سلام.
از برادران عزیز کسی تا حالا با این فلاش سیگما کار کرده؟
به نظرم مسافت رو درست انداره نمی گیره. مثلا فاصله با دیوار 10 متره میزنه 2 متر یا برعکس.
Printable View
سلام.
از برادران عزیز کسی تا حالا با این فلاش سیگما کار کرده؟
به نظرم مسافت رو درست انداره نمی گیره. مثلا فاصله با دیوار 10 متره میزنه 2 متر یا برعکس.
بابا دمتون گرم چقدر تحویل میگیرید.نقل قول:
نوشته اصلی توسط Ghadiri
از یکی از دوستان که پرسیدم میگفتن که ارون مسافت سنج نسیت بلکه قدرت خروجی فلاش رو نشون میده که تا چه
فاصله ای تاثیر گذاره.
سلام
دوستان منم راجع به اين فلاش چندين سوال دارم.. گفتن اين تاپيك هست ديگه تاپيك نزنم.. لطفا كسايي كه اين فلاش رو دارن من رو راهنمايي كنن
تو حالت ETTL كه در واقع حالت auto هست.. اصلا به نتيجه دلخواه نميرسم و همه عكسا تو محيط تاريك بد ميشه و هيستوگرام خيلي سمته چپه.. اما وقتي منوال تنظيم ميكنم و خودم قدرت فلاش رو تنظيم مي كنم.. مثلا 1/32 ميكنم.. عالي ميشه.. ميخواستم ببينم بايد چي كار كنم.. اگه قرار بود كه خودم منوال همه كار رو كنم يه فلاش معمولي ميگرفتم.. فكر مي كنم كه ETTL خودش بايد بفهمه چقدر كمبود نور در صحنه داريم و جبران كنه..
اگه دوستاني كه تجربه اين فلاش رو دارن راهنمائي كنن ممنون ميشم
کنترل کن اشتباهی Flash Compensation روی دوربین قدرت فلاش رو کم نمیکنه؟؟
نه.. همه چيز درسته.. شما اين مشكل رو نداري؟
يعني فلاشت هميشه رو ETTL هست.. ؟
يه سوال ديگه.. خود دوربين رو مد M باشه و فلاش رو مد ETTL باشه، جواب ميده؟
آخه تو كاتالوگ خود فلاش نوشته كه وقتي فلاش رو ETTL هست.. دوربين هم رو مد FULL AUTO قرار بدين..
اما تو FULL AUOT هم عكسا بيشتر under expose هست..
سلام
يه سوال ديگه هم داشتم...
وقتي تو ويزور دوربين.. Exposure Level رو ميزنه مثلا 2- .. اونوقت خود فلاش در حالت ETTL نبايد Exposure Compensation رو اتوماتيك 2+ بكنه؟؟ يا اينكه بايد دستي اين كار رو كرد؟
5 شنبه اگر برای کارگاه می آیی، دوربین و فلاش را بیاور. من تا حالا با این فلاش مشکلی نداشتم. حتی با مدل پائین تر هم (DG 500 ST) کار کردم باز مشکلی نبود. الان به نظر من که چیزی نمیرسه.
در custom functin ها یک گزنه مربوط به تنظیم سرعت شاتر در حالت AV هست که اسمش یادم نیست. آن را هم چک کن.
طبق چيزي كه اينجا نوشته امكان خاموش كردن TTL فلاش خود دوربين حداقل براي كنون وجود نداره. شايد براي نيكون بشه.
من بيشتر از اين چيزي نميدونم. بقيه شو اساتيد بگن. شرمنده پا تو كفش بزرگترها كرديم. :)
احتمالا به علت مشکلات ناسازگاری با دوربین ها هست که این قابلیت رو با آنها نداره.
دوست عزیز Compensation با تنظیم قدرت فلاش فرق دارد. درست است که FE Compensation قدرت فلاش را کم و زیاد می کند اما فقط در حالت TTL کار میکند. به علاوه این که نسبی است. یعنی شما تنظیم می کنید که مثلا یک استاپ کم تر نوردهی کند. یک استاپ کمتر از چه مقداری؟؟ مقداری که سیستم TTL تعین می کند.
البته حدس می زدم. گفتیم جلوی نیکونی ها کم نیاریم :d
خب ظاهرا اختلاف فلاشهاي سيگما با انواع كنون خيلي بيشتر از مقوله قيمت هست. يك نمونه:
اينجا فلاش Sigma 500 DG Super رو با فلاشهاي كنون مقايسه و اختلافاتشون رو گفته. مقاله جالبيه.نقل قول:
The 550EX has an AF assist light that covers a very wide area - all 45 focus points of the EOS 3 AF system, in fact. There are two caveats to this. First, the light does not cover the upper and lower focus points on the Elan 7/EOS 30/33/7 and second, the light is much brighter in the centre of the coverage area than on the sides.
The EF-500 Super is much more limited in this regard, as its AF assist light works only with the central focus point on cameras with multiple points. If you select a side AF point then the camera body’s internal AF assist light kicks in instead.
This isn’t a problem with EOS cameras with red AF assist lights built in such as the Elan II/EOS 50/55 unless the body’s internal AF assist light is blocked by a large lens or lens hood. However it could be an issue when the flash unit is used with bodies such as the Elan 7/EOS 30/33/7 or Rebel 2000/EOS 300 or pro bodies such as the EOS 3 and 1V, all of which lack body-integral red AF assist lights
درسته. من خودم هم فلش سيگما دارم و حداقل براي نيازهاي من كاملا جوابگو هست و تاحالا هيچ مشكلي نداشتم. منظور من بيشتر در مورد مساله اي بود كه آقاي عاشوري نيا در مورد عدم استفاده از فلشهاي سيگما توسط رسانه* هاي خبري بود كه فكر ميكنم يك ثانيه هم يك ثانيه باشه براي اينجور كارها.
براي آماتوري مثل من حتي اگه لامپ focus assist فلش و نقطه مركزي فوكوس دوربين هم نتونن توي تاريكي كار بكنن نهايتش يه چراغ قوه ميندازم روي سوژه و فكوس ميكنم!
يك سوال از دوستان
آيا اگه بخواهيم از چند فلاش بصورت master-slave استفاده كنيم فلاشهاي سيگما با كنون سازگاري دارند يا نه.
بطور مثال اگه فلاش روي دوربين مثلا canon 580 باشه و فلاش هاي slave از نوع سيگما باشند آيا سيستم قابليت هاي تنظيم از راه دور خواهد داشت و يا نه؟
دوستاني كه امكان آزمايش دارند لطفا كمك نمايند
آقاي برهاني در همين خصوص
Wireless-slave-flash functions
The EF-500 DG SUPER provides the TTL wireless-slave-flash functions, which allows the flash to be moved to a location away from the camera for operation. The TTL wireless-flash function enables the control of multiple EF-500 DG SUPER units while preserving the automatic TTL control function. The model for Sigma, Minolta and Pentax uses the camera's built-in flash for signaling, and makes the EF-500DG SUPER located away from the camera to fire. The model for Canon utilizes an EF-500 DG SUPER mounted on the camera for signaling, and triggers and controls single or multiple EF-500 DG SUPER units, located away from the camera. In this procedure, the signaling and flash triggering are performed by changing the settings of the EF- 500 DG SUPER mounted on the camera. The Designated Slave-flash function triggers multiple, units of the EF-500 DG SUPER, each corresponding to a preset channel (with manual exposure control). The Normal Slave-flash function can be used to synchronize one or more EF-500 DG SUPER flashes with the camera's
internal flash or other flash equipment (with manual exposure control).
اين مورد براي من هم خيلي مهمه مي تونيد از لينك زير استفاده كنيد
http://www.lcegroup.co.uk/newitem_de...uipment_id=568
به نظرم نميشه چون تو توضيحات نوشته شده فقط با همين فلاش
احتمالا بتونم آخر هفته امتحان كنم اما فقط با همين فلاش منتها با مونت هاي مختلف هم چك ميكنم ببينم چي ميشه
سلام
آقایون من مشکلم با این فلاش حل نشد... تو مد ETTL عکسا under میشه ... البته خیلی نه ها.. اما باید 1 استاپ قدرت رو زیاد کنم.. اونوقت بعضی جاها over میشه.. خلاصه نمیتونم باهاش بسازم.. کسی از دوستان میتونه منو راهنمائی کنه یا امکانش باشه فلاش رو ببرم یه جا نشونش بدم یه تستی بگیره..
من که هیچ مشکلی ندارم. حتی در حالت بانس هم مشکلی نیست.
راستی روزکارگاه قرار بود بیاریش ببینیم مشکل داره یا نه!! سعی کن با یم فلاش دیگه هم تست کنی.
دوستان، فلاش Sigma DG 500 Super با دوربین های کنون (فلاش سر خود) هم به صورت بی سیم، trigger می شوند.
هم به صورا منوال و هم به صورت TTL. البته در حالت TTL با تغیر دیافراگم یا حساسیت باید در فلاش نیز این تغیرات اعمال شوند. جون فلاش نمی تواند به صورت مستقیم با خود دوربین ارتباط رادیویی بر قرار کند. جالب است بدانید که فلاش های کنون این قابلیت را ندارند.
ربطی به موضوع تاپیک نداره ولی در کل جالبه !
techniques for better on-camera flash
http://www.planetneil.com/faq/flash-techniques.html
من خیلی تصادفی این ویژگی را پیدا کردم. در آخرین صفحه راهنمای فلاش جزئیات این کار کاملا توضیح داده شده است. فقط دقت کنید که فلاش به یک Light Burst حساس است. یعنی از Pre-flash خودداری کنید.
فکر می کنم مسکلی هم که آقای دیناروند با آن در مورد TTL با آن برخورد کرده بودند مربوط به این بود که تغیرات نور سنجی در دوربین را به فلاش منتقل نمی کردند.
والا سيستم كنترل Ttl اين فلاش نسبت به سيستم Advanced Wireless Lighting نيكون بيشتر مثل يك شوخي ميمونه داريوش جان در عمل اين سيستم زياد به دردت نمي خوره چون به نظر من مونگله
من می خوستم دنبال کابلی بگردم که فلاش را off-camera کنم. TTL هم برایم اهمیت ندارد. همین که بتوانم توسط ابزار های کنونی فلاش را بی سیم تریگر کنم امکان خوبی است.
قطعا كنون همچين كابلي داره كافيه يه سرچ كنيد
تو تريگر كردن هم دقت كنيد كه كانال رو درست تعريف كنيد اگر امكان تعريف كانال نداريد اونوقت ممكنه تو محيطي كه عكاسي ميكنيد فلاش SLAVE شما با فلاش دوربينهايي ديگه هم تريگر بشه و چون دوربينهاي ديگه پري فلاش رو خاموش نكردن باعث خراب شدن تك تك عكساشون ميشه
کنون این کابل را دارد. اما مسئله یافتن آن در ایران و خرید آن است. والا در بیشتر محیط ها عکاس فقط خود من هستم!!!
سلام;)
من 430 ای ایکس کنون رو دارم جالبه که همون مشکل اندر اکسپوز رو داره برای همین همیشه 3/1 قدرت فلاش رو بالا می برم و تقریبا مشکل حل شده
سلام دوستان امروز رفته بودم بازار بصورت اتفاقی تو ویترین مغازه فوش لوازم عکاسی یه مدل سیگما دیدم که متاسفانه الان یادم نمیاد نام دقیق مدلش چی بود ، قیمتش 80 هزار تومن بود ، یادمه عدد مدلش با 4 شروع میشد ،452 یا 482 نمیدونم از فروشنده پرسیدم برای دوربینها دیجیتال هم هست که گفت اره و خودشم امتحان کرده بوده. حالا نمیدونم شما هم اطلاعی دارید از این مدل ؟؟؟ من تو هیچ سایتی در مورد مطلبی ندیدم . سایت سیگما هم که سه مدل بیشتر نداره . اگه در موردش اطلاعاتی دارید لطفا" برفمائید.
سلام.
خسته نباشید .
یک سوال در رابطه با کار با فلاش سیگما 500 دارم .
من معمولا نور فلاش رو به سقف هدایت میکنم و عکس میگیرم .
خواستم بدونم که بهترین تنظیمات فلاش در این حالت چگونه است . راستش چون هر دفعه یک نوع نورسنجی میکنه و یک عکس خیلی پر نور و یکی کم نور میشه کمی گیج شدم .
خودم معمولا فلاش رو روی 1/1 و دوربین رو روی +2 قرار میدم و عکس میگیرم .
ممنون.
امیر جان منم این مشکل را داشتم. ببین دقیقا" به زاویه فلاش بستگی داره. عمود بر سقف یا مثلا" 45 درجه با سوژه شرایط فرق میکنه. البته ارتفاع و رنگ سقف هم بی تاثیر نیستند. من در مد M مقادیر دیافهای مختلف را امتحان میكنم تا به نتیجه مطلوب برسم. و اگه به دیاف دلخواه رسیدم و آندر اكسپوز بود قدرت فلاش را در دوربین میبرم بالا.
سلام
امیر جان یه اصل فیزیكیه ( انكسار نور) باید با توجه به فاصله ی سوژه از دوربین و ارتفاع سقف زاویه ی فلاش رو تنظیم كنی. یعنی وسط فاصله ی خودت و سوژه رو پیدا كن و یه خط فرضی از اینجا به سقف عمود كن. اون میشه نیمساز زاویه ی انكسار. حالا سعی كن زاویه ی فلاش رو جوری تنظیم كنی كه برخورد نور در نقطه ی تقاطع سقف با اون نیمساز فرضی باشه.
بنابر این هرچه سوژه دور تر و سقف كوتاهتر باشه زاویه ی فلاش افقی تر می شه.
من این موضوع رو درست متوجه نمیشم...
اینجا یا فلاش سیگما ایراد داره...
یا دوربین کانن
یا اشکالی در تنظیمات وجود داره... (منظور اینکه امیرخان سوکی ایراد داره... ) ;)
باید یکی از این ایرادها پیدا بشه...
این حرف خیل بدیه:
اگر یه اشکالی در سخت افزار وجود داره؟نقل قول:
راستش چون هر دفعه یک نوع نورسنجی میکنه و یک عکس خیلی پر نور و یکی کم نور میشه کمی گیج شدم .
یکی این موضوع رو دقیق کنه ملت بدونن...
یا اینکه بی دقتی در تنظیمات وجود داره؟
یازهم یه قلندری پیدا بشه روش صحیح تنظیمات فلاش سیگما و کانن رو توضیح بده ملت حالش رو ببرن.
آرش من این موضوع رو تو جشن تولد بچه هام مشاهده كردم از 500 تا عكس امیر فقط 5 تا از اونا بدرد می خورد( :::big grin2::: البته امیر شوخی كردم)و تقريبا نصف عكسهايي كه به مشكل برخورده بودن مشكل از زاویه BOUNC فلاش بود
من فكر میكنم مشكل هم از امیره هم از تنظیمات دوربین و فلاش وهم از زاویه BOUNC فلاشه باور كن
من خودم موقعي كه اين فلاش رو رو دوربينم امتحان كردم ديدم كه اولا كارايي اين فلاش با كم شدن شارژ باطريها به شدن كاهش پيدا ميكنه و دچار مشكل ميشه
فلاش تو شرايط يكسان يه نوردهي نداشت (البته تو اكثر مواقع درست نوردهي ميكرد اما موارد نقص رو هم تجربه ميكنيد ) نميدونم چرا شايد تو تبادل اطلاعات بين دوربين و فلاش اشكالاتي باشه به هر حال من نتونستم دليل رو جويا شم چون به درد سرش نميرزيد با همين قيمت ميتونم يه SB-600 بخرم و حالشو ببرم
اينو گفتم كه بگم كه دوربين و اصولا كنون و نيكون اشكالي ندارن به نظرم فلاش قابليت تكرار نتايج مشايه يا همون قابليت اتكاي كمتري نسبت به رقباش داره و اين مورد با مشكل زاویه BOUNC و خطاي تنظيمات باعث شده كه ميزان خطاي فلاش به نظر زياد بياد بايد ديد بقيه بچه ها مثل شاطريان ، آقاجاني، فخار، سعيد ، مسعود و ...كه اين فلاش رو دارن به چه نتيجه اي رسيدن
اگر مشكلي نداشتن قطعا مشكل از امير:::big grin2::: جان تو
من برای اهالی نیکون عاقلانه تر میدونم که اس بی600 را تقریبا با قیمت برابر بخرند. دنبال شر هم نمی گردم فقط نظر شخصی منه. نمی دونم چرا پستهام را با ترس و لرز میفرستم.:::confused2:::
من اخیرا تجربه مشابهی داشتم. حدود 200 عکس indoor با فلاش به سمت سقف، از یک بچه بازیگوش کاملا متحرک! گرفتم. نوردهی عکسها عالی و حتی یک عکس هم مشکل نوردهی زیاد یا کم نداشت.
http://nmroshan.persiangig.com/image..._4368-Edit.jpg
سلام
از عصری كه توی دفتر پست شماره ی 36 رو زدم تا الان كه توی خونه بچه ها رخصت دادند كه من پشت كامپیوتر بشینم عذاب وجدان داشتم كه بیام اینو بگم.
من مطمئنم كه امیر جان مطلبی كه من گفتم رو حتمن می دونسته اند و رعایت هم می كرده اند ولی تجربه به من می گه كه مقدار كمی اشتباه در این زاویه ی به قول بابك Bouncing تا یكی دو استاپ اشتباه نورسنجی رو باعث می شه.
اگر بقیه ی دوستان مطمئنند كه اشكال از فلاش است كه حرف دیگری است.
ضمنن علیرضا من تا حالا توی این فوروم هیچ نیكن داری رو ندیدم كه فلاش سیگما داشته باشه. كنن دارها به خاطر همون مشكلاتی كه هممون می دونیم به فلاش سیگما متمایل ترند.
باید تو یه شرایط خیلی دقیق بررسی بشه تا بفهمیم اشکال از فلاشه یا نه... تا اونجائیکه من با این فلاش کار کردم، ممکنه تو نورسنجیش اشتباه کنه اما اینطوری نیست که مثلا اگه بصورت منوال روی قدرت 1/2 قرار بدین، هر دفعه برای خودش یه مقداری نور بدی، دیگه انقدرا هم خنگ نیست و اگه اینطوری بود که با منیزیم فرقی نداشت، شارژ باطری هم که کم بشه فقط زمان شازژ شدن رو میبره بالا..
من که اصلا از ttl بودن این فلاش استفاده نمیکنم، هرجا باشم یه شات میزنم و میبینم چی در میاد و با چند استاپ بالا پائین بردن قدرت فلاش، نورسنجیم رو درست میکنم..
دقیقا مشکل من همینه!
فکر کنید شما قراره با نگاتیو عکاسی کنید؟!
:mad:
یعنی چی که یه شات بزنید و نور رو کم و زیاد کنید... شاید خوب نشد باز یه شات دیگه! برای یک فریم ۲ یا ۳ فریم؟
یه جای کار ایراد داره دیگه؟
حالا فرض کنید قراره عکاسی خبری کنید؟ فلاش هم بزنید؟ مثلا به کلینتون بگید صبر کن تا فلاشم رو ست کنم؟
کل مدتی که با فوجی s2pro و sb80 عکاسی میکردم از ttl استفاده میکردم و مشکلی نبود...
حالا که از d200 و sb800 استفاده میکنم میگم که بینظیره!
اما نمیتونم قبول کنم کانن اینقدر شوت باشه!
و حتی نمیتونم قبول کنم فلاشهای سیگما اینقدر اشکال داشته باشه...
اگر چنین مواردی رو داره؟ چرا اینقدر تو فروم ما توصیه شده؟
اصلا چرا این همه بچههای فروم رفتن فلاش سیگما خریدن؟(هیچ کدوم هم صداشون در نمیاد!!!!)
:::waw:::
سلام
دقیقن منم همینو می خواستم بگم.
پس تكنولوژی پیشرفت كرده كه چی بشه ؟ پس فرق یه فلاش 400-500 تومنی با یك فلاش 100 تومنی ( غیر Ttl ) چیه ؟
اتفاقن من با فلاش كنن 580 در حالت نرمال كمی مشكل داشتم ولی تقریبن هیچ كدوم از عكسایی كه با فلاش زاویه دار و مود اتوماتیك گرفتم مشكل نور نداشت.
حتمن یه مشكلی هست. توصیه می كنم با فلاش های سیگما و كنن دوستان یه تستی بكنید.
خب یک قضیه مهم هم این وسط هست. اونهم اینکه در حالت bounce flash سیستم TTL منطقا باید تمام محاسبات خودش را بر اساس همان سقف انجام دهد. بنابراین فاصله سقف و همچنین میزان انعکاس آن و حتی رنگ آن باید در نورسنجی فلاش تاثیر داشته باشد.
در عمل من متوجه شدم که موقع bounce flash علاوه بر فاکتورهایی که ذکر شد، خیلی از اوقات تغییر اندک زاویه میتواند در اصلاح نوردهی تاثیر داشته باشد. بدون آنکه مجبور باشم با جبران نوردهی ( چه اصلی و چه فلاش) اصلاح انجام دهم.
و جالبتر، استفاده از فلاش bounce در حالت وایرلس است. مثلا با یک لنز تله و دوربین دور از سوژه + فلاش مستقر در نزدیک سوژه به سمت سقف، می توان نتایج جالبی گرفت.
امیر محبی عزیز احتمالا در زمینه نورسنجی فلاش تجربیات خوبی دارند که ما را راهنمایی خواهند کرد.
سلام
من تموم کارهام، وقتي کار indoor عروسي (البته به غير از کانديدشات) انجام ميدم، منوال هست، اين روش رو به خاطر اين که با تکرار خيلي زياد کاملاً بهش مسلط هستم، انتخاب کردم، و الا براي کسي که ميخواد شروع کنه، i-TTL هلو و گلابي محسوب ميشه. اضافه کنم که يکي از مخالفين سرسخت فلاشهاي سيگما هستم. چون اگر با ظرافت و دقت لازم فلاشمتري آشنا باشيم و بخواهيم پلتفرمي از پايه بسازيم، من يکي به چيزي کمتر از يک d200 و چند فلاش SB، رضايت نميدهم!
اما روش من، چون طي مدتها تکميل، شده، الان زياد حوصله تغييرش رو ندارم، چون عکسهاي داخلي عروس داماد، غير از استوديو و فضاي خارجي....در محيط منزل، بيشتر به عکسهاي سر عقد محدود ميشه ...يک تعداد هم کانديد شات داخلي داريم، که با توجه به حال و هواي عروسيهاي ايراني که با انواع خارجياش خيلي فرق داره، اقبال چنداني نداره، و تنها اگر شاهکار باشه مورد پسند واقع ميشه.
اما روش من:
- يک فلاش پرقدرت کوچک را با يک پايه و يک فتوسل با حداکثر قدرت به سقف ميتابانم
- فلاش دوربينم را روي منوال 1/4 ميگذارم (اين فلاش قرار نيست کار زيادي بکنه،قراره فقط چشمخونه يا EYESOCKET ها رو روشن کنه و يک بارقه به چشم ها ببخشه)
- اگر محيط طوري باشه که هنوز سايه روي ديوار داشته باشيم، يک فلاش کوچک و يک فتوسل نيز پشت سر عروس و داماد قرار ميدهم (منتهي ديافراگم فلاش را کامل باز ميکنم تا نور کميبتاباند)
- سرعت را روي 60 (براي استفاده هرچه بيشتر از نور محيط)
- ايزو را روي 400 (براي استفاده هرچه بيشتر از نور محيط)
- ديافراگم، که اينجا تعيين کننده نور کلي عکسهست، معمولاً با شرايط خودم چيزي بين 6.3 و 8 در مياد. يعني نور فراوان دارم.
براي کانديد شاتها نيز که حتماً از فلاش نصب شده روي دوربين استفاده ميکنم.
بازهم تاکيد ميکنم که صلاح و صواب در استفاده از TTL است.
اما در مورد TTL،به هيچ وجه خطا از اين سيستم پذيرفتني نيست! چه به سقف بتابد چه به هر جاي ديگر!
سيستم TTL مرحوم مينولتا، مو لاي درزش نميرفت، چه وايرلس چه با واير...
سلام.
ممنون از راهنمایی همه ی دوستان .
بزارید یك تست دقیق بگیرم .
بعد نتایج رو اعلام میكنم .
ممنون.
منم از فلاش سیگما استفاده میکنم مشکل خاصی هم ندارم اینم یکی دوتا نتیجه کار؟!
http://roovig.persiangig.com/image/DSC_7538_1.jpg
http://roovig.persiangig.com/image/DSC_7513_1.jpg
http://roovig.persiangig.com/image/DSC_5347_1.jpg
البته اینا شدن سه تا از نتایج كار ! :::big grin:::نقل قول:
منم از فلاش سیگما استفاده میکنم مشکل خاصی هم ندارم اینم یکی دوتا نتیجه کار؟!
و البته منم اگه سوژه ی به این خوشگلی داشتم نتایج خوبی میگرفتم .
من برم تست كنم نتیجه اش رو خبر میدم .
ممنون.
سلام .
خب .
1- فلاش روی مد Ettl و دوریبن روی مد M سرعت 1/200 و دیاف 8 . سه عکس گرفتم .
هر سه عکس کمی با هم اختلاف نوری دارند . البته کمی ( وایت بالانس روی فلاش بود )
2- روی همین تنظیمات ، یک عکس با سرعت 1/125 نور بیشتری دارد . ( آیا این صحیح است ؟ )
3- روی سرعت 1/60 نور عکس دقیقا با نور عکس 1/125 یکی است .
4- روی سرعت 1/15 عکس روشن تر از 1/60 میباشد .
فلاش با زاویه ی 75 درجه به سقف میخورد .
چه تستهای دیگری انجام دهم ؟
ممنون .
امیرخان سوکی...
خلاصه کلام اینه که فلاش باید بصورت مستقیم همیشه درست بزنه...
در وضعیتی که فلاش به سمت سقف شلیک میشه در منزل و فضاهای عادی باید همیشه درست بزنه...
این میشه یه فلاش متری درست...
اگر حسینقلیخانی شد؟ مشکل داره...
اون چیزی كه به ذهن من میرسه اینه :
در عكاسی با فلاش در محیط كاملا تاریك با دو عامل میشه نور رو كنترل كرد 1-دیافراگم 2- قدرت فلاش
در محیط روشن سرعت شاتر تاثیری در جذب نور فلاش نداره و فقط در جذب نور محیط موثر هست یعنی با سرعت شاتر 1/60 ثانیه دو برابر 1/125 ثانیه نور محیط جذب میشه و عكس پر نور تر و با رنگ طبیعی تری بنظر میاد
ولی اینها در مورد فلاش معمولی صادقه و در فلاشهای ttl وEttl متناسب با نور محیط باید قدرت فلاش بطور خودكار كم یا زیاد بشه كه در نهایت مجموع نورها اندازه ثابتی داشته باشه
حالا چرا این فلاش سیگما اینطوریه ..
مشكل یه جورایی از فلاش سیگماست و نه از فلاش متری دوربین کانن ، من عموما مشکل حادی با این فلاش ندارم ، توی رنجی مثل 17-55 کارش خوبه، گاهی چند استپ اختلاف نور داره ، در حالت مستقیم و بانس ، بیشترین مشکل زمانی شروع میشه که از 70 میلیمتر به بالا باهاش کار میکنم،
بابک یک چیزایی در زمینه فلاش سیگما و نیکون قرار داده بود که تفاوت فاحش دقت فلاش نیکون رو توضیح داده بود یپدا کنم حتما میذارم، اما مسئله اصلی برای انتخاب یک فلاش خوب توی برند کانن قیمت است ، من سیگما رو قبل از اینکه رییس شرکت سیگما به خواب سیگل بیاد و پیشنهاد قیمت بالاتر بده !! 170000 تومان خریدم و با توجه به قیمتش ازش راضی بودم در حالی که فلاش 430 حدود 270000 و فلاش 580 حدود 380000 اون موقع قیمت داشت و فلاش سیگما به لحاظ قدرت با 580 مقایسه شده بود اما به لحاظ دقت نورسنجی واضحه که خیلی گیج تره .
بالاخره بسیاری از تجارب رو آدم با داشتن یک وسیله بدست میاره ، تجاربی که شاید هیچوقت در فروم و لینک و تست و مقایسه بدست نیاد! مثلا موتور Hsm سیگما و Usm کانن: 10-20 و 10-22 هردو آلتراسونیک هستند اما کافیه به سرعت فوکوس مینیمم تا بی نهایت این دو لنز یکبار نگاه کنید ، جدای از مسایل دیگه سرعت کانن چیزی حدود 1.5 برابر سریع تره .
خوشبختانه نیکون فلاشهای بی نظیری داره با قیمتهای خوب که آدم رو از شر هرچی سیگماست خلاص میکنه.
سلام
من رفتم یك ورق كوچك نئون( اگر اشتباه نكنم ) خریدم از این پلاستیكهایی كه برای تابلوی مطبها و.... استفاده میشه
بعد با به اندازه فلاش بریدمش و با حرارت كجش كردم
نتیجه خیلی رضایتبخشه
این هم عكسش
ضخامت ورقی که در عکس دیده میشود زیاد به نظر می رسد. شدت نور را بیش از حد کم نکرد؟
قيمت نيكون Sb600 اینقدر مناسب و قابل رقابت است كه خرید فلاشهای متفرقه را منتفی می كند.
سلام.
اين ورق را به عنوان ديفيوزر استفاده مي كنيد؟
اگر براي ديفيوز كردن استفاده مي كنيد، فكر مي كنم اين ورق شما را به نتيجه مورد نظر نرساند. چون به علت سطح يكنواخت آن فقط نور را تلطيف مي كند و بيشتر مانند فيلتر عمل مي كند. ديفيوزر با بافت ريز و هرمي شكلي كه دارد (مانند بافت چراغ عقب اتومبيل) علاوه بر تلطيف نور، زاويه پرتوهاي نور را تغيير مي دهد و زاويه بازتري به آن مي دهد.
اگر كاربرد ديگري مد نظر داريد ممنون مي شوم بفرماييد.
به همراه فلاش SB-800 راهنمايي تصويري است كه به سادگي شيوه هاي مختلف نورپردازي با فلاش را توضيح مي دهد كه فكر مي كنم مي تواند مورد استفاده دوستان قرار گيرد (حتي اگر از فلاش هاي ديگر استفاده كنند). تصوير زير را هم براي توضيح تكميلي استفاده از ديفيوزر مي گذارم. اگر توضيح اضافي است ببخشيد.
لينك راهنماي مورد بحث:
[IMG]http://i21.*******.com/2epsg1w.gif[/IMG]کد:ftp://ftp.nikon-euro.com/Manuals/uNLgVuQcI/SB800_600_photo-En_01.pdf
ممنون كامیار جان
نتایج به نظرم جالب است.به غیر از زردی كه قابل اصلاح است.
اگر بر روی گونه و لب عروسك توجه كنید متوجه میشوید كه تا حدود زیادی شدت نور كم شده و لطیف تر است.
ما در گلخانه یك سری نایلون ها داریم كه نور را پراكنده میكند و باعث میوشد سایه برگ ها بر روی یكدیگر قرار نگیرند.
انشالله تست میكنم اگر جواب داد برای دوستان هم می آورم.
سلام
كامیار با این پستی که زدی باعث شدی بعد از مدتی دوباره برم سراغ درست کردن کاردستی ...:::happy:::
خوب داشتن این نوع دیفیوزر خیلی کاربرد داره اگه دقت کنید توی اکثر مراسم ها و جلسلت خبری اکثر خبرنگارها ازش استفاده میکنند ...
که البته میشه توی بازار پیدا کرد اما با قیمتهای کذایی و فضایی
خوب کاری که من کردم علاوه بر اون دیفیوزری که کاغدی بود و نور رو به سقف و روبرو پرتاب میکرد
امروز این دیفیوزر یا به قول فرنگیها Lightsphere رو درست کنم
که البته هیچ کار دشواری نیست و هیچ ابزار خاصی نمیخواد
وسایل مورد نیاز :
یک عدد ظرف شیشه پاک کن یا شامپو یا ... یه چیزی شبیه شكل پایین
بعد با تیغ یا چاقو انتهای ظرف رو برش میدید ...تا حد امکان با صبر و حوصله نه مثل این کار با عجله ...
و در انتها بذارید روی فلاش و شلیک کنید ...
سعی میکنم نتایجشو در پست بعدی بذارم ...
http://aycu14.webshots.com/image/288...8575321_rs.jpg
http://aycu09.webshots.com/image/296...8193333_rs.jpg
خوب این هم دو نمونه که در شرایط :
F 8
Iso 100
1/25
در مود Manual
گرفته شدند و بدون هیچ گونه پروسسی , فقط ریسایز شده هستند
http://aycu14.webshots.com/image/291...2087654_rs.jpg
اولی بااستفاده از دیفیوزر و پرتاب نور به سقف
http://aycu40.webshots.com/image/299...2247061_rs.jpg
دومی بدون دیفیوزر و پرتاب نور مستقیم به سقف
http://aycu28.webshots.com/image/296...2737508_rs.jpg
و اما مشکلی که کامیار داشت در استفاده مستقیم از فلاش مشاهده میشه
به نحوی که با استفاده از دیفیوزر عکسها زردی شدیدی دیده میشه
البته فکر میکنم این دیفیوزر بیشتر برای استفاده از پرتاب نور به سقف باشه تا مستقیم ...
این پشتكار محمد فخار عزیز و نازین من رو هركسی نداره.خیلی با حوصله است این پسر.
اگر من داشتم الان ناسا بودم شاتل هوا میكردم.
ممنون محمد عزیز....:::love2:::
با سلام
جدیدا سیگما یک فلاش تازه به نام 530 معرفی کرده من تغییر زیادی نسبت به 500 ندیدم فقط کمی قویتره و مقداری هم سبکتره.
شاید اون مشکلات قبلی رو خواسته بر طرف کنه ؟
حتما اساتید در موردش کاملتر بحث می کنند
محمد جان من بیشتر این مورد نظرم بود كه بشه با این دیفیوزر در حالت مستقیم استفاده بشه وگرنه بدون اون هم با همین فلاش سیگما با بانس كردن به سقف نتیجه رضایتبخشهنقل قول:
البته فکر میکنم این دیفیوزر بیشتر برای استفاده از پرتاب نور به سقف باشه تا مستقیم ...
کاوه جان اتفاقا من همیشه به همت و پشتکار شما غبطه میخوردم ...نقل قول:
پشتكار محمد فخار عزیز و نازین من رو هركسی نداره.خیلی با حوصله است این پسر.
اگر من داشتم الان ناسا بودم شاتل هوا میكردم.
چون تلاش و کوشش شما در حل مشکلات و پاسخ دادن به سوالات افراد تازه وارد و شرکت کردن در بحثها نیز از عهده هر کسی بر نمی آید .
بله بدون دیفیوزر هم نتیجه اش خوبه ولی خوب 2 تا عکس بالا هم در مقایسه این دو حالت بود در بانس کردن به سقف که البته نتیجه دیفیوزر به نظر من خیلی بهتره چون دیگه مشکل سایه ایجاد شده در صورت رو نداریم ...نقل قول:
محمد جان من بیشتر این مورد نظرم بود كه بشه با این دیفیوزر در حالت مس
تقیم استفاده بشه وگرنه بدون اون هم با همین فلاش سیگما با بانس كردن به سقف نتیجه رضایتبخشه
اما برای حالت مستقیم کاری که من میکنم استفاده از این نوع دیفیوزه که الحق خوب جواب میده
http://aycu12.webshots.com/image/290...6461798_rs.jpg
====================================
ولی یک سوال داشتم در مقایسه دو فلاش 500 سیگما و Canon 580 EX Speedlite II
میخوام بدونم اختلافشون در اون اندازه ایی هست که تعویض کنیم یا خیلی فرق ندارند ...
البته مورد سوالم بیشتر از لحاظ فنی هستش تا قیمتی و هزینه
دوستان تفاوت فلاش sigma 500 super با sigma 500 st در چی است ؟
دوست عزیز
شاید لینك زیر كمكت كنه در مقایسه اختلافات ST و SUPER (هر چند در این لینك در مورد مدل جدید 530 بحث شده)
http://www.sigma-photo.co.jp/english/flash/index.htm
سلام...
این فلاش رو به نیکون دی300 متصل کردم ، روی نمایشگر بالای دوربین علامت فلاش روشن و خاموش میشه ، و همینطور نمایشگر روی خود فلاش ، دوربین فوکوس میکنه ولی شات نمیزنه...
به نظر شما علت چیه؟!