صفحه 2 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 32
Like Tree36تشکر

موضوع: کیفیت نور فلاش و تجهیزات نورپردازی

  1. #11
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    ممنون جناب بیاتی عزیز از توضیحاتتون

    عکس فوق، ملاکی برای تغییر فلاش برای شما نباید باشد. این عکس، یک فریم ادیت شده از یک فیلم آموزشی است
    پس میشه نتیجه گرفت که با یک ادیت ، با هر نوع فلاشی میشه به این نتیجه رسید ... درست میگم؟

    شما با قراردادن WB دوربین، بر روی Flash و عکسبرداری از سافتباکس تان میتوانید به همین سفیدی برسید.
    بله ، موافقم ...

    بعنوان نمونه، کیفیت پارچه ی شمعی سافت باکس، بر روی رنگ و کیفیت نور دیفیوز شده تاثیر دارد.
    اگر سافت باکس، دارای دو پارچه ی دیفیوزر باشد، (ضمن افت شدت نور و اندکی رنگ) نور نرم تری را خواهید داشت.
    این تغییر چقدر محسوس هست ؟
    آیا میشه در مرحله ادیت ، این تغییرات رنگ رو به حالت استاندارد برگردوند ؟
    Ali Bayati تشکر می‌کند.

  2. #12
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    پس میشه نتیجه گرفت که با یک ادیت ، با هر نوع فلاشی میشه به این نتیجه رسید ... درست میگم؟
    با تک نور و استفاده از یک کارت خاکستری استاندارد و یک ویرایش بسیار ساده، به همان رنگ سفید خواهید رسید.

    با قرار دادن وایت بالانس دوربین روی حالت فلاش ، ته رنگ نور فلاش حذف میشه ولی سوژه رنگ گرم تری به خودش میگیره ...
    این ته رنگ نور فلاش، که اشاره کردید، چه رنگی است ؟ اگر سوژه گرمتر از واقعیتش میشه (با تنظیم WB: Flash) احتمال اینکه کلوین لامپ نعلی فلاشتان در محدوده ی بین 5000 و 5600 نباشد، هست.

    با چه تنظیم WB در دوربین، به رنگ مناسبی برای سوژه میرسید ؟ (جواب شما به این پرسش، احتمالاً اشکالی که در کار است را معلوم خواهد کرد)

    این تغییر چقدر محسوس هست ؟
    آیا میشه در مرحله ادیت ، این تغییرات رنگ رو به حالت استاندارد برگردوند ؟
    عموماً ایجاد تغییرات فیزیکی، قبل از عکسبرداری به منظور اجتناب از ویرایش دیجیتالی عکس، بسیار بسیار راحتتر و سریعتر خواهد بود. و عکاس حرفه ای (که وقتش را برای کارهای جدی تری باید بگذارد) همیشه در صدد است که علاج واقعه را قبل از وقوع بنماید. حتی عکاسان حرفه ای، برای موارد لاعلاج، در دفاتر کار خود، ادیتور فول تایم دارند !

    چه بسا، برخی ثبت ها را نمیتوانید با تجهیزاتی که با کیفیت پائین و متوسط ثبت شده اند، در ویرایش به حد قابل قبولی برسانید. ضمن اینکه دقت قابل قبول و بسیار بالا را باید ببینید که برای چه پروژه ای و چه ارائه ای نیاز دارید ... یک زمان هست که برای خودتان و اطرافیان، کاری را انجام میدهید؛ زمانی است که مثلاً در یک آتلیه کوچک، با مشتری های معمولی طرف هستید؛ یک موقع هست که برای یک مشتری جدی و مثلاً کاتالوگهایش ، عکاسی میکنید که دمای دقت کار، همواره نیازمند سنجش دقیق است تا به خروجی قابل قبولی برسید. زمانی است که از محصولاتی نظیر زیورآلات و سنگهای آن باید عکاسی کنید، که کوچکترین اختلاف رنگی برای مشتری، قابل قبول نخواهد بود

    پیشنهاد میکنم، عکسی را با WB: Flash ضمیمه کنید تا بهتر بشود نتیجه گیری کرد

  3. #13
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    ممنون از همه دوستان ، تا اینجا جوابم رو گرفتم تقریبا ...
    فقط تنها چیزی که برام سوال می مونه این هست که »
    " پس کیفیت نور فلاش یعنی چی ؟ اینکه میگن کیفیت نور فلان فلاش با فلان فلاش فرق میکنه ، منظور ، فقط ثبات درجه کلوین فلاش ها در شات های پیاپی هست ؟ "

  4. #14
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HamidSHS نمایش پست ها
    ممنون از همه دوستان ، تا اینجا جوابم رو گرفتم تقریبا ...
    فقط تنها چیزی که برام سوال می مونه این هست که »
    " پس کیفیت نور فلاش یعنی چی ؟ اینکه میگن کیفیت نور فلان فلاش با فلان فلاش فرق میکنه ، منظور ، فقط ثبات درجه کلوین فلاش ها در شات های پیاپی هست ؟ "
    اگر منحصراً، کیفیت نور لامپ نعلی مد نظر باشد، تقریباً جمله ی بالا درست است؛ یعنی یکی از عمده ترین فرقها. ودیگری مثلاً اینکه اگر در قدرتهای مختلف، دچار انحراف کلوین محسوسی نشود و ...

    وقتی که LightModifier ها به میان آیند، تفاوتهای جدیدی هم به میان میاد

  5. #15
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    با چه تنظیم WB در دوربین، به رنگ مناسبی برای سوژه میرسید ؟ (جواب شما به این پرسش، احتمالاً اشکالی که در کار است را معلوم خواهد کرد)
    وایت بالانس رو برای چند عکس ، بصورت فلاش تنظیم کردم ، مشکل بر طرف شد ...
    پست رو ویرایش کردم قبلش

    یک موقع هست که برای یک مشتری جدی و مثلاً کاتالوگهایش ، عکاسی میکنید که دمای دقت کار، همواره نیازمند سنجش دقیق است تا به خروجی قابل قبولی برسید
    دقیقا من به دنبال خروجی ، به این صورتی هستم که فرمودید ...
    چون معمولا عکس هایی که با فلاش در محیط خارج از آتلیه و معمولا برای ژورنال ها لباس گرفته میشن ، رنگ ها ، نور ها و بافت ها بصورت خیره کننده ای ، خود نمایی میکنن ...
    افرادی که در محیط خارج از آتلیه عکاسی می کنن ، از تجهیزات خیلی بهتری استفاده میکنن یا اینکه ادیت خاصی روی عکس ها انجام میدن ؟

    بذارید اینطوری بگم »
    آیا من هم با تجهیزاتی که دارم { فلاش و لوازم نورپردازی } ، میتونم همچین عکسی رو ثبت کنم ؟ یا برای نورپردازی و ثبت اون دسته از عکس ها حتما باید از تجهیزات خیلی خاص استفاده کرد تا به نتیجه ایده آل رسید ؟
    { ادیت و روتوش چقدر نقش داره توی این نوع عکاسی ؟ }

  6. #16
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    اگر منحصراً، کیفیت نور لامپ نعلی مد نظر باشد، تقریباً جمله ی بالا درست است؛ یعنی یکی از عمده ترین فرقها. ودیگری مثلاً اینکه اگر در قدرتهای مختلف، دچار انحراف کلوین محسوسی نشود و ...

    وقتی که LightModifier ها به میان آیند، تفاوتهای جدیدی هم به میان میاد
    توضیح کافی و خیلی خوبی بود ... حداقل من از سردرگمی تا حد زیادی در اومدم ...
    ممنون

  7. #17
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    63
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    " پس کیفیت نور فلاش یعنی چی ؟ اینکه میگن کیفیت نور فلان فلاش با فلان فلاش فرق میکنه ، منظور ، فقط ثبات درجه کلوین فلاش ها در شات های پیاپی هست
    با سلام
    البته اين تغيير كلوين در فلاشهاي خوب غير چيني هم وجود داره كه با تغيير قدرت فلاش به كلوين هاي متفاوت دست پيدا ميكنيد .
    HamidSHS تشکر می‌کند.

  8. #18
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2603

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HamidSHS نمایش پست ها
    وایت بالانس رو برای چند عکس ، بصورت فلاش تنظیم کردم ، مشکل بر طرف شد ...
    پست رو ویرایش کردم قبلش


    دقیقا من به دنبال خروجی ، به این صورتی هستم که فرمودید ...
    چون معمولا عکس هایی که با فلاش در محیط خارج از آتلیه و معمولا برای ژورنال ها لباس گرفته میشن ، رنگ ها ، نور ها و بافت ها بصورت خیره کننده ای ، خود نمایی میکنن ...
    افرادی که در محیط خارج از آتلیه عکاسی می کنن ، از تجهیزات خیلی بهتری استفاده میکنن یا اینکه ادیت خاصی روی عکس ها انجام میدن ؟

    بذارید اینطوری بگم »
    آیا من هم با تجهیزاتی که دارم { فلاش و لوازم نورپردازی } ، میتونم همچین عکسی رو ثبت کنم ؟ یا برای نورپردازی و ثبت اون دسته از عکس ها حتما باید از تجهیزات خیلی خاص استفاده کرد تا به نتیجه ایده آل رسید ؟
    { ادیت و روتوش چقدر نقش داره توی این نوع عکاسی ؟ }
    پیشنهاد میکنم اگر نمونه ای از عکسی که برایتان بسیار قابل قبول بوده و دوست دارید رفرنس باشد، معرفی کنید، تا بهتر بشود نظر داد.

    مد نظر داشته باشید که عکاسی در استودیو (که همه چیز در ید شماست) با عکاسی در لوکیشن، کمی تفاوت میکند (بحث وجود Ambient Light و ...)
    ببینید، ثبت بافت پارچه (هندسه ی قضیه) کاملاً با کیفیت لنز و سنسور دوربین شما مرتبط است. اما اینکه رنگها چگونه به ثبت میرسند (که صد البته لنز و سنسور و ... درش دخیلند) به مقوله ی Post Proccessing ربط پیدا میکند. عکاسانی که بر روی مقوله ی رنگ بسیار حساسیت دارند، از چارتهای رنگی استاندارد، نظیر X-Rite ColorChecker Passport و امثالهم استفاده میکنند تا برای آن شرایط نوری خاصی که عکاسی کرده اند، با تولید پروفایلی اختصاصی برای دوربینشان و آن شرایط، اقدام به تنظیم دقیق رنگها کنند.

    برای اطلاعات بیشتر، روی لینک پاراگراف قبل، کلیک کنید. به دنیای CMS خوش آمدید

  9. #19
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    UK
    نوشته ها
    183
    تشکر شده
    494
    تشکر کرده
    1219

    پیش فرض

    با درود

    " پس کیفیت نور فلاش یعنی چی ؟ اینکه میگن کیفیت نور فلان فلاش با فلان فلاش فرق میکنه ، منظور ، فقط ثبات درجه کلوین فلاش ها در شات های پیاپی هست ؟ "
    این ته رنگ نور فلاش، که اشاره کردید، چه رنگی است ؟ اگر سوژه گرمتر از واقعیتش میشه (با تنظیم WB: Flash) احتمال اینکه کلوین لامپ نعلی فلاشتان در محدوده ی بین 5000 و 5600 نباشد، هست.
    دوست عزیز
    در رابطه با جنس نور فلاش شما پاسخ در سطر بالا داده شده ولی اگر شما از اکسسری (مثلا هیزی یا سافت باکس) استفاده کنی که آنرا تغییر دهد بحث دیگریست که در پستهای قبلی دوستان به آن اشاره کرده اند .
    اما شاید برای شما جالب باشه بدانی که کلوین فلاشهای براون کالر من که بیش از ۳۵ سال مشغول به کار هستند هنوز هم ۵۰۰۰ کلوین میباشد و عمده فلاشهای جدید کلوین ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ را دارند و نکته جالب تر اینکه وقتی نور این فلاشهای جدید حتی با قدرت کم ۱۵۰ ژول وقتی با فلاشهای ۶۰۰ ژول بروان کالر در نور پردازی مخلوط میشود کلوین بالای آنها خودش را نشان میدهد و عکس تا حدودی ته رنگ سردی میگیرد.
    به همین دلیل از فلاشهای با کلوین بالا تر (جدیدتر یا بهتر بگم چینی ) فقط برای نور های پشتی و پر کردن سایه های روی لباس استفاده میکنم.
    ویرایش توسط kurosh_1349 : Monday 21 May 2012 در ساعت 15:01 دلیل: اظافه کردن توضیحات پرانتز
    mh.noori و HamidSHS تشکر می‌کنند.

  10. #20
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    با سلام
    البته اين تغيير كلوين در فلاشهاي خوب غير چيني هم وجود داره كه با تغيير قدرت فلاش به كلوين هاي متفاوت دست پيدا ميكنيد .
    این تغییر کلوین ، با تغییر درجه نور فلاش امری طبیعی محسوب میشه یا اینکه یک ایراده ؟

صفحه 2 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •