صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4
نمایش نتایج : از شماره 31 تا 33 , از مجموع 33
Like Tree37تشکر

موضوع: کیفیت نور فلاش و تجهیزات نورپردازی

  1. #31
    كاربر همراه esfandiyar2002 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Ontario/Canada
    نوشته ها
    264
    تشکر شده
    1644
    تشکر کرده
    194

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kato نمایش پست ها
    سلام منظور شما از زمین تا اسمان چیه دقیقا؟ مگه چقدر تفاوت دارن؟ یه توضیح کامل تر بدین ممنون
    درود

    بعنوان کسی که با چندین مدل Strobe یا همان فلاش های استودیو کار کرده است،تصور می کنم که قادر باشم توضیحی مختصر ولی قابل قبول در این باره ارائه دهم..

    ببینید در استفاده از فلاش های استودیو باید به چند مطلب دقت کرد.یکی از آنها Consistency در عملکرد یا بهتر است بگویم ثُبات است.حال منظور چیست؟ وقتی یک فلاش استودیو را بکار می گیرید،چه در محیط بیرونی یا outdoor و چه در محیط داخل آتلیه یا همان indoor توقع دارید که اولا فلاش شما همواره به شما خدمت کند و شما را شرمنده خود نکند. دیگر آنکه در ارائه کارایی خود،بسیار موثر و در حد انتظار عمل کند.کمی پیچیده شد..بهتر است ساده تر با ذکر مثال بگویم..در انجام یک پروژه عروسی در فضای باز بهنگام روز،فضای آتلیه،و در زمان عصرگاهی در فضای باز،چندین بار فلاش بنده عمل نکرد..یعنی وقتی نیاز به فلاش های مداوم و با سرعت پیاپی داشتم،هرازچند بار،فلاش عمل نمی کرد.چه زمان این را فهمیدم؟وقتی که در هنگام post process فایلها متوجه تغییر رنگ بافت چهره ها و نورگیری متفاوت عکس ها شدم.علاوه برآن،متوجه اشکال جدیدتری شدم که در نوع خود بی سابقه بود..اینکه با هربار فلاش زدن،color temperature یا حرارت دمایی رنگی متفاوتی از فلاش من ساطع شده است..بعد از کندو کاو فراوان متوجه شدم که فلاش استودیوی من بهنگام استفاده پیاپی،ژول های دمایی متفاوتی بروز می دهد..یعنی وقتی قرار است که مثلا 5500K یا همان daylight باشد(عدد ذکر شده فقط برای درک بهتر مطلب است)،در هربار استفاده پیاپی از فلاش،حرارت دمایی متفاوتی دارم..فلاش بنده در بازه حداقل نزدیک به 4400k و گاه حداکثر نزدیک به 5500k در نوسان بود و هیچ گاه نشد که همان عدد درج و ثبت شده و ادعا شده را در هربار استفاده مداوم بدست اورم..در استفاده معمول،یعنی دو یا سه شات پیاپی و سپس ایجاد وقفه و دوباره کار عکاسی را از سر گرفتن(نظیر اتلیه)،مشکلی نبود.ولی در استفاده پیاپی به مشکل برخوردم..

    خوب این مسئله کجا ایجاد اشکال می کند؟وقتی شما وسیله با کیفیتی دارید،زمانی که تکنیک عکاسی را بخوبی فرا گرفته اید،زمان بسیار کمتری در post process مصرف می کنید و خوب این مطلب اگر کار حرفه ای می کنید و چند پروژه در حال اجرا دارید،و باید در زمان مقرر تحویل دهید،بسیار مهم است..اما اگر یک hobby کار هستید،یا به صرف تفریح و تَفَنُّن کار می کنید و یا پروژه منفرد کوچکی دارید که می توانید برای انجام آن وقت آزاد کافی بگذارید،کمتر از بکارگیری یک فلاش استودیوی ارزان دچار مشکل خواهید شد.

    مطلب مهم دیگری که در استفاده از فلاش های استودیو باید به آن دقت کرد،میزان پشتیبانی فروشنده از آن فلاش است..تصور کنید بنده چندین پروژه درحال انجام دارم که هرکدام هم تاریخ مقرر خود را دارد و از پس هم پیاپی بایستی انجام شود..حال تصور کنید در انجام اولین پروژه،در میانه اجرای اولین پروژه و یا در انتهای آن،یکی از فلاش های شما دچار اشکال می شود..حال شما بسرعت نیاز دارید که جایگزینی برای آن پیدا کنید..تماس گرفتن با مکانی که نمایندگی در کشور شما ندارد،انگلیسی را ممکن است بسختی درک کند و یا با زبان انگلیسی قابل فهم پاسخی به درخواست شما بدهد،یعنی مدتها طول می کشد تا جواب شما را بدهد،کار شما را راه بیندازد،یا خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد. در این بین،شما می مانید و چندین پروژه باقی مانده که موعد انجام و تحویل آنها بسرعت فرا می رسد و شما باید به نحوی آنها را حل و فصل کنید..

    بنده هنوز نامی از فلاش های مورد استفاده ام را نبرده ام و قصدی از انجام آن داشتم..قصد بنده آن بود که مطلب نوشته شده پیشین بدون پیش داوری در مورد برند خاصی صورت بگیرد بتوانید چشم اندازی حقیقی از چرایی انتخاب برند های خاص و اینکه چه کسی چه چیزی را با توجه به سبک عکاسی و پروژه های در حال اجرا انتخاب می کند،بدست آورید..حال می پردازم به ادامه مطلب که بنده چه فلاشی استفاده کرده ام و چه تفاوتی را درک کرده ام و چه نظری پیدا کرده ام..هرچند بازهم باید متذکر شوم که این نظرات یاد شده محدود به بنده است و ممکن است دیگران چنین نظری را قبول نکنند و یا اصلا تجربه نکرده باشند.

    شرکت Profoto یک شرکت سوئدی است و محصولات آن بدلیل اینکه یک برند اروپایی است،بسیار گران تمام می شود..محصولات این شرکت بسیار باکیفیت است و خدمات و پشتیبانی بسیار خوبی هم ارائه می کند..فاصله زمانی سوختن بالب یا همان لامپ فلاش بنده و ارسال شدن بالب یا همان لامپ جدید برای بنده تنها سه روز کاری طول کشید..فلاش های بسیار consistent هستند و امکان ندارد که شما با کار پیاپی،فلاش تان کار نکند و چند صحنه یا شات را به اصطلاح از دست بدهید. دمای حرارتی و نوری بسیار ثابت و با کیفیتی را در هربار استفاده و در صورت استفاده پیاپی ارائه می کنند.

    شرکت Godox که تا چند سال پیش یک شرکت گمنام یا به اصطلاح no name بود،اکنون کاملا یک برند نسبتا جاافتاده است..محصولات اخیر این شرکت در یک تا سه سال گذشته بسیار با کیفیت تر شده است..در مقایسه یک فلاش مشهور این شرکت با شرکت قبلی،مثلا AD600 با B1 باید گفت:

    - امکانات ارائه شده داخل فلاش Profoto جهت عکاسی به مراتب بیشتر از Godox است(از ذکر جزییات ریز می گذرم).ثبات رنگ(که ذکر آن رفت)در Profoto دقیق تر است.زمان recycle شدن فلاش در Profoto در هربار استفاده ثابت است که در عکاسی با سرعت پیاپی بسیار مهم است..ژل های رنگی با کیفیتی دارد.کیفیت بدنه و ساخت بهتری داشته و خدمات پس از فروش بهتری دارد.رابط کاربری بهتری دارد.شعاع یا بازه طولی عملکردی بهتر و مطمئن تری بهنگام استفاده از مود یا حالت رادیوتریگر یا همان از فاصله دور دارد.

    -ثبات توان خروجی در Godox بهتر است،کیفیت توان خروجی بهتری دارد،ظرفیت باتری بالاتری دارد،زمان انجام فلاش یا همان flash duration بهتری دارد..از نظر ارائه کیفیت به نسبت قیمت،انتخاب بسیار مناسبی است.فلاش انتخابی بسیار کاربردی است و با تمامی محصولات این شرکت نیز همخوانی دارد.

    در این بین برندهای دیگر هم وجود دارند نظیر Broncolor و Elinchrom که بنده با آنها کار نکرده ام..ولی شانس کار با برند impact , nicefoto و neweer را داشته ام..که متاسفانه عملکرد آنها در حد انتظار همچون Godox و یا Profoto ظاهر نشده اند..

    در مورد کیفیت و هنر هم باید بگویم که در تجربه ای که در عکاسی از تابلوهای هنری،عروسک های گران قیمت،اشیای عتیقه قدیمی و گرانبها داشته ام،کیفیت نور گیری فلاش و چیدمان نور در آتلیه و یا استودیو با هردو فلاش Godox و Profoto بسیار باکیفیت بود و تفاوت بسیار اندک بود..یعنی در شرایط کنترل شده و عدم عجله و صرف کردن زمان کافی،نتیجه هردو فلاش بسیار رضایت بخش و قابل عرضه به مشتری است.

    بنابراین برای جمع بندی مطلب باید بگویم:

    1)اگر می خواهید هزینه زیادی نکنید،بعنوان یک نوآموز یا تازه کار وارد دنیای فلاش های استودیو شوید،کسب تجربه کنید،با کلنجار رفتن با فلاش،درک بهتری از نورگیری در شرایط مختلف،شناخت محدودیت های ایجاد شده و همچنین نحوه فائق آمدن نسبی بر آنها در حین انجام کار و یا با انجام post processing داشته باشید، impact , nicefoto و neweer انتخاب های مناسبی هستند،مشروط بر اینکه اگر قصد ارتقای خود را در آینده داشتید و درک بهتری از نور و نحوه چیدمان موثر فلاش در حالات متفاوت و مختلف بدست اوردید،حتما بایستی فلاش خود را ارتقا دهید.

    2)اگر می خواهید اشکالات یاد شده که ذکر آنها رفت و برای بنده درس عبرت شد را نداشته باشید،درک بسیار مناسبی از نورگیری،شناخت نور،بکارگیری فلاش در وضعیت های متفاوت را دارید،کار حرفه ای با گرفتن دستمزد انجام می دهید،نمی خواهید بدلیل عیوب احتمالی ،کیفیت و عملکرد فلاش شما را گرفتار مشکل کند،زمان فشرده ای برای انجام چندین پروژه دارید و به اصطلاح سرتان شلوغ است و وقت اشتباه کردن و یا تکرار پروژه را ندارید،تمامی محصولات Profoto و محصولات یک تا حداکثر سه سال اخیر تولید شده Godox با کمی اغماض جوابگوی شماست..

    ذکر نکته ای در انتها برای خروج بحث از جدیت و برای مزاح هم بی فایده نیست.در سال 59 شمسی که هنوز در تهران حال و هوای طاغوت(!) در برخی نقاط شمال شهر تهران بچشم می خورد،بنده پسر بچه ای از شهرستانی دور چند روزی مهمان خاله نازنین ام در تهران تابستانی بودم.کفش پوشیده شده بنده هنوز همان کفش های باکیفیت بِلّا و ملی بود..خانواده خاله نازنین بنده بر خلاف خانواده بنده بسیار متمول بودند. در همان روز حضور بنده،خاله اینجانب برای خرید کفش تابستانی برای دو پسرخاله نازنین اینجانب به مغازه بزرگی در خیابان میرداماد کنونی،نزدیک به برج اسکان رفتند و برای هرکدام دو جفت کفش Reebok و Nike خریداری نمودند..هرجفت کفش در آن زمان چهار هزار تومان تمام شد که بگمانم رقم بزرگی بود..یعنی شانزده هزار تومان برای چهار جفت کفش با برند مشهور..از خاله نازنین پرسیدم چرا این کفش ها گران است؟خاله بنده هم فرمودند که اینها ساخت و تولید شده انگلیس است و بر روی لایه داخلی کفش هم Made in Uk بچشم می خورد.. سالها گذشت تا اینکه این کفش ها تولید چین و ماچین و تایوان شد و بنده توانستم یک جفت برای خودم خریداری کنم و پای بنده طعم برند های مشهور را بچشد! به گمانم این داستان،حکایت Profoto و Godox است..باید واقعا از Godox سپاسگزار بود که با ارائه کیفیت واقعا مناسب،شرایط بهتری برای عکاسان فراهم کرده است..

    بدرود تا درودی دیگربار
    DELL، aliakbar، aliii و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #32
    كاربر همراه scorpion8 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    398
    تشکر شده
    1399
    تشکر کرده
    136

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط esfandiyar2002 نمایش پست ها
    درود

    بعنوان کسی که با چندین مدل Strobe یا همان فلاش های استودیو کار کرده است،تصور می کنم که قادر باشم توضیحی مختصر ولی قابل قبول در این باره ارائه دهم..

    ببینید در استفاده از فلاش های استودیو باید به چند مطلب دقت کرد.یکی از آنها Consistency در عملکرد یا بهتر است بگویم ثُبات است.حال منظور چیست؟ وقتی یک فلاش استودیو را بکار می گیرید،چه در محیط بیرونی یا outdoor و چه در محیط داخل آتلیه یا همان indoor توقع دارید که اولا فلاش شما همواره به شما خدمت کند و شما را شرمنده خود نکند. دیگر آنکه در ارائه کارایی خود،بسیار موثر و در حد انتظار عمل کند.کمی پیچیده شد..بهتر است ساده تر با ذکر مثال بگویم..در انجام یک پروژه عروسی در فضای باز بهنگام روز،فضای آتلیه،و در زمان عصرگاهی در فضای باز،چندین بار فلاش بنده عمل نکرد..یعنی وقتی نیاز به فلاش های مداوم و با سرعت پیاپی داشتم،هرازچند بار،فلاش عمل نمی کرد.چه زمان این را فهمیدم؟وقتی که در هنگام post process فایلها متوجه تغییر رنگ بافت چهره ها و نورگیری متفاوت عکس ها شدم.علاوه برآن،متوجه اشکال جدیدتری شدم که در نوع خود بی سابقه بود..اینکه با هربار فلاش زدن،color temperature یا حرارت دمایی رنگی متفاوتی از فلاش من ساطع شده است..بعد از کندو کاو فراوان متوجه شدم که فلاش استودیوی من بهنگام استفاده پیاپی،ژول های دمایی متفاوتی بروز می دهد..یعنی وقتی قرار است که مثلا 5500K یا همان daylight باشد(عدد ذکر شده فقط برای درک بهتر مطلب است)،در هربار استفاده پیاپی از فلاش،حرارت دمایی متفاوتی دارم..فلاش بنده در بازه حداقل نزدیک به 4400k و گاه حداکثر نزدیک به 5500k در نوسان بود و هیچ گاه نشد که همان عدد درج و ثبت شده و ادعا شده را در هربار استفاده مداوم بدست اورم..در استفاده معمول،یعنی دو یا سه شات پیاپی و سپس ایجاد وقفه و دوباره کار عکاسی را از سر گرفتن(نظیر اتلیه)،مشکلی نبود.ولی در استفاده پیاپی به مشکل برخوردم..

    خوب این مسئله کجا ایجاد اشکال می کند؟وقتی شما وسیله با کیفیتی دارید،زمانی که تکنیک عکاسی را بخوبی فرا گرفته اید،زمان بسیار کمتری در post process مصرف می کنید و خوب این مطلب اگر کار حرفه ای می کنید و چند پروژه در حال اجرا دارید،و باید در زمان مقرر تحویل دهید،بسیار مهم است..اما اگر یک hobby کار هستید،یا به صرف تفریح و تَفَنُّن کار می کنید و یا پروژه منفرد کوچکی دارید که می توانید برای انجام آن وقت آزاد کافی بگذارید،کمتر از بکارگیری یک فلاش استودیوی ارزان دچار مشکل خواهید شد.

    مطلب مهم دیگری که در استفاده از فلاش های استودیو باید به آن دقت کرد،میزان پشتیبانی فروشنده از آن فلاش است..تصور کنید بنده چندین پروژه درحال انجام دارم که هرکدام هم تاریخ مقرر خود را دارد و از پس هم پیاپی بایستی انجام شود..حال تصور کنید در انجام اولین پروژه،در میانه اجرای اولین پروژه و یا در انتهای آن،یکی از فلاش های شما دچار اشکال می شود..حال شما بسرعت نیاز دارید که جایگزینی برای آن پیدا کنید..تماس گرفتن با مکانی که نمایندگی در کشور شما ندارد،انگلیسی را ممکن است بسختی درک کند و یا با زبان انگلیسی قابل فهم پاسخی به درخواست شما بدهد،یعنی مدتها طول می کشد تا جواب شما را بدهد،کار شما را راه بیندازد،یا خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد. در این بین،شما می مانید و چندین پروژه باقی مانده که موعد انجام و تحویل آنها بسرعت فرا می رسد و شما باید به نحوی آنها را حل و فصل کنید..

    بنده هنوز نامی از فلاش های مورد استفاده ام را نبرده ام و قصدی از انجام آن داشتم..قصد بنده آن بود که مطلب نوشته شده پیشین بدون پیش داوری در مورد برند خاصی صورت بگیرد بتوانید چشم اندازی حقیقی از چرایی انتخاب برند های خاص و اینکه چه کسی چه چیزی را با توجه به سبک عکاسی و پروژه های در حال اجرا انتخاب می کند،بدست آورید..حال می پردازم به ادامه مطلب که بنده چه فلاشی استفاده کرده ام و چه تفاوتی را درک کرده ام و چه نظری پیدا کرده ام..هرچند بازهم باید متذکر شوم که این نظرات یاد شده محدود به بنده است و ممکن است دیگران چنین نظری را قبول نکنند و یا اصلا تجربه نکرده باشند.

    شرکت Profoto یک شرکت سوئدی است و محصولات آن بدلیل اینکه یک برند اروپایی است،بسیار گران تمام می شود..محصولات این شرکت بسیار باکیفیت است و خدمات و پشتیبانی بسیار خوبی هم ارائه می کند..فاصله زمانی سوختن بالب یا همان لامپ فلاش بنده و ارسال شدن بالب یا همان لامپ جدید برای بنده تنها سه روز کاری طول کشید..فلاش های بسیار consistent هستند و امکان ندارد که شما با کار پیاپی،فلاش تان کار نکند و چند صحنه یا شات را به اصطلاح از دست بدهید. دمای حرارتی و نوری بسیار ثابت و با کیفیتی را در هربار استفاده و در صورت استفاده پیاپی ارائه می کنند.

    شرکت Godox که تا چند سال پیش یک شرکت گمنام یا به اصطلاح no name بود،اکنون کاملا یک برند نسبتا جاافتاده است..محصولات اخیر این شرکت در یک تا سه سال گذشته بسیار با کیفیت تر شده است..در مقایسه یک فلاش مشهور این شرکت با شرکت قبلی،مثلا AD600 با B1 باید گفت:

    - امکانات ارائه شده داخل فلاش Profoto جهت عکاسی به مراتب بیشتر از Godox است(از ذکر جزییات ریز می گذرم).ثبات رنگ(که ذکر آن رفت)در Profoto دقیق تر است.زمان recycle شدن فلاش در Profoto در هربار استفاده ثابت است که در عکاسی با سرعت پیاپی بسیار مهم است..ژل های رنگی با کیفیتی دارد.کیفیت بدنه و ساخت بهتری داشته و خدمات پس از فروش بهتری دارد.رابط کاربری بهتری دارد.شعاع یا بازه طولی عملکردی بهتر و مطمئن تری بهنگام استفاده از مود یا حالت رادیوتریگر یا همان از فاصله دور دارد.

    -ثبات توان خروجی در Godox بهتر است،کیفیت توان خروجی بهتری دارد،ظرفیت باتری بالاتری دارد،زمان انجام فلاش یا همان flash duration بهتری دارد..از نظر ارائه کیفیت به نسبت قیمت،انتخاب بسیار مناسبی است.فلاش انتخابی بسیار کاربردی است و با تمامی محصولات این شرکت نیز همخوانی دارد.

    در این بین برندهای دیگر هم وجود دارند نظیر Broncolor و Elinchrom که بنده با آنها کار نکرده ام..ولی شانس کار با برند impact , nicefoto و neweer را داشته ام..که متاسفانه عملکرد آنها در حد انتظار همچون Godox و یا Profoto ظاهر نشده اند..

    در مورد کیفیت و هنر هم باید بگویم که در تجربه ای که در عکاسی از تابلوهای هنری،عروسک های گران قیمت،اشیای عتیقه قدیمی و گرانبها داشته ام،کیفیت نور گیری فلاش و چیدمان نور در آتلیه و یا استودیو با هردو فلاش Godox و Profoto بسیار باکیفیت بود و تفاوت بسیار اندک بود..یعنی در شرایط کنترل شده و عدم عجله و صرف کردن زمان کافی،نتیجه هردو فلاش بسیار رضایت بخش و قابل عرضه به مشتری است.

    بنابراین برای جمع بندی مطلب باید بگویم:

    1)اگر می خواهید هزینه زیادی نکنید،بعنوان یک نوآموز یا تازه کار وارد دنیای فلاش های استودیو شوید،کسب تجربه کنید،با کلنجار رفتن با فلاش،درک بهتری از نورگیری در شرایط مختلف،شناخت محدودیت های ایجاد شده و همچنین نحوه فائق آمدن نسبی بر آنها در حین انجام کار و یا با انجام post processing داشته باشید، impact , nicefoto و neweer انتخاب های مناسبی هستند،مشروط بر اینکه اگر قصد ارتقای خود را در آینده داشتید و درک بهتری از نور و نحوه چیدمان موثر فلاش در حالات متفاوت و مختلف بدست اوردید،حتما بایستی فلاش خود را ارتقا دهید.

    2)اگر می خواهید اشکالات یاد شده که ذکر آنها رفت و برای بنده درس عبرت شد را نداشته باشید،درک بسیار مناسبی از نورگیری،شناخت نور،بکارگیری فلاش در وضعیت های متفاوت را دارید،کار حرفه ای با گرفتن دستمزد انجام می دهید،نمی خواهید بدلیل عیوب احتمالی ،کیفیت و عملکرد فلاش شما را گرفتار مشکل کند،زمان فشرده ای برای انجام چندین پروژه دارید و به اصطلاح سرتان شلوغ است و وقت اشتباه کردن و یا تکرار پروژه را ندارید،تمامی محصولات Profoto و محصولات یک تا حداکثر سه سال اخیر تولید شده Godox با کمی اغماض جوابگوی شماست..

    ذکر نکته ای در انتها برای خروج بحث از جدیت و برای مزاح هم بی فایده نیست.در سال 59 شمسی که هنوز در تهران حال و هوای طاغوت(!) در برخی نقاط شمال شهر تهران بچشم می خورد،بنده پسر بچه ای از شهرستانی دور چند روزی مهمان خاله نازنین ام در تهران تابستانی بودم.کفش پوشیده شده بنده هنوز همان کفش های باکیفیت بِلّا و ملی بود..خانواده خاله نازنین بنده بر خلاف خانواده بنده بسیار متمول بودند. در همان روز حضور بنده،خاله اینجانب برای خرید کفش تابستانی برای دو پسرخاله نازنین اینجانب به مغازه بزرگی در خیابان میرداماد کنونی،نزدیک به برج اسکان رفتند و برای هرکدام دو جفت کفش Reebok و Nike خریداری نمودند..هرجفت کفش در آن زمان چهار هزار تومان تمام شد که بگمانم رقم بزرگی بود..یعنی شانزده هزار تومان برای چهار جفت کفش با برند مشهور..از خاله نازنین پرسیدم چرا این کفش ها گران است؟خاله بنده هم فرمودند که اینها ساخت و تولید شده انگلیس است و بر روی لایه داخلی کفش هم Made in Uk بچشم می خورد.. سالها گذشت تا اینکه این کفش ها تولید چین و ماچین و تایوان شد و بنده توانستم یک جفت برای خودم خریداری کنم و پای بنده طعم برند های مشهور را بچشد! به گمانم این داستان،حکایت Profoto و Godox است..باید واقعا از Godox سپاسگزار بود که با ارائه کیفیت واقعا مناسب،شرایط بهتری برای عکاسان فراهم کرده است..

    بدرود تا درودی دیگربار
    کاملا تایید میشه من خودم از 2 3 سال پیش که گودوکس خریدم مدل QT و بعد هم AD600 واقعا راضیم هم ازنظر کیفیت ساخت عالیه هم عملکرد گودوکس با سرعتی که داره پیش میره مانند هواوی و وان پلاس و شیائومی کم کم جای برند های مشهور رو میگیرن چون اونا به برند و اسمشون مینازن و قیمت گذاری میکنن ولی چینی ها هم به فکر کیفیت هستند هم قیمت به صرفه و هم امکانات در آخر هم که دیدیم فلاش جدید گودوکس AD600 PRO جایزه TIPA رو امثال گرفت
    CANON 5D MARK IV / TAMRON 85MM 1.8 SP VC / TAMRON 15-30MM 2.8 SP VC
    GODOX AD600B / NISI ND 1000 150×150 / NISI ND GRAD 0.9 150×70/ LOWEPRO WHISTLER 450
    Kupo C stand 40

  3. #33
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2015
    نوشته ها
    7
    تشکر شده
    0
    تشکر کرده
    0

    پیش فرض

    سلام و عرض ادب. وقت دوستان گرامی بخیر . من.فقط یک راهنمایی کوچیک میخوام. ممنون میشم لطف کنید من رو راهنمایی کنید. من قصد دارم از فرشهای 4 و 6 متری عکس بگیرم..دوربین 80 d دارم. و اینکه از یک نفر فلاش استودیویی Godox qs 400 , Godox qs 600 ؤول خریداری کردم ..آیا با این 2 شاخه فلاش میتونم عکاسی از فرش رو انجام بدم یا با یک عدد هم میشه عکاسی کرد یا حتما باید 3 شاخه فلاش یا 2 شاخه فلاش باشه؟.چه نوع سافت باکس یا چتری رو باید برای نورپردازی خریداری کنم.آیا سافت باکس 80*120 گودکس یا 70*100 مناسب این کار هست؟ استاد گرامی خواهشا و لطفا بفرمایید چه تجهیزاتی کلا برای عکاسی از فرش باید تهیه کنم که قیمتشم زیاد نشه. در حد خیلی معقول ؟ ممنون میشم اگر فقط اسم تجهیزات رو به من بفرمایید ؟ با تشکر و احترام

صفحه 4 از 4 نخستنخست 1 2 3 4

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •