشنا saman_ti_ti آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2010
    محل سکونت
    تهران - شمیران
    نوشته ها
    31
    تشکر شده
    31
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض

    با یاد او....
    در نهایت ما تصویری رو میان تصاویر دیدیم که فاصله ای قابل ملاحظه میان تصاویری که دیده بودیم داشت.
    بنده ابتدا محاسن تصویر رو در قالب نقدهای فنی و محتوایی با رویکردی هنری اشاره می کنم و سپس نکاتی رو می توانست به بهبود تصویر کمک بنماید.
    تصویر ترکیب بندی بسیار خوبی دارد. فرم ها بسیار عالی اند و در توازنی قابل ستایش ترکیب شده و قرار گرفته اند در این مورد بنده تنها به یک جز از تصویر در سمت چپ کادر که به شکل یک خط سیاه و به صورت افقی قرار دارد ایراد دارم که این اگر حذف شود این توازن بهتر می شود. ولیکن ان قدر اهمیتی ندارد. یک نکته ی دیگری هم هست و این که ان خشکی که در پس زمینه ی مرد ماهیگیر که در فورگراند تصویر نسبت به ان است (خشکی پشت وی) اگر نبود فرم رود خانه بی نظیر و روان تر می نمود و در مجموع تصویر ارتقای قابل توجهی می یافت.
    تصویر یک پرسپکتیو عمقی خوب دارد که این عمق میدان با تنظیم دیافراگم به جا خوب حفظ شده است و ان سوژه ها، ادم ها و درخت ها در عمق میدان عالی اند.
    در مورد پارامتر های فنی تصویر همه چیز خوب به نظر می رسد، البته هر عکسی را تنها در قطع حقیقی اش می توان خوب دید و بررسی کرد.
    در مورد پارامتر های درونی تصویر هم شارپنس بسیار مناسبی دارد و این ان شارپی های انتهای میدان عکس که حاصل مه و دیافراگم است خیلی خوب و دلنشین است و بلور به دست امده به حال و هوای مه الود صبح یک رودخانه ی ارام می اید و مناسب است. کنتراست هم عالیست و در همین راستا در خدمت مفاهیم جزیی و کلی تصویر است. لطیف و ارام.
    تن خاکستری تصویر هم خوب است و گرمی و سردی اضافه ندارد و در تعادل خوبی ست.
    یک نکته ای که بنده همان ابتدا که تصویر رو دیدم نظرم رو جلب کرد و بابت عدم وجود اون که البته نکته ای فنی است و نیاز به سخت افزار مناسب دارد رو عرض می کنم خدمت عکاس محترم و دوستانی که احیانا این نوشته رو مطاله می کنند و اون هم استفاده از یک فیلتر nd در این تصویر بود. اگر این امکان رو استفاده می نمودید سطح رودخانه ی شما و ابی که مشاهده می شود یکنواختی بسیار عالی و مناسبی می افت و این قدر بیهوده جلب نظر نمی کرد به خصوص در فور گراند تصویر که این خیلی مشهود است. یک فیلتر ان دی می توانست این تصویر را به یک تصویر مینیمالیستیک تمام عیار تبدیل کند ان بخش های اضافه هم به نظر بنده با نرم افزار قابل حذف می نمود اگرچه عکس ممکن است در نظر بعضی تصنعی بنظر برسد که این خودش بحثی است که پردازش دیجیتال اری یا خیر و اگر اری دامنه اش تا چه اندازه و ورودش به حوزه های عکاسی در هر یک به چه مقدار، باید گفت ان عکسی که بنده در نظر می اورم تصویری است که می شود ان را قاب کرد و به دیوار اویخت و با مشاهده اش لذت برد. با کمی صبر و حوصله و دقت می شود تمامی این ها را با نرم افزار عملی کرد و در راستای بهبود این تصویر بسیار ارامبخش و دوست داشتنی کوشید، بنده به عکاس ان تبریک می گویم.
    nmroshan و F.KamranNia تشکر می‌کنند.

صفحه 2 از 2 نخستنخست 1 2

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •