صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 1 تا 10 , از مجموع 24
Like Tree34تشکر

موضوع: روشن کردن فلاش در خارج از اتلیه در فضای باز

  1. #1
    كاربر آشنا kheirollah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2009
    محل سکونت
    iran - khozestan - shushtar
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    142
    تشکر کرده
    61

    پیش فرض روشن کردن فلاش در خارج از اتلیه در فضای باز

    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و اساتید عزیز
    دوستان یه ست 300 ژول میرکوپرو دارم میخام در فضای باز ازشون استفاده کنم با چه وسیله ای میشه موتور برق نوسان زیادی داره و احتمال سوختن فلاش زیاده دسترسی به باطری های مخصوص هم که خیلی سخته چیزی حدود سه میلیونه دیروز قیمت گرفتم خودم شک دارم درست گفته باشه ولی خوب یه چیزایی گفت و من الان موندم چکار کنم :( نیاز هم دارم خارج از اتلیه عکس بگیرم
    احمد خیراله نژاد

  2. #2
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1569
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kheirollah نمایش پست ها
    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و اساتید عزیز
    دوستان یه ست 300 ژول میرکوپرو دارم میخام در فضای باز ازشون استفاده کنم با چه وسیله ای میشه موتور برق نوسان زیادی داره و احتمال سوختن فلاش زیاده دسترسی به باطری های مخصوص هم که خیلی سخته چیزی حدود سه میلیونه دیروز قیمت گرفتم خودم شک دارم درست گفته باشه ولی خوب یه چیزایی گفت و من الان موندم چکار کنم :( نیاز هم دارم خارج از اتلیه عکس بگیرم
    سلام

    به گمانم یک تاپیک در این مورد قبلا ایجاد شده بود.

    اگر ماشین دارین که مشکلی نیست ، یک Inverter خریداری کنید (به کیفیت ، برند و میزان قدرت دقت کنید) به قسمت فندک ماشین وصل میشود و خروجی به صورت پریز برق میدهد.
    اگر هم ماشین ندارید باتری ماشین جداگانه برای فروش هست که در این مورد بنده خیلی اطلاعاتی ندارم ولی در هر صورت امکان پذیر هست.
    Digital Lover و S_Mahdi تشکر می‌کنند.

  3. #3
    كاربر همراه adeliry آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2005
    نوشته ها
    483
    تشکر شده
    2935
    تشکر کرده
    912

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kheirollah نمایش پست ها
    سلام و خسته نباشید خدمت دوستان و اساتید عزیز
    دوستان یه ست 300 ژول میرکوپرو دارم میخام در فضای باز ازشون استفاده کنم با چه وسیله ای میشه موتور برق نوسان زیادی داره و احتمال سوختن فلاش زیاده دسترسی به باطری های مخصوص هم که خیلی سخته چیزی حدود سه میلیونه دیروز قیمت گرفتم خودم شک دارم درست گفته باشه ولی خوب یه چیزایی گفت و من الان موندم چکار کنم :( نیاز هم دارم خارج از اتلیه عکس بگیرم
    شاید بتونید از اینورتور که از باطری ماشین جریان مستقیم میگیره و به جریان متناوب 220 ولت تبدیل میکنه استفاده کنید. قیمتشون هم قبل از این گرونیها بسته به کیفیتشون از 50-150 هزار تومن بود.( نمیدونم بخاطر جریان بالایی که فلاشها میکشن این موضوع به باطری ماشین آسیب میرسونه یا نه)
    افشين دليري

    Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3

  4. #4
    كاربر آشنا kheirollah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2009
    محل سکونت
    iran - khozestan - shushtar
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    142
    تشکر کرده
    61

    پیش فرض

    مرسی از جوابگویی ولی فکر کنم نوسان باید داشته باشه و اگر نداشته باشه احتمال میدم باطری ماشی دوامی نداشته باشه حداکثر 2 الی 3 فلاش میزنه فکر کنم کاش یکی بود تخصصی میگفت چطور میشه کار کرد تو فضای باز
    احمد خیراله نژاد



  5. #5
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    190
    تشکر شده
    562
    تشکر کرده
    948

    پیش فرض

    پيشنهاد ميكنم يه سر به شركتهاي وارد كننده فلشهاي چيني بزنيد، احتمالا سيستمهاي مناسب اينكار به همراه باتري دارند
    kheirollah تشکر می‌کند.
    Nikon D750

  6. #6
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    686
    تشکر شده
    4956
    تشکر کرده
    8197

    پیش فرض

    خروجی اینورتر بر اساس کیفیتش و کاربرد چند مدل داره.یک مدل خروجی مربعی/شبه سینوسی و سینوسی
    شما باید دنبال اینورتری باشید که موج سینوسی رو در خروجی بده.اگر چنس اینورتر خوب باشه میشه بهش اعتماد کرد و نوسانی نداره
    برای فلاش ها هم هر شاخه حداقل 150 وات خروجی میخواد فکر کنم.شاید هم بیشتر.بر فرض مثال اگر بتونید 600 وات واقعی خروجی بگیرید (مدل های فندکی حداکثر 100 وات خروجی دارند) و باطری ماشینتون 100 آمپر باشه.و اینورتر بازده ی 85 درصد داشته باشه که چنین چیزی میشه گفت خیلی رمانتیک هست.باطری شما در یک ساعت 100 وات خروجی میده.که با این حساب 10 دقیقه استفاده ی مداوم از فلاش ها (اگر لامپ مدلینگ خاموش باشه زمان بیشتری بهتون کار میده) باطری رو خالی میکنه
    Digital Lover، suzanfire، kheirollah و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Canon 60D + 15-85 USM + Benro A1980T Tripod + HD2 Head + Studio flash kingston 300 J


  7. #7
    كاربر فعال S_Mahdi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    559
    تشکر شده
    1896
    تشکر کرده
    3424

    پیش فرض

    با سلام
    آقا دانیال ارادت.
    چون سوال برام جالب بود همین الان به یکی از دوستان زنگ زدم که کارش برق اتومبیل هست وخودش داره برق هواپیما میخونه(هم از لحاظ عملی و هم تئوری کاملا قبولش دارم)
    خندید و گفتش: من نمیدونم فلاش دقیقا چقدر برق میخواد ولی نوعی آبسرد کن اتومبیل هست که ویژه اینکار ساخته شده و برق بسیار کمی مصرف میکنه، با اینحال پس از نصب چندین ساعت طول میکشه تا بخواد آب رو خنک کنه و دلیلش اینه که برق اتومبیل جواب نمیده و اگر باطری اتوبوس(مثلا) باشه این مشکل نخواهد بود... حالا دیگه اینورتور هم که جای خود دارد.
    من قبلا مدل فندکی رو برای روشن کردن مودم وایمکس استفاده میکردم، قیمتهای زیادی هم بابتش میدادم(حدود 100ت 1سال قبل) ولی چندین بار خراب شد و 1بار هم ترکید.
    به هیچ عنوان پیشنهاد نمیدم.

    اگر هم خواستین تست کنین لااقل برقش رو مستقیم(از زیر داشبورد) ببرید داخل کاپوت و از باطری بگیرید تا مشکل فیوز فندک رو نداشته باشید.
    Digital Lover، suzanfire، kheirollah و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.



  8. #8
    كاربر بسیار فعال Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,932
    تشکر شده
    9051
    تشکر کرده
    6063

    پیش فرض

    این تاپیک را مشاهده بفرمایید:

    مبدل 12 ولت باطری (ماشین) به 220 ولت برق شهر
    mreza1001، behzad_milad و kheirollah تشکر می‌کنند.

  9. #9
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,692
    تشکر شده
    14058
    تشکر کرده
    16358

    پیش فرض

    لینک راهنما رو دوستمون قرار دادن. فقط چون مسائل گمراه کننده ای مطرح شده در صفحه اخیر لازم میدونم چند توضیح کوچک بدم



    دوستان یه ست 300 ژول میرکوپرو دارم میخام در فضای باز ازشون استفاده کنم با چه وسیله ای میشه موتور برق نوسان زیادی داره و احتمال سوختن فلاش زیاده
    استفاده از موتور برق خیلی خوبه . ایراداتش اینه که گرونه و حمل و نقلش سخته. صدای زیادی هم تولید میکنه. نوسانش مشکلی برای فلاش نخواهد بود.

    مدت زمان استفاده بستگی به نوع باتری هم داره. باتری تر یا خشک. باتری های خشک تقریبا نا محدود برای 3 تا فلاش 300 ژول (مدلینگ خاموش) برق مورد نیاز رو تامین خواهد کرد. ماکزیمم چند ساعت پیوسته عکاسی خواهید کرد؟ 3 ساعت؟ 5 ساعت؟ مشکلی نیست اما بعید میدونم 3 ساعت ادامه بدهید. باتری های معمولی هم تا 2 سعت جواب خواهد داد.

    مشکل تمام شدن باتری نیست. داغ شدن اینورتر باعث قطع اتوماتیک جریان میشه باید صبر کنید خنک بشه. مشکل بعد حمل باتری سنگین به لوکیشن است. اگر بنا به حمل است بهتره از یک باتری موتور سیکلت استفاده کنید که هم ازانتر و هم سبکتر است. کلا این روش روشن کردن فلاش برای جایی که امکان نزدیک کردن اتومبیل به لوکیشن هست توصیه میشه و می تونید بدون نگرانی و حمل باتری اضافه از باتری اتومبیل برق بگیرید و موتور رو برای شارژ روشن نگه دارید. بنده با 3 شاخه 300 و مدلینگ 250 روشن و اینورتر 1000 وات حدود دو ساعت مشکلی نداشتم. فقط موقع استارت کمی ضعیف اسارت خورد. بهتره گاهی موتور رو روشن کنید تا باطری شارژ شود. کابل ها رو هم مستقیم از دو سر باتری بگیرید.
    Digital Lover، masoudrejae، Nima Sadigh و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  10. #10
    كاربر آشنا kheirollah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2009
    محل سکونت
    iran - khozestan - shushtar
    نوشته ها
    33
    تشکر شده
    142
    تشکر کرده
    61

    پیش فرض

    m reza jan mitonam shomaratoono dashte basham ba shoma sohbat konam ?
    احمد خیراله نژاد

صفحه 1 از 3 1 2 3 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •