صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 33
Like Tree37تشکر

موضوع: کیفیت نور فلاش و تجهیزات نورپردازی

  1. #21
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HamidSHS نمایش پست ها
    این تغییر کلوین ، با تغییر درجه نور فلاش امری طبیعی محسوب میشه یا اینکه یک ایراده ؟
    حتماً ایراد محسوب میشه چون مثلاً در سری جدید BronColor MiniCom که کیتش الان باید بالای 12 میلیون باشه، این مسئله رو تقریباً ندارید.

  2. #22
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    پیشنهاد میکنم اگر نمونه ای از عکسی که برایتان بسیار قابل قبول بوده و دوست دارید رفرنس باشد، معرفی کنید، تا بهتر بشود نظر داد.
    نمونه عکس که زیاد وجود داره ولی برای مثال میشه یکسری از عکس های جناب سعید ارباب رو که در لینک زیر می بینید ، مثال زد ...
    Tarkan Spor 2012 | Saeed Arab Studio


    مد نظر داشته باشید که عکاسی در استودیو (که همه چیز در ید شماست) با عکاسی در لوکیشن، کمی تفاوت میکند (بحث وجود Ambient Light و ...)
    ببینید، ثبت بافت پارچه (هندسه ی قضیه) کاملاً با کیفیت لنز و سنسور دوربین شما مرتبط است. اما اینکه رنگها چگونه به ثبت میرسند (که صد البته لنز و سنسور و ... درش دخیلند) به مقوله ی Post Proccessing ربط پیدا میکند. عکاسانی که بر روی مقوله ی رنگ بسیار حساسیت دارند، از چارتهای رنگی استاندارد، نظیر X-Rite ColorChecker Passport و امثالهم استفاده میکنند تا برای آن شرایط نوری خاصی که عکاسی کرده اند، با تولید پروفایلی اختصاصی برای دوربینشان و آن شرایط، اقدام به تنظیم دقیق رنگها کنند.

    برای اطلاعات بیشتر، روی لینک پاراگراف قبل، کلیک کنید. به دنیای CMS خوش آمدید
    بله یکسری ازین عواملی که فرمودید ، قطعا دخیل هستند در رنگ و جزئیات. ولی من احتمال می دادم علاوه بر اون ها ، با تغییر نوع فلاش و کیفیتش ، نتیجه بطور محسوسی تغییر کنه که ظاهرا این موضوع خیلی هم مرتبط با فلاش و نورش نیست و در مرحله پروسس میشه حلش کرد { از طرفی هم نمیشه از کیفیت نور فلاش هم چشم پوشی کرد در نتیجه کار }
    ممنون از توضیحات مفصل تون ...

  3. #23
    كاربر آشنا HamidSHS آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته ها
    86
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    102

    پیش فرض

    دوست عزیز
    در رابطه با جنس نور فلاش شما پاسخ در سطر بالا داده شده ولی اگر شما از اکسسری (مثلا هیزی یا سافت باکس) استفاده کنی که آنرا تغییر دهد بحث دیگریست که در پستهای قبلی دوستان به آن اشاره کرده اند .
    اما شاید برای شما جالب باشه بدانی که کلوین فلاشهای براون کالر من که بیش از ۳۵ سال مشغول به کار هستند هنوز هم ۵۰۰۰ کلوین میباشد و عمده فلاشهای جدید کلوین ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ را دارند و نکته جالب تر اینکه وقتی نور این فلاشهای جدید حتی با قدرت کم ۱۵۰ ژول وقتی با فلاشهای ۶۰۰ ژول بروان کالر در نور پردازی مخلوط میشود کلوین بالای آنها خودش را نشان میدهد و عکس تا حدودی ته رنگ سردی میگیرد.
    به همین دلیل از فلاشهای با کلوین بالا تر (جدیدتر یا بهتر بگم چینی ) فقط برای نور های پشتی و پر کردن سایه های روی لباس استفاده میکنم.
    ممنون جناب خورشیدفر عزیز از توضیحاتتون ...

    اینطور که من حساب کردم ، کلوین فلاش های براون شما ، اگر 5000 باشه و کلوین فلاش های جدید 5500 تا 5600 ، عکستون باید ته رنگ گرم تری بگیره نه سرد تر ... ( البته با فرض اینکه از نور فلش های جدید با کلوین بالاتر به عنوان نور اصلی استفاده بشه ) و الا در غیر اینصورت قضیه بر عکس میشه و در نورهای پشتی و فیل لایت ، ته رنگ سرد تری دارید ...
    درست متوجه شدم ؟

  4. #24
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    July 2007
    محل سکونت
    UK
    نوشته ها
    183
    تشکر شده
    494
    تشکر کرده
    1219

    پیش فرض

    با درود
    شرمنده بابت تاخیر
    در حالت عادی بله اگر در شرایط مساوی یک شات با فلاشهای ۵۰۰۰ کلوین گرفته شود و سپس آنهارا به فلاشهای ۵۵۰۰ کلوین تعویض کنم شما درست حساب کردید در حالت استفاده از فلاشهای ۵۵۰۰ کلوین عکسی با تن سرد تری دارم.
    اما بحث وقتی جالب میشه که نور اصلی ۵۰۰۰ کلوین و فرعی ۵۵۰۰ کلوین میشه در این حالت کاملا سردی نور فلاش ۵۵۰۰ کلوین در عکس دیده میشه و برای همین پیشنهاد میکنم هیچوقط فلاشهایی را کلوینهای متفاوت برای نور اصلی و فرعی استفاده نکنید مگر این اختلاف عمدی باشد و مفهومی را به عکس اضافه کند.
    HamidSHS و Mahdi.A.Tabar تشکر می‌کنند.

  5. #25
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته ها
    32
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    813

    پیش فرض

    سلام
    در راستای تغییرات اساسی و کامل در آتلیه مون،حدود 1ماه قبل موفق شدیم دوربین عکاسی رو به 5دی مارک3 ارتقاء بدیم.حالا موندیم با فلاش ها چیکا کنم که این تاپیک رو دیدم!
    فلاش هام حدود 5-6 سالی هست که داره کار میکنه..
    جنس نورش یه جورایی چندان چنگی به دل نمیزنه..
    هر کار میکنم رو صورت هنوز هم برق افتادگی هایی هست!(که با تمام جدیت روشون کار کردم ، به حداقل رسیده اما بازم وجود تنظیمات دوربین و وایت بالانس با یه کاغذ سفید مات و... هنوزم جنس نورم نا مناسب هست یه جورایی!
    میخواستم ببینم مشکل از منه یا بخاطر مارک فلاش هام (vistar) یا فرسودگی اونها این مساله ایجاد شده؟
    نیاز به بروز رسانی فلاش هام هست؟
    آیا مارک ها فرق دارن؟چقدر؟
    Canon EOS 5DMARKIII +24-105 L
    CANON SPEED LITE 600 EX

  6. #26
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2018
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    با این توصیفاتی که دوستان داشتند بهتره یک ایمیل به شرکتهایی نظیر پروفتو و برانکالر زده بشه که بیخودی دارند تولید میکنن و با ادیت همه چیز قابل حله

    نه عزیزان

    تفاوت نور فلاش های گران قیمت با چینی ها از زمین است تا اسمان که توی هیچ ادیتی هم قابل حل نمی باشد

    اما

    اما اگر هدف بیزنس باشد که هیچ از فلاش های چینی استفاده کنید

    اگر هدف ارایه کیفیت و هنر با بالاترین درجه هست نیاز به فلاش و تجهیزات بسیار حرفه ای میباشد

  7. #27
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2018
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض


  8. #28
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    February 2018
    نوشته ها
    14
    تشکر شده
    12
    تشکر کرده
    1

    پیش فرض

    ..

  9. #29
    كاربر آشنا irmacfa آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2016
    محل سکونت
    کرمانشاه
    نوشته ها
    50
    تشکر شده
    6
    تشکر کرده
    17

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadkhan نمایش پست ها
    با این توصیفاتی که دوستان داشتند بهتره یک ایمیل به شرکتهایی نظیر پروفتو و برانکالر زده بشه که بیخودی دارند تولید میکنن و با ادیت همه چیز قابل حله

    نه عزیزان

    تفاوت نور فلاش های گران قیمت با چینی ها از زمین است تا اسمان که توی هیچ ادیتی هم قابل حل نمی باشد

    اما

    اما اگر هدف بیزنس باشد که هیچ از فلاش های چینی استفاده کنید

    اگر هدف ارایه کیفیت و هنر با بالاترین درجه هست نیاز به فلاش و تجهیزات بسیار حرفه ای میباشد
    خوب جناب شما بفرمایید چه فلشی مورد تایید هست برای عکاسی مدلینگ
    من روی بین گودکس 600 با نایس فتو 680 ماندم هر دو سری TTL دار تو این رنج قیمت (نورپرتابل)

  10. #30
    كاربر همراه kato آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    419
    تشکر شده
    339
    تشکر کرده
    325

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mamadkhan نمایش پست ها
    با این توصیفاتی که دوستان داشتند بهتره یک ایمیل به شرکتهایی نظیر پروفتو و برانکالر زده بشه که بیخودی دارند تولید میکنن و با ادیت همه چیز قابل حله

    نه عزیزان

    تفاوت نور فلاش های گران قیمت با چینی ها از زمین است تا اسمان که توی هیچ ادیتی هم قابل حل نمی باشد

    اما

    اما اگر هدف بیزنس باشد که هیچ از فلاش های چینی استفاده کنید

    اگر هدف ارایه کیفیت و هنر با بالاترین درجه هست نیاز به فلاش و تجهیزات بسیار حرفه ای میباشد
    سلام منظور شما از زمین تا اسمان چیه دقیقا؟ مگه چقدر تفاوت دارن؟ یه توضیح کامل تر بدین ممنون
    nikon d750 + nikon 70-200 fl ed vr +godox v860 2 +sirui t-2004 xl

صفحه 3 از 4 نخستنخست 1 2 3 4 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •