نمونه عکس که زیاد وجود داره ولی برای مثال میشه یکسری از عکس های جناب سعید ارباب رو که در لینک زیر می بینید ، مثال زد ...پیشنهاد میکنم اگر نمونه ای از عکسی که برایتان بسیار قابل قبول بوده و دوست دارید رفرنس باشد، معرفی کنید، تا بهتر بشود نظر داد.
Tarkan Spor 2012 | Saeed Arab Studio
بله یکسری ازین عواملی که فرمودید ، قطعا دخیل هستند در رنگ و جزئیات. ولی من احتمال می دادم علاوه بر اون ها ، با تغییر نوع فلاش و کیفیتش ، نتیجه بطور محسوسی تغییر کنه که ظاهرا این موضوع خیلی هم مرتبط با فلاش و نورش نیست و در مرحله پروسس میشه حلش کرد { از طرفی هم نمیشه از کیفیت نور فلاش هم چشم پوشی کرد در نتیجه کار }مد نظر داشته باشید که عکاسی در استودیو (که همه چیز در ید شماست) با عکاسی در لوکیشن، کمی تفاوت میکند (بحث وجود Ambient Light و ...)
ببینید، ثبت بافت پارچه (هندسه ی قضیه) کاملاً با کیفیت لنز و سنسور دوربین شما مرتبط است. اما اینکه رنگها چگونه به ثبت میرسند (که صد البته لنز و سنسور و ... درش دخیلند) به مقوله ی Post Proccessing ربط پیدا میکند. عکاسانی که بر روی مقوله ی رنگ بسیار حساسیت دارند، از چارتهای رنگی استاندارد، نظیر X-Rite ColorChecker Passport و امثالهم استفاده میکنند تا برای آن شرایط نوری خاصی که عکاسی کرده اند، با تولید پروفایلی اختصاصی برای دوربینشان و آن شرایط، اقدام به تنظیم دقیق رنگها کنند.
برای اطلاعات بیشتر، روی لینک پاراگراف قبل، کلیک کنید. به دنیای CMS خوش آمدید
ممنون از توضیحات مفصل تون ...
ممنون جناب خورشیدفر عزیز از توضیحاتتون ...دوست عزیز
در رابطه با جنس نور فلاش شما پاسخ در سطر بالا داده شده ولی اگر شما از اکسسری (مثلا هیزی یا سافت باکس) استفاده کنی که آنرا تغییر دهد بحث دیگریست که در پستهای قبلی دوستان به آن اشاره کرده اند .
اما شاید برای شما جالب باشه بدانی که کلوین فلاشهای براون کالر من که بیش از ۳۵ سال مشغول به کار هستند هنوز هم ۵۰۰۰ کلوین میباشد و عمده فلاشهای جدید کلوین ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ را دارند و نکته جالب تر اینکه وقتی نور این فلاشهای جدید حتی با قدرت کم ۱۵۰ ژول وقتی با فلاشهای ۶۰۰ ژول بروان کالر در نور پردازی مخلوط میشود کلوین بالای آنها خودش را نشان میدهد و عکس تا حدودی ته رنگ سردی میگیرد.
به همین دلیل از فلاشهای با کلوین بالا تر (جدیدتر یا بهتر بگم چینی ) فقط برای نور های پشتی و پر کردن سایه های روی لباس استفاده میکنم.
اینطور که من حساب کردم ، کلوین فلاش های براون شما ، اگر 5000 باشه و کلوین فلاش های جدید 5500 تا 5600 ، عکستون باید ته رنگ گرم تری بگیره نه سرد تر ... ( البته با فرض اینکه از نور فلش های جدید با کلوین بالاتر به عنوان نور اصلی استفاده بشه ) و الا در غیر اینصورت قضیه بر عکس میشه و در نورهای پشتی و فیل لایت ، ته رنگ سرد تری دارید ...
درست متوجه شدم ؟
با درود
شرمنده بابت تاخیر
در حالت عادی بله اگر در شرایط مساوی یک شات با فلاشهای ۵۰۰۰ کلوین گرفته شود و سپس آنهارا به فلاشهای ۵۵۰۰ کلوین تعویض کنم شما درست حساب کردید در حالت استفاده از فلاشهای ۵۵۰۰ کلوین عکسی با تن سرد تری دارم.
اما بحث وقتی جالب میشه که نور اصلی ۵۰۰۰ کلوین و فرعی ۵۵۰۰ کلوین میشه در این حالت کاملا سردی نور فلاش ۵۵۰۰ کلوین در عکس دیده میشه و برای همین پیشنهاد میکنم هیچوقط فلاشهایی را کلوینهای متفاوت برای نور اصلی و فرعی استفاده نکنید مگر این اختلاف عمدی باشد و مفهومی را به عکس اضافه کند.
سلام
در راستای تغییرات اساسی و کامل در آتلیه مون،حدود 1ماه قبل موفق شدیم دوربین عکاسی رو به 5دی مارک3 ارتقاء بدیم.حالا موندیم با فلاش ها چیکا کنم که این تاپیک رو دیدم!
فلاش هام حدود 5-6 سالی هست که داره کار میکنه..
جنس نورش یه جورایی چندان چنگی به دل نمیزنه..
هر کار میکنم رو صورت هنوز هم برق افتادگی هایی هست!(که با تمام جدیت روشون کار کردم ، به حداقل رسیده اما بازم وجود تنظیمات دوربین و وایت بالانس با یه کاغذ سفید مات و... هنوزم جنس نورم نا مناسب هست یه جورایی!
میخواستم ببینم مشکل از منه یا بخاطر مارک فلاش هام (vistar) یا فرسودگی اونها این مساله ایجاد شده؟
نیاز به بروز رسانی فلاش هام هست؟
آیا مارک ها فرق دارن؟چقدر؟
Canon EOS 5DMARKIII +24-105 L
CANON SPEED LITE 600 EX
با این توصیفاتی که دوستان داشتند بهتره یک ایمیل به شرکتهایی نظیر پروفتو و برانکالر زده بشه که بیخودی دارند تولید میکنن و با ادیت همه چیز قابل حله
نه عزیزان
تفاوت نور فلاش های گران قیمت با چینی ها از زمین است تا اسمان که توی هیچ ادیتی هم قابل حل نمی باشد
اما
اما اگر هدف بیزنس باشد که هیچ از فلاش های چینی استفاده کنید
اگر هدف ارایه کیفیت و هنر با بالاترین درجه هست نیاز به فلاش و تجهیزات بسیار حرفه ای میباشد
..